🛑⚫️ نگاهی به زندگانی مرحوم آیت الله ری شهری
🔹آیت اللّه محمّد محمّدی ری شهری در آبان ۱۳۲۵ شمسی در شهر ری درخانواده ای متدیّن دیده به جهان گشود
🔹وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی ، درسال ۱۳۳۹ شمسی، وارد حوزه علمیه شهر ری (مدرسه برهان) شد و در سال ۱۳۴۰ شمسی ، برای ادامه تحصیل به قم آمد و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ـ بجز مدّت کوتاهی که به دلایل سیاسی به حوزه های علمیه مشهد و نجف مهاجرت کرد ـ به گذراندن مدارج تحصیلی و تدریس در حوزه علمیه قم اشتغال داشت.
🔹آیت الله ری شهری، سطوح عالی حوزه را نزد اساتید بزرگی همچون آیات عظام: حاج میرزا علی مشکینی، حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی و حاج سید محمدباقر طباطبایی سلطانی تلمّذ نمود
🔹همچنین درس خارج اصول را از محضر آیات عظام: مرحوم حاج شیخ محمدعلی اراکی و حاج شیخ حسین وحید خراسانی استفاده کرد و درس خارج فقه را از محضر آیات عظام: حاج میرزا علی مشکینی ، حاج شیخ جواد تبریزی ، مرحوم حاج سید محمدرضا گلپایگانی و مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری بهره برد
🔹اجتهاد وی نیز از سوی برخی اساتید برجسته حوزه علمیه قم گواهی گردید که پس از نصب ایشان در دوران حیات امام راحل و مقام معظّم رهبری به مَناصبی که شرط احراز آنها «اجتهاد» است، بارها تأیید و همچنین به دریافت اجازه روایت حدیث از برخی علما و محدّثان بزرگ جهان اسلام، از جمله آیتاللّه حاج آقا رضا بهاء الدینی توفیق یافت.
🔹از دیگر موفقیت های ایشان، میتوان به توفیق حفظ کلّ قرآن کریم اشاره کرد
🔹مسئولیتها:
🔹۱.حاکم شرع دادگاه های انقلاب اسلامی
🔹۲. رئیس دادگاه انقلاب ارتش
🔹۴. دادستان کلّ کشور
🔹۵. دادستان دادگاه ویژه روحانیت
🔹۶. دبیر کلّ جمعیت دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی
🔹۷. تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
🔹۸. نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری
🔹۹. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
🔹۱۰. نماینده ولیّ فقیه و سرپرست حجاج
🔹۱۱. رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث
🔹۱۲. رئیس دانشگاه قرآن و حدیث
🔹۱۳. رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث
ایشان کتابهای زیادی هم تالیف کرده اند
بویژه در حوزه جمع آوری موضوعی احادیث؛
مجموعه ی عظیم میزان الحکمه، دانشنامه پیامبر اعظم، دانشنامه امام حسین، زمزم عرفان(گفتگوها با آیت الله بهجت)، کیمیای محبت( یادنامه عارف بزرگ، رجبعلی خیاط)، خاطرات سیاسی، خاطرات آموزنده و...
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 مروری بر زندگی و خدمات مرحوم آیت الله ری شهری
🔹مرحوم آیت الله ری شهری در طول عمر ۷۵ ساله خود در عرصههای مختلفی چون خدمتگزاری به حجاج بیت الله الحرام، تولیت آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی(ع)، وزارت اطلاعات و ... خدماتی فراموش نشدنی ارائه کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطره شنیدنی آیتالله ریشهری
درباره مقام معظم رهبری ؛
من شهادت میدهم که ایشان،
آرزوی شهادت داشت،
ولی آرزوی قدرت نداشت.
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 رفتار روحانیت بر مردم
🎥 مرحوم آیت الله ری شهری
❇️ عفو خلبانان کودتای نوژه که توبه آنها احراز شد؛ توسط مرحوم ری شهری.
♨️ تبعات رفتار نادرست یک روحانینما بر خلبانان نوژه...
📷 #عکس |
تصویر ویژه از مرحوم آیت الله مصباح یزدی در کنار مرحوم آیت الله ریشهری در سفر حج، سال ۱۳۸۷
🌹🌹🌹
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ امیدواریم صاحب کار بهتر از آن چیزی که ما انتظار داریم از ما قبول کند!
🔸️قطعه فیلمی از مرحوم آیتالله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله ری شهری پس از پایان مناسک حج سال ۱۳۸۷. رضوان الله علیهما...
(فایل با حجم زیاد)
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ امیدواریم صاحب کار بهتر از آن چیزی که ما انتظار داریم از ما قبول کند!
🔸️قطعه فیلمی از مرحوم آیتالله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله ری شهری پس از پایان مناسک حج سال ۱۳۸۷. رضوان الله علیهما...
(فایل با حجم کم)
🌹🌹🌹
👆👆👆👆👆
✅ ۳۰ پیام درباره عالم مهذّب و مجاهد،
آیت الله محمد محمدی #ری_شهری (رضوان الله علیه).
🌹🌹🌹
الفاتحه مع الصّلوات..
مصباحیه ...
✉️منشور سی و دو ساله ✳️گزیدهای از پیامهای نوروزی مقام معظم رهبری در سی و دو سال اخیر/١ 🔹سال ١٣۶
✳️گزیدهای از پیامهای نوروزی مقام معظم رهبری در سی و دو سال اخیر/٢
🔹سال ١٣٧٩
امیرالمؤمنین علیهالسّلام در زندگی حکومتی خود، نسبت به عدالت، نسبت به حقوق ضعفا و درماندگان و پابرهنگان، بیاغماض و بیگذشت بود. ماهم باید همینطور باشیم. آن حضرت نسبت به حقّ خود و به سهم خود، بسیار پرگذشت بود؛ همه ما نیز باید همینگونه باشیم. او در همه عمر، مظهری از خداپرستی و صفای معنوی و مجاهدت و تلاش و سرزندگی و نشاط بود و با تلخیها، غمها و دردها، شادمانانه برخورد کرد و مسؤولانه وظیفه خودش را انجام داد. این الگوی بسیار خوبی است.
🔸سال ١٣٨٠
در زمینه آنچه که ما در سال ٨٠ باید به عنوان شعارهای اساسیِ خودمان به آن نگاه کنیم، من دو نقطه مهم را مطرح میکنم: نقطه اوّل، اقتدار ملی است. اقتدار ملی برای یک کشور، حفظ کننده هویت او، مایه عزّت او و وسیله رسیدن او به آرمانهاست...نکته دوم و نقطهی اساسی دیگر - که بیشتر به دستگاههای اجرایی ارتباط پیدا میکند - مسأله اشتغال است. سال را باید از آغاز تا پایان، سالِ تلاش برای ایجاد اشتغال مفید و مولّد قرار دهیم.
🔹سال ١٣٨١
مسأله مبارزه با فساد هم یک عنصر حقیقی و اساسی در اصلاح امور کشور است. مبارزه با فساد، وظیفه همه است؛ اما در درجه اوّل، وظیفه مسؤولان کشور است. مبارزه با فساد باید با جدیّت، دقّت، بینظرىِ کامل و دور از تندروی و زیادهروی باشد.
🔸سال ١٣٨٢
همهی مسؤولان در سه قوّه، باید نهضتی را برای خدمترسانی به مردم شروع کنند. ممکن است ما انواع و اقسام کارها و برنامهها را در پیشرو داشته باشیم و اجرا کنیم؛ باید در میان آنها آنچه خدمترسانیِ عمیقتر و ماندگارتر و زودبازدهتر محسوب میشود، اولویّت پیدا کند. به ویژه این کارها باید بیشتر در خدمت قشرهای مستضعف و محروم و محتاج جامعه صورت گیرد.
🔹سال ١٣٨٣
سال ۸۳ آخرین سال دولت خدمتگزار کنونی است؛ همچنانکه در اواسط سال ۸۳ مدت مسؤولیت پنج سالهی اول رئیس قوهی قضائیه به پایان میرسد و در اوایل همین سال هم مجلس ششم شورای اسلامی دوران مسؤولیت خودش را به پایان میبرد؛ همانطور که برخی از دستگاههای مهم و تأثیرگذار کشور دورههایی را طی میکنند و به پایان دورهی مسؤولیتهای خودشان میرسند و دورههای جدیدی آغاز خواهد شد.آنچه که در این سال مناسب و لازم است که انجام بگیرد، این است که مسؤولان بخشهای مختلف به مردم گزارش بدهند که در دوران مسؤولیتی که در حالِ پایان یافتن است یا پایان یافته، چه خدمت بزرگ و چه کار شایستهای را برای مردم انجام دادهاند.
🔸سال ١٣٨۴
سالی که در پیش داریم، سال مهمی است؛ هم از این جهت که در آغاز این سال انتخاباتی برگزار می شود که برای ملت ایران و سرنوشت کشور در یک دوره ی چهارساله حایز اهمیت است، و هم از این لحاظ که سال شروع سند چشم انداز بیست ساله یی است که نظام برای آینده ی خود پیش بینی کرده است.
🔹سال ١٣٨۵
عزم انقلابی بر آن است که به حول و قوهی الهی، از تلخیها، پلکانی به سوی شیرینیها بسازیم و سختیها را به سختکوشیها تبدیل کنیم؛ این درس اسلام و درس پیامبر عظیمالشأن اسلام است.
🔸سال ١٣٨۶
ملت ما هدف روشنی دارد؛ هدف بزرگ ملی ما «استقلال ملی، عزت ملی و رفاه عمومی ملت» است. همهی اینها به برکت اسلام و ایمان اسلامی تحققیافتنی است.
🔹سال ١٣٨٧
ما باید آنچه را که در گذشته ـ در دروان حکومت طاغوتها ـ از دست دادهایم و دچار عقب ماندگی شدهایم، جبران کنیم؛ این ایجاب میکند که ما تلاشمان را هرچه می توانیم بیشتر و بیشتر و جدیتر کنیم. در عرصهی داخلی آنچه مورد نیاز است، پیدا کردن راههای میانبر همراه با تدبیر و درایت و حکمت است؛ ما نمیتوانیم آرام و معمولی حرکت کنیم؛ باید با شتابی حسابشده و منظم و منضبط پیش برویم.
🔸سال ١٣٨٨
سال جاری که از این لحظه آغاز میشود، سال مهمی است و امیدواریم که ملت ایران بتواند بر تجربیات گوناگون این سال هم با قدرت خود - که از ایمان به خدا سرچشمه گرفته است - غلبه کند و انشاءاللَّه حوادثی را که در طول یک سال ممکن است در سطح جهان و منطقه و کشور اتفاق بیفتد، همه را به سود خود تمام کند.
🔹سال ١٣٨٩
تفسیر کوتاهی که از حوادث بعد از انتخابات در طول چند ماه میشود ارائه کرد، عبارت از این است که دشمنان کشور و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از گذشت سی سال، همهی تلاش خود و توان خود و نیروهای خود را متمرکز کردهاند برای اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند. ملت در مقابل این توطئهی بزرگ، این حرکت خصمانه، با آگاهی و بصیرت و عزم و ایستادگیِ بینظیری توانست دشمن را به شکست بکشاند. تجربهای که در این هشت ماه بعد از انتخابات تا بیست و دوم بهمن بر این ملت و بر این کشور گذشت، تجربهای پر از درس، پر از عبرت و حقیقتاً مایهی سربلندی ملت ایران است.
🌺نوروز ایرانی ، نه نوروز باستانی
♦️امام خامنه ای :
ایرانیِ زیرکِ مسلمان، نوروز باستانی را با عقیدهی خود و به شکل دلخواه خود، تغییر داد؛ قالب نوروز و صورت نوروز را نگه داشت، محتوای آن را عوض کرد. نوروز باستانی، نوروز پادشاهان بود؛ فرصتی برای سلاطین و حکّام مستبد بود؛ برای اینکه شکوه خود و عظمت ظاهری خود را به رخ ملّتها بکشانند و بنشینند از آنها هدیه بپذیرند.
♦️ حتّی در زمان بنیامیّه و بنیعبّاس که نوروز به دربارهای خلافت اموی و عبّاسی وارد شد، همان رفتار و سیرهی پادشاهان و کسرایان فارسی باستان در دربار آنها عمل میشد. امّا ایرانیِ مسلمان، این نظم را، این قالب را بهنفع خود تغییر داد؛ اگرچه این تغییر بهصورت دفعی انجام نگرفته است امّا شما امروز بعد از گذشتن قرنها، مشاهده میکنید که نوروز بهانهای و وسیلهای است برای ارتباط قلبی میان مردم و میان مبدأ عظمت و عزّت، یعنی ذات مقدّس باریتعالی.