35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سرود_همخوانی
#حضرت_علی_اکبر_ع_مدح_و_ولادت
با اجرای:
سید رضا نریمانی
حنیف طاهری
محمدحسین حدادیان
حسین طاهری
شاعر و نغمهپرداز: #حمید_رمی
دیروز عکسی از فرد ضارب در مجازی منتشر شد. کاربران مجازی میگویند روی میز شراب است. والله اعلم.
اگر این فرد، مامور یا نیروی شخصی نبود، حتماً صداوسیما تا حالا گزارش فوری منتشر میکرد و میگفت این فرد جزو منافقین و تروریستها بود و هدفش هم برهم زدن نظم بود و تمام!
به نظرم بهترین فرصت برای سیستم امنیتی و اطلاعاتی هست که اگر این فرد، نیروی رسمی یا غیررسمی آنان است، فوری برخورد و محاکمه و تنبیه کنند و گزارشش را منتشر کنند که آخرین نفری باشد که نظم و انسجام جامعه را برهم میزند. چون ما شنیدیم که بعد از بازداشت، با قرار وثیقه آزاد شده.
اگر هم نیروی آنان نیست، بیش از این تعلل نکنند و مصاحبهای مثل مصاحبههای خانم آمنه ذبیحپور با مجرمین و ... از این فرد داشته باشند و او را در رسانههای رسمی رسوا کنند که کی بود و از کجا اومد و ماموریتش چه بود!
وگرنه اینکه کانالهای حزباللهی سرخود بنویسند این ضدانقلاب بود و با برنامه اومده بود، بیشتر شبیه جوک هست.
✅ #داود_مدرسی_یان
💠 آیت الله ری شهری احياگر علم کلام بر پایه وحى و عترت بود
🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار در همایش "احیاگر حدیث؛ ویژه نکوداشت آیت الله ری شهری"
🎙آیت الله ری شهری را می توان در کنار احیاگر حدیث بودن، احیاگر علوم انسانی اسلامی برپایه قرآن و حدیث دانست.
🎙معمولا میزان الحکمه که سال 62 منتشر شد را به عنوان اولین تالیف آیت الله ری شهری می دانند در حالی که کتاب های کلامی و اعتقادی ایشان از سال 1354 شروع به انتشار پیدا کرد.
🎙زیربنای همه فعالیت های علمی آیت الله ری شهری قرآن و حدیث بود و ایشان بیش از آنکه به علوم پیرامونی قرآن و حدیث اهتمام داشته باشد، به محتوای قرآن و حدیث اهتمام داشت و در بین علوم مختلفی که می خواست از قرآن و حدیث استنباط کند، کلام و عقاید نقش ویژه ای داشت به گونه ای که اولین فعالیت های ایشان در مورد معارف قران و حدیث در حوزه کلام و عقاید است.
🎙اسلامی سازی علوم انسانی برپایه علوم انسانی مبتنی بر وحی و عترت پروژه مهم آیت الله ری شهری بود.
🎙کتاب مناظره در رابطه با مسائل ایدئولوژیک در فروردین ماه1357 منتشر شد که با توجه به حاکم بودن فضای مارکسیستی در کشور، مناظرات امامان با ملحدان در آن جمع آوری شده بود.
🆔@qhuacir
💠 قرآن و سنت، معیار سنجش در زندگی آیت الله ری شهری بود.
🔸حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم طباطبایی در همایش "احیاگر حدیث؛ ویژه نکوداشت آیت الله ری شهری"
🎙مبنا، محور و منش آیت الله ری شهری مبتنی بر حدیث ثقلین بود.
🎙ایشان در مقدمه کتاب ها به بهانه ای این حدیث را ذکر می کردند و در متن کتاب ها هم محور کارهای ایشان، آموزه های قرآن کریم و احادیث عترت طاهرین بود.
🎙قرآن و سنت نه تنها آبشخور معرفت آیت الله ری شهری بود بلکه معیار سنجش در همه عرصه ها اعم از دانش و پژوهش و زندگی بود. وی در ارزیابی کارهای دیگران هم قرآن و عترت را محور قرار می داد.
🎙آیت الله ری شهری در طول 75 ساله عمر خود 110 عنوان کتاب در 210 جلد پدید آورد. 90 عنوان از این 110 عنوان که بیش از 180 جلد می شود، قرآنی – حدیثی است، یعنی گستره موضوعی آن ها قرآن و سنت است.
🎙محور اصلی کار ایشان در نگارش، نیاز زمانه بود، در واقع مباحث نظری صرف که کاربردی در جامعه امروز نداشته باشد، مورد توجه وی نبود.
🎙کار آیت الله ری شهری تنها جمع آوری حدیث نبود بلکه مجموعه تبیین ها، تحلیل ها و پژوهش های حدیثی که در کار آن مرحوم دیده می شود، شاید اهمیتی بیش از جمع آوری احادیث داشته باشد. به عنوان نمونه، مرحوم آقای ری شهری در «روانشناسی خوارج» نگاه سیاسی اجتماعی امروزین هم داشت یا در «دانشنامه امام مهدی علیه السلام» دو سوم کتاب متن احادیث و گزارش های تاریخی است و یک سوم، تحلیل هایی است که به متن اضافه شده است.
🆔@qhuacir
❖ شعری زیبا از عارف مجذوب آیت الله انصاری همدانی در مدح حضرت علی اکبر علیه السلام به دستخط آیت الله سید محمدحسین طهرانی
شهزادۀ آزادۀ عالم، علی اکبر
خورشید زمین، نور جهان جمله سراسر
از صفحۀ گیتی شده ظلمت، همه زائل
از روشنی طلعت آن ماه منوَّر
زین چشم و چراغ دو جهانم من شیدا
دیوانۀ دلداده و بیطاقت و مُضطَرّ
خصم آمده خاضع، بر اوصاف کمالش
کز حسن و دلیری و سخا او شده برتر
آن کس که نشد واله این دلبر زیبا
بیچاره بُدَش دیده ز اِبصار مکدّر
افسوس به دل دارد از آن، مادر گیتی
کین گوهر یکدانه نیاورد برابر
ای روی نکو، نور درخشندۀ بیضا
آئینۀ سر تا قدمِ جسم پیمبر
بر درگه احسان تو واقف بگدائی
باز آمده درویش و به امّید زند در
• مطلع انوار، جلد دو
🌸🌸🌸🌸🌸
* #سیره_بزرگان #آیت_الله_کشمیری #مرحوم_حداد #حضرت_علی_اکبر
🔻آیت الله کشمیری مي فرمودند:
مرحوم آقای حداد يك روز ناهار منزل ما بودند سفره پهن شد و غذا را كشيدند، هنوز مشغول به غذا نشده بوديم كه صحبت از ولايت و مقام حضرت علي اكبر عليه السلام شد و مرحوم حداد شروع كردند در این زمینه صحبت كردند؛ به قدري صحبت ها بلند، بالا و جذاب بود كه همه ما از غذا خوردن غافل شديم.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #عمان_سامانی #حضرت_علی_اکبر #فنا
🔻 همه اشعار عمان خوب هستند و نكات زيبايي را طرح می کند. يكي از آن نکات اين است كه حضرت علي اكبر عليه السلام که برگشتند و تقاضای آب کردند؛ در واقع براي استمداد از حضرت سيدالشهداء علیه السلام آمدند.
🔸حضرت علي اكبر علیه السلام كه مي دانستند آبی نیست و بچه ها تشنه اند اما دوباره آمدنشان و تقاضاي آب كردن برای چی بود؟
🔹بعد يك تشبيهي مي كند؛ مي گويد كه در زمان جمشيد، دستور داد كه يك حكيم حاذقي را براي مجلس شراب ساقي كنند. اين حكيم مزاج افراد را مي شناخت و برای آن ظرف شراب هفت خط و علامت گذاشته بود و هر خطي را نامي برايش نهاده بودند. خط پاياني آن ظرف به نام خط جور بود كه اگر كسي به خط جور مي رسيد از خود بی خود و به اصطلاح سركش مي شد ولي كار دست ساقي بود. چون كه ساقي خيلي كاردان و حكيم بود. هر كسي را به اندازه استعداد و مزاجش برايش مي ريخت.
🔸بعد عمان می گوید چون حضرت علي اكبر عليه السلام از شراب معرفت و محبت و جذبه الهی تا خط جور خورده بودند دیگر روح و بدنشان كشش ادامه دادن نداشت. لذا برگشتند تا از حضرت سيدالشهداء استمداد كنند كه يك كاري بكنيد كه من اين چند لحظه باقي مانده را بتوانم بمانم و ادامه بدهم.
🔹حضرت سيدالشهداء هم در مورد ایشان در روز عاشورا اشاره كرده بودند که «علي ممسوسٌ في ذات الله» یعنی علی غرق و فانی در ذات خداست.
🔸اين عبارت را هم رسول خدا صلی الله علیه و آله راجع به اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند و هم حضرت اباعبدالله علیه السلام راجع به حضرت علي اكبر علیه السلام.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژگی خاص حضرت علی اکبر علیهالسلام
آیت الله ضیاءآبادی
🌺 دل امام حسين(علیه السلام) برای پیامبر(ص) تنگ میشد، به حضرت علیاکبر(علیه السلام) نگاه میکرد
🌹آیت الله العظمی خامنه ای :
امام حسین در دوران کودکى، محبوب پیامبر بود؛ خود او هم پیامبر را بىنهایت دوست مىداشت. شش، هفت ساله بود که پیامبر از دنیا رفت.
🌹چهرهى پیامبر، به صورت خاطرهى بىزوالى در ذهن امام حسین مانده است و عشق به پیامبر در دل او هست. بعد خداى متعال، علىاکبر را به امام حسین مىدهد.
🌹وقتى این جوان کمى بزرگ مىشود، یا به حد بلوغ مىرسد، مىبیند که چهره، درست چهرهى پیامبر است؛ همان قیافهاى که این قدر به او علاقه داشت و این قدر عاشق او بود، حالا این به جد خودش شبیه شده است. حرف مىزند، صدا شبیه صداى پیامبر است. حرف زدن، شبیه حرف زدن پیامبر است. اخلاق، شبیه اخلاق پیامبر است؛ همان بزرگوارى، همان کرم و همان شرف.
🌹بعد اینگونه مىفرماید: «کنا اذا اشتقنا الى نبیک نظرنا الیه»؛ هر وقت که دلمان براى پیامبر تنگ مىشد، به این جوان نگاه مىکردیم.
جمال و کمالِ حضرت علیاکبرسلاماللهعلیه
آیت الله مصباح :
🔸️شاید اعتقادمان این بود که فرزندی به زیبایی و کمال حضرت اسماعیل یافت نشده، [البته] اگر اوصافی [که درباره] حضرت علی اکبر [وارد شده] را نداشتیم.
۱۳۸۸/۱۰/۳۰
#حضرت_علی_اکبر
🌸🌸🌸🌸🌸
جوان و جوانی در کلام آیت الله مصباح ؛
فرصتِ تغییر!
🔹️فرد پیر، بیشتر در معرض ثبات عیبها و ارزشهای منفی اخلاقی است؛ به همین جهت، [جوان] زودتر میتواند خودش را تغییر دهد.
🔹️اینکه در روایات داریم «علیک بالأحداث؛ جوانان را دریاب»(کافی، ج ۸، ص ۹۳) یا اساتید اخلاق به جوانها میگویند قدر جوانی خود را بدانید،برای این است که در جوانی انسان زودتر میتواند در خودش تغییر ایجاد کند؛ اما وقتی حالتی ثبات پیدا کرد، تغییر آن مشکل است.
۱۳۹۷/۰۹/۲۷
نیاز جوانان امروز
🔸️بيشترين چيزى كه امروز، جوانهاى ما به آن نياز دارند، تبيين معارف اسلامى است كه باعث تقويت ايمانشان مىشود.
🔸️و در سايه اين معارف، [میتوانند] وظايف خودشان را بهتر بشناسند و عمل كنند.
۱۳۸۳/۰۷/۰۸
مسئولیت جوان بیشتر است!
🔹️جوان نمیتواند آرام بگیرد....
🔹️طبعا آن کسی که این انرژی را به او داده، توقع دارد آن را در راه صحیحی به کار بگیرد. به این دلیل، مسئولیت جوان از دیگران بیشتر است.
🔹️آن حدیث را شنیده اید که [می فرماید:] «روز قیامت، [انسانها] قدم از قدم برنمیدارند تا از چند چیز سؤال بشود؛ -[یکی] از عمر و جوانی.- عمرت را در چه راهی صرف کردی؟ جوانیات را چه طور به پیری رساندی؟»
🔹️معنایش این است که مسئولیت جوان بیش از دیگران است.
۱۳۹۱/۰۱/۲۴
راهِ تغییر را پیدا کن!
🔸️جوان باید بداند که میتواند خودش را به آسانی تغییر دهد. باید بگردد راه آن را پیدا کند:
• بداند که با چه کسی معاشرت کند،
• چه چیزی مطالعه کند،
• چه شرایطی را برای خودش فراهم کند،
....تا بتواند خود را تغییر دهد.
۱۳۹۷/۰۹/۲۷
🌸🌸🌸🌸🌸
ay-iran-mahde-asheghan.mp3
7.41M
سرودی بسیار زیبا در مدح امام زمان ارواحنافداه/ به سبک ای ایران ای مرز پرگهر
🌸🌸🌸🌸🌸
📚سیرمطالعاتی آثار علامه مصباح یزدی(ره) #سطح۱
✅#رایگان✅
📚مدیریت مجموعه آثار علامه مصباح یزدی(ره)
🔰مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری
💠موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
❇️توضیحات و شرایط:
🔹شرکت برای برای عموم علاقمندان مجاز است.
🔸شرایط سن شرکت کنندگان ۱۵ سال به بالا می باشد.
🔹سطح یک (فصل اول ۴ کتاب)
🔸مهلت ثبت نام تا ۱۵ اسفند ماه
🔹اعطای گواهی با هزینه مصوب مرکز
🔸زیر نظر اساتید مجرب موسسه
📲کسب اطلاعات
کانال سیر مطالعاتی
https://eitaa.com/joinchat/2257584343Cf0573d0cc8
☎️شماره تماس 02532113757
داخلی های زیر 371 و 360
🌐لینک ثبت نام👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://open.ikvu.ac.ir/main/register/register.php?tid=388
🌹لطفا در انتشار این بنر ما را یاری کنید...✅
آیت الله العظمی مکارم شیرازی :
🔹هدایتکردن جوانان با شدت و تندی نتیجه منفی دارد
🔹 اگر روز قیامت از ما بپرسند چه کسی به شما گفته بود این گونه امر به معروف کنید چه داریم که بگوییم؟
جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/0030gx
🔴 ویژه برنامه زنده یازده سالگی #ثریا | نقش رسانهها در جنگ ترکیبی دشمن
🔺رسانه؛ امیدآفرینی، روایت پیشرفت، مطالبهگری و عدالتخواهی
🔹باحضور برخی فعالان رسانهای و اجتماعی موثر در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
🚩 با یادی از حاج نادر طالبزاده علمدار و خط شکن جبهه رسانهای انقلاب اسلامی
🔹بررسی وضعیت زندگی مردم در مناطق زلزلهزده و روایت آخرین وضعیت ساخت مسکن در مناطق زلزلهزده از بندر خمیر تا خوی
🔸بررسی مسأله معیشت کارگران و ماجرای اعتراض مسالمتآمیز به برخی تبعیضها در حقوق و دستمزد
🔹بررسی آرایش رسانهای جبهه انقلاب در مقابله با جنگ رسانهای دشمن
🔸 بررسی فرصتهای فرهنگی و اقتصادی ایران در خارج از مرزها بویژه آمریکای لاتین
🔹و با تقدیر از برخی فعالان حوزه جهاد تبیین
🔻باحضور:
🔹حاج سعید قاسمی
▫️فعال فرهنگی و نیروی جهادی در مناطق زلزلهزده
🔹امیرحسین ثابتی
▫️فعال رسانهای و مجری برنامه «جهانآرا» و تهیهکننده برنامه «حافظه تاریخی»
🔹محمدرضا شهبازی
▫️فعال رسانهای و مجری برنامه «پاورقی»
🔹مهدی خانعلیزاده
▫️فعال رسانهای و مجری برنامه «سیاست خارجی»
🔹علیرضا میرغفاری
▫️فعال کارگری و نماینده کارگران پالایشگاههای گاز عسلویه
🕰 امشب؛ یکشنبه ۱۴ اسفند ماه | ساعت ۲۳
📺 شبکه یک سیما
@sorayatv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکیم خیراندیش:
در صورت مسمومیت، دانشآموزان آب نمک بخورند (خیلی هم شور نباشد) یا اینکه شربت عسلآبنمک (شربت عسلی که کمی هم نمک در آن ریخته باشیم)
⚠️🚨اجرای سیاستهای لیبرالی در ایران از دهه هفتاد تا حالا!
🔻احسان فرزانه با نقد سیاستهای لیبرالی گفت:
از ابتدای دهه ۷۰ اقتصاد ایران چهار نعل به سمت سرمایهداری پیش رفت؛ الان در ایران فقط ۱۳ درصد مدارس دولتی هستند که در مقایسه با نئولیبرالترین کشورها هم وضع بدتری داریم! از بین ۵۰ بانک، ۸ بانک دولتی است و در ۲۰ سال گذشته در تهران یک بیمارستان دولتی ساخته نشده است، در حالی که بیمارستانهای خصوصی به صورت قارچگونه رشد کردهاند...
💠ادامه👇
https://iqna.ir/00Gsdp
#نئولیبرالیسم
#عدالت_اسلامی
#اقتصاد_اسلامی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab
#دلنوشته
سم ترین چیز برای اقتصاد یک کشور نداشتن ثبات اقتصادی و عدم ارامش اوضاع بازار است که این سبب میشود هیچ کس نتواند با خیال راحت در بازار یک کشور سرمایه گذاری بکند
اکنون ماجرا کشور ماست حدودا 6 ماه پیش با یک پس انداز قصد داشتم پارس مدل 89 بخرم
بعد با افزایش یک روند صعودی قیمت خودرو مواجه شدیم از پارس مدل 89 صرف نظر کردم و رسیدم به پژو مدل 89
و با افزایش دلار در این مدت به پراید مدل 89 رسیدم
مطمئن هستم اگه قبل عید اقدام نکنم بعد از عید، الاغ مدل 89 هم نمیتونم بگیریم
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
edalatkhane
✅ رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ منتشر شد
🔻 دکتر احمد فاضل زاده رئیس ISC :
🔹 رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ توسط گروه رتبه بندی ISC انتشار یافت که از میان دانشگاههای ۵۷ کشور اسلامی، در مجموع ۴۶۰ دانشگاه از ۳۰ کشور اسلامی شرایط حضور در این نظام رتبه بندی را داشتند.
🔹 ۱۰ دانشگاه برتر حاضر در این رتبه بندی از کشورهای عربستان، مالزی، مصر، ایران، قطر و پاکستان هستند که کشور عربستان با ۴ دانشگاه، ایران با ۲ دانشگاه و بقیه کشورها هر کدام با یک دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام قرار گرفته اند.
🔹 به دلیل اینکه بسیاری از دانشگاههای کشورهای اسلامی در رتبه بندیهای جهانی حضور ندارند رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام میتواند علاوه بر مشخص کردن جایگاه هر دانشگاه در بین کشورهای اسلامی با نشان دادن نقاط ضعف و قوت دانشگاهها براساس هر معیار، اساس هدفگذاری و سیاستگذاری دانشگاهها قرار گیرد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31981
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
https://pazhuhesh.ismc.ir/
@riismc I معاونت پژوهش