eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی صبح روز ۲۷ دی ماه، چند کانال تلگرامی عکسی مجعول از کانال رسمی آیت الله مصباح یزدی منتشر کردند که در آن دروغی آشکار بیان شده بود. مجموعه@mesbahyazdi_ir ضمن بیان جعلی بودن تصویر مذکور، از مراجع قانونی این جعل تصویر را پیگیری خواهد کرد. 🏴 @mesbahyazdi_ir
🔰 شاگردان خوب 🔹️خوشبختانه یکی از موفقیت‌های آقای مصباح یزدی این است که ایشان - برخلاف خیلی از فضلای ما که فضل‌شان در خودشان منحصر مانده - فضلش در شاگردانِ خوب سرریز شده است. 🔺️بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای «گروه ویژه» و «گروه معارف اسلامی» صدای جمهوری اسلامی ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ ✅ مجموعه تصویری (۴) 🏴@mesbahyazdi_ir
و خدمات (س) ✅ به عالم هستى، قابل هيچ وصفى نيست. او هم به پدرش، به عنوان و هم به همسرش به عنوان ولىّ خدا و هم به به عنوان پيروان رسول خدا، خدمت كرد؛ خدمتى كه از عهده هيچ كسى، حتى يگانه همتايش اميرمؤمنان نيز بر نمي‌آمد. اگر زهرا عليها السلام و آن اش نمي‌بود، امروز ما نيز باور نمي‌کرديم كه حق با على بوده است؛ چرا كه نفاق‌ها، کينه‌ها، دنياگرايى‌ها، ساده‌انگارى‌ها، سياست‌بازى‌ها، تطميع‌ها، تبليغ‌ها، تحريف‌ها دست به دست هم داده و امامت را چنان به انزوا كشانده بود كه حتى اجازه نمي‌داد فرياد حقجويى (ع) به گوش احدى از آيندگان برسد. رسالت و امامت، تحقق‌بخش هدف خلقت بود و اين فاطمه بود كه امامت را حياتى ديگر بخشيد، رسالت را مايه ثمر گرديد و خلقت را به هدف نزديك گردانيد: نخل نبوت ز تو شد بارور* باغ امامت ز تو شد پر شجر 📚 ص۱۴۷ 🏴عرض‌تسلیت حضرت‌صدیقه سلام‌الله‌علیها 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
,🎥 ببینید مرحوم علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه: بنده به نوبه‌ی خود اعتراف میکنم که بنده مقصرم! شما را نمی‌دانم 🔹http://eitaa.com/tarbiyati_iki
🔰نگاه علامه مصباح یزدی به عرصه سیاست نگاه متعالی، عقلانی و مبتنی بر تکلیف شرعی بود 🔹علی خضریان: نگاه علامه مصباح یزدی به عرصه سیاست، نه یک نگاه مبتنی بر سود و ضرر و یا کسب منفعت، بلکه یک نگاه متعالی، عقلانی و مبتنی بر تکلیف شرعی بود. به همین دلیل است که در دهه ۷۰ و در اوج مظلومیت جایگاه رهبری نظام، مقابل جریان مهاجم به این جایگاه ایستاد و هزینه داد. 🔹نگاه به سپهر سیاست از دریچه عقل، شرع و اخلاق است که موجب می‌شود تا علامه مصباح یزدی، سیاست را منهای حزب بازی‌ها و دو قطبی‌های رایج چپ و راست بداند و در قالب کارآمدی اصلح بودن تعریف کند. این دیدگاه منجر به تربیت جوانان و تشکیل جبهه انقلاب در چارچوب طرح ولایت گردید. متن کامل در پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی منتشر شد https://b2n.ir/469449@paydari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خدا من رو برای چی آفریده؟ ➖میخواست آزارم بده!؟ ➖ یا اینکه لذت ببرم؟ @Panahian_ir
هدایت شده از مصباحیه ...
98-Panahian-ShakhsiyatMehrabanVaMazloomiyatAyatollaMesbah-18k.mp3
9.18M
🎙سخنرانی علیرضا پناهیان با موضوع "شخصیت مهربان و مظلوم علامه مصباح" 📅 ‌سال۹۸ 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6618 @Panahian_ir
💠 خدا را شکر کردم 🔸️ یکی از خصوصیات آقای مصباح پرداختن به کارهای بنیادی است. شما بدانید اگر می گفتید برای این کار می‌خواهیم سراغ آقای مصباح برویم، مشکل می‌دانستم ایشان قبول کنند، ولی بعد که شنیدم، واقعا خدا را شکر کردم. کسی بهتر از ایشان را نمی‌توانید پیدا کنید. ایشان هم از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند و هم از لحاظ معنوی. 🔺️بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شورای سیاست گذاری «طرح ولایت» ۱۳۷۵/۰۶/۲۰ ✅ مجموعه تصویری (۵) 🏴@mesbahyazdi_ir
🔰 وزانت بیشتر خبرگان 🔸️ بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهره‌مند می شود، نه آن‌ها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی با جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا می‌کند. نبودن این‌ها در مجلس خبرگان، به اینها هیچگونه ضرری نمی زند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن این‌ها خسارت است. شخصیت برجسته‌ی اشخاص به معنویات آن‌ها، به داشته های معنوی آن‌ها، به سرمایه های معنوی آنهاست. 🔺️بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ✅ مجموعه تصویری (۶) 🏴@mesbahyazdi_ir
🔻آیت‌الله مصباح در فتنه ۸۸ ایستادگی و تفکرات لیبرال‌مآبانه پس از آن را خنثی کرد 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین غلامی: 🔹احصا و تبیین خدمات علمی شخصیت بزرگی همچون آیت الله مصباح که تمام عمر خود را صرف خدمت به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی کرده است کار ساده‌ای نیست. 🔹یکی از خدمات بزرگ استاد مصباح این بود که فلسفه را در حوزه‌های علمیه از حاشیه و انزوا خارج کرد. 🔹یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دروس و تألیفات فلسفی علامه مصباح این بود که فلسفه اسلامی را رویاروی مکاتب فکریِ الحادی و سکولار غرب قرار داد. 🔹 آیت الله مصباح با تشکل‌سازی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها و نیز ایجاد ظرفیت‌های تازه، از هیچ کوششی برای تئوریزه کردن معارف انقلاب اسلامی و همچنین پاسخگویی به نیازهای فکری ـ دینی نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند. 🔹یکی دیگر از خدمات بزرگ علامه مصباح، شناخت عمیق و زودهنگام انحرافات و التقاط‌های فکری در میدان علم و عمل، و سپس مقابله شجاعانه و بدون تعارف با این انحرافات و التقاط‌ها بود. 🔹یکی دیگر از خدمات علمی آیت الله مصباح، دفاع قوی و مؤثر از نظریه ولایت فقیه بود. 🔹ابداع طرح ولایت از سوی علامه مصباح و اجرای دقیق آن با حضور هزاران تن از دانشجویان کشور، کار عظیمی بود که تا سال پایانی عمر شریف آیت الله مصباح ادامه داشت. 🔹از دیگر خدمات بزرگ مرحوم آیت الله مصباح، پرورش شاگردان زبده توسط خودشان و همچنین تربیت صدها تن استاد و محقق توانا از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است. بیشتر بخوانید👇 http://tabyin.ir/node/104978 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴 eitaa.com/tabyinir 🏴
🔻آیت الله مصباح یزدی بزرگترین متفکر علوم انسانی اسلامی عصر ما است 🔹آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹ما در سوگ مردی نشسته ایم که دلش خانه خدا و قلبش پایتخت الهی و جانش آکنده از صفات الهی بود؛ قلب ایشان بدون هیچ مقاومتی به خانه خدا تبدیل شده بود و هرگز از یاد خداوند غافل نمی شد. 🔹آیت الله مصباح همه عرصه های معرفت عصر را در نوردید و در عرصه های فلسفه، کلام، تفسیر، قرآن پژوهی، حدیث پژوهی، اخلاق و معرفت شناسی تلاش و جهاد بزرگی انجام داد؛ فلسفه های مضاف با ایشان آغاز شده و ایشان میدان دار این عرصه ها محسوب می شود. 🔹ایشان در فلسفه های مضافی همچون فلسفه سیاسی، فلسفه تاریخ، فلسفه اخلاق، تمدن و فلسفه علوم انسانی یک اندیشمند بزرگ و دانا بود. 🔹آیت الله مصباح شاگردان بسیار بزرگی را پرورانده اند و باقیات صالحات بسیاری از خود به جای گذاشته اند و ما باید راه ایشان را با قوت ادامه دهیم. بیشتر بخوانید👇 http://tabyin.ir/node/104980 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴 eitaa.com/tabyinir 🏴
✍دستخط و توصیه و نصیحت بسیار مهم ایشان .
🌐 "پیشرفت" در نگاه‌های مختلف دنیا (قسمت اول) 🔻 برای اصطلاح «پیشرفت» در ادبیات سیاسی-اجتماعی امروز، تعریف‌های خاصی ارائه شده است. در اقتصاد، معنای خاصی برای «توسعه» و «پیشرفت» وجود دارد؛ جامعه‌شناسان برای این اصطلاح ابعاد گسترده‌تری قائل شده‌اند. 🔺 اما آن‌چه درباره این اصطلاح، قطعی به نظر می‌رسد، این است که «پیشرفت»، صرف نظر از واژه‌های معادل آن در زبان‌های دیگر، متضمن این معنا است که ما راهی داریم که باید در مسیر آن پیش برویم؛ و طبعاً راه، مقصدی دارد که باید به آن منتهی شود. اختلافی که در محافل آکادمیک دنیا درباره «پیشرفت» و مؤلفه‌ها، عوامل و موانع آن وجود دارد، به این بر می‌گردد که هدفی که برای پیشرفت در نظر گرفته شده، چیست؟ ✴️ ما به سوی چه مقصدی باید حرکت کنیم، و راه رسیدن به این مقصد چیست؟ با روشن شدن پاسخ این سؤالات است که می‌توانیم بفهمیم چگونه باید در مسیر «پیشرفت» حرکت کنیم. در فرهنگ امروزی دنیا، غالباً اهداف و آرمان‌ها، بر محورهای مادی دور می‌زند؛ چه در پیشرفت اقتصادی، که کاملا اهداف مادی را پیش رو دارد؛ چه در پیشرفت‌های اجتماعی، که عمدتاً ابعاد فرهنگی را در بر می‌گیرد. 🆔 @farhang_puya
🌐 "پیشرفت" در نگاه‌های مختلف دنیا قسمت دوم 🔸 تمامی راه‌های ترسیم شده در فرهنگ‌های رایج دنیا در زمینه‌های مختلف نهایتاً به اغراض و اهداف مادی منتهی می‌شود. بر این اساس، جامعه‌ای پیشرفته است که تولید بیشتری داشته باشد 🔹 از تکنولوژی برتری برخوردار باشد؛ با صرف وقت و هزینه کمتر، محصول بیشتری برداشت کند؛ درآمد سرانه بالاتری داشته باشد؛ و شاخصه‌های دیگری از این قبیل که برای پیشرفت در اقتصاد، یا مشابه آن‌ها در سایر علوم اجتماعی تعریف شده است. 🆔 @farhang_puya
⭕️ فتنه‌‌های آخرالزمان (قسمت اول) ❗️رابطه میان فتنه و آزمایش یک رابطه عام و خاص است؛ یعنی هر آزمایشی فتنه نیست؛ ولی هر فتنه‌ای آزمایش و امتحان است. در میان آزمایش‌هایی که وجود دارد، مواردی که اهمیت، گرفتاری، درگیری و ابهام آن بیشتر است، علاوه بر مفاهیمی چون ابتلاء، مفهوم فتنه نیز به آن‌ها اطلاق می‌شود. 🔴 «فتنه» آن آزمایش‌های حساس و کارساز است. بخشی از موارد آزمایش، امور مادی هستند: «و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات...»؛ گرسنگی، خوف و ناامنی، از دست دادن زن و فرزند، از بین رفتن اموال، این‌ها همه‌ی این یک بخشی از وسایل آزمایش است. 📛 بخش دوم موارد امتحان مربوط به جهات فکری عقیدتی و وسوسه‌های شیاطین است. القائاتی که شیطان القاء می‌کند، وسیله آزمایش است: «لیجعل ما یلقی الشیطان فتنه...». قرآن به این موارد به خصوص به عنوان فتنه توجّه کرده است. 🆔 @farhang_puya
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت دوم) ↙️ قرآن به این موارد به خصوص به عنوان فتنه توجّه کرده است. همه آن‌چه در زمان ما از شبهات و شکوکی که در اعتقادات دینی القا می‌شود و دائماً رسانه‌های خارجی و سایت‌های وابسته برای تضعیف عقاید پخش و توزیع می‌کنند، همه در این قسمت دوّم یعنی فتنه‌های دینی، فکری و اعتقادی قرار می‌گیرد. ⚔ همان‌گونه که بیان شد، خداوند می‌فرماید: این نوع فتنه در میان جامعه از قتل آن‌ها بدتر است. در آیه شریفه: «و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ...»؛ به این مطلب اشاره دارد که برخی از فتنه‌ها بدون قتال رفع نمی‌شود، لذا خداوند می‌گوید: با مشرکین قتال کنید حتی دیگر فتنه‌ای نباشد، یعنی زمینه گمراه کردن دیگران ریشه کن شود. 🌐 دسته سوم فتنه‌هایی است که به امور اجتماعی مربوط می‌شود. فتنه‌های اجتماعی موجب گمراهی انسان‌های زیادی شده است. گاهی نسل‌هایی از انسان‌ها بر اثر یک فتنه اجتماعی گمراه می شوند که دامنه آن تا روز قیامت باقی می ماند. 🆔 @farhang_puya
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت سوم) 🔘 حتی وجود خود پیغمبران برای دیگران ممکن است یک فتنه و یک آزمایش باشد. مانند: «و کذلک فتنا ببعض لیقولوا أ هؤلاء من الله علیهم من بیننا...». 💢 خداوند حضرت موسی (ع) را که یک چوپان است، نزد فرعون می‌فرستاد تا بگوید: من پیغمبر هستم و باید از من اطاعت کنی. این یک جلسه امتحان برای فرعون است، اما او حضرت موسی (ع) او را مسخره کرده و به او می‌خندد و می‌گوید: آیا خدا کس دیگر را نداشت تا او را بفرستد؟ یک چوپان فقیر تهی‌دست را فرستاده است! ↙️ در زمان حضرت محمد (ص) نیز امر بر عده‌ای نسبت به بعثت حضرت مشتبه‌ شد و می‌گفتند: «لولا نزل هذا القران علی رجل من القریتین عظیم». اگر خدا می‌خواست پیغمبر بفرستد، چرا یک شخص عظیمی را نفرستاد. منظور آن‌ها این بود که چرا خداوند یک فرد پول‌دار و دارای موقعیت اجتماعی مهمی را پیغمبر نکرد و یک جوان یتیمی را که از بچگی یتیم شده است، می‌فرستد؟ 🆔 @farhang_puya
⭕️ فتنه‌های آخرالزمان (قسمت آخر) 🔺 لیقولوا أ هؤلاء من الله علیهم من بیننا؛ اینگونه ارسال، خودش یک زمینه امتحان است که خداوند مِنّت گذاشت و از میان جامعه بشری و افراد مهم اجتماعی کسی را انتخاب کرد که دارای جایگاه مادی - اجتماعی نباشد تا انسان میزان بندگی خود را نشان بدهد. 🔻 تمامی این‌ها مصادیق امتحان برای انسان‌ها است و هر کدام مراحل مختلفی از شدت و ضعف را دارد. ما در این عالم مانند دانش آموزی هستیم که سر جلسه امتحان نشسته و تمام حواس خود را متمرکز نموده تا اشتباه نکند. 🔆 این عالم جای امتحان و همه چیز آن وسیله امتحان است. وقتی کل عالم جای امتحان است، هر حرکت و عملی را انجام می‌دهیم و یا سخنی را می‌گوییم و یا می‌شنویم، باید در جهت کسب موفقیت و سرافرازی از این امتحان عظیم باشد. 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین دیدار حاج‌قاسم با سید حسن نصرالله دو روز پیش از شهادت 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔻پاسخ محمدعلی کلی، مسلمان آمریکایی و اسطوره بوکس جهان به این سوال که چندتا بادیگارد داری را حتما بینید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پابوسی رهبری توسط آیت الله مصباح یزدی ... ۱۳۷۹. قم.
پشتیبان فکری، معنوی ومیدانی مقاومت.docx
18K
آیت الله مصباح یزدی، پشتیبان فکری، معنوی ومیدانی جبهه مقاومت
فرهنگ غرب و گمشده‌ای به نام عقلانیت
🔴درس‌هايي که بايد از علامه مصباح آموخت 🔸قسمت سيزدهم: فيلسوف بصير 🖊احمدحسين شريفي 🔸يکي ديگر از ويژگي‌هاي برجستة آيت‌الله مصباح، «بصيرت» بود. او هم در مسائل ديني و هم در مسائلي اجتماعي و فرهنگي و سياسي حقيقتاً ديدي نافذ و بصيرتي مثال‌زدني داشت. ظرافت‌ها و نقاط کور را خوب مي‌شناخت؛ اهداف پنهان دشمنان اسلام و انقلاب را به زيبايي تشخيص مي‌داد و در بزنگاه‌ها وارد صحنه مي‌شد و عماروار، مرز حق و باطل را مشخص مي‌کرد و فتنه‌گران را از پشت نقاب‌هاي دروغيني که از ديانت و اصلاح‌گري و امثال آن بر چهره مي‌زدند، بيرون مي‌کشيد و بنيان‌هاي فکري باطل و اهداف و مقاصد شيطاني پنهان آنان را آشکار مي‌نمود. 🔸به تعبير مقام معظم رهبري، «چنین شخصیتی مصداق کامل عالمی است که تشخیص دقیق خود را در روزی که لازم باشد، بی‌درنگ به میدان می‌آورد و در این راه سرزنش و زخم زبان دیگران را به چیزی نمی‌گیرد. در واقع تکریم حضرت آقای مصباح، تکریم راه‌حق و نشان دادن مصداق و الگوی شایسته است.» (رهبر انقلاب در ديدار اعضاي موسسه امام خميني، 3 آبان، 1389) 🔸اما به راستي آيت‌الله مصباح اين بصيرت مثال‌زدني را چگونه به دست آورده بود؟ و ما هم اگر بخواهيم از چنين بصيرتي برخوردار شويم، چه بايد کنيم؟ در پاسخ مي‌گويم مثل هر ويژگي‌ بينشي و گرايشي ديگري که در انسان هست، معلول عواملي است که همگي در آيت‌الله مصباح وجود داشتند: (1) شناخت حق و باطل و تشخيص مرزهاي جداکننده حق و باطل؛ و اين جز با در اختيار داشتن معياري دقيق امکان ندارد؛ و آيت‌الله مصباح با مجاهدت‌هاي علمي و عملي فراوان، معيارهاي برهاني و قرآني و عرفاني و حتي تجربي تمييز حق از باطل را تحصيل کرده بود؛ (2) قطع همه تعلقات دنيوي؛ از ديگر عوامل بصيرت‌زا، دل نبستن به جاه و مقام و اعتبارات و القاب اين‌جهاني و دنيايي است؛ و آيت‌الله مصباح براي زدودن چنين تعلقاتي از وجود خود مجاهدت‌هاي نفساني فراواني کرده بود؛ و در اين جهت هم کاملاً موفق شده بود. امور دنيوي و اعتبارات اجتماعي و دلبستگي‌هاي مادي چيزي نبود که آن روح بزرگ را به خود مشغول کنند؛ (3) اخلاص و تقوا؛ از ديگر عوامل مهم بصيرت‌زا، اخلاص و تقوا است؛ قرآن کريم مي‌فرمايد: «إِنَّ الَّذينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُون‏» (اعراف، 201) اهل تقوا، به هنگام مواجهه با لغزشگاه‌ها و دسيسه‌هاي شيطاني، هرگز نمي‌لغزند؛ آنها حقيقت را خوب مي‌يابند و هرگز به دام شيطان نمي‌افتند. به تعبير ديگر، انسان‌هاي پارسا به دليل آنکه رذايل اخلاقي را از خود دور کرده‌اند و طمع‌ و حرص و کبر و غرور در وجود آنان جايي ندارد، به همين دليل، ابزارهاي فريب شيطان را از او گرفته‌اند. حجاب‌هاي ديده و دل را کنار زده‌اند؛ زنجيرهاي که شيطان بر قلب و زبان آدميان مي‌تند را پاره کرده‌اند؛ به همين دليل اهل بصيرت‌اند. آيت‌الله مصباح در يک جهاد‌ نفساني طولاني‌مدت و با درس‌آموزي از محضر بزرگاني چون امام خميني، علامه طباطبائي و آيت‌الله بهجت و با نگاه عميق توحيدي‌اي که داشت توانسته بود چنين رذايلي را از وجود خود ريشه کن کند؛ به همين دليل، نه تنها حق و باطل را به خوبي مي‌شناخت بلکه بدون لکنت‌زبان و با بياني صريح و سليس و با منطقي استوار آنها را در سطوح مختلف اجتماعي و حتي در تريبون‌هاي عمومي بيان مي‌کرد. (4) کل‌نگري در عين جزءنگري؛ از ديگر عوامل مهم بصيرت‌زا، برخورداري از دو ويژگي علمي شبه‌متضاد است؛ يعني کل‌نگري از يک طرف و جزء‌نگري و نکته‌بيني از طرف ديگر. کساني که صرفاً کل‌نگر يا صرفاً جزء‌نگر باشند، بصيرت لازم براي تشخيص حق از باطل در مسائل اجتماعي و سياسي و فرهنگي را نخواهند داشت؛ و البته جمع ميان اين دو نيز کاري دشوار است؛ به همين دليل، عالمان اهل بصيرت هم انگشت‌شمارند. آيت‌الله مصباح حقيقتاً از جمله انديشمنداني بود که ضمن برخورداري از نگاهي کلان به عالم و آدم و فلسفه سياسي و اجتماعي و مسائل فرهنگي، نسبت به جزئيات برنامه‌هاي دشمنان نيز آگاهي و اشراف داشت و همچون مرزباني آگاه، دائماً مسائل فرهنگي و اجتماعي و ديني را رصد مي‌کرد؛ اشخاص و جريان‌هاي اجتماعي و سياسي و فرهنگي را به خوبي مي‌شناخت. به همين دليل از بصيرتي کم‌نظير برخوردار بود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
ده کارویژه سیاسی-اجتماعی عدالت.pdf
572.6K
💢ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت ⭕️رونوشتی از ۳جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان در فاطمیه۹۹/ هیات دانشگاه تهران ✔️شرط اول جبران عقب ماندگی در عدالت، درک اهمیت مضاعف عدالت و نسبت آن با بسیاری از عناصر اجتماعی و حکمرانی است که بنظر می رسد هنوز برای بدنه انقلابی نیاز به طرح دارد. این سلسله گفتار این نیاز را پاسخ می دهد تا گفتمانی غیر از عدالت، اهمیت نیابد! 📖مطالعه آنرا به همه نیروهای انقلاب پیشنهاد دهید! ☑️ @m_ghanbarian