🏴 مراقبهی بعد از عاشورا
برای انسانی که به عاشورا رسیده است، مراقبهی بعد از عاشورا، مراقبه در مراتب حضور است. چنین فردی باید محاسبه کند که آیا توانسته است به آنهایی که همه چیز خود را در راه ولی خدا بذل کردهاند، بپیوندد؟ آیا به جایی رسیده است که حاضر باشد در مقابل ولی خدا قطعه قطعه شود، فقط برای آنکه ولی خدا بتواند یک نماز دیگر بخواند؟
آیت الله میرباقری
🏴 استاد سید محمدمهدی میرباقری :
افراد در مسیر حرکت خود، چگونه مصونسازی میشوند تا در شبههها و فتنهها، دچار آفت نشوند؟
تلقی حقیر این است که امامشناسی و اماممحوری و توجه به امام ( بهعنوان بستر تحققِ توحید و محورِ اقامهٔ دین ) مصونیت ایجاد میکند.
📌من مصونیت آدمها را به عمقِ امامشناسیِ آنها میدانم.
🏴 یک زن اهل سنت موصل در شبکههای اجتماعی عراق نوشت :
وقتی میدیدم شیعیان در مراسم هروله ظهر عاشورا لبیک یا حسین میگفتند با تمسخر به شوهرم میگفتم وقتی حسین کشته شد، اینها کجا بودند؟
اما وقتی داعش موصل را اشغال کرد و حشدالشعبیها ، هروله کنان از بخش الایسر موصل به الایمن و از کوچه پس کوچهها میدویدند و مناطق را یکی پس از دیگری آزاد میکردند و شعارشان فقط : «لبیک یاحسین» بود ، تازه فهمیدم که این شعار یک حقیقت است و من تا ابد مدیون عذرخواهی از حسین و یاران باوفایش در هر عصر و زمانی هستم ...
هركسی آمدبه من برخوردكرد؛ازمنگذشت...
ظاهراً دیوار ، اما غالبا در بوده ام !
#اصغر_عظیمی_مهر
دکتر علی غلامی پژوهشگر و استاد دانشگاه امام صادق (ع):
توصیه میکنم مخاطبان اولین خطبه یزید بعد از مرگ معاویه را بخوانند. خطبه، خطبه یک فرد سالم و داناست نه احمق. منتها یکسری اشتباهات محاسباتی داشت و قدرت اباعبدالله (ع) و خاندان او را درست محاسبه نکرد و به نصیحت پدرش گوش نداد که با خاندان اباعبدالله (ع) ملاحظه کند.
اختناق در دوران پس از عاشورا بیشتر میشود چون دیگر کسی نیست که صدایش دربیاید. به طوریکه در زمان فردی به نام حجاج، او حدود 120 هزار نفر را گردن زد و وقتی از دنیا رفت 80 هزار نفر در زندان بودند.
برخی از مورخین میگویند، بعد ازعاشورا، جامعه اسلامی شبیه جامعه بعد از بعثت پیامبر (ص) شد و عقبگرد شدیدی داشت. بنابراین اینکه فکر کنیم بعد از عاشورا، ورق در جامعه اسلامی برگشت تصور غلطی است. بنابراین در گام اول، بنی امیه بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع) به آنچه که میخواسته رسیده است.
آه از دل رباب ...
آب شد آزاد و یک خط روضه ما را کشته است
شیر مادر هست اما «شیرخواره» بر سنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 صحبتهای مهم استاد رائفیپور پیرامون موکب مؤسسه مصاف در اربعین/برنامه مؤسسه مصاف در خصوص اربعین و یک هشدار جدی در مورد اماکن مقدسه
27.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شش اقدام امویان بعد از واقعه عاشورا
۱. اختناق ۲. سرکوب مخالفین ۳. تبلیغ علیه بنیهاشم ۴. تضییق مخالفان به طور خاص بنی هاشم ۵. تحمیق مردم در فضای سیاسی ۶. تشتت سیاسی در بین شیعیان
میگویند حجاج ۱۲۰ هزار نفر را گردن زد. وقتی از دنیا رفت ۸۰ هزار نفر در زندان ها بودند. زندان هایی که میساخت روباز بود. بعضا زندانی ها را عریان زندانی می کردند.
حجاج وقتی وارد کوفه شد خطبهاش این بود: سرهایی می بینم که چون میوه رسیده است و باید چیده شود.
تبلیغ علیه بنی هاشم. می گفتند کربلا نتیجه قدرت طلبی حسی نبود. یزید گفته بود من حاضر بودم بچه هایم کشته شوند و خون نوه رسوال الله را نریزم.
سعی کردند بنی هاشم را در یک حقارت اجتماعی فرو ببرند. همین نگاه بود که زینب کبری را با کاروان بعد از عاشورا راهی کردند. میخواستند آنها را حقیر کنند.