eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
320 ویدیو
437 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس 1️⃣ شفافیت در کمیسیون ۱. شفافیت اسامی ارائه‌کنندگان طرح‌ها: اسامی ارائه‌‌کنندۀ طرح‌ها باید برای من مشخص شود. جزء بدیهی‌ترین و مهم‌ترین حقوق مردم است. همچنین این شفافیت محوری‌ترین ابزار ارزیابی عملکرد نماینده‌هاست. مهم‌ترین مرحله از فرآیند قانون‌گذاری در مهم‌ترین نهاد قانون‌گذاری همینجاست، که یک طرح را چه کسی ارائه کرده و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند. در حال حاضر اصلاً مشخص نیست چه کسانی در جلسات کمیسیون حضور دارند و چه کسی، چه طرحی را ارائه می‌دهد. 🔸 ادامه دارد... برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس 1️⃣ شفافیت در کمیسیون ۱. شفافیت اسامی ارائه‌کنندگان طرح‌ها: اسامی
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس 🔹یک سایت در ایالات متحدۀ آمریکاست به نام سایت govtrack.us. مؤسس آن آقای "جوشا تابرر" است. تمام نمایندگان مجلس آمریکا خودشان را ملزم کردند در این سایت ثبت نام‌ کنند. او از اطلاعاتی که خود مجلس سنا بیرون می‌دهد استفاده می‌کند. فلذا این اطلاعات باید قابل استفاده باشد، پی‌دی‌اف به درد نمی‌خورد. در این سایت مشخص است که چه کسی طرح را ارائه داده است. 🔸از طریق Call Congress می‌توانید با کنگره تماس بگیرید. می‌توانم این دکمه را بزنم. می‌توانند نظراتشان را بگویند. مشارکت عمومی صورت می‌گیرد و در دل همین نظرات بحث‌های بسیار کارشناسی درمی‌آید. این اقداماتی است که در کشورهای غربی صورت می‌گیرد. ۲. شفافیت حاضران در جلسات کمیسیون‌ها: مهم‌ترین مرحله چکش‌کاری طرح‌ها در کمیسیون‌هاست. این بررسی توسط کارشناس‌ها صورت می‌گیرد. من از شما سوال دارم: نمایندۀ شما در چند و کدام جلسات شرکت داشته است؟! نمی‌دانید. باید مشخص شود که چه کسانی در جلسه بوده‌اند. الان یک سری از نماینده‌هایی که نمایندگی‌شان هم تمام شده، با کارتی که دارند می‌توانند وارد مجلس شوند. می‌روند در دفترها می‌چرخند. مثلاً چرا کسی که در کمیسیون انرژی است به کمیسیون امنیت رفته است؟ این برای من تحلیل‌آور است. 🔹کشور تونس هم در سایتی که دارد مشخص کرده مثلاً آقای "البشیرالخلیفی" ۸۱ درصد حاضر بوده و ۲۰ درصد غیبت داشته و تمام غیبت‌هایش غیرموجه است. من به عنوان مردم اگر دفعۀ بعد بخواهم به او رأی بدهم حواسم را جمع می‌کنم. از او می‌پرسم چرا اینقدر غیبت داشته‌ای؟ اگر این شفاف‌سازی‌ها باشد، کار برایشان سخت می‌شود، برای همین مقاومت می‌کنند. 🔸 ادامه دارد... برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اشتراکات_داعش،_آمریکا_و_اسرائیل_در_موضوعات_آخرالزمانی_5دی97_مشهد.pdf
885.4K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اشتراکات داعش، آمریکا و اسرائیل در موضوعات آخرالزمانی 📅 ۵ دی ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس 🔹یک سایت در ایالات متحدۀ آمریکاست به نام سایت govtrack.us. مؤسس آن آ
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس ۳. شفافیت مذاکرات در کمیسیون‌ها: من باید بدانم در کمیسیون‌ها چه‌ حرف‌هایی گفته ‌شده است. به غیر از کمیسیون امنیت ملی، که برخی حرف‌ها در آن کمیسیون باید محرمانه باشد. ▪️ مشارکت نمایندۀ شما در امور کمیسیون‌ها به چه ترتیب است؟ (حرف می‌زند یا مشارکتی ندارد.) ▪️ کیفیت استدلال نمایندگان چگونه است؟ ▪️ مهمانان کمیسیون‌ها چه کسانی هستند و چه صحبت‌هایی می‌کنند؟ 🔹در سایت اتحادیۀ اروپا داخل کمیسیون روابط خارجی، کاملاً واضح و مشخص است. هم متن PDF و هم متن وُرد را در دسترس قرار داده‌اند. هرکسی هرچه گفته است همه مکتوب می‌شود. ۴. شفافیت آرای اعضای کمیسیون به طرح‌ها و لوایح: باید آرای اعضای کمیسیون‌ها به‌ طرح‌‌ها و لوایح مشخص شود. من باید بدانم چه کسی رأی مثبت داده و چه کسی نداده است. رأی مخفی نداریم. بعضی مواقع‌ حالت خاص امنیتی است که نباید مشخص باشد، بقیه را شفاف کنید. ماحصل همۀ بحث‌ها و گفت‌وگو‌ها، آرای نمایندگان است. گاهی می‌بینید دربارۀ یک طرحی خیلی خوب استدلال می‌شود اما رأی نمی‌آورد. باید ژورنالیست مشخص کند که چرا این اتفاق افتاده است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی داده نمی‌شود. در سایت اتحادیه اروپا، وقتی وارد قسمت meetings شدید، می‌توانید آرای هر تاریخی را که خواستید ببینید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نقش یهود در واقعه عاشورا 🔸 در صحیح بخاری نقل شده است: «إِنَّ قُرَیْشاً کانَتْ تَصُومُ یَوْمَ عاشُوراءِ فِى الْجاهِلِیَّةِ ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّه بِصِیامِهِ حَتّى‏ فُرِضَ رَمَضانُ؛ قریش قبل از آمدن حضرت رسول در زمان جاهلیت، روز عاشورا را روزه می‌گرفتند.» وقتی پیامبر آمد و ماه رمضان را آورد، گفت: «آن روز را ديگر روزه نگيريد.» پس روز عاشورا، در زمان جاهلیت پیش از پیامبر، روز مقدس و مبارکی بوده است. ولی برای چه مقدس بود و ريشه‌اش از کجاست؟ 🔹 نکتۀ عجیب آن است که روز عاشورا دقیقاً برابر شده بود با یوم کیپور یهودیان؛ يعنی روز مقدس یهودیان. يهودی‌ها از اول ماه "تِشرین" را مقدس می‌انگارند و وقتی به دهمين روزِ ماه تشرین که اسمش "عاسورا" است، می‌رسند، آن روز را روزه می‌گيرند که به یوم کیپور معروف است. کيپور از کَپَرَ، کَفَرَ می‌آيد؛ يعنی روز کفاره که خدا گناهانشان را می‌بخشد. 🔸 ابوریحان ‌بیرونی در کتاب "التفهیم" گفته است: «کبور یا کپور چیست؟ دهم روز است از تشرین و زین جهت گاه‌گاه او را عاشورا خوانند و اما نام کبور اندر زبان عبری کفارۀ گناهان است و این یک روز است که بر جهودان روزه داشتن فریضه کرده آمد. اندازۀ این روز ۲۵ ساعت است و ابتدا کنند روز نهم پیش از آفتاب فروشدن به نیم ساعت و تمام شود چون آفتاب فرو شود روز دهم و نیم ساعت بگذرد آنگاه روزه بگشایند.» 🔹 یوم کیپور یکی از بزرگ‌ترین روزهای یهودیان است که به آن یوم "ادیر" و یوم "قادوش" هم می‌گويند. قادوش یعنی قدوس و مُقادوش هم می‌گويند که یعنی مقدس. مرحوم همایی در حاشیۀ التفهیم می‌نويسد: «تلفظ اصلی‌اش کَپور است و با لفظ کفارۀ عربی یک ریشه دارد. به‌طوری که نگارنده از علمای یهود تحقیق کرد، عاسور (به سین مُهمَله) است و با عاشور و عاشورا و عُشرۀ عربی یک ریشه دارد.» یعنی روزی اباعبدالله را شهيد کردند که برايشان از قبل مبارک بود. «إِنَّ هٰذَا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ» 🔸 در این روز فقط جنگ حسین‌بن‌علی و یزید نیست، جنگ تفکر و بقای حق روی زمین است. برای همين این خون این‌طور محکم ایستاده است. چون خون‌خواهش خود خداست. علامه ‌شَعرانی، در حاشیۀ "الوافی" می‌گويد: «بدانید که روز عاشورا يهودی‌ها روزه می‌گرفتند که به روزۀ کبیر هم معروف بود. زمان روزه الْعاشِرُ مِنَ الشَّهْرِ الْأَوَّلِ مِنَ السُّنَّةِ؛ روز دهم از ماه اول سالشان بود.» 🔹 هنگامی که حضرت رسول به مدینه آمد، به‌ لحاظ تاریخی ۱/۱/۱ بود که مبدأ تاریخ هجری شد. سال عرب‌ها از محرم شروع می‌شود. دقیقاً اول تشرین، اول محرم شد و ده محرم، ده تشرین می‌شود. يعنی یوم کیپور هم عاشورا می‌شود. پس تمام اینها برنامه بود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اسلام سلطنتی 🔹فاتحه آن دین را باید خواند که معاویه خَلیفَةُاللّه باشد. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اسلام سلطنتی 🔹 بحث معاویه و یزید مثل سنگر است؛ اگر این سنگر را از دست بدهيم همه‌ چیز تمام است. در واقع فاتحۀ آن دین را بايد خواند که معاویه خَلیفَةُالله باشد. همان ‌طور که خودِ امام‌ حسین علیه السلام فرمودند: «وَعَلَى الاِسْلامِ الْسَّلامُ» 🔸وقتی ولید حاکم مدینه شد، یزید به او نامه نوشت: «از حسین و عبدالله بن‌ زبیر و فلانی و فلانی بیعت بگير. اگر بيعت نکردند، همان جا گردنشان را بزن.» وليد پیش حضرت رفت و گفت: «يزيد به من اینطوری نامه داده است.» حضرت در پاسخ گفتند: «توانایی اين را ندارید که ما را بکشید. می‌خواهيد با بنی‌هاشم در شهر خودشان، مدینه، چنين رفتار کنيد؟ فاتحۀ آن اسلام را هم بايد خواند که يک نفر مثل يزيد خلیفَةُالله شود.» يعنی دیگر چیزی از آن اسلام نمانده است. 🔹 معاويه فسادش تابلو نبود، زرنگ بود و در ملأعام عرق نمی‌خورد اما مردم يزيد را به ‌مشروب‌ خوردن و بوزینه‌بازی می‌شناختند و فقط چون يزيد از خاندان سلطنتی بود، باید به ‌قدرت می‌رسيد. 🔸یعنی هیچ‌چیز از اسلام باقی نمانده بود و دوباره همان نظام سلطنتی برگشته بود. نظام سلطنتی‌ای که از رومی‌ها و ایرانی‌ها و مصری‌ها یاد گرفته بودند. همين‌ طور سیستم بوروکراسی و سیستم نظامی‌ و نظام‌سازی‌ خود را هم از آن‌ها گرفتند و فقط تفکر اعراب جاهلی را وارد آن کردند که این هیچ سنخیتی با اسلام نداشت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
کارکردهای_فرهنگی_و_سیاسی_ورزش_27شهریور95_تهران.pdf
756.6K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ کارکردهای فرهنگی و سیاسی ورزش 📅 ۲۷ شهریور ۹۵ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در_جمع_دانش_آموزان_نخبه_8آذر97_تبریز(2).pdf
738.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ در جمع دانش‌آموزان نخبه 📅 ۸ آذر ۹۷ 📍تبریز 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حمایت_از_فلسطین_و_مبارزه_با_اسرائیل_18مرداد96_مشهد.pdf
669.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل 📅 ۱۸ مرداد ۹۶ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قبیله‌گرایی کوفیان 🔹اسلام چیزی فراتر از قبیله و نژاد است. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قبیله‌گرایی کوفیان 🔹 پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده بودند: «عمار به‌ دست فرقه و گروهی ستمکار کشته می‌شود.» برای همين در جنگ امیرالمؤمنین علیه السلام با معاویه، عده‌ای فقط عمار را رصد می‌کردند تا ببينند چه‌کسی او را می‌کشد. 🔸وقتی دیدند سپاه معاويه عمار را کشت، علیه معاویه وارد جنگ شدند. یک‌ دفعه اتاق ‌فکر کثیف آن‌ها گفت: «عمار را علی کشت چون او عمار را به جنگ آورد و به کشتنش داد.» دوباره نصفی از آن جمعيت به‌ سمت معاويه چرخیدند. 🔹 آیا چنين جمعیتی می‌توانند به‌ سمت امام‌ زمانشان بروند؟ مطلقاً نه. حماقت از سرتاپایشان می‌بارد. این جمعيت ابله را چه به علی‌بن‌ابی‌طالب! معاویه باید بالا سر اين جمعيت باشد. در بين این‌ جماعت، عشیره و قبیله و خون و قومیت بیداد می‌کرد. 🔸طوری بودند که اگر رئیس ‌قبیله‌ می‌گفت بمیریم، همه می‌مردند. در جریان سَقیفه هم وقتی با رؤسای قبایل صحبت کردند، قضيه تمام شد. بعد از آن، هر چه‌ به آنها دربارۀ غدیر و وقايع آن می‌گفتند، جواب می‌دادند: «هر چه رئیس‌ قبیله ‌بگويد.» 🔹متأسفانه ما هم چنین فرهنگی را هنوز داریم، یعنی بعضی‌ها هنوز نتوانستند از بحث قبیله‌گرایی و نژادگرایی فراتر بروند. اسلام چیزی فراتر از قبیله و نژاد است. اگر عباس‌بن‌علی‌‌‎‌ علیه السلام در روز عاشورا، یک ‌بار هم به برادرش، برادر نمی‌گويد و فقط او را سیدی و مولای خطاب می‌کند، می‌خواهد بگويد: «من برای برادرم نمی‌جنگم. می‌جنگم چون او امام من است. از سر اتفاق امامم، برادرم هم هست.» 🔸فلذا وقتی کارش را تمام کردند، حضرت زهرا سلام الله علیها را بالای سرش دید که به او می گوید: «پسرم»، بعد از آن گفت: «یا أَخَا أدْرِكْ أخَاكَ» آن‌ موقع بود که به خودش اجازه داد به امام‌ حسین، برادر بگويد. دقت کنید، بحث عشیره این‌ طرف بیداد می‌کند اما ‌طرف ديگر هیچ‌چیزی نیست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فتنه های آخرالزمان-12آذر96- بیرجند.pdf
1.26M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ فتنه‌های آخرالزمان 📅 ۱۲ آذر ۹۶ 📍بیرجند 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا