🔰نقش انسان
🔍 استعدادهاى ما ادامه ی ما را نشان مى دهد. اين جهان بينى و بينش، نقش انسان را نشان مى دهد.
🔍وقتى كه جهان، اين همه گسترده است و دنيا راه است و انسان كارش حركت است، ناچار نقشش در اين هستى اين مى شود كه از اين قانون هايى كه در هستى گذاشته شده بهره بردارى كند و آن را با حركت و آن هم حركتى رشيد، هماهنگ كند.
🔍 وقتى كه انسان، دنيا را وسيع ديد، ديگر در تنگناى يك مرحله نمى ماند. وقتى كه خودش را عظيم ديد، به كم قانع نمىشود، وقتى كه دنيا را راه ديد، سر راه نمىماند.
🔍 معلمى كه بر اساس شناخت هايش، عشق به كار يافت، تحرك هم خواهد يافت و بنابر اين، كار اول من و تو اين مى شود كه خود را بسازيم.
🔍 زيرا ديگر سازى ممكن نيست تا خود سوزى صورت نگرفته باشد. خود سازى نمى شود، مگر اين كه انسان، شهامت خود سوزى را بيابد و با دست تواناى خويش شعله اى برافروزد، كثافت ها و آلودگىهاى وجوديش را بسوزاند و تولدى تازه بيابد.
🔍 افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده ايم.
🔍 ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده ايم. چگونه مى خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساختهايم؟
🔍 ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مىگوييم؟!
🔍 نمىتوان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده ی غير اوييم. پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد.
❛❛ عینصاد
📚 تربيت کودک | ص ۱۲
▶️ @Menbarvaezin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اهمیت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی و فضایل ایشان
🔰 #استاد_مجتهدی
▶️ @Menbarvaezin
🟢 توصیه استاد مطهری به روحانیون:
«آقا شیخ ترمز» نباشید؛ هی انتقاد کردن و ایراد گرفتن اسمش هدایت نیست
🔸 امروز دنیا میدان مسابقه علم و صنعت شده است. حالا که چنین مسابقهای در دنیا هست باید کوشش کرد و جامعه را به حرکت آورد که در این مسابقه عقب نماند. علیهذا نشستن و هی انتقاد کردن و ایراد گرفتن، این کار را نکن، آن کار را نکن، اسمش هدایت نیست.
🔹 یک روز در مدرسه مروی با چند نفر از آقایان طلاب همین مطلب را میگفتم: آقایان! معنی هادی قوم بودن این نیست که ما تنها حالت منع و توقف به خود گرفتهایم؛ به هر کاری که میرسیم میگوییم این را نکن، آن را نکن، و مردم را گرفتار کردهایم، یک جا هم باید مردم را تشویق کرد و به حرکت آورد.
🔸 همین مثال اتومبیل را ذکر کردم و گفتم که ما باید مثل راننده اتومبیل باشیم، یک جا به اتومبیل گاز بدهیم، یک جا فرمان را بپیچیم، یک جا ترمز کنیم، یک جا مثلًا چراغ بدهیم؛ هر موقعیتی اقتضایی دارد. بعد شوخی کردم و گفتم: ما که نباید همیشه «آقا شیخ ترمز» باشیم، همه جا ترمز بکنیم. تنها ترمز کردن کافی نیست، یک جا هم باید «آقا شیخ فرمان» باشیم، یک جا «آقا شیخ موتور» باشیم.
🔹 یکی از طلاب گفت: ما هیچ کدام نیستیم، ما «آقا شیخ دنده عقب» هستیم!
📒 استاد مطهری، ده گفتار، ۲۶۸- ۲۶۹ (با اندک تلخیص)
▶️ @Menbarvaezin
🔻چرا با اینکه میدانند مردم بهخاطر این جنایتها از آنها نفرت پیدا میکنند، باز جنایت میکنند؟
🔻 آنها از ایجاد ناامنیها دو هدف دارند: «ترساندن مردم» و «خستهکردن مردم»
📌 بزرگداشت شهدای شاهچراغ- قسمت۳
🔘روانشناسها میگویند: هرکسی بترسد، شایعه را بیشتر پخش میکند و بهتر میپذیرد
🔘 آنها با ترساندن، قدرت خود را تحمیل میکنند و کسانی که میترسند، مخاطبان رسانههای دشمن خواهند شد
🔘 میگویند: ما مردم گلولهباران میکنیم و بعد شایعه میکنیم «کار خودشان بود!» بالاخره یکمشت احمق هم باور میکنند!
_________
#علیرضا_پناهیان:
چرا دشمن اینطور آشکارا جنایت میکند؟ شما که اینطور مردم را گلولهباران کردید، خُب مردم از شما نفرت پیدا میکنند! میگویند «مهم نیست!» مثل داعشیها که از جنایات خودشان فیلمبرداری میکردند و پخش میکردند.
آنها که دنبال محبوبیت و اقبال عمومی نیستند، آنها دنبال دو چیز هستند؛ یکی اینکه مردم را بترسانند. میگویند: بالاخره یک عده ترسو هم پیدا میشوند که جا بزنند. نبرد امروز نبرد رسانه است، روانشناسها میگویند: هرکسی بترسد، شایعه را بیشتر پخش میکند و بهتر میپذیرد.
کسانی که میترسند، مخاطبان رسانههای دشمن خواهند شد. آنها با ترساندن، قدرت خود را تحمیل میکنند. در روانشناسی میگویند: هرکسی را قدرتمند بدانی، حرفش را منطقی میدانی. کسانی که انگلیس خبیث را قدرتمند میدانند، هرچیزی از بیبیسی بشنوند، منطقیتر تصور میکنند.
دشمن که دنبال محبوبیت نیست. میداند که مردم با این جنایتها از او نفرت پیدا میکنند، ولی او یکمشت ترسو میخواهد که ساکت باشند و کنار بروند.
دومین فایدهای که دنبالش هست این است که آشوب و ناامنی ایجاد میکند تا مردم را خسته کند، اینقدر سعی میکند این ضربههای کوچک را بزند، تا مردم کمکم بگویند «خسته شدیم، یکذره کوتاه بیایید تا آرام زندگی کنیم!» درحالیکه اگر یکذره کوتاه بیایید تمام است!
پس دشمن با این ناامنیها دنبال ترساندن و خستهکردن مردم است. چرا این جنایت را انجام دادند؟ چون نیاز دارند فقط مدتی، پیشرفت کشور را متوقف کنند.
اما تحلیل دیگر این است که میگویند ما میرویم گلولهباران میکنیم و بعد هم شایعه میاندازیم «کار خودشان بود!» بالاخره یکمشت احمق هم حرف ما را میپذیرند. ببینید روی چه چیزهایی حساب کردهاند!
قرآن دربارۀ یک گروهی میفرماید: اینها خیلی دوست دارند حرف دروغ بشنوند «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ» (مائده، 42) علامه طباطبایی میفرماید: اینها با اینکه میدانند غلط است، ولی میپذیرند و علاقه دارند که حرف غلط بشنوند. این یک نوع بیماری روانی است.
حضرت زهرا(س) به مردم مدینه فرمود: «مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِینَ الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» (احتجاج، ج1، ص106) ای کسانی که وقتی حرف غلط میشنوید، زود آن را میپذیرید اما وقتی حرف حق میشنوید، نمیپذیرید. اصلاً طبع بعضیها بیمار است! حرف غلط که میشوند به طبعشان جور در میآید!
نکته جالب این است که در آیه فوق «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ» مقدم شده است بر «أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ» یعنی حرام گوش دادن، رتبۀ اول است و حرامخوری در رتبۀ بعدی است.
واقعاً دشمنان ما بر یک عدۀ قلیلی سرمایهگذاری میکنند و میگویند: حرم را گلولهباران میکنیم و بعد هم میگوییم کار خودشان بود! خُب چه کسی این دروغ را باور میکند؟ میگویند: یک عدهای میپذیرند. این عده خیلی کم هستند ولی ما با همین عدۀ کم، سرِ بقیه را میبریم!
مردم اگر آسایش میخواهید، بروید آن عدۀ کم را متقاعد کنید و از خواب بیدار کنید، بترسانید از عاقبت وحشتناکِ «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ» یعنی همان جهاد تبیین را انجام بدهید. شما چند نفرتان درِ خانۀ این و آن را زدهاید تا با آنها سرِ حق و باطل صحبت کنید و آنها را متقاعد کنید؟ فاطمۀ زهرا(س) چهل روز با پهلوی شکسته، درِ خانۀ انصار را زد تا بیایند و حق را یاری کنند اما احدی جواب نداد و برای یاری نیامد.
طبع بعضیها اینگونه است که به سمت سخن باطل میروند. با آنها باید چه کار کرد؟ فاطمۀ زهرا(س) به ما یاد داد که راهش جهاد تبیین است.
🚩 حرم احمدبن موسی(ع) شاهچراغ- ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
▶️ @Menbarvaezin
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
🔺 خیلی از کارایی که همسرم انجام میده اشتباهه!
اما من نمیدونم کجاها باید تذکر بدم،
کجاها باید مخالفت کنم،
و کجاها نباید ورود کنم!
▶️ @Menbarvaezin
1401.08.08-Panahian-MahfelHafegiHayaatDaneshjueeTehran-TarikhTahliliIslam-02-32k.mp3
17.53M
🔉 تاریخ تحلیلی اسلام
📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران
📅 جلسه دوم | ۱۴۰۱/۸/۸
🕌 فاطمیۀ بزرگ تهران
▶️ @Menbarvaezin
💠 ساکنان_بهشت
🔹 حدیثی قدسی:
در بهشت عدن، کسانی ساکن می شوند که چون قصد معصیتی کردند، عظمت مرا یاد آورند و متوجه من باشند و به این جهت آن را ترک کنند.
📚 معراج السعاده
✍🏼 عالی ترین مراتب بهشت، بهشت عدن است که جایگاه پیامبر و ائمه (علیهم السلام) است. و بعد از آن جایگاه شیعیان در بهشت است.
▶️ @Menbarvaezin
آیتالله مجتهدی ره:
یکی از کارهای جاهلانه انتقام گرفتن است، به شکرانهی اینکه خدا بهت قدرت داده و میتونی انتقام بگیری، انتقام نگیر و عفوش کن. حالا او به شما یک بدی کرده، شما صرف نظر کن.
🔹اگر صرف نظر کنی، خدا هم در قیامت صرف نظر میکنه. ما این همه گناه کردیم، توقع داریم خدا ما رو ببخشه و از ما بگذره، اما کسی که به ما بدی کرده و اومده عذر خواهی هم میکنه، حاضر نیستیم ببخشیم! انسان باید گذشت داشته باشه...
▶️ @Menbarvaezin