13.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #ببینید | «بزرگترین نتیجه با کمترین هزینه»
✅بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مصاحبه با مجموعه رسانهای KHAMENEI.IR
🔺️انتشار به مناسبت ۱۷ مرداد روز #خبرنگار
📽 مشاهده فایل با کیفیت بالا، در کانال آپارات:
https://aparat.com/v/ndvuf
🌐 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 انتقاد ازمسؤلین در بیان استاد مصباح
🎙آیت الله مصباح یزدی:
همه ما مسولیم و باید مچ خائنین را بگیریم تا فسادشان دامن نظام را نگیرد. انتقاد کردن از افراد، تضعیف انقلاب نیست تقویت نظام است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
افتخار شاگردی اهلبیت
از افتخارات ملاصدرا، شاگردی مکتب اهلبیت علیهمالسلام است، آثار تفسیری ایشان، اگر از آثار فلسفیاش بیشتر نباشد، کمتر نیست، بزرگان حکمت متعالیه نیز همینگونه بودهاند؛ وحیپژوهی شاخصهی حکمت متعالیه است.
امام حسن عسکری علیهالسلام فرمودند: «اگر محمد صلیالله علیه و آله و سلم و اوصیاء پس از ایشان نبودند شما همانند چهارپایان، حیران میماندید و هیچیک از واجبات الهی را نمیشناختید، آیا برای ورود به شهری، جز از در آن، کسی وارد میشود؟!»
ملاصدرا در رسالهی متشابهات القرآن میگوید؛ علت تحیّر برخی از حکماء، آن است که عمرشان را صرف بحث و نظر کرده، و در کتاب و سنت؛ با قلبی صاف، تأمل نکردند.
اهلبیت، باب بیوت معرفتاند(عرشیه218).
پینوشت؛
و لولا محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلّم والاوصیاء من بعده لکنتم حیاری کالبهائم لا تعرفون فرضا من الفرائض و هل یدخل قریة الا من بابها(امام حسن عسکری علیهالسلام)
ان هذه الآفة العظيمة و الداهية الشديدة، إنما لحقت عقول هؤلاء المتفكرين لاعتمادهم طول العمر على طريقة البحث و الجدل، و عدم مراجعتهم الى طريقة اهل الحق و هي التأمل في كتاب اللّه و سنة نبيه صلّى اللّه عليه و آله بقلب صاف عن نقوش الافكار المبتدعة(ملاصدرا، رسالةمتشابهات القرآن)
إذ لم يأتوا البيوت من أبوابها فحرموا من شراب المعرفة بسرابها بل هذه قوابس مقتبسة من مشكاة النبوة و الولاية مستخرجة من ينابيع الكتاب و السنة من غير أن تكتسب من مناولة الباحثين أو مزاولة صحبة المعلمين(عرشیه ص218)
https://eitaa.com/farbehi
ملاصدرا، باب تحصیل در مدرسهی اهلبیت را، بر حکماء، گشود
شیخالرئیس گفت؛ تعلیم و تعلم، میتواند تفهّمی و از طریق یک معلّم باشد، و نیز گفت؛ اگر صادق مصدَّق، نبی مکرَّم، سخنی گفت، ما باید آنرا قبول کنیم اما دیگر نگفت که بهطور کلی، حکمت را باید از مشکات نبوت گرفت.
خواجه نصیرالدین طوسی گفت؛ یکی از فوائد بعثت آناست که میتواند به عقل در فهم معلومات عقلی کمک کند، اما دیگر تأکید نکرد که «پس تحصیل عقل در مدرسهی انبیاء ضرورت دارد».
اما ملاصدرا با صدای بلند به طول همهی تاریخ فریاد کشید؛
عقل باید در مدرسهی وحی تحصیل کند و الا گرفتار سردرگمی و تحیُّر میشود.
و نیز گفت:
حکیمی که دینش، دین انبیاء نباشد، از حکمت هیچ بهرهای نبرده.
من تا کنون ندیدهام یکی از صدرائیها بگوید: مگر ما حکماء هم باید در مدرسهی انبیاء و اهلبیتِ وحی، تحصیل کنیم؟!، زیرا همهی آنها میدانند باب معرفت و حکمت، همینجاست.
خدا رحمت کند صدرالمتألهین را که باب تحصیل در مدرسهی اهلبیت علیهمالسلام را بر حکمتپژوهان باز کرد و تنها به حکمائی بها داد، که حکمتشان را از مشکات نبوت گرفتهاند.
پینوشت؛
...أساطين الحكمة كأفلاطن و من سبقه من الحكماء الذين اقتبسوا أنوار حكمتهم من مشكوة نبوة الأنبياء سلام الله على نبينا و عليهم أجمعين
(مفاتیحالغیب ص557)
و من لم يكن دينه دين الأنبياء، فليس من الحكمة في شيء (مفاتیح ص413)
«فانظر إلى هذه العقلاء كيف صارت عقولهم صرعى و بصائرهم حولى و عيونهم عمشاء و أما سادات هذه الطريقة و خزنة أسرار الوحدة و علماء علم الربوبية الذين يقتبسون أنوار المعرفة من مشكاة النبوة و إعلام الله و تعريفه و تنبيهه فهم يعلمون بالحق و به يهتدون و ليس لغيرهم نصيب مما رزقهم الله خاصة»(مفاتيح الغيب،ص 334)
«كيف يهتدى الى الصواب من اقتفى محض العقل و اقتصر، و ما استضاء بنور الشرع و لا استبصر فليت شعرى كيف يفزع الى العقل حين يعتريه العى و الحصر، ا وَ لا يعلم ان حِظَى العقل قبل ان يهتدى بنور الشريعة قاصرة و ان مجاله ضيق مختصر،» (شرح أصول الكافي، ج2، ص: 389)
https://eitaa.com/farbehi
جریان ماندگار
برخی تلقیشان این است که آقای مصباح خار چشم دشمن بود، ولی این، تفسیر ناقصی از شخصیت ایشان است؛
آقای مصباح در کتاب جامعه و تاریخش میگوید؛ عالمِ دینی باید «انحرافِپنهان» را تشخیص دهد، و سپس «اعلامِخطر» کند؛ و ایشان خود اینچنین بود، معمولا علیه انحرافی که دیگران نمیدیدند، فریاد میکشید، لذا همراه خود، جمعی را میشورانید،
یک بار در دههی هفتاد پس از یکی از سخنرانیهایش، خدمت ایشان رفته و پرسیدم: استاد! شما کتابی در نقد آقای سروش نمینویسید؟! ایشان فرمودند: «کتابهای زیادی در این زمینه نوشته شده، و کتاب آقای لاریجانی هم خوب است، نظر من اجمالا همان است که ایشان در آنجا گفته!»، آقای مصباح با فریادش، ناقدان را میشورانید و نقدها با فریادهایش آغاز و یا گسترش مییافت؛
همچنین، پس از فریادهای آقای مصباح علیه دولت خاتمی، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مطالعات ویژهای تشکیل داد و هزاران شبهه، علیه باورهای دینی، از نشریات جبههی اصلاحات جمعآوری کرد و آنها را به سمع و نظر اندیشمندان رساند، امروز بحمدالله حجم زیادی از آنشبهات، در قالب پژوهشهای موضوعی، نقد شدهاست.
آقای مصباح در واقع خار چشم کسانی بود که در قامت دوست سخن دشمن را میگفتند.
ایشان هزینههای زیادی داد اما توانست این روحیه را تبدیل به یک «جریانِماندگار» کند.
https://eitaa.com/farbehi
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
,🎥 ببینید:
ویژگی مضاعف علومتربیتی در بین علوم انسانی از دیدگاه مرحوم استاد علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه در بین اعضای گروه علوم تربیتی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، اسفند۱۳۹۲
▪️@tarbiyati_iki
✅ #خودسازی(5)👇👇👇
♦️♦️چگونه دین و اخلاق از بین می رود؟♦️♦️
◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛
«اگر ما #اراده_و_اختيار انسان را در نظر نياوريم و انسان را صرفاً متأثر از عوامل زيستي و فيزيولوژيك و ساير عوامل بدانيم، مسأله تعليم و تربيت، #دين_و_اخلاق موضوعاً منتفي ميگردند
و انسان در اسارت يك سيستم #جبري قرار ميگيرد و ديگر تعهد، مسئوليت و تكليفي متوجه او نخواهد بود و در مورد رفتارش بازخواست نخواهد شد؛چون در آن صورت، رفتار او #جبري و ناشي از تأثير عوامل غير اختياري و طبيعي خواهد بود!»
📚کتاب"به سوی خود سازی"؛ص 49
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #ببینید | اگر کسی از مرگ نترسید پیروز است!
مجموعه کلیپهای #آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا بخشهایی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده میشود.
🏴 @mesbahyazdi_ir
نقل خاطره از مرحوم آیت الله مصباح یزدی
✅ علامه این کتابها را میبوسید!
▫️خداوندِ رفيع الدّرجات، درجات مرحوم علاّمه طباطبايى رضوان الله تعالى عليه را عالىتر بفرمايد. او وقتى كتاب روايت را به دست مىگرفت، آن را مىبوسيد. اگر درون قفسه كتابى، كتاب روايت وجود داشت، طورى مىنشست كه پشت به كتاب روايت نباشد. در جلساتى كه در منازل اهل علم تشكيل مىشد، بسيار مواظب بود به قفسه كتابها پشت نكند و به كتابهاى روايى، كمترين بىاحترامى نشود. علاّمه طباطبايى(رحمه الله)، گوهرشناس بود و قدر پيامبر(صلى الله عليه وآله) و امامان معصوم(عليهمالسلام) را مىدانست؛ از اين رو جلد كتاب روايت را مىبوسيد و معتقد بود كه اين كتاب به صاحبش انتساب دارد. مگر چوب درگاه حضرت معصومه(عليها السلام) با چوب درهاى ديگر فرق مىكند؟! چوبِ در حرم حضرت معصومه(عليها السلام)، به وجود مقدّس حضرت انتساب دارد. اگر كسى به قصد شفا، حتّى خاك پاى زائران حضرت معصومه(عليها السلام) را به چشم بكشد، اشتباه نكرده است. اگر معرفت داشته باشيم، مىفهميم كه مقام اين بزرگان تا چه اندازه والا است. فهم ما كجا و مقام امامان معصوم(عليهم السلام) كجا؟!
📚 آفتاب ولایت، مصباح یزدی، ص49
_____
#مصباح_بصیرت
#عمار_انقلاب
#هدیه_به_روح_علامه_فاتحه_وصلوات
📨حداقل برای یک نفر ارسال کنید👌
🇮🇷 کانال استاد گرجی همدانی
👇👇👇
🌺 @o_gorji