👆👆👆👆👆👆
✅ ۱۱۰ پیام درباره ی
عیدالله الاکبر، عید ولایت و امامت
و تکمیل رسالت و نبوت، عید بزرگ #غدیر
و وجود مبارک مولی الموحّدین، حیدر کرّار، عین الله، یدالله، لسان الله، اُذُن الله، وجه الله، اسد الله،
نور الله، سرّ الله، یگانه ی تاریخ، اباالایتام، ابا الائمه،
ولیّ الله الاعظم، امیرالمومنین،
امام #علی بن ابیطالب ( سلام الله علیه)...
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
📢 ۳۲ دستگاه در حوزه حجاب بودجه میگیرند اما کوتاهی کرده اند!!
قالیباف، رییس مجلس :
در مسئله حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم. معتقدم جنبه هویتی حجاب مهمتر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار میگیرند تا در حوزه حجاب کار کنند، کوتاهی کردهاند.
باید دقت کنیم در این میدان دوقطبیسازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواسته دشمن است. در لایحه حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابلاجراست تا جلوی هنجارشکنیها را در این زمینه بگیریم.
😶
⚡️جعل ولادت برای امام موسی کاظم(ع)
✍مهدی مسائلی
چند سالی است که بیست ذی الحجه به عنوان روز ولادت امام موسی کاظم(ع) نامگذاری شده است،
این در حالی است که تا همین چندسال پیش هفتم صفر روز ولادت امام موسی کاظم(ع) بود. حالا این سؤال مطرح میشود چرا میلاد امام کاظم(ع) به این روز انتقال پیدا کرد؟ آیا اختلاف تاریخی مطرح است و روز بیستم ذیالحجه اعتبار بیشتری دارد؟
پاسخ این است که میلاد امام موسی(ع) طبق کتابهای روایی و تاریخی شیعه (همچون اعلام الوری شیخ طبرسی، الدروس شهیداول، مناقب ابن شهرآشوب، روضة الواعظین و...) در روز هفتم صفر است و هیچ تاریخ مشخص دیگری برای آن نقل نشده است. اما بعضیها دوست نداشتند در کل دو ماه محرم و صفر مناسبت میلادی وجود داشته باشد، و از جهتی دیگر نیز میخواستند هفتم صفر را به صورت اختصاصی برای امام حسن(ع) عزاداری کنند. از این رو دست به کار شدند و با تخمین و احتمال، تاریخهای دیگری را برای ولادت امام موسی (ع) جعل کردند. بدین نحو که چون در بعضی منابع بیان شده بود که امام موسی کاظم(ع) در سرزمین ابواء، مکانی میان مکه و مدینه، به دنیا آمدهاند، بدون هیچ مدرکی مدعی شدند که امام صادق(ع) پس از حج بدون درنگ از مکه خارج شده و به سمت مدینه حرکت کردند. آنگونه که در همان ماهذیالحجه به ابواء رسیدند و امام موسی(ع) در آنجا به دنیا آمدهاند. این احتمال را نیز در نظر نگرفتند که امام بعد از حج مدتی در مکه اقامت داشتند.
بر این مبنای این ادعای ذوقی، تخمین زدن برای تعیین میلاد امام موسی کاظم(ع) آغاز شد. اولین بار در سالهای گذشته تاریخ ۱۵ ذیحجه برای میلاد آن حضرت تعیین شد و آن را در بعضی از تقویمها ثبت کردند. با این حال، این روز به مذاق بعضی خوش نیامد و آنها روز ۲۰ ذیالحجه را بدون هیچ روش تحقیقی و کاملاً بر مبنای ذوق شخصی به عنوان روز میلاد امام موسی کاظم (ع) مشخص کردند. (احتمالا چون هم عددش رُند بود و هم نزدیک به ماه محرم نبود و تعجیل زیاد در خروج امام صادق(ع) از مکه وجه خوبی نداشت.) سپس این تاریخ ولادت به کمک اپلیکیشنهای تلفن همراه همچون بادصبا رسماً به جامعه شیعه معرفی و ابلاغ شد.
به نظر میرسد در سالهای اخیر در کنار مناسکسازی، ایامسازی نیز رونق خاصی پیدا کرده است و روزهای میلاد و مصیبت فراوانی برای شیعه ساخته میشود. در این مسیر عدهای نیز با رنگ و لعاب تحقیق هر امر تاریخی را که تمایل دارند، کوچک یا بزرگ میکنند. بعضی از این مناسبتها مورد قبول مسئولین فرهنگی کشور نیز واقع میشود و مدیران فرهنگی برای دور ساختن فشارها و جنجالسازیهای مذهبی، به تبلیغ عمومی آن رسمیت بخشیدهاند.
.......
@azadpajooh
عجیب ترین اتفاقی که در خصوص لایحه عفاف و حجاب در حال افتادن است این است که کسانی که با نام سوپر انقلابی و تندرو شناخته میشوند در حال حمایت از متن ها و پیش نویس هایی اند که در خصوص بازدارندگی کاملاً عقیم است.
فکر میکنم یک جریان نفوذی وجود دارد که به دست حزب اللهی ها قانونی تصویب شود که فقط بگویند قانون تصویب کردیم و نشد.
این که برخی جریان های حزب اللهی فریاد میزنند اما از محتوا تهی اند نمیدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است توسط پشت پرده ای دارد هدایت میشود.
یک تقسیم کار در ظاهر امر وجود دارد. یک عده پیشنهاد کنند که مجازات بی حجابی باید شلاق باشد و عده ای دیگر بگویند جریمه سبک.
حقیقتاً من نمیتوانم قبول کنم اینها با برنامه ریزی چنین پیشنهاداتی مطرح نمیکنند و کاملاً اتفاقی است.
خدا ما را از شر جهل نگاه دارد.
jalilmoheby
جلیل محبی
مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال:
در فصل آینده ( لیگ برتر فوتبال از ۱۲ مرداد )، ورود بانوان به ورزشگاهها اتفاق میافتد.
😶😐😑
رئیس سازمان بازرسی کل کشور :
🔹عدم رعایت حجاب در انظار عمومی، جرم است؛ ضابطین در برخورد با این جرایم، نیازی به دستور مقام قضائی ندارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «یک ماه شد آب نداریم، مردم تشنه هستند، مسئولین معطل چه هستند؟»
🔹مردم ملاشیه اهواز در جشن عید غدیر با این اشعار عربی نسبت به وضعیت بیآبی این منطقه اعتراض کردند:
🔹یک ماه شد که آبی نیست و مردم تشنه اند ملاشیه مادر خوبی هاست چرا مسئولان معطلاند. اهل ولایت ابالحسنین اینجا زندهاند و نمردهاند.
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از رحیم پور می پرسه چرا قوه قضائیه کسانی را که به ناهنجاری ها و مفاسد اعتراض می کنند می اندازه زندان؟
در جواب می گه: اعتراض کنید و زندان بروید. و وقتی طرف می گه اینها بچه های سالمند و به خاطر زدن حرف حق زندانی شده اند، می گه: بچه سالم باید بره زندون!
جناب رحیم پور، این که مال زمان طاغوت بود که معترضین به ظلم و فساد زندان می رفتند
سؤال طرف اینه که چرا باید سیستم جوری باشه که انسان های سالم را زندانی کنه؟
فرقش با سیستم جائر چیه؟
شما هم اعتراض کن و برو زندان، هم شد جواب؟
اگر زندانی های یک سیستم، حق گو و سالم باشند، معلوم می شود خود آن سیستم باطل و ناسالم است
جنگ می شه می رم جبهه، هم جواب بی ربطی است
در زمان شاه هم اگر دشمن به کشور حمله می کرد، دفاع واجب بود
سیصد هزار نفر هم به خاطر این شهید شدند که افراد ناسالم محبوس باشند نه بچه های سالم
▪️مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
🎙با سخنرانی:
حجه الاسلام و المسلمین علی سرلک
💢 به همراه:
اکران عمومی 🎞 مستند "برای پس از مرگم"
و رونمایی از 📚 چند اثر جدید انتشارات لیلهالقدر
🗓 زمان: پنجشنبه ۲۲ تیر
⏰ ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰
📌 مکان: قم، بلوار امامموسی صدر، میدان نواب صفوی، تالار شهر وزارت فرهنگ
▫️@einsad
🍀@EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍در سالهای پیش از انقلاب، نماز عید فطر و قربان در مساجد تهران برگزار میشد اما نماز عید قربان از استقبال کمتری برخوردار بود.
یکی از مساجدی که در روز #عید_قربان به اقامه نماز و برگزاری جشن میپرداخت، #مسجد_هدایت به امامت #آیت_الله طالقانی بود. صبح حدود ساعت ۹ نماز عید با حضور حدودا ۱۰۰ نفر و به امامت آیتالله_طالقانی برگزار میشد و سپس ایشان به سخنرانی میپرداخت.
از جمله در تاریخ ۲۸ بهمن ۴۸ آیتالله طالقانی پس از اقامه نماز عید قربان، مطالب زیر را بیان داشتند:
«عید فطر جشن ارتباط بشر از طریق روزه و اجتماع و هماهنگی با خدا و مقدمهای است برای عید قربان یعنی آخرین مرحله تسلیم که تا اینجا انسان گاهی در راه حق و عقیده از شهوات عادیش میگذرد و گاهی ممکن است از جانش بگذرد. ابراهیم که می خواست پسرش را بکشد در آخرین و مهمترین مرحله تسلیم قرار داشت آیا خدا واقعا حقی داشت؟ از کشتار منظوری داشت؟ از این منظره هولناک خوشش می آمد؟ ولی این راه تسلیم است من مسلمم.
من مسلمم حالا بیا امتحان بده که آیا در مقابل خدا و دستورش تسلیم هستی یا تا آنجا که آسایش و تفریحی داری میگویی من مسلمم؟... این عید اسلام، عید قربان یعنی نترسیدن قلب...
اگر بشر به این مقام رسید باقی قضیه تمام است مقصود از کشتن گوسفند و غیره هم باید همین باشد که فلان حاجی به خدا بگوید من در اینجا و روی همین سنگها یعنی محلی که ابراهیم می خواست فرزندش را بکشد به تو تسلیم هستم و وقتی وظیفه مقتضی شد باید سر همین طور باشد...»
📚کتاب آیتالله سید محمود طالقانی به روایت اسناد ساواک - جلد دوم صفحه ۶۵۰
🕌https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran