فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضور کاروان اسامی شهدا در کربلای معلی
کانال سردار هور شهید حاج علی هاشمی ⬆️🌹
اهنگران کارون 2 (1).mp3
21.75M
🔴 حاج صادق آهنگران
میان خاک سراز آسمان در آوردیم
شاعر : سعید بیابانکی
بازنشر این اجرای بسیار زیبا به یاد شهدای مفقودالاثر
و آبهای جهان تا از آسیاب افتاد
قلم به دست شدیم وزبان درآوردیم
🔶 حسین فریدون با تشخیص پزشکی قانونی به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام و بستری بوده.
او تا تاریخ ۴ مرداد در بیمارستان بستری بوده و در ادامه بنا به تشخیص پزشکی قانونی تا ۱۲ مردادماه سال جاری به وی مرخصی استعلاجی پس از درمان داده شده است.
فریدون ۱۲ مرداد باید به زندان بازگردد.
✍ مهدی کشت دار (مدیر عامل خبرگزاری میزان)
33.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایتی کوتاه از یک جلسه مهم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقل مکاشفه ای شنیدنی از حاج آقا نجفی قوچانی در کربلا از زبان استاد مسعود عالی
جا داره آقای پویانفر در برنامه #مهلا این زوج وحشی رو دعوت کنه تا توی دوربین نگاه کنن و بگن ما خدا رو دوست داریم، امام حسین رو هم دوست داریم، لباس مشکی هم براش می پوشیم، اما وقتی خانم چادری می بینیم هار میشیم و مجبوریم بهش حمله کنیم.
#صورتی_بازی
✍ مسعود تاتلاری
❌تکذیب دریافت گزارشات مردمی کشف #حجاب
🔹پیامی مبنی بر «دریافت گزارشات مردمی کشف حجاب توسط فراجا ایجاد شد/ سامانه ناظر معابر فعال شد» در فضای مجازی در حال انتشار است.
🔹در این پیام ادعا شده که مردم میتوانند عکس کشف حجاب و بدننمایی در معابر و انظار عمومی را برای تشخیص هویت به این سامانه ارسال کنند و حتی لینکی با عنوان «ناظر پلیس» را هم همراه این پیام ارسال شده است.
🔹بر اساس پیگیری تسنیم از فرماندهان فراجا، این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و امکان دارد لینکهایی با این موضوع، بدافزار باشد و با هدف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقا ! تو غرب بی حجابی رو اجباری کردن، شما هم حجاب رو اجباری کردید پس فرقی ندارید با هم!
چون هردو کار اشتباهه..
🔹️ پاسخ مختصر و مفید استاد ازغدی ...
https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
🥀
https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این کلیپ بدون کلام را حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️واکنش توئیتری ها نسبت به هتک حرمت یک خانم توسط یک نامرد در شیراز
🔸به قرارگاه سایبری امام رضایی ها بپیوندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ماجرای غم انگیز انحراف نهضت مشروطه توسط غربزدگان و به دار کشیده شدن شیخ فضل الله نوری❗️
⬅️ به همراه بچه خودش، زیر جنازش کف زدن...
می گفتن این ضد پیشرفته❗️
⬅️ باشد که عبرت گیریم...
استاد رحیمپورازغدی
6411948615cc56b5cf9c8016_-4361273950574094595.mp3
2.99M
اگھ مردم چی؟😭😭
اشڪامو ببین 😭😭
🌿🖤
❌حقیقت
اگر میبینید به یک آمر به معروف حمله میکنن، یکی رو میزنن، به یکی فحش میدن...
❌به خاطر سکوت دیگرانی هست که سهم خودشون رو از امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اون گناه و گناهکار انجام ندادند، و در نتیجه گناهکار قدرت روحی گرفته و گمان میکنه آمر به معروف تنهاست ، حکم خدا طرفدار نداره ، و تمام خشونتش رو بر سر یک نفر خالی میکنه!
من و توی مذهبی #ساکت هم در این گناه شریکیم...
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درب خانه هایی رو میکوبید که بزرگترین گناهشون #سکوت بود! #سکوت!
هوالرحیم
شرح حکمتهای نهجالبلاغه/ شرح حکمت هجدهم /آسیبهای اجتماعی، (پی آمد بیطرفی میان جبهه حق و جبهه باطل)،
#قسمت #اول
#وَقَالَ فِي الَّذِينَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: «خَذَلُوا الْحَقَّ وَلَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلِ».
امام علی ع (درباره کسانیکه از همراهی با آنحضرت در جنگ کناره گرفتند) فرمود: حق را خوار کردند و باطل را نیز یاری نکردند.
جمله مولاع اگرچه دربارهی عدهای است؛ ولی قابلاستفاده برای همهی افراد جامعه میباشد.
جمله مولا ع دربارهی افرادی بوده است که از جنگ کنارهگیری کردند. حضرت نتیجهی کار آنها را اینگونه بیان فرمودند: اینها موجب خواری جبهه حق شدند و جبهه حق را ذلیل و سست کردند؛ باطل را هم یاری نکردند؛ یعنی در جبههی باطل حضور فیزیکی و جسمانی نداشتند و در کنار باطل با حق محاربه نکردند؛ همراه حق نبودند و همین عدم یاری و نصرت حق باعث شد که جبههی حق به خواری و ذلت کشیده شود.
توضیح اجمالی:
این سخن مولا ع یکی از جملات کلیدی و بنیانی و ریشهای است.
#یکی از مسائل بسیار مهم در رابطه با موقعیت اجتماعی انسان مسلمان و نقش وی در جامعه اسلامی، تشخیص وظیفه و عمل به تکلیف در موقعیتهای گوناگون اجتماعی است که گاهی از آن، به بحرانهای اجتماعی تعبیر میشود؛ یعنی اینکه انسان بداند در موقعیتهای مختلف جامعه چه تصمیمی باید اتخاذ نماید و چه موضعی را انتخاب کند و به چه تکلیفی عمل نماید.
این مطلب ازجمله مطالب حیاتی و اساسی در زندگی اجتماعی انسان مسلمان بهشمار میآید.
آنچه که مولا ع در این بخش از سخنانش در قالب کلمهی قصار و حکمت، انگشت روی آن گذاشته و به آن توجه دادهاند، در حقیقت بیان یکی از گلوگاههای اساسی و مهم اجتماعی در تشخیص وظیفهی انسان مسلمان و انقلابی است.
اینکه انسان مسلمان، خصوصاً مسلمانِ انقلابی در مسائل و موقعیتهای بحرانی چه باید بکند!
#سؤال: چرا در اینجا از تعبیر مسلمان انقلابی استفاده میکنیم و صفت انقلابی را به مسلمان اضافه میکنیم؟
جواب: صفت انقلابی را در اینجا به این جهت استفاده میکنیم که انسان انقلابی همانا انسان جویای وظیفه و تکلیف در همهی ابعاد زندگی است.
#انسان مسلمان باید انقلابی باشد، چراکه اگر انقلابی نباشد بیطرف است و بیطرفی با مسلمان بودن سازگاری ندارد.
آری، تشخیص وظیفه به هنگام قرار گرفتن در میان دو جبههی مقابل یکدیگر؛ یعنی جبههی حق و جبههی باطل، ازجمله گلوگاههای زندگیِ اجتماعیِ انسان است، چراکه کوچکترین لغزش و خطایی در این موقعیت میتواند آسیبهای فراوان و غیرقابل جبرانی را به وجود بیاورد.
ازاینرو امام ع در این سخن کوتاه اما عمیق به یکی از همان لغزشهای برخی افراد و گروههای بهظاهر انقلابی و باسابقهی طولانی اشاره میفرمایند که با تشخیص نادرست و یا عدمتشخیص وظیفه، چگونه به جبهه حق آسیب زدند و موجب خسارت بزرگی برای آن شدند.
هوالرحیم
شرححکمت نهج البلاغه(۱۸)پیامد بیرفی میان جبهه ی حق وباطل
#قسمت #دوم
در زندگی بشری، دو سنت و دو قانون وجود دارد: 1- قانون الهی 2- قانون شیطان.
#قانونی الهی دربارهی حق و باطل، «عبارة عن التمييز بين الحق و الباطل» است. در نگاه خداوند اینگونه نیست که باطل وجود نداشته باشد و در جامعه نباشد، بلکه همیشه بوده و هست؛ اما سنت خدای عزوجل بر این است که بین حق و باطل است و اینکه این دو از هم جدا باشند.
اما سنت شیطان و اراده او این است که بر حق لباس باطل و بر باطل لباس حق بپوشاند. اینجا است که کار سخت میشود، چراکه اگر جبههی حق مراقب هم باشد تا لباس باطل بر او پوشیده نشود؛ اما جبههی باطل لباس حق را بهآسانی میپوشد. جبههی باطل خودش را در زیر لباس حق استتار میکند؛ اینجا میشود مثل ماجرای امیرمؤمنان ع و معاویه. مردم میبینند که در یکطرف معاویه قرآن بر سرنیزه کرده و اینطرف هم امیرمؤمنان ع از قرآن سخن میگوید.
دو جبهه وجود دارد و در هر دو قرآن هست؛ ولی در یکی قرآن حقیقی است و در دیگری قرآن ظاهری است.
امیرمؤمنان ع میفرماید: اینجا گلوگاه و نقطهی حساسی است که انسان باید آن را تشخیص بدهد، چراکه بر انسان واجب و لازم است وظیفهی خودش را زمانیکه بین دو جبههی حق و باطل قرار دارد بشناسد، زیرا اگر انسان وظیفهی خودش را تشخیص ندهد دچار لغزش میشود و لغزش در موقعیتهای بحرانی خصوصاً بحران اجتماعی سبب ایجاد خسارات بزرگی میشود.
در فرض عدم تعرّف انسان نسبت به وظیفه و تکلیف خود زمانیکه دو جبهه در مقابل هم قرار دارند، لغزش انسان بهاشتباه رفتن و لحظهای کوتاه آمدن است؛ و در دعاها داریم که از خداوند میخواهیم که ما را از عثرات و لغزشها محفوظ بدارد
بهعنوانمثال، نماز تکلیف انسان است و اگر نخواند، گناه کرده است؛ اما اگر با تأخیر و بدون حضور قلب بخواند، این لغزش است.
در اینجا هم بهموقع تصمیم نگرفتن، دیر یاریکردن و بهموقع یاری نکردن جبههی حق - حتی برای یکلحظه- سبب میشود که جبهه حق طبق کلام مولا× خوار و ذلیل شود، اگرچه جبههی باطل یاری نشده است.
درنتیجه، اگر انسان بین دو جبههی حق و باطل تشخیص بدهد، جبهه حق را یاری میکند و کوتاه نمیآید.
حرکت و بیان آسیب و خطر مهم آن پرداخته و فرمودند:
«خَذَلُوا الْحَقَّ وَلَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلِ»؛ حق را ذلیل کردند و باطل را نصرت نکردند.
سؤال: مقصود از حق در اینجا، آیا جبههی حق است یا امام جبههی حق؟
یعنی مقصود مولا در این کلام این است که شما در این جبهه (جبههی حق) قرار نگرفتید، یا اینکه مقصود حضرت خود مولا علی ع بهعنوان امام جبههی حق است و میفرماید که شما، مرا یاری نکردید؟
این مطلب نیاز به تأمل دارد.
نکته مهم در سخن امام ع این است که آسیب مهم کار آنان در این مقطع حساس از تاریخ این بود که اگرچه این افراد در ظاهر و بهصورت آشکارا در جبههی باطل قرار نگرفتند و تنها سکوت کرده و بیطرفی را اتخاذ نمودند؛ اما آسیب بزرگی که بر جبههی حق وارد کردند این بود که با بیطرفی خود موجب خواری جبهه حق شدند! و پرواضح است که این خسارتی بس بزرگ است.
بنابراین، از نگاه امام علی ع که همان نظر اسلام ناب محمدی میباشد، بیطرفی بین جبههی حق و باطل در جامعه اسلامی، در حقیقت آغازی پرخطر و اندیشهای آسیبزا و خطرآفرین است، بهگونهای که غیرقابلجبران خواهد بود.
پس این مسیر آسیبزاست، آنهم آسیبهایی که گاهی قابل تدارک و جبران نیست. وقتیکه امام جامعه را یاری نکنند، حادثهی عظیمی مثل عاشورا اتفاق میافتد، چراکه در عاشورا هم عدهای سکوت کردند و به یاری امام نیامدند؛ و این تنها گذاشتن هم قابل جبران نیست همانگونه که بعد از عاشورا قابل جبران و تدارک نبود.
در صفین هم عدهای سکوت کردند و امام جامعه را یاری نکردند و آسیبی آفریده شد که قابل جبران نبوده و نیست.
و جالب اینجا است که در نگاه امیرمؤمنان علی عدر نهجالبلاغه، مهمترین خطر و آسیب بیطرفی درنتیجهی کار انسان ظاهر میشود که همانا «خَذَلُوا الْحَقَّ»؛ باشد؛ یعنی خواری جبهه حق خواهد بود.
پس به این نکته میرسیم که مولا علی ع میخواهد بیطرفی انسان مسلمان انقلابی را به هنگام واقعشدن بین جبههی حق و باطل سرزنش کند؛ و سرزنش هم از باب سرزنش خود فرد نیست، بلکه از باب بیان نتیجهی کار او است. میفرماید کار شما بهگونهای است که نتیجهی آن پرخطر بوده و خواری جبهه حق را بهدنبال دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا بجای اظهار نظر های شخصی، ببینید نظر آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر چی هست...
✍ مصطفی
بانو مجتهده امین یکی از سالکان الی الله بود که حدود ۴۰ سال قبل از دنیا رفت .اویک زن روحانی مطابق قرآن بود.
ایشان تالیفات و شاگردان بسیاری از خانم ها داشت.
او می گفت: هیچ ریاضت نفسی برای زن مانند خانه داری نیست .لذا بهترین خانه داری ها را می کرد.
دائماً می گفت: زن از خانه شوهر به بهشت می رود یا از خانه شوهر به جهنم می رود.
بانو امین چشم برزخی داشتند ، خیلی از اولیای خدا از جمله آیت الله ناصری این را گواهی دادند.
حکایت معروفی است که ایشان را در خواب در بهشت دیدند و پرسیدند:
آنجا چه چیز بیشتر به درد می خورد؟
ایشان در پاسخ گفتند:
اگر می دانستم صلوات چه گنجی ست که تمام عمر صلوات می فرستادم.
📗 پاورقی کتاب بابا سعید - گروه فرهنگی ابراهیم هادی- صفحه ۹۰
#اهمیت_کار_در_منزل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنانی که از ترس گرما میترسند برن کربلا
😭😭😭😭😭😭😭