eitaa logo
مصباحیه ...
135 دنبال‌کننده
17.8هزار عکس
9.2هزار ویدیو
523 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 از نقاط مثبت این تغییرات می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1⃣ در نظر گرفتن ملاحظات رشته‌های تخصصی غیر از فقه یکی از اشکالات کتب آموزشی سابق این بود که تنها افرادی را که قصد دارند در رشته فقه به صورت تخصصی کار کنند مد نظر قرار داده بود. لذا برای علاقه‌مندان به رشته‌های دیگر حوزوی مثل تفسیر و کلام و تاریخ و فلسفه تمهیدی نیندیشیده بود. اگرچه وجود مؤسسات تخصصی و برنامه‌های آنها تا حدود زیادی این مهم را بر عهده داشت لکن نسبت به کتب فقه و اصول، علاقمندان به آن رشته‌ها هم مثل طلاب محصل در رشته فقه، عینا همان کتابها را با همان حجم باید درس می‌گرفتند. ناگفته نماند روشن است که طلاب همه‌ی رشته‌های حوزوی، نیازمند به تبحر و دقت در مباحث فقه و اصول هستند؛ ولی عمقی که یک فقیه از مباحث این دو رشته نیاز دارد با عمقی که یک فیلسوف یا متکلم بدان محتاج است متفاوت است. 2⃣ مخیر بودن طلاب در انتخاب دو کتاب طراز اصولی (کفایة الاصول و حلقه ثالثه) با توجه به اختلاف نظر بین بزرگان حوزه در ترجیح کفایه یا حلقه ثالثه برای کتاب آموزشی اصول حوزه، این حق انتخاب در برگیرنده سلایق مختلف در حوزه می‌باشد و البته همانطور که آیت الله شب زنده دار دام ظله فرمودند امید می‌رود در آینده دائره‌ی این حق انتخاب، نسبت به کتبی که طراز علمی‌ آنها توسط بزرگان حوزه تأیید شده است، توسعه پیدا کند. 3⃣ بدیل کفایه، حلقه ثالثه با تنظیمی است که مرحوم آیت الله شاهرودی نمودند؛ که هم به ترتیب ابواب و فصول کفایه است هم برخی مباحثی که در حلقات نیست، در این کتاب اضافه شده است. لذا فواید بسیار بیشتری بر انتخاب این تنظیم از حلقه ثالثه، مترتب است. 4⃣ توجه به مبانی کارآمد اصولی نسبت به موضوعات مستحدثه و نوپدید که در کتب اصول متداول کمتر بدانها پرداخته شده است ولی برای استنباط و حل مسائل جدید، طلبه‌ی علوم دینی باید از آنها اطلاع داشته باشد و نسبت به آنها اتخاذ مبنا کند. 5⃣ حذف بخشهایی از مکاسب که از جهت عمق علمی و مباحث مهم کاربردی، در طراز سائر مباحث نیستند. 6⃣ جایگزینی مباحث مهم فقهی که در مباحث فقهی مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی جدید مثل احکام بورس و بانک بدان نیاز هست، بجای مباحث حذف‌شده از مکاسب. (بحث شخصیت اعتباری / حقوقی) 📌 ادامه دارد... @Manahejj
🌹در 12 تیرماه 1367، ناو جنایتکار آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 290 سرنشین آن را به شهادت رساند.
◾️به مناسبت ۱۲ تیر، سالروز جنایت آمریکایی؛ پاسخ امام خمینی (ره) به پیام تبریک مقام اماراتی 💢 دو هفته پس از ساقط شدن هواپیمای خطوط ایران به وسیله ناو آمریکایی وینسنس که ۲۹۱ مسافر آن جان باختند، امام خمینی در پاسخ به تبریک رئیس دولت امارات، نامه‌ای تاریخی نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم ♦️حضرت آقای شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، رئیس دولت امارات عربی متحده تلگراف تبریک آن جناب به مناسبت حلول عید سعید قربان واصل و موجب تشکر گردید. متقابلًا این عید بزرگ اسلامی را به جنابعالی و ملت برادر و مسلمان کشورتان تبریک می‌گویم. ♦️ اگر چه با این مصیبتهای بزرگی که برای مسلمانان جهان و بخصوص ملت مظلوم ایران، پیش آمده جای تبریک و عیدی نمانده. در جایی که سردمداران آمریکای جهانخوار دزدانه به خلیج فارس وارد شده و هواپیمای مسافربری را با بیش از ۲۹۰ نفر انسان بی‌دفاع و زن و کودک بیگناه هدف موشک قرار داده و می‌کشند و نوکر بی‌اراده و مزدورشان صدام جنایتکار در حلبچه و جبهه‌های جنگ هر روزه صدها و هزاران انسان را با بمبهای کشنده شیمیایی همچون برگ درختان روی زمین می‌ریزد و با کمال تاسف بیشتر حاکمان منطقه و کشورهای اسلامی نیز حتی از یک محکومیت لفظی هم دریغ می‌ورزند چه جای عید و تبریکی است؛ و السلام علیکم. روح‌الله الموسوی الخمینی
🔴حمله ناو آمریکایی به هواپیماى مسافربرى ایران ♦️امام خامنه ای :آن چیزى که دشمن را مى‌ترساند، اتحاد ملت ایران است. این خونخواران جهانى، بیشتر از همه چیز از اتحاد شما مردم مى‌ترسند. اگر نمى‌توانند با یک ملت روبه‌رو بشوند، بر اثر این نیست که نمى‌خواهند روبه‌رو بشوند؛ نه، از وحدت و شجاعت و ایمان آن ملت مى‌ترسند؛ والّا استعمار جهانى و استکبار نشان داده‌اند که از جنایت باکى ندارند. ♦️چند سال قبل از این، مثل همین روزها بود که یک ناو امریکایى در خلیج فارس، هواپیماى مسافربرى ایران را با قریب سیصد مسافر هدف قرار داد و آن را ساقط کرد و سوزاند و غرق نمود و همه‌ى آنان را از بین برد. بعد هم که اعتراض و جنجال شد و دنیا به حقانیت ملت ایران در این حادثه واقف گردید، عذرى خواستند و گفتند که ببخشید، اشتباه کردیم! عجب! اشتباه کردید؟! برخلاف عرف موجود بین همین قدرتمندان امروز جهانى - که خیلى هم به انسانیت و مبانى اخلاق اعتنایى ندارند - هواپیماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپیماى مسافربرى تعرضى بکند، با قریب سیصد مسافر ساقط مى‌کنید و بعد مى‌گویید که اشتباه کردیم! غلط کردید اشتباه کردید! اشتباه کردیم یعنى چه؟! اگر فرمانده‌ى آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشیدید؟! چرا به او مدال دادید؟! چرا با انواع و اقسام گفته‌ها، به دشمنیهاى خودتان با ملت ایران ادامه دادید؟! چه اشتباهى؟! شماها در پیدا کردن هدفهاى شوم، هیچ‌وقت اشتباه نمى‌کنید؛ در رسیدن به کار زشت بر ضد ملتهاى مستقل، هیچ‌وقت اشتباه نمى‌کنید؛ درست مى‌روید و همان نقطه‌یى که زشت‌ترین و بدترین است، پیدا مى‌کنید. امروز استکبار جهانى این است، امروز امریکا این است، اینها از جنایت باکى ندارند. ۱۳۷۰/۰۴/۱۳ بیانات در دیدار جمعی از اصناف
-1175314685_-1949029122.mp3
2.46M
🔴 كلیپ صوتی| «مدال رذالت» 🔶فرمایشات حضرت آقا بمناسبت هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ايران به‌وسیله‌ی شلیک موشک آمريكا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آمریکا هواپیمای مسافربری را زد، تاچر گفت حق آمریکاست. تف! این چه حقوق بشری است؟
-1175314685_-1949029122.mp3
2.46M
🔴 كلیپ صوتی| «مدال رذالت» 🔶فرمایشات حضرت آقا بمناسبت هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ايران به‌وسیله‌ی شلیک موشک آمريكا
64075241.out_532584139501638516.mp3
3.45M
▪️چگونه رهایت کنم‌ شعر و دكلمه: محمد حسين نعمتی موسيقی:امير حسين سميعی ▪️به مناسبت ۱۲تیر سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«جهادنا حسینی، قائدنا الخمینی» ♦️سینه‌زنی رزمندگان مقاومت در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس حزب الله
◼️ رحلت آيت ‏اللَّه "سيدمحمد محقق داماد" استاد بزرگ حوزه‏ ي علميه‏ ي قم(1388ق) ✍ سيدمحمد محقق داماد، در سال 1325 قمري در احمدآباد اردكان يزد متولد گرديد. وي پدرش را پيش از تولد و مادرش را در 6 سالگي از دست داد. علي رغم چنين حادثه‏ي غم‏انگيزي، آغاز به تحصيل نمود. آن‏گاه به يزد مهاجرت كرد و نزد اساتيد آن شهر به تكميل ادبيات و سطح پرداخت. سپس با توصيه‏ي استاد گراميش شيخ غلامرضا يزدي، به قم مهاجرت كرد و در درس اساتيد بزرگ حوزه، بهره‏ها گرفت. ✅ آيت‏اللَّه شيخ عبدالكريم حائري يزدي ارادت خاصي به ايشان داشت و با وجود چنين شاگرداني، به آينده‏ي حوزه دلگرم بود. همين ارادت موجب شد كه او را به دامادي خود بپذيرد و به لقب "داماد" ملقب گردد. ايشان بسيار به تدريس اهميت مي‏داد. هنگامي كه در روزهاي آخر عمر در بستر بيماري قرار داشت ازاين كه نمي‏توانست در جلسه‏ي درس شركت كند، مي‏گريست. ✅ اين بزرگوار پس از 75 روز بيماري، سرانجام بر اثر ایست قلبي در 63 سالگي دار فاني را وداع كرد و در صحن حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها ) به خاك سپرده شد.
48.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | جنایت فراموش شده منافقین در قم 🔹 در دوم تیر ماه ۱۳۶۰ انفجار مهیبی راه آهن قم را لرزاند، منافقین با این جنایت ثابت کرند که هیچ ابایی از کشتار بیرحمانه مردم بیگناه ندارند.
مصباحیه ...
🌀 تغییرات مصوب شورای عالی برای فقه و اصول سطوح عالی حوزه‌های علمیه 👤 آیت‌الله شب‌زنده‌دار 🔸 وقت
🌀 این شیوه‏‌ی تدریس صحیح نیست که طلاب در راه تحصیل آن کشته می‏‌شوند 📝 رسائل کتاب آموزشی برای سطح عالی نیست 👤 آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس سره 🔸 ترتیب دروس حوزه به‌گونه‌‏ای نیست که کسی به آن ترتیب داده باشد! کتاب «معالم» در زمان خودش آخرین کتاب اصولی بوده؛ «قوانین» و «رسائل» هم همین‌طور، کتاب رسائل آخرین نظریه‌‏ی شیخ [انصاری] رحمه‏‌الله‏ در اصول بوده، بااین‌حال رسائل از دروس سطح ماست! جلد دوم «کفایه» نیز مثل حاشیه بر رسائل شیخ است؛ لذا با حاشیه‏‌ی مرحوم آخوند بر رسائل موافق است و تقریرات «کلانتر» هم در واقع تقریرات اصول شیخ است، همچنین تقریرات مرحوم نائینی به‌عنوان حاشیه بر رسائل است، و اصول مرحوم آخوند خراسانی خیلی موافق اصول شیخ رحمه‌‏الله‏ و اصول صاحب بدایع رحمه‏‌الله‏ که شاگرد شیخ بوده، می‌‏باشد. ♨️ خلاصه این شیوه‏‌ی تدریس صحیح نیست که طلاب در راه تحصیل آن کشته می‏‌شوند و در راه فهم آن در می‏‌مانند! ترتیب درستی نیست؛ فهمیدن و حاضرکردن آن برای طلاب خیلی مشکل است. 🔻 این را نمی‏‌شود قبول کرد که طلاب، رسائل را هم در سطح بخوانند و هم نظریات شیخ رحمه‏‌الله‏ را دوباره در درس خارج بررسی کنند. ✅ اگر کسی ترتیب دروس را تشخیص می‏‌داد و امر و حُکم او انفاذ داشت، خیلی لازم و مناسب بود که این ترتیب را عوض می‏‌کرد. 📗 در محضر بهجت، ج ٢، ص ۴٨ 🗂