10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ملاقات با سردار سلیمانی در برزخ...
✾🍃✾🌼✾🍃✾
ا✾🍃✾🌼✾🍃✾
✾🍃✾🌼✾🍃✾
ا✾🍃✾🌼✾🍃✾
در برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی خانمی از ملاقات با حاج قاسم در عالم برزخ صحبت کرد؛ سردار سلیمانی توصیه ای عجیب به آن خانم کرد و پس از این توصیه آن خانم مجدداً به دنیا بازگشت!
⊱━━⊰🦋⊱━━━━⊰🦋⊱━━⊰🦋
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سادهترین و غیرحرفهای ترین کلیپی که درباره حاج قاسم دیدم اینه
ولی چقدر محتواش خوب بود
خاطره یک راننده تاکسی از حاج قاسم...
همیشه بهترین کلیپها اونی نیست که حرفهای تدوین شده باشه
✍حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهش گفتن بیا کاندید رئیس جمهوری شو، گفت من خودم رو کاندید گلولهها کردم...
شخصی که داخل کلیپ صحبت میکنن استاد فیاض بخش هستن
✍حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
⚡️از جعل روز وفات ام البنین تا نسبت شهادت به ایشان
✍مهدی مسائلی
در تقویم رسمی کشور ۱۳ جمادیالثانی به عنوان روز وفات حضرت ام البنین تعیین شده است درحالی که روز وفات ایشان در کتابهای تاریخی و حدیثی ذکر نشده است. به نظر میرسد این انتساب برگرفته از کتابی به نام «أم البنين سيدة نساء العرب» باشد که نویسنده آن یکی از خطبا و منبریهای معاصر اهل عراق به نام سيد مهدی سويج (١٣٤٩- ١٤٢٣ق) است.
وی در كتاب خود آورده است:
«در موارد متعدد و مواقع زيادی تاريخ وفات امالبنين(ع) را از من پرسیدند و من نیز از تعدادی از صاحب نظران در اينباره سؤال كردم، ولی جواب من و جواب کسانی که من از آنها پرسیدم یکی بود: اثری از ذکر وفات یا سال آن وجود ندارد.
تا اینکه روزی كتابی را مطالعه میكردم در ذهنم آمد كه در اين كتاب قصيدهای درباره حديث كساء ذكر شده است كتاب را بررسی میكردم تا قصيده را پيدا كنم، ناگهان در شرحی كه مؤلف كتاب بر قصيده مزبور نوشته بود، به خبر وفات امالبنين(ع) برخوردم. كتاب مزبور خطی و روی برگهای قديمی نوشته شده بود و تاريخ كتابت آن به سال ۱۳۲۱ قمری بر میگشت. نام كتاب كنزالمطالب و نام مؤلفش نيز علامه سيدمحمدباقر قرهباقی همدانی بود. مؤلف، كه خداوند مقام او را بالا ببرد، گفته است... در كتاب اختيارات از اعمش نقل شده است كه میگويد: روز سيزدهم جمادیالثانی كه مصادف با روز جمعه بود، بر امام زينالعابدين(ع) وارد شدم. ناگهان فضل بن عباس (ع) وارد شد و در حالی كه گريه میكرد گفت: جدهام امالبنين(ع) از دنيا رفت. شما را به خدا به اين روزگار فريبكار نگاه كنيد كه چگونه خاندان كساء را در یک ماه دوبار دچار مصيبت كرد! پس از چندی از خبر ديگری مندرج در حاشيه كتاب «وقايعالشهور و الأيام» تأليف بيرجندی اطلاع يافتم كه به نقل از اعمش نوشته است: در سيزدهم جمادی الثانی و در سال ۶۴ قمری امالبنين(ع) وفات كرد.»
🔹درباره این ادعا به نکات زیر توجه کنیم:
۱. از کتاب كنزالمطالب اطلاعی وجود ندارد و غیر از این گزارش اثری از آن در جایی دیگر دیده نشده است. نویسنده آن سيدمحمدباقر قرهباقی همدانی که با وصف علامه از او یاد میشود، نیز ناشناخته است و مشخص نیست چه کسی است. با این حال بر فرض وجود، کتابی متأخر و مربوط به قرن چهاردهم است.
2. در نقل این گزارش ادعا شده که این خبر «در كتاب اختیارات از اعمش نقل شده است.» کتاب اختیارات نیز کتابی ناشناخته است، اما هیچکدام از کتابهایی که عنوان اختیارات دارند، چنین گزارشی را نقل نکردهاند و اصلا ارتباطی به این موضوع ندارند.
3. نویسنده ادعا کرده است که پس از چندی در حاشیه کتاب وقايعالشهور و الأيام تأليف بيرجندی نیز انتساب وفات در سیزدهم جمادي الثاني به اضافه تعیین سال آن(سال۶۴ق) را دیده است. ولی با مراجعه به همان چاپی از کتاب وقايعالشهورکه وی برمیشمرد، چنین حاشیهای در کتاب دیده نمیشود.
۴. چرا باید هم منبع متأخر و هم منبع اصلی مورد ادعا، از دسترس همه علما پنهان باشند و کسی امکان مراجعه به آنها را نداشته باشد؟!
جاعلان حدیث و گزارشهای تاریخی برای پنهان کردن دروغشان معمولا تدبیری به خرج میدهند و گزارشها را به کتابهایی نسبت میدهند که در دسترس نیستند؛ حال یا این کتاب زمانی وجود داشته و الان وجود ندارد یا اصلا وجود خارجی ندارد.
برپایه این نکات، احتمال جعل تاریخ وفات امالبنین بسیار قوی است و تردید در آن است که چه کسی این جعل را انجام داده است.
اما عدهای نیز در روزگاری کنونی جعل را کمی آشکارتر انجام میدهند، بدین صورت که دروغهایشان را به کتابهای موجود و در دسترس منتسب میکنند و تکیهشان به این است که مخاطب حوصله یا امکانات مراجعه به منابع را ندارد.
گاهی نیز فردی گزارشی را در کتابش جعل میکند، بعد چندین کتاب دیگر از کتاب اولی، نقل جعلی و دروغین را میآورند و با استناد تعدد منابع به تقویت یک گزارش میپردازند. موضوع مسمومیت و شهادت حضرت امالبنین نیز از همین سنخ است.
در مجموع جعل شهادت حضرت امالبنین است ادامه همان مسیر جعل تعیین روز وفات برای ایشان است و باید دید این یکی با کمک فضای مجازی چه زمانی مقبول میافتد و عمومی میشود.
......
@azadpajooh
🔵دستورالعمل آیت الله خویی برای برطرف شدن مشکلات و برآورده شدن حاجات
🔴آیت الله سید ابوالقاسم خویی رضوان الله تعالی علیه میفرمود:
«توسل به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و خدمت به امیرالمومنین (علیه السلام) و لعن دشمنان اهلبیت (علیهم السلام) را مکرّر در مکرّر تجربه کردم و هر بار به واسطه این عمل، مشکلاتم به طور معجزه آسا برطرف گردید!»
🔶همچنین آن بزرگوار میفرمود:
«اهدای ثواب نماز شب به حضرت ام البنین (سلام الله علیها) جهت برآورده شدن حاجاتِ سخت، مفید و مجرب است.»
📓منبع :
حدیث نصر، صفحه ۳۹۲، ذکر محبوب، صفحه ۳۸۵
⁉️چرا حضرت ام البنین سلام الله علیها
در کربلا غایب بودند؟
✅ همراهی با امام حسین علیهالسلام
در سفر کربلا، بستگی به چند امر دارد :
1⃣ توان جسمی و روحی:
بدیهی است که سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر، نیاز به توانایی ویژه داشته است. ما نمیدانیم که حضرت امالبنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بودهاند.
❎روشن است که اگر مصلحت بود و مانعی نبود، ایشان قطعا همراه امام به کربلا میآمدند.
2️⃣ موافقت و مصلحت دانستن امام حسین علیه السلام :
چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشته است، ممکن است حضرت صلاح ندانسته باشند که ایشان در آن سفر همراهشان باشند و یا از نظر جسمی توانی نداشتهاند.
اما حضور زینب (سلاماللهعلیها) قطعا با صلاحدید امام بوده، رسالت ایشان پیامرسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بودهاست. اگر حضرت زینب در کربلا حضور نداشتند قیام امام حسین (علیهالسّلام) کامل نمیشد.
حضرت رباب چون همسر امام بودند و حضرت مصلحت دانستهبودند که ایشان را به همراه کاروان ببرند و حتی فرزند شش ماهه را به این جهت بردهاند چون رباب مادرش همراه امام حسین (علیهالسلام)بوده و البته شاید حکمتهای دیگری نیز داشته باشد.
♻️نتیجه اینکه:
همراهی زنان با امام علیه السلام واجب نبوده است و کسانی که رفتهاند، یا جزء همسران شهدای کربلا بودهاند و یا مانند حضرت زینب به دلائل خاصی رفته اند
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عنایت حضرت ام البنین
سلام الله علیها و بازگشت
از حالت نزدیک به مرگ
🔹 تجربه تاثیر درخواست
شفاعت از حضرت ام البنین
توسط دختر تجربه گر
حالت نزدیک به مرگ
#ام_البنین