💠چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآنکریم جمهوری اسلامی ایران
🌀۶ لغایت ۱۱ مهرماه (برادران)
🌀۱۱ لغایت ۱۹ مهرماه (خواهران)
🔹 #اصفهان ، میدان آزادی، خ هزارجریب، دانشگاه علوم پزشکی
@Mehremaandegar
@Mehremaandegarhazrat-mosa-v-pirmard-jozami.alipanah.mp3
زمان:
حجم:
2.29M
#چشمه_معرفت
#حجت_الاسلام_علی_پناه
✅ حضرت موسی(ع) و پیرمرد جزامی
🗓 #تقویم_تاریخ
یک شنبه
7 مهرماه ۱۳۹۸
29 محرم ۱۴۴۱
29 سپتامبر ۲۰۱۹
@Mehremaandegar
#بیشتر_بدانیم
آيا روايت سر زدن حضرت زينب (سلام الله علیها) به چوبه محمل صحيح است ؟
✅پاسخ:
🔸راوی این داستان فردی است بنام مسلم جصّاص(گچکار) و او ماجرا را اینگونه نقل میکند: وقتی در حال بازسازی دروازه اصلی شهر کوفه بودم، هیاهویی شنیدم؛ به سمت هیاهو حرکت کردم و دیدم که اسرای عاشورا در کجاوه بودند. وقتی یزیدیان سر بریده امام حسین(ع) را بالای نیزه بردند، حضرت زینب(س) با مشاهده این صحنه و از فرط ناراحتی، سر خود را به چوب محمل کوبید و خون از زیر مقنعه ایشان جاری شد؛ با چشم گریان اشعاری را قرائت میکند...
🔹 از نظر سندی این داستان شدیداً ضعیف است؛ این مطلب برگرفته از کتابی بنام نورالعین فی مشهد الحسین است که نویسنده آن مشخص نیست و تنها برخی آن را به ابراهیم بن محمد نیشابوری اسفراینی نسبت داده اند که شخصی اشعری مذهب و شافعی مسلک بوده.
🔸 بسیاری از علما بر بی اعتباری آن صحّه گذاشته اند؛ چنانچه عالم بزرگوار آیت الله حاج میرزا محمد ارباب(ره) در خصوص بی اعتبار بودن کتاب نورالعین و بی اساس بودن گفته های مسلم جصّاص تاکید دارد.
🔹همچنین محدث بزرگوار مرحوم شیخ عباس قمی(ره) صاحب منتهی الآمال ومفاتیح الجنان، در این خصوص مینویسند: «نسبت سر شکستن به حضرت زینب(س) بعید است؛ چون ایشان عقیله بنی هاشم و صاحب مقام رضا وتسلیم است. وی سپس با استناد به کتابهای معتبر تاریخی اثبات میکند که اسرای کربلا را بر ناقه های عریان و بی جهاز نشانده بودند و اصلاًمحمل و هودجی در کار نبود تا آن حضرت سرش را به آن بکوبد!
🔺اجازه ندهیم ساحت عاشورا به تحریف و جعلیات، آلوده شود.
💢رهبر معظم انقلاب: هرجا خرافات به میان آید، دین خالص بدنام خواهد شد.
@Mehremaandegar
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اشتغال_کارآفرینی
💠بانوی کارآفرین که با دستهای خالی و ازخانه شروع کرد
💢تاسیس ۲ کارگاه و ایجاد ۵۰ شغل بدون حمایت دولت
@Mehremaandegar
#قطبهای_فرهنگی
🕌امامزاده ابوالقاسم ـ مسجد سلیمان، مشهور به «شاه ابوالقاسم»
💠 بقعه باشکوه این امامزاده در 47 کیلومترى شمال شرقى مسجد سلیمان بر بالاى تپّه اى در خارج از روستاى سرشاه لالى (شاه آبادسادات) با چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنى قرار دارد.
🔸این بناى عظیم و سفید در دامان کوهستان سرخرنگ، در سراشیبى تخته سنگ هایى صاف و قهوه اى در ضلع شمالى و سمت راست درّه اى تنگ ـ که مشرف بر آبادى شاه آباد سادات مى باشد ـ واقع شده است.
🔸بنایى با گنبد مطبق پلّکانى که با بیست و دو سطح پلّکانى مطبق بر گیلویى مستدیرى ساخته شده و آن گیلوها خود نیز بر یک سطح مدوّر قطور استوار قرار گرفته است.
🔸اصل مرقد در اتاقى به ابعاد 6×6 متر قرار دارد که داراى چهار صفّة کوتاه به ارتفاع 5/2 متر مىباشد و داراى شاهنشین است.
🔹 گنبد مخروطى بلند امامزاده به ارتفاع بیش از نُه متر مىباشد و در شش طبقه تعبیه شده و در وسط آن ضریح بسیار زیبا از آب طلا و نقره قرار دارد .
🔸بر روى درِ ورودى آن، کتیبة ذیل نوشته شده است: «ضریح مطهّر امامزاده سیّد ابراهیم بن محمّد پرهیزکار بن موسى کاظم معروف به شاهزاده ابوالقاسم (شاه مال بابادى) .
🔸مقابل راهروى متّصل به شبستان، یک شبستان بزرگ مسقّفى به مساحت دویست مترمربّع ساختهاند که هنگام مراسمهاى مذهبى از آن استفاده مىشود.
🔸بناى باشکوه امامزاده ابوالقاسم به شمارة 4685 و در سال 1380 به ثبت آثار ملّی و تاریخى رسیده است.
@Mehremaandegar
@Mehremaandegarnofoz-gharb.pishnamazi.mp3
زمان:
حجم:
4.48M
#چشمه_معرفت
#حجت_الاسلام_پیشنمازی
✅ مراقب نفوذ فرهنگ غرب باشیم.
🗓 #تقویم_تاریخ
دو شنبه
8 مهرماه ۱۳۹۸
1 صفر ۱۴۴۱
30 سپتامبر ۲۰۱۹
@Mehremaandegar
#بیشتر_بدانیم
💠 چرا امام زمان(عج) زودتر از زمانی که قرار است ظهور کند، متولد شده است؟
✅پاسخ:
🔸 گفته مى شود از حکمت هاى غیبت امام زمان (عج) آن است که بیعت احدى در گردن آن حضرت نباشد و یا آن امام از خطر قتل نجات یابد. بدیهی است که این گونه حکمت ها اقتضا ندارند امام زمان (عج) قبل از ظهور متولد گردند، اما حکمت هاى دیگرى وجود دارد که زنده بودن امام عصر (عج) را توجیه مى کند و چنین فواید و آثارى بدون زنده بودن حضرت مهدى (عج) وجود نخواهد داشت.
🔹بناست آن حضرت دنیا را متحول ساخته و بر اساس ارزشهای الهی تمدنى نو بنیان نهد، و این میسر نمی شود مگر آن که مردم جهان تجربه ی حکومت ها و تمدن های مختلف را دیده باشند و ناکامی آنها را در تحقق آرمان های بشریت به چشم مشاهده کرده باشند تا انتظار جهانی برای تشکیل حکومت حضرت تحقق پیدا کند و زمینه پذیرش آن فراهم آید.
🔸 غیبت امام زمان (عج) وسیله اى است براى امتحان بندگان خدا. آنچه که ضرورت امتحان را تبیین مى کند، ضرورت امام زنده ى غایبى که وسیله اى بشود براى اجراى این سنت الهى، را هم تبیین خواهد کرد.
🔹 در کنار واژه ى غیبت امام زمان (عج) واژه انتظار قرار دارد. انتظار، هم موجب خودسازى فردى مىشود و هم خودسازى اجتماعى و این دو مقوله گرچه با معتقد نبودن به امام زنده هم قابل دسترسى است، اما تأثیر اعتقاد به امام زندهاى که هر لحظه امکان دارد ظهور کند، در حصول این دو اثر فردى و اجتماعى، دو صد چندان است.
#ادامه_دارد
@Mehremaandegar