✅ سلطان العرفاء المعاصرین،
العبد شیخ محمدتقی بهجت :
🌟عیدی که در عیدیّت از همه اعیاد بالاتر است، عید تشیّع است؛ عید ولایت [عید غدیر خم] است.
📚گوهرهای حکیمانه، ص٧١
#کلمات_البهجتیه ۹
🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️غدیر؛ برای چراغانی و قصیدهخوانی، یا اقامه عدل؟
🎙 #امام_خمینی:
💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای #حکومت است، نه به معنای مقام معنوی.
💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کردهاند، نه از باب این است که حکومت یک مسئلهای است، آنکه هست #اقامه_عدل است.
🎬 @Mostazafin_TV
🔴 اولویت اصلی در #عید_غدیر، بازخوانی #حکمرانی_علوی است. بازخوانی اقدامات عملی حضرت امیرالمومنین #امام_علی علیهالسلام در عرصه عدالت و اجرای حق، خطبههای طوفانی، نامهها و دستورات آن امام بر همه مناسک و بزرگداشتها اولویت دارد.
بزرگداشتها اگر محل این بازخوانی باشد ارزشمند است.
🌹 #عید_غدیر مبارک 🌹
✅ #داود_مدرسی_یان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | نماینده حق
▫️من کنت مولاه فهذا علی مولاه؛ مولا در اینجا به چه معناست؟
🎙گفتاری از علامه حسنزادهآملی.
#عید_غدیر
#پادکست
#علامه_حسن_زاده_آملی
📝"عیدی برای بی کس و کار ترین مردهای روزگار"
🔺چند روزی در خراسان جنوبی مهمان بی کس و کارترین مردهای روزگار بودم.
چجوری یک نفر در این سن و سال یکهو بی کس و کار میشود؟
قصه هرکدام بماند.
امروز خواستم به دخترم عیدی بدهم یادم افتاد راستی اینها تا آخر عمر طعم شیرین عیدی گرفتن از پدر و مادر را هم نمیچشند...
🔺چه روحهای بزرگی، چه شخصیتهایی، چه استعدادهایی، فقط خدا میداند در برابر آنچه ازشان گرفته چه چیزها که بهشان نداده است!
من تجربه زندگی کردن چند روزه با اینها را هیچوقت نداشتم.
حتما میدانید برخی نه اینکه بعدها بی کس و کار شده باشند اصلا بی کس و کار به دنیا میآیند.
باز بگذریم.
🔺چند تا از دوستانم با کمک مردم چند خانه در مناطق محروم خراسان جنوبی اجاره کردهاند و عمر و وقتشان را برای این بچهها گذاشتهاند.
برای جاماندگان از تحصیل معلم میگیرند، مدرسه میفرستند، کلاس استعدادیابی از رشتههای ورزشی تا موسیقی و هنر دارند، مهارت آموزش میدهند و …
🔺اخیرا برای توسعه فعالیتها تصمیم گرفتند یک ساختمان بسازند و فعالیتها را در آنجا متمرکز کنند که نیمه کاره ماند.
بخاطر مشکلات مالی روی آبروی عدالتخواهان در فضای مجازی حساب باز کردهاند.
یک نامه هم به ما زدند.
حضورا رفتم و زحماتشان را دیدم و از فضایی که ایجاد کردهاند لذت بردم.
🔺 الغرض امروز عید است.
شماره کارت گذاشتن برای عیدی گرفتن از سادات رسم است.
البته میدانید در غدیر همه باید عیدی بدهند و مختص سادات نیست.
امروز هرکسی شماره کارت برای عیدی غدیر خواست، شماره کارت موسسه این بچهها را دادم.
گفتم به نیت عیدی دادن به این بچهها به ساخت موسسه کمک کنند.
🔺امروز سالگرد مادرم هم بود.
مهمترین ارثش همین دردی بود که برای فراموش شدهها داشت و برای ما به یادگار گذاشت.
۱۱۰ هزارتومان عیدی هم از طرف مادرم دادم.
شما هم به نیابت از گذشتگان بدهید.
۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۱۲۲۰
بانک ملی
۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۰۶۳۴۱۵
بانک توسعه تعاون
به نام موسسه احسان آسمانی قاین
🔺پینوشت:
عادت به درخواست بازنشر ندارم.
ولی اگر امکان سهیم شدن ندارید با ریشیر کردن و استوری و لایک و ریپلای و #ریتوئیت هم به نوعی میتوانید سهیم شوید.
خدا به حق مولا علی(ع) بزرگ عدالت گستر گیتی را زودتر برساند.
عید همگی مبارک
#وحید_اشتری
🔴ghabl_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شاهکار استاد قرائتی دراثبات ولایت امیرالمومنین سلام الله علیه
#عید_غدیر
آيت الله عليدوست:
اینجانب با جرق جرداق در منزل ایشان در لبنان ملاقات داشتم و از او پرسیدم چه شد که عاشق علی بن ابیطالب(ع) شدی؟ نهایتا متوجه شدم امیرالمونین(ع) را سوسیالیست می داند. او تفکری ناصری داشت و سوسیالیست بود و از این طریق به امیرالمونین(ع) علاقه مند شده بود. متن نهج البلاغه را از نظر ادبی و فخامت و فاخری، ذلیل کرده بود و می گفت من علی را مقدم بر محمد میدانم. حضرت محمد(ص) را کاپیتالیست می دانست. با او بحث کردم که پیامبر معلم امام علی(ع) بوده و امام شاگرد ایشان بوده است. البته به نظر میرسید اواخر معتدل شد و و نشانه هایی از تشیع او را اطلاع دارم.
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
کتاب معروفِ صوت العدالة الانسانیة ی او هم قابل توصیه به عموم مردم نیست؛ چون به همان اندازه که از حضرت امیر تعریف کرده، از ابوبکر و عمر تمجید نموده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویری از حضور رئیسی در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر
#مهمونی_ده_کیلومتری
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بوی خوش از ذکر فضیلت امامعلی (ع)در آسمانها...
🔸 أمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا أَنَّهَا قَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: مَا قَوْمٌ اِجْتَمَعُوا يَذْكُرُونَ فَضْلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ إِلاَّ هَبَطَتْ عَلَيْهِمْ مَلاَئِكَةُ اَلسَّمَاءِ حَتَّى تَحُفَّ بِهِمْ فَإِذَا تَفَرَّقُوا عَرَجَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ إِلَى اَلسَّمَاءِ فَيَقُولُ لَهُمُ اَلْمَلاَئِكَةُ إِنَّا نَشَمُّ مِنْ رَائِحَتِكُمْ مَا لاَ نَشَمُّهُ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ فَلَمْ نَرَ رَائِحَةً أَطْيَبَ مِنْهَا فَيَقُولُونَ كُنَّا عِنْدَ قَوْمٍ يَذْكُرُونَ مُحَمَّداً وَ أَهْلَ بَيْتِهِ فَعَلِقَ فِينَا مِنْ رِيحِهِمْ فَتَعَطَّرْنَا فَيَقُولُونَ اِهْبِطُوا بِنَا إِلَيْهِمْ فَيَقُولُونَ تَفَرَّقُوا وَ مَضَى كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ إِلَى مَنْزِلِهِ فَيَقُولُونَ اِهْبِطُوا بِنَا حَتَّى نَتَعَطَّرَ بِذَلِكَ اَلْمَكَانِ.
📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام,جلد۳۸, صفحه۱۹۹
🌹 *دیدگاه احمد بن حنبل در مورد مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام*
♦️*حَدَّثَنِي عَبْد اللَّهِ بْنُ أَحْمَد بْنِ حَنْبَلٍ، قَالَ:سألت أبي قلت: ما تقول فِي علي ومعاوية؟ فأطرق ثم قَالَ: يا بني، إيش أقول فيهما، إعلم أن عليا كان كثير الأعداء ففتش له أعداؤه عيبا فلم يجدوا، فجاءوا إلى رجل قد حاربه وقاتله فوضعوا له فضائل كيدا منهم له.*
📝 ترجمه:
*اعبدالله بن احمد بن حنبل می گوید: از پدرم درباره علی (علیهالسّلام) و معاویه پرسیدم. گفت: علی (علیهالسّلام) دشمنان بسیاری داشت. دشمنانش بسیار کوشیدند چیزی علیه او پیدا کنند و نیافتند. پس به سوی مردی آمدند که با او جنگیده و درگیر شده بود و از روی مکر علیه علی، به ستایش بیجای او پرداختند.»*
📚 منبع:
المنتظم في تاريخ الملوك والأمم/ ابن الجوزی/ج5/ص129
.
مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(ره) پسری داشت که گرمی خانواده بود.
در روز عید غدیر ایشان در منزل جلوس کرده و به دیدارشان می آمدند.
یک روز که طبق روال سالهای قبل مهمانهای زیادی هم برای ایشان آمده بود، خدمتکار منزل کنار حوض خانه می آید و چشمش بر پیکر بی جان پسر که بر روی آب بوده می افتد، بی اختیار فریاد می زند، اهل خانه که از اندرون با صدای خدمتگزار بیرون میآیند و با منظره دلخراشی مواجه می شوند، بی اختیار فریاد می کشند و بلند گریه می کنند.
مرحوم ملکی متوجه می شود که صدای شیون خانه را پر کرده، از اطاق خود بیرون می آید. می بیند جنازه پسرش در کنار حوض افتاده است. رو به زنها می کند و می گوید: ساکت! روز عید است، در خانه مهمان داریم!
همگی سکوت می کنند و همین سکوت ادامه مییابد تا آنکه مرحوم ملکی از همه میهمانان پذیرایی می کند، عده ای از آنان ناهار را در منزل ایشان صرف می کنند و پس از پایان غذا که عازم رفتن می شوند، مرحوم ملکی به چند نفر از مهمانان خاص می فرماید؛ شما اندکی تأمل کنید، با شما کاری دارم وقتی بقیه مهمانان بیرون رفتند، ماجرا را برای آنان می گوید و از آنان برای تجهیز فرزند از دست رفته کمک می گیرد.
🔴یک جواب دندان شکن از شیخ انصاری:ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت!
♦️روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی انصاری (رحمت الله علیه) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاده بود و از دسته جات سینه زنی استقبال می کرد و در کنار او، أفندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود.
♦️أفندی از شیخ انصاری پرسید ای شیخ، هم ما قبول داریم که حسین بن علی (علیه السلام) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟
سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و …، اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟!
♦️مرحوم شیخ انصاری فرمودند سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می کنیم دوباره چنین نشود.
أفندی پرسید یعنی چه؟!
♦️شیخ انصاری فرمود در جریان غدیر، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در برابر صد هزار نفر، علی (علیه السلام) را با صراحت به وصایت خود برگزید و انکار کردند و گفتند غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی (علیه السلام) بوده است.
♦️اشکال از ما بود که ما عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد.
ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، انکار کنند و بگویند اصلا حسین (علیه السلام) شهید نشد یا حسین (علیه السلام) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است‼️
📚صد نکته از هزاران، آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر
✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز #غدیر را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد.
♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوستداشتنیتر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام.
📌 متن کامل:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/69
#حکومت_اسلامی
#شهید_صدر
#غدیر
@Tanbiholomah
4_5778276943648525324.mp3
1.79M
* #سخنرانی_صوتی کوتاه #امیرالمومنین
🎧 شرحی کوتاه بر حدیث "حُبُّ عَلی حَسَنَة لا تَضُرُّ مَعَها سَیّئة"
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۷ مصادف با روز عید غدیر
⏱ زمان: ۷ دقیقه
🔺 @nasery_ir
7009846179.mp3
1.5M
🌸 #عیدآسمانی
♨️چرا خدا درقرآن نگفته حضرت
علی (ع) جانشین پیغمبر است؟
🎤حجت الاسلام رفیعی
4_5764720729782225443.mp3
1.2M
💙﷽ا💙
✨عید زیبای غدیر خم مبارک
🤔 در غدیرخم امامت
چند نفر اعلام شد❓
🎤 حضرت آیت الله جوادی آملی
علمای اهل سنّت برای این که از زیر ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) شانه خالی کنند، وقتی دیدند به جهت تواتر حدیث غدیر، راهی برای انکار اصل واقعه ندارند، به توجیه حدیث روی آوردند. یکی از توجیهات رایج آنها که حتماً شما هم بارها شنیده اید، این است که می گویند: منظور از مولا در مَن کنتُ مولاه فعلیٌّ مولاه، ناصر یا مُحِبّ است نه ولیّ و سرپرست و امام!
آری در کتب لغت همچون نهایه ابن اثیر، این دو معنا برای این واژه ذکر شده، امّا . . .
امّا تا به حال به این نکته دقت کرده اید که اصلاً نمی توان حدیث را با این دو معنا ترجمه کرد!
۱- هر کس من یاری کننده ی او هستم، علی یاری کننده ی اوست
۲- هر کس من دوستدار او هستم، علی دوستدار اوست
در حالی که باید برعکس بفرمایند:
۱- هر کس علی را یاری کند، مرا یاری کرده است
۲- هر کس علی را دوست بدارد، مرا دوست داشته است
ولی چه کنیم یا به تعبیر بهتر: چه کنند! که در کتب لغت، برای واژه ی مولا، معانی منصور و محبوب، ذکر نشده است!
احمد وافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دیالوگ به یادماندنی از سریال "امام علی(ع)"
زبیر خطاب به عمار:
حکایت آن دو چراغ چه بود؟
🔴 استاد علی صفایی حایری؛
عشق علی و حب علی به تنهایی کافی نیست، مهم عمل است؛ مهم، امرِ علی را اطاعت کردن است؛ مهم، پذیرفتن عملی ولایت امیرالمومنین است؛ همراهی کردن است؛ مشایعت کردن است؛این ولایت دنباله توحید است؛ توحید در هستی، توحید در جامعه و توحید در درون هر نفس ..
#عین_صاد
از اتفاقات جالبِ تاریخی آن است که قتل عثمان هم در ۱۸ ذیحجه اتفاق افتاد!
۱۸ ذیحجه ی سال ۳۵ هجری
https://lib.eshia.ir/22009/3/442/%22%D9%85%D9%82%D8%AA%D9%84_%D8%B9%D8%AB%D9%85%D8%A7%D9%86%22
و مردم در ۱۹ ذیحجه با حضرت امیر علیه السلام بیعت نمودند
بنابراین ۱۸ ذیحجه نه تنها آغاز اعلام خلافت و امامت حضرت امیر بلکه پایان خلافت خلفای غاصبِ ثلاثه است
و از دو جهت، مبارک است:
آغاز نور و پایانِ ظلمات
👓 قضیه غدیر، جعل حکومت است!
🔹من درباره شخصیت حضرت امیر چه میتوانم بگویم و کی چه میتواند بگوید. ابعاد مختلفهای که این شخصیت بزرگ دارد، به گفتگوی ماها و به سنجش بشری در نمیآید.
کسی که انسان کامل است و مظهر جمیع اسماء و صفات حق تعالی است!
ابعادش به حسب اسماء حق تعالی باید هزار تا باشد و ما از عهده بیان حتی یکیاش نمیتوانیم برآییم. این شخصیت که جامع تضاد است، امور متضاده در او جمع است، کسی نمیتواند در حول و حوش او سخن بگوید...
خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد مامور میکند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن...
🔹 زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیدهخوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید #تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست!
❗️ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد.
🔹 قضیه #غدیر، قضیه جعل #حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست یک چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود...
📆 امام خمینی. ۲شهریور۶۵
.
حضرت آیتالله بهجت:
بهحسب ظاهر، میشود انسان بگوید عیدی [داریم] که در عیدیت بالاتر از همه اعیاد [اسلامی] باشد [و آن عید غدیر است].
چطور میشود بالاتر از همه اعیاد [باشد]
با آنکه آن [اعیاد دیگر] عید اسلامی هستند، [اما] این، عید تشیع است؛ عید وصایت است، #عید_ولایت است!
چطور این بالاتر شد؟!
به اعتبار همان که [میگویند:] «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست»؛ به اعتبار اینکه کسی که قائل به ولایت است، قائل به اسلام [نیز] هست و لا عکس. کسی که این روز را عید بداند، آن سه تا (فطر، قربان و جمعه) را هم عید میداند، و لا عکس.(و برعکس آن چنین نیست)
.
📚 درس خارج فقه، کتاب صلات، ١٢ دی ١٣٧۴
.
حضرت آیتالله بهجت:
ما باید به یقین بدانیم که ما در دو دست خود، دو گوهر شبچراغ و گرانقدر(قرآن و عترت) داریم؛
و کار به تشکیک دیگران نداشته باشیم، خواه بدانند و بگویند که در دست ما گوهر است، و یا آن دو را دو سنگ بیارزش بدانند، چه دیگران قدر آن دو را بدانند یا ندانند [ما باید قدردان باشیم].
برای اینکه اگر قدر ندانستیم، نعمت از دست ما گرفته میشود، چنانکه اهل حجاز از نعمت ولایت محروم شدند و به عَجَمها(ایرانیها) منتقل گردید.
.
در محضر بهجت، ج۳، ص۱۹۶
.