eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
319 ویدیو
437 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
امامی_که_باید_از_نو_شناخت_14خرداد94_خمین.pdf
633.7K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ امامی که باید از نو شناخت 📅 ۱۴ خرداد ۹۴ 📍خمین 🔺نسل جدید ما باید مزۀ دهان امام را بشناسد. 🔺اصلاً عده‌ای فراموش کرده‌اند که امام‌خمینی برای چه انقلاب کرد! 🔺دو قطبی‌ و تِز و آنتی‌تزی که امام ساخت، تِز و آنتی‌تز چه بود؟ 🔺نگذارید شخصیت امام را تحریف کنند. 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| حفظ پاکی 🔹قرآن می‌فرماید: «وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَذْهَبْتُمْ طَيِّبَاتِكُمْ»؛ یعنی روزی که کسانی که کافر بودند را بر آتش عرضه می‌کنیم، [به آنها گفته می‌شود:] شما پاکی‌ خودتان را بُرده بودید. خیلی جالب است! پس از اینجا می‌فهمیم که در اصل قرار است ما طیب بودن خودمان را نگه داریم. 🔺جنود عقل و جهل - جلسه هشتم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
هنر شیطانی یا الهی؟ 🔹یک هنرمند باید اهل ذکر کثیر باشد، وگرنه هر آنچه که می‌نویسد و هر آنچه که می‌سازد، وحی ابلیس است، شک نکنید. 🔺دشمن‌شناسی - جلسه سوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
هنر شیطانی یا الهی؟ 🔹یک هنرمند باید اهل ذکر کثیر باشد، وگرنه هر آنچه که می‌نویسد و هر آنچه که می‌سازد، وحی ابلیس است، شک نکنید. 🔸قرآن درمورد شعرا اشاره می‌کند که آنها به شیطان وصل می‌شوند و مزخرف می‌نویسند. اما آن شاعری که اهل ذکر کثیر باشد، می‌تواند وحی الهی را بگیرد. شهید آوینی وقتی می‌خواست مطلبی بنویسد وضو می‌گرفت، دو رکعت نماز می‌خواند و رو به قبله می‌نشست. می‌پرسیدند چرا؟ می‌گفت: «می‌خواهم شیطان در کارهایم شراکت نکند.» این می‌شود که این آدم زنده می‌ماند و حی و جاودانه می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ دشمن‌شناسی - جلسه سوم 📅 ۱۰ شهریور ۹۳ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| یا مال دنیا یا همسر پیامبر بودن 🔹️همسران پیامبر هم در جامعۀ اسلامی سختی کشیده بودند. جنگ‌ها صورت گرفت و غنیمت آمد، دو تا از همسران پیامبر گفتند: «ما هم غنیمت می‌خواهیم.» آیه آمد و گفت: «حواستان جمع باشد، شما زن پیغمبر شدید که بیشتر از بقیه سختی بکشید.» تو بیشتر از بقیه باید سختی بکشی. 🔸️پیامبر صلی الله علیه و آله تمام غنیمت‌ها را بین مهاجرین پخش کرد و به اینها چیزی نداد. گفت: «اگر دنبال اینجور چیزها هستید مثل پولی که به بقیه مردم دادم به شما هم بدهم و بعد از آن هم شما را طلاق بدهم.» آقای مسئول! جرئت داری به زنت اینطور بگویی؟ این سخن قرآن است از خودم نمی‌گویم. 📗برشی از رئیس‌جمهور علوی 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
هدف از علنی کردن دعوای فلسفیون و تفکیکیون 🔹️بنده گزارشی را تهیه و برای جایی که به دردشان می‌خورد فرستادم؛ مبنی بر اینکه امروز حوزه از شش جهت مورد هجمه است و دارند کار می‌کنند. یک مورد آن دعوای بین تفکیکی‌ها و فلسفی‌هاست که سه چهار سال است برجسته شده است. 🔸️یک ‌سری از علمای ما فلسفی هستند و فلسفه را قبول دارند، منتها نه فلسفۀ غربی‌ها را، بلکه گفتمان آنها این است که با فلسفۀ اسلامی می‌توان خیلی کارها کرد؛ در این حوزه، بزرگانی مثل علامۀ طباطبایی، آیت‌الله جوادی آملی، امام خمینی رحمت‌الله‌‌علیهم و... را داشتیم؛ این شخصیت‌ها افرادی نیستند که شما بتوانید نادیده بگیرید. 🔹️یک جریانی هم هست که تعلیمات و دانش اهل‌بیت علیهم‌السلام را از دانش بشری تفکیک می‌کنند و می‌گویند که چون مبنای فلسفه از غرب است پس ریشه، ریشۀ خرابی است. در این حوزه هم علمای بزرگی داشتیم و همین حالا هم داریم. 🔸️این یک بحثی بین حوزویان است، اما سه چهار سالی است که به میان مردم کشیده شده است! اصلاً مردم عادی نمی‌دانند فلسفه چیست! اصلاً نمی‌دانند نگاه تفکیکیون چیست! می‌دیدید در سایت‌های مذهبی و حزب‌اللهی دعوای فلسفی‌ها و تفکیکی‌ها بود. متأسفانه در کمال ناباوری صداوسیما هم ورود پیدا کرد و شروع به پخش یک ‌سری از این مناظره‌ها کرد که اصلاً صلاح نبود، و نتیجه‌اش هم این شد که در بخش نظرات برخی از سایت‌ها، توهین‌هایی به برخی از بزرگان شد! یک دست پنهانی اینها را رو کرد. بنده سریع واکنش نشان دادم و خیلی سریع هم جمع شد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شیعۀ انگلیسی 📅 ۱۴ آذر ۹۳ 📍زرند 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| راندن مردم از هیئت؛ فتنۀ دشمن 🔹 تمام فتنۀ دشمن، راندن این مردم از هیئات است. اگر دارند روی مداحان کار می‌کنند، اگر شعرهای آن‌چنانی راه انداختند و...، همۀ اینها برای این است که اعتماد مردم را از هیئت بگیرند. 🔺دیدار با فعالان فرهنگی و مداحان 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
سبک زندگی امام_محمدباقر(ع)- 9مهر93-تهران-.pdf
1.07M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ سبک زندگی امام محمد باقر علیه السلام 📅 ۹ مهر ۹۳ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
حفظ تعادل در خوراک 🔹بدنِ ما بی‌جا نیاز به یک ‌سری غذاها ندارد، اما می‌خوریم و ذخیره می‌شود و اغلب به هزار جور درد و مرض می‌افتیم. نه قند و چربی باید بگیریم و نه دچار سوء تغذیه بشویم. 🔺جنود عقل و جهل - جلسه دوازدهم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
حفظ تعادل در خوراک 🔹بدنِ ما بی‌جا نیاز به یک ‌سری غذاها ندارد، اما می‌خوریم و ذخیره می‌شود و اغلب به هزار جور درد و مرض می‌افتیم. نه قند و چربی باید بگیریم و نه دچار سوء تغذیه بشویم. 🔸این همه روایات داریم که این غذا را بخورید، اینطور بخورید، این میوه را اینجور بخورید، برای فلان چیز خوب است؛ برخی فکر می‌کنند یعنی فقط بُخورید و تمام ذهنشان می‌شود به شکم رسیدن! در هر دو حالت و هر دو طرف مشکل دارند. 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: «شکمتان را قبرستان حیوانات نکنید.» یعنی زیاد گوشت نخورید، چون هزار جور مرض می‌گیرید؛ از نقرس گرفته تا اسیداوریک. از طرفی حضرت می‌فرمایند که مبادا چهل روز بگذرد و گوشت نخورده باشید! حتی شده باید قرض بگیری و گوشت بخری؛ با وجود اینکه قرض گرفتن در اسلام کراهت دارد! فلذا همه‌چیز روی حساب و کتاب است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنود عقل و جهل - جلسه دوازدهم 📅 ۱ خرداد ۹۷ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| رفتن یهودیان به فلسطین! 🔹اگر اسامی اولین کسانی که راجع به ضرورتِ رفتن یهودیان به فلسطین صحبت کردند را ببینید، تعجب می‌کنید! مثلاً "جان ‌لاک" که لیبرالیسم را از او می‌شناسیم، یکی از آنهاست! 🔺رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
یاد مرگ باید عینی باشد 🔹بحث‌های تربیتی، انتزاعی نیست، عینی‌ است. تا من و شما مرگ را به چشم نبینیم و جلوی چشممان دو تا جنازه در قبر نگذارند، تکان نمی‌خوریم. 🔸اگر مسئولین ما می‌فهمیدند، بهشت‌زهرا را بیرون شهر درست نمی‌کردند، بلکه بیست تا بهشت‌زهرا در خود شهر درست می‌کردند، که اسلامی‌اش این است که قبرستان باید در شهر باشد، نه بیرون شهر، که تو صبح داری می‌روی، می‌بینی «لا اله الا الله» می‌گویند و یکی را دارند می‌برند. 🔹اینکه می‌گویند اگر می‌توانید به قبرستان بروید، یا اینکه شستن مرده خیلی ثواب دارد، یا شرکت کردن در تدفین مُرده خیلی ثواب دارد، اینها برای چیست؟ برای خودت است، هرچه به تو بگویند که آدم‌ها می‌میرند، باورت نمی‌شود. برو یک مُرده را از نزدیک ببین، تا یک هفته درست می‌شوی. یاد مرگ، باید عینی باشد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنود عقل و جهل - جلسه سیزدهم 📅 ۲ خرداد ۹۷ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| ویژگی قوم نوح 🔹️وقتی حضرت ‌نوح علیه السلام می‌گوید قرار است سیل بیاید، برای همه عجیب است. چون آن ‌سرزمین خشک بوده و مشکل خشک‌سالی داشته است. فکر اینکه اینقدر باران بیاید و سیل شود؛ به طوری ‌که از زمین و تنور و آسمان آب بجوشد، غیرممکن بود. برای همین وقتی حضرت نوح می‌خواهد به مردم خودش مژده‌ای بدهد، می‌گوید: «اگر ایمان بیاورید، از خدا می‌خواهم برایتان باران بفرستد.» 🔸️قوم نوح به شدت به ما، یعنی مردم آخرالزمان، شبیه‌اند. علامه ‌طباطبایی اشاره می‌کند و می‌گوید: «تفاوت قوم نوح با بقیۀ اقوام در قرآن این است که آنها از فعل "رَأَیَ؛ دیدن" زیاد استفاده می‌کنند.» یعنی چیزی را قبول دارند که چشمشان ببیند و می‌گویند: «اگر نمی‌بینیم پس نیست.» این حرف عاقلانه نیست. ممکن است پشت دیوار باشد و شما نمی‌بینید. یا ممکن است از زاویۀ دید شما خارج باشد. 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۷ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
زبیر چپ کرد، تو که جای خود داری! 🔹️جایی که نظارت نباشد، بچۀ پیغمبر هم فاسد می‌شود. چک سفیدامضا به هیچ‌کس نداده‌اند. هرکس آمد و گفت که من به شما تضمین می‌دهم فاسد نشوم، بدانید او کذاب است. زبیر فاسد شده است، تو گرد پای زبیر هم نیستی! 🔸️زبیر پسرعمۀ حضرت زهرا سلام الله علیها بود. زبیر کسی بود که وقتی حضرت زهرا در خانه بستری بود، امیرالمؤمنین علیه السلام او را در خانه‌اش راه داده بود، در حالیکه عباس، عموی خودش، را راه نمی‌داد. زبیر کسی بود که امیرالمؤمنین در وصفش فرمود: «مَا زَالَ اَلزُّبَيْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ؛ چیزی نمانده بود زبیر از ما اهل‌بیت باشد.»(مجلسی، بحارالانوار، ج۴۱، ص۱۴۴) مثل حضرت سلمان. این زبیر چپ کرده و جهنمی شده است. بعد تو کی هستی که فکر می‌کنی چپ نمی‌کنی؟ 🔹️به دو دلیل زبیر چپ کرد؛ ۱. پول؛ ۲. بچه. این زبیر، موقع مرگش، شترهایش، اسب‌هایش، کنیزهایش، خانه‌هایش، زراعت‌هایش، زمین‌هایش و اینها به‌کنار، فقط در خانه‌اش ۵۹میلیون درهم فقط پول نقد داشت! هر ده درهم یک دینار است، هر یک دینار، ۴/۲۵ گرم طلاست. یعنی فقط ۲۴ تُن طلا در خانه‌اش بود! سلطان سکه شده بود. فلذا جلوی علی ایستاد، جلوی حق ایستاد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مجلس کارآمد، مجلس مردمی 📅 ۳ بهمن ۹۸ 📍شیروان 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
قرآن و اهل‌بیت -21بهمن93- تهران.pdf
974.8K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام 📅 ۲۱ بهمن ۹۳ 📍تهران 🔺آیا این نگاهی که به قرآن داریم درست است؟ 🔺شیطان که خدا و قیامت را قبول دارد،‌ پس چرا رانده شد؟ 🔺شباهت ماجرای حضرت هارون و حضرت علی علیهما السلام چیست؟ 🔺سامری چطور فتنه کرد؟ 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
رفتارهایی که جلوی بحث علمی را می‌گیرد 🔹برادران بزرگوار اهل‌سنت ما، ام‌المؤمنین عایشه را قبول دارند؛ خلفا را هم قبول دارند، چون می‌گویند عایشه زن پیامبر صلی الله علیه و آله است. یعنی به خاطر پیغمبر؛ وگرنه در طول تاریخ حب و بغضی نسبت به یک زن ندارند. خلفا و صحابه را قبول دارند، چون می‌گویند اینها صحابۀ پیغمبر هستند. 🔸شیعه یک استدلال می‌آورد و آنها هم یک استدلال؛ این باید بحث علمی شود. اگر پدر و مادر شما هم سنی بودند شما هم الان از اهل‌سنت بودید. حالا اگر می‌بینید یک نفر با دیدن این صحنه‌ها به خودش بمب می‌بندد و خودش را منفجر می‌کند، یعنی قطعاً خودش را محق می‌داند. چرا می‌خواهد تو را بکشد؟ می‌گوید: «وای بر اینها، اینها به ناموس پیغمبر ناسزا می‌گویند.» 🔹درمورد صحابه پیغمبر هم بحث به خود پیغمبر برمی‌گردد. حالا برخی آمدند و در روز رحلت عایشه، وسط شهر لندن جشن گرفتند و یک بنر با بادکنکی که داخلش هیدروژن است و هوا می‌رود، به آسمان فرستاند و فریاد ‌زدند: «عایشه فِی النّار، عایشه فِی النّار.» کیک قرمزرنگ برای جشن هم درست کردند. 🔸زبانم هزاران مرتبه لال، اگر یکی را ببینید که سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها جشن گرفته است و زبانم لال می‌گوید فاطمه فی النار، چه کار می‌کنید؟ با او بحث علمی می‌کنید؟ می‌گویید: «او را فقط باید کشت.» دقیقاً این رفتارها جلوی بحث علمی را می‌گیرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ به نام شیعه به کام دشمن 📅 ۲۳ اردیبهشت ۹۴ 📍کرمانشاه 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| قوام اسلام به اهل‌بیت است 🔹اتفاقاتی که بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله رخ داد، چیز جدیدی نبود. برای همین حضرت در خطبۀ فدکیه می‌گوید: «قبل از این هم، همین بودید.» تا در تاریخ ثبت شود و اگر بعدها کجی‌ای دیدند، نگویند آن کجی از اسلام است. بلکه بفهمند آن کجی دقیقاً از همان بخشی است که اهل‌بیت علیهم السلام کنار گذاشته شدند. 🔸آنها فکر می‌کردند، اگر علی علیه السلام را کنار بگذارند، می‌توانند اسلام را ادامه بدهند. حضرت فرمود: «نمی‌شود. هرچیزی خاصیت و فوایدی دارد. همان‌ طور که ذات آب، برطرف‌کردن تشنگی‌ است، ذات ما اهل‌بیت هم يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا است. پاکی، ذات ماست. کار ما هدایت است. اگر ما نباشیم، ضلالت همه‌جا را می‌گیرد. قوام اسلام به ماست. اطاعت از ما نِظَاماً لِلْمِلَّةِ است. هر خانه‌ای چهارچوب و نظام و اِسکِلتی دارد که ما آن اسکلت هستیم. فقط امامت و پیشوایی و رهبری ما می‌تواند شما را از تفرقه نجات دهد.» 📗برشی از هدف از بیان خطبه فدکیه چه بود؟ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
تفاوت زن و مرد 🔹ما مردها دیداری هستیم؛ یعنی چشممان می‌بیند، خوشمان می‌آید. مردها عمدتاً از قیافه خوششان می‌آید، بعد فاکتورهای دیگر را هم می‌سنجند. خانم‌ها عمدتاً شنیداری‌اند. 🔸مثلاً مرد، پدرِ زنش را درآورده، بعد با دو بار "دوستت دارم"، "هیچکس برای من مثل تو نمی‌شود" و اینجور چیزها خانم بی‌خیال می‌شود. اما اگر مرد، بدی ببیند، هرچقدر برایش حرف بزنند اثر ندارد، شنیداری نیست، باید عملی ببیند. 🔹به خاطر همین اسلام به مرد گفت: «تو چشمت را بپوشان. زن هم خودش را بپوشاند.» حالا مگر چه می‌شود اگر نپوشاند یا مرد چشمش ببیند؟ آن‌ موقع بیچاره می‌شود. در مرد قدرت قیاس وجود دارد؛ یعنی سریع این مقوله را با آن مقوله چک می‌کند، چون دیداری است. آن موقع جامعه بدبخت می‌شود. 🔸غرب این را فهمید و سلیقۀ مردهای ما را تغییر داد. ۳۵ سال پیش مردان ایرانی از زنانی خوششان می‌آمده که فربه بودند. از زن خیلی لاغر بدشان می‌آمد. الان کاملاً سلیقه برگشته. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ زن، جامعه، پیشرفت 📅 ۲۲ اردیبهشت ۹۱ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| هنرمندهایی در خدمت شیطان 🔹فیلم‌هایی مثل "ارّه" و امثالهم که در این ژانر ساخته شد، ذهن مخاطب‌ها را برای بروز پدیده‌ای مثل داعش آماده کرد. 🔺رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
فرق نماد و نمایه و نشانه 🔹️نماد و نمایه و نشانه باهم فرق دارند. نشانه از درون خودش جوشش و گواهی‌هایی دارد که تو را به آن سمت رهنمون می‌کند. یک سری علامت‌هایی دارد که تو می‌توانی آن را بشناسی‌. اما نماد، قرارداد است؛ هرچه به سمت نماد بروی، کوششی است و هر چه به سمت نشانه بروی، جوشش است. 🔸️خدا در خلقت، خیلی با زبان نشانه‌ها با ما صحبت کرده است. نمادها کار من و توست. ما آمدیم باهم یک قرارداد گذاشتیم مثلاً تکرارِ صدای بوق را نماد اِشغال بودن خط گذاشتیم، این یک نماد است. 🔹️کوشش‌ها همیشه نیاز به یادآوری دارند؛ یعنی برای اینکه این قراردادِ اجتماعی بین من و شما ماندگار بماند، باید آن را مدام یادآوری کنیم، اما نشانه‌ها اینطور نیستند، چون جوششی است و یک گیرنده در وجود و فطرت و طبیعت و شناخت انسان دارد، لذا می‌گردد و خودش را پیدا می‌کند. مثلاً فرض کنید برای تابلوی عبور حیوانات اهلی، عکس گاو را می‌زنیم، این یعنی اینجا چیزی را نماد کردیم که از نشانه بهره گرفته است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📅 ۱۹ مهر ۹۴ 📍تبریز 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
فرق نماد و نمایه و نشانه 🔹️نماد و نمایه و نشانه باهم فرق دارند. نشانه از درون خودش جوشش و گواهی‌های
| نمادساز، مُزدور است! 🔹اگر شما روزگاری رفتید و نمادساز شدید، مُزدور می‌شوید. اما روزی که نشانه‌ساز شدید و نشانه‌ها را معرفی کردید، آدم خدا می‌شوید. 🔺رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis