eitaa logo
مهدی یاوران
239 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
2هزار ویدیو
18 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم صبحتان به خیر
2.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 گستره سرزمین‌های جدا شده از ایران ↩️ چند حکایت ساده از دیپلماسی قجری و پهلوی! 🎙 حسن قشقاوی دیپلمات و سیاستمدار ایرانی 👈 چرا بغض کردی؟ این که فقط یک ویدیوی ساده‌ست!... 👈 ای ننگ ابدی به دیپلماسی قجری و پهلوی... 👈 این را همه والدین و معلمین باید به بچه ها و دانش آموزان خود نشان دهند... باید در تمام کتب تاریخ معاصر با جزئیات کامل نوشته شود... ‏🇮🇷 تا همه نعمت را بیشتر درک کنند که یک وجب خاک نداد... #️⃣ 👇 🆔@sardabir313
🚨 اصل رعايت تناسب مجازات با خطاي فرزند 🔻 قال رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) : ... فَإن عاقَبتَ فَعاقِب بِقَدرِ الذَّنب وَاتَّقِ الوَجه؛ رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمايد: ...اگر [كودكت] را مجازات كردی به اندازه اشتباهش مجازات كن و از [زدن به] صورتش بپرهيز. 📚 المعجم الكبير 📘 جلد دوم 🗒صفحه ۲۶۹. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
یک آیه رَّبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِمَن دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِنًا وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَلَا تَزِدِ الظَّالِمِينَ إِلَّا تَبَارًا نوح - ٢٨ پروردگارا! مرا، و پدر و مادرم و تمام کسانی را که با ایمان وارد خانه من شدند، و جمیع مردان و زنان باایمان را بیامرز؛ و ظالمان را جز هلاکت میفزا!» ********** نکته ها: چشم انداز دعا باید گسترده باشد. هم گذشته و حال را شامل شود، هم خود و بستگان و هم تمام مؤمنان تاریخ را. امام رضاعلیه السلام فرمودند: مسجد كوفه، خانه نوح بوده است و مراد از «دخل بیتى مؤمنا» كسانى هستند كه وارد مسجد كوفه شوند. در كربلا، امام حسین علیه السلام، برخى از مخالفان را نمى كشت و مى فرمود: «انّ الذى لا اقتله ارى فى صلبه من اهل الایمان»(18) من هر مخالفى را كه در نسل او مؤمنى ببینم نمى كشم. ----- 18) موسوعة كلمات الامام الحسین، ص 505. ********** پیام ها: - در دعا و نفرین، از كلمه مباركه «ربّ» كمك بگیریم. «ربّ لا تذر... ربّ اغفرلى» - انبیا با آن همه تلاش مغرور نمى شدند. پیامبرى كه مى گفت: «انّى دعوت قومى لیلاً و نهارا» مى گوید:«ربّ اغفرلى...» - در آمرزش خواهى از خداوند، مقدم داشتن خود بر دیگران كارى پسندیده است. «اغفرلى و لوالدىّ...» - بستگان سببى و نسبى، زمانى مشمول عنایت هستند كه وابسته فكرى نیز باشند. «و لمن دخل بیتى مؤمنا» - در دعا، براى مؤمنان رحمت و مغفرت و براى ظالمان، نابودى و هلاكت، طلب كنید. «ربّ اغفر... للمؤمنین... و لا تزد الظالمین الاّ تباراً» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم صبحتان به خیر
یک آیه وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِيَ فِي اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِ كَعَذَابِ اللَّهِ وَلَئِن جَاءَ نَصْرٌ مِّن رَّبِّكَ لَيَقُولُنَّ إِنَّا كُنَّا مَعَكُمْ أَوَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ عنکبوت - ١٠ و از مردم کسانی هستند که می‌گویند: «به خدا ایمان آورده‌ایم!» اما هنگامی که در راه خدا شکنجه و آزار می‌بینند، آزار مردم را همچون عذاب الهی می‌شمارند (و از آن سخت وحشت می‌کنند)؛ ولی هنگامی که پیروزی از سوی پروردگارت (برای شما) بیاید، می‌گویند: «ما هم با شما بودیم (و در این پیروزی شریکیم)»!! آیا خداوند به آنچه در سینه‌های جهانیان است آگاه‌تر نیست؟! ********** نکته ها: ظاهراً مراد از «العالمین» هر موجود باشعور از جنّ، ملك و انسان است.(112) در اوّلین آیه ى این سوره خواندیم كه گمان نكنید بدون آزمایش، اظهار ایمان شما را مى پذیریم. «أحسب النّاس أن یتركوا ...» این آیه یكى از نمونه هاى آزمایش را بیان مى كند. ----- 112) تفسیر المیزان. ********** پیام ها: - اظهار ایمان برخى از مردم، زبانى است، نه قلبى. «و مِن الناس مَن یقول آمنّا» - گاهى ایمان، اذیّت و آزار مردم را بدنبال دارد كه باید تحمّل كرد. «آمنّا - اوذى فى اللَّه» - مؤمن، مقاوم است. «ولنصبرنّ على ما اذیتمونا»(113) ولى منافق، ناپایدار است. «فاذا اوذى ... جعل...» - ایمان واقعى در هنگام سختى ها روشن مى شود. «فاذا اوذى فى اللَّه» حضرت على علیه السلام مى فرماید: «فى تقلّب الاحوال علم جواهر الرّجال»(114) در فراز و نشیب ها و حالات گوناگون، جوهره ى انسان آشكار مى شود. - منافق، فرصت طلب است و به هنگام پیروزى خود را مؤمن مى داند، و در گرفتن مزایا، اصرار مى ورزد. «لیقولنّ انّا كنّا معكم» - تظاهر و نهان كارى سودى ندارد، خداوند از درون همه آگاه است. «أولیس اللَّه باعلم بما فى صدور العالمین» ----- 113) ابراهیم، 12 . 114) نهج البلاغه، حكمت 217. **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا