🔴امام خمینی (ره)
♦️اساسا اسلام براي سازندگي آمده است . و نظر اسلام به ساختن انسان است . جهادبراي سازندگي . سازندگي انسان خودش را، مقدم بر همه جهادهاست . اين است كه رسول اكرم جهاد اكبر فرموده اند. جهادي بس بزرگ است و مشكل . و همه فضيلتهادنبال آن جهاد است .
♦️جهاد اكبر است ؛ جهادي است كه با نفس طاغوتي خودش انسان انجام مي دهد. شما جوانها از حالا بايد شروع كنيد به اين جهاد. نگذاريد كه قواي جواني از دستتان برود. هرچه قواي جواني از دست برود ريشه هاي اخلاق فاسد در انسان زيادترمي شود و مشكلتر، جهاد مشكلتر. جوان زود مي تواند در اين جهاد پيروز بشود؛ پير به اين زوديها نمي تواند. نگذاريد اصلاح حال خودتان از زمان جواني به زمان پيري بيفتد.
📚صحیفه امام خمینی(ره) جلد 8 ص 300
🌹قالَ الإمام الْحُسَيْنُ [عليه السلام]:
يَابْنَ آدَمَ تَفَكَّرْ وَقُلْ اَيْنَ مُلُوكُ الدُّنْيا وَاَرْبابُهَا الَّذينَ عَمَرُوا وَاحْتَفَرُوا أَنْهارَها وَغَرَسُوا أَشْجارَها وَمَدَنُوا مَدائِنَها، فارَقُوها وَهُمْ كارِهُونَ.
♦️امام حسين [عليه السلام] فرمود:
اى فرزندآدم! انديشه كن وبگو: كجايند پادشاهان جهان و صاحبان دنيا كه آن را آباد كردند و نهرها كندند و درختان را كاشتند و شهرها را بنا كردند و بعد با ناخرسندى از آنها جدا شدند.
📚ارشاد القلوب، ج 1، ص 29.
📢 خرید لوازم التحریر با قیمت مناسب.
🔹 جهت رفاه طلاب و روحانیون گرامی، غرفه لوازم التحریر با قیمت بسیار مناسب افتتاح گردید.
👈 آدرس: میدان روح الله، جنب بیت امام (ره)، نمایشگاه کتاب حوزه.
👈 فروشگاه اینترنتی: www.Nashrehowzeh.ir
ismcir
#بازدید از موسسه خیریه
حججاسلام #علائیان سرپرست معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات کشور و #اکبری مدیرکل مرکز خدمات استان تهران از موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران بازدید کردند.
#موسسه_خیریه حضرت رقیه(س) تهران بزرگترین بنیاد خیریه تهیه جهیزیه در کشور است که بهصورت هیئت امنایی اداره میشود و #لوازم_جهیزیه را به قیمت درب کارخانه همراه با خرید اینترنتی و ارسال رایگان در خدمت زوجهای جوان قرار میدهد.
در این بازدید مقرر شد #تفاهمنامهای کشوری میان دو مجموعه امضا شود و نمایشگاهی از سوی بنیاد در شهر قم برگزار شود. همچنین مقرر شد مرکز خدمات و بنیاد #حضرت_رقیه(س) با معرفی نمایندگانی برای تهیه جهیزیه برای زوجهای جوان در کل کشور بهویژه مناطق محروم همکاری کنند.
📢 کانال روابط عمومی #مرکزخدمات حوزههای علمیه
CSIS_Eta 🆔 :ایتا
#تلاش #ذکر #رشد #سلوک
💠 تلاش در مسیر رشد معنوی
🔻 خدمت یکی از علما بودیم میفرمود: این عددهایی که شما برای اذکار نقل میکنید خیلی زیاد است.
🔹 گفتم: «من که نقل نمیکنم، اینها مربوط به دیگران است، ولی برای اینکه انسان یک فضل طلبگی نصیبش شود یا به استنباط دست پیدا کند، گاهی شما میفرمایید هشت ساعت در شبانه روز باید کار [علمی] کرد و واقعا کار میخواهد؛ ولی چرا در این مسیر (رشد معنوی)، هر کسی قرار میگیرد میخواهد با قدم اول، کوتاهترین راه را پیدا کند و با سرعت زیاد و با سعی تلاش کمتر برود و به نتیجه برسد؟»
🔸 حداقل ما این پنبه را که با عمل کم به قله های بالای معرفت دست یابیم، از گوشمان بیرون کنیم؛ چون این خیالاتی است که همه را در بر میگیرد.
🔹 همه میخواهند کم کار بکنند؛ کمترین وقت را برای این قضیه بگذارند. دنبال راه میان بُر میگردند و اینها هم جزء خیالاتی است که مدتی رفتند و زمین خوردند؛ ناامید میشوند و به گوشهای مینشینند.
🔸 اگر بنا شود به کسی عنایتی شود و کسی را به سمت اعتدال ببرند و قلبی سالم نصیب کسی شود، پایهاش فقط بر سعی و تلاش است؛ فضل خداوند هم همراه همین سعی و تلاشها است؛ چون یک بخش از کارمان این است که باید از تأثراتی که از قبل داشتهایم خارج شویم؛ ما هر لحظه تحت تأثیریم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir
💢 باید به هردو طرف (حوزه و دانشگاه)، فهم و تسلط و احاطه داشت و الّا فلا
استاد #فیاضی [با شرح مزجی]:
▫️ مساله اصلی این است که رشته های علوم انسانی و علوم تجربی دانشگاه ها سیستم و الگوی آموزشی و نظریه های علمی خود را از غرب می گیرد و این نظریه ها هم عمدتا در حاشیه یک فلسفه و جهان بینی [و انسانشناسی و معرفت شناسی] خاصی [مانند: الحادی، سکولار و شکگرایانه] شکل گرفته اند. [که البته از ناحیه علوم تجربی خطر خاصی نیست و عمده مشکل از ناحیه علوم انسانی است]
▫️ آن قسمت هایی که مدیریت جامعه را بر عهده دارد [اقتصاد و مدیریت و جامعه شناسی و حقوق و سیاست و روانشناسی]، با فلسفه های غربی [الحادی یا سکولار] ارتباط دارد [ و مبتنی است] و از طرفی ارتباط فلسفه دینی [و الهی] ما در صد سال اخیر با علوم کاربردی [که مدیریت جامعه را بر عهده دارند] قطع شده است.
▫️ نهاد حوزوی، دستش از عمل [و تزریق علوم انسانی اسلامی به دانشگاه] کوتاه است و نهاد دانشگاهی ما که در عمل مستغرق است، دستش از فرهنگ و مبانی نظری اسلام کوتاه است.
▫️ برقراری ارتباط اینها با همدیگر، منوط به فهمیدن هر دو طرف و کار کردن مجتهدانه است ...
📝 خشت اول، شماره ۷، ص۵۶
♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ feghheakbar
🔘 توصیه های مرحوم آیت الله بهجت (ره) درباره توبه و استغفار
◻️ زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفرالله». هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آنها هم بگویید، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید».
▫️ یکی از برکات بسیار مهم توبه و استغفار، ارتباط یافتن با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. توبه از گناهان از جمله شرایط دعاست؛ چنانکه فرموده اند: «دُعآءُ التائِبِ مُسْتَجابٌ؛ دعای شخصی که توبه کند، اجابت می گردد»؛ نه اینکه برای تعجیل فرج دعا کنیم و کارهایمان برای تبعید (دورکردن) و تأجیل (به تأخیر انداختن) فرج آن حضرت باشد.
⚪️ هر کدام از ما تا هدف و مقصد اعلی مسافتی داریم و این مسافت در افراد، متفاوت است ...؛ لذا باید سعی کنیم این مسافت را زیاد و بار خود را گرانتر و سنگین تر نکنیم. گناهان موجب ازدیاد بار و بُعد مسافت ما تا مقصد است، وگرنه بسیار باید استغفار و تلاش نمود تا به جای اول و مسافت اولی برگردیم.
man250.pdf
3.17M
📔 کتاب انسان 250 ساله
🏷 بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع)
◻️ این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها به ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم (ص) تا دوره امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام(ع) در یک فصل ارایه شده است. محتوای کتاب «انسان 250 ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (ع) است و از این رو، این کتاب بیش از آن که یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه (ع) نگاهی کل گرایانه به زندگی هر یک معصومین (ع) را با توجه به بستر تاریخی دوره مربوط و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارایه می دهد.
▫️عنوان کتاب عینا برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه است و علت این نامگذاری در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان تشریح شده است.
💠 توصیه های ۱۶ گانه قرآنی استاد قرائتی به اساتید و طلاب: هیچ وقت خود را فارغ التحصیل نپنداریم
💢 با پیدایش حوادث گوناگون نظیر کرونا باید شرایط را عوض کنیم، نه اینکه کار را تعطیل کنیم. اگر امکان برقراری جلسات حضوری و تبلیغ چهره به چهره وجود ندارد، میتوان از فضای مجازی و راههای دیگر برای تبلیغ استفاده کرد.
🏷 به عنوان معلم قرآن چند نکته را از این کتاب آسمانی برای همکاران و طلاب عزیز بازگو کنم. همهی ما نیاز به تذکر داریم. روز عاشورا، ابوثمامه وقت نماز ظهر را به امام حسین علیهالسلام یادآوری کرد، و امام به او دعا کرد. امیدوارم این یادآوریها نیز ما را مشمول لطف الهی قرار دهد.
۱. از یک سو اکثر مردم دنیا یا اهل تولیدند یا توزیع و یا مصرف! طلبگی نیز از این سه حالت خارج نیست:
* یا به انسان قدرت اجتهاد، فقاهت، تحقیق و تألیف کتب علمی میدهد که در این صورت تولید علم است. (مانند علامهی امینیها و علامه طباطباییها)
* یا اگر به آن مرحله نرسید، زمینهای برای استفاده از تولیدات بزرگان و توزیع معارف کتاب الله و عترت رسول خدا با قلم و بیان و هجرت و تبلیغ است که توزیع علم است. امام رضا علیهالسلام فرمود: «فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا» (عیون اخبار الرضا علیهالسلام، ج۱، ص۳۰۷)
* یا آشنایی با علوم اسلامی حداقل زمینه و بستری برای عمل خود ماست که مصرف علم است.
بزرگان گفتهاند: توفیق برای کسی است که هم با تحقیق و اجتهاد تولید کند، هم با بیان و قلم توزیع کند و هم در عمل پیشگام باشد. «عَالِمٌ نَاطِقٌ یَنْتَفِعُ بِعِلْمِهِ» که خروجی حوزههای علمیه در همین مدار است.
راستی اگر بدانیم تفقه و تبلیغ توفیق بزرگ الهی و کار انبیاء است، با عشق و علاقه در مسیر آن گام برمیداریم و هرگز راه خود را با توهمات، تبلیغات سوء و مقایسههای نابجا تغییر نمیدهیم و این توفیق برای کسی است که در این راه از کسی جز خدا نهراسد. «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً» (احزاب، ۳۹)
از سوی دیگر دین خدا در بستر زمان گاهی دچار تحریف میشود. «یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» (نساء، ۴۶)
گاهی دستخوش فراموشی میشود. «فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِه» (مائده، ۱۴)
گاهی با قصد و غرض دچار کتمان و پنهانسازی میشود. «إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْکِتاب» (بقره، ۱۷۴)
گاهی از آیات الهی غافل میشود. «کَذلِکَ أَتَتْکَ آیاتُنا فَنَسیتَها»
گاهی دستخوش سرگرمی و لهو و لعب میشود. «الَّذینَ اتَّخَذُوا دینَهُمْ لَهْواً وَ لَعِباً»
گاهی گرفتار افترا و دروغسازی میشود. «یَفْتَرُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ» (نساء، ۵۰)
یکی از اهداف تأسیس و توسعهی حوزههای علمیه آمادگی برای مبارزه و پاسخگویی منطقی به این جریانات و تبلیغ صحیح از دین است.
برای کسب علم حتی پیامبر اولوالعزمی مثل حضرت موسی مأمور میشود که به دنبال حضرت خضر برود و تقاضا کند برای کسب گوشهای از علوم او، همراه او باشد. «هَلْ أَتَّبِعُکَ عَلَیٰ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» (کهف، ۶۶)
بنابراین هیچ وقت خود را فارغ التحصیل نپنداریم، که خدا به پیغمبرش میفرماید: «وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً» (طه، ۱۱۴)
۲. گرچه امروز مسأله مدرک مطرح شده است، ولی تلاش ما در راستای گرفتن مدرک نباشد. همانگونه که ما در کلاس درس از اکسیژن استفاده میکنیم، ولی هرگز برای اکسیژن وارد کلاس نمیشویم. آری مدرک را باید گرفت، ولی نباید برای مدرک درس بخوانیم.
۳. از آغاز تحصیل، از توجه ویژه به قرآن و تفسیر و نهجالبلاغه و احادیث اهلبیتعلیهمالسلام غافل نشویم که بحمدالله در این سالهای اخیر توجهاتی شده است، اما کافی نیست. در حوزه به ما آموختهاند که اشتغال یقینی برائت یقینی میخواهد، اگر ما نسبت به قرآن و عترت اشتغال ذمه داریم، باید به قدری توجه کنیم که مطمئن شویم برائت ذمه پیدا کردهایم. هدف حوزهها، تربیت عالم ربانی است و قرآن، عالم ربانی را کسی میداند که پیوسته به آموزش و تدریس کتاب آسمانی مشغول باشد: «کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُونَ» (آلعمران، ۷۹)
۴. درسهای حوزه و علوم اسلامی را جدی بخوانیم. قرآن میفرماید: «خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّةٍ» (مریم، ۱۲)
۵. سعی کنیم از تعطیلات حوزه بکاهیم و یا برای تعطیلات برنامهی ویژهای داشته باشیم. همانگونه که عمده ۲۷ جلد تفسیر نمونه در ایام تعطیلات حوزه مثل پنجشنبهها و جمعهها و تابستان و عید و... نوشته شد.
۶. در اسلام فارغ التحصیل نداریم، در قرآن میخوانیم اگر زمانی فارغ شدی، خود را به کار دیگری مشغول کن. «فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب» (شرح، ۷)
قرآن حتی تعطیلی روز جمعه را به اندازه نماز جمعه سفارش میکند «وَ ذَرُوا الْبَیْع» (جمعه، ۹) و بعد از نماز جمعه دستور به تلاش و حرکت میدهد. «فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ» (جمعه، ۱۰)
۷. از آنجا که علما وارثان پیغمبرانند، باید از همان ابتدا علاوه بر واجبات، حداقلی از مستحبات را انجام دهیم تا به لقب مبارک وارثان انبیاء نزدیک شویم. در این راستا انتخاب رفیق متقی، دوست و هممباحثهای بسیار مهم است. به مسأله اخلاق و تزکیه باید در کنار تعلیم توجه کرد و خود را از جلسات دعا، توسل، موعظه و ارتباط با افراد صالح بینیاز نپنداریم.
۸. با پیدایش حوادث گوناگون نظیر کرونا باید شرایط را عوض کنیم، نه اینکه کار را تعطیل کنیم. اگر امکان برقراری جلسات حضوری و تبلیغ چهره به چهره وجود ندارد، میتوان از فضای مجازی و راههای دیگر برای تبلیغ استفاده کرد. قرآن میفرماید: «الَّذینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلی جُنُوبِهِمْ» (آلعمران، ۱۹۱) یعنی شرایط ما را از اصل کار باز ندارد.
حضرت یعقوب به فرزندانش سفارش کرد که برای رسیدن به هدف و پیدا کردن یوسف از یک در وارد نشوند: «لَا تَدْخُلُوا مِنْ بَابٍ وَاحِدٍ» (یوسف، ۶۷) چگونه میخواهیم یوسفهای دنیا را فقط از یک طریق خاص جذب کنیم؟
قرآن جذب هر گروهی را با شیوهای بیان کرده است و میفرماید: «ادْعُ إِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ» (نحل، ۱۲۵) لذا باید در انتقال پیامهای اسلام از تجربهها، هنرها، سلیقهها و سبکهای دیگران استفاده کرد و طلاب به زمان، منطقه، نیاز افراد، توطئههای دشمن و با شیوههای گوناگون آشنا باشند.
۹. آنچه میخوانیم و به دنبالش میرویم باید مفید باشد. یا مشکل فرد را حل کند، یا مشکل جامعه را حل کند، یا تکلیف شرعی باشد. بسیاری از تحقیقات ممکن است، ارزش علمی داشته باشد ولی کاربردی نباشد و مشکلی از جامعه امروز را حل نکند. در آیات و روایات سخن از علم مفید «علماً نافعا» و رشدآور است. «مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا»
۱۰. طلبه باید از همان آغاز روحیهی تبلیغ را در خود زنده کند. از همان سال اول طلبگی کتاب داستان راستان را با خود داشته باشد و همین که به منزل یا مهمانی میرود یکی از آن داستانها را برای خواهران و برادران خود بازگو کند. و یا روش آموزش قرآن را به دیگران بیاموزد و در اولین تابستان جلسات آموزش داشته باشد. (ناگفته پیداست که برادران برای پسران و خواهران برای دخترها)
قرآن میفرماید: گروهی از جنیان تلاوت آیات قرآن را از پیامبر شنیدند، توقف کردند و ایمان آوردند و از همان ساعت اول آنچه را شنیده بودند، به همنوعان خود اطلاعرسانی کردند. «إِنَّا سَمِعْنا قُرْآناً عَجَباً یَهْدی إِلَی الرُّشْدِ» (جن، ۱) «یَا قَوْمَنَا أَجِیبُوا دَاعِیَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ» (احقاف، ۳۱)
۱۱. طلبه باید ادبیات عرب را به قدری مسلط باشد که بتواند یک کتاب عربی بدون اعراب را صحیح و سریع بخواند و این مهارتی باشد برای فهم صحیح قرآن و حدیث.
۱۲. قرآن درباره رسالت حوزههای علمیه و علما دو هجرت را سفارش میکند.
هجرت اول کوچکردن برای فقیهشدن. «فَلَولا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرقَةٍ مِنهُم طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهوا فِی الدّینِ» (توبه، ۱۲۲)
هجرت دوم بازگشت به وطن برای تبلیغ و ارشاد و هشدار به مردم. «وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» (توبه، ۱۲۲)
قرآن میفرماید کسانیکه هجرت نمیکنند در آستانهی مرگ مورد توبیخ قرار میگیرند و به آنها گفته میشود آیا زمین خدا وسیع نبود تا در آن هجرت کنید؟ «أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِیهَا» (نساء، ۹۷)
۱۳. هرگز از قلم و کاغذ جدا نشوید که خداوند هم به قلم قسم خورده است و هم به سطرهای نوشته شدهی کتاب. «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» (قلم، ۱) گاهی یک نامه حضرت سلیمان سبب اسلامآوردن یک منطقه و حکومت و حاکمی میشود. اعلامیههای امام خمینی کلید انقلاب شد. نامههای سید شرف الدین در کنار هم جمع و کتاب المراجعات شد. بسیاری از نکات کلیدی به خاطر آنکه نوشته نمیشود، از ذهن پاک میشود.
۱۴. تمرکز در هر کاری کلید توفیق است. امروزه تمام دنیا به هم مرتبط است، و از هر دری خبری میآید، اگر بنا باشد ما بیش از ضرورت وقتمان را صرف اخبار و حوادث و خطوط سیاسی و تحلیلهای مخلوط با حب و بغض کنیم، قطعاً باختهایم. وجود حجت خدا و مجتهد جامع الشرایط چراغ راه ماست و نیازی به دیگران نداریم.
۱۵. تبلیغ ما باید بر اساس لسان قوم باشد. «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ» (ابراهیم، ۴) همانگونه که معجزه هر پیامبری متناسب با شرایط مردم همان زمان بوده است.
در دعا میخوانیم که برای هر عضوی یک تقاضایی از خدا داشته باشیم: دستمان از خیانت، زبانمان از یاوه گویی و غیبت، شکمهایمان از لقمههای حرام و شبههناک پاک و قلوبمان سرشار از علم و حکمت باشد. و بعد از دعا برای هر عضو، برای هر صنف نیز دعای خاصی دارد و چنین میخواهد: بر علمای ما به پارسایی و خیرخواهی و بر دانش آموزان به کوشش و شوق و بر شنوندگان به پیروی کردن و پند گرفتن تفضل فرما.
از این دعا میفهمیم که برای هر مخاطبی مطلبی مخصوص به او لازم است و باید در حوزههای علمیه متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه برنامهریزی کرد.
۱۶. در مسیر راه باید از بهترین الگوها بهره بگیریم.
محسن قرائتی
1400/6/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از عارف واصل حضرت آیت الله #کشمیری (ره) سوال شد :
مرحوم آقای قاضی به دروس حوزه عنایت داشتند ؟
_نه ؛ ابدا عنایت نداشت
یعنی مانع می دانستند ؟
_مانع!
حجاب الاکبر ؟
_بله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️توصیه حضرت آیت الله کشمیری به طلاب
سوال : ما که دروس حوزه می خوانیم اینکه آقای قاضی فرمودند این دروس مانع است ؛ برای اینکه این دروس مانع نشود چکار باید کنیم ؟
_ #یک_درس_و_بحث بسه ؛ بقیه اش #عبادت کنید ؛ بندگی !
همین ذکر یونسیه(لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین) رو بگید برای شما سیر برزخی میشه ؛ خدا شاهده
مداومت کنید ؛ وَ أدَمْتُمْ ذِكْرَهُ
متواضع بشید ؛ مَنْ تَوَاضَعَ لِلَّهِ رَفَعَهُ اللَّهُ
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅هرچه او گفت باید بگذاریم بر سر چشم...
🎞مجموعه کلیپهای #آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا
بخشهایی از بیانات حضرت آیت الله #مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده میشود.
💠مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) به صورت مجازی برگزار میکند:
🔵 نشست علمی مجازی «اعتبارسنجی احادیث طبی»
🔰 با حضور:
🎤 حجت الاسلام والمسلمین سعید باقری
🎤 جناب آقای دکتر غلامرضا نورمحمدی
🔰 دبیر علمی نشست:
🎤 حجت الاسلام و المسلمین حسن رضا رضایی
⏰زمان: پنج شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ الی ۱۲
📺 پخش زنده از طریق سایت پاسخ تی وی از طریق لینک زیر:
►pasokh.tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 جابجایی مدیر عامل شهرک #مهدیه پس از اعتراضات و انتقادات گسترده نسبت به عملکرد ایشان
ابهام درباره اینکه مدیران بدون سابقه خوب چرا کنار گذاشته نمیشوند !!
HozeTwit
🔴 #حسن_روحانی کجاست؟!
🔹 بیش از چهل روز است که هیچ خبر جدید، عکسی، بیانیه ای، اظهارنظری، حتی سفر غیررسمی به سرخه و مزار پدر و مادر و...از حسن روحانی وجود ندارد! مطلق ها! هیچی!
کسی از حسن روحانی خبر ندارد!
🔹حتی برای فوت سرلشگر فیروزآبادی که به روحانی نزدیک هم بود، هیچ پیام تسلیت و واکنشی نشان نداد.
🛑 انتشار فیلم عیوب دیگران در فضای مجازی، حرام است
حجتالاسلام رفیعی در سخنرانی حرم مطهر:
🔹کسی که برای ریختن آبروی دیگری قدم بر میدارد به طور مثال برای غیبت، تهمت و گفتن عیوب دیگران، برای هر قدمی که بر میدارد خدا برای او عذاب قرار میدهد
🔹امام سجاد(ع) در دعای ۳۸ صحیفه سجادیه که دعای عذرخواهی نام دارد از هفت گناه پیش خدا عذرخواهی کردهاند که یکی از آن موارد این است که من عذر میخواهم از اینکه عیب کسی که میتوانستم را نپوشاندم.
🔹درست کردن کلیپ از عیوب دیگران و پخش کردن آن در فضای مجازی حرام است حتی اگر آن فرد حرام مرتکب میشود نباید عیب او را منتشر کرد
🔹دلیل اینکه اسلام برای اثبات برخی از گناهان چهار شاهد عادل را شرط کرده این است که به این راحتی هر فردی جرأت نکند عیوب دیگران را بیان کند و آبروی افراد را بریزد
🛑 مسئولانی که در قضیه بورس کوتاهی کردند ضامن اموال مردم هستند
🔹آیتالله فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین قم گفت: بورس یک تجارت کاذب و صوری است، در حالی که تجارت یعنی تولید بیشتر، توسعه بیشتر و درآمد بیشتر
🔹اقداماتی موجب ورود صدمات به اموال مردم شد که واقعاً اگر ثابت بشود مسئولی در این ماجرا کوتاهی کرده و دقت نکرده و مردم را وارد این میدان کرده و سرمایه مردم از بین رفته، اینجا ضمان وجود دارد و هیچ تردیدی در آن نیست.
🔹در بورس گاهی اوقات درآمدهای کاذب ایجاد میشد و سهام یک کارخانه بدون این که توسعه و تولیدش دو برابر بشود، ده برابر میشود، در حالی که عقل یک بچه هم میفهمید که این امر کاذب است.
🔴پایان دوران علی عسکری/ پیمان جبلی، رئیس صداوسیما میشود؟
♦️بر اساس شنیدهها، «پیمان جبلی» معاون برونمرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گزینه اول ریاست این سازمان است و به زودی به عنوان جانشین علیعسکری معرفی میشود.
♦️پیمان جبلی متولد سال ۱۳۴۵ در محله شمیران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق علیهالسلام در سال ۱۳۷۲ بوده و در سال ۱۳۸۳ مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات خود را از همین دانشگاه دریافت کرده است.
♦️او پیش از جایگاه فعلی یعنی معاونت برونمرزی صداوسیما، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، معاون سیاسی (خبر) صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت، معاون رسانهای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دکتر ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران پس از ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان، ساعاتی قبل بر اثر شدت گرفتن این بیماری دار فانی را وداع گفت
👆یادی کنیم از انتقادهای استاد از برجام.
♦️عسگرخانی:باید علف می خوردیم اما برجام را امضا نمی کردیم
💉 واکسیناسیون، فوتیهای پرستاران را به صفر رساند
♦️رئیس سازمان نظام پرستاری:بعد از واکسیناسیون پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دز واکسن را زدهاند، نداشتهایم.
💉 محدودیت سنی واکسیناسیون در اصفهان برداشته شد
♦️سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
از امروز ۲۹ شهریور ماه محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در استان اصفهان برداشته شد و افراد بالای ۱۸ سال میتوانند به سایت سلامت مراجعه کنند.
📽🚘 بازار انحصاری خودرو باعث شده خودروسازان ایرانی لوس و ننر شوند/ در ایران تولیدکنندگان خودرو آقا هستند و خریداران رعیت
🗣 سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس:
◀️ بازار انحصاری خودرو برای دو خودروساز کشورمان باعث شده است که به دلیل در اختیار داشتن بازار، خودروسازان ایرانی لوس و ننر شوند.
◀️ در ایران تولیدکنندگان خودرو آقا هستند و خریداران رعیت در حالی که این موضوع در دنیا بر عکس است و راه حل این موضوع این است که تعداد خودرو سازان را به ۱۰ خودروساز افزایش دهیم.
◀️ ما صنعت خودروسازی نداریم؛ تولید خودرو داریم. اگر صنعت خودرو سازی داشتیم تحریم بر خودروسازی اثر نمی کرد.
« همه کشور بسیج شده دو خودروساز داخلی سالی ۷۰۰ هزار خودرو بسازند... برای ثبات در بازار خودرو نیاز به سالی دو میلیون خودرو داریم و از این تعداد سالی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو کم داریم... برخی خودروهایی که در داخل میسازیم فقط چهار چرخ است، ظلم است به مردم که آنها را مجبور به خرید خودروی بیکیفیت کنیم...»
او افزوده مگر برای کمبود مرغ و گوشت، واردات نداریم؛ خودرو هم باید وارد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ دنیای بدون محمدرضا گلزار رو تصور کن!
🔻احساسات را بنگريد. عمق نفوذ سلبريتيها در دل جوانان...
❓نبض قلوب نسل نو در دست چه كسانی است؟