📸 #گزارش_تصویری
▪️برگزاری #آزمون_هفتگی برای ارزیابی دانش آموزان مدرسه
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
📌 قناعت
📖 سوره نحل| آیه ۹۷
💬 منْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ اَوْ اُنْثَى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً
✍️ هر مرد و زن با ايمانی که کار نيکی انجام دهد او را زندگی پاکيزه خواهيم بخشید
💠آن شنيدستى كه در اقصاى غور
بار سالارى بيفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنيا دوست را
يا قناعت پر كند يا خاك گور
🔸در علم اخلاق «قناعت» در مقابل «حرص» قرار دارد و از نظر سیاسی، خودکفایی یک مملکت را «قناعت» حفظ میکند. آثار «قناعت» از نظر روایات: رضایت خداوند، عزت انسان، سبکی حساب در روز قیامت، بینیازی از مردم، اعطای حیاة طیبه و
نشانههای افراد قانع،همت بلند و شکرگذاری است.
👤از حضرت علی (ع) پرسیدند که منظور خداوند از «حَيَاةً طَيِّبَةً» چيست؟
🔸فرمودند : هِیَ القناعهِ.
#نکات_تربیتی
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
📌«کوروش» که بود؟
🗓 ۴ شهریور | زادروز کوروش
🔹کوروش، ملقب به کوروش بزرگ، کوروش کبیر و کوروشدوم، از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد (به مدت سیسال) بر ایران سلطنت کرد.
🔸کورش بنیانگذار سلسله پادشاهی هخامنشیان بود. مورخان درباره تاریخ زندگانی او، خصلتهای اخلاقی و سفرهایش، اختلاف نظرهای فراوانی دارند. بعضی برای او شخصیتی پیامبرگونه قائل شدهاند و بعضی او را تا حد پادشاهی خونخوار پایین آوردهاند.
🔹این اختلاف نظرها، به دلایلی از قبیل نوع نگرشها و تعلّقات قلبی پژوهشگران و همچنین کمبود منابع و مخلوط بودن واقعیت و افسانه در آنها و نیز تردید در فهم درست منابع مکتوب باستانی و کتیبهها به وجود آمده، امری طبیعی به نظر میرسد. این اختلافها منجر شده تا چهره واقعی این شخصیت در هالهای از ابهام فرو رود.
🔸زندگی کورش از نظر تاریخی، به ویژه فتوحاتش، شباهت زیادی با فردی به نام «ذوالقرنین» دارد، این فرضیه قوّت میگیرد که شاید این دو نام متعلق به یک نفر باشد و از آنجا که از دید عدّهای «ذوالقرنین» پیامبر بوده، این احتمال را دادهاند که کورش پیامبر بوده باشد.
✍️ قرآن مجید صفات ممتازى را درباره «ذوالقرنین» بیان می کند:
۱.خداوند اسباب پیروزىها را در اختیار او قرار داد.
۲.او سه لشگرکشى مهم داشت: نخست به غرب، پس از آن به شرق و سرانجام به منطقه اى که در آنجا یک تنگه کوهستانى وجود داشت؛ و در هر یک از این سفرها با اقوامى برخورد کرد.
۳.او مرد مومن، موحّد و مهربانى بود و از طریق عدل و داد، منحرف نمى شد و به همین جهت، مشمول لطف خاص پروردگار بود و به مال و ثروت دنیا علاقهاى نداشت.
۴.او به خدا و روز رستاخیز ایمان داشت.
۵.او سازنده یکى از مهم ترین و نیرومندترین سدها بوده است و هدف او کمک به گروهى مستضعف در مقابل ظلم و ستم قوم یاجوج و ماجوج بوده است.
✅ ایرانیان کوروش را «پدر»، یونانیان او را «سرور» و «قانونگذار» مینامیدند و به وی به چشم یک فرمانروای آرمانی مینگریستند.
⛔️ طی سالهای اخیر عدهای با طرح نام «کوروش» و معرفی او به عنوان مظهر و نماد ایران و ایرانگرایی به دنبال احیای ناسیونالسیم ایرانی و بازگشت به ایران قبل از اسلام هستند میدانند آن ها جرأت ندارند به صراحت از بیدینی حرف بزنند؛ به همین دلیل خود را تابع آیین ایران باستان معرّفی میکنند.
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
📌به مناسبت روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی
🗓 ۵-شهریور
#اینفوگرافی
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
📸 #گزارش_تصویری
📚 #اردو_مطالعاتی دانشآموزان مدرسه
🗓 زمان:از ۴ تا ۸ مرداد ۱۴۰۲
📌 هدف از برگزاری این اردو :
1⃣ آشنایی دانشآموزان با نحوه صحيح مطالعه دروس
2⃣ بالا بردن سطح تمرکز دانشآموزان
3⃣ یادگیری زمانبندی بهینه دروس
4⃣ تعامل دانشآموزان با یکدیگر و همافزایی مثبت در مجموعه
5⃣ مطالعه در شرایط مشابه آزمونها
🧮 #واحد_آموزشی
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ به مناسبت سالروز انفجار در دفتر نخستوزیری جمهوری اسلامی ایران
🗓۸ -شهریور
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
🔷 برگزاری آزمون جامع تستی در آخرین روز پایگاه تابستانی ۱۴۰۲
🗓 جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
#معاونت_آموزش
@masaf_school
🔷️ کوتاه بود و دردناک:
😔 سهم ۸ درصدی مدارس عادی دولتی از رتبههای برتر کنکور ۱۴۰۲
#عدالت_آموزشی
@masaf_school