eitaa logo
موعود(عج)12
1.9هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
15.1هزار ویدیو
20 فایل
﷽ 🔶احادیث.روایات مهدوی 🔶بشارت نزدیکی ظهور 🔶سخن بزرگان در مورد منجی(عج) 🔶️اخبار سیاسی روز 🔶️اخبار جبهه مقاومت 🔶️اخبار سرزمین‌های اشغالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👈کپی با ذکر صلوات خادم کانال محتاج دعای خیر شمام
مشاهده در ایتا
دانلود
eitaa:@padcast110AUD-20200504-WA0001.mp3
زمان: حجم: 1.1M
○•🌱 💠¦ راه‌ گرفتن حاجت سنگین📿 ⇐ 🎙 ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
🛑آیا قضا و قدر امر حتمی و تغییرناپذیر هست یا ما می‌‏توانیم آن را تغییر دهیم؟ ✅قضا و قدر الهی دو گونه است: الف- قضا و قدر حتمی و غیر قابل تغییر! ب- قضا و قدر مشروط! 💠برای آنکه فرق این دو را بدانید، به مثال زیر توجه کنید: ♨️سم کشنده است، پس اگر کسی سم بخورد و مقدار سم به اندازه ای باشد که موجب مرگ می‏‌شود، چنین شخصی خواهد مرد. ♨️اما اگر کسی سم بخورد و فورا دارویی که اثر سم را از بین می‏ برد بخورد آیا باز هم خواهد مرد؟ پاسخ روشن است. اگر کسی را مار نیش بزند و او فورا به دکتر مراجعه کند و دکتر داروی ضد سم به او تزریق کند چنین شخصی نخواهد مرد. 🚫پس سم مار همیشه کشنده نیست؛ بلکه در صورتی کشنده است که داروی ضد سم مصرف نشود. ♻️در این مثال، کشنده بودن سم، قضا و قدر غیر حتمی است؛ یعنی اگر سم خورده شد و داروی ضد سم مصرف نشد کشته شدن حتمی خواهد بود ولی اگر داروی ضد سم مصرف بشود،کشته نخواهد شد 🔰سرنوشت ما نیز همین گونه است و صدقه دادن و سایر کارهای خوب مانند داروی ضد سم است... 🔆 پس ممکن است قضا و قدر غیر حتمی الهی به این تعلق گرفته باشد که برای ما حادثه ‏ای اتفاق بیفتد، حال اگر صدقه بدهیم. صدقه مانند پادزهری جلوی آن حادثه را می‏ گیرد.... ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
💠داستانی آموزنده از حضرت زهرا سلام الله علیها 🌷◁ حضرت فاطمه (س) تعريف می ڪنند ڪه شبی به بستر رفته بودم تا بخوابم پيامبر صدايم ڪرد فرمود تا چهار ڪار انجام نداده ای نخواب: ①قران را ختم ڪن . ②مومنان را از خودت خوشنود و راضی ڪن . ③ حج و عمره به جای بياور . ④پيامبران را شفيع خودت ڪن و بعد بخواب . 🌷◁ آنگاه به نماز ايستاد. من صبر ڪردم تا نماز پدر تمام شود و گفتم ای رسول خدا چهار ڪار برايم مشخص ڪرده ايد ڪه توان انجام آنها را ندارم .پيامبر فرمود: ❶سه مرتبه قل هو الله بخوان مثل اين است ڪه قرآن را ختم ڪرده ای . ❷ برای مومنان آمرزش بخواه تا همگی آنان را خوشنود ڪنی . ❸با فرستادن صلوات من و ديگر پيامبران شفيع تو خواهيم شد . ❹ با گفتن ذکرسبحان الله ،الحمدالله ،لا اله الا الله و الله اکبر مثل اينڪه حج و عمره به جای آورده ای . ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
🌷جمعه یعنی ✨عطر نرگس در هوا سر میکشد 🌷جمعه یعنی ✨قلب عاشق سوی او پرمیکشد 🌷جمعه یعنی روشن از رویش بگردد این جهان 🌷جمعه یعنی ✨انتظار مَهدی صاحب زمان السلام علیک یامهدی‹ع› ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
(قسمت اول) ✍️همان‌طور که گفته شد، یکی از شبهات توحیدی نسبت به عقاید شیعه که بیشتر از طرف وهابیت و هم اندیشان آن‌ها مطرح می‌شود، بحث غلو شیعه نسبت به امامان و علماء و صالحان است که بیان شد، که تعریف آن و حکم آن از دیدگاه شیعه بیان شد. 🔹 گفته شد که هیچ شیعه ی اثناعشری نسبت به اهل بیت(ع) غلو نمی‌کنند چرا که خود اهل بیت(ع)به شدت از آن نهی کرده‌اند و با معارف شیعه نیز تعارض دارد، در ادامه به برخی از فرقه‌های که غالی هستند اشاره شد که هیچ ارتباطی به شیعه اثناعشری ندارند. 🔹اما شبهه و سوالاتی در این خصوص نسبت به عقاید شیعه مطرح است، که آیا قائل شدن به عصمت و یا علم به غیب برای اهل بیت(ع) غلو به شمار نمی‌رود؟ 🔹در ابتداء اجازه بدهید، اعتقاد شیعه نسبت به عصمت انبیاء و پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار دهیم؟ برخی از روشنفکران غربی و یا برخی از مسلمان هائی که ادعای روشنفکری دارند چه از شیعه و چه از اهل سنت؛ مدعی اند که مسلمان ها نسبت به پیامبر اسلام و یا دیگر انبیاء علیهم السلام غلو می کنند و برای آنها مقام عصمت را قائل اند؟ از این رو ضروری است در ابتداء مقام عصمت نسبت به پیامبر(ص) و دیگر رسولان خداوند تعالی از دیدگاه شیعه مورد بررسی قرار گیرد. 👈نکته: هيچ دليل عقلي يا نقلي اقامه نشده كه رسيدن انسان مومن و صالح به مقام عصمت محال است و یا اینکه عنايت الهي به بنده خاص و حفظ او از اشتباه ممتنع باشد. 👈 از نظر شیعه، عصمت یک امر ذو مراتب و تشكيكی است که مرتبه والاي آن براي پيامبران و امامان معصوم‏(عليهم‌السلام) است و مرتبه مياني و متوسط آن براي برخي ديگر. 👈باید توجه داشته باشیم که لازمِه ی معصوم بودن، رسالت و امامت نيست، ولی لازمه ی رسول و یا امام بودن عصمت است. 👈عصمت ملکه ای است نفسانی که از لطف خداوند متعال ناشی می شود و بنده با اختیار خود از فعل قبیح خودداری می کند و این متوقف بر علم است، بدین بیان که عصمت از سنخ علم است منتهی علمی عمیق و شدید که انسان با آن هرگز عملی را که باید انجام دهد را ترک نمی کند و انجام می¬هد و یا گناه و خطائی را که باید ترک کند را ترک می¬کند و انجام نمی دهد. 📚 طباطبایی، محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، مكتبة النشر الإسلامي‏، چاپ پنجم، 1417ق، قم، ج2، ص134-139 آیه الله جوادی آملی، تسنيم، ج 19 - صفحه 254
🌻اونهــائے کـه می خــوان یــوم الحســـرت 🌻حســـرت نخـــورن 🍃🌻زیــاد صلــوات بفــرستند🌻🍃 🌻اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ 💛وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🌻وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
برای چه از مردن ترس داریم ❶⇦ ناآگاهی از حقیقت مرگ ✨از عوامل مهم ترس از مرگ آن است که انسان از حقیقت مرگ، که انتقال از سرای فانی به سرای باقی است، غافل باشد و چنین پندارد که با مرگ هستی او پایان می پذیرد. طبیعی است که چنین انسانی که به صورت فطری خواستار بقا و زندگی جاودان است، از فرا رسیدن مرگ در هراس خواهد بود. تعالیم اسلام با تشریح حقیقت مرگ به مبارزه با این عامل برمی خیزد. اسلام مرگ را تولدی تازه معرفی می کند که از رهگذر آن، انسان عالم فانی و گذرا را ترک می گوید و به جهانی باقی و جاودان گام می نهد. ❷⇦ دلبستگی شدید به دنیا ✨ به گونه ای که از آخرت خویش کاملا غافل گردد و حیات دنیوی را هدف نهایی خود قرار دهد. چنین انسانی برای بهره مندن شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرا رسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر مےبرد، زیرا چنین می پندارد که مرگ پایان بخش تمام لذت ها و کامیابی های اوست و او را از علایق و دلبستگی هایش، برای همیشه جدا می سازد. قرآن کریم دنیا را با تمام نعمت هایش ناچیز، و آخرت را برتر و بهتر معرفی می کند: «قُلْ مَتاعُ الدُّنْیا قَلِیلٌ وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِمَنِ اتَّقی» (نساء 77)‏؛ «به آنها بگو سرمایه زندگی دنیا ناچیز است و سرای آخرت برای كسی كه پرهیزكار باشد بهتر است.»  ❸⇦ ترس از حسابرسی اعمال ✨یکی دیگر از علل ترس از مرگ، بیم از حسابرسی اعمال است. این عامل به آن گروه از انسانها اختصاص دارد که از یک سو به معاد اعتقاد دارند و از سوی دیگر از اعمال خویش راضی نیستند 📚از بیانات حجت الاسلام عالی
🌟دعــــــــــــــاے                    چنـــدکــاره 🌸✨کسی که پریشان حال باشد یا از وطن و کسانش دور افتد یا غایبی داشته باشد یا دختری را بخت بسته باشد و وسائل عروسی نداشته باشد یا بیماری که لاعلاج و یا مقصودی که وصول به آن دشوار باشد ، غسل یا وضوگرفته و دو رکعت نماز با توجه تام بخواند بعد از فراغ نماز بالای سجاده خود با قلب خاشع به درگاه حق متوجه شده صد مرتبه " یا لطیف" به هر نیتی که می خواهد بگوید البته حوائج او روا می گردد به نوعی که هرگز به خاطرش نمی رسیده ✨ 📚بحر الغرائب ص ۶۲        شاالله ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پادشاه به نجارش گفت : فردا اعدامت میکنم نجار آن شب نتوانست بخوابد ... همسر نجار گفت : مانند هر شب بخواب ... " پروردگارت يگانه است و درهای گشايش بسيار " کلام همسرش آرامشی بر دلش ايجاد کرد و چشمانش سنگين شد و خوابيد ... صبح صدای پای سربازان را شنيد... چهره اش دگرگون شد و با نا اميدی، پشيمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که دريغا باورت کردم ... با دست لرزان در را باز کرد و دستانش را جلو برد تا سربازان زنجير کنند... دو سرباز با تعجب گفتند : پادشاه مرده و از تو میخواهيم تابوتی برايش بسازی ... چهره نجار برقی زد و نگاهی از روی عذرخواهی به همسرش انداخت ... همسرش لبخندی زد و گفت : " مانند هر شب آرام بخواب , زيرا پروردگار يکتا هست و درهای گشايش بسيارند " فکر زيادی انسان را خسته می کند ... " درحالی که خداوند تبارک و تعالی مالک و تدبير کننده کارهاست ". ساعت زندگیت را به افق آدمهای ارزان قیمت کوک نکن یا خواب می مانی...! یا از زندگی عقب ،،،، ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
✍️ پیامبر اعظم (ص) فرمودند: زمانی بر امت من فرا رسد که به چهار چیز علاقمند شوند و چهار چیز را فراموش نمایند؛ اینها از من بیزارند و من هم از آنها بیزارم، آنها عبارتند از: 1⃣ به دنیا دل ببندن و آخرت را فراموش کنند؛ 2⃣ به مال علاقه‌مند شوند و حساب را از یاد ببرند؛ 3⃣ قصرها را دوست بدارند و قبرها را از یاد ببرند؛ 4⃣ خود را دوست دارند ولی خدا را فراموش کنند. 📚 منبع.مواعظ العددیّه ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
💠 پیر پالان دوز 💠 یک روز شیخ بهائی در بازار قدم میزد و پیر مردی را دید که مشغول دوختن پالان پاره مردم بود و از این راه امرار معاش میکرد. شیخ دلش به حال پیرمرد سوخت و جلو رفت وگفت : سلام سپس دستش را به پالان پیرمرد زد و بلافاصله از طرف غیب پالان پیرمرد پر شد از سکه‌های اشرفی. پیرمرد وقتی این حرکت شیخ را دید ناراحت شد و فریاد زد چکار کردی؟ یالا سکه ها را بردار که به درد من نمیخورد. شیخ گفت : من نمی‌توانم سکه ها را غیب کنم. پیرمرد چوب دستی خود را به پالان زد و سکه‌ها غیب شدند و رو به شیخ گفت تو که نمی‌توانی غیب کنی چرا ظاهر میکنی؟ شیخ بهائی فهمید پیرمرد صاحب علم و کمالات بسیار است. پیرپالان دوز سپس رو به شیخ می‌کند و می‌گوید: "دلت را کیمیا کن!" کما اینکه خدای رحمان در حدیث قدسی می‌فرماید : " یا عبدی اطعنی اجعلک مثلی انا اقول کن فیکون انت تقول کن فیکون" : "بنده من مرا اطاعت کن تا تو را مانند خود کنم. من می گویم باش پس بوجود می آید تو هم می گویی باش پس می شود." ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃