eitaa logo
حدیث آرزومندی
637 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
80 ویدیو
190 فایل
✅️ اطلاع رسانی برنامه‌ها، کوته نوشته‌ها و آرشیو مطالب حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی رفیع پور تهرانی(دامت برکاته) 🔻 استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم آدرس اینستاگرام: Rafipour_ 📖 مدرس: https://t.me/ostadrafipour_madras ارتباط: @rez_vaan
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق علیه‌ السّلام فرمودند: (اوضاع)مؤمن جز به سه خصلت درست نشود: فهم عمیق در دین، تدبیر نیکو در زندگی(به ویژه در امور مالی) و بردبارى بر ناگوارى ها. 🔅لَا يَصْلُحُ الْمُؤْمِنُ إِلَّا عَلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ التَّفَقُّهِ فِي الدِّينِ وَ حُسْنِ التَّقْدِيرِ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرِ عَلَى النَّائِبَةِ. تحف العقول، ص ٣٥٨ علیه السلام https://t.me/hadis_keramat https://eitaa.com/Menhajalsalehin
دیدار با حضرت آیت‌الله کریمی جهرمی هشتم خرداد۱۴۰۱. مقداری درباره خالی شدن شهرها از عالمان برجسته گفتگو شد. از جمله تبریز و تهران و نام عده‌ای به نیکی برده شد. فرمودند: زمانی که در نوجوانی برای ادامه تحصیل حوزوی از جهرم به شیراز آمدم چهار پنج مجتهد کامل و صاحب رساله در شهر بود که الان نه تنها یکی از آنها نیست بلکه کسی نزدیک به آنها هم وجود ندارد! یکی از آنها مرحوم آیت الله سید عبدالمحمد آیت اللهی بود، فرزند مرحوم آقا سید عبدالحسین لاری ره. ایشان در آن زمان از مراجع شیراز بود و علاوه بر شیراز در جهرم و لار و خیلی از شیخ نشین ها مقلد داشت. من چندبار ایشان را دیده بودم...خیلی هم نسبت به گرفتن وجوهات شرعی مردم بی اعتنا بود و مثلا به طرف می گفتند ببر قم یک سید حسین بروجردی هست به ایشان بدهید.» https://t.me/hadis_keramat @Menhajalsalehin
هرچه کنی بکن مکن ترک من ای نگار من هرچه بری ببر مبر سنگدلی به کار من هرچه هلی بهل مهل پرده به روی چون قمر هرچه دری بدر مدر پردۀ اعتبار من هرچه کشی بکش مکش باده ببزم مدعی هرچه خوری بخور مخور خون من ای نگار من هرچه دهی بده مده زلف به باد ای صنم هرچه نهی بنه منه پای به رهگذار من هرچه کشی بکش مکش صید حرم که نیست خوش هرچه شوی بشو مشو تشنه بخون زار من هر چه بری ببر مبر رشتۀ الفت مرا هرچه کنی بکن مکن خانۀ اختیار من هرچه روی برو مرو راه خلاف دوستی هرچه زنی بزن مزن طعنه به روزگار من https://t.me/Sharhsadr/3561
حضرت معصومه علیها السلام @Menhajalsalehin
✅حضرت آیت الله نوری همدانی: انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است/ تاکید بر همراهی حوزه علمیه و طلاب با مردم 🔹حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند و انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است. مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه ها با این مردم هستیم https://fa.shafaqna.com/?p=1382728 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 @shafaqna_farsi
🔹 «التزام آیةالل‍ه‌العظمیٰ علوی گرگانی به نگارش دعای فرج در ابتدای اکثر دفاتر، و نیز نگارش عبارتِ یا صاحب الزّمان أدرکني در بالای صفحات، نمونهٔ عملیِ توسّل به ساحت حضرت ولیّ عصر (علیه السّلام) و درس بزرگی برای همهٔ طلّاب است که فراموش نکنند تحصیل‌شان در مسیر سربازی امام زمان باشد، و در این راه باید از وجود قدسی آن حضرت کمک بگیرند. 🔸 من حدس می‌زنم که معظّمٌ‌له در این عمل، به سیرهٔ مرحوم آیةالل‍ه حاج شیخ محمّدتقی آملی اقتدا کرده‌اند. آیةالله‌‍‌العظمی علوی گرگانی در این‌باره نقل می‌کردند: 🔹 زمانی که در قم طلبهٔ جوانی بودم، آیةالل‍ه شیخ محمّدتقی آملی را زیارت نکرده بودم و تنها شنیده بودم که مرد باتقوا و زاهدی است. و چون دوست داشتم از محضر بزرگانِ معنویّت و تقوا استفاده کنم، روزی تصمیم گرفتم به حضور ایشان شرفیاب شوم. از این‌رو به تهران رفتم و منزل ایشان را پیدا کردم. در زدم. ظاهراً در باز بود. صدای ضعیفی از اتاق شنیدم که به درون دعوت کرد. داخل شدم. سلام کردم. هیچ‌کس خدمت‌شان نبود. 🔸 به دیوار تکیه داده و مشغول نوشتنِ اواخر نکاح کتاب مصباح الهدیٰ بود. دیدم بالای هر صفحه، ایشان نوشته بود : یا صاحب الزّمان أدرکني. 🔹 پرسید: جنابعالی که باشید؟ گفتم: بنده علوی هستم. نگاهی به من کرد و فرمود: مثل این‌که تا به حال پیش من نیامده‌اید. گفتم: بله، اوّلین‌باری است که خدمت شما شرفیاب شده‌ام. نگاهی به من کرد و فرمود: به نظرم این آخرین‌باری باشد که پیش من می‌آیید! گفتم: خدا نکند، ما آرزو داریم بیشتر خدمت شما برسیم. گفت: بنده این‌گونه می‌بینم؛ دیگر من توفیق دیدار شما را ندارم. این از پیشگویی‌های ایشان بود و محقَّق هم شد و من دیگر ایشان را ندیدم. بعد فرمودند: من می‌خواهم وصیّتی به شما بکنم؛ شما حاضرید عمل کنید؟ گفتم: اگر مقدور باشد، عمل می‌کنم. 🔸 فرمود: اوّل طلبگی، وقتی از آمل به قم آمدم، ورود من به قم با ماه محرّم مصادف شد. دههٔ عاشورا در صحن جدید روضه‌خوانی بود، و احتمالاً حاج برهان منبری بود. او نفس گرمی داشت. روز عاشورا در صحن، پای منبر و روضهٔ او نشستم و خیلی منقلب شدم. پس از روضه، از دری که به میدان آستانه باز می‌شد، بیرون آمدم. آن‌موقع، آن‌جا قبرستان بود. به اموات سلام کردم: السّلام علیکم یا أهل الدّیار... . ناگهان دیدم ارواح بزرگان در ارتفاعِ دو متری بر من اشراف دارند. ارواح اموات در پاسخ به من گفتند: علیک السّلام یا محمّدتقی! دوباره گفتم: السّلام علیکم یا أهل الدّیار. دوباره پاسخ دادند. وقتی دفعهٔ سوم این قضیّه تکرار شد، به خود آمدم. حالی که در آن عاشورا به من دست داد، هیچ روز دیگری ندیدم. 🔹 سپس به من فرمود: خواهشی که از شما دارم این است که هرگاه به قبرستان شیخان رفتید، از طرف من هم فاتحه‌ای برای اموات بخوانید. گفتم: چشم! من زنده باشم بعد از شما، این کار را انجام می‌دهم. و لذا من از همان زمان، هر موقع به شیخان می‌روم، یک حمد و سوره از ، طرف ایشان می‌خوانم. مدّتی بعد از جریان، ایشان از دنیا رفت». 📖 (سیّد حسین کشفی؛ مصاحبه با هفته‌نامهٔ حریم امام، سال هشتم، شمارهٔ ۴۲۷، پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۶ ربیع الأوّل ۱۴۴۲؛ ص۱۰ - ۱۱) https://t.me/cheraghe_motaleeh
4_5798452118729788595.pdf
537.4K
فایل pdf مقاله : ((یادی از حکیم و علامه فقید آیة الله العظمی آقا سیّد میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی)) به قلم مرحوم استاد غلامحسین رضانژاد(متخلّص به نوشین) ، چاپ شده در مجلّه ی کتاب ماه(ماه دین) ، اسفند ۱۳۷۸ خورشیدی ، سال سوم ، شماره ی پنجم .
اخیرا و به دعوت برخی از مراکز حوزوی بحثی درباره مکتب نجف شروع کردم...با محوریت این کتاب. یکی از مباحث مهم جلسه اول ما این شد که آنچه به عنوان مکتب نجف صورت بندی شده است در واقع جمع پراکنده ای است که گرچه با برخی از مکاتب معروف عرفانی تفاوت دارد اما در درون خود دارای اختلاف نظرها و ریز مکتب‌های متشتت و مختلفی است که نسبت به هم نقدهای جدی دارند. مکتب نجف به قرائت آقای تهرانی مسلما با مکتب نجف به قرائت مرحوم آقای سعادت پرور متفاوت است و هردو با قرائت استاد ما آقای خوشوقت و هرسه با قرائت آقای کمیلی و هر چهار با قرائت آقای کشمیری و هر پنج با قرائت آقای حسن زاده و هر شش با...گو اینکه خوانش برخی از این اعلام به برخی نزدیکتر و از برخی دورتر است. مکتب نجف دربر دارنده اجتهادات عرفانی و سلوکی بزرگان نامبرده و غیر آنها است که گرچه روی برخی از اصول توافق دارند ولی در موارد فراوان و غیر قابل اغماضی هم اختلاف نظر دارند و این مهم نباید سرپوش گذاشته شود.. برخی اختلافها در حد تعدد و استقلال مکتب بنظر می‌رسد.. شاید این بحث را در مجازی تکمیل کردم و شاید رها. غرض حاشیه ای بود... https://t.me/hadis_keramat @Menhajalsalehin
آقای دکتر حسن سبحانی اقتصاد دان متدین و معروف در صفحه اینستاگرام خود نوشته اند: حمایت‌های یکپارچه قوای کشور از تصمیمات مبهم، تبیین نشده و تاکتیکی حکومت در بخش‌های اقتصادی که با به هم زدن قیمت‌های نسبی، امواج سونامی‌وار افزایش قیمت را بر مردم تحمیل خواهد کرد و حمایت یک سویه و اسفبار رسانه موسوم به ملی از اقدامات اقتصادی این روزها و هفته‌ها، آنقدر فراگیر و غالب و غیرموجه است که نیازی برای حمایت احتمالی اقشار و افراد دیگر از تصمیمات هیجانی منجر به افزایش نرخ‌های تورم و بیکاری باقی نگذاشته است. در این معرکه خطیر، ورود امامان محترم جمعه در خطبه‌های نماز به حمایت بیدریغ از تصمیمات اقتصادی کشور، محل تامل بسیار است. من مشفقانه به ائمه محترم جمعه و جماعات توصیه میکنم که در خطبه‌های نماز، به موضوع حمایت از امری بسیار پیچیده همچون افزایش قیمت‌ها ورود نکنید و باسبقت برای دفاع از اقدامات منجر به فقر و فلاکت عموم مردم، که بسیاری از شماها هم از آنان هستید، حس اطمینان صادقانه به صحت کلام خطیب جمعه را با حس ناخوشایند تردید به باورهای دینی مخاطبان خویش جایگزین ننمایید. https://www.instagram.com/p/CeEnt0sIxdn/?utm_source=ig_web_copy_link
از جمله اولیای خدا و مفاخر شیعه در عصر خود، فقیه و عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج آقا نورالدین اراکی رحمه‌الله تعالی بودند. نویسنده تفسیر القرآن و العقل که متاسفانه یکبار بیشتر چاپ نشده است و در نرم افزار جامع التفاسیر هم نیامده است. علامه طباطبایی و مرحوم آیت الله شیخ محمد علی اراکی در تقریظی که بر آن نوشتند این اثر را بسیار ستوده اند... https://t.me/hadis_keramat