🔰 قَالَ الصَّادِقِ علیه السلام
❇️عجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
⏪عجِبْتُ لِمَنْ خَافَ
⬅️ كيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ
👌🏻فإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
امام صادق (ع) فرمود
❇️ در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى هراسد، اما چگونه به چهار چيز پناه نمى برد!
⏪در شگفتم از كسى كه مى ترسد
⬅️اما چرا به اين سخن خداوند عزّ و جلّ (آل عمران 173) پناه نمى برد: «خداوند ما را بس است و او چه نيكو كارگزارى است»؟
👌🏻زيرا شنيدم كه خداوند جلّ جَلالُه به دنبال اين آيه مى فرمايد: «پس با نعمت و بخششى از جانب خدا، [از ميدان نبرد ]بازگشتند، در حالى كه هيچ آسيبى به آنها نرسيده بود»
📖پینوشت:
⬅️ابن بابويه، محمد بن على، الأمالي (للصدوق)، كتابچى، تهران، چ ششم، 1376ش، ص6.
⬅️همان، من لا يحضره الفقيه، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، قم، چ دوم، 1413 ق، . ج4 ؛ ص392.
⬅️همان، الخصال، جامعه مدرسين، قم، چ اول، 1362ش، ج1 ؛ ص218.
#حسْبُنَا_اللَّهُ_وَ_نِعْمَ_الْوَكِيلُ
#اذکار_مأثور
#ترس
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
🔰🔰نکات اساسی در مورد مطالب کانال
1️⃣تلاش بر این است اذکار بارگذاری شده از منابع معتبر شیعه باشد و منابع اذکار در ذیل پست به صورت دقیق ذکر خواهد شد.
2️⃣بعضی از اذکار در روایات دارای عدد خاصی هستند به این خاطر برای اینکه اثر آن ذکر حاصل شود، باید در هنگام ذکر گفتن، آن عدد رعایت شود.
3️⃣ مداومت بر اذکار، یک اصل اساسی است و اثر آن ذکر، در صورت استمرار بر گفتن ذکر حاصل خواهد شد.
4️⃣اذکاری که منشأ روایی ندارند را نمی توان به دين نسبت داد و از منظر دینی اعتبار ندارد..
5️⃣یکی از رسالتهای این کانال نقد اذکار و ادعیهای است که در متون اصیل روایی وجود ندارد و با تسامح بین جامعه شیعه مطرح شده است.
6️⃣علت تأسیس این کانال،تلاش برای بیان اذکار مأثور و برای رهایی از اذکاری است که بدون پشتوانه در فضای مجازی منتشر شده است.
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
❇️ذکری برای رهایی از ترس
✳️ذکر «حسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
❇️ذکری برای رهایی از ترس
✳️ذکر «حسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
❇️ذکری برای رهایی از ترس
✳️ذکر «حسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
❓❓پرسش مخاطبین
سلام علیکم
نکته در مورد ذکر عرض کنم شاید ثمره داشته باشه
ذکر و دعاهای بیان شده از طرف معصوم هم باید از طرف عالم ربانی باشه شاید یک ذکر و دعا برای من باشه با این شرایط و ذکر و دعایی دیگر برای اون شخص چون اون عالم ربانی شخص می بینه و نسخه میده البته ذکر و دعا عمومی هم داریم مثل صلوات و استغفار اما ذکر مثلا یا ودود با تعداد خاص که اشاره کردید باید از طرف
فقیه جامع و شرایطی که در بین اهل علم در مراتب بالا (مجتهدین) معرف به اخلاق و استادی باشد کسب بشه لذا باید توجه کرد یک ذکر مداومت بر آن بدون عالم ربانی و یا استاد
موجب مشکل یا انحراف میشود و مشکل انسان را نیز برطرف نمی کند
ائمه هم عبدهایی که می خریدن می سپارند به یاران خاص برای تربیت شدن
رجوع جاهل به عالم یک اصل عقلایی کسانی که گرفتار هستن و مشکل دارن
از رمال و جادوگر و قرآن نویس بر حذر باشن و پیش علمای ربانی بروند تا واقعا مشکلشون حل بشه
نه از چاله به چاه بیفتن
در همه جا هم هستن و دستگیری می کنند چون طبق روایت امور مسلمین در زمان غیبت بر گردن علما جامع شرایط
#طلبه_حقیر 🌷
#پرسش_مخاطبین
اذکار مأثوره
❓❓پرسش مخاطبین سلام علیکم نکته در مورد ذکر عرض کنم شاید ثمره داشته باشه ذکر و دعاهای بیان شده از ط
🔰🔰پاسخ
سلام علیکم
با عرض تشکر از اظهار نظرتون درباره مطالب کانال، در پاسخ به شما مخاطب گرامی باید به چند نکته زیر توجه شود:
1⃣همان طور که در متن فرمودید، به واسطه روایات فقهاء و مراجع تقلید در عصر غیبت کبری محل رجوع ما در مباحث دینی هستند.
2⃣سیره مستمره بزرگان تشیع از فقهاء و عرفای بزرگ شیعی همچون سید بن طاووس و... این بوده که در کتابهای دعایی خویش، اذکار و ادعیه ای که در روایات نقل شده را برای همگان نقل کرده اند و هیچ تذکری نداده اند که اون اذکار مخصوص شخص خاصی می باشد.
⬅️پس سیره مستمره فقهاء و بزرگان عرفان متقدم ما بر خلاف آن چیزی است که شما می فرمایید.
3⃣جناب میرزای قمی که یکی از فقهاء بزرگ شیعه می باشد رساله ای در نقد نیاز ذکر به اذن استاد نوشته اند که می تواند نشان دهنده دیدگاه فقهاء شیعه باشد.
4⃣لسان اذکاری که در روایات ذکر شده است، به شکلی که نشان میدهد حضرات معصومین علیهم السلام آن اذکار را برای همه مردم تجویز کرده اند.
5⃣سخن شما براساس مذاق سخن عرفا می باشد نه فقهاء و آن دلیلی که در روایات بیان شده، اعتبار سخن فقهاء را تایید کرده و آن را محل رجوع مردم ذکر کرده است نه عرفا را.
6⃣بر اساس مذاق عرفا نیست سخن شما ناتمام است زیرا آنها بیشتر بحث اذن استاد را برای اذکاری که عدد خاص دارند معتبر می دانند.
#پاسخ_مخاطبین
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
May 11