🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸
# مهدویت در کلام امام خمینی(ره)
انتظار فرج
ما هم انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقّق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود.
رهبر ما
رهبر همه شما و ما، وجود مبارک بقیة الله است و باید ماها و شما طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را ـ که رضایت خداست ـ به دست آوریم.
عرضه اعمال به امام زمان(عج)
در روایات هم هست که هفته ای دومرتبه، اعمال بر ولی امر امام زمان(عج) عرضه می شود. توجه داشته باشید کارهایتان طوری نباشد که وقتی عرضه شد بر امام زمان(عج)، خدای نخواسته آزرده شود.
نیمه شعبان
چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که برپا کننده عدالتی است که بعثت انبیا علیهم السلام برای آن بود و چه مبارک است زادروز ابرمردی که جهان را از شرّ ستمگران و دغلبازان تطهیر می نماید و زمین را پس از آنکه ظلم وجور آن را فرا گرفته، پر از عدل و داد می نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می نماید و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغلبازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت... حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخ های ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد.
اجرای عدالت
قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است که به ما مسایلی را می فهماند؛ من جمله اینکه برای یک همچون کار بزرگی که در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود، در تمام بشر نبوده کسی الاّ مهدی موعود(عج) که خدای تبارک و تعالی او را ذخیره کرده است برای بشر.
منتظران امام زمان(عج)
ما منتظران مقدم مبارکش، مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهی را در این کشور ولی عصر(عج) حاکم کنیم. مهدی منتظر(عج) در لسان ادیان و به اتفاق مسلمین از کعبه ندا سر می دهد و بشریت را به توحید می خواند. همه فریادها را از کعبه و مکه سر می دهند و ما باید از آنها تبعیت کنیم و ندای توحید کلمه و کلمه توحید را از آن مکان مقدس سر دهیم.
لزوم زمینه سازی برای ظهور
ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد... نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود... ما تکلیف داریم. این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان، تسبیح را در دست بگیریم و بگوییم: «عَجِّل عَلی فَرَجِه»؛ با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او.
مهدی(عج) خاتم ولایت
همان طوری که رسول اکرم(ص) به حسب واقع، حاکم بر جمیع موجودات است، حضرت مهدی(عج) همان طور حاکم بر جمیع موجودات است. آن خاتم رسل است و این خاتم ولایت. آن خاتم ولایت کلی بالاصالة است و این خاتم ولایت کلی به تبعیّت است.
چگونگی پیروزی امام زمان(عج)
آن روزی که ان شاءاللّه تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یک روزه عالَم اصلاح شود، بلکه با کوشش ها و فداکاری ها، ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند.
امام خمینی(ره)
تهیه و تنظیم در
کانال موعکد(عج)12
@Mawud12
هدایت شده از موعود عج
24.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد.رائفی.پور
🔹 خدایا امام زمان (عج)را به ما برسان
🔸ما پای ولی فقیه ایستادیم، امام که جای خود دارد.
🔹 نگرانم که پس از مردن من برگردی
🔸 پای تابوت سر مردن من برگردی
🔹 نکند منتظر مردن مایی آقا
هدایت شده از موعود عج
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸
#داستان تشرف
⭐ امام زمان (عج): من مظلوم ترین فرد عالم هستم
مرحوم حجه الاسلام آقای حاج سید اسماعیل شرفی از شخصیت های دلسوخته ای بود که چند بار خدمت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) مشرف شده بود. ایشان یکی از تشرفات خود را این گونه نقل نموده است:
به عتبات مقدسه مشرف شده بودم و در حرم حضرت سیدالشهداء علیه السلام مشغول زیارت بودم چون دعای زائرین در بالای سر حرم مطهر امام حسین علیه السلام مستجاب است، در آنجا از خداوند خواستم مرا به محضر مبارک مولایم حضرت مهدی (ارواحنا فداه) مشرف گرداند و دیدگانم را به جمال بی مثال آن بزرگوار روشن نماید.
مشغول زیارت بودم که ناگهان خورشید جهانتاب جمالش ظاهر شد، گرچه در آن هنگام حضرتش را نشناختم ولی شدیداً مجذوب آن بزرگوار شدم، پس از سلام از ایشان سؤال کردم: شما کیستید؟
آقا فرمودند:
🔴 انا اول مظلوم فی العالم 🔴
(من مظلوم ترین فرد عالم هستم)
من متوجه نشدم و با خود گفتم: شاید ایشان از علمای بزرگ نجف هستند و چون مردم به ایشان گرایش پیدا نکرده اند خود را مظلوم ترین فرد عالم می دانند. در این هنگام ناگهان متوجه شدم که کسی در کنارم نیست.
اینجا بود که فهمیدم مظلوم ترین فرد عالم کسی جز امام زمان (ارواحنا فداه) نیست، و من نعمت حضور آن بزرگوار را زود از دست دادم.
📚 منبع:شیفتگان حضرت مهدی علیه السلام ج 3 ص 159 و ج ۲، ص ۲۳۰
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
هدایت شده از موعود عج
« #اصلاحات در عربستان سر ریز شد»😐
ساخت آبجوهایی با تصویر پرچم عربستان روی درب آبجو برای جام جهانی! 😡❌😡
#اسماء_جلاله
#اسلام_آمریکایی
#سکوت_کشورهای_اسلامی
«لطفا اطلاع رسانی شود»
هدایت شده از موعود عج
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸
#زمان مرگ شیطان
مرگ شیطان در زمان ظهور امام عصر (عج)
[شیطان] گفت: پرودگارا! پس مرا تا روزی که برانگیخته خواهند شد مهلت ده.
فرمود: تو از مهلت یافتگانی، تا روز [و] وقت معلوم. (حجر (15)، آیه 36 و 38)
بعد از آنکه شیطان بر انسان سجده نکرد و مقام خود را برتر از آن دانست که برای انسان خاکی تعظیم کند، خدا او را از رانده شدگان قرار داد و فرمود: «تا روز جزا بر تو لعنت باد.» (حجر، آیه 35) در این هنگام شیطان از خداوند خواست که او را تا روز برانگیخته شدن انسانها از قبر مهلت دهد و جواب شنید که: تو تا روز و وقت معلومی مهلت داری. او تا «یوم یبعثون » مهلت خواست و خدا «یوم الوقت المعلوم » بدو مهلت داد. سؤال این است که آیا بین این دو روز فرق است؟ و اگر هست به چه نحو است و چه نتایجی دارد؟
📗مرحوم علامه طباطبایی ذیل این آیه شریفه نکاتی را فرموده اند که به اختصار نقل می شود.
📗 تفسیر ایشان از این آیه جالب و شیرین و در عین حال قابل تامل است: «با نظری گذرا به دو آیه معلوم می شود که روز «وقت معلوم» با روزی که مردم برانگیخته می شوند، متفاوت است و حتما باید آن روز قبل از روز بعث باشد.» و سپس در ادامه استدلال می گویند: «اطلاق در آیه 15 سوره «اعراف » که خداوند بدو فرموده تو از مهلت داده شدگانی با آنچه در سوره «ص » و همین جا آمده است مقید می شود یعنی منظور روز وقت معلوم است.»
ایشان در جواب این سؤال که آیا خود ابلیس از زمان آن روز خبر دارد یا نه می گویند:
«این روز در علم الهی مشخص و مبین است که چه زمانی است. اما، آیا ابلیس هم می داند یا نه از آیه چیزی بر نمی آید.» علامه در ادامه جواب به نظری که می گوید شیطان آن روز را نمی داند مطلب را به بحث مورد نظر می کشاند و می فرماید:
اینکه دوباره ابلیس گفته است: «همه را گمراه خواهم ساخت.» (حجر (15)، آیه 39.) دلیل است که او تا زمانی که انسان در دنیا زندگی می کند کار خود را ادامه می دهد. پس از آیه «الی یوم الوقت المعلوم » فهمیده می شود منظور تا آخر عمر انسانهایی است که در روی زمین زندگی می کنند و امکان اغوای آنها وجود دارد.» ایشان در تقویت این نظریه از قول «ابن عباس » و اکثر مفسران اینطور ادامه می دهند که: «منظور از آن روز، آخرین روزهای تکلیف است و آن مربوط به نفخه اولی است که همه خلایق در آن از دنیا می روند. گویا این نظر مبتنی بر این است که ابلیس تا زمانی که تکلیف است و امکان مخالفت و معصیت وجود دارد زنده می ماند و آن هم مدت عمر انسان در این دنیاست یعنی تا زمان نفخه اولی که همه مردم می میرند و بین این نفخه و نفخه دوم که در آن مردم برانگیخته می شوند 40 سال یا 400 سال بر حسب اختلاف روایات فاصله وجود دارد.» مرحوم طباطبایی با اینکه بدین طریق وجه فوق را تقویت کرده و روز وقت معلوم را به نفخه اولی تفسیر می کند اشکالی بدان کرده و آن را رد می نماید تا نظریه ای را که خود قبول دارد بیان و تقویت نماید. لذا می گویند: «وجهی که گفته شد خوب است و تنها یک اشکال دارد و آن اینکه در این نظریه آمده بود ابلیس تا زمانی که تکلیفی هست و امکان مخالفت و معصیت وجود دارد زنده می باشد» صاحب المیزان این ملازمه را یعنی ملازمه بین وجود تکلیف و وجود ابلیس را قبول ندارد و می گوید: «استناد معاصی به شیطان اقتضای بقای ابلیس را دارد تا زمانی که معصیت و گمراهی وجود داشته باشد، نه تا زمانی که تکلیف باقی است و دلیلی هم بر ملازمه بین معصیت و تکلیف در خارج نیست.» به عبارتی روشن تر ایشان می خواهند ملازمه بین وجود تکلیف و وجود ابلیس را نفی کند ولی ملازمه بین معصیت و ابلیس را ثابت نماید و بعد از آن ملازمه بین معصیت و تکلیف را نفی کرده و می گویند امکان دارد تکلیف باشد ولی معصیتی نباشد و وقتی معصیت نبود ابلیس هم نیست.
تهیه و تنظیم در
کانال موعود(عج)12
@Mawud12
هدایت شده از موعود عج
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸
#حدیث مهدویت
صادق آل محمد (ع) :
مَهدی را به شما بشارت می دهم
که پس از پدید آمدن -اختلافات در میان امّتم ، زلزله های بسیار،
خشکسالی،بیماریهای غیر قابل علاج(ایدز.سرطانهای گوناگون) ظهور خواهد کرد.
📚بحارالانوار، ج25، ص281
یاصاحب الزمان(عج)،
اگر این لرزش زمین،پیام آمدنت باشد،پس چه باک از لرزش آن...
عمریست که شانه هایمان میلرزد از فراقت،باکی نیست اگر چند صباحی هم زیر پایمان بلرزد برای دیدار رویت.
اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از موعود عج
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از موعود عج
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸
#بصیرت
#نااهلان و نامحرمان
🎬قسمت سوم:
ادامه از قسمت قبل
به شناسایی و بهره وری از عناصر خالص و صادق و پایبند به اسلام اصیل و مبانی و اصول انقلاب و نظام اسلامی و دارای تعهد نسبت به دین و ملت و کشور و خادم به مردم به ویژه محرومان و تهی دستان و کسانی که همه هستی خود را در راه خدا و برای اعتلای اسلام و صیانت از دستاوردهای نهضت اسلامی از دست دادند و در هیچ شرایطی حاضر به رهاسازی حمایت از اسلام و مقابله با توطئه های دشمنان نمی باشند فرمان می دهند .
بدیهی است نااهلان و نامحرمان را نمی توان فقط در افراد و گروه های خاصی محدود نمود که این عناصر دارای طیفی گسترده می باشند و در عین حال که همه آنان « نااهلان نامحرمان سیاسی » هستند و دارای « اهداف سیاسی » می باشند تحرکات و فعالیت های مسموم و مخرب خود را در جریان های اعتقادی ناسالم مسلک های فکری باطل متحجران و جمودگرایان و اهل جهل و موهوم و خرافه به ظهور و بروز درمی آورند.
کسانی که امروز با جریان سازی های باطل اعتقادی مدعی ارتباط با امام زمان(عج) می گردند و از این هم بالاتر برخی را امام زمان(عج) معرفی می کنند و به این وسیله فضایی آلوده به جهل و حماقت به وجود می آورند و گروه هایی از مردم نادان و ظاهربین و خرافاتی را به گرد خویش جمع می کنند تا به اهداف سیاسی خاص خویش نائل آیند از جمله « نااهلان سیاسی » به شمار می روند.
افراد و عناصری که در اوج تحجر و جمود ـ چه در لباس روحانی و در واقع « روحانی نما » و چه به صورت غیر روحانی و در لباس دوست و دلسوز و همیار ـ در تشکیلات نظام سیاسی و حکومتی نفوذ می کنند و با القائات خود برخی از کارگزاران و مدیران را به حمایت از تفکرات و تحرکات به ظاهر دینی و در واقع متضاد و متعارض با دین ترغیب می نمایند و آنان را ناآگاه و ناخواسته در مسیری قرار می دهند که حاصل و فرجامی جز وهن دین ندارد از جمله نااهلان و نامحرمان سیاسی می باشند.
کسانی که با اغراض و مقاصد خاص سیاسی و حزبی و در حالی که به شدت به بیماری « جناح زدگی » مبتلا می باشند چشم و گوش خویش را بر حقایق و واقعیت ها می بندند و تا جایی در دام نفسانیت های گروهی گرفتار می آیند که جز « خود » و « حزب » و « جناح » خویش را نمی بینند و باور ندارند و هویت و موجودیتی برای کسی قائل نمی باشند و به همین دلیل هر جریان فکری سالم معتقد به اسلام و انقلاب و نظام را سرکوب می کنند و هر عنصر شایسته و صالح و خدوم را از صحنه خارج می سازند و افکار و عملکردها و توانمندی ها و تخصص ها و تجربه ها و خدمات او را طرد و نفی می نمایند از جمله نااهلان و نامحرمان سیاسی می باشند.
عناصر و گروه هایی که « آزاداندیشی » را که بلای جان تعصب های کور و تصلب های صعب و سخت و موهومات و خرافات و تحجر و قشری گرایی و هر نوع جهل و جمود می باشد برنمی تابند و به شدت با این « ارزش » و صاحبان آن عناد و دشمنی می ورزند و به این وسیله راه ورود آثار مبتنی بر آزاداندیشی در علوم و دانش های سیاسی و حکومتی از حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی وابسته به آن را به مراکز اصلی و برنامه ریز نظام اسلامی مسدود می سازند و به این ترتیب راه های تحول و نوآوری های فقهی و سیاسی و هر نوع رشد و پویایی و پیشرفت را ناهموار و ناصاف می نمایند از جمله نااهلان و نامحرمان سیاسی به شمار می روند.
می بینیم که این آفت و آسیب بزرگ که در کمین انقلاب برای نفوذ و سیطره و تخریب نشسته است دارای ابعاد و جلوه ها و موضوعات گوناگون می باشد و نباید ساده و سطحی با آن مواجه گردید بلکه باید با بصیرت و آگاهی و ژرف اندیشی و عمق نگری و تفکر و اندیشه جامع با آن روبرو شد و راه های مقابله با آن را طی نمود.
بدیهی است هم رهبری انقلاب هم مسئولان رده بالای نظام هم کارگزاران و مدیران هم جریان های فکری و جناح های سیاسی وفادار به اسلام و انقلاب و هم پژوهندگان فکور و توانمند در جریان شناسی حق و باطل و آگاه به تحرکات دشمنان دوست نما در انجام وظیفه بزرگ جلوگیری از نفوذ نااهلان و نامحرمان سیاسی و سیطره آنان بر انقلاب عظیم اسلامی مسئول می باشند و باید با روش های گوناگون از آسیب و زیان های این دشمنان در لباس دوست درآمده مانع گردند.
امام خمینی(ره)
۱ ـ صحیفه امام ج ۲۱ ص ۹۳
تهیه و تنظیم در
کانال موعود(عج)12
@Mawud12