eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
323 ویدیو
441 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس 🔹یک سایت در ایالات متحدۀ آمریکاست به نام سایت govtrack.us. مؤسس آن آ
مطالبات مردم از نمایندگان مجلس ۳. شفافیت مذاکرات در کمیسیون‌ها: من باید بدانم در کمیسیون‌ها چه‌ حرف‌هایی گفته ‌شده است. به غیر از کمیسیون امنیت ملی، که برخی حرف‌ها در آن کمیسیون باید محرمانه باشد. ▪️ مشارکت نمایندۀ شما در امور کمیسیون‌ها به چه ترتیب است؟ (حرف می‌زند یا مشارکتی ندارد.) ▪️ کیفیت استدلال نمایندگان چگونه است؟ ▪️ مهمانان کمیسیون‌ها چه کسانی هستند و چه صحبت‌هایی می‌کنند؟ 🔹در سایت اتحادیۀ اروپا داخل کمیسیون روابط خارجی، کاملاً واضح و مشخص است. هم متن PDF و هم متن وُرد را در دسترس قرار داده‌اند. هرکسی هرچه گفته است همه مکتوب می‌شود. ۴. شفافیت آرای اعضای کمیسیون به طرح‌ها و لوایح: باید آرای اعضای کمیسیون‌ها به‌ طرح‌‌ها و لوایح مشخص شود. من باید بدانم چه کسی رأی مثبت داده و چه کسی نداده است. رأی مخفی نداریم. بعضی مواقع‌ حالت خاص امنیتی است که نباید مشخص باشد، بقیه را شفاف کنید. ماحصل همۀ بحث‌ها و گفت‌وگو‌ها، آرای نمایندگان است. گاهی می‌بینید دربارۀ یک طرحی خیلی خوب استدلال می‌شود اما رأی نمی‌آورد. باید ژورنالیست مشخص کند که چرا این اتفاق افتاده است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی داده نمی‌شود. در سایت اتحادیه اروپا، وقتی وارد قسمت meetings شدید، می‌توانید آرای هر تاریخی را که خواستید ببینید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی 📥 لینک دانلود صوت سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نقش یهود در واقعه عاشورا 🔸 در صحیح بخاری نقل شده است: «إِنَّ قُرَیْشاً کانَتْ تَصُومُ یَوْمَ عاشُوراءِ فِى الْجاهِلِیَّةِ ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّه بِصِیامِهِ حَتّى‏ فُرِضَ رَمَضانُ؛ قریش قبل از آمدن حضرت رسول در زمان جاهلیت، روز عاشورا را روزه می‌گرفتند.» وقتی پیامبر آمد و ماه رمضان را آورد، گفت: «آن روز را ديگر روزه نگيريد.» پس روز عاشورا، در زمان جاهلیت پیش از پیامبر، روز مقدس و مبارکی بوده است. ولی برای چه مقدس بود و ريشه‌اش از کجاست؟ 🔹 نکتۀ عجیب آن است که روز عاشورا دقیقاً برابر شده بود با یوم کیپور یهودیان؛ يعنی روز مقدس یهودیان. يهودی‌ها از اول ماه "تِشرین" را مقدس می‌انگارند و وقتی به دهمين روزِ ماه تشرین که اسمش "عاسورا" است، می‌رسند، آن روز را روزه می‌گيرند که به یوم کیپور معروف است. کيپور از کَپَرَ، کَفَرَ می‌آيد؛ يعنی روز کفاره که خدا گناهانشان را می‌بخشد. 🔸 ابوریحان ‌بیرونی در کتاب "التفهیم" گفته است: «کبور یا کپور چیست؟ دهم روز است از تشرین و زین جهت گاه‌گاه او را عاشورا خوانند و اما نام کبور اندر زبان عبری کفارۀ گناهان است و این یک روز است که بر جهودان روزه داشتن فریضه کرده آمد. اندازۀ این روز ۲۵ ساعت است و ابتدا کنند روز نهم پیش از آفتاب فروشدن به نیم ساعت و تمام شود چون آفتاب فرو شود روز دهم و نیم ساعت بگذرد آنگاه روزه بگشایند.» 🔹 یوم کیپور یکی از بزرگ‌ترین روزهای یهودیان است که به آن یوم "ادیر" و یوم "قادوش" هم می‌گويند. قادوش یعنی قدوس و مُقادوش هم می‌گويند که یعنی مقدس. مرحوم همایی در حاشیۀ التفهیم می‌نويسد: «تلفظ اصلی‌اش کَپور است و با لفظ کفارۀ عربی یک ریشه دارد. به‌طوری که نگارنده از علمای یهود تحقیق کرد، عاسور (به سین مُهمَله) است و با عاشور و عاشورا و عُشرۀ عربی یک ریشه دارد.» یعنی روزی اباعبدالله را شهيد کردند که برايشان از قبل مبارک بود. «إِنَّ هٰذَا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ» 🔸 در این روز فقط جنگ حسین‌بن‌علی و یزید نیست، جنگ تفکر و بقای حق روی زمین است. برای همين این خون این‌طور محکم ایستاده است. چون خون‌خواهش خود خداست. علامه ‌شَعرانی، در حاشیۀ "الوافی" می‌گويد: «بدانید که روز عاشورا يهودی‌ها روزه می‌گرفتند که به روزۀ کبیر هم معروف بود. زمان روزه الْعاشِرُ مِنَ الشَّهْرِ الْأَوَّلِ مِنَ السُّنَّةِ؛ روز دهم از ماه اول سالشان بود.» 🔹 هنگامی که حضرت رسول به مدینه آمد، به‌ لحاظ تاریخی ۱/۱/۱ بود که مبدأ تاریخ هجری شد. سال عرب‌ها از محرم شروع می‌شود. دقیقاً اول تشرین، اول محرم شد و ده محرم، ده تشرین می‌شود. يعنی یوم کیپور هم عاشورا می‌شود. پس تمام اینها برنامه بود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اسلام سلطنتی 🔹فاتحه آن دین را باید خواند که معاویه خَلیفَةُاللّه باشد. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اسلام سلطنتی 🔹 بحث معاویه و یزید مثل سنگر است؛ اگر این سنگر را از دست بدهيم همه‌ چیز تمام است. در واقع فاتحۀ آن دین را بايد خواند که معاویه خَلیفَةُالله باشد. همان ‌طور که خودِ امام‌ حسین علیه السلام فرمودند: «وَعَلَى الاِسْلامِ الْسَّلامُ» 🔸وقتی ولید حاکم مدینه شد، یزید به او نامه نوشت: «از حسین و عبدالله بن‌ زبیر و فلانی و فلانی بیعت بگير. اگر بيعت نکردند، همان جا گردنشان را بزن.» وليد پیش حضرت رفت و گفت: «يزيد به من اینطوری نامه داده است.» حضرت در پاسخ گفتند: «توانایی اين را ندارید که ما را بکشید. می‌خواهيد با بنی‌هاشم در شهر خودشان، مدینه، چنين رفتار کنيد؟ فاتحۀ آن اسلام را هم بايد خواند که يک نفر مثل يزيد خلیفَةُالله شود.» يعنی دیگر چیزی از آن اسلام نمانده است. 🔹 معاويه فسادش تابلو نبود، زرنگ بود و در ملأعام عرق نمی‌خورد اما مردم يزيد را به ‌مشروب‌ خوردن و بوزینه‌بازی می‌شناختند و فقط چون يزيد از خاندان سلطنتی بود، باید به ‌قدرت می‌رسيد. 🔸یعنی هیچ‌چیز از اسلام باقی نمانده بود و دوباره همان نظام سلطنتی برگشته بود. نظام سلطنتی‌ای که از رومی‌ها و ایرانی‌ها و مصری‌ها یاد گرفته بودند. همين‌ طور سیستم بوروکراسی و سیستم نظامی‌ و نظام‌سازی‌ خود را هم از آن‌ها گرفتند و فقط تفکر اعراب جاهلی را وارد آن کردند که این هیچ سنخیتی با اسلام نداشت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
کارکردهای_فرهنگی_و_سیاسی_ورزش_27شهریور95_تهران.pdf
756.6K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ کارکردهای فرهنگی و سیاسی ورزش 📅 ۲۷ شهریور ۹۵ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در_جمع_دانش_آموزان_نخبه_8آذر97_تبریز(2).pdf
738.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ در جمع دانش‌آموزان نخبه 📅 ۸ آذر ۹۷ 📍تبریز 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
حمایت_از_فلسطین_و_مبارزه_با_اسرائیل_18مرداد96_مشهد.pdf
669.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل 📅 ۱۸ مرداد ۹۶ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قبیله‌گرایی کوفیان 🔹اسلام چیزی فراتر از قبیله و نژاد است. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قبیله‌گرایی کوفیان 🔹 پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده بودند: «عمار به‌ دست فرقه و گروهی ستمکار کشته می‌شود.» برای همين در جنگ امیرالمؤمنین علیه السلام با معاویه، عده‌ای فقط عمار را رصد می‌کردند تا ببينند چه‌کسی او را می‌کشد. 🔸وقتی دیدند سپاه معاويه عمار را کشت، علیه معاویه وارد جنگ شدند. یک‌ دفعه اتاق ‌فکر کثیف آن‌ها گفت: «عمار را علی کشت چون او عمار را به جنگ آورد و به کشتنش داد.» دوباره نصفی از آن جمعيت به‌ سمت معاويه چرخیدند. 🔹 آیا چنين جمعیتی می‌توانند به‌ سمت امام‌ زمانشان بروند؟ مطلقاً نه. حماقت از سرتاپایشان می‌بارد. این جمعيت ابله را چه به علی‌بن‌ابی‌طالب! معاویه باید بالا سر اين جمعيت باشد. در بين این‌ جماعت، عشیره و قبیله و خون و قومیت بیداد می‌کرد. 🔸طوری بودند که اگر رئیس ‌قبیله‌ می‌گفت بمیریم، همه می‌مردند. در جریان سَقیفه هم وقتی با رؤسای قبایل صحبت کردند، قضيه تمام شد. بعد از آن، هر چه‌ به آنها دربارۀ غدیر و وقايع آن می‌گفتند، جواب می‌دادند: «هر چه رئیس‌ قبیله ‌بگويد.» 🔹متأسفانه ما هم چنین فرهنگی را هنوز داریم، یعنی بعضی‌ها هنوز نتوانستند از بحث قبیله‌گرایی و نژادگرایی فراتر بروند. اسلام چیزی فراتر از قبیله و نژاد است. اگر عباس‌بن‌علی‌‌‎‌ علیه السلام در روز عاشورا، یک ‌بار هم به برادرش، برادر نمی‌گويد و فقط او را سیدی و مولای خطاب می‌کند، می‌خواهد بگويد: «من برای برادرم نمی‌جنگم. می‌جنگم چون او امام من است. از سر اتفاق امامم، برادرم هم هست.» 🔸فلذا وقتی کارش را تمام کردند، حضرت زهرا سلام الله علیها را بالای سرش دید که به او می گوید: «پسرم»، بعد از آن گفت: «یا أَخَا أدْرِكْ أخَاكَ» آن‌ موقع بود که به خودش اجازه داد به امام‌ حسین، برادر بگويد. دقت کنید، بحث عشیره این‌ طرف بیداد می‌کند اما ‌طرف ديگر هیچ‌چیزی نیست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فتنه های آخرالزمان-12آذر96- بیرجند.pdf
1.26M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ فتنه‌های آخرالزمان 📅 ۱۲ آذر ۹۶ 📍بیرجند 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت_های_تمدن_سازی_عاشورا_10_29شهریور97_تهران.pdf
2.61M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه دهم 📅 ۲۹ شهریور ۹۷ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تاثیر_نخبگان_در_جامعه_اسلامی_960516_تهران_خلاصه1.pdf
928.6K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تأثیر نخبگان در جامعهٔ اسلامی 📅 ۱۶ مرداد ۹۶ 📍 تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
یزید که بود؟ 🔹یزید در سال ۲۵ یا ۲۶ هجری به دنیا آمد. مادرش مِیسون نام داشت که معاویه او را در حالیکه یزید در شکمش بود، طلاق می‌دهد. وقتی میسون يزيد را به دنيا آورد، همسر معاویه نبود. برخی از نویسندگان می‌گويند: «یزید نزد دایی‌های خودش در بادیه پرورش پیدا کرد.» 🔸 قبیلۀ میسون پیش از اسلام مسیحی بودند. بعضی‌ها هم می‌گويند: «یهودی بودند ولی هنوز حال‌ و هوای دوران مسیحیت را داشتند.» این شعر از یزید است: «وَ إِنْ حَرُمَتْ يَوْماً عَلَى‌ دِينِ أَحْمَدَ / فَخُذْهَا عَلَى‌ دِينِ الْمَسِيحِ بْنِ مَرْيَمَ‌؛ اگر مشروب بر مبنای دین احمد حرام است، بر مبنای دین مسیح عرق بخور.» 🔹مسعودی دربارۀ یزید می‌گويد: «مردی خوش‌گذران و عیاش بود. مردی بود که حیوانات شکاری، سگ‌ها و میمون‌ها داشت. پیوسته مجالس می‌گساری برگزار می‌کرد. روزی در مجلس می‌گساری خود نشست و ابن‌زیاد هم در طرف راست او بود و این واقعه بعد از آن بود که حسین‌بن‌علی علیه السلام را کُشته بود. پس به ساقی مجلس خود روی کرد و گفت که جامی از شراب به من بنوشان که استخوان‌های نرم را سیراب‌ کند. سپس برگرد و ابن‌زیاد را چنان جامی بنوشان، همان کسی که رازدار من است. همان کسی که امین کار من است. همان کسی که اساس خلافت من به‌ دست او محکم و استوار شد.» یعنی کسی که حسین‌بن‌علی را کُشت. 🔸 یزید ملعون وقتی به لبان مبارک حضرت اباعبدالله‌الحسین جسارت می‌کند، شعری می‌خواند: «لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ، لسْتُ مِنْ خِنْدِف إِنْ لَمْ أَنْتَقِمْ مِنْ بَنِی أَحْمَدَ ما کانَ فَعَلْ؛ بنی‌هاشم با مُلک بازی کرد وگرنه نه خبری آمده بود و نه وحی‌ای نازل شده بود.‌ من از نسل خِندِف نیستم اگر...» خِندف سیزدهمین مادربزرگ یزید است. عرب نسلش را از پدر می‌گويد ولی يزيد دارد نسل مادری‌اش را اعلام می‌کند و می‌گويد همۀ اين‌ها دروغ بود. آيا يزيد اصلاً دين دارد؟! برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
خاندان شیطانی 🔹در ارتباط خاندان ابوسفیان با کفار و مشرکین شکی نداریم. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
خاندان شیطانی 🔹خداوند در آيۀ ۶۰ سورۀ اسراء می‌فرمايد: «به ياد آور زمانی را كه به تو گفتيم پروردگارت احاطه كامل به مردم دارد. ما آن رؤيایی را به تو نشان داديم فقط برای آزمايش مردم بود، همچنين شجرۀ ملعونه را كه در قرآن ذكر كرده‏‌ايم، ما آنها را تخويف (و انذار) می‏‌كنيم اما جز بر طغيانشان افزوده نمی‌‏شود.» 🔸يعنی این‌قدر سِرتق شدند که هر قدر خداوند آنها را با جهنم و عذاب می‌ترساند تا آدم شوند، آدم‌ بشو نبودند و بدتر هم می‌شدند. در قرآن این نوع صحبت را فقط دربارۀ یهودیت تحریف‌شده داریم که خدا می‌فرمايد: «هر قدر به آنها می‌گفتیم که درست بشوند، روز‌ به‌ روز بدتر می‌شدند.» 🔹در قرآن؛ ابلیس، یهود، کفار و مشرکین لعن شده‌اند. در ارتباط خاندان ابوسفیان با کفار و مشرکین شکی نداریم. جنگ بدر و احد و خندق را کسانی راه انداختند که بزرگشان ابوسفیان بود. دربارۀ ارتباطشان با شيطان هم خودشان روایت دارند. حتی مولانا که اهل‌سنت است در دفتر دوم مثنوی، ماجرایی را شرح می‌دهد که شیطان معاویه را برای نماز صبح از خواب بیدار می‌کند و به او می‌گويد: «بلند شو و نماز بخوان. من دوست دارم تو ظاهرالصلاح نشان داده ‌شوی. نماز تو به ‌درد من می‌خورد.» 🔸 در کثیف‌ بودن اینها همین بس که اثری از قبرهايشان نيست. يعنی هيچ‌کسی جرئت ندارد جای قبر آنها را اعلام کند. اگر مردم بدانند کجاست، قبرشان را تکه‌تکه می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه السلام بارها در نهج‌البلاغه به معاویه اشاره می‌کند و می‌فرمايد: «ای معاویه، برای شیطان در خود نصیبی مگذار.» 🔹یعنی شیطان در او رسوخ کرده و خودِ شیطان شده است. خدا به شیطان می‌گوید: «وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ؛ با آنان در اموال و اولاد شریک شو.» در روایات آمده منظور از "وَالْأَوْلَادِ" بنی‌عبدشمس (خاندان بنی‌امیه) هستند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مأموریت سخت امام 🔹 به این سادگی‌ها نیست که یک نفر امام شود. قرآن می‌‌فرماید: «لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ؛ اگر اين قرآن را بر كوهى نازل مى‌كرديم، قطعاً از ترس خدا آن را فروتن و از هم پاشيده مى‌ديدى.» کوه نماد سختی و بزرگی است. می‌فرماید کوه زیر بار این مأموریت‌ها می‌ترکید اما یک سری انسان‌هایی که از نسل آدم خواهند آمد این مأموریت را بر گُرده می‌گیرند و به‌ نحو احسن انجام می‌دهند چون خیلی صبورند. 🔸ما در قرآن کم نداریم پیامبران الهی که به‌ سختی توانستند یا بعضاً نتوانستند مأموریتشان را به پایان برسانند. حضرت ‌خضر علیه السلام از حضرت موسی علیه السلام خواست در برابر آن چیزهایی که می‌بیند فقط سکوت کند و سؤال نپرسد اما حضرت ‌موسی نمی‌تواند در کنار حضرت‌ خضر دوام بیاورد و صبر کند. 🔹حضرت ‌خضر هم می‌فرماید: «بین من و شما مفارقت حاصل شد، برو.» رسول‌الله صلی الله علیه و آله فرمود: «اگر موسی صبوری بیشتری می‌کرد چیزهایی قرار بود ببیند که سه‌ چهار مورد اول در مقابلش چیزی نبود.» حضرت موسی خیلی پیغمبر بزرگی است اما وقتی ایشان را کنار اهل‌بیت قرار می‌دهید متوجه تفاوتشان می‌شوید. 🔸حضرت‌ یونس قومش را رها می‌کند. خدا تنبیهش می‌کند و او را در شکم نهنگ می‌فرستد. یعنی آدم باید بمیرد از غصۀ این امت که مولای من و شما، اباعبدالله، نه برای یک قوم ۲۰۰هزار نفری بلکه بین راه برای تک‌تک آدم‌ها سخنرانی می‌کرد. وقتی می‌دید یک نفر دارد از کنار کاروانش رد می‌شود می‌گفت: «نگهش دارید من پیغامم را به او هم برسانم.» 🔹وقتی شما تاریخ را بخوانید می‌بینید موارد متعدد داریم که آقا برای یک نفر، دو نفر صحبت کرده‌اند. امام‌ زمان، حجت خدا روی زمین، برای یک نفر دارد سخنرانی می‌کند. یکی از این یک نفرها وهب نصرانی است. یکی از آن‌ها زهیر‌بن‌قین است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مشارکت_در_بلای_امام_معصوم_شهریور97_مهر98.pdf
1.13M
📝 خلاصه تجمیع شدۀ دو سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مشارکت در بلای امام معصوم 📅 ۲۹ شهریور ۹۷ - تهران 📅 ۱۲ مهر ۹۸ - کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا