📸 #گزارش_تصویری از #اردو کوخ تا کاخ
🔹 بخش دوم
📍 کاخ نیاوران
دانشآموزان به کاخ نیاوران رفتند و از بخشهای مختلف آن بازدید کردند.
🏛 ساختمان اصلی
وارد ساختمان شاه شدند؛ کاخی پر از تجملات، اشیای زینتی و ثروتی که از سرمایههای ملی به دست آمده بود، در حالی که بسیاری از مردم در فقر زندگی میکردند.
🚗 موزه خودرو
سپس به موزه خودروهای سلطنتی رفتند؛ جایی که خودروهای لوکس شاه، نمادی از زندگی اشرافی خاندان پهلوی بود.
🏰 کوشک احمدشاهی
در پایان، از کوشک احمدشاهی، محل اختصاصی ولیعهد، بازدید کردند.
🔻 نتیجهگیری 🔻
🔹 خانه ساده امام خمینی (ره) در جماران، در مقابل کاخ پرزرقوبرق شاه تضاد عمیقی را نشان داد. یک زندگی مردمی، در برابر اشرافیتی که بر پایه سرمایههای مردم بنا شده بود.
🗓 ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
#واحد_فرهنگی
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school
📸 #گزارش_تصویری از #اردو کوخ تا کاخ
🔹 بخش سوم
📍 موزه عبرت
در پایان این اردو، دانشآموزان به موزه عبرت رفتند؛ جایی که پردهای دیگر از واقعیتهای دوران پهلوی برایشان آشکار شد.
🔻 تضاد تلخ
همان تجملات و اشیای زینتی کاخ نیاوران، بر روی خون جوانانی بنا شده بود که امروز تنها عکسهایشان روی دیوارهای سرد و بیروح زندان باقی مانده است.
🗣 روایتی از درون
راهنمای موزه، یکی از زندانیان شکنجهشده بود؛ کسی که طعم تلخ بازجوییهای ساواک را چشیده و زخمهایش را هنوز به یاد داشت. او در هر بخش موزه، از جنایتهای ساواک گفت و واقعیتهایی را بازگو کرد که شنیدنش، مو بر تن آدم سیخ میکرد.
و در میان قاب عکسهای زندانیان، خودش هم قاب عکسش را به ما نشان داد... تصویری از روزهای جوانیاش، زمانی که او نیز در همین سلولهای تاریک، زیر شکنجههای ساواک بود.
🔻 نتیجهگیری🔻
اما مهمترین درس این بازدید، فهمیدن یک حقیقت بود:
🔥 آزادی رایگان نیست...
🗓 ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
#واحد_فرهنگی
🏫 مدرسه تمدنی مصاف
☑️ @Masaf_school