فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی ها لباس روحانیت به تن دارند ولی وقتی این مدل حرف ها را بیان میکنند کسی باور نمیکند. چون خودشان عامل به حرف شان نیستند.
خیلی ها هم لباس روحانیت به تنشان نیست ولی وقتی حدیث می گویند یا حرف از دین و خدا و پیغمبر میزنند، حرف شان به دل می نشیند چون خودشان اولین عامل به آن حرف هستند...
@Sabeti ✅
#نشست_مجازی
#فلسفه_دین_اسلامی
🔺به همت #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی و جمعی از موسسات علمی برگزار میشود:
🔶 سومین نشست از سلسله نشستهای علمی #مصباح_معرفت؛
✅ نشست علمی با موضوع "نیاز بشر به دین از منظر علامه مصباح"
🎙با ارائه:
جناب آقای دکتر #محمد_محمدرضایی
🗓 چهارشنبه 6 اسفند 99 / ⏰ 16:30
📡 تحت نرم افزار ادوبی کانکت و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 http://meeting.iict.ir/qotb
گزارش نتیجه نهایی انتخابات میاندورهای خبرگان رهبری در خراسان رضوی در اسفند ۹۸
https://www.yjc.ir/fa/news/7257258
آخرین حضور آیت الله مصباح در انتخابات
و انتخاب بعنوان عضو مجلس خبرگان رهبری
با حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ رای در بین ۵ نامزد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺روايت مستقیم و تكاندهنده رهبرمعظم انقلاب از شفا گرفتن دکتر حسین الهی قمشه ای (فرزند عارف واصل آیت الله مهدی الهی قمشهای ) در نوزادی در سال ۱۳۱۸ شمسی.
♦️ ناگهان رسیدم به حضرت علیاصغر وتشنگی علی اصغر(ع) به ذهنم رسید بچه سه چهار روز است شیر نخورده...🌹🌹
#فیلم
@mesbahieh
🔴گفتگوی علامه طباطبائی و بنیانگذار مکتب تفکیک
🖊احمدحسین شریفی
🔶آیت الله مصباح میفرمودند علامه طباطبائی زمانی که پس از اتمام تحصیلات خود در نجف به ایران برگشتند، برای زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد مسافرت کردند. وقتی مرحوم #میرزامهدی_اصفهانی، رهبر تفکیکیان، که فردی بسیار شریف و بزرگوار و اهل تقوا و البته از مخالفان سرسخت فلسفه بود، متوجه حضور ایشان در مشهد میشوند برای ملاقات با ایشان به مسافرخانهای که ایشان در آنجا سکونت داشت، رفتند.
🔶#علامه_طباطبائی میفرمودند ایشان را در صدر اتاق نشاندم و به رسم مهماننوازی با کمال ادب در محضر ایشان نشستم. آقامیرزا مهدی این سؤال را مطرح کرد:
🔷«آقا اين منطق ارسطويي و اينها چه اعتباري دارد؟ چه نيازي به اینهاست؟ آدم يک فطرت خدادادي دارد. اگر کسی عقل داشته باشد وقتی مطلبي به او القا ميشود، اگر درست فکر کند میتواند درستی یا نادرستی آن را بفهمد. چه نیازی به آن قواعدی که ارسطو درست کرده است داریم؟ قرآن کجا گفته بايد تابع منطق ارسطو باشيم؟ کدام امامي کدام پيغمبري گفته؟»
🔶علامه طباطبائی میفرمودند ایشان به همین شکل مدتی به سخن خود علیه منطق ارسطویی ادامه داد. و استدلال میآورد که ما نیازی به منطق ارسطویی نداریم! وقتی سخنشان تمام شد، سکوت کردند. و سپس از من سؤال کرد نظر شما چیست؟ گفتم:
🔷«اگر اين فرمايش شما صحيح باشد اين مطلب ميشود صغري؛ اين ميشود کبري؛ اين هم ميشود نتيجه. و منطق ارسطویی چیزی بیش از این نمیگوید. اگر منطق ارسطويي باطل است پس استدلال شما اعتباري ندارد. و اگر منطق ارسطویی درست است باز هم سخنان شما اعتباری ندارد»
🔶مجددا مرحوم میرزا مهدی شروع به توجیه سخنان خودش کرد و آنقدر گرم بحث شد که از آنجايي که نشسته بود همين طور ميآمد تا وسط اتاق. من هم مينشستم گوش ميکردم و آخرش وقتي تمام شد مجدداً پرسید، حالا نظرتان چيست؟ من گفتم:
🔷«باز هم این صغرای سخن شما است و این هم کبرای آن و این هم نتیجه آن. اگر منطق ارسطويي باطل است پس اين شکل استدلال نتيجهاي ندارد.»
🔶ارسطو که مخترع و جاعل و تولید کننده منطق نبوده است؛ او کاشف روشهای صحیحهای تعریف و استدلال و تمایز تعریف و استدلال صحیح از ناصحیح و مغالطی بوده است.
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح واقعه از زبانِ خودِ طفلِ شفا یافته...
حسین الهی قمشه ای...
#فیلم
@mesbahieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین فیش حقوقی شهید محسن فخریزاده
🔻 رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): در #طرح_ولایت از عمقیترین معارف بحث میشود
🔸 آیتالله رجبی گفت: اساس طرح ولایت آموزش معرفتهایی است که به صورت نظاممند از عمقیترین معارف تا اوج آن که معرفت به نظامی است که در مرکزیت آن ولایت فقیه قرار دارد را شامل میشود.
🔸 آیتالله محمود رجبی در آیین افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری که در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: اساس طرح ولایت آموزش معرفتهایی است که به صورت نظاممند از عمقیترین معارف تا اوج آن که معرفت به نظامی است که در مرکزیت آن ولایت فقیه قرار دارد را شامل میشود.
🔸 وی افزود: هر کسی که در این دوره پربرکت شرکت میکند چه برای کسب علم، چه برای تدریس دروس و چه برای هر خدمتگزاری دیگری باید خداوند را شاکر باشد.
🔸 آیتالله رجبی بیان داشت: اگر میبینیم مقام معظم رهبری میفرمایند که طرح ولایت باید فراگیر شود بخاطر این نقش اثرگذاری است که این طرح در رساندن انسانها به مسیر سعادت دارد.
🔸 عضو شورای عالی حوزههای علمیه، ضمن اشاره به خدمات علمی گستردهای که مرحوم علامه آیتالله مصباح یزدی(ره) در طول عمرش به جامعه اسلامی ارائه کرد تصریح نمود: آیتالله مصباح یزدی(ره) گفتند، اگر من کار مثبتی و اثرگذاری انجام داده باشم همین طرح ولایت است.
🔻 برای مطالعه مشروح بیانات به لینک زیر مراجعه کنید:
🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1708
📌 انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار میکند:
✅ وبینار علمی «هستیشناسی جامعه از منظر علامه مصباح یزدی ره»
🔹 حجت الاسلام و المسلمين آقاي دكتر #حسن_غفاری_فر
عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه و هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
🔸دبیر علمی: حجت السلام و المسلمين آقاي #وحید_سهیلی
عضو انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
🗓 سه شنبه 5 اسفند 99 ⏰ 19
🌐 درگاه ورود به وبینار👇👇👇
🌐 https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah
📌گزارش یک مناظره
🔸دکتر عبدالکریم سروش . شنبه سیزده دی ماه 99
می خواستم با آقای مصباح مناظره کنم، اما وزارت اطلاعات به من امر کرد که مبادا لب بنجنبانی. حق نداری دعوت را بپذيری. اصلاً جواب نمیتوانی بدهی که میآيم يا نمیآيم. و طرفداران مصباح بر طبل مناظره می کوبيدند و بعد هم ادعای پيروزی میکردند که هيچ کس نمیتواند به مناظره با علامه دهر استاد اعظم آية الله مصباح برود.
🔹رضا بهشتی معز.صفحه شخصی فیسبوک |
آن خاطره اوایل دهه هفتاد (که شرحش بماند) مربوط به دعوت آقایان علی لاریجانی و احمد مسجدجامعی از من برای اداره میزگردی تلویزیونی میان آقایان مصباح و سروش بود که در رایزنی با جمع بزرگتری صورت گرفته بود. میزگردی که به گمان برخی میتوانست تکلیف مباحث دکتر سروش را برای همیشه روشن کند. این مناظره به تعبیر آنها "کار مجریان صداوسیما نبود و باید به یک دانشگاهی آشنا به مباحث و قاطع در اداره جلسه" سپرده میشد تا در بهترین شبکه، ساعت و برنامه بیشترین بازتاب را داشته باشد. آقای مصباح اعلام آمادگی کرد و من مامور دعوت از دکتر سروش شدم. به انجمن حکمت رفتم و شرح ماجرا کردم، قدری تامل کرد و هوشمندانه گفت صلاح نیست. دکترسروش گفت (نقل به مضمون): فلانی ! موقعیت ما یکی نیست و من از اختیارات و امکانات مشابه او در مناظره برخوردار نیستم و کافیست او میان یکی از حرفهای من و مثلا کسروی مشابهت برقرار کند و ... کار تمام است !
🔸سید حسن حسینی ، روزنامه شرق 4 شهریور 1385 |
خوانندگان فرهیخته و دانش دوست احتمالا سال ۱۳۷۹ را به یاد می آورند. در آن سال از جناب سروش درخواست کردیم در مصاحبه ای رادیویی با حضور آقای مصباح شرکت کند. ایشان شروط سختی را تعیین کردند که همه را پذیرفتیم. در نهایت جناب ایشان، نبود مکتوبات و آثار منتشر شده قابل استناد آقای مصباح را دلیل رد این مناظره مطرح کردند. به فاصله کوتاهی از ایشان تقاضا کردیم که این مناظره به صورت تلفنی با جناب دکتر سید حسین نصر برگزار شود. طبیعی بود که جناب سروش، دیگرنه می توانست خطبه جمعه و امکانات سیاسی و نبود انتشارات را مطرح کند و نه..
🔹احمد پورنجاتی قائم مقام وقت صدا و سیما . 16 آبان 1384 |
سال گذشته برای فعال کردن بحث و گفت وگوها در زمینه فکری توسط یکی از نزدیکان آقای سروش که مسئولیتی هم در صدا و سیما دارد، ایشان را دعوت به مناظره کردم و ایشان گفتند که آمادگی ندارند، پس از مصاحبه ای که من چندی قبل داشتم، مجددا از طریق کسی به ایشان پیغام دادم و جواب ایشان همانی بود که در مصاحبه گفتم. اما بعد از این مصاحبه، ایشان سوال کرده بود که فلانی کی از من دعوت کرده است... حوادث بعدی نشان داد که ایشان اهل مناظره نیستند، بلکه بیشتر اهل دعوی مناظره هستند.
🔻دکتر عبدالکریم سروش .دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران 1379 |
من حاضرم با آقای جوادی آملی مناظره کنم چون ایشان کتابی علیه کتاب بنده نوشته است.ولی آقای مصباح که طی این ده سال آماده مناظره با من بوده اند، چه نوشته ای دارند. مناظره که هوایی نمی شود.
🔺آیت الله مصباح یزدی. دومین همایش جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان 11 آذر 1379 |
بیش از ده سال است که برای مناظره با سروش اعلام آمادگی کرده ام، اما تا کنون جواب مثبت دریافت نکردم.
@mesbahieh
استاد مصباح و روشنفکری دینی.pdf
353.9K
✳️ روشنفکری دینی مدعی جمع میان سنت و تجدد است که علیرغم این که خود را در میانه رویکرد روشنفکری لائیک و اسلام سنتی معرفی می نماید ، اما همواره در صدد بازخوانی دین بر اساس مبانی مدرنیته، بوده است.
✳️ در طی سده اخیر، سه رویکرد مختلف در روشنفکری دینی شکل گرفته که استاد مصباح با هر سه جریان، مواجهه انتقادی داشته است.
✳️ این سه جریان عبارتند از روشنفکری دینی علم گرا، التقاطی و عرفی گرا که شهید مطهری و استاد مصباح در مقابله با دو جریان اول همداستانند اما در مواجهه با روشنفکری دینی عرفی گرا صرفا این استاد مصباح است که یک تنه وارد مبارزه شده است .
✍️ محمد جعفری
#فایل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا استاد مصباح با روشنفکران درگیر شد؟
🎥 سخنرانی استاد رحیمپور ازغدی با عنوان علامه مصباح و دموکراسی
🔹در دهه هفتاد که بزرگان حوزه و دانشگاه از ترس از بین رفتن احترامشون توسط زنجیرهای های اصلاحات، در مقابل انحرافات اونها ساکت بودن، این علامه مصباح(ره) بود که یک تنه در مقابل این انحرافات ایستاد و ناسزا شنید...
#فیلم
📌سخنرانی تند آیت الله مصباح یزدی
🔻حدود سال 65 بود. روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در ساختمان بنیاد باقر العلوم به همین مناسبت مجلسی برقرار بود.سالن پر بود از طلاب و بسیاری از بزرگان حوزه علمیه قم.
🔺خود آیت الله مصباح سخنرانی کردند.سخنرانی بسیار تندی بود. مخاطب آن حوزه ی علمیه و علما بودند.مضمون حرفهایشان این بود که چرا حوزه تکاپو ندارد؟چرا به سکون رسیده است؟چرا کاری نمیکنید؟این دوره ، دوره یِ انقلاب است و شرایط مهیا است چرا رها کرده اید تا این فرصت از دست برود؟ از بی برنامگی شکایت داشتند.
🔻سخنرانی ایشان خیلی تند بود به شکلی که صبح فردا وقتی در درس آیت الله مظاهری حاضر شدم ایشان به صراحت گفتند که خوفناکم که امام برای این حرفهای تند به آقای مصباح تشر بزند.جالب این است بعدا وقتی منشور امام منتشر شد دیدیم خیلی از حرفهای آیت الله مصباح تند تر بود.
🔹خود ایشان [آیت الله مصباح یزدی]می فرمود وقتی برنامه ی موسسه را خدمت امام بردم ایشان فرمودند تا من زنده ام این برنامه اجرا شود.بعد که از خدمت ایشان مرخص شدم با خودم گفتم بعید است با تعدد کارهایی که امام دارند دیگر مساله پیگیری شود.چند روز بعد از دفتر ایشان تماس گرفتند که با آقای مولایی صحبت کرده ایم که یک قواره زمین برای پایه گذاری آن برنامه به شما بدهند.این نقطه ی آغاز موسسه امام خمینی ره بود.بعدا هم شنیدیم که امام ره فرموده بودند: اگر کسی می خواهد جبهه هم برود،برود اما نباید این کار روی زمین بماند.
گفتگو با حجت الاسلام سید احمد رهنمایی در سومین شب «شب های حوزه» در دفتر تاریخ شفاهی حوزه علمیه به تاریخ 18 آذرماه 99.
📌 نشریه مخفی طلاب حوزه علمیه قم
🔷 80 درصد مطالب نشریه توسط آقای مصباح یزدی نوشته میشد. مقالات و یاداشتهای نویسندگان نشریه طی جلسهای با حضور اعضای مؤسس مورد نقد و بررسی قرار میگرفت و در صورت تصویب آن جمع منتشر میشد.
🔹بیشتر اخبار خارجی نشریه از طریق گوش دادن به رادیو «بی.بی.سی» و «مونت کارلو» و اخبار داخلی نشریه با مشاهده میدانی، گزارشهای افراد مطلع و مطالعه روزنامهها و مجلات کشور توسط نویسندگان تهیه میشد.
🔹مطالب ادبی و اشعار توسط آیتالله بهجتی اردکانی متخلص به شفق سروده میشد. یکی از بستگان آیتالله مصباح تایپ نشریه را انجام میداد. اعضای هیئت تحریریه پس از نگارش و صفحهبندی نشریه به تکثیر آن میپرداختند.
🔹دستگاه ماشین پلیکپی توسط حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و با حمایتهای مالی آیتالله مصباح تهیه شده بود و اعضا شبانه و به صورت مخفی نشریه را در تیراژ حدود 2000 نسخه و تعداد شش الی هشت صفحه در قم و مدتی در تهران در زیرزمین خانه پدری آیتالله مصباح چاپ میکردند.
📌 برگرفته از پایگاه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
📷 تصویر: آیتالله محمدتقی مصباح یزدی در سالیان جوانی
📌روایت مرحوم هاشمی رفسنجانی از نشریه انتقام
🔻از اساسی ترین کارهای ما در آن چند ماه، ایجاد تشکیلاتی بود که مرکزیت آن از یازده نفر تشکیل میشد: آقایان خامنه ای، منتظری، ربانی شیرازی، قدوسی، مصباح یزدی، امینی، محمد خامنه ای، آذری، مشکینی، حائری تهرانی و من.
🔺نشریه مخفی بعثت و انتقام در حقیقت ارگان همین جمعیت بود که در کارهای اجرایی آن آقایان سیدمحمود دعایی، مصباح، علی حجتی کرمانی و سیدهادی خسروشاهی و من همکاری داشتیم.
🔹نشریه بعثت بیشتر جنبه سیاسی و پرخاش و افشاگری داشت و نشریه «انتقام» جنبه ایدئولوژیکی آن قوی بود، که شاید براساس احساس چنین نیازی پس از بعثت منتشر شد. «بعثت» را من اداره میکردم و «انتقام» را آقای مصباح یزدی.
کارنامه و خاطرات، دوران مبارزه، صص 195-196
http://mobahesat.ir/23158
فیلسوف نظام ساز...
گزارشی از زندگی و فعالیتهای آیت الله مصباح یزدی از تولد تا رحلت...
▪️آیت الله مصباح یزدی فوق تخصص نفاق شناسی بود.
چه نفاق مجاهدین خلق، کمونیستهای فرو رفته در لاک تفسیر قرآن و نهج البلاغه.
چه نفاق اصلاح طلبان، لیبرالهای مدعی پرچمداری خط امام.
فلذا شادی منافقین داخل و خارج از ارتحال او خیلی غیرعادی نیست.
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد!
💬 فرید ابراهیمی
@Fars_Plus
چه راه حلی دارد؟
آقای جعفریان دربارهی آقای مصباح میگوید؛ از سوئی دغدغهی آقای مصباح شریعتی و سروش بود و از سوی دیگر خود آقای مصباح به تفسیری از دین باور داشت که بسیاری از علمای اسلام آنرا انحراف از نوع بدخیم آن میدانستند و دغدغهی آنرا داشتند؛ راهحل این معضل چیست؟
راهحلی که در غرب پیشنهاد شده، «پلورالیسم دینی» است؛ اما قریب به اتفاق عالمان دینی، راه حل دیگری را پذیرفتهاند و آن اینکه؛
✅ زمینهی گفتگوی آزاد در فضاهای تخصصی، فراهم شود تا هر انسانِ مدعی، بتواند نظریاتش را ارائه کند، اما نسبت به فضای عمومی جامعه، انتشار نظریات، بر اساس «نگاه مشهور کارشناسان دینی» و یا «کارشناسترین آنها»؛ در چارچوب روش فقاهتی، و مسلمات دینی، مدیریت شود.
اگر راهحلی که آقای جعفریان به دنبال آن میگردد همین باشد، اجمالا سخن قابل قبولی است اما اگر منظور ایشان این است که؛
«ما باید پلورالیسم دینی را بپذیریم؛ بهگونهای که هر شخصِ مدعی، با هر تخصصی، دربارهی هر موضوع دینی، در هر سطحی از سطوح جامعه، حق داشته باشد هر سخنی، با هر پیامدی، به هر کیفیتی، بگوید، و هیچ عالم دینی هم علیه او فریاد نکشد!،»،
طبیعتاً این راه را دربارهی مسائلی که به حقوق و امنیت انسانها مربوط میشود نمیتوان پذیرفت همچنانکه عقلای عالم، این راه را دربارهی امور غیردینی نپذیرفتهاند و اگر در دنیای غرب، پلورالیسم دینی را پذیرفتهاند، بهخاطر آن است که دین را ناظر به حقوق و امنیت انسانها نمیدانند، و برای آن، نقشی سرنوشتساز قائل نیستند و الا پلورالیسم را در امور دینی هم نمیپذیرفتند.
مدیریت اندیشههای دینی در فضای جامعه، باید مانند مدیریت همهی اندیشههایی باشد که به حقوق و امنیت انسانها مربوط میشود؛ آقای مصباح موافق بیان نظریات در فضای علمیتخصصی بود اما هنگامی که آقای شریعتی، با سخنان عمومیاش، مسلّمات دینی را به تمسخر کشید، و نیز هنگامی که آقای سروش، در دانشگاههایی که تخصصشان امور دینی نبود برخی از دعاها را تحقیر، و برخی از مبانی مسلّم دینی را انکار کرد! آقای مصباح فریاد کشید و جامعهی دینی را نسبت به انحرافی که در حال وقوع بود، آگاه کرد؛
تفاوت باورهای آقای مصباح که به قول آقای جعفریان بسیاری از علمای اسلام آنرا «انحراف بدخیم» میدانستند با «انکار مسلمات دینی» و ایجاد فضای روانی منفی، توسط شریعتی و سروش، این بود که آقای مصباح چیزی را قبول داشت که نزد طیفی از عالمان دینی(عالمان حکمتپژوه) به عنوان باور غیرمنافی با دین مشهور بود؛ همچنانکه در روش معرفتدینی، به روشی باور داشت که همهی فقهاء آن را قبول داشتند، بهخلاف برخی روشنفکران دینی، که اموری را انکار یا مسخره میکردند که نزد مشهور علمای اسلام؛ فقهاء، حکماء و...، از امور مسلّم دینی تلقی میشد.
هنگامی که چارچوبها شکسته شود، عالم دینی فریاد میکشد
https://eitaa.com/farbehi
اصلح صالح.docx
15.1K
پاسخ به شبهه فاصله گرفتن جبهه پایداری از نگاه علامه مصباح ...
@ravanbakhsh_qasem
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
مطالبه از حوزه .mp3
12.82M
🎧 قطعۀ صوتی | مطالبۀ «امام خامنهای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای 《استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیتهای جدید و چالشهای جدید》۱۳۹۹/۱۲/۴
💥 مفاهیم معرفتی اسلام باید جنبهی عملیّاتی و ترجمهی عملیّاتی پیدا کند.
💥 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بینالمللی مواجه خواهد شد، با #چالشهای_جدید مواجه خواهد شد، با #وضعیّتهای_جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه #عقبهی_فکریِ تغذیهکنندهی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبهی فکریای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید #مفاهیم_جدید مطرح بشود.
این مفاهیم جدید از بیرون نمیآید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود.
البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث کردن دربارهی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند.
🔗 متن کامل:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396
🔗 گزیده:
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3642
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 مهندسی ایران
🔹️آیت الله مصباح :
(در دوره ای) در کشور یک حادثه عظیم و بسیار تلخی اتفاق افتاد و آن حمله مغول بود، در این بحران، بواسطه تدبیر الهی زمینه برای یک جهش عظیم فراهم شد.
🔸️یکی از بزرگان علمای شیعه با آن فراست خدادادی که داشت و الهامی که خدا به او کرد وزیر هلاکوخان (یکی از حکام مغول) شد.وقتی هلاکوخان فراست و مدیریت خواجه را دید تدبیر امور جامعه را به ایشان واگذار کرد. خود او به سلطنت و لذت های دنیای خودش اکتفاء کرد، و تدبیر کشور به دست خواجه رضوان الله علیه بود.
🔹️این یک تدبیر الهی بود، که حکومتی در عالم به نام حکومت شیعه آن هم یکی از بزرگترین حکومت های زمان تشکیل شد، و تدریجاً زمینه فراهم شد تا حکومت #صفوی تشکیل شد، صفویهای که در کنار دولت عثمانی دو تا از حکومتهای بزرگ عالم بودند. مؤثرترین فرد در این جهش خواجه نصیر طوسی بود.
۱۳۹۸/۱۱/۲۸
🔺️انتشار به مناسبت ۵ اسفند سالروز بزرگداشت عالم بزرگ خواجه نصیر الدین طوسی
💻 @mesbahieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت تکاندهنده روز گذشته رهبر معظم انقلاب از ماجرای مایوس شدن حضرت یونس علیهالسلام و واکنش تند خدای متعال نسبت به ایشان به عنوان یک مسئول!
رنجنامه ۸ .pdf
363.9K
🔹رنجنامه جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم خطاب به علماء و مراجع عظام تقلید(دامت افاضاتهم). ۱۳۹۹/۱۲/۳
همزمان با سالگرد صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی.
#فایل
@mesbahieh
علامه مصباح و علوم انسانی اسلامی .mp3
11.17M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: علامه مصباح و علوم انسانی اسلامی
در دانشگاه معارف برای استادان معارف سراسر کشور در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
23.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 چند نکته در مورد حکیم فرزانه آیت الله مصباح یزدی
حجت الاسلام خسروپناه ...
#فیلم.
💠 برای همه ابعاد زندگی
🔸️ #نهج_البلاغه بعد از قرآن کریم بالاترین کتابی است که برای هدایت انسان در همه ابعاد زندگی، در اختیار ما قرار دارد.
۱۳۹۷/۰۲/۱۴
#عکس
💻 @mesbahieh
🌷على را وصف در باور نيايد
🌷زبان هرگز ز وصفش بر نيايد
🌷على تركيبى از زيباترين هاست
🌷على تلفيقى از شيواترين هاست..
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
🌺🌸🎉🌺🌸🎉
نازد به خودش خدا که حیدر دارد
دریــای فضائـــلی مطهـــــــــر دارد
همتــــــای علــی نخواهد آمد والله
صدبـــــار اگر کعبه تــــــرک بردارد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی علیه السلام وروز پدر مبارک باد.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
@mesbahieh