eitaa logo
مهدی یاوران
250 دنبال‌کننده
946 عکس
1.2هزار ویدیو
15 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مثل بقیه نباش! 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برخورد پلیس با هنجارشکن برای اعمال قانون و توقیف خودرو بدلیل بدپوششی و عدم رعایت قانون و هدایت خودرو تا پارکینگ 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما میخواستیم بگیم دست نیافتنی ترین هدفتو میزنیم! حتی اگر بهترین پدافندهای دنیارو بزاری و ازش محافظت کنی... 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
⤴️ هدیه‌ زیبایی که شهید هر روز به امامِ زمان(عج) تقدیم می‌کرد... 🌷شهید 🌷 شادی ارواح شهدا صلوات بفرستیم عزیزان اینکه گفتن یکی از راهای سیر و سلوک خواندن و عمل‌کردن به وصیت و خاطرات شهداست ، بیجا نیست
یک آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ حجرات - ١٠ مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید! ********** نکته ها: این آیه، رابطه ى مؤمنان با یكدیگر را همچون رابطه ى دو برادر دانسته كه در این تعبیر نكاتى نهفته است، از جمله: الف) دوستى دو برادر، عمیق و پایدار است. ب) دوستى دو برادر، متقابل است، نه یك سویه. ج) دوستى دو برادر، بر اساس فطرت و طبیعت است، نه جاذبه هاى مادى و دنیوى. د) دو برادر در برابر بیگانه، یگانه اند وبازوى یكدیگر. ه) اصل و ریشه دو برادر یكى است. و) توجّه به برادرى مایه ى گذشت و چشم پوشى است. ز) در شادى او شاد و در غم او غمگین است. امروزه براى اظهار علاقه، كلمات رفیق، دوست، هم شهرى و هم وطن بكار مى رود، امّا اسلام كلمه برادر را بكار برده كه عمیق ترین واژه هاست. در حدیث، دو برادر دینى به دو دست تشبیه شده اند كه یكدیگر را شستشو مى دهند.(74) در این آیه و آیه ى قبل، سه بار فرمان «اصلحوا» تكرار شده كه نشانه ى توجّه اسلام به برقرارى صلح و دوستى میان افراد جامعه است. در آیه قبل فرمود: «فاصلحوا... و اقسطوا» به عدالت، صلح برقرار كنید و این آیه مى فرماید: «فاصلحوا... و اتّقوا» در برقرارى صلح، از خدا بترسید. اگر شما را به عنوان میانجى پذیرفتند، خدا را در نظر بگیرید و حكم دهید، نه آنكه اصلاح شما، مایه ى ظلم و ستم به یكى از طرفین گردد. اخوّت و برادرى از امتیازات اسلام آن است كه اصلاحات را از ریشه شروع مى كند. مثلا مى فرماید: «اِنّ العِزّة لِلّه جَمیعاً»(75) تمام عزّت براى خداست، چرا به خاطر كسب عزّت به سراغ این و آن مى روید؟ یا مى فرماید: «انّ القوّة لِلّه جَمیعاً»(76) تمام قدرت ها از اوست، چرا هر ساعتى دور یك نفر مى چرخید!؟ در این آیه نیز مى فرماید: همه ى مؤمنان با یكدیگر برادرند، بعد مى فرماید: اكنون كه همه برادر هستید، قهر و جدال چرا؟ همه با هم دوست باشید. بنابراین براى اصلاح رفتار فرد و جامعه باید مبناى فكرى و اعتقادى آنان را اصلاح كرد. طرح برادرى واُخوّت وبكارگیرى این واژه، از ابتكارات اسلام است. در صدر اسلام پیامبرصلى الله علیه وآله به همراه هفتصد و چهل نفر در منطقه ى «نخیله» حضور داشتند كه جبرئیل نازل شد و فرمود: خداوند میان فرشتگان عقد برادرى بسته است، حضرت نیز میان اصحابش عقد اُخوّت بست و هر كس با كسى برادر مى شد. مثلاً: ابوبكر با عمر، عثمان با عبدالرّحمن، سلمان با ابوذر، طلحه با زبیر، مصعب با ابوایّوب انصارى، حمزه با ********** پیام ها: - رابطه برادرى، در گرو ایمان است. (مسائل اقتصادى، سیاسى، نژادى، جغرافیایى، تاریخى و... نمى تواند در مردم روح برادرى به وجود آورد.) «انّما المؤمنون اخوة» جانِ گرگان و سگان از هم جداست متّحد، جان هاى شیران خداست - برادرى بر اساس ایمان، مشروط به سنّ، شغل، سواد و درآمد نیست. «انما المؤمنون اخوة» - هیچ كس، خود را برتر از دیگران نداند. «اخوة» (آرى، میان والدین و فرزند برترى است، ولى میان برادران، برابرى است.) - براى برقرارى صلح وآشتى، از كلمات محبّت آمیز و انگیزه آور استفاده كنیم. «اخوة فاصلحوا» - جلوگیرى از نزاع و اقدام براى اصلاح و برقرارى صلح، وظیفه ى همه است، نه گروهى خاص. «فاصلحوا» - اصلاح كننده نیز خود را برادر طرفین درگیر بداند. «فاصلحوا بین أخویكم» - اصلاح و آشتى دادن، آفاتى دارد كه باید مراقب بود. «فاصلحوا... و اتقوا اللّه» - صلح و صفا، مقدّمه ى نزول رحمت الهى است. «فاصلحوا... ترحمون» - جامعه بى تقوا، از دریافت رحمت الهى محروم است. «اتقوا اللّه لعلّكم ترحمون» **********
ما بی سلیقه‌ایم، تو حاجات ما بخواه ورنه گدا مطالبه‌ی آب و نان کند درهم بخر که سخت گرفتار و در همیم خوب است گرچه چشم تو ما را نشان کند
سلام علیکم صبح پر از نورتان پر نورتر ان شاءالله آرزوی سلامتی وتندرستی برای یکا یک دوستان داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرایط سربازی امام زمان عجل الله چگونه به امام معرفت پیدا کنیم ؟ .............................. 🎤 بیانات معرفتی امام زمان حجت الاسلام والمسلمین میکائیل حیدری، معاونت تبیلغ ضیاءالصالحین ................................... 🔻برگزارشده در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 🆔 @marasemat_ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم‌! هروقت‌ کارتون‌ جایی‌ گیر‌ کرد امام زمانتون‌ رو صدا کنید یا خودش‌ میاد، یا یکی‌ رو می‌فرسته‌ که‌ کارتون‌ رو راه‌ بندازه. شهید🌷 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 ‎‎‌‌‎‎https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۲ ↩️ شامل آیات ۹۴ تا ۹۹ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️سخنرانی استاد عالی 🎬موضوع: شیطان از کم شروع میکند.اما به کم قانع نیست! 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
هدایت شده از کاربر ایتا
مهدی یاوران
قبول حق برادر شما یاوران و حامیان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستین و ان شاءالله عاقبت بخیر بشین
یک آیه وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىَ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ اعراف - ٩٦ و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم. ********** نکته ها: «بركات» جمع «بركت»، به موهبت هاى ثابت و پایدار گفته مى شود، در مقابل چیزهاى گذرا. در معناى «بركت»، كثرت، خیر و افزایش وجود دارد. بركات، شامل بركت هاى مادّى و معنوى مى شود، مثل بركت در عمر، دارایى، علم، كتاب و امثال آن. سؤال: اگر ایمان و تقوا سبب نزول بركات است، پس چرا كشورهاى كافر، وضع بهترى دارند و كشورهاى اسلامى با مشكلات فراوانى روبرو هستند؟ پاسخ: اوّلاً آن كشورها از نظر علم و صنعت جلو هستند، ولى از نظر روحى و روانى آرامش ندارند. از این نظر آنان نیز مشكلات فراوانى دارند. ثانیاً: اغلب كشورهاى اسلامى، تنها نام اسلام را با خود دارند و قوانین و رهنمودهاى دین اسلام در آنجا حاكم نمى باشد. به علاوه گاهى رفاه مادّى، نوعى قهر الهى است. چنانكه قرآن مى فرماید: «فلمّا نسوا ما ذكّروا به فتحنا علیهم أبواب كلّ شى ء» (186) چون تذكّرات الهى را فراموش كردند، درهاى همه چیز را به رویشان گشودیم تا سرمست شوند. در قرآن، دو نوع گشایش براى دو گروه مطرح است: الف: رفاه و گشایش براى خوبان كه همراه بركات است، «فَتَحنا علیهم بركات». ب: رفاه و گشایش براى كفّار و نااهلان كه دیگر همراه بركت نیست، «فَتَحنا علیهم ابواب كلّ شى ء»، زیرا چه بسا نعمت ها، ناپایدار و سبب غفلت و غرور و طغیان باشد. خداوند، این رفاه و گشایش كفّار را وسیله ى مهلت و پرشدن پیمانه ى آنان قرار داده است. بنابراین به هر نعمت ظاهرى نباید دل خوش كرد، زیرا اگر این نعمت ها براى مؤمنین باشد، مایه ى بركت است، و اگر براى كفّار باشد، ناپایدار و وسیله ى قهر الهى است. امام صادق علیه السلام فرمودند: گاهى بنده اى از خداوند حاجت و تقاضایى دارد و خداوند دعایش را مستجاب مى كند و مقرّر مى شود تا مدّتى دیگر برآورده شود. امّا پس از آن، بنده گناهى را انجام مى دهد كه موجب برآورده نشدن حاجتش مى شود. (187) از مصادیق بارز این آیه، دوران ظهور حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه) است كه به گفته ى روایات، در آن زمان بركات از آسمان و زمین سرازیر مى شود. (188) ----- 186) انعام، 44 187) تفسیر اثنى عشرى 188) تفسیر نورالثقلین ********** پیام ها: - ایمان آوردن و متّقى شدن جامعه، كار بسیار سختى است. «لو... آمنوا واتّقوا» («لَو»، نشانه ى كار بسیار سخت و نشدنى است) - براى دریافت الطاف و بركات اجتماعى خداوند، ایمان و تقواى فردى كافى نیست، باید اكثریّت جامعه اهل ایمان و تقوا باشند. (189) «أهل القرى آمنوا واتّقوا» - ایمان به تنهایى كافى نیست، بلكه تقوا لازم است. «آمنوا واتّقوا» - سرمایه گذارى روى فرهنگ ومعنویّت جامعه، بازده اقتصادى هم دارد. «آمنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم بركات» - وعده هاى الهى را جدّى بگیریم. با ایمان و تقوا، نزول بركات حتمى است. (حرف لام در «لفتحنا») - بستن و گشایش، در اختیار خداست، «لفتحنا» امّا بازتابى از عملكرد ماست. - ادیان آسمانى، خواستار بهبود وضع اقتصادى مردمند. «لفتحنا علیهم» - انسان به طور غریزى به دریافت بركات وخیرات علاقمند است وانبیا از همین تمایلات طبیعى براى اهداف خود استفاده مى كردند. «لفتحنا علیهم بركات» - آنچه از بركات دریافت مى كنیم، گوشه اى از بركات الهى است. «بركات» (كلمه ى «بركات» بدون الف و لام است، لذا شامل تمام بركت ها نمى شود) - زمین و آسمان، سرچشمه ى بركات اند. «بركات من السماء و الارض» - نقش آسمان در بركت رسانى، بر نقش زمین مقدّم است. «بركات من السماء و الارض» (تقدّم آسمان بر زمین) - ایمان و تقوا سبب نزول بركات مى شود، ولى هر نعمت و رفاهى معلول ایمان و تقوا نیست. «آمنوا واتّقوا... بركات» - عامل محرومیّت ها و مشكلات، عملكرد خود ماست. «بما كانوا یكسبون» - لجاجت و پافشارى بر گناه، سبب قهر و عذاب الهى است. «فاخذناهم بما كانوا یكسبون» ----- 189) تفسیر فرقان **********
سلام خدمت بزرگواران و برادران عزیز صبح تان منور باشه از نور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
سلام صلوات و رحمت خدا بر انبیاء و اولیا و شهدا و عرفا و صلحا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدی یاوران
برادر فرض الهی عزیز قبول باشه ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۳ ↩️ شامل آیات ۱۰۰ تا ۱۰۶ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج۲، ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
رسید کارت به کارت مبلغ : ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال به کارت : ۵۸۹۲۱۰۱۴۱۹۶۷۳۲۸۶ متعلق به : سلام پناهی تاریخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ ۱۰:۴۲ از کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷xxxx۸۵۳۱ شماره پیگیری : ۰۳۱۸۷۲ با موفقیت انتقال یافت. بام https://my.bmi.ir