هدایت شده از موعود(عج)12
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸
#راه مهدوی
⭐ امام زمان (عج ) خواندن کدام دعا را در ماه مبارک رمضان سفارش کردند ؟
✔ جواب:
امام زمان خواندن 2 دعا را در ماه مبارک رمضان سفارش کردند:
💠 1-دعای اللهم ادخل علی اهل القبور... :
✳ امام زمان (عج) در جریان تشرفی در ماه مبارک رمضان فرمودند:
✳ دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور. ... را زیاد بخوانید زیرا در حقیقت این دعا برای فرج ماست و استجابت کامل آن در زمان ظهور خواهد بود.
📚 منبع:
کتاب ملاقات با امام زمان ص 286
💠 از دیگر فضایل این دعا این است که شيخ كفعمى در مصباح و بلد الامين و شيخ شهيد در مجموعه خود از حضرت رسول صلى الله عليه و آله نقل كرده اند كه آن حضرت فرمود:
💠هر كه اين دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بيامرزد گناهان او را تا روز قيامت و دعا اين است:
اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ
اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ
اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ
اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ
اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ
اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ
اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ
اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ
اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ
اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ
اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ
اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ
إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
✳ 2-دعای افتتاح:
✳امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خطاب به شیعیان نوشتند:
💠 این دعا را در تمام شب های ماه رمضان بخوانید، زیرا فرشته ها به آن گوش می دهند و برای خواننده آن طلب آمرزش می کنند
📚 منبع:
صحیفهٔ مهدیّه، بخش ۵، دعای ۸
💠این دعا دارای مضامین و معانی بلندی است؛ و مخصوصا اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در اختیار ما می گذارد، و نیز تصاویر زیبایی از عالم پس از ظهور ارائه میدهد. چه نیکوست که همراه با خواندن این دعا به ترجمه و معنای آن نیز توجه کنیم.
💠 برای خواندن دعای افتتاح به مفاتیح الجنان اعمال شب های ماه رمضان مراجعه کنید.
🍃ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرج🍃
موعود(عج)12
افطاری (20) جهل و استكبار، دو مانع فهم قرآن خداي سبحان ميفرمايد (سأصرف عن آياتي الذين يتكبّرون
افطاری (21)
حجاب دل، گناه و خودبيني
گناه، حجاب است و تار و پودهاي پرده حجاب، خودبيني است كه هيچ حجابي بدتر از آن نيست. امام موسي بن جعفر(سلام الله عليه) چنين فرمود: «ليس بينه و بين خلقه حجاب غيْر خلقه أُحتجب بغير حجابٍ محجوبٍ واسْتُتر بغير سترٍ مستورٍ لا إله إلا هو الكبير المتعال»[2] بين خداي سبحان و خلق او غير از خود خلق، حجاب ديگري نيست. خداوند بدون حجاب محجوب و بدون ساتر، مستور و پنهان است.
اگر حجابي در ميان است، همان خودبيني خلق است و اگر پردهاي آويخته باشد، همان غرور مخلوق است وگرنه آن پري روي، پردهاي ندارد:
ميان عاشق و معشوق هيچ حايل نيست /تو خود حجاب خودي حافظ از ميان برخيز
انسان هر اندازه كه در تار و پود خود بيني واقع شود، از خدا بيني محروم است
و با انبياي الهي نيز شهود و حضوري ندارد و از رهآورد آنان و از سخنان وحي به اندازه خودبيني خود محروم خواهد بود.
اگر انسان سخن رسول الله را نميشنود و قرآن را نميفهمد بايد بداند كه در حجاب گناه است و ميزان نفهميدنش به مقدار حجابش بستگيدارد. هر چه بيشتر در دنيا و گناهان خود غوطهور باشد، به همان اندازه از فهم قرآن محجوب است و هر اندازه از شهوت حيواني لذت ميبرد، از لذّت قرآني محروم ميشود؛ زيرا فرمود (فلما زاغوا أزاغ الله قلوبهم) و(ثم انصرفوا صرف الله قلوبهم)
بنابراين، قرآن در حجاب نيست و پردهاي ندارد، ابهامي ندارد كه ديگران آياتش را نفهمند، بلكه كافران و دنياطلبانند كه در حجاب خودبيني گرفتارند و به همين جهت، نميتوانند بيرون از خود را بفهمند و هر چه را كه با خودبيني و دنياطلبي و لذّتگرايي آنان نسازد، نميتوانند آن را بفهمند. خداي سبحان درباره محرومان از تدبّر در قرآن ميفرمايد (أفلا يتدبرون القرآن أم علي قلوبٍ أقْفالها) يعني چرا اينها درباره قرآن تدبّر نميكنند. مگر بر قلوب آنان قفلهاي دل، زده شده است؟
معلوم ميشود دل هم قفل دارد و اگر دلي قفل شد، همانند چشمي كه بسته باشد، نه توانايي ديدن نور را دارد و نه ميتواند در پرتو آن نور چيزهاي ديگر را ببيند. قرآن كريم براي فهم آيات خود، قلب باز و صدر مشروح را لازم ميداند (فمن يُرد الله أن يهديه يشرح صدْره للاسلام)زيرا در متن قرآن پيچيدگي و ابهام نيست اگر مشكلي هست از ناحيه قابل يعني قلب انسانهاست كه قفل و مانع دارد. خداي سبحان به رسول خود ميفرمايد به اينان بگو اگرچه من از جنبه نبوّتْ قرآن را دريافت كردهام، ولي در تلاوت و تفهيم كردن آن، از راه بحث و استدلال و تعقل و برهان و بيّنه با شما سخن ميگويم و اگر شما فطرت خود را دفن نكرده باشيد و در گناهان غوطهور نشده باشيد، ميتوانيد با ايمان و عمل صالح، آيات الهي را به روشني دريابيد. (قل إنما أنا بشر مثْلكم يوحي إلي أنما إلهكم إله واحد فمن كان يرجوا لقاء ربه فلْيعمل عملاً صالحاً ولا يشْرك بعبادة ربه أحداً) [آیت الله جوادی آملی قرآن در قرآن - صفحه 368]
هدایت شده از موعود(عج)12
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸
#راه مهدوی
⭐ امام زمان (عج ) خواندن کدام دعا را در ماه مبارک رمضان سفارش کردند ؟
✔ جواب:
امام زمان خواندن 2 دعا را در ماه مبارک رمضان سفارش کردند:
💠 1-دعای اللهم ادخل علی اهل القبور... :
✳ امام زمان (عج) در جریان تشرفی در ماه مبارک رمضان فرمودند:
✳ دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور. ... را زیاد بخوانید زیرا در حقیقت این دعا برای فرج ماست و استجابت کامل آن در زمان ظهور خواهد بود.
📚 منبع:
کتاب ملاقات با امام زمان ص 286
💠 از دیگر فضایل این دعا این است که شيخ كفعمى در مصباح و بلد الامين و شيخ شهيد در مجموعه خود از حضرت رسول صلى الله عليه و آله نقل كرده اند كه آن حضرت فرمود:
💠هر كه اين دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بيامرزد گناهان او را تا روز قيامت و دعا اين است:
اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ
اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ
اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ
اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ
اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ
اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ
اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ
اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ
اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ
اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ
اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ
اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ
إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
✳ 2-دعای افتتاح:
✳امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خطاب به شیعیان نوشتند:
💠 این دعا را در تمام شب های ماه رمضان بخوانید، زیرا فرشته ها به آن گوش می دهند و برای خواننده آن طلب آمرزش می کنند
📚 منبع:
صحیفهٔ مهدیّه، بخش ۵، دعای ۸
💠این دعا دارای مضامین و معانی بلندی است؛ و مخصوصا اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در اختیار ما می گذارد، و نیز تصاویر زیبایی از عالم پس از ظهور ارائه میدهد. چه نیکوست که همراه با خواندن این دعا به ترجمه و معنای آن نیز توجه کنیم.
💠 برای خواندن دعای افتتاح به مفاتیح الجنان اعمال شب های ماه رمضان مراجعه کنید.
🍃ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرج🍃
امام علی (ع) فرمودند :
دنیا گذرگاه است،نه قرارگاه
و مردم در آن دو دسته اند :
دسته ای ک در دنیا خود رافروختند و به نابودی افکندند
و دسته ای ک خود را خریدند و آزاد کردند
نهج البلاغه حکمت ۱۳۳
🍃اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
💢بررسی حوادث ماه مبارک رمضان پیش از ظهور امام زمان(عج)💢
خورشيدگرفتگی و ماهگرفتگی در زمان غير عادی
يكی از مظاهر قدرت الهی كه در قالب سنن معجزات جلوهنمايی كرده و اشاره مخصوصی را برای توجه آن دسته از مؤمنان كه مخلصانه منتظر ظهور بودهاند به ارمغان میآورد، كسوف خورشيد در روز سيزدهم يا چهاردهم ماه رمضان و خسوف ماه در بيست و پنجم همان ماه است.
علت پديد آمدن اين دو نشانه پيش از ظهور كه خلاف روال عادی بوده و از اول خلقت آدم تا آن زمان نمونهاش ديده نشده، از اين قرار است:
الف) رسوخ و عمق يافتن نظريه مهدويت و اعتقاد به حضرت در ميان تمام مسلمانان؛
ب) متوجه كردن مؤمنان مخلص به نزديكی ظهور.
«ثعلبة ازدی» از امام باقر(ع) نقل كرده كه فرمودند:
دو نشانه پيش از ظهور قائم(ع) خواهد بود: خورشيدگرفتگی در نيمه ماه رمضان و ماهگرفتگی در آخر آن.
به حضرت عرض كردم: يابن رسولالله خورشيد در انتهای ماه كسوف میكند و ماه در نيمة آن خسوف. حضرت فرمودند:
خودم میدانم چه میگويم؛ اين دو نشانهای است كه از زمان فرود آمدن آدم (از بهشت به زمين) سابقه نداشته است.
🍃اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مهم
شیطنت با تقطیع سخنان سردار قاآنی.
🍃اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهم
فیلم تقطیع شده سخنرانی سردار قاآنی برای
تفرقه بین دولت و سپاه.
#هوشیار_باشیم
🍃اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
موعود(عج)12
افطاری (21) حجاب دل، گناه و خودبيني گناه، حجاب است و تار و پودهاي پرده حجاب، خودبيني است كه هيچ
افطاری (22)
قرآن، هميشه تازه جاودان
قرآن كريم كه به گفته خود، كتابي جهانشمول است و اختصاصي به زمان و مكان، نژاد، آداب و سنن خاص ندارد (ذكري للعالَمين)[ انعام، آيه 90.] و (نذيراً للبشر)[ مدثر، آيه 36.] است لازمه اين كليت و دوام و نيز نيازمندي هميشگي بشر به آن، اين است كه هيچ گاه گرد كهنگي بر آن ننشيند و هميشه تازه باشد.
از آنجا كه قرآن براي تبيين حقايق عالم آمده و حقايق حاكم بر آن، ثابت و غير متغيّر است و از سوي ديگر چون براي هدايت فطرت انسانها آمده و اين فطرت تبديل و دگرگوني نميپذيرد (فطْرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلْق الله)[ روم، آيه 30]، پس قرآن هيچ گاه كهنه و مندرس نميگردد. معناي ثبات جهان از آغاز تا انجام و معناي ثبات فطرت انسانها در هر عصر و نسلي آن است كه قوانين جهان تغييرپذير نيست يعني طبيعت و مادّه به سوي كمال خويش د رحركتند و فطرت انسان، همواره خواهان كمال و نيازمند رهبري است و قرآن كريم در اين ميان، رابط علمي و فرهنگي فطرت انسان با حقيقت جهان خارج و با خالق هستيبخش جهان است.
خداي سبحان محتوا و شكل و قالب معجزه ختميّه خود، قرآن را به گونهاي تنظيم كرده كه هميشه سفره و مأدبهاي باشد تا همگان در هر عصري بر سر آن بنشينند و از نعمتهاي معرفتي آن استفاده برند. تاريخ قرآن و تفسير و معارف اسلامي نشان ميدهد كه به بركت قرآن كريم در هر زماني، معارف جديدي به روي متفكّران گشوده شده و ميوههاي بهشتي معرفتش در هر عصري پرسشهاي فراواني را پاسخ داده است، و صاحبنظران مستعدّ را تغذيه ميكند.
از امام صادق(سلام الله عليه) سؤال شد كه چرا قرآن با تكرار و درس و نشر جز تازگي اثر ديگري نميپذيرد؟ آن حضرت فرمود: «لأن الله تبارك وتعالي لمْ يجْعله لزمانٍ دون زمانٍ ولا لناسٍ دون ناسٍ فهو في كل زمانٍ جديد وعنْد كل قوم غضٌّ إلي يوْم القيامة»[ بحار، ج 89، ص 15.] يعني تازهگي قرآن براي آن است كه خداي تبارك و تعالي آن را براي زمان موقت يا مردم خاصّي نفرستاده و چون هميشگي و همگاني است، در هر زمان، جديد است و در نزد هر مردمي تا روز قيامت شيرين و پرجذبه است.
امام باقر(سلام الله عليه) نيز از باب تشبيه معقول به محسوس، هميشگي بودن قرآن را به همواره بودن دو اختر فروزان آفتاب و ماه تشبيه ميسازد: «يجري كما يجري الشمس والقمر»[ بحار، ج 89، ص 94 و 97] يعني قرآن همانند دو اختر پرفروغ خورشيد و ماه، هميشه در جريان است و زندگي انسانها را تا پايان دنيا روشن ميسازد. آیت الله جوادی آملی [قرآن در قرآن - صفحه 314]
🍃اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃