eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه بسیار سوزناک استاد قرائتی در خصوص شهادت حضرت سلام الله علیها التماس دعا ... 🌹🌹🌹
🏴 بیشترین عنایت 🔸️در روز قیامت کسی که بیش از همه عنایتش شامل دیگران می‌شود (علیها‌السلام) است. ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ 🏴 @mesbahyazdi_ir
🔻کتاب «» مجموعه‌ای است برگرفته از سخنان درباره شخصیت ممتاز و پرفضیلت یگانه بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام)، و سجایا و سیره اخلاقی آن حضرت. 🔻بخشی از متن کتاب: 🔸اوج اندیشه اندیشمندان عالم را در غواصى به ژرفناى اقیانوس ناكرانمند ، جز حیرانى و شیفتگى چاره‌اى نیست، مگر آن‌كه الهامات ویژه الهى یارى‌گر اندیشه‌ها و ناطقه‌ها گردد تا بتوان قطره‌اى روح‌فزا از زلال بى‌مثال كوثر چشید و بر كام تشنه جان‌ها چشانید. 🔸پى‌بردن به كُنه ذات فاطمه لاهوتى، به همان اندازه بعید و دست‌نایافتنى است كه آگاهى از ذات ربوبى. و همین است رمز این فرموده امام صادق(علیه السلام) كه درك كنهِ صفات پیامبر، امامان و مؤمنان حقیقى را، هم طراز درك كنهِ صفات خداوند، ناممكن و دست‌نایافتنى معرفى می‌فرمایند. 🔸آرى، فاطمه «مجهولة القدر» است؛ همان‌گونه كه «مخفیّة القبر» است. منزلت و قدر او مجهول و نهان است، همان‌سان كه تربت و قبر او مخفى و پنهان است. او، از آن‌روى فاطمه نامیده شده است كه مردمان از شناخت حقیقت او بسى جدا افتاده و دور مانده‌اند؛ اِنَّما سُمِّیَتْ فاطِمَة، لِاَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِها. لینک متن کتاب: mesbahyazdi.ir/node/4362 eitaa.com/AyatollahMesbah
زاهد و عابد و صوفی همه طفلان رهند مرد اگر هست، به جز عالم ربانی نیست ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔵 حیرت در حیرت 🔻 قسمت دوم ✍️ محمد جعفری 💠رحمت و رضوان خداوند بر آن عالم بصیر و آن پیر فرزانه حضرت علامه آیت الله مصباح که در سخنرانی های روشنگرانه اش در اواخر دهه هفتاد، بارها بر این نکته پافشاری می نمود که زیانبارترین و خطرناکترین نظریه ای که از صدر اسلام تا کنون برآمده و کیان دیانت و ایمان را به سخره می گیرد، نظریه قرائتهای مختلف از دین است. آری بر اساس این تئوری و مبتنی بر سیالیت فهم و اندیشه، دیگرجایی برای فهم اصیل و ناب از دین باقی نمی ماند و سَره و ناسَره و خالص و بدلی در دین به یکسان انگاشته می شود. مجتهد شبستری در آن ایام نوشته بود: « تمامى متون بدون استثناء، تفسيرهاى متعدد را برمى‏تابد و تنها تفسير ممكن و درست، اصلاً معنا ندارد». ( محمد مجتهدشبسترى، «قرائت رسمى از دين»، راه نو، ش 19، شهریور 1377، ص 20) و نیز وی حقیقت تدین را ، تعلق خاطر به حقيقت متعالى تعبیر می کرد كه با هرگونه حيات اجتماعى و سياسى مى‏تواند خود را وفق دهد ( محمد مجتهد شبستری، نقدی بر قرائت رسمی از دین ، صص 105- 106). 💠 آن چه امروزه در بیان برخی نویسندگان حوزوی همچون جناب مهدی نصیری وآقای رسول جعفریان مشاهده می کنیم، ناخواسته و ناآگاهانه به نحوی بازگشت به همان نظریه قرائتها است. هر دو نویسنده محترم، تفکر و اندیشه استاد مصباح را مبتنی بر تفکر فلسفی دانسته اند که صرفاً یک قرائت از اسلام است و ناقدان بسیار دارد. مهدی نصیری می نویسد: « آیت الله مصباح در زمره فیلسوفان مسلمان بودند، در حالی که طیفی از عالمان شیعه یعنی متکلمان با فلسفه اسلامی و صدرایی مرزبندی داشته و آن را بر خلاف مبانی قران وسنت و عقل می دانند. حال اگر قرار باشد نوع برخورد آن مرحوم با مخالفان فکری خود صحیح باشد، باید به متکلمان شیعه حق داد که او را در زمره منحرفان و بددینان و مخالفان اسلام قلمداد کنند». و بعد در ادامه در راستای نظریه حیرت خویش نتیجه می گیرد: « التفات و توجه به شرایط عصر غیبت و به رسمیت شناختن اجتهادات و قرائت های روشمند گوناگون و پرهیز از ادعا و نمایندگی اسلام ناب از سوی هر عالم دینی (چه آن که نابیت فکری و اعتقادی در اختیار معصوم است و بس) می تواند پایان بخش بسیاری از نزاعهای زیانبارعقیدتی و سیاسی و فراهم کننده فضای آزاد برای تضارب آراء و اندیشه ها باشد» 💠 باید در نقد این سطحی نگری ها گفت بله اولا تفاسيري از دين که تحميل فلسفه بر دين باشد البته که انحراف است و آيت‌الله مصباح، به اذعان موافقان و مخالفانِ منصف، در مقام تفسير آيات و روايات، به شدت از تحميل ذهنيات بر متون ديني پرهيز مي‌کردند و ثانیا مهمترین ابتکار علمی استاد مصباح این بود که دین را منظومه ای می فهمید و این منظومه را در قالب مبانی اندیشه ای طراحی کرده بود. بدیهی است که اساس این مبانی برگرفته از مسلمات عقلی و معرفتی بود که بی آن که بخواهد خود را به مباحث اختلافی فلسفی درگیر کند، از معارف برهانی در تبیین و تثیبت ساختمان معارف دینی بهره می برد. این کجا و آمیخته کردن دین با فلسفه و صرفا قرائتی فلسفی از دین دادن؟ آیا اساسا بدون داشتن مبانی فکری صحیح و مبتنی بر عقلانیت و وحیانیت، جایی برای درک سلیم معارف تعالی بخش دین باقی می ماند؟ آیا با این توصیف ، دیگر در دوره غیبت و حیرت، راه هدایتی باقی می ماند؟! آری وقتی دوره غیبت، عصر حیرت تلقی شد، طبعا دیگر مجالی برای بنیان سازی دینی و بنای ساختمانی محکم باقی نمی ماند. نقدها را بود آیا که عیاری گیرند؟ 🌐 @meshkatnoor
آیت الله مرتضی تهرانی(ره): قدر آیت الله مصباح شناخته نشد به گزارش رجانیوز، آیت الله العظمي مرتضی تهرانی عالم اخلاق و استاد برجسته حوزه علميه در ديدار با اعضا تحريريه مجله عصر اندیشه در مشهد گفت: قدر علماي زمان را بدانيد. براي نمونه آیت الله مصباح یکی از بزرگترین شاگردان علامه طباطبایی بودند. شاید استفاده ای که ایشان از علامه نمودند کسی از شاگردان خصوصی ایشان هم نکرد.   بنده هر موقع مشرف می شوم، به مشاهد مشرفه حتما ایشان را دعا می کنم. اینکه می گویند آقای مصباح حکیم هست، ولی عارف نیست، غلط است ایشان هم عارف است و هم حکیم. ایشان انسانی بسیار لطیف و حکیمی بسیار متواضع و عالمی والا مقام هستند.   قدر ایشان شناخته نشد؛ با اینکه ایشان از بسیاری از هم سطحان خود در درس علامه بالاتر بودند. بنده در ١٣ سال اقامتم در قم و شرکت در درس علامه و آقای بروجردی و امام کسی را چون ایشان ندیدم.
مصاحبه.pdf
231.7K
مصاحبه خبرگزاری ایکنا با استاد فقیهی در مورد آیت الله مصباح یزدی @m_faghihi
🔴درس‌هايي که بايد از علامه مصباح آموخت 🔸قسمت دهم: تفکر انضمامی 🖊احمدحسين شريفي 🔸از ديگر ويژگي‌هاي علمي آيت‌الله مصباح نگاه کاربستي ايشان به مباني نظري و همچنين علوم ديني بود؛ به تعبير ديگر، ايشان دنبال اقامة دين بود؛ و اقامه دين صرفاً به طرح و رواج بحث‌هاي فلسفي و کلامي و فقهي و اصولي و امثال آن نيست. 🔸شيوة آموزشي و تعليمي آيت‌الله مصباح در اين عرصه بدين شکل بود که تلاشي مجاهدانه و خستگي‌ناپذير کردند که بر پاية بنيان‌هاي معرفت‌شناختي، هستي‌شناختي و انسان‌شناختي ديني و اسلامي، فلسفه‌هاي مضافي مثل فلسفه علوم انساني، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق، فلسفه سياست و فلسفه تعليم و تربيت را استوار کنند. و به تعبير ديگر، فلسفه‌هاي مضاف را در زمين معرفت‌شناسي و هستي‌شناسي اسلامي و بر پايه انسان‌شناسي اسلامي استوار کردند. 🔸اين اندازه از کاربست بنيان‌هاي نظري اسلامي در علوم انساني، هر چند در نوع خود بي‌سابقه بود؛ اما ايشان هرگز به اين حد راضي نبودند بلکه تلاش کردند بر پايه‌ همين فلسفه‌هاي مضاف، علوم انساني اسلامي هم توليد شود و خود ايشان نيز در پاره‌اي از مسائل از جمله در حوزة تعليم و تربيت عملاً به اين کار اقدام کردند. در کتاب فلسفه تعليم و تربيت در اسلام، ضمن بيان مباني هستي‌شناسي، معرفت‌شناسي، انسان‌شناسي و ارزش‌شناسي اسلامي، از دل آنها به استخراج (1) اهداف تعليم و تربيت؛ (2) اصول تعليم و تربيت، (3) ساحت‌هاي تعليم و تربيت (ساحت‌هاي بينشي، گرايشي و کنشي؛ فردي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي، ديني، اخلاقي ...)، (4) مراحل تعليم و تربيت (مرحله پيش‌زادي، سيادت، اطاعت، وزارت، حمايت(بزرگ‌سالي)، (5) عوامل و موانع تعليم و تربيت، و (6) روش‌هاي تعليم و تربيت (در سه حوزه روش‌هاي بينشي، گرايشي و کنشي) پرداختند. و يک الگوي بسيار منسجم و دقيقي از فلسفه و يا به تعبير ديگر، مدلي عيني براي امتدادبخشي به انديشه‌هاي بنيادين در عرصه‌هاي زيست انساني عرضه کردند. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
◾️مصباحی که هست؛ مظلوم ◽️حقیقت مظلومیت علامه آیت الله مصباح یزدی، دشمنی و تهمت و توهین رسانه ­های معاند نیست چرا که از دشمن جز دشمنی و توسل به روش های زشت و غیر اخلاقی انتظاری نمی­ رود. مظلومیت واقعی ایشان، غربت در رسانه ­های دوست و خودی است. غربتی که هم در زمان حیات‌شان وجود داشت و هم پس از رحلت جانسوزشان دوام یافت. ◽️نسل های جدیدتر اهالی رسانه، حتی با نقش علامه در تاریخ انقلاب نیز آشنایی ندارند و ایشان را با مواضع سیاسی یک دهه اخیر و محدود در چهارچوب فکری جبهه پایداری می‌شناسند. این در حالی است که این جبهه قسمتی از ظهور سیاسی برخی از شاگردان ایشان بوده و این تصور محدود، کمال بی انصافی درباره علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه است. 🌐 rasanews.ir/002oyh 🆔 @rasanewsagency
💠 امام حسن عسکری فرمودند: «دَعْ مَنْ ذَهَبَ یَمینًا وَ شِمالاً، فَإِنَّ الرّاعِىَ یَجْمَعُ غَنَمَهُ جَمْعَها بِأَهْوَنِ سَعْى وَ إِیّاکَ وَ الاِْذاعَةَ وَ طَلَبَ الرِّیاسَةِ، فَإِنَّهُما یَدْعُوانِ إِلَى الْهَلَکَةِ.» ⭕️ آن که را به راست و چپ رود واگذار! به راستى چوپان، گوسفندانش را به کمتر تلاشى گِرد آوَرَد. مبادا اسرار را فاش کرده و سخن پراکنى کنى و در پىریاست باشى، زیرا این دو، آدمى را به هلاکت مىکشانند. 🆔 @rasanewsagency
◾️ ضوابط کشف و شهود از دیدگاه علامه مصباح آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری: ◽️حضرت علامه مصباح یزدی بر فرهنگ، تمدن و نسل جوان در ترویج باورها و ارزش‌های اسلامی حق حیات دارد و الگوی حوزه و دانشگاه به شمار می‌رود. ایشان نسبت به تربیت شاگردانی که ادامه دهنده مسیر نورانی خودشان باشند اهتمام ویژه‌ای داشت و حتی برای یک نفر جلسات تدریس خصوصی برگزار می‌کرد و بنده نیز الحمدلله این توفیق را داشتم که از محض ایشان استفاده کنم. ◽️علامه مصباح همواره می‌فرمودند که شاید مسؤولیت و رسالت روحانیت در عصر انقلابی برای نجات جوانان از الحاد از مأموریت و رسالت روحانیت در عصر طاغوت بیشتر باشد، چون دشمنی در این دوران سازمان یافته تر از گذشته است. علامه مصباح مهم ترین آسیب‌های چهل سال گذشته انقلاب را ضعف معرفت دینی و سستی در اراده‌ها می‌دانستند، از این جهت وظیفه ما را رفع این آسیب ها معرفی می‌کردند. 🌐 rasanews.ir/002oze 🆔 @rasanewsagency
◾️دفاع از ولی فقیه و بصیرت افزایی؛ ماندگارترین اقدام علامه مصباح ◽️در پی انتشار نظرسنجی خبرگزاری رسا در خصوص اقدامات ماندگار علامه مصباح یزدی، مخاطبان این خبرگزاری نظرات خود را در این باره از طریق شرکت در نظرسنجی اعلام کردند. ◽️بدین ترتیب دفاع از ولی فقیه، بصیرت افزایی و مقابله با شبهات با 46.51 درصد از نگاه مخاطبان رسا، مهمترین اقدام این علامه بصیر در طول حیات پر برکتشان بوده است. 🌐 rasanews.ir/002p09 🆔 @rasanewsagency
📚معرفی چند کتاب مفید درباره حضرت زهرا سلام الله علیها 📗نهج الحیات(فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(س))/محمد دشتی 📘زندگانی حضرت فاطمه الزهراء(س) و دختران آن حضرت/ سید هاشم رسولی محلاتی 📗زندگانی فاطمه زهراء/ استاد سید جعفر شهیدی 📘کشتی پهلو گرفته/ سید مهدی شجاعی 📗فاطمه، اسوه بشر / آیت الله جوادی آملی 📘دانشنامه فاطمی / زیر نظر علی اکبر رشاد 📗فاطمه نگین جهان و جنان (حضرت زهرا در کتب اهل سنت)/ محمد رضا رمزی 📘یاس در آتش (شهادت حضرت زهرا در اسناد اهل سنت) / آیت الله جعفر سبحانی dr_vahedjavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 كرامت فاطمي (س) 🌹 روایت سردار سلیمانی در آخرین مصاحبه با سایت رهبرمعظم انقلاب از کمک حضرت زهرا (س) در روزهای سخت جنگ ۳۳روزه که منجر به پیروزی شد. 🔸 راهكار نيل به : 🔸 تقويت باورهاي ديني از طريق تامل در كرامات معصومين ع و اولياي الهي، كه گوياي تاثير جهان غيب بر جهان مادي است. 🔸 براي "اَهَم" سازي خدا در زندگي كه يكي از شاخصهاي سلامت معنوي است بايد در اين عصر شك گرايي ديني، باورهاي اسلامي و ايمان به غيب را در خود و نسل نو تقويت كنيم. 🔸 خداوند غيب باوري را از صفات متقين مي شمارد: ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ... (بقره: 2-3) "آن كتاب كه در (حقّانيت) آن هيچ ترديدى راه ندارد، راهنماى پرهيزگاران است، کسانی که به جهان غیب ایمان دارند. 🔸 رابطه جهان و يا غيب و شهود 🔸 داشتن و نقش آفريني (ع) در اين جهان 🔸
💢 تربیت نیرو تحلیل‌گر و صاحب نظر 🔹 یک روند تقریبا طبیعی وجود داشت که بعضی که به افکار تشیع و فکر انقلاب اسلامی علاقه‌مند بودند، به‌طور داوطلب بعضی از آثار را ترجمه کردند. 🔸 آن‌ها آثار حضرت امام، آثار شهید مطهری و از جمله آثار آیت‌الله مصباح را هم ترجمه و منتشر کردند، اما نکته قابل توجه این است که انحرافات و مسائل فکری همه‌جا به یک سبک نیست؛ چه بسا در کشورهای دیگر مشکلات فکری جدیدی پیش بیاید که نیاز به کار جدید و پاسخ های جدید باشد. 🔹 لذا تربیت کسانی که در فکر اسلامی فکر استوار و صحیحی داشته باشد و بتواند مسائل جدید را تحلیل کنند، مشکلات را پیدا کنند و راه‌حل‌هایش را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کنند، این کار اساسی‌تری است. ✂️ برشی از یادداشت دکتر علی مصباح در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
⁉️ نظام کارآمد (قسمت اول) ‼️ وقتی گفته می‌شود یک نظام کارآمد است یا نیست، باید مشخص کرد که منظور از نظام چیست؟ منظور از کارآمدی چیست؟ چه کسی می‌خواهد این کارآمدی را قضاوت کند؟ و این قضاوت، با چه معیاری سنجیده می‌شود؟ به طور خلاصه، نظام دو معنای انتزاعی و عینی دارد: نظام گاه به نهاد و گاه به سازمان اطلاق می‌شود. 🔸 در مفهوم انتزاعی نظام که مفهومی ذهنی است، روابطی میان پدیده‌هایی در نظر گرفته می‌شود و مجموعه به صورت یک واحد یا سیستم اعتبار می‌شود. شاید در ادبیات معاصر، بیشتر واژه «نهاد» را به جای آن به کار می‌برند. 🔹 گاهی منظور از نظام، مصداق عینی آن نظام است؛ یعنی چیزی که منشاء انتزاع این مفهوم است. معمولاً در ادبیات معاصر، به جای آن، واژه «سازمان» به کار برده می‌شود. منظور از سازمان، افرادی هستند که در خارج موجودند و با هم ارتباطاتی دارند و مفاهیم انتزاعی بر آن‌ها صدق می‌کند. ⚡️ نگاهی گذرا به مفاهیم و معیار‌های کارآمدی نظام از دیدگاه مرحوم علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
⁉️ نظام کارآمد (قسمت اول) ‼️ وقتی گفته می‌شود یک نظام کارآمد است یا نیست، باید مشخص کرد که منظور از نظام چیست؟ منظور از کارآمدی چیست؟ چه کسی می‌خواهد این کارآمدی را قضاوت کند؟ و این قضاوت، با چه معیاری سنجیده می‌شود؟ به طور خلاصه، نظام دو معنای انتزاعی و عینی دارد: نظام گاه به نهاد و گاه به سازمان اطلاق می‌شود. 🔸 در مفهوم انتزاعی نظام که مفهومی ذهنی است، روابطی میان پدیده‌هایی در نظر گرفته می‌شود و مجموعه به صورت یک واحد یا سیستم اعتبار می‌شود. شاید در ادبیات معاصر، بیشتر واژه «نهاد» را به جای آن به کار می‌برند. 🔹 گاهی منظور از نظام، مصداق عینی آن نظام است؛ یعنی چیزی که منشاء انتزاع این مفهوم است. معمولاً در ادبیات معاصر، به جای آن، واژه «سازمان» به کار برده می‌شود. منظور از سازمان، افرادی هستند که در خارج موجودند و با هم ارتباطاتی دارند و مفاهیم انتزاعی بر آن‌ها صدق می‌کند. ⚡️ نگاهی گذرا به مفاهیم و معیار‌های کارآمدی نظام از دیدگاه مرحوم علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
⁉️ نظام کارآمد (قسمت دوم) ↙️ وقتی درباره کارآمدی نظام صحبت می‌شود، گاهی منظور همان مفهوم انتزاعی ایدهٔ نظام است که آیا کارآمد است یا نیست؛ و گاهی منظور این است که کسانی که متصدی اجرای این نظام هستند، آیا آن‌ها درست عمل کرده‌اند یا خیر. این‌ها دو معنای متقایر، اما مرتبط‌اند، و البته باید بین آن‌ها تفاوت قائل شد. ✳️ وقتی می‌خواهیم درباره کارآمدی نظامی قضاوت کنیم، گاه منظور این است که اگر آن مفاهیم انتزاعی مورد نظر درست تحقق پیدا کند، آیا ما را به هدف می‌رساند یا نه، و گاهی مقصود این است که آن‌چه از نظام، اکنون تحقق پیدا کرده است، کارآمد بوده است یا نه. ✅ ما یک نظام اسلامی داریم، به معنای سلسله مفاهیمی اعتباری، عقلایی و شرعی که این‌ها با هم جمع شده و به صورت یک سیستم لحاظ شده است که رأس هرم، سطوح متوسط و قاعده هرم دارد. این مفهوم نظام یا نهاد در ذهن ماست می‌خواهیم درباره کارآمدی آن سخن بگوییم. اما یک معنا همین است که کسانی که اکنون مصداق این نظام‌اند خود را مصداق عینی این مفاهیم می‌دانند، آیا کارآمد بوده‌اند یا خیر. ⚡️ نگاهی گذرا به مفاهیم و معیار‌های کارآمدی نظام از دیدگاه مرحوم علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
4585.mp3
4.36M
💠 شناخت فضائل حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) 🎙 علامه مصباح‌یزدی 🆔 @farhang_puya
◾️ روضه مصور 🔹نگارگری صحنه‌ای از تشییع غریبانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🆔 @farhang_puya
چادر مادر.mp3
1.98M
🎧 | چادر مادر ☑ معلوم نیست من دیگر زنده بمانم بگذارید این را به شما بگویم... آن چادر حضرت زهرا سلام الله علیها از همه کهکشان های عالم ارزشش بیشتر است. همه عالمیان افتخار میکنند یک سایه ای از آن چادر روی سرشان بیافتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام گفت مراقب نفوذ در حوزه تا حد باشید 📌 : حوزه محافظه‌کار و روحانیت بی‌درد، روحانیت شیعه علوی نیست. تمایل به خیانت به روحانیت شیعه است. http://Eitaa.com/teribon_ir
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: جَاءَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ تَشْكُو إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَعْضَ أَمْرِهَا فَأَعْطَاهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كُرَيْسَةً وَ قَالَ تَعَلَّمِي مَا فِيهَا فَإِذَا فِيهَا «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلاَ يُؤْذِي جَارَهُ وَ «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ وَ «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلْيَقُلْ خَيْراً أَوْ لِيَسْكُتْ . الكافي، ج2، ص667. از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه فاطمه عليها السّلام نزد رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله آمد و در برخى از كارهايش شكايتى به او كرد و رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله جزوه‌اى به او داد و فرمود: آنچه در آن است، ياد بگير و بناگاه مشاهده كرد كه نوشته است: هركس ايمان به خدا و روز رستاخيز دارد،همسايۀ خود را نيازارد،هر كس ايمان به خدا و روز جزا دارد،مهمانش را گرامى شمارد، هركس ايمان به خدا و روز كيفر و پاداش دارد،بايد خوب بگويد يا خموشى جويد. عظم الله أجوركم.
▪️رکن امیرالمؤمنین شکست! ▫️حضرت امام صادق از پدرشان (علیهما‌السلام) نقل فرمودند که جابر بن عبد اللّٰه انصاری گفت: شنیدم که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) سه روز قبل از رحلتش به علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) چنین فرمود: سلام خدا بر تو باد ای پدرِ دو گل خوشبوی من (امام حسن و امام حسین علیهما السلام)، مراقبت از آن دو را به تو سفارش می‌کنم. به زودی دو ركن تو ویران می‌شود، و خدا جانشین من بر تو است. [یعنی تو را به خدا می‌سپارم که او نگه‌دارندۀ توست] هنگامی که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین (ع) فرمود: این یکی از دو رکن من بود که رسول خدا به من فرموده بود و هنگامی که حضرت فاطمه(س) به شهادت رسید، امیرالمؤمنین (ع) فرمود: این همان رکن دومی بود که رسول‌ خدا فرموده بود! 🔺أمالي شيخ صدوق، ص۱۹۸