هدایت شده از موعود(عج)
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀
🍀🌸🍀🌸
🌸🍀
💀مدعیان دروغین💀
✅به چه دلیل باید مدعیان مهدویت را شناخت؟
✳️بررسی احوال این افراد عمدتا شیاد چه ثمره و فایده ای برای ک سی که در باب شناخت مهدی موعود می کوشد به دنبال دارد؟ آیا بهتر نیست با طرد اینگونه افراد و نپرداختن به آنها ایشان را به زباله دان تاریخ روانه نمود و وقت خویش را به امری دیگری اختصاص داد؟
✅حق این است که بحث در خصوص احوال این جماعت و شناختن ایشان خالی از لطف نیست بلکه اهمیتی بس فراوان دارد به همین روی قبل از ورود به تبیینِ گزارشِ مختصری از این افراد، لازم است تا دلایل اهمیت بحث از ایشان را مطرح نمائیم.
✅به هر روی سر اهمیت این بحث در اموری نهفته است که به برخی از آنها اشاره می شود:
✳️شناخت دقیق تر اصول مهدویت
شکی نیست که شناخت امام زمان بر هر شیعه ای لازم و ضروری است تا جائی که در اعتقاد شیعه و بلکه مسلمین، به حکم احادیث فراوانی که در این باب وجود دارد؛
مرگ بدون شناخت امام زمان(عج) برابر با مرگ جاهلیت شمرده شده است.
(ر.ک: اصول کافی، ج ۱، ص ۳۷۷ و … )
✳️حال آیا بدون شناخت این مدعیان دروغین می توان شناخت دقیقی از مهدی حقیقی فراهم نمود؟
✅پاسخ منفی است و همانطور که «طلا شناس» تبحر خاصی در شناخت فلزات بدلی دارد «مهدی شناس» نیز نگاه نافذی در کنار نهادن مهدیان تقلبی داشته و دقتی مثال زدنی در شناخت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد
.
✳️به راستی افراد بسیاری بوده اند که به جهت نشناختن این جماعت و شگرد آنان در فریب مردم، فریب آنها را خورده اند و فلزی ناچیز و بی بها را به جای طلای ناب بی قیمتی قرار داده و از این طریق خود را در وادی «مرگ جاهلیت» داخل نموده اند.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
🍀🌸🍀🌸
🌸🍀
#استاد فاطمی نیا
✅پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای تعریف میکرد:
✅«به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه میگویی؟
میگفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!» الان در زمان ما هیئتیها، مسجدیها و مقدسها آبرو میبرند.
✅عزیز من اسلام میخواهد آبروی فرد حفظ شود. شما با این مشکل داری؟
دقت کنید که بعضیها با زبانشان میروند جهنم.
✅روایت داریم که میفرماید اغلب جهنمیها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همه شراب میخورند و از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مؤمن مقدس را میآورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت مینشینند آبرو میبرند.
✅امیرالمؤمنین به حارث همدانی میفرماید:
اگر هر چه را که میشنوی بگویی؛ دروغ گو هستی.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
🌸🍀🌸🍀🌸
🍀🌸🍀
#تزکیه نفس خود سازی
✅ وظایف منتظران
⬅️دو وظیفه از وظایف منتظران یعنی «اصلاح نفس» و «اصلاح جامعه» از نظر گذرانده شدند اینک به تبیین سومین وظیفه منتظران حقیقی می پردازیم.
⬅️سومین وظیفه منتظران، «شناخت منتظَر» و امام زمان عجل الله تعالی فرجه است؛ روزی امام حسین علیه السلام بر اصحاب خود وارد شدند، بعد از حمد خدا و درود بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «ای مردم! خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند، زمانی که او را شناختند، او را پرستش کنند و هنگامی که او را پرستش کردند، با عبادت و پرستش او از بندگی غیر او بی نیاز گردند. مردی عرض کرد: ای پسر پیامبر! پدر و مادرم فدای شما باد، معرفت خداوند چیست؟ فرمود:
شناخت اهل هر زمانی نسبت به امامشان، امامی که طاعت او بر آنان واجب است.» (بحارالانوار، ج ۵، ص ۳۱۲)
✅آری بدون شناخت حقیقی امام زمان، شناخت خداوند متعال نیز ممکن نیست و نتیجه این جهل خارج شدن از سعادت حقیقی است به همین روی بر منتظران حقیقی لازم است امام منتظَر خویش را بشناسند و به عظمت و جایگاه او در نظام هستی واقف باشند.
چرا که تنها به واسطه این شناخت است که سایر اوصاف منتظِر حقیقی در ما شکل می گیرد و الا اگر نسبت به مقام امام جاهل باشیم نه تنها منتظِر او نیستیم بلکه باید خویش را در حلقه مردمان عهد جاهلیت جای دهیم! به همین روی در روایت صحیح از حضرت رسول صلی الله علیه و آله وارد شده است:
✳️«من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه، هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.»✳️
(بحار الانوار، ج ۸، ص ۳۶۸)
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
🍀🌸🍀🌸
🌸🍀
#یونس_ندامت
🎬قسمت اول:
✅میدانید توبهی انسان وقتی به درد میخورد که بوسیلهی عذاب یا غیر عذاب از دنیا نرفته باشد، و تا از دنیا نرفته است میتواند به طرف خدا بیاید و توبه کند.
ولی این یک معجزه بود که روبیل، مومن این قوم، بماند و آنها را نصیحت کند و وادار کند که بیایند به طرف خدا و توبهشان به درد بخورد؛ (چون) عذاب تا بالای سرشان آمد.
✳️حتی قبل از عذاب، هشدار و مقدمهی عذاب آمد، مقدمه این بود که یک باد عجیب و غریبی آمد، همهی منطقهی عذاب را گرفت و همه آن را دیدند، ولی هنوز آن عذاب اصلی که باید میآمد تا اینها را از بین ببرد نیامده بود، و اینها تقریبا صدهزار نفر جمعیت بودند، حتی تعداد جمعیت بیشتری هم گفتهاند به حرف آن مؤمن گوش دادند، و توبه کردند و آمدند
حیوانات را از بچههایشان، و همین طور مادران را از بچههایشان جدا کردند و همه به سروصدا و ناله درآمدند تا اینکه خداوند به ملائکه و اسرافیل دستور داد عذاب را بردارند و آنها هم عذاب را بردند به سمت کوهها و اینگونه الحمدالله این قوم سالم ماندند.
✅در مورد خود حضرت یونس آمده؛ وقتی یونس بن متی (ع) پیغمبر این قوم شد عمرش سی سال بود که از طرف خدا مامور شد ولی در میان پیغمبران او را حدت میگرفت یعنی از بین بقیهی پیغمبران، او گاهی عصبی میشد، و خیلی صبرش کم بود و مدارایش با مردم کم بود. بر خلاف پیغمبر اسلام (ص) که خودش فرمود:
هیچ پیغمبری مثل من (اذیت) قومش را تحمل نکرد. پیغمبر اسلام این همه اذیت تحمل کرد ولی قومش را یک نفرین نکرد.
ابوجهل شکمبهی شتر را در حال سجود روی سر پیغمبر میاندازد، یک همچنین رفتارها و اذیتها پیامبر اسلام را میکردند،
پیشانیاش را شکستند و… .ولی (ایشان) نیامد مثل حضرت یونس برای قومش طلب عذاب کند یا نفرین کند. لذا رفتن به شکم ماهی برای حضرت یونس یک تنبیه بود.
✅نکته مهم دیگر که می توان از داستان حضرت یونس برداشت کنیم؛ اینکه چقدر خداوند ارحم الرحمین است.
از مهربانی مادر به فرزندش، خداوند مهربانتر است. این از مهربانی خدا بود که دستور داد عذاب بر طرف شود تا اینها معذب نشوند. ما یک همچنین خدایی داریم. ما چقدر دربارهی مهربانی خدا فکر کردهایم؟؟؟
🍃فاستجبنا له؛ اجابت کردیم.
این هم مهربانی خدا را نشان میدهد .🍃
✳️درست است که پیغمبرش را تنبیه کرد ولی باز پیغمبرش را از شکم ماهی بیرون آورد و قومش را هم از عذاب نجات داد.
در مورد بازگشت حضرت یونس به سوی قومش.
📙 از امام باقر (علیه السلام) روایت شده که فرمود:
"رجع یونس الی قومه فاخبرهم ان الله اوحی الیه انه منزل العذاب علیکم یوم الاربعا فی شوال فی وسط الشهر بعد طلوع الشمس".
البته این رجوع یونس به قومش زمانی است که با طلموخا، وقتی از قومش دور شدند خداوند فرمود: "برو به اینها خبر بده که روز چهارشنبه پانزدهم ماه شوال بعد از طلوع آفتاب این عذاب خواهد آمد."
ولی تکذیب کردند چون ایمان نیاورده بودند و حضرت را از آن✳️ قریه بیرون کردند.
وقتی حضرت یونس به روبیل گفته بودند که یک همچنین عذابی هست،
روبیل گفت:
با ما همینجا باش اینها هدایت میشوند. ولی یونس گوش نداد و با طلمیخا بیرون رفت.
عذاب که رفع شد هم طلمیخا و هم یونس (ع) گفتند که ما چگونه برگردیم؟
✳️چون ما گفته بودیم عذاب میآید و از خدا مطالبهی آن را داشتیم ولی حرف روبیل پیش رفته بود.
(روبیل) به آنها (قوم یونس) گفته بود از خداوند بخواهید و آنها هم خواستند و خدا هم صداقت آنها را دید. رفعوا الی السماء رؤسهم؛ یعنی سرهایشان را بلند کردند به سوی آسمان، البته این وقتی بود که طوفان زرد رنگی را که از طرف مشرق آمده بود اینها کاملا احساس کردند و استغفار کردند.
ادامه دارد........
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀
🍀🌸🍀🌸
🌸🍀🌸
#یونس_ندامت
🎬قسمت دوم:
✳️حال ما از این داستان میخواهیم پند بگیریم.
که ما هم اگر به سوی خدا برویم، مخصوصا در این چله به سوی خدا برویم و همان تضرع و زاری که خود حضرت یونس کرد؛ به همان ترتیب گریه کنیم و به سوی خدا، خدا هم نظر میکند و میبخشد ما را و میبرد پیش خودش که ان شاءالله از عارفان بالله خواهیم شد.
✅این داستان یک شاهد زنده هست که قوم یونس با آن همه کفرشان و با اینکه پیغمبرشان را از خودشان راندند ولی خدا به آنها رحم کرد، آن وقت میشود به ما رحم نکند؟؟؟
◀️نکتهی دیگر اینکه بعضی اذکار مثل "لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ" نتیجهاش گفته نشده، اما بعضی اذکار و آیات هست که پشت سرشان
(نتیجهاش را هم گفته). مثلا؛
🍃 "حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَهٍ مِّنَ اللهِ وَفَضْلٍ لَّمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ"، که وقتی "حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ"🍃
را میگویند، خدا هم اینها را در دریایی از نعمت میاندازد و سوء و گرفتاری را از آنها برطرف میکند.
و یا
🍃"افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد"🍃
که دنبالهاش میآید
🍃فوقاه الله سیئات ما مکروا🍃
اگر این آیه را کسی بگوید خدا او را از مکر دشمن حفظ میکند.
و ذکر شریف؛
🍃"لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین"🍃
در ادامه دارد
🍃 "فستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤمنین"🍃
او را از هم و غم نجات میدهیم و همهی مومنین را اینگونه نجات میدهیم.
بنابراین اینگونه ذکرها که دنبالهاش هم هست، اینها را باید ذاکر توجه کند که ذکر که میگوید، اگر صدق وصفا باشد حتما یک نتیجه و اثری خواهد گذاشت چون خدا وعده داده است و میفرماید:"فاستجبنا له".
نکتهای دیگر که لازم است اینکه در این چلّهی منسوب به مرحوم بیدآبادی چون بدون عدد و زمان و مکان است ما نباید مسامحه کاری کنیم و حالا هر چه قدر شد بگوییم. نه! اصل و مبانی این چله این است که ما بیشتر بگوییم.
اگر میبینید مسامحه کاری میکنید، ما میگوییم بنشینید در چند وعدهی سحر و صبح و عصر و… در هر بار ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تا بگویید در روز لااقل ۱۵۰۰ تا باید بشود. حتی در رخت خواب، در راه رفتن و نشستن و همهی حالات. در هر حالی باید بگوییم؛ مخصوصا که ما اربعینیات دیگری هم داریم و اینها هم به همین حالت است و اگر آنها را هم توجه نکنیم و نگوییم، هیچ اثری برای خودمان نخواهیم دید.
اگر ما ملتزم شویم و خود را متعهد به این ذکر بدانیم، میتوانیم از فواید این ذکر برخوردار شویم.
❌لطفا کانال موعود(عج)12 را به دوستان خود
معرفی کنید.❌
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
🍀🌸🍀🌸🍀
🌸🍀🌸
#معجزات_علی(ع)
✳️فاتح خیبر
✅ بارزترین نمونه ای که می تواند قدرت بدنی فوق بشری حضرت علی علیه السلام را معرفی نماید، ماجرای فتح قلعه خیبر است. قلعه خیبر که متعلق به یهودیان بود، مدتی در محاصره قوای اسلام قرار داشت، اما هیچ سرداری نمی توانست آن را فتح کند. این قلعه و خندقی که در اطراف آن حفر شده بود، توسط تیراندازان حرفه ای فراوان و دلیرانی کم نظیر، چون مرحب و برادرش حارث، حفاظفت می شد. چندین سردار مسلمان به همراهی چندین هزار جنگجو، در چند مرحله تلاش کردند تا دروازه خیبر را بگشایند، ولی هیچ کدام موفق نشدند از سدّ قهرمانان و جنگجویان یهود بگذرند، و همه آن ها با به جای گذاشتن تعدادی تلفات باز گشتند.
این امر باعث شد روحیه مسلمانان تا حدودی تضعیف شود. تا این که پیامبر اکرم علیه السلام ماموریت فتح خیبر را به سردار همیشه پیروز اسلام، شیرخدا، علی مرتضی محوّل فرمود.
روزی های قبل، علی علیه السلام از جنگ معاف بود، زیرا به مشیّت الهی به درد چشم مبتلا شده بود. پیامبر گرامی علیه السلام با یک معجزه و از طریق مالیدن آب دهان، درد چشم آن حضرت را شفا بخشید. علی علیه السلام با سرعت به سوی خیبر حرکت کرد و آن چنان سریع اسب می راند که همراهان وی از او خواستند کمی آهسته تر براند.
وقتی به نزدیکی قلعه خیبر رسید، پرچم اسلام را به روی زمین نصب کرد. در این هنگام دروازه قلعه خیبر که از جنس سنگ بود، باز شد و گروهی از پهلوانان و جنگجویان خیبری، جهت مقابله با سپاه اسلام از آن خارج شدند. اولین کسی که به میدان آمده و دو نفر از مسلمانان را به شهادت رساند، "حارث" برادر مرحب خیبری بود.
او آن چنان هیبت، قدرت و شجاعتی داشت که وقتی پا به میدان گذاشت، سربازان مسلمانی که پشت سر حضرت علی علیه السلام ایستاده بودند، از ترس چند قدم به عقب برگشتند. تنها علی علیه السلام بود که همچون کوه، استوار ایستاده بود و چند لحظه بعد با حارث درگیر شد، اما این درگیری چند ثانیه بیش تر به طول نینجامید، و پس از آن، پیکر بی جان حارث بر زمین نقش بست.
وقتی مرحب (شجاع ترین و نیرومندترین سردار یهود) این صحنه را دید، خشگمین شده و با شتاب خود را به وسط میدان رسانید، تا انتقام برادر خود را بگیرد. او دارای لباس و ادوات جنگی مخصوصی بود که دیگران از پوشیدن و به کار بردن آن ها عاجز بودند. دو زره یمانی بر تن نموده و کلاهی که از سنگ مخصوصی تراشیده شده بود بر سر داشت. روی این کلاه سنگی نیز یک کلاه خود قرار داشت و نیزه اش سه من وزن داشت. آن گاه به رسم قهرمانان عرب- جهت معرفی خود و تضعیف روحیه حریف- اشعاری به عنوان رجز خواند که قسمتی از آن اشعار را در این جا می آوریم:
قَد عَلَمت خَیبَرُ اِنّی مَرحَب شاکِی السّلِاح بَطَلُ مُجَرَّبُ
اِن غَلَبَ الدَّهرُ فَاِنّی اَغلَبُ وَ القَرنُ عِندی بِالِدّماء مُخَضَّبُ
در و دیوار خیبر گواهی می دهد که من مرحبم، قهرمانی کار آزموده و مجهز به سلاح.
اگر روزگار پیروز است، من نیز پیروزم. قهرمانانی که در صحنه های جنگ با من روبه رو می شوند، با خون خویشتن رنگین می گردند.
@Mawud12
حضرت علی علیه السلام نیز در برابر او رجزی سرود و شخصیت نظامی و نیروی بازوان خود را چنین به رخ دشمن کشید:
اَنَا الّذی سمّتنی امّی حیدره ضرعام آجام ولیث قسوره
عبل الذّراعین غلیظ القصره کلیث غابات کریه المنظره
من همان کسی هستم که مادرم مرا حیدر (شیر) خوانده، مرد دلاور و شیر بیشه ها هستم.
بازوان قوی و گردن نیرومند دارم، در میدان نبرد، همانند شیر بیشه ها صاحب منظری مهیب هستم.
آن گاه دو قهرمان به سوی یکدیگر هجوم برده و با هم در آویختند. هنوز چند لحظه ای نگذشته بود که شیر خدا با ذوالفقار خویش ضربتی بی نظیر حواله سر دشمن نمود. مرحب، سپر بر سر کشید، اما سپر آهنین به دو نیم شد. شمشیر به کلاه آهنی رسیده، آن را نیز شکافت. کلاه سنگی نیز در هم شکسته و برق شمشیر آن حضرت از بین پاهای دشمن جستن نموده و مرحب به دونیم شد.
این ضربت، آن چنان سهمگین بود که برخی از دلاوران یهود که پشت سر مرحب ایستاده بودند پا به قرار گذاشته، به دژ پناهده شدند، و عده ای که فرار نکردند، تن به تن با علی علیه السلام جنگیده و همگی کشته شدند.
اسامی گروهی از دلاوران یهود که پس از کشته شدن مرحب با حضرت علی علیه السلام جنگیده و به دست آن حضرت به درک و اصل شدند، به این شرح است:
داوود بن قابوس، ربیع بن ابی الحقیق، ابوالبائت، مرة بن مروان، یاسر خیبری و ضجیح خیبری.
البته قبل از این شش نفر نامی،هفت نفر دیگر نیز از دم تیغ آن حضرت گذشته بودند، و پس از این ها نیز تعداد زیادی از یهودان را از پای در آورد.
همچنان آنان را تعقیب نمود تا به نزدیکی
در خیبر رسید.
در این هنگام، یکی از پهلوانان یهود، ضربتی به دست چپ آن حضرت وارد ساخت که در اثر آن، سپر از دست آن حضرت افتاد و یکی از یهودان نیز دلیری نموده،سپر را برداشت و به داخل دژ گریخت.
گروه دیگری از یهودان نیز پشت سر او چون رویهانی که از جلو شیر بگریزند،
فرار کرده،
به داخل خیبر پناه برده و به سرعت در آن را بستند، اما چند تن از حمله نمودند. در این هنگام، شیر خدا پنجه در حلقه در خیبر انداخته و با یکی دو لرزش، آن را از دیوارکنده و به عنوان سپر مورد استفاده قرار داد.
آن گاه یک طرف در را روی یک سوی خندق قرار داد و چون طول دراز عرض خندق کم تر بود، سر دیگر آن را به روی دست گرفت و امر فرموده، 1800 نفر جنگجوی مسلمان از روی آن عبور کرده و به خیبر داخل شوند.
اندازه این در که از جنس سنگ سخت بود، چهار ذرع در پنج وجب و به ضخامت چهار انگشت بود، که حضرت آن را با دست چپ کنده و سپر قرار داده بود و در پایان، آن را چهل زراع به پشت سر خود پرتاب نمود. این در، آن قدر سنگین بود که پس از پایان جنگ هفت، هشت، چهل، پنجاه و حتی هفتاد مرد جنگی سعی کردند آن را از این رو به آن رو کنند، ولی موفق نشدند. وقتی که از آن حضرت سوال می شود:
"هنگامی که از این در به عنوان سپر استفاده کردی، چقدر سنگینی احساس نمودی؟"
پاسخ می دهد:
"به همان انداره که از سپر خودم احساس سنگینی می کردم"؛ اما باید دانست، این در با قدرت بشری کنده نشده، بلکه قدرت الهی در بازوان حضرت علی علیه السلام بود که این در را کند، همان گونه که خود آن حضرت فرمود:
"ما قلعتها بقوّة بشریّة ولکن قلعتها بقوّة الهیّة و نفس بلقاء ربّها مطمئنّة؛
من هرگز آن در را با نیروی بشری از جای نکندم، بلکه در پرتو نیروی خدا داد و با ایمانی راسخ به روز باز پسین این کار را انجام دادم."
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
هدایت شده از موعود(عج)
18.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅علت غیبت امام زمان
✳️آیتالله بهجت:
ما امتحان خود را درباره امامانی که حاضر بودند، پسدادهایم.
اگر امام زمان(عج) هم ظهور کند، معلوم است که با او چه خواهیم کرد؟! از سوء رفتار خود با امام اول تا یازدهم توبه نکردیم؛ آیا برای امام دوازدهم #توبه میکنیم؟!
📚در محضر بهجت، ج١، ص١٩٨
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸
#امامت_نبوت
🎬 قسمت سوم:
تفاوت حکومت حضرت سلیمان با امام زمان(عج)
بین این دو حکومت نقاط اشتراک و شباهتهای فراوانی وجود دارد. هردو حکومتی الهی و عدالت محورند که در رأس آن یک حجت الهی قرار دارد.
اما با توجه به روایات و از نظر تحقق خارجی، از جهاتی تفاوت دارند:
۱-گستره حکومت
حکومت حضرت داوود و سلیمان منطقهای بود.
امام باقر (ع) میفرمایند: «حضرت داوود و همین طور حضرت سلیمان بر منطقه شامات تا بلاد اصطخر (از فلسطین و لبنان تا ایران) حاکم بودند».
در حالی که حکومت امام زمان (عج) جهانی است و شرق و غرب عالم را دربر می گیرد. امام صادق (ع) می فرماید: «خداوند متعال بهدست او مشرق و مغرب عالم را خواهد گشود».
این تعبیر بیان کننده این نکته است که هیچ نقطه ای از زمین باقی نمی ماند مگر اینکه در سیطره و حکومت او قرار می گیرد.
در روایات آمده که چهار نفر، بر همه زمین حاکم شدند، از جمله حضرت سلیمان و داوود.
مراد از همه زمین، سرزمین های مسکونی شناخته شده آن زمان است؛
پس قطعاً نقاطی مثل قاره آمریکا،ژاپن و مانند آن رادربر نمی گرفته است. ولی درحکومت حضرت ولی عصر (عج) تمام کره زمین در حیطه حکومت ایشان قرار می گیرد.
۲-دستآورد و نتیجه
طبق وعده قطعیِ قرآن کریم و روایات فراوان، در حکومت جهانی امام مهدی (ع)تمام مظاهر شرک برچیده می شود
و توحید کامل بر سراسر جهان سایه خواهد افکند. تعبیر «… لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا»
و بیان امام صادق (ع) که میفرماید:
«در روی زمین هیچ بقعه و مکانی که غیر خداوند در آن عبادت شود باقی نمیماند،
مگر اینکه خداوند عزّوجلّ در آن عبادت می شود و دین، تماماً از آن خداوند خواهد شد.» تأکید این حقیقت است.
این وعده الهی است و محال است که وعده الهی تحقق نیابد (اِنَّ اللهَ لا یُخْلِفُ المِیعَادَ)
اما حاکمیت توحید با این کمیت و کیفیت، در حکومت حضرت داوود و سلیمان به چشم نمی خورد.
خداوند متعال درآیههای ۷۸ و ۷۹ سوره مائده می فرماید:
«کسانی که از بنیاسرائیل کافر شدند مورد لعن حضرت داوود و عیسی بن مریم قرار گرفتند؛ زیرا نافرمانی و تجاوز میکردند.
آنها از منکری که دیگران به جای می آوردند، نهی نمی کردند.»
مهمترین ابزار قدرت حضرت سلیمان (ع)، انگشتر او بود و براساس آنچه در روایات متعدد آمده،
هماکنون آن انگشتر نزد حضرت مهدی (ع) است.امام مهدی( ع) وارث تمام انبیا و اولیاست. عصا و سنگ حضرت موسی (ع)، پیراهن حضرت یوسف (ع)،
پرچم و سلاح رسول گرامی اسلام (ص) همگی نزد اوست.
فرشتگانی که برای یاری انبیا و اولیا آمده اند، جملگی هنگام ظهور، گرد حضرت جمع خواهند شد. همچنین حضرت عیسی( ع) برای یاری او نازل خواهد شد.
تمام این امور نشان میدهد، آنچه بناست در حکومت حضرت مهدی (ع) تحقق یابد، بینظیر خواهد بود.
از این رو، برای برچیدن تمام ظواهر شرک، همه راه کارهای عملی تدارک دیده شده است.
۳- سیره قضایی
قضاوت امام مهدی (ع) براساس واقع و با علم غیب خواهد بود،
ولی سیره قضایی حضرت داوود و سلیمان (ع) بر اساس بینه و قسم بود؛ تنها در مدت بسیار کوتاهی حضرت داوود( ع)براساس واقع قضاوت میکرد.]
۴- امور شگفتانگیز
نکته دیگر، امورشگفت انگیزی است که در حکومت حضرت مهدی(ع) اتفاق می افتد که مهم ترین آن رجعت است.
رجعت سابقه بسیار طولانی دارد (از جمله در میان بنی اسرائیل)، اما به آنچه در دوران ظهور صورت می گیرد، از نظر کیفیت و کمیت از زمان آدم( ع) تا آن زمان بی مانند است.
پانزده نفر از قوم موسی( ع) اصحاب کهف، یوشع وصی موسی(ع)، سلمان، ابودجانه انصاری، مقدادو مالک اشتر
ازجمله افرادی هستند که در زمان ظهور آن حضرت به دنیا باز می گردند.
به عبارت دیگر برای یاری آن حضرت، گل چینی از برگزیدگان همه امت ها رجعت می کنند. سردمداران کفر و ضلالت نیز برای مجازات برگردانده می شوند.
این نکات نشان می دهد، حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) حکومتی بی نظیر و موعود همه امت هاست.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12