🔘تکنیکی از سواد رسانه ...
شگردهای رسانه های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب
▫️ گزینش موارد احساس برانگیز:
▪️ یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز و بازی کردن با احساسات مخاطبین است.
▪️خیلی از گزارشها و مستنداتی که این رسانهها درباره ایران کار میکنند، مانند «موضوع اسیدپاشی یا اعدام بعضی افراد»، بیش از همه دارای ابعاد عاطفی و احساسی است.
▪️در این شگرد رسانه بیشتر بر بعد احساسی قضیه تکیه دارد تا اینکه واقعا و صرفاً بخواهد خبری را اطلاع دهد.
▫️پرداختن به اخبار به صورت احساسی دارای چند نکته است:
▪️اول مخاطب را با خود همراه میکند؛
▪️پس از آن مخاطب را بر انگیخته و
▪️نهایتاً او را به واکنش وامیدارد و اینجاست که رسانه به هدف اصلی خود رسیده است...
▫️آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیر سرش سگ گرفته که مراقب گله باشه
😂🤪🤣🤣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مامور اداره برق این روزا
🤪😂🤪🤪
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط حالت موهاشون
🤪🤣😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیاین بریم شهر بازی
چطوری ما که توی روستا هستیم ؟
خودمون میسازیم
🤪🤣🤪🤪