eitaa logo
مهدی یاوران
161 دنبال‌کننده
845 عکس
1هزار ویدیو
13 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ مؤمنون - ١١٥ آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریده‌ایم، و بسوی ما باز نمی‌گردید؟ ********** نکته ها: قرآن براى آفرینش انسان اهدافى را بیان كرده است از جمله: - عبادت. «و ما خلقت الجنّ والانس الاّ لیعبدون» [120] من جن و انس را نیافریدم جز براى این كه عبادتم كنند (و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند). - آزمایش. «خَلَق الموت والحیاة لیَبلوكم ایّكم احسن عملاً» [121] (خداوند) مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید، كه كدام یك از شما بهتر عمل مى كنید. - براى دریافت رحمت الهى. «الاّ مَن رحم ربّك و لذلك خلقهم» [122] مگر كسى كه پروردگارت به او رحم كند و(خداوند) براى همین (رحمت) مردم را آفرید. حضرت على علیه السلام فرمود: «رحم اللّه امرء عرف قدره» خداوند رحمت كند كسى را كه ارزش و اعتبار خود را بشناسد. [123] و بداند از كجا آمده، اكنون در كجاست وسپس به كجا مى رود. امام حسین علیه السلام فرمود: «انّ اللّه ما خلق العباد الاّ لیعرفوه فاذا عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة من سواه» خداوند متعال بندگانش را نیافریده است مگر براى این كه او را بشناسند، آن گاه كه او را شناختند، عبادتش كنند و چون خدا را عبادت كردند، با پرستش و عبادت او از پرستش غیر او بى نیاز شوند. [124] حضرت على علیه السلام فرمود: «الدّنیا خُلقت لغیرها ولم تخلق لنفسها» [125] دنیا براى دیگرى آفریده شده و براى خود آفریده نشده است. (دنیا وسیله اى است براى رسیدن به آخرت) آرى، كسانى كه همه ى هدف هاى خود را در درون دنیا جستجو مى كنند، زمین گرا و زمین گیر مى شوند. چنانكه در آیه ى 176 سوره اعراف آمده است: «اخلد الى الارض» هر دم از عمر گرامى هست گنج بى بدل مى رود گنجى چنین هرلحظه بر باد آه آه ----- 120) ذاریات، 56 . 121) ملك، 2 . 122) هود، 119. 123) غررالحكم. 124) بحار، ج 5، ص 312. 125) نهج البلاغه، حكمت 463. ********** پیام ها: - آفرینش انسان، هدفدار است. «أفحسبتم انّما خلقناكم عبثا» - همه ى محاسبات انسان، واقع بینانه نیست. «أفحَسِبتم» - در كار خداوند عبث و بیهودگى راه ندارد. «أفحَسِبتم... عَبَثا» - زندگى دنیا بدون آخرت، بیهوده ولغو است. «عَبَثا» - انسان مسئول و متعهّد است. (باید خود را براى پاسخ گویى در قیامت آماده كنیم). «أفحسبتم ... لا ترجعون» - هدف آفرینش انسان، در این جهان خلاصه نمى شود. «أفحسبتم...لاترجعون» **********
1داستانی درباب توبه👇 جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌کند: زنى، نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمد و عرض کرد: یا رسول اللَّه ! زنى که فرزند خود را کشته، آیا فرصت توبه دارد؟ پیامبر فرمود: قسم به خداوندى که جان محمد به دست اوست، اگر او هفتاد پیغمبر را کشته باشد؛ بعد از آن، توبه کند و پشیمان شود و خدا بداند که دیگر آن گناه را انجام نمی‌دهد، حتماً توبه او را قبول می‌کند و از او می‌گذرد. به درستى که درهای توبه به اندازه فاصله میان مشرق و مغرب باز است و یقیناً توبه کننده واقعی از گناه، مانند کسی است که هیچ گناهی مرتکب نشده است. مستدرک‏الوسائل جلد 12 صفحه 131 باب87 سوره الزمر - آیه 53 : قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‌ بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان صبحتان بخیر ان شاءالله جهت سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان صلوات بفرستیم
هدایت شده از یا مهـــ🌼ــدی...🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزوی زیارت امام زمان ماجرای زن و شوهری که آرزوی دیدار امام رو داشتن 👌👌👌👌 🟢جان جانانم مهدی
عزیزان ما کی رفتیم در خانه امام و دستمان را نگرفتن این رفتن ها بدرد نمی خورد باید مثل این بانو ☝️☝️☝️☝️☝️رفت نبود وجود نازنین امام را در زندگیمان را احساس کنیم و احساس نیاز کنیم وامام را حللال مشکلات دنیوی و اخروی بدانیم و امام را عامل رشد ونجاتمان بدونیم آنوقت دنبال امام میگریدم چطور برای رفع مشکلات اقتصادی طرف از ایران به کانادا برای کار می‌رود یه جا هم یارو تمام اموالش را برای یه لحظه زیارت امام رها می‌کند پس دنیا و آخرتش وجود نازنین امام زمانش است حالا ما برای یاری امام زمانمان از چی می گذریم و چه چیز را خرج و فدای امام زمانمان میکنیم با خودمان خلوت کنیم و چقدر به امام زمانمان علاقه داریم خواهیم فهمید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتیجه عدم رابطه با امام زمان علیه‌السلام در طول زندگی 🔹 آیت الله جوادی آملی 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mehdiyavar
یک آیه الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ آل عمران - ١٣٤ همانها که در توانگری و تنگدستی، انفاق می‌کنند؛ و خشم خود را فرو می‌برند؛ و از خطای مردم درمی‌گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. ********** نکته ها: این آیه، بدنبال محكوم كردن ربا در آیات قبل، از انفاق و عفو و گذشت و تعاون تمجید مى كند. یك واقعه ى تاریخى آورده اند: روزى یكى از خدمتكاران امام سجاد علیه السلام در موقع شستشوى سر و صورت آن حضرت، ظرف آب از دستش افتاد و سر امام علیه السلام را زخمى كرد. امام به او نگاهى كرد. او دریافت كه امام ناراحت شده است. بلافاصله گفت: «والكاظمین الغیظ»، امام فرمود: من خشم خود را فرو بردم. او دوباره گفت: «والعافین عن الناس»، امام فرمود: ترا عفو كردم. او گفت: «واللّه یحبّ المحسنین» امام فرمود: تو در راه خدا آزاد هستى.[149] امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ بنده اى نیست كه خشم خود را فرو ببرد، مگر آنكه خداوند عزّت او را در دنیا و آخرت فزونى بخشد. خداوند فرمود: «و الكاظمین الغیظ... و اللّه یحبّ المحسنین» این پاداش فروبردن آن خشم است.[150] ----- 149) تفسیر مجمع البیان و روح البیان. 150) كافى، ج 2، ص 110. ********** پیام ها: - تقوا، از انفاق جدا نیست. «اُعدّت للمتّقین الّذین ینفقون...» - انفاق، سخاوت مى خواهد نه ثروت. «فى السرّاء والضرّاء» - نه در حال رفاه از محرومان غافل باشیم، و نه در تنگدستى بگوییم كه ما خود گرفتاریم. «فى السرّاء والضرّاء» - متّقین محكوم غرایز نیستند، آنان حاكم ومالك خویشتن اند. «الكاظمین الغیظ» - تقوا، از سعه ى صدر جدا نیست. «والعافین عن الناس» - متّقى، منزوى نیست، بلكه با مال و اخلاق خوب خود، با مردم معاشرت مى كند. «ینفقون، كاظمین، عافین» - در عفو خطاكار، ایمان او شرط نیست. «والعافین عن الناس» - كسى كه مى خواهد محبوب خدا شود باید از مال بگذرد و خشم وغضب را فرو برد. «واللّه یحبّ المحسنین» - انفاق به محرومان و گذشت از خطاى مردم، از مصادیق احسان و نیكوكارى است. «ینفقون، كاظمین، عافین، محسنین» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم صبحتان عالی
سلام علیکم دوستان بسیار عزیز ما در این کانال مجموعه کوچکی را تشکیل دادیم که هدف مان یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است قبلا توضیح دادیم یاری امام زمان میتونه با جان باشه ، وقت باشه ، مال باشه ، آبرو باشه ، و ...... اما ما اینجا با مال خود امام زمانمان را یاری میکنیم ، آنهم آنقدر که در وضعیت اقتصادی ما ضرری نرسانه ما گفتیم یک در صد از درآمد روزانه مان را هدیه به امام زمانمان کنیم که هدف و برنامه مهدی یاوران پشتیبانی مالی یک مجموعه امام زمانی (ضیاءالصالحین ) است
که بحول قوه الهی و با عنایت امام زمان در تمام عرصه ها در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد در گروه جهادی رتبه برتر کشوری در کانون مساجد رتبه برتر کشوری در فضای مجازی در سطح بین الملی ودر عرصه آموزشی هم چندین کلاس در سطح شهر برگزار مکنن در ستاد مراسمات هم در تمام مراسمات شهری دخیل است در پیاده روی اربعین هم بزرگترین کاروان شهری یا استان‌ی را عزام می‌کند تمامی این برنامه و عملیات‌ها با کمک شما دوستان اجرا می‌شود پس از کمکتان دریغ نکین که هدف یاری کردن امام غریب و مظلوم است 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mehdiyavar
یک آیه لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ توبه - ١٢٨ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! ********** نکته ها: خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یك از پیامبران دو نام از نام هاى خویش را اطلاق نكرده است. «رؤف، رحیم» توجّه به صفات رهبران آسمانى كه در این آیه مطرح است و مقایسه ى آنها با صفات دیگر رهبرانِ بشرى، لطف خدا را به بشر و لزوم اطاعت مطلق از این گونه رهبران را نشان مى دهد. ********** پیام ها: - رسول خدا برخاسته از میان خود مردم است. «من انفسكم» - رسول خداصلى الله علیه وآله غم خوار امّت است. «عزیز علیه ماعنتم» - رهبران اسلامى باید در سختى ها و گرفتارى ها با مردم همدل و همراه باشند. «عزیز علیه ماعنتم» - پیامبر خداصلى الله علیه وآله در هدایت و ارشاد مردم، سر از پا نمى شناسد. «حریص علیكم» - از عوامل تأثیر كلام در دیگران، خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى توقّعى و تواضع است. «عزیز علیه، حریص علیكم، رؤف رحیم» - رهبر اسلامى تنها بر مؤمنان رئوف و رحیم است، نه بر همه كس، بلكه بر دشمن شدید و غلیظ است. «بالمؤمنین رؤف رحیم» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم صبحتان منور به نور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم آمریکایی از احساساتش هنگام زیارت امام حسین ( علیه السلام) میگه 👌🥺
هر که می‌خواهد در جوار پیامبرش(ص) و جوار امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) باشد، زیارت (ع) را رها نکند .. -امام‌صادق‌علیه‌السلام- وسائل‌الشیعه،ج۱۴،ص۴۲۵
یک آیه قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىَ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا کهف - ١١٠ بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند! ********** نکته ها: در این آیه هم توحید، «الهٌ واحد» هم نبوّت، «یُوحى الىّ» و هم معاد، «لقاء ربّه» هم امید به رحمت الهى، «یرجوا» هم تلاش در رسیدن به آن، «فلیَعمل» و هم اخلاص در عمل «لایُشرك» آمده است. از این جهت پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: اگر تنها آیه ى آخر سوره ى كهف بر امّت من نازل مى شد، براى آنان كافى بود.(120) در روایات بسیارى در ذیل این آیه، از اهمیّت اخلاص و خطر ریا و شرك خفىّ، سخن به میان آمده است. امام رضا علیه السلام مأمون را در حال وضو گرفتن دید كه غلامش روى دست او آب مى ریزد، امام با تلاوت جمله ى «ولا یشرك بعبادة ربّه احداً» به او فهماند كه در وضو و كارهاى عبادى، كمك گرفتن شرك، و موجب بطلان عمل است.(121) در حدیث آمده است: هر كس هنگام خوابیدن این آیه را بخواند، هر ساعتى كه بخواهد از خواب بیدار مى شود.(122) ----- 120) تفسیر درّالمنثور. 121) تفسیر مجمع البیان؛ البتّه در كتاب اصول كافى (ج 3، ص 69) مسئله ى كمك در وضو درباره خود حضرت رضاعلیه السلام مطرح شده كه امام اجازه نداد كسى آب روى دست مباركشان بریزد. 122) تفسیر نورالثقلین. ********** پیام ها: - نباید خود را بیش از آنچه هستیم معرّفى كنیم، پیامبران خود را بشر مى دانستند. «أنا بشر مثلكم» - شرط نبوّت، انسان بودن است تا پیامبر در عمل نیز الگوى دیگر انسان ها باشد. «أنا بشر مثلكم» - رهبران الهى باید جلو غُلوّ و مبالغه ها را بگیرند. «أنا بشر مثلكم» - براى كار خدایى كردن، حتّى امید به پاداش الهى كافى است گرچه یقین نباشد. «فمن كان یرجوا... فلیعمل» - امید در انسان باید به صورت یك حالت دائمى و پیوسته باشد، نه لحظه اى. «فمن كان یرجوا» - امید بدون عمل، كارساز نیست. «یرجوا، فلیعمل» - مرگ براى همه حتمى است، امّا ارزشمندتر آن است كه انسان آرزوى ملاقات با خدا را داشته باشد. «یرجوا لقاء ربّه» - شرك، به هر نحوى باشد ممنوع است. «لایشرك بعبادة ربّه احداً» - ارزش كارها در سه جهت است: اصل كار، انجام دهنده ى كار ونیّت و هدف آن. در این آیه هر سه جهت آمده است. «عملاً صالحاً، من كان یرجوا، و لایشرك بعبادة ربّه» - این آیه، هم توحید در الوهیّت را بیان مى كند، «الهكم اله واحد» هم توحید در ربوبیّت و عبادت را. «لا یشرك بعبادة ربّه احداً» **********