eitaa logo
مصباحیه ...
135 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
528 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴عظمت ماه رجب 💐در حدیث بی‌نظیری که از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت ماه رجب نقل شده، چنین آمده است که در ماه رجب هر شب تا صبح فرشته‌ای از فرشتگان الهی در عالم معنا چنین ندا می‌دهد: طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِينَ وَ يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِي الشَّهْرُ شَهْرِي وَ الْعَبْدُ عَبْدِي وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِي فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ.» خوشا به حال ذاکران! خوشا به حال اهل طاعت! همانا خداوند متعال می‌فرماید: «من همنشین کسی‌ام که با من همنشینی کند، و مطیع کسی‌ام که از من اطاعت نماید، و آمرزنده کسی‌ام که از من آمرزش بطلبد. این ماه، ماه من است و بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است؛ پس هر کس در این ماه، من را بخواند، او را اجابت می‌کنم و هر کس از من درخواستی داشته باشد، به او عطا می‌کنم و هر کس از من هدایت بخواهد، او را هدایت می‌نمایم. من این ماه را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار دادم که هر کس به این ریسمان چنگ بزند، به من وصل شده است»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دار ابتلائات.mp3
479.3K
✅ توقع آسایش نداشته باشید در دار ابتلائات ... عارف کبیر، استاد (دامت برکاته) 🌸🌸🌸🌸🌸
🌹شهدای ماه اسفند 🌹 🌹عجب ماهیه این اسفند ماه شهید حمید باکری ۶ اسفند شهید حسین خرازی ۸ اسفند شهید امیر حاج امینی ۱۰ اسفند شهید حاج ابراهیم همت ۱۷ اسفند شهید حجت الله رحیمی ۱۸ اسفند شهید عبد الحسین برونسی ۲۳ اسفند شهید حاج عباس کریمی ۲۴ اسفند شهید مهدی باکری ۲۵ اسفند 🌹لقاء الله مبارک شما باد، عارفان گمنام و مردان بی ادعا 🌹هدیه به روح مطهرشان صلوات. 🌹🌹🌹😭
🔴 [به مناسبت سالروز کودتای انگلیسی سوم اسفند ۱۲۹۹ و آغاز عصر پهلوی در ایران] ♦️گزارش سفیر وقت آمریکا به وزارت امور خارجه کشورش از عملیات کودتا ♦️سفیر آمریکا در گزارشی به وزیر امور خارجه کشور متبوعش درباره کودتا نوشت: «در عصر یکشنبه بیستم فوریه، مردم از حرکت حدود ۱۵۰۰ نفر از نیروهای قزاق از قزوین که در چند مایلی بیرون تهران هستند، تعجب‌زده شدند. گفته می‌شد که آنها می‌خواهند پایتخت را به تصرف در آورند. ♦️در عصر همان روز وزیرمختار بریتانیا برای هواخوری به بیرون شهر رفته تا حدود ساعت پنج بازنگشته. ساعاتی قبل از این ساعت، کنسول هیئت بریتانیا، سرهنگ دوم هیگ و سیدضیاءالدین برای ملاقات با قزاقان به بیرون شهر رفته بودند. هدف این دو نفر تحقیق درباره نیات قزاقان مهاجم بوده است و قزاقان آشکار ساختند که به هریک از آنها بریتانیا قبل از ورود به شهر پنج تومان، حدود پنج دلار، داده است. ♦️این طور گفته می شود که پیش از خروج قزاق‌ها از قزوین، کلنل اسمیت (رئیس قزاق‌ها در قزوین) پول لازم را برای تحویل به قزاق‌ها دریافت داشته است ... لازم به تذکر است که مبلغ مورد نظر با امضای اسمیت از بانک برداشت گردید ... بسرعت معلوم شد که بسیاری از چهره‌های اصلی جنبش، پیشتر دارای تماس‌های دوستانه‌ای با بریتانیا بوده‌اند ♦️ سرگرد مسعودخان ... در قزوین دستیار شخصی کلنل اسمیت بوده است. کلنل رضاخان که به ریاست قزاق‌ها رسید در هیئت انگلیس – ایران خدمت کرده و به صورت عملی جاسوس رئیس هیئت بوده و برای چندین ماه با بریتانیا در قزوین همکاری نزدیک داشته. سیدضیاءالدین، مالک روزنامه رسمی رعد است که بریتانیا به آن کمک مالی می‌کند. 📚چهارده قرن تلاش شیعه برای ماندن و توسعه/ انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، زمستان ۱۳۸۷ /صفحه ۳۸۱ /روح الله حسینیان.
🗓۳ اسفند۱۲۹۹ش 🏴کودتای رضاخان 🏴باحمایت انگلیس 💠رهبرانقلاب؛ ‼️حکومت رضاشاه از سلطنتش که شروع نشد، از کودتای سال ۱۲۹۹ شروع شد؛ اصلاً استبداد از آن وقت شروع شد. رضاخان بود که توانست آن استبداد قاهرِ رضاخانی را - سردار سپه بود - مثل یک میوه‌ی رسیده‌ای در دامن او (محمدرضا) بگذارد؛ والّا امکان نداشت. پس مبدأ استبداد دوم را، سال ۱۲۹۹ شمسی بگذارید. ۸۵/۲/۹ ‼️من کلّاً به جوانها و بخصوص به دانشجویان و طلاّب توصیه میکنم که آگاهیهای خودشان را افزایش دهند. بسیاری از این کجرویهایی که شما ملاحظه میکنید، ناشی از کمبود آگاهی است. نسل امروز جوان ما باید از تاریخ کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان مشروطیت به این طرف را بداند. شما باید بخصوص تاریخ رژیم گذشته را بدانید. نسل امروز ما درست نمیداند که انقلاب اسلامی چگونه این کشور را از چنگال آن رژیم خلاص کرده است. این را ما که با همه‌ی پوست و گوشت و همه‌ی هستىِ خود آن رژیم را حس کردیم، خوب میدانیم. شما باید تاریخ کودتای رضاخان در اسفند ۱۲۹۹، بعد رسیدنش به سلطنت در ۱۳۰۳، بعد جانشین شدن محمدرضا را بدانید من گمانم این است هر کسی، هر جوانی و هر دانشجویی که بداند این انقلاب و این نظام، کشور را از دست چه گرگهای خون‌آشامی گرفته شده و با چه زحماتی به اینجا رسیده و چه دشمنیهایی با آن شده، درآنوقت کاملاً وظیفه‌ی خودش را حس میکند و تشخیص میدهد! ۷۹/۱۲/۲۲ Jahade_tabeini
🗓۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ 🏳رحلت روحانی بصیر بیدارگر 🏳خارچشم منافقان و غربزدگان 🏳مجاهد تاریخ مشروطه مشروعه 🏳مدافع شهیدمظلوم، شیخ‌فضل‌الله 🏳حجةالاسلام علی ابوالحسنی منذر 💠رهبرانقلاب : ‼️آنچه من بر آن اصرار دارم، مسئله‌ی تاریخ‌نگاری مشروطه است که از سال‌ها پیش با دوستان متعددی این را درمیان گذاشته‌ام و بحث کرده‌ام. ما واقعاً احتیاج داریم به یک تاریخ مستندِ قوىِ روشنی از مشروطیت. مشروطیت را باید درست تبیین کنیم، که البته وقتی این تاریخ تبیین شد و در سطوح مختلف آماده شد - چه در سطوح دانش‌آموزی و دانشگاهی، چه در سطوح تحقیقی - پخش و منتشر خواهد شد. حقیقت این است که ما هنوز از مشروطیت یک تاریخ کامل جامعی نداریم؛ این در حالی است که نوشته‌های مربوط به مشروطیت از قبیل همان نوشته‌ی ناظم‌الاسلام یا بقیه‌ی چیزهایی که از آن زمان نوشته شده، در اختیار مردم است؛ دارند میخوانند و برداشتهایی از قضیه‌ی مشروطیت میکنند که این برداشتها غالباً هم صحیح نیست! ۸۵/۲/۹ @Jahade_tabeini
🗓۴ اسفند ماه سال ۱۳۶۷ شمسی 🏳نامه‌امام به رئیس جمهور خامنه‌ای 🏳مبنی‌برجلوگیری‌از تحریف‌مشروطه 🏳در کتاب درس تاریخ دانش آموزان 🏳درپی‌اهانت‌به‌علمای‌مشروطه‌خواه 💠امام خمینی: ‼️جناب حجت‌‌الاسلام آقای‌ خامنه‌ای، ریاست شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، نامۀ جناب حجت الاسلام آقای سیدحمید روحانی اخطاری است برای همۀ آنانی که دلشان برای اسلام و انقلاب می‌تپد. باعث تعجب و تأسف است که نظام آموزشی کشور اسلامی ایران نسبتی به مرحوم بهبهانی ـ رحمة‌اللّه‌ علیه ـ دهد که حتی کسروی با آن سوابق ضداسلامی دربارۀ ایشان نمیدهد. کسرویِ ضد دین پس از تجلیل از آقایان: بهبهانی و طباطبایی دستور بهبهانی و طباطبایی به مردم را در پناه بردن به سفارت یک دولت بیگانه رد میکند. از حضرتعالی، که دلسوز اسلام و انقلاب هستید، اکیداً میخواهم مسئولی برای رسیدگی به این امور گذاشته، تا در تمام اینگونه موارد شما را در جریان بگذارد. سایر موارد نامۀ آقای روحانی هم مورد مداقّه است. گزارش کار را به اینجانب بدهید! ۶۷/۱۲/۴ Jahade_tabeini
🗓۳ اسفندماه سال ۱۳۶۷ 🏳پیام منشور روحانیت 🏳توسط امام خمینی 💠رهبرانقلاب: ‼️این ایام مصادف است با سالگرد صدور پیام کم نظیر امام درباره مسائل روحانیّت و جامعه‌ی علمى شیعه؛ این پیام باید هرگز کهنه نشود و کارى را که در حوزه مبارکه قم و دیگر مراکز روحانى بر اساس این پیام شروع کردند، بزرگ بشمارند و نگذارند این کار، اندک توقّفى پیدا بکند. ۶۸/۱۲/۲ ‼️منشور روحانیّت را مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. ۹۸/۲/۱۸ ‼️دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزه‌های علمیه است. صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان با توجه به آن پیام که امام راحل در اواخر حیات مبارکشان بیان فرمودند یک ضرورت است. ۹۸/۱۱/۱۴ ‼️حقیقتاً اگر انسان بخواهد درباره‌ى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جمله‌ى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جمله‌اى از این پیام جا دارد كه انسان درباره‌اش بحث كند و حرف بزند، توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعه‌ى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمه‌ى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند! ۶۷/۱۲/۱۲ Jahade_tabeini
🗓۳ اسفندماه سال ۱۳۶۷ 🏳پیام منشور روحانیت 🏳توسط امام خمینی 💠رهبرانقلاب : ‼️خداوند نور و رحمت و فضل خودش را بر روان پاک امام عظیم‌الشأن ما ‌-آن انسان استثنائى دوران معاصر- فروببارد که در آخرین قدمهاى آن زندگى سرشار از برکت، یک چنین برکتى را به وجود آوردند؛ هر کارى بکنید، دنباله‌ آن سنت حسنه‌اى است که ایشان با آن پیام پُرطنین و پُرمحتوا و سرشار از روح و تپش بنیان‌گذارى کردند. این را دنبال کنید و سعى کنید کار را در همان چهارچوبى که امام در آن پیام آوردند، محتوا بدهید و پیش ببرید؛ یعنى نگذارید اندکى توقّف در کار به وجود بیاید.اگر یک تشکیلاتى به وجود آمد امّا هدف روشنى نداشت، یا هدف داشت لکن برنامه‌ریزى براى رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت، و تشکیلات بیکار ماند، به خودى خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید. اگر هم بماند، صورت بی‌جانى است؛ خاصیت تشکل انسانى این است. هدف را محدّد کنید، مشخّص کنید که میخواهید چه‌کار کنید. و هدف را از پیام امام بگیرید؛ امام در این پیام پیشنهاد خاصى ندادند و طرح خاصّى را ارائه نفرمودند؛ اما اول تا آخر پیام سرشار است از جهت و ارائه‌ی جهتها؛ آن اَعلام لازم و تابلوهاى سر راه که انسان را هدایت میکند، در پیام مبارک ایشان پُر است. که من دیدم آقایان روى پیام کار کردند و نکات پیام استخراج شده و روى آن تأمّل و دقت انجام میگیرد؛ این، کار خوبى است. هدف، بر اساس این پیام روشن بشود، حیطه‌بندى بشود، مشخص بشود که در حوزه چه‌کار میخواهیم بکنیم؛ بعد بر اساس آن هدف برنامه‌ریزى کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزى، هر دستگاهى مشغول کار خودش بشود. ۶۸/۹/۷ Jahade_tabeini
🔴بخشی از پیام همیشه‌ زنده «منشور روحانیت» 🔶امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ در پیامی خطاب به «روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‏هاى علمیه و ائمة محترم جمعه و جماعات» که با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد، نکات بسیار مهمی را بیان کردند. 🔹ای کاش این منشور به عنوان یک متن تاریخی، سیاسی، اخلاقی و آینده‌پژوهانه در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد! 🔹ای کاش مدیریت محترم حوزه‌های علمیه هفته اول اسفند هر سال را در حوزه‌های علمیه به یاد تاریخ صدور این پیام الهی، کنگره‌ها و نشست‌های علمی و نقادانه‌ای پیرامون محتوای این پیام برگزار می‌کرد 🔹و ای کاش ......! 🔶به همین مناسبت بخشی از این پیام را با هم مرور کنیم: «در حوزه‏ هاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده‏ اى با ژست تقدس‌مآبى چنان تیشه به ریشة دین و انقلاب و نظام مى‏زنند که گویى وظیفه‏ اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‏ه اى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏ اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى‏اند و دشمن رسول اللّه‏. ... استکبار وقتى که از نابودى مطلق روحانیت و حوزه‏ ها مأیوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکى راه ارعاب و زور و دیگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربة ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌هاى نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‏ اى کارگر شده است تا جایى که دخالت در سیاست دون‏شأن فقیه و ورود در معرکة سیاسیون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مى‏آورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‏ اند. گمان نکنید که تهمت وابستگى و افتراى بى‏دینى را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست. .... خون دلى که پدر پیرتان از این دستة متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌هاى دیگران نخورده است. ... به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسه‏ اى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه‏ ها بود که هر کس کج راه مى‏رفت متدینتر بود. یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار مى‏رفت. در مدرسة فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزه‏اى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مى‏گفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مى‏یافت، وضع روحانیت و حوزه‏ ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى مى‏شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعى حوزه‏ ها را حفظ نمود.» (روح الله الموسوی الخمینی، ۳/ اسفند/ ۱۳۶۷)
منشور روحانیت.pdf
1.23M
📜متن کامل منشور روحانیت امام خمینی 🔰سوم اسفندماه سالگرد پیام تاریخی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به حوزویان گرامی باد. 🌸🌸🌸🌸🌸