eitaa logo
مصباحیه ...
135 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
527 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
علامه مصباح و تبیین وحدت .pdf
3.36M
📗فایل PDF مجموعه استوری «وحدت» بیانات حضرت آیت الله یزدی پیرامون 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
taheri-pa-15_607315432285669256.mp3
1.14M
🌺آسمانها غرق نور ... مولودی بسیار زیبا... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐 میلاد با سر سعادت حضرتین صادقین ابا الزهراء پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه مبارک باد 💐💐
📚 مروری بر کتاب «پیشوای صادق»، تألیف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔻 نمودارهای برجسته در زندگی امام صادق(علیه‌السّلام): ۱. تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت ۲. تبلیغ و بیان احکام به شیوه‌ی خاص شیعی و تفسیر قرآن به روال بینش اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) ۳. وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی 👈 کتاب پیشوای صادق، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی سیره‌ی فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است. 📲 ادامه را در حساب اینستاگرام Khamenei_Book@ ببینید👇 Instagram.com/Khamenei_Book
امام صادق (ع) فرصت را برای تعلیم و تأسیس کانون علمی مناسب دید، به این کار همت گماشت. بغداد که کانون جنبش علمی اسلامی صدر اسلام است در زمان امام صادق (ع) بنا شد. ظاهراً ایشان آخر عمر سفری به بغداد آمده است. اثر امام صادق (ع) است که می‌بینیم شیعه، در مقدّم سایر فرق، در علوم اسلامی پیشقدم و مؤسس شد و یا لااقل دوش به‌دوش دیگران حرکت کرد و در همه رشته‌ها از ادب و تفسیر و فقه و کلام و فلسفه و عرفان و نجوم و ریاضی و تاریخ و جغرافی کتاب‌ها نوشت و رجال بزرگ بیرون داد، عالی‌ترین و نفیس‌ترین آثار علمی را به جهان تحویل داد. (بیست‌گفتار، ص۱۳۲) @motahari_nab
🔹شعری از فیلسوف و فقیه مدقق آیت الله حاج شیخ محمد حسین غروى اصفهانى معروف به کمپانى، در ولادت حضرت ختمی صلى الله علیه و آله: عنـقــای طـبعم یـاد کـرد از قـلـّه قـاف قـِـدَم/روح القدس امداد کرد در هر نفس در هر قدم کردم به آسـانی صعود ازعـالم غـیب و شهود/تا « قابَ قـوسـین » وجود٬ تا حدّ اقلیم عدم گشتم چو از خود بى خبر نخل امیدم داد بر/زد آفتاب عقل سر،حتى إنجلّت عنّى الظلم دیدم بعین حق عیان ، در مجمع روحانیان/ما لیس یحکیه البیان، ما لیس یحویه القلم از نغمه خیل ملک ٬ خندان و رقصان نه فلک/ذرات عالم یک به یک در سلک عشرت منتظم شـادان زماهی تا بـه ماه ازمـژده میلادشـاه/شاهـنـشه انـجـم سپـاه فرمـانـده لـوح وقلم فیض نخستین٬ عقل کلّ٬ ختم نبیین و رسل/اربـاب انـواع و مثـل انـدر درش کــمـتـر خـدم رفرف سوار راه عشق زیبا نگار شاه عشق/شاه فـلک خرگـاه عـشق سلطـان اقـلیم هـمم عقل العقول الواسعه شمس الشموس الطالعه/بدر البدور اللامعه کشّاف استار الغمم دیباچه ایجاد او ، سر حلقه ارشاد او/میزان عدل و داد او، حرف نخست اوّل رقم بـزم حـقـیقـت طور او، شمع طـریقـت نور او/یـک آیـه از دسـتـور او، مجــمـوعـه کــلّ حکم تورات و انجیل و زبور ، رمزی از آن دستور نور/نور کلامـش در ظهور، بر فرق کیـوان زد عـلـم خال و خطش ام الکتاب، لعل لبش فصل الخطاب/رفتار او معجز مأب ، گفتار او محیى الرمم لولاک ، تشریف برش ، تاج " لعمرک" برسرش/از ذره کـم تـر در درش ، فـرّ فـریـدون جـاه جـم گردون و مـهر و ماه او ، خـاک ره خـرگاه او/درگـاه عـالی جـاه او ،پـشـت فـلک را کـرده خـم سرشار شد دریای عشق، یا ابر گوهرزای عشق/چـون درّه بـیضای عـشـق، تـابــیـد از کـان کـرم از محفل غیب مصون ،شد شاهد هستى برون/یا از رواق کاف و نون، قد اشرق المجلى الاتم لا هوت حىّ لم یزل ، از مطلع حسن ازل/بالحق و الصدق نزل ، ناسوت شد باغ ارم شـد نقـطه حسن نگـار ، پرگـار وحـدت را مدار/ توحید را کرد استـوار ، زد نقش کثرت را به هـم عالـم سراپا نور شـد ، رشک فـضای طور شـد/ ام الـقـری مـعـمـور شـد ، از مـقـدم صدر أمـم بشـکسـت طاق کـسروی، بنیاد ایمان شـد قـوی/دسـت قــوای مـعـنـوی، شــد فـاتـح مـلـک عــجـم آئــــیــنـه آئـیـن او ، جــــــام حــقــایـق بـیــن او/جـمع الـجوامع دیـن او ،شـد خـیـر ادیـان لاجـرم گنج معارف را گشود ، سرّ حقیقت را نمود/افشاند هر درّى که بود ، عمّ البرایا بالنعم در بـارگـاه قـرب حق ، بر ما سوا بودش سبـق/بگذشت از هفتم طبق ، وز عرش اعظم نیز هم چون همّتش بالا کشید ، تا بزم أو أدنى کشید/عقل از تصوّر پا کشید ، فى مثله جفّ القلم آدم صفى الله شد ، تشریف آن درگاه شد/نخلیکه خاطر خواه شد ، بهر ثمر شد محترم طوفان عشقش دل گرفت، از نوح تا ساحل گرفت/در سایه اش منزل گرفت ، تا شد ضجیع ابن عم مـوسی کـلـیـم طور او ، دیـدار او مـنظـور او/عیسی یکی گنجور او ، او روح بخش و روح دم از ماه کنعـانی مـگـو ، کـایـن جا نـدارد آبـرو/شد در ره عشقش فرو ،صد یوسف اندر چاه غم سر خلیل اهل الله او ، سرّ دل آگاه او/عالم رعیّت شاه او،بشنو ز من بى بیش و کم شاها گدای این درم ، وز جان و دل مدحتگرم/هرگز از این در نگذرم ، خواهی بگو لا یا نعم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 آغاز به کار وبسایت هندی و رسانه آذری KHAMENEI.IR 🔴هم‌زمان با فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت، فعالیت وبسایت هندی و رسانه آذری پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) آغاز شد. ♦️ رسانه هندی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده بود و اکنون با راه‌اندازی وبگاه با نشانی hindi.khamenei.ir در دسترس مخاطبان خواهد بود. 🔗 همچنین همزمان با راه‌اندازی رسانه هندی، رسانه آذری برای مخاطبان حوزه قفقاز نیز در شبکه‌های اجتماعی با نشانی‌های facebook.com/Khamenei.az و twitter.com/az_Khamenei آغاز به کار می‌کند. ▫️پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR که از سال ۱۳۸۲ آغاز به‌کار کرده است، اخبار، بیانات، منظومه اندیشه و سیره رهبر انقلاب اسلامی را پوشش داده و به تولید و انتشار محتوا به زبانهای مختلف می‌پردازد.
شیعه دوست داشتنی در کلام درربار امام صادق علیه السلام 1. عاقل باشد 2. فهمیده باشد 3. فقیه و دانا به احکام باشد 4. حلیم و بردبار باشد 5. اهل مدارا با مردم باشد 6. صبور باشد 7. صدوق و راستگو باشد 8. وفادار باشد. ✅«إِنَّا لَنُحِبُّ مِنْ شِيعَتِنَا مَنْ كَانَ عَاقِلًا فَهِماً فَقِيهاً حَلِيماً مُدَارِياً صَبُوراً صَدُوقاً وَفِيّا» 📚منبع: کافی، ج 2، ص56 و بحارالانوار، ج66، ص397.
✅سه جمله‌ي متين بر دسته‌ي شمشير خاتم النّبييّن (صلی الله علیه و آله و سلم) در روايت آمده كه رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) دستور داده بود اين سه جمله‌ي بسيار پرمحتوا را بر دسته‌ي شمشيرش حك كرده و نوشته بودند: (صِلْ مَن قَطَعَك وَ قُلِ الْحَقَّ وَ لَو عَلي نَفسِكَ وَ اَحْسِن اِلَي مَنْ اَساءَ اِلَيْكَ)؛ بحارالانوار،جلد71،صفحه‌ي157و امالي شيخ صدوق،صفحه‌ي72. با كسي كه از تو جدا شده ارتباط برقرار كن و حق را بگو اگر چه به زيان خودت باشد و با كسي كه به تو بدي كرده نيكويي كن. ✅چه خوب است ما اين سه جمله را تابلو كرده و به عنوان يك مُذَكّر دائم بر ديوار خانه و محلّ كارمان نصب كنيم و هر روز با ديدن آن خود را متذكّر سازيم و به خود بگوييم: (صِلْ مَنْ قَطَعَكَ)؛ بپيوند با كسي كه از تو بريده است. اگر يكي از ارحام و يكي از دوستانت به تو بي اعتنايي كرد و حالي از تو نپرسيد تو به سراغش برو و با تلفن جوياي حالش شو. نگو من مريض شدم او به عيادتم نيامد، از سفر آمدم به ديدارم نيامد. اينك كه او مريض شده من هم به عيادتش نمي‌روم؛ از سفر آمده به ديدارش نمي‌ روم، نه اين‌چنين نباش بلكه اگر او از تو بريده است تو با او پيوند داشته باش. (وَ قُلِ الْحَقَّ وَ لَو عَلي نَفْسِك)؛حرف حق را بزن اگر چه به ضرر خودت تمام شود.(وَ اَحْسِنْ اِلي مَنْ اَساءَ اِلَيكَ)؛خوبي كن با كسي كه با تو بدي كرده است كه راه و رسم كريمان چنين است. بدرفتاري ديگران را با خوشرفتاري خود جبران مي‌ كنند هيچگاه انتقام گيري از خود نشان نمي ‌دهند. در همين يك كار به ظاهر كوچك پيامبر اكرم…(صلی الله علیه و آله و سلم) دقّت كنيد كه به دسته‌ي شمشيرش نوشته است تا به خودش يادآوري كند اينك كه به قدرت رسيده و تشكيل حكومت داده‌اي و شمشير به دست گشته‌اي و مي‌تواني انتقام بگيري از كساني كه زجر و شكنجه‌هاي جسمي و روحي به تو داده‌اند، عبا بر گردنت پيچيده و روي زمينت كشيده‌اند و خاكستر بر سرت ريخته‌اند درگذر و تو اين كار را نكن وانتقام از آنها نگير و اين شمشير را فقط براي گردن دشمنان دين خدا نگه دار. بلكه زجردهندگان به شخص خودت را مورد مهر ونوازش قرار بده و بدرفتاري آنها را با خوشرفتاري خودت جبران كن. برگرفته از فرمایشات حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی (صفیر هدایت سلسله مباحث معارفی شماره 073) @safirehedayaat