بررسی ابعاد حکمی-فلسفی علامه حسن زاده آملی.mp3
5.24M
🔰 بررسی ابعاد حکمی-فلسفی علامه حسنزاده آملی رضواناللهتعالیعلیه
▫️آیتالله یزدانپناه در اولین جلسه درس خارج نهایه خود در سال تحصیلی جدید در پاسداشت مقام علمی استادشان علامه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی رحمهالله، به تبیین ابعاد شخصیت حکمی-فلسفی ایشان پرداختند.
⏱ زمان: ۲۰ دقیقه
💿 حجم: ۵ مگابایت
#علامه_حسن_زاده
#استاد_یزدان_پناه
400-7-8 ahlam=.mp3
11.42M
🌹#سوگواره_حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی (ره)
🌷#استاد_صمدی_آملی
🔹مازندران. محمودآباد - روستای اهلم
🔸پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی سایت khamenei.ir با حجت الاسلام عبدالله حسنزاده آملی، فرزند ارشد علامه
موضوع: سیره انقلابی علامه و توصیه های اخلاقی ایشان
🌀 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت هفتمین روز ارتحال علامه حسنزاده آملی، با حجتالاسلام عبدالله حسنزاده، فرزند علامه حسنزاده آملی، به بررسی سوابق علمی و سیره اخلاقی و انقلابی آن سالک توحیدی پرداخته است.
🔹سوال: رهبر انقلاب در پیامشان از علامه حسنزاده آملی با عنوان دانشمند ذوفنون یاد کردند؛ برای ما نکاتی درباره جایگاه علمی حضرت علامه حسنزاده آملی و اساتیدی که از محضرشان بهره بردند بفرمایید.
🔸پاسخ: حضرت علامه حسنزادهی آملی در دورهی نوجوانی در مدرسهی جامع آمل به تحصیل علوم پرداخت. تعدادی از درسهای سطح را هم در همان مدرسه نزد اساتید آن موقع فراگرفت. بعد از آن به تهران آمد و از اساتید بزرگی همچون علامه شعرانی، علامه رفیع قزوینی، علامه الهی قمشهای، علامه آشیخ محمدتقی آملی، علامه آشتیانی، علامه فاضل تونی و دیگر بزرگواران استفاده کرد.
در اصطلاح حوزه و علما به فردی که دو سه تا علم بداند، ذوفنون نمیگویند. صرف دانستن چند علم مثل ادبیات، فقه، اصول، فلسفه و عرفان اصطلاحاً ذوفنون گفته نمیشود؛ در آن زمان هم تنها کسی که در تهران مشهور بود و همهی بزرگان تهران به او ذوفنون میگفتند، علامه شعرانی بود. ایشان در علوم ادبیات اصول، فقه، فلسفه، عرفان، حدیث، رجال، طب، ریاضیات، نجوم، هیئت را میدانست و تدریس میکرد، آنچنان که انگار استاد در فن بود. به این شخصیت ذوفنون میگفتند. رهبر انقلاب نیز به همین نکته دربارهی علامه حسنزاده اشاره کردند و بسیار عالمانه و زیبا فرمودند: «این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله چهرههای نادر و فاخری بود که نمونههای معدودی از آنان در هر دوره چشم و دل آشنایان را مینوازد.»
البته در هر دورهای تعداد معدود اساتیدی هستند که الان هم در حوزه تشریف دارند و همدرس با علامه حسنزاده آملی بودند، امّا به احدی از آن بزرگواران که در جای خود از اساتید بزرگوار و ارزشمند حوزه هستند، ذوفنون اطلاق نشد. همانطور که رهبر انقلاب این اصطلاح حوزوی و علمی را دربارهی علامه حسنزاده بهکار بردند و فرمودند ایشان از «نمونههای معدودی از آنان در هر دوره» بودند. همانطور که علامه شعرانی در آن دوره ذوفنون بود، در دورهی ما هم ایشان ذوفنون بود. بنابراین، اصطلاح ذوفنون را در حوزه برای هر کسی استفاده نمیکنند. ایشان تمام آنچه را که علامه شعرانی داشت، دارا بود و اجازه روایی هم از جناب علامه شعرانی داشت.
🔹سوال: رهبر انقلاب در متن پیام تسلیت از عبارت «عالم ربّانی و سالک توحیدی» استفاده کردند که دارای بار معنایی خاصی در میان حوزویان و اهل علم است. ایشان در پایان پیام هم به خلقیات والای انسانی علامه حسن زاده اشاره کردند. لطفا مقداری در باره سیره اخلاقی و رفتاری ایشان توضیحاتی بفرمایید.
🔸پاسخ: آنچه حضرت آقا فرمودند، ترکیب جدیدی در این حوزه و رشته است. این خیلی مهم است؛ چون علامه در صحبتهایش همیشه اصرار بر این داشت که باید به توحید صمدی برسید. وقتی به توحید صمدی رسیدید، آرام میشوید و میفهمید که حقایق چگونه است. رهبر انقلاب به همین جهت این ترکیب زیبا را فرمودند و با این ترکیب همه چیز را بیان کردند.
اما در بیان خلقوخو و سیرت و سلوک علامه، چند نمونه از فقرات اخلاقی، توصیهها و طرز سلوکشان را بیان میکنم. گاهی صحبتی که پیش میآمد، ایشان میگفت ما داریم تلاش میکنیم که چیزهایی را برای رسیدن به کمال و سعادت خودمان بفهمیم. برای اینکه ما بفهمیم و تحفهای برگیریم، اوّلین قدم این است که خودمان را بشناسیم، بعد آن کار را انجام بدهیم. بارها به من میگفت که پسر! به فکر خودت باش، ببین چه کارهای و چه داری میکنی. میگفت آنچه کمال تو میشود و برای تو میماند، عمل توست. ایشان میگفت تلاش کنید اوّل خودتان را بسازید تا به حق مطلب و به حقیقت عالم برسید.
مطلب دیگری که گاهی به من تذکر میداد این بود که انسانها گاهی حال خوشی برایشان پیش میآید، ولی انسان واقعی کسی است که حال خوشش استمرار داشته باشد. میگفت کسی که در زمان خاصی حال خوشی به او دست داده یا به تعبیر ایشان شکاری کرده است، صورتی دیده یا معرفتی پیداکرده، مهم این است که این شرایط و آن وضعیت برای او استمرار داشته باشد. علامه میگفت ما انسانیم و انسان برای همین خلق شده، وگرنه در لحظهای حال خوشی داشته باشیم و بعد فراموش شود، معلوم نیست کِی این حال خوش دوباره به انسان برگردد؛ امّا کسی که اهل کار و معرفت است، باید برای این حالش مراقبت داشته باشد.
انسان باید مراقب و مواظب حالوهوای خودش باشد، هرچیزی نگوید، هرچیزی نبیند، هرچیزی نشنود. ایشان میگفت وقتی حیوان میخواهد غذایی بخورد، اوّل بو میکند و بعد آن غذا را میخورد. ما نباید هر حرفی را در ظرف جانمان بریزیم. باید دقت کنیم که این حرف از کیست و چه دارد میگوید و کدام شرایط و حرف کمال ما را دارد. ما نباید هر حرفی بزنیم.
ایشان میگفت دهان ما باید پاک و مطهر باشد. خداوند این دهان را به ما داده تا حرف نیکو و سخن درست بگوییم، نه اینکه هرچه دلمان خواست بگوییم. بعد هم میگفت غیر از این زبان هرزه میشود. زبان هرزهگو، چشم هرزهبین و گوشی که هرزه بشنود بهجایی نمیرسد. این مطالب را بارها تذکر می داد و یادآوری می کرد.
🔹سوال: رهبر انقلاب در پیامشان به مواضع انقلابی علامه حسنزاده اشاره داشتند. مصادیقی از مواضع و اقدامات انقلابی علامه را تشریح بفرمائید.
🔸پاسخ: در زمان انقلاب حضرت علامه ملجأ و پناه مردم آمل بود و در حرکتهایی که انجام میگرفت، حضور داشت و مشورت میداد. بعد از انقلاب هم تا زمانی که در آمل بود، کارها با نظارت ایشان انجام میشد؛ حتی زمانی که امام تشریف آوردند، علامه خدمت امام رسید و به ایشان عرض کرد که آقا جان! من طلبهای هستم در آمل، هر امری هست بفرمایید آنجا من با جان و دل برای این انقلاب انجام خواهم داد.
یکبار جمعی از دوستان که به قم میآیند، دربارهی مسئلهی انتظار و ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف سوالاتی داشتند. حضرت علامه به آنها میگوید اینجا عالم دنیاست، ظهور اگر برای اینجاست بهتدریج انجام میشود و بعد اشاره کردند که انقلاب اسلامی ما الان طلیعهای از ظهور آن حضرت است که در ایران اسلامی رخ داده است. این تعبیر بسیار بلند و عالی حضرت علامه درباره انقلاب بود.
همانطور که همه میدانند علامه در زمان رهبری حضرت آیتالله خامنهای هم با جان و دل هم از رهبری و هم از انقلاب دفاع جانانه کرد. وقتی کتاب «انسان در عرف عرفان» نوشته شد، در مقدمه کتاب را به رهبر انقلاب تقدیم و زمانی هم که ایشان به آمل تشریف آوردند، کتاب را تقدیمشان کرد. حضرت علامه همیشه در سخنرانیهای خود از حضرت آیتالله خامنهای حمایت میکرد.
🔹سوال: خاطرهای از مراودات علامه حسنزاده و رهبر انقلاب در ذهن دارید؟
🔸پاسخ: بعضیها نمیدانند که ادارهکردن کشور چه معنایی دارد. زیر و بم و سختی روزگار نچشیدهاند. علامه میگفت چه کسی بهتر از ایشان است. چه کسی میتواند این کشور بزرگ را با عظمت اداره کند و به پیش ببرد. ایشان شایستهی این جایگاه هستند، چراکه هم تجربه دارند، هم عالماند و هم روحانی متقی و پارسایی هستند. ایشان میگفت باید خدا را برای این نعمت شکر کنیم که چنین فردی رهبر انقلاب است و دارد کشور را هدایت میکند و بعضیها نمیدانند که هدایت این کشور بزرگ با تمدنی کهن چقدر سخت است. کسی که این بار و امانت را به دوش میکشد، باید مرد این میدان باشد. این علاقه هم دوطرفه بود. رهبر انقلاب گاهی اوقات که قم تشریف میآوردند، به منزل علامه حسنزاده میرفتند و با هم دیدار میکردند.
🔹سوال: برخی عرفان را به کنجنشینی و گوشهی عزلت نشستن تعبیر میکنند. حضرت آیتالله حسنزاده در نوع سلوک و عرفانشان نشان دادند که میشود پارسای زاهد و سالک توحیدی بود، در عین حال در صحنههای سیاسی و اجتماعی هم حضور فعال داشت. این نگاه از کجا آمد و براساس چه جهانبینی است که علامه در این مسیر حرکت کرد؟
🔸پاسخ: علامه دربارهی ریاضت و سِیروسلوک میفرمود بزرگترین ریاضت متشرعبودن است. ایشان میفرمود کسی که متشرع واقعی باشد، با مردم و بندگان خداست. ایشان بهمعنای واقعی کلمه متشرع بود. به من میفرمود متشرع واقعی باید مواظب حرفزدن و مواظب دیدنش باشد. از این و آن گفتن فایده ندارد، باید خودتان بهجایی برسید که حرف از شما بجوشد، آن موقع متشرع میشوید. شما وقتی حلال و حرام خدا و همهی مسائلی را که در فقه آمده با دقت کامل رعایت کنید، آنوقت متشرع واقعی میشوید. متشرعبودن به حرفزدن نیست، متشرعبودن به عمل است. حرف و عمل علامه یکی بود و آن چیزی را که در دل داشت، در سیمایش دیده میشد. لذا، کنارهگیریها مال آدمهایی است که هنوز واقعاً بهمعنای حقیقی کلمه متشرع نشدند.
💢 بهره گیری از استاد حاذق توصیه همیشگی علامه حسن زاده بود
✅ حجت الاسلام اسدی، استاد حوزه:
🔹 هر کس از طلاب بخواهد در رشته هایی که علامه متخصص بود ورود کنند باید به نسخه خود علامه عمل کند؛ مثال مرحوم حسن زاده این بود که آهن بدون استاد آهنگر، تبدیل به خنجر نمی شود و طلبه بدون استاد نیز نمی تواند در مسیر علمی پیش برود.
🔹 طلبه باید استاد خوب و حاذق پیدا کند تا بتواند در مقاطع مختلف علمی رشد کند و این مسأله مورد تأکید همیشگی استاد بود، البته باید بگویم که من محضر علامه را درک و تلمذ کردم اما آدم نشدم.
#علامه_حسن_زاده_آملی
🔔 چند حکایت شیرین از علاقه و اهتمام استاد حسنزادهٔ آملی به کتاب
🎙 حاج شیخ حسن رمضانی
🔹 «یادم هست كه در محضر ایشان [: آیةالله حسنزاده]، یك بندهخدایی روی عدم التفات، استکان چای را گذاشت بر روی کتابی. آقا نبودید که برخورد ایشان را ببینید! با تعجّب و عصبانیّت فرمود: روی كتاب؟ خب بگذار آنطرف! چرا روی کتاب؟ آن بندهخدا گفت: مواظبم آقا. فرمود: كاری به مواظبت ندارم، اصلاً چرا گذاشتید؟ كتاب مگر چیز معمولی است؟!
🔸 یك وقتی با ایشان رفتیم صحّافی برای تجلید دو جلد كتاب که از آثار محییالدّین عربی را فهرست کرده بودند. ایشان به آن بندهخدای صحّاف فرمود: آقا مواظب باش که فقط و فقط جلد كنید، نمیخواهم که بُرِش بزنید. آن آقا گفت: نمیشود، ما كه اهل فن هستیم معتقدیم که كتاب باید دست بیاید تا بتوانیم شیرازه كنیم و این امر بدون برش ممکن نیست. ایشان فرمود: نه نمیخواهد برش بزنید، فقط جلد بسازید. او هم میگفت: نمیشود.
▫️ من فضولی كردم و گفتم: آقا ما این را از شما یاد گرفتیم كه سخن اهل فن را باید شنید. تا این را گفتم، ایشان فرمود: شما جوان، آن آقا هم جوان، منِ پیرمرد را گیر آورده و اینجا دوره كردید، هر كاری میخواهید بكنید، ولی جلوی چشم من نكنید. آقای صحّاف گفت: باشد. كتاب را گرفت و برد که برش بزند، ایشان صدا زد و فرمود: كم برش بزن، خیلی كم، به اندازهٔ حداقلّ ممكن، حاشیهٔ كتاب را از بین نبرید، من میخواهم جایی باشد برای نوشتن. گفت: چشم. رفت به طرف آخر مغازه، یك برش از این طرف و یك برش از آن طرف و یك برش از قسمت ثالث زد و كلّ حاصل آن برش را در دستش مچاله کرد و رو کرد به ایشان و گفت: آقا اینقدر من برش زدم. فرمود: من نمیتوانم نگاه كنم، به من نشان نده. ایشان حتی تحمّل برش کتاب را نداشت. اینها برای ما افسانه است!
🔹 گاهی میدیدیم افراد، كتابها را مُثله میکردند و چهار پنچ ورق از کتاب را میگذاشتند و میآوردند سرِ درس. ایشان به شدّت ناراحت میشد و میفرمود: چرا كتاب را مُثله كردید؟ شما نمیدانید كتاب بغل كردن چقدر لذّت دارد؟ چرا از این لذّتها محرومید؟!
📚 (منبع: خبرنامهٔ مجمع عالی حکمت، ش۵، ص۲۶؛ نیز ر.ک: تشنهٔ دانش، ص۸۷ - ۸۸)
#حسن_زاده_آملی
#کتاب
❖ از زیباترین اشعار علامه حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه
رباید دلبر از تو دل ولی آهسته آهسته،
مراد تو شود حاصل ولی آهسته آهسته
سخن دارم ز استادم نخواهد رفت از یادم،
که گفتا حل شود مشکل ولی آهسته آهسته
تحمل کن که سنگ بی بهایی در دل کوهی،
شود لعل بسی قابل ولی آهسته آهسته
مزن از ناامیدی دم که آن طفل دبستانی،
شود دانشور کامل ولی آهسته آهسته
به نور دانش و تقوی شود گمگشتگانی را
به حق آوردن از باطل ولی آهسته آهسته
همای عشق ما را بُرده با خود در بر دلبر،
ازین منزل به آن منزل ولی آهسته آهسته
که باید ناخدا کشتیِ در امواج دریا را،
کشاند جانب ساحل ولی آهسته آهسته
به دامن دامنِ دُرّ ثمینِ دیدگانم شد
سرشک رحمتش نازل ولی آهسته آهسته
سحرگاهی دل آگاهی چه مینالید از حسرت،
که آه از عمر بیحاصل ولی آهسته آهسته
حضورش قوّتِ سَحبان نطقم را ربود از من،
شده سحبان من باقل ولی آهسته آهسته
شراب عشق را بنگر که هر خلوت نشینی را،
کند رسوای هر محفل ولی آهسته آهسته
خرامان بگذرد از خطّه ایران غزلهایم،
به هند و سند کشد محمل ولی آهسته آهسته
به لطف پیر میخانه حسن بگرفت پیمانه،
به امّیدش شده نائل ولی آهسته آهسته
😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| مدل رابطهی شاگردان با علامه حسنزاده آملی
#علامه_حسن_زاده
💠امتحان الهی...
آیت الله #مصباح :
🔹خود این وضعیت وسیلهای است برای آزمایش کسانی که میخواهند از این فرصت برای اغراض شخصی، گروهی یا سیاسی سوء استفاده کنند.
🔸گاهی بعضی گناهانی که خواص مرتکب میشوند از هزاران گناه کبیرهای که عوام مرتکب میشوند بدتر است. برای آنکه کسی که دزدی میکند یا مرتکب کار خلاف عفتی میشود صریحا میگوید #هوای_نفس است.
🔹اما گاه کسی میخواهد از فرصتی استفاده کند و کاری کند که ظاهرش #عبادت است و باطنش هوای نفس و مریدبازی است و نتیجه بالفعل آن ایجاد اختلاف میان مردم است.
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
🔺مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح درباره ویروس کرونا با عنوان #ویروس_هدفمند ۳
♻️ ۲۰ مهر؛ روز بزرگداشت حافظ
✍ خواجه شمس الدين محمد حافظ شيرازي در حدود سال 726 ق در شيراز به دنيا آمد. وي پس از فراگرفتن دانش هاي متداول، ديوان شعراي گذشته و معاصر خود را به دقت مطالعه كرد و نخست معنا را از لفظ جدا نمود و لفظ را به دور افكند. آنگاه معنا را در كوره ذهن فروزنده خود ريخت و از آن زيوري گوهر آگين ساخت.
✅ كمال هنر حافظ در اين است كه از همان عناصر در دسترس همگان، معجوني شفابخش و مفرّح تهيه كرده و استادانه و سِحرآفرينانه، آنها را به خدمتِ ابلاغ پيام خود در آورده است. او تفسير قرآن، حكمت و ادبيات عرب را به خوبي مي دانست و چون قرآن را با چند روايت و قرائت حفظ كرده بود، به حافظ شهرت يافت. حافظ با الهام گرفتن از آموزه هاي اسلامي و مفاهيم قرآني و بكارگيري استعارات و كنايات منحصر به فرد، توانست نابترين غزل هاي تاريخ ادبيات ايران را بسرايد.
✅ اهميت حافظ در آن است كه توانست مضامين عرفاني و عشقي را به نحوي در هم آميزد كه از دو شيوه غزل عارفانه و عاشقانه، سبك واحد و جديدي به وجود آيد. تركيباتي كه حافظ در اشعار خود آورده، غالباً تازه، بديع و بي سابقه است و حافظ در ساختن اين تركيبات، نهايت قدرت و كمال ذوق و لطافتِ طبع خود را نشان داده كه كمتر شاعري از اين حيث با او قابل مقايسه است.
✅ شعر حافظ در فضاي اسلامي غوطه ور است و ديوان حافظ مملو از الفاظ و تعابير قرآني مي باشد. علاوه بر اين، در اشعار او، اصطلاحات مربوط به تصوف، عرفان، فلسفه، كلام، تفسير، حديث و فقه و... به مقدار فراوان به چشم مي خورَد.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حافظ، درخشان ترین ستاره فرهنگ فارسی
ما حافظ را فقط به عنوان يک حادثه تاريخي، ارج نمي نهيم؛ بلکه حافظ همچنين حامل يک پيام و يک فرهنگ است. دو خصوصيت وجود دارد که به ما حکم مي کند که از حافظ تجليل کنيم و ياد او را زنده کنيم؛
اول، زبان فاخر اوست که همچنان در قله زبان فارسي و شعر فارسي است و ما اين زبان را بايد ارج بنهيم و از آن معراجي بسازيم به سوي زبان پاک پيراسته کامل والا؛ چيزي که امروز از آن محروميم؛
دوم، معارف حافظي است که خود او تکرار مي کند که از نکات قرآني استفاده کرده است. قرآن، درس هميشگي زندگي انسان است و «ديوان حافظ»، مستفاد از قرآن است و خود او اعتراف مي کند که نکات قرآني را آموخته و زبان خودش را به آنها گشوده است. پس محتواي شعر حافظ، آنجا که از جنبه شعري محض، خارج مي شود و قدم در وادي بيان معارف و اخلاقيات مي گذارد، يک گنجينه و ذخيره است براي ملت ما امروز و نسل هاي آينده و همچنين براي ملت هاي ديگر؛ چون معارف والاي انساني، مرز نمي شناسد. پس بزرگداشت از حافظ، بزرگداشت از فرهنگ قرآني و اسلامي و ايراني است و بزرگداشت از آن انديشههاي نابي است که در اين «ديوان» کوچک، گردآوري شده و به بهترين و شيواترين زبان، ادا شده است... آن چنان که من جمعبندي مي کنم از «ديوان» او و از مجموعه سخن او، شعر حافظ، در اوج هنر فارسي است و از جهات مختلف، در حد اعلاست.
🎤بيانات رهبر انقلاب در آيين گشايش کنگره جهاني حافظ، 67/8/28
۲۰ مهر ؛ روز بزرگداشت حافظ
💢 اقدام انقلابی امام جمعه شهر پرند
👈 امام جمعه پرند طی اقدامی انقلابی همه دارایی و اموال خود را اعلام کرد و از سایر مسوولان و اعضای شورای شهر پرند نیز خواست تا اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند.
#اعلام_دارایی
🔴دولت رئیسی در ماه اول کاری خود پایه پولی را کاهش داد
🔹در حالی که دولت روحانی در ماههای پایانی کار خود با چاپ بیسابقه پول تورمزا اقدام به رفع کسری بودجه کرده بود، دولت رئیسی در ماه اول خود توانست این روند را متوقف کند.
🔹بر اساس آمار بانک مرکزی، در پایان مردادماه امسال حجم پایه پولی نسبت به تیرماه کاهش یافت.در حالی که دولت روحانی در ۴ ماه نخست امسال نزدیک به ۵۹ هزار میلیارد تومان پول تورمزا چاپ کرده بود، دولت رئیسی در ماه اول فعالیت خود نه تنها پول جدیدی چاپ نکرد، بلکه مقداری از حجم پایه پولی را نیز از بازار جمع کرد.
🔹حجم پایه پولی در پایان تیرماه ۵۱۷۵ هزار میلیارد ریال بود که در مردادماه به ۵۱۵۹هزار میلیارد ریال کاهش یافت.
🔹دولت روحانی با چاپ پول پرقدرت و تورمزا در ماههای پایانی خود عامل تشدید تورم در کشور شد و بیسابقهترین بیانضباطی مالی تاریخ ایران را رقم زد./نوداقتصادی
♨️راز شایسته سالاری در دانشگاه امام صادق ؟!
«حسین شهبازی» در یادداشتی با عنوان «راز شایسته سالاری در دانشگاه امام صادق» در کانال بهاری «مکتوبات» که در صفحهی شخصی «سید مهدی صدرالساداتی» هم منتشر شده نوشت:
🔸 شاید برای شما هم مثل خیلیهای دیگر این سوال پیش آمده باشد که راز ایمنی و پاکی سیستم مدیریت کشور در برابر خویشاوند سالاری و الیگارشی چیست؟
🔹 به بخشهایی از روایتی که چندی است پیرامون نحوه شکل گیری و اداره دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق در رسانهها منتشر شده توجه بفرمایید:
🔸 مرحوم آیتالله مهدوی کنی پس از تاسیس دانشگاه و انتصاب مادامالعمر به ریاست، همسرشان خانم سرخهای را هم به عنوان رییس مادامالعمر واحد خواهران اعلام میکنند.
🔹 برادر بزرگتر ایشان محمدباقر باقریکنی، قائم مقام رئیس دانشگاه میباشند؛ همین برادر قائم مقام دو پسر دارد، یکی علی باقری، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق که معاون سعید جلیلی، استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق در شورایعالی امنیت ملی بود.
🔸 پسر دیگر برادر مهدوی کنی هم مصباحالهدی باقری کنی، استاد مدیریت دانشگاه امام صادق و هم چند سالی مدیر طرح و برنامه دانشگاه و رئیس دانشکده مدیریت آن بودهاست که در حال حاضر داماد آیتالله خامنهای و همسر خانم هدی خامنهای است.
🔹دختر آیتالله کنی، صدیقه مهدوی کنی، استاد علوم قرآنی دانشگاه امام صادق قائممقام مادر در واحد خواهران هستند؛
🔸همسر این خانم، ابراهیم انصاریان، مسئول دفتر آیتالله در مجلس خبرگان و برادر شیخ حسین انصاریان بودند؛ این زوج دو فرزند دارند:
🔹زهیر انصاریان، استاد فلسفه دانشگاه امام صادق که مدیر اداره گزینش دانشجویان بود و ضحی انصاریان که در واحد خواهران دانشگاه امام صادق شاغل است.
🔸 جالب است بدانید همه نامبردگان بالا که استاد دانشگاه امام صادق هستند در همین دانشگاه یعنی دانشگاه پدرشان فارغالتحصیل شدهاند.
🔹دختر کوچک آیتالله هم #هدیه مهدوی کنی است، فارعالتحصیل و استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام صادق که هم اکنون مدیر گزینش واحد خواهران و نیز مدیر مدارس دخترانه غیرانتفاعی وابسته به دانشگاه است.
🔸همسرشان حجتالاسلام سیدمصطفی میرلوحی هم عضو هئیت علمی و مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه امام صادق و مدیر و امام جماعت و تولیت مسجد امام صادق در میدان فلسطین است؛ این زوج سه فرزند دارند.
🔹 فرزند اول سیدمحمدحسین میرلوحی که فعلا دانشجوی دانشگاه امام صادق و ضمنا داماد حجتالاسلام علیرضا پناهیان است دو فرزند دیگر هنوز مدرسه میروند و طبیعتا به سن لازم برای پذیرش مسوولیتهای خطیر نرسیدهاند.
🔸 آیتالله یک فرزند پسر هم دارند به نام محمدسعید مهدویکنی، فارعالتحصیل و استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق که هم اکنون ریاست دانشگاه را برعهده دارد؛ همسر او هم از همین دانشگاه مدرک گرفته و در همین دانشگاه کار میکند. این زوج سه فرزند دارند که آنها هم هنوز به سن دانشگاه نرسیدهاند که وارد دانشگاه شوند.
⭕️ خب دانشگاهی که مرکز اصلی تربیت مدیران جمهوری اسلامی است وقتی خودش اینچنین مبتنی بر شایسته سالاری بنا و اداره شده باشد روشن است که همین سلامت و مصونیت را از طریق محصولاتش به سیستم مدیریت کشور تسری بدهد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔴تعارض منافع مدیران بورس به قله رسید
۸۰ درصد مدیران ارشد بورس در شرکتهای بورسی مسئولیت دارند
♦️مالکیت یا دارا بودن سهام شرکت خصوصی؛ موقعیتی است که در آن یک مقام در بازار سرمایه همزمان در بخش خصوصی دارای سهام یا مالکیت یک شرکت خصوصی است که آن شرکت تحتکنترل یا تحتتاثیر تصمیمات او قرار دارد. این موضوع با عضویت بسیاری از مدیران عالیرتبه سازمان در شرکتهای مختلف مشهود است.
♦️ ۲۵عضو هیاتمدیره ارکان مختلف بورس (بورس، فرابورس، بورس انرژی، شورای عالی بورس و... ) بهطور همزمان در هیات مدیره ۶۸ شرکت خصوصی که عموما فعالیت مالی دارند، عضو هستند که فعالیت ۶۲ شرکت مستقیما با بازار سرمایه در ارتباط بوده و خواهد بود.
🔴 مجموعه پرسش و پاسخ های دانشجویی 🔴
نشر نهاد رهبری در دانشگاهها.
پاسخ به صدها سوال و شبهه ی مهم و کاربردی در موضوعات گوناگون؛
( خداشناسی. معاد. نبوت. امام شناسی. قرآن شناسی. عصمت. گناه و توبه. نماز. دین شناسی. ماه رمضان. قیام حسینی.
رساله ی برگزیده. احکام خمس، روزه، بلوغ، بانوان، نگاه، پوشش، موسیقی، اعتکاف، دعا و توسل. راز آفرینش. عرفان و عشق. مهدویت. عصر ظهور. اهل سنت واقعی. شخصیت و حقوق زن.
حقوق خانوادگی زن.
پرسش های برگزیده.
پرسش از آیت الله جوادی.
تفسیر آیات برگزیده.
حکومت دینی. ولایت فقیه. جمهوری اسلامی. مجلس خبرگان. بهاییت. جریان شناسی سیاسی).
۳۶ جلد. نو. ۳۳۰ هزار تومان.
(قیمت روز بالای یک میلیون تومان!!)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تمسخر آیه قرآن درباره " شراب طهور" توسط آقامیری
آیا می شود در برابر تمسخر قرآن هم سکوت کرد؟!
✅چند نکته:
هنر #آقامیری، نفی عبادت خدا و مبارزه با تکلیف گرایی و تبلیغ اباحه گری است که با هوای نفس انسانی سازگار است و به همین دلیل سخنش بین افرادی که اهل مسامحه در دین هستند، برد دارد و بیشتر جا می کند.
خیلی از خطباء هم اگر با این شیوه سخنرانی کنند، می توانند دل جمع کثیری از انسانها را جذب کنند اما قرار نیست چنین شود و پا روی حق بگذاریم...
به بیان دیگر، طبق حدیث:
الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه ما درت معیشتهم
هنر یزید و عبیدالله بن زیاد که توانستند اکثریت را با خودشان همراه کنند، همین دست گذاشتن بر دنیاطلبی مردمی بود که نمی خواستند یا نمی توانستند بهای راه حق و درست را بپردازند.
اما امامان معصوم و شیعیان آنها، سخنانشان بر خلاف هوای نفس است و از این رو، همواره از سوی افراد و جریانات هایی مورد تمسخر و استهزاء قرار گرفته اند.
پ.ن: آیه مبارکه مورد اشاره: عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُنْدُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ ۖ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا (۲۱انسان)
#آقامیری
#اباحه_گری
#اندیشه_دینی
#حجت_الاسلام_والمسلمین_گلی
@Andyshedini 🆔@meshkatnoor
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از تاریخ ضبط این گفتگو (دی 97) سه سال هم نگذشته.
روزهایی که ما می گفتیم ظریف توافقی را امضا کرده که نمی دانسته در آن چه چیزی نوشته شده اما پاسخی که به ما می دادند این بود که اینها حرفهای نبویان است!
حالا ظریف هم همان حرفهای نبویان را تکرار و تاکید کرده که نمیدانسته در برجام کلمه تعلیق آمده بود یا لغو! داستان غم انگیزی است...
sabeti ✅
⚫️سالروز رحلت حضرت سکینه(س)
🌹نام : آمنه ،آمینه ،
پدر : سید الشهدا حضرت امام حسین علیه السلام
مادر : حضرت رباب سلام الله علیها
القاب : سکینه یا سُکینه ، خیر النسوان که امام حسین در روز عاشورا وی را به این لقب خطاب قرارداد
مکان ولادت : مدینه منوّره
سال ولادت : حدودسال 48 هجری
سن مبارک : 70 سال
سال رحلت : 117 هجری در زمان هشام بن عبدالملک
🌹حضرت سکینه در کربلا حضور داشت و سخنان و اشعار و نقشی که ایفا کرده بود در تاریخ ثبت شده است
korsi152-Dr.naderi.mp3
14.37M
بشنوید صوت #کرسی_علمی_ترویجی152
✅ ✅ موضوع: مقایسه دیدگاههای علامه مصباح یزدی(ره) و محمد نقیب العطاس در زمینه علوم انسانی اسلامی
👤 ارائهکننده: حجت الاسلام و المسلمين آقای دكتر محمدمهدی نادری
🗓 برگزار شده در دوشنبه 19 مهرماه 1400
🔷 رزومه علمی آقای دكتر محمدمهدی نادری
🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1268