🔺ناصرالدین!
🔹در همان ایامی که #شهید_محمدجواد_باهنر عازم مکتب بود، یکی از اقوام سرزده آمده بود تا خوابی را که دیده بود تعریف کنند.
🔸میگفت در خواب دیدم که در حیاط خانهتان دوشاخه گل محمدی به چه بزرگی درآمده است. نه رنگشان به رنگ گلهای این دنیا میماند و نه بویشان.
⚡️پدر محمدجواد، غروب روز بعد، آن را برای یکی از دوستان هم مسجدیاش که تعبیر خواب میدانست، تعریف کرده بود. او جواب داده بود:«دو نفر در خانواده شما عالمان بزرگ خواهند شد».
🌀خودش هم سالها بعد، خواب یکی از منسوبین مرحومشان را دید. آن فرد به او گفت:«همه مردم در آسمان اسمی دارند و اسم تو در عالم بالا ناصرالدین است».
🍁ایشان به همین مناسبت اسم اولین پسرش را ناصر گذاشت.
📚کتاب شهید باهنر، نویسنده: مرجان فولادوند، ناشر: انتشارات مدرسه، نوبت چاپ: هفتم؛ ۱۳۹۲؛ صفحه ۱۰ و ۳۹ و ۴۰٫
🌹🌹🌹🥺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ هایی از سریال رازهای ناتمام درباره #شهید_محمدجواد_باهنر
﷽
#تقویم_علما
📅 امروز جمعه
☀️ 9 #شهریور ماه 1403 شمسی
🌙 25 #صفر 1446 قمری
☀️#شمسی
➕ مفقود شدن امام موسی صدر در لیبی،
روحانی، رهبر فکری و سیاسی شیعیان لبنان (۱۳۵۷ش)
➕ درگذشت اسماعیل صالحی مازندرانی فقیه و استاد حوزه علمیه قم (۱۳۸۰ش)
➕ولادت سیدحسن نصرالله؛دبیر کل حزب الله لبنان (1339ش)
🌙 #قمری
➕ ولادت سید رضا بهاءالدینی
فقیه، عارف، استاد اخلاق و عرفان عملی (۱۳۲۶ق)
➕تولد سید جعفر مرتضی عاملی پژوهشگر تاریخ اسلام و تشیع و نویسنده الصحیح من سیرة النبی الاعظم (۱۳۶۴ق)
#تقویم_علما
🌺🌺🌺🌺🌺
🔰مفقود شدن #امام_موسی_صدر روحانی، رهبر فکری و سیاسی شیعیان لبنان (۱۳۵۷ش)
🔹سید موسی صدر، از عالمان و اندیشمندان شیعه، موسس جنبش امل و رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان می باشد.
🔸وی فرزند سیدصدرالدین صدر در ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ش (۱۵ ذیالحجه ۱۳۴۶ق)، در شهر قم به دنیا آمد و پس از دوره دبستان همزمان تحصیلات ملی و حوزوی را دنبال کرد و پس از دوره سیکل و گذراندن دوره مقدمات حوزوی، در ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد.
☄ایشان در ۱۹ سالگی دوره سطح را به اتمام رساند و به مدت شش سال به درس خارج اهتمام ورزید و در همین زمان، در رشته اقتصاد دانشگاه تهران تحصیل کرده و فارغ التحصیل شد.
🌀ایشان از ۲۵ سالگی عازم نجف شد و به مدت ۵ سال در دروس خارج آن شهر شرکت کرد.
🍁وی در سال ۱۳۳۷ به قم بازگشت و مدرسه ای ملی را تاسیس و مدیریت کرد و در کنار آن به سردبیری مجله مکتب اسلام پرداخت و به همراه دوستانش طرحی را برای تحول حوزه علمیه طراحی کرد.
⚡️ایشان در سال ۱۳۳۸بنا به وصیت سیدعبدالحسین شرف الدین و توصیه علما رهبری شیعیان لبنان را پذیرفت و به بازسازی هویت شیعیان لبنان همت گمارد.
🔷از اقدامات وی در لبنان ایجاد گفتگو و تعامل ادیان، تاسیس مجلس اعلای شیعیان، پایان دادن به جنگ داخلی لبنان، تشکیل هسته های مقاومت در برابر اسرائیل، انسجام شیعیان لبنان و حمایت از انقلاب ایران قابل ذکر می باشند.
◾️او سرانجام در شهریور ۱۳۵۷ عازم لیبی شد و در ۹ شهریور ۱۳۵۷ ش (۲۷ رمضان ۱۳۹۸ ق) مفقود شد و تا کنون خبری از سلامت یا شهادت ایشان به دست نیامده است اما ظاهرا با روحیه سفّاکی و خونریزی عجیب قذّافی، او همان سال شهید شده است.
#زندگی_نامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نابغه مدیریت سیاسی_اجتماعی، #امام_موسی_صدر
🔺کوه عظمت و اسوه تواضع!
🔹آیتالله شیخ#محمدجواد_مغنیه خیلی از دست #امام_موسی_صدر عصبانی بود. چون همه سیاسیون از او بد میگفتند.
🔸 در نشستی با حضور رئیسجمهور، نخستوزیر، رئیس مجلس، رؤسا و رهبران فرقهها تریبون به دست او رسید.
🌀با صراحت تمام گفت: «اگر میخواهید لبنان آرامش، آسایش، امنیت و صلح را به روی خود ببیند باید موسی صدر را از خاک لبنان اخراج کنید». هر چه ناسزا یادش بود در آن مجلس گفت.
⚡️ حرفهایش تمام شد و نشست. نوبت که به امام موسی صدر رسید؛ برخاست و گفت: «اگر میخواهید عزت و کرامت را در این کشور احیا کنید؛ دانشدوستی تکریم بزرگان و فرهیختگان را به ملت بیاموزید، باید تصویر علامه را در قاب طلا بگیرید و در هر کوی و برزن نصب نمایید. ما همگی مرهون شیخ جواد مغنیه هستیم.»
🍁گذشت و تواضع سید در آن مجلس آبش کرد. بدون هیچ تأخیر و بیاختیار تریبون را گرفت و گفت: «من در برابر این کوه عظمت و صبر و اسوه تواضع و فروتنی، سر کرنش فرود میآورم و در حضور شما بزرگان و شخصیتهای سیاسی علمی و مذهبی با او بیعت میکنم».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حسینی بودن از دیدگاه #امام_موسی_صدر
🔹سه خصوصیت فداکاری، وفا و خدمت به مردم از نشانه های تجسم حسینی بودن است.
🔶 کار عمیق فرهنگی و غیر مستقیم برای هدايت نمودن زنان بیحجاب
🔶 اقدام فرهنگی به جای برخوردهای قهری و فیزیکی
🔘جاوید الاثر امام موسی صدر:
🔹«... بايد سطح فكرى و تربيتى خانمها را از لحاظ دينى و اخلاقى بالا برد تا خطر لغزش در آنها كمتر شود و آنها چون كاهى ملعبهٔ كوچكترين باد نشوند. اما چون خانمها در لبنان، برخلاف خانمها در ايران، بههيچوجه در مسجد و مجالس عزادارى شركت نمىكردند، تأمين اين منظور بسيار مشكل بود. بهعلاوه، چون شخصيت خانمها غالباً با زيبايى و تظاهر به تجمل و مد آميخته بود، ترس از دعوت به پوشيدگى و حجاب سبب شده بود كه از روحانى و دعوت دينى فاصله گيرند، و از اول الف را نگويند تا مجبور به اداى ساير حروف نگردند.
🔹اين عوامل، كه دعوت خانمها به تعاليم دينى را بسيار مشكل مىساخت، بنده را مجبور كرد در حدود يك سال مطالعه كنم. نتيجهٔ مطالعات اين شد كه دعوت دينى را بهطور غيرمستقيم شروع كنيم. به اين صورت كه نخست جمعيتِ احسان و نیکوکاری اعلان كرد كه خانمها هم حق دارند در جمعيت عضويت داشته باشند ...
🔹براى تشديد و ازدياد علاقهٔ خانمها به اهداف و افكار جمعيت، توزيع شهريهٔ فقرا و رسيدگى به حال خانوادههاى فقير را دوبار در هر ماه بر عهدهٔ خانمها گذاشتيم. مشاهدهٔ مناظر فقرا و رضايت روحیای كه در اثر رسيدگى و ملاطفت با مستمندان در اين خانمها بهوجود آمد، شخصيت اصلى خانمها يعنى روح انسانى را در آنان زنده كرد و بهخوبى درك كردند كه بهجز زنانگى و مدپرستى و لباس خوب پوشيدن، شخصيتى ديگر هم مىتوان داشت، و اين شخصيت عظمت و ثبات و لطف بيشترى دارد ...»
#حجاب
🔺اوقات فراغت!
🔹سیدموسی بسیار با رفقا بحث علمی می کرد. گاهی برای رفع خستگی، مشاعره می نمودند.
🔸یک شب یکی از دوستان مسئله “ "کلاه انیشتین ” را مطرح کرد که خود انیشتین گفته بود هر کس حلش کند نابغه است و هر کس بفهمدش باهوش.
🌀«فرض کنید پنج کلاه داریم داخل یک اتاق تاریک. سه تای آنها سیاه است و دوتا سفید. سه نفر، دوتا بینا و یکی نابینا میروند داخل اتاق و یک کلاه روی سرشان می گذارند و بیرون می آیند. از دو نفر اول که بینا هستند میپرسیم کلاه روی سرت چه رنگی است؟ می گوید نمی توانم جواب بدهم ولی با کمال تعجب فرد نابینا با قطعیت میگوید میدانم».
🍁مسئله که مطرح شد از پانزده نفر، چهار نفر آن را حل کردند که یکی از آنها سید موسی صدر بود.
#امام_موسی_صدر
📚کتاب سید موسی صدر؛ نگاهی به زندگی و زمانه امام موسی صدر، نویسنده: امیر صادقی، ناشر: میراث اهل قلم، نوبت چاپ: دوازدهم- ۱۳۹۴؛ صفحه ۹.
▫️اهمیت حمد و ستایش خداوند
مـفـضـل گـويـد: بـه حضرت امـام صـادق عـليه السلام عرض كردم: فدایتان شوم! دعای جامع و کاملی به من بياموزید.
□ حضرت فرمودند:
«احْمَدِ اللَّهَ فَإِنَّهُ لَا يَبْقَى أَحَدٌ يُصَلِّي إِلَّا دَعَا لَكَ يَقُولُ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ»
خدا را حمد و ستايش كن زيرا هيچ نمازگزارى نيست جز آنکه در نمازش براى تو دعا میكند آن گاه که میگويد: (سمع اللّه لمن حمده يعنى): خدايا بشنو سخن كسی را كه تو را ستايش كند.
□ و نیز آن حضرت نقل فرمودند که شیوۀ رسول خدا «صلی الله علیه وآله» چنان بود که در هر روز سیصد و شصت مرتبه -به شماره رگهای بدن- خداوند را حمد میکرد و اینگونه میفرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ كَثِيراً عَلَى كُلِّ حَال»
📚الكافي؛ ج2 ؛ ص503؛ ح1 و3
#حدیث_زندگی ۳۶۹
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسامی نفرات برتر کنکور اعلام شد
🔸علوم ریاضی:
رتبه۱: امیرحسین سلیمانی تازهکندی (تبریز)؛
رتبه۲: امیرمحمد محقق دولتآبادی (تهران)؛
رتبه۳: احسان رضوی (تهران)؛
رتبه۴: فرزاد حلاجمقدم (فردوس خراسان جنوبی)؛
رتبه۵: مهدی ابوطالبی (یزد)
🔸علوم تجربی:
رتبه۱: صبا معصومنیا سماکوش (بندرعباس)؛
رتبه۲: پرهام راسخ (تهران)؛
رتبه۳: سجاد لطفی (مشهد)؛
رتبه۴: امیرمحمد درستی (ارومیه)؛
رتبه۵: احسان نعمتیخواه (نیشابور)
🔸علوم انسانی:
رتبه۱: علیاکبر قناد یزدی (تهران)؛
رتبه۲: ساغر اسفهبدی (مشهد)؛
رتبه۳: مهرزاد مشایخی (تهران)؛
رتبه۴: سید عارف خبیری (بیرجند)؛
رتبه۵: فاطمه فاطمیمفرد (تهران)
🔸زبانهای خارجی:
رتبه۱: آیدا دوانی (شیراز)؛
رتبه۲: آرتا اعتمادی (تهران)؛
رتبه۳: حمیدرضا خانی پردنجانی (اصفهان)؛
رتبه۴: آتوسا سالمی آرانی (کاشان)؛
رتبه۵: نسترن قاسمی (مشهد)
🔸گروه هنر:
رتبه۱: بیتا ترابی (مشهد)؛
رتبه۲: ستاره ایزدی (شیراز)؛
رتبه۳: ساغر سجادیه (اصفهان)؛
رتبه۴: ریحانه رنجبر کبوترخانی (رفسنجان)؛
رتبه۵: فاطمه آتشگر (قزوین)
😶 یادداشت مهمی درباره ی معیار نخبگی و خوشبختی نوشته ام که فردا صبح منتشر میکنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا ای کاش پزشکیان 401 تو دانشگاه بود و وقتی طرف کف دانشگاه راه میرفت و میگفت
... ننت بسیجی
یا میگفت ... سپاهی
یا ... تو بیت رهبری
یا دویدم و دویدم بسیجی رو ...
یا نتم شده 3G ...
ننت بسیجی
یا صدها فحش کاملا جنسی دیگه
و پزشکیان اون صحنه رو میدید،
واکنشش برام جذاب بود.
🔗 ali abdollahi
سخنی پرمعنا از استاد تمام منطق، جناب پزشکیان:
دانشجو نمیتونه آدم بدی باشه!
نمونهای از به اصطلاح دانشجویانی که پزشکیان خواستار بازگشت آنها به دانشگاه شده است!
خبیث باید اعدام بشه به جرم توهین به انبیاء ...
😶😐😵💫😵💫
#پوپولیسم_اصلاحات
#پیرمرد_پرحاشیه
رفع #ناترازی_بنزین را باید در این دو نمودار جستجو کرد.
روحانی قیمت بنزین را ۳ برابر کرد، کشور بهم ریخت و نهایتا مصرف به روند بلندمدت برگشت.
احمدینژاد قیمت را ۹ برابر کرد، هزینه حملونقل خانوار ۳۴ درصد کم شد! و این شکاف پایدار ۱۰۰ میلیارد دلار صرفهجویی داشته.
تفاوت در چه بود؟
سید احسان حسینی
پ.ن: حال که دولت پزشکیان به دنبال تغییر وضعیت قیمت بنزین است، به نظر شما تکرار کدام یک از دو تجربه فوق محتملتر است؟
درخواست یزدیها از رئیس جمهور
🔹جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارسمن»، خطاب به رئیس جمهور خواستار ماندگاری مهران فاطمی، استاندار یزد در این استان شدند.
🔸به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مخاطبان فارس در این کمپین خطاب به «مسعود پزشکیان»، رئیس دولت چهاردهم نوشتند: باتوجه به درایت و بیانات مکرر حضرتعالی مبنی بر عملکرد فراجناحی و شایسته سالاری در دولت وفاق ملی انتظار میرود مدیرانی که عملکرد شایسته، موثر و کارآمدیgv داشتهاند در جایگاه خود ابقا شوند تا با کمک یکدیگر ایران عزیز را به قلههای پیشرفت برسانیم.
🔸همچنین در این پویش برخی از عملکرد مهران فاطمی به عنوان استاندار یزد در دولت سیزدهم اشاره شده است.
برای پیگیریهای بیشتر شما هم میتوانید از این پویش حمایت کنید.
@farsnews_my
27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چه زمانی علماء، حصون امت خواهند بود؟
آیت الله #حایری_شیرازی:
به جای مباحث تکراری باید به اسلامی سازی علوم انسانی پرداخت.
✍ پن: #علوم_انسانی (اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، روانشناسی، سیاست، حقوق، علوم تربیتی، فلسفههای مضاف و ...) مبتنی بر تبیین چیستی انسان، سعادت انسان، کرامت انسان و غایت انسان است. این مولفهها در علوم انسانی غربی با علوم انسانی اسلامی تفاوت بنیادین دارد.
💢 توضیح المسائل غربی
💢 علوم انسانی، رسالهی عملیه است
آیت الله #حایری_شیرازی:
علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب میآید و در داخل شما اسمش را میگذارید کتاب جامعهشناسی و فکر و خیالتان راحت میشود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداریتان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رسالهها را آرمِ علم زدهاید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است.
اینکه در روایات داریم که مسلمانها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا میگیرند، معنایش همین است.
آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! اینطور نیست! رساله آمده است! سالهاست که آمده و دارد اجرا میشود.
همین علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس میشود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل میکنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند.
#علوم_انسانی