🔰توصیه همیشگی آیت الله خوشوقت به تقوا
بسم رب الصالحین
اولین باری که آیت الله خوشوقت را زیارت کردم، با اینکه تا آن زمان هرگز ایشان را ندیده بودم، ولی آن هنگام برایم به تفصیل از تقوا سخن گفتند.
دیگر بار که با ایشان خیلی آشنا شده و در امور اخلاقی، سیاسی و... رفت و آمد داشتم و ایشان در کنار آیت الله مصباح اعضای شورای فقهای جبهه پایداری بودند و... هنوز هم از تقوا می گفتند و به آن توصیه داشتند.
زمان گذشت و روزهای آخر عمرشان در مسجد امام حسن علیه السلام خدمتشان رسیدم، فرموند شما امشب برای مردم بگو! هر چه اصرار کردم که ما و مردم برای شنیدن سخن شما و نفس پاکتان به این جا آمده ایم، ولی نشد و بنده را مجبور به سخن کردند، طلیعه گفتارم این بود که می دانم و می دانید که اگر ایشان بر ما سخن می گفتند، باز ما را به تقوا دعوت می کردند.
برادران و خواهران! اینک هم به یقین اگر آن بزرگ مرد در این عالم بین ما می بود، همه را در هر کار به تقوا دعوت می کرد، که "اوصیکم و نفسی بتقوی الله" شما و خود را به تقوای الهی فرا می خوانم. پس، در هر کار او را پاس دارید.
رحمه الله علیه و برکاته الی یوم القیامه.
#مرتضی_آقاتهرانی
#آیتالله_خوشوقت
#تقوا
🔖 @AGHATEHRANI_IR
خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ بهمن ۱۳۷۷
♦️ در محافل حوزوی این نگرانی هست که آیت الله صانعی کم کم وضعیتی شبیه به آیتالله منتظرى پیدا کند.
مرگ ۳ نفر در سفر خاتمی به بوشهر!!
جزئیات در 👇👇
entekhab.ir/002mXz
🔴مروری اجمالی و دستهبندی شده بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب
🔻هدفهای انقلاب:
▫️پیشرفت واقعی و همهجانبه مادی و معنوی
▫️تحقق عدالت اجتماعی
▫️اقتدار کشور
▫️تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت شکلگیری تمدن بزرگ و نوین اسلامی.
🔻تاکید محوری رهبر انقلاب بر اقدام "سریع و هوشیارانه" ملت در مسئله تولید واکسن و مقابله با ویروس به عنوان یکی از مصادیق حرکت استمرار بخش:
▫️در قضیه کرونا جوانان دانشمند بلافاصله نیاز روز را تشخیص دادند و مشغول به کار شدند که نتیجه آن تولید انواع واکسن و بینیاز شدن از دست دراز کردن مقابل دیگران شد
🔻نمونههای بارز دیگر هوشمندیِ ملت:
▫️دفاع مقدس و سیل جمعیت به سمت میدانهای نبرد با اشاره امام
▫️دفاع از حرم
▫️مقابله با ضدانقلاب
▫️حضور حماسی در ۹ دی سال ۸۸
▫️حضور خودجوش و تحسینبرانگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال
🔻مصادیق زمینهساز استمرار انقلاب:
▫️تلاش دانشمندان و پژوهشگران
▫️تلاش علمای حوزه و دانشگاه
▫️فعالیت کارآفرین و کارگر
▫️کوشش جوانِ دانش پژوه در دانشگاه و حوزه
▫️فعالان عرصه خدمات اجتماعی
▫️فعالان میدانی کمکهای مؤمنانه
▫️فعالان حوزه دفاع نظامی
▫️فعالان جهاد تبیین
▫️کارکنان خدوم حکومتی
▫️روشنگریهای روشنگران سیاسی در رسانه های مختلف و فضای مجازی و بویژه در رسانه ملی
▫️کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام، و کسانی که آماده حضور در میدانهای حوادث گوناگون همچون دفاع از حرم و یا ۹ دی هستند
▫️رهبر انقلاب پس از ترسیم اهداف و مصادیق زمینهساز استمرار انقلاب، تاکید میکنند که "برخی از این تلاشها را مربوط به امروز و برخی را هم مربوط به آینده" است
🔻مصادیق تلاشهای مربوط به آینده:
▫️«تربیت دانشمند و محقق و تقویت نهضت علمی»
▫️«فرزندآوری، تکثیر نسل و تأمین عنصر لازم برای پیشرفت کشور یعنی جوانان»
▫️«انرژی صلحآمیز هستهای»
تذکر رهبر انقلاب: نباید مشکلات نقد بر روی انبوه پیشرفتهای بزرگ غبار بنشاند
🔻موارد مورد انتقاد رهبر انقلاب:
▫️عدالت اجتماعی
▫️توزیع عادلانه ثروت
▫️نابرخورداری طبقات ضعیف
بعضی از غفلتها، کمکاریها و سوءنیتها وجود داشته است که اگر نبود، وضع کشور بهتر بود
🔻مصادیق اقتصادی مورد توجه:
▫️خودکفایی بسیاری از اقلام
▫️افزایش اعتماد به نفس تولیدکننده داخلی
👈تذکر و تکلیف رهبر انقلاب برای صداوسیما: رسانه ملی در انعکاس دستاوردهای بخش تولید تکلیف بزرگی دارد که البته آنچنان که باید و شاید به آن عمل نشده است
👈مرز بندی رهبر انقلاب با برخی از اشخاص و جریانهای داخلی: کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند یا دم از تسلیم در مقابل استکبار و آمریکا میزنند، نمیتوانند مدعی پایبندی و دلبستگی به انقلاب باشند
🔻دشمنیها به علت پایداری و وفاداری ملت به اهداف انقلاب است
➕دشمن چه میکند؟
▫️«فشار اقتصادی»
▫️«عملیات رسانهای»
🔻نقاط هدف و ابزار دشمن:
▫️افکار عمومی بهویژه فکر و ذهن جوانها
▫️با هزینه کردن میلیاردها دلار و با طراحیهای مختلف در اتاقهای فکر
🔻راه مقابله:
▫️تلاش درونی و خنثی کردن تحریمها (از طریق تقویت تولید و تحرک اقتصادی) است البته در کنار آن تلاش دیپلماسی نیز خوب است
▫️ملت ایران باید در مقابل تهمتزنی و دروغپردازیهای رسانهای و همچنین فشار اقتصادی بایستند
🔻جریان مقاومت و نقش ایران در منطقه:
*مقاومت رو به رشد در منطقه
*مقاومت ابهت استکبار را در هم شکسته
مقاومت زبان ملتها را در مقابل آمریکا گشوده
**مقاومت نه تنها موجب پیشرفت کشور بلکه دارای تأثیرات مهم منطقهای است.
🔰 | #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
بیانات در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی
🗓۱۴۰۰/۱۱/۲۸
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 «برای حضور قلب در نماز که گاهی حواس پرت میشود چه باید کرد؟»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▫️ «البلیة اذا عمت طابت؛ بلا وقتی شایع شود گوارا شود».
🔸 کسانی که [اینطور] نباشند و فکرشان در نماز مستقیم باشد، آنها خیلی نادرالوجودند!
▫️ به حسب ظاهر راهی که مختصر و مفید باشد و [انسان] خودش هم با تجربه احساس کند با اینکه مختصر بود نتیجه داد؛ این است که در نماز -چه دو رکعتی باشد، چه سه رکعتی، چه چهار رکعتی - یک آن به این فکر میافتد که نماز میخوانم [همان را عمداً از دست ندهد].
فکر [انسان، معمولاً مشغول] در و دیوار و مردم میشود [تا جایی که] حتی در روایت، ذکرالله با ذکرالناس مقابله شده است.
یعنی آدم اگر بخواهد غافل شود همهاش در فکر [این است که] او چه کرد و دیگری چه کرد، و در ذکر ناس (مردم) است.
[اگر طالب حضور قلب باشد] باید ملتفت باشد در ذکر ناس نباشد.
🔹 علی أی حال، انسان یک آن در نماز به یاد خدا میافتد و دیگر در یاد ناس نیست. یک آن! متذکر میشود که دارم برای خدا نماز میخوانم. یک آن! نمیشود که در تمام نماز یک آن هم اینطور نباشد.
▫️ ما میگوییم اگر یک آن، شما غفلت نداشتید و متوجه شدید، اختیارا روی خود را برنگردانید؛ اختیارا خود را از این حال منصرف نکنید. اختیارا! غیر اختیار اگر شد که مثل جاهای دیگر نماز [است].
🔹ما حالا یک آنش را پیدا کردیم. اختیارا روی خود را برنگردانید، قلبتان را از این جهت منصرف نکنید. همین کافی است....
📚 درس خارج فقه، ١۶ خرداد ١٣٨۵
✅ @bahjat_ir
«مزاج شناسی» را در بازار اندروید
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.khodshenas.temperament&ref=share
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴میزان انرژیای که خورشید در ۱ ثانیه تولید میکند برابر است با میزان تولید برق تمام کشورهای دنیا در مدت ۱ میلیون سال ...
🔸در آیه ۵ سوره یونس چنین میخوانیم:
هُوَ الَّذِي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً وَ قَدَّرَهُ مَنازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَ الْحِسابَ ما خَلَقَ اللَّهُ ذلِكَ إِلَّا بِالْحَقِّ يُفَصِّلُ الْآياتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ؛ او كسى است كه خورشيد را روشنايىبخش، و ماه را نورافشان قرار داد؛ و براى آن منزلگاههايى مقدّر كرد، تا عدد سالها و حساب زمان را بدانيد؛ خداوند اين را جز بحق نيافريده؛ او آيات خود را براى گروهى كه آماده درك حقايقند، شرح مىدهد.»
🌹حدیثی ناب و طلایی از
امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
♦️ چهار چيز برای چهار مقصد ديگر آفريده شده اند :
1️⃣ مال برای خرج کردن در احتياجات زندگی نه برای نگهداری
2️⃣ علم برای عمل کردن به آن نه جدال و کشمکش و بحث
3️⃣ انسان برای بندگی و اطاعت از خدا نه خوشگذرانی و معصيت
4️⃣ دنيا برای جمع آوری توشه آخرت نه غفلت از آخرت و آباد ساختن دنيا
📚منبع : نصايح صفحه ۱۷۹
مصباحیه ...
🔴درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت... 🔸درس هشتم: خلأبينی و رخنهيابی 🖊احمدحسين شريفي 🔸يکي ديگ
🔴درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت...
🔸درس نهم: حکيم نظريهپرداز
🖊احمدحسين شريفی
🔸آيتالله مصباح بسيار اهل مطالعه و فعاليت علمي بود. روزي در جلسه ای خصوصی فرمودند من بعضي ايام، تا 16 ساعت فعاليت علمي ميکردم.
🔸اما او هرگز به مطالعه صرف و يا نهايتاً جمعبندي و دستهبندي مطالب ديگران يا تنظيم فيشها و دادههاي گردآوري شده بسنده نميکرد. بلکه با تأمل در مطالب و دادهها و با قدرت نبوغ خداداديشان و همچنين با توجه به خلاقيتي که داشت، چيزي نو ميآفريد. به تعبير ديگر، آيتالله مصباح از آن دسته عالماني نبود که همچون مورچهها صرفاً به جمعآوري مطالب ديگران بپردازند و يا نهايتاً آنها را در قطعات و بخشهاي منظمي براي مصرف ديگران عرضه کنند؛ و يا مثل کساني نبود که هنرشان، حداکثر همچون هنر چرخگوشت باشد، يعني حد اهتمام و توانشان اين باشد که سخنان پراکنده ديگران را به صورتي طبقهبندي شده و در قالبي منظم بيان کنند.
🔸آيتالله مصباح، به گواهي نوشتهها، درسها و سخنرانيهايش، آنچه که مينوشت و ميگفت، حاصل تأملات و تفکرات خودش بود.
🔸به ندرت سخني را بدون تأمل و تفکر پيشين بر زبان ميآورد. او يک متفکر به معناي حقيقي کلمه بود؛ در ميان اقران خود، بيشترين مشغوليت او، تعقل و تفکر در مسائل بود.
🔸او در بسياري از علوم متعارف در حوزههاي علميه و همچنين در بسياري از علوم انساني صاحب نظريه بود. ايشان دهها نظريه ابتکاري در حوزههاي مختلف علمي داشتند که برخي از آنکه در کتاب چهارجلدي "رهآوردها" منتشر شده است.
#علامه_مصباح
💢 نمیدانند سید حسن نصرالله یعنی چه!
🔹 رهبر انقلاب: اینکه میبینید فلان مدّعی روشنفکری مثلاً فرض بفرمایید در مورد حزباللهِ لبنان یا سیّدحسننصرالله... ابراز شبهه میکند، این بر اثر نشناختن محیط است... خوشبینانهاش این است که نمیداند در منطقه چه خبر است، نمیداند سیّدحسن نصرالله یعنی چه، حزبالله یعنی چه، ارتباطش با ایران چه تأثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد.۱۳۹۵/۰۴/۱۲
#سید_عزیز
🗓 سیامین سالگرد انتخاب حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله بعنوان دبیرکل حزبالله لبنان
💠 علامه مصباح ( رحمت الله علیه ):
🔹با وجود اینكه ایشان شخصیتی جهانی است، اما در مقابل ولی امر، مثل یك سرباز در برابر فرمانده خود رفتار كرده و تسلیم اوامر ایشان است و به گفته خودش نه فقط مطیع دستورات رهبری است، بلكه هر چه را كه احتمال بدهد مایه خشنودی ولی فقیه است، انجام میدهد.
🔸خطاب به سید حسن نصرالله : لسلام علیك یابن امیرالمؤمنین(ع)؛ نصّرك الله نصراً عزیزاً.
🔹مؤمنان با اتكا به الطاف الهی، در برابر فشارها و تهدیدهای دشمنان نه فقط استقامت میورزند، بلكه بر ایمانشان نیز افزوده میشود و مصداق بارز این امر، حزبالله لبنان و فرمانده عظیمالشان آنهاست كه با وجود اینكه آمریكا و همپیمانانش اطراف كشورشان را احاطه كرده و از همه امكانات و ابزارهای خود برای فشار آوردن بر آنها استفاده میكنند، در عین متانت و آرامش، بالاترین فداكاریها را از خود نشان میدهند.
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | آیت الله مصباح قدسسره: ایشان (سید حسن نصرالله) خودش را هیچ چیز نمی داند و همه چیز هست
🔺️بخشی از گفتگوی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان
📸 #عکس_نوشت | من افتخار میکنم که خدای متعال محبت پیشوا و مقتدای خودمان رهبر معظم انقلاب را به ما مرحمت فرمود و همین طور محبت سید بزرگوار - که او را از اولیای خدا و از یاران امام زمان میدانم - جناب آقای سید حسن نصرالله.
۱۳۸۹/۱۲/۲۲
🗓 سیامین سالگرد انتخاب حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله بعنوان دبیرکل حزبالله لبنان
#سید_عزیز
🔴عظمت ماه رجب
💐در حدیث بینظیری که از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت ماه رجب نقل شده، چنین آمده است که در ماه رجب هر شب تا صبح فرشتهای از فرشتگان الهی در عالم معنا چنین ندا میدهد:
طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِينَ وَ يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِي الشَّهْرُ شَهْرِي وَ الْعَبْدُ عَبْدِي وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِي فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ.»
خوشا به حال ذاکران! خوشا به حال اهل طاعت! همانا خداوند متعال میفرماید:
«من همنشین کسیام که با من همنشینی کند، و مطیع کسیام که از من اطاعت نماید، و آمرزنده کسیام که از من آمرزش بطلبد. این ماه، ماه من است و بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است؛ پس هر کس در این ماه، من را بخواند، او را اجابت میکنم و هر کس از من درخواستی داشته باشد، به او عطا میکنم و هر کس از من هدایت بخواهد، او را هدایت مینمایم. من این ماه را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار دادم که هر کس به این ریسمان چنگ بزند، به من وصل شده است»
#رجب
دار ابتلائات.mp3
479.3K
✅ توقع آسایش نداشته باشید
در دار ابتلائات ...
عارف کبیر، استاد #مؤیدی(دامت برکاته)
🌸🌸🌸🌸🌸
🌹شهدای ماه اسفند 🌹
🌹عجب ماهیه این اسفند ماه
شهید حمید باکری ۶ اسفند
شهید حسین خرازی ۸ اسفند
شهید امیر حاج امینی ۱۰ اسفند
شهید حاج ابراهیم همت ۱۷ اسفند
شهید حجت الله رحیمی ۱۸ اسفند
شهید عبد الحسین برونسی ۲۳ اسفند
شهید حاج عباس کریمی ۲۴ اسفند
شهید مهدی باکری ۲۵ اسفند
🌹لقاء الله مبارک شما باد،
عارفان گمنام و مردان بی ادعا
🌹هدیه به روح مطهرشان صلوات.
🌹🌹🌹😭
🔴 [به مناسبت سالروز کودتای انگلیسی سوم اسفند ۱۲۹۹ و آغاز عصر پهلوی در ایران]
♦️گزارش سفیر وقت آمریکا به وزارت امور خارجه کشورش از عملیات کودتا
♦️سفیر آمریکا در گزارشی به وزیر امور خارجه کشور متبوعش درباره کودتا نوشت: «در عصر یکشنبه بیستم فوریه، مردم از حرکت حدود ۱۵۰۰ نفر از نیروهای قزاق از قزوین که در چند مایلی بیرون تهران هستند، تعجبزده شدند. گفته میشد که آنها میخواهند پایتخت را به تصرف در آورند.
♦️در عصر همان روز وزیرمختار بریتانیا برای هواخوری به بیرون شهر رفته تا حدود ساعت پنج بازنگشته. ساعاتی قبل از این ساعت، کنسول هیئت بریتانیا، سرهنگ دوم هیگ و سیدضیاءالدین برای ملاقات با قزاقان به بیرون شهر رفته بودند. هدف این دو نفر تحقیق درباره نیات قزاقان مهاجم بوده است و قزاقان آشکار ساختند که به هریک از آنها بریتانیا قبل از ورود به شهر پنج تومان، حدود پنج دلار، داده است.
♦️این طور گفته می شود که پیش از خروج قزاقها از قزوین، کلنل اسمیت (رئیس قزاقها در قزوین) پول لازم را برای تحویل به قزاقها دریافت داشته است ... لازم به تذکر است که مبلغ مورد نظر با امضای اسمیت از بانک برداشت گردید ... بسرعت معلوم شد که بسیاری از چهرههای اصلی جنبش، پیشتر دارای تماسهای دوستانهای با بریتانیا بودهاند
♦️ سرگرد مسعودخان ... در قزوین دستیار شخصی کلنل اسمیت بوده است. کلنل رضاخان که به ریاست قزاقها رسید در هیئت انگلیس – ایران خدمت کرده و به صورت عملی جاسوس رئیس هیئت بوده و برای چندین ماه با بریتانیا در قزوین همکاری نزدیک داشته. سیدضیاءالدین، مالک روزنامه رسمی رعد است که بریتانیا به آن کمک مالی میکند.
📚چهارده قرن تلاش شیعه برای ماندن و توسعه/ انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، زمستان ۱۳۸۷ /صفحه ۳۸۱ /روح الله حسینیان.
🗓۳ اسفند۱۲۹۹ش
🏴کودتای رضاخان
🏴باحمایت انگلیس
💠رهبرانقلاب؛
‼️حکومت رضاشاه از سلطنتش که شروع نشد، از کودتای سال ۱۲۹۹ شروع شد؛ اصلاً استبداد از آن وقت شروع شد. رضاخان بود که توانست آن استبداد قاهرِ رضاخانی را - سردار سپه بود - مثل یک میوهی رسیدهای در دامن او (محمدرضا) بگذارد؛ والّا امکان نداشت. پس مبدأ استبداد دوم را، سال ۱۲۹۹ شمسی بگذارید. ۸۵/۲/۹
‼️من کلّاً به جوانها و بخصوص به دانشجویان و طلاّب توصیه میکنم که آگاهیهای خودشان را افزایش دهند. بسیاری از این کجرویهایی که شما ملاحظه میکنید، ناشی از کمبود آگاهی است. نسل امروز جوان ما باید از تاریخ کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان مشروطیت به این طرف را بداند. شما باید بخصوص تاریخ رژیم گذشته را بدانید. نسل امروز ما درست نمیداند که انقلاب اسلامی چگونه این کشور را از چنگال آن رژیم خلاص کرده است. این را ما که با همهی پوست و گوشت و همهی هستىِ خود آن رژیم را حس کردیم، خوب میدانیم. شما باید تاریخ کودتای رضاخان در اسفند ۱۲۹۹، بعد رسیدنش به سلطنت در ۱۳۰۳، بعد جانشین شدن محمدرضا را بدانید من گمانم این است هر کسی، هر جوانی و هر دانشجویی که بداند این انقلاب و این نظام، کشور را از دست چه گرگهای خونآشامی گرفته شده و با چه زحماتی به اینجا رسیده و چه دشمنیهایی با آن شده، درآنوقت کاملاً وظیفهی خودش را حس میکند و تشخیص میدهد! ۷۹/۱۲/۲۲
Jahade_tabeini
🗓۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۰
🏳رحلت روحانی بصیر بیدارگر
🏳خارچشم منافقان و غربزدگان
🏳مجاهد تاریخ مشروطه مشروعه
🏳مدافع شهیدمظلوم، شیخفضلالله
🏳حجةالاسلام علی ابوالحسنی منذر
💠رهبرانقلاب :
‼️آنچه من بر آن اصرار دارم، مسئلهی تاریخنگاری مشروطه است که از سالها پیش با دوستان متعددی این را درمیان گذاشتهام و بحث کردهام. ما واقعاً احتیاج داریم به یک تاریخ مستندِ قوىِ روشنی از مشروطیت. مشروطیت را باید درست تبیین کنیم، که البته وقتی این تاریخ تبیین شد و در سطوح مختلف آماده شد - چه در سطوح دانشآموزی و دانشگاهی، چه در سطوح تحقیقی - پخش و منتشر خواهد شد. حقیقت این است که ما هنوز از مشروطیت یک تاریخ کامل جامعی نداریم؛ این در حالی است که نوشتههای مربوط به مشروطیت از قبیل همان نوشتهی ناظمالاسلام یا بقیهی چیزهایی که از آن زمان نوشته شده، در اختیار مردم است؛ دارند میخوانند و برداشتهایی از قضیهی مشروطیت میکنند که این برداشتها غالباً هم صحیح نیست! ۸۵/۲/۹
@Jahade_tabeini
🗓۴ اسفند ماه سال ۱۳۶۷ شمسی
🏳نامهامام به رئیس جمهور خامنهای
🏳مبنیبرجلوگیریاز تحریفمشروطه
🏳در کتاب درس تاریخ دانش آموزان
🏳درپیاهانتبهعلمایمشروطهخواه
💠امام خمینی:
‼️جناب حجتالاسلام آقای خامنهای، ریاست شورایعالی انقلاب فرهنگی، نامۀ جناب حجت الاسلام آقای سیدحمید روحانی اخطاری است برای همۀ آنانی که دلشان برای اسلام و انقلاب میتپد. باعث تعجب و تأسف است که نظام آموزشی کشور اسلامی ایران نسبتی به مرحوم بهبهانی ـ رحمةاللّه علیه ـ دهد که حتی کسروی با آن سوابق ضداسلامی دربارۀ ایشان نمیدهد. کسرویِ ضد دین پس از تجلیل از آقایان: بهبهانی و طباطبایی دستور بهبهانی و طباطبایی به مردم را در پناه بردن به سفارت یک دولت بیگانه رد میکند. از حضرتعالی، که دلسوز اسلام و انقلاب هستید، اکیداً میخواهم مسئولی برای رسیدگی به این امور گذاشته، تا در تمام اینگونه موارد شما را در جریان بگذارد. سایر موارد نامۀ آقای روحانی هم مورد مداقّه است. گزارش کار را به اینجانب بدهید! ۶۷/۱۲/۴
Jahade_tabeini
🗓۳ اسفندماه سال ۱۳۶۷
🏳پیام منشور روحانیت
🏳توسط امام خمینی
💠رهبرانقلاب:
‼️این ایام مصادف است با سالگرد صدور پیام کم نظیر امام درباره مسائل روحانیّت و جامعهی علمى شیعه؛ این پیام باید هرگز کهنه نشود و کارى را که در حوزه مبارکه قم و دیگر مراکز روحانى بر اساس این پیام شروع کردند، بزرگ بشمارند و نگذارند این کار، اندک توقّفى پیدا بکند. ۶۸/۱۲/۲
‼️منشور روحانیّت را مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. ۹۸/۲/۱۸
‼️دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزههای علمیه است. صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان با توجه به آن پیام که امام راحل در اواخر حیات مبارکشان بیان فرمودند یک ضرورت است. ۹۸/۱۱/۱۴
‼️حقیقتاً اگر انسان بخواهد دربارهى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جملهى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جملهاى از این پیام جا دارد كه انسان دربارهاش بحث كند و حرف بزند، توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعهى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمهى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند! ۶۷/۱۲/۱۲
Jahade_tabeini
🗓۳ اسفندماه سال ۱۳۶۷
🏳پیام منشور روحانیت
🏳توسط امام خمینی
💠رهبرانقلاب :
‼️خداوند نور و رحمت و فضل خودش را بر روان پاک امام عظیمالشأن ما -آن انسان استثنائى دوران معاصر- فروببارد که در آخرین قدمهاى آن زندگى سرشار از برکت، یک چنین برکتى را به وجود آوردند؛ هر کارى بکنید، دنباله آن سنت حسنهاى است که ایشان با آن پیام پُرطنین و پُرمحتوا و سرشار از روح و تپش بنیانگذارى کردند. این را دنبال کنید و سعى کنید کار را در همان چهارچوبى که امام در آن پیام آوردند، محتوا بدهید و پیش ببرید؛ یعنى نگذارید اندکى توقّف در کار به وجود بیاید.اگر یک تشکیلاتى به وجود آمد امّا هدف روشنى نداشت، یا هدف داشت لکن برنامهریزى براى رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت، و تشکیلات بیکار ماند، به خودى خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید. اگر هم بماند، صورت بیجانى است؛ خاصیت تشکل انسانى این است. هدف را محدّد کنید، مشخّص کنید که میخواهید چهکار کنید. و هدف را از پیام امام بگیرید؛ امام در این پیام پیشنهاد خاصى ندادند و طرح خاصّى را ارائه نفرمودند؛ اما اول تا آخر پیام سرشار است از جهت و ارائهی جهتها؛ آن اَعلام لازم و تابلوهاى سر راه که انسان را هدایت میکند، در پیام مبارک ایشان پُر است. که من دیدم آقایان روى پیام کار کردند و نکات پیام استخراج شده و روى آن تأمّل و دقت انجام میگیرد؛ این، کار خوبى است. هدف، بر اساس این پیام روشن بشود، حیطهبندى بشود، مشخص بشود که در حوزه چهکار میخواهیم بکنیم؛ بعد بر اساس آن هدف برنامهریزى کنید و بر اساس آن برنامهریزى، هر دستگاهى مشغول کار خودش بشود. ۶۸/۹/۷
Jahade_tabeini
🔴بخشی از پیام همیشه زنده «منشور روحانیت»
🔶امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ در پیامی خطاب به «روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزههاى علمیه و ائمة محترم جمعه و جماعات» که با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد، نکات بسیار مهمی را بیان کردند.
🔹ای کاش این منشور به عنوان یک متن تاریخی، سیاسی، اخلاقی و آیندهپژوهانه در حوزههای علمیه تدریس میشد!
🔹ای کاش مدیریت محترم حوزههای علمیه هفته اول اسفند هر سال را در حوزههای علمیه به یاد تاریخ صدور این پیام الهی، کنگرهها و نشستهای علمی و نقادانهای پیرامون محتوای این پیام برگزار میکرد
🔹و ای کاش ......!
🔶به همین مناسبت بخشی از این پیام را با هم مرور کنیم:
«در حوزه هاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده اى با ژست تقدسمآبى چنان تیشه به ریشة دین و انقلاب و نظام مىزنند که گویى وظیفه اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدسنمایان احمق در حوزهه اى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایىاند و دشمن رسول اللّه. ...
استکبار وقتى که از نابودى مطلق روحانیت و حوزه ها مأیوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکى راه ارعاب و زور و دیگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربة ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههاى نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه اى کارگر شده است تا جایى که دخالت در سیاست دونشأن فقیه و ورود در معرکة سیاسیون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مىآورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته اند. گمان نکنید که تهمت وابستگى و افتراى بىدینى را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست.
.... خون دلى که پدر پیرتان از این دستة متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است. ... به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسه اى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه ها بود که هر کس کج راه مىرفت متدینتر بود. یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار مىرفت. در مدرسة فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزهاى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مىگفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مىیافت، وضع روحانیت و حوزه ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى مىشد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعى حوزه ها را حفظ نمود.»
(روح الله الموسوی الخمینی، ۳/ اسفند/ ۱۳۶۷)
منشور روحانیت.pdf
1.23M
📜متن کامل منشور روحانیت
امام خمینی
🔰سوم اسفندماه سالگرد پیام تاریخی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به حوزویان گرامی باد.
🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از مصباحیه ...
1_858253608.pdf
163.4K
#منشور_روحانیت
متن پیام تاریخی امام خمینی (ره) به علماء، حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت...
حجم کم. #فایل
رنجنامه ۸ .pdf
363.9K
🔹رنجنامه جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم خطاب به علماء و مراجع عظام تقلید(دامت افاضاتهم). ۱۳۹۹/۱۲/۳
همزمان با سالگرد صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی.
#فایل
@mesbahieh