eitaa logo
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
205 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
7.5هزار ویدیو
66 فایل
لینک کانال @MesbaholHuda2 ارتباط با ادمین @yabnazahra313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔به حدّ خود قانع باش❗️ 🔮هَلَكَ امْرُؤٌ لَمْ يَعْرِفْ قَدْرَهُ 🟠آن كسى كه قدر خود را نشناسد هلاك مى شود ✍مى دانيم يكى از عميق ترين غرايز انسان، دوست داشتن خويشتن است و بسيار مى شود كه بر اثر آن انسان قدر و منزلت خود را گم مى كند جنبه هاى مثبت خويش را بسيار بيش از آنچه هست مى پندارد و حتى گاهى جنبه هاى منفى خود را مثبت مى انگارد. به همين دليل بر جاى خود تكيه نمى كند، بلكه خود را در جايى قرار مى دهد كه شايسته آن نيست و در آنجا گاه سخنانى مى گويد كه دين و دنياى او را بر باد مى دهد، آبروى او را مى ريزد، سرچشمه مفاسدى در جامعه مى شود كه نتيجه همه آنها هلاكت معنوى و مادّى است. مثلاً كسى چند صباحى آموزش علوم دين را ديده و هنوز به مقام اجتهاد نرسيده خود را مجتهدى اعلم بداند و به استنباط احكام بنشيند و احكامى را آميخته با اشتباهات فراوان براى اين و آن بازگو كند و عبادات و معاملات آنها را ضايع سازد، چنين شخصى كه قدر خود را نشناخته به يقين مسئوليت سنگينى را در قيامت خواهد داشت 📘 🌤🌤 لطفابرای حمایت از ما کانال را به دوستان خود معرفی بفرمایید🌷 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
♨️هشدارى كه بشارت است! 🔮مَنْ حَذَّرَكَ كَمَنْ بَشَّرَكَ 🟠كسى كه تو را (از امورى كه خطرناك است) بترساند همچون كسى است كه به تو بشارت دهد ✍ از آنجا كه پرهيز از خطرات خود يك پيروزى بزرگ است امام مى فرمايد: كسى كه تو را از خطر و ضرر قطعى يا احتمالى برحذر مى دارد مانند كسى است كه تو را بشارت دهد به امورى كه مايه خوشحالى توست. 📘 🌤🌤 لطفابرای حمایت از ما کانال را به دوستان خود معرفی بفرمایید🌷 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نهج البلاغه 💢جلسه نود و نهم 🌐برتر از آن است که با اندیشه درک شود 🎤 🌤🌤 لطفابرای حمایت از ما کانال را به دوستان خود معرفی بفرمایید🌷 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی 💠ثمره گناهی که مخفی نگه داشته شود در بیان امام رضا علیه السلام 🌷✾🌻🍂🌻✾🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨ ✨ ✨ 🌈ده فرمان زندگی ﯾﮏ: ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﺎﺵ ﺍﻣﺎ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻧﺒﺎﺵ، ﺩﻭ: ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻦ ﺍﻣﺎ معطل ﻧﺒﺎﺵ، ﺳﻪ: ﺳﺮ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﺵ ﺍﻣﺎ ﻟﺞ ﺑﺎﺯ ﻧﺒﺎﺵ، ﭼﻬﺎﺭ: ﺻﺮﯾﺢ ﺑﺎﺵ ﺍﻣﺎ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﻧﺒﺎﺵ، ﭘﻨﺞ: ﺑﮕﻮ ﺁﺭﻩ ﻧﮕﻮ ﺣﺘﻤﺎ، ﺷﺶ: ﺑﮕﻮ ﻧﻪ ﻧﮕﻮ ﻫﺮﮔﺰ، ﻫﻔﺖ: ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺵ ﺍﻣﺎ ﺑﯽ ﺧﯿﺎﻝ ﻧﺒﺎﺵ، ﻫﺸﺖ: ﺷﺘﺎﺏ ﮐﻦ ﺍﻣﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﺯﺩﻩ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﻦ، ﻧﻪ: ﺑﮕﻮ ﺑﺮﺍﺕ می مونم ﻧﮕﻮ ﺑﺮﺍﺕ ﻣﯿﻤﯿﺮﻡ، ﺩﻩ: ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ... 🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تودهنی حجت الاسلام و المسلمین مومنی به حمید فرخ‌نژاد 🔥همراه ماباشید درابرگروه بصیر:
💠 🔥دشمن حداقل از سه چیز این گونه تصاویر واهمه دارد : ۱: زن ایرانی ۲: و عفاف زن ایرانی ۳:مانوس بودن جوانان ایرانی با اعمال عبادی - سیاسی 🔺نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸۳ اردیبهشت ( ۱۳۵۸ ) ؛ سالروز شهادت اولین شهید ترور در جمهوری اسلامی سپهبد قرنی از ارتش بود.
🌼🌿🌼 🌼حتما بخون .... ✍ جوانی می گوید: با پدرم بحث کردم و صداها بالا رفت. از هم جداشدیم. شب به تخت خوابم رفتم. به خدا قسم اندوه قلب و عقلم را فرا گرفته بود... مثل همیشه سرم را روی بالش گذاشتم. چون هر وقت غم ها زیاد می شوند با خواب از آنها می گریزم... روز بعد از دانشگاه بیرون آمدم و موبایلم را جلو در دانشگاه در آوردم و پیامی برای پدرم نوشتم تا به این وسیله از او دلجویی کنم. در آن نوشتم: شنیدم که کف پای انسان از پشت آن نرمتر و لطیف تر است. آیا پای شما به من اجازه می دهد که با لبم از درستی این ادعا مطمئن شوم؟ به خانه رسیدم و در را باز کردم. دیدم پدرم در سالن منتظر من هست و چشمانش اشکبار هست... پدرم گفت: اجازه نمی دهم که پایم را ببوسی ولی این ادعا درست است و من شخصا بارها آن را انجام داده‌ام. وقتی کوچک بودی کف و پشت پای تو را می بوسیدم. اشک از چشمانم سرازیر شد... یک روز پدرتان از این دنیا می رود ... قبل از این که او را از دست دهید به او نزدیک شوید... اگر هم از دنیا رفته است یادش را گرامی دارید و بر او رحمت و درود بفرستید. 🌼🌿🌼🌿🌼
رمان آنلاین زن زندگی آزادی قسمت سی و سوم: دقایقی بعد درب کابین را زدند، سارینا و نازگل انگار با وجود اینهمه تلاطم دریا در خوابی عمیق بودند و الی که مانند سحر ،خواب به چشمانش نمی آمد ،با یک حرکت از جا برخواست ،شالی را که به نردبان تخت تکیه داده بود برداشت و روی سرش انداخت و همانطور که چشمکی به سحر میزد گفت: درست است قصد داریم به مهد آزادی سفر کنیم ،اما حفظ اصالت ایرانی بودن خودمان واجب تر است. سحر لبخندی زد و برای دومین بار تقه ای به درب خورد و پشت سرش صدای مردی بلند شد: خانم ها کسی بیدار نیست؟ الی پله های نردبان فلزی را دوتا یکی پیمود و گفت: صب کن اومدم. درب کابین باز شد و سینی بزرگی داخل آمد. الی سینی را گرفت و تشکری کرد و با انگشتان پا درب کشویی کابین را بست و همانطور که سینی را روی میز کوچک وسط کابین می‌گذاشت گفت: اوه اوه ، چه خبره اینجا!! دخمل پاشین که انگاری خاله جولیا خیییلی سفارشتون کرده و سفرهٔ صبحانهٔ رنگ و وارنگی براتون تدارک دیدن و اشاره به سحر کرد که پایین بیاید. سحر همانطور که مشغول پایین آمدن بود ، نگاهی به میز کوچک وسط کرد، سینی پلاستیکی سفید رنگ رویش اینقدر بزرگ بود که چیزی از میز کوچک پیدا نبود. دخترا یکی یکی بیدار شدند، الی کنار سارینا و سحر کنار نازگل نشست همه به سینی صبحانه ای خیره شدند که خیلی چیزها داخلش بود،از شیر و آب پرتقال و قهوه گرفته تا پنیر و کره و مربا و تخم مرغ و عسل... انگار ابن چهار دختر پیش رو شاهزادگانی گمشده در دیار دیگر بودند.. سحر همانطور که لقمه ای از نان شیر مال پیش رویش جدا میکرد با خود گفت: یعنی واقعا جولیا کیه؟ چرا اینقدر به ما اهمیت می دهد؟! و این الطاف در پی اش چه خواسته ای نهفته است؟ بعد از صرف صبحانه، الی که دختری پر از انرژی بود رو به دخترا گفت: بچه ها من میرم رو عرشه قدم بزنم کسی هست با من بیا؟! نازگل و سارینا که انگار تو عمرشون فقط کمبود خواب داشتند نه کم جانی گفتند و روی تخت دراز کشیدن.. اما سحر که ذهنش مملو از سوالات ریز و درشت بود و حس می کرد جواب تمام این سوالات را الی میداند،از جا بلند شد. مانتویش را که تازه بود از لبه تخت برداشت وهماتطور می پوشید گفت: من میام، منم دلم گرفته... الی بشکنی زد و گفت: ای جاااانم...سحر را عشقه...بریم گلم و با هم از کابین خارج شدند.. ادامه دارد.. 📝به قلم: ط_حسینی 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از بچه های مشهد در حضور رهبر خاطره خنده‌دار تعریف میکنه😁 اونم به لهجه مشهدی 😀 چقدم باحال تعریف میکنه😂😂 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🍂 عقب‌نشینی از خرمشهر کامل جابر 🍂 در حال فرار به تعدادی سرباز برخوردم که آنها را هم سوار کردم. سربازها فکر می کردند من هم سربازم. برای همین، در طول راه به افسرها دشنام می دادند و آنان را لعنت می‌کردند. یکی شان گفت: «این سگ ها بودند که باعث درگیری ما شدند!». وقتی به کناره اروندرود رسیدیم، به آنان گفتم: «تمام راهها توسط نیروهای اسلامی بسته شده!» یکی از سربازها گفت: «پس باید از اروندرود بگذریم.» گفتم: «من شنا بلد نیستم.» یکی‌شان گفت: «ما کمکت می کنیم.» و لباس های مان را در آوردیم. ناگهان يك موشك به نفربر اصابت کرد و آن را سوزاند. شروع کردیم به شنا کردن، گلوله های دو طرف از بالای سرمان رد می‌شد. برزخ عجیبی بود؛ گلوله خمپاره ای در نزدیکی ما منفجر شد و یکی از سربازها را بلافاصله غرق کرد. بعد از يك ساعت، به آن سوی اروندرود رسیدیم. هیچ کس به فکر دیگری نبود. زخمیها به حال خود رها شده و کشته ها با سلاح خود در میان گل و لای افتاده بودند. عده ای سرباز در عقبه، در میان مهمات مشروب می خوردند. در منطقه النشوه، نفربرها و سربازان زیادی جمع شده بودند؛ چون در آنجا فقط يك راه عبور وجود داشت که همه می خواستند از آن عبور کنند. به هر حال، نفربر ما حرکت کرد. خود را خالی از حس و حیات احساس می‌کردم و آرزو می کردم کاش موجودی بی جان بودم تا از دست حکومت صدام در امان بمانم. به النشوه رسیدیم. عدهای سرباز در اطراف قرارگاه بودند. سرهنگ علی حنتوش به من گفت: «خدا را شکر که شما سالم هستید؛ چرا که ما نام شما را در لیست مفقودالاثرها نوشته ایم.» ◇◇ حماسه جنوب ◇◇ 🍂
🔺تیمسار سپهبدسید محمدولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. او در سال ۱۳۰۹ وارد دانشکده افسری شد و پس از کودتای ۲۸ مرداد به ریاست رکن دوم ارتش شاهنشاهی رسید. در مهرماه سال ۱۳۳۶ موفق به اخذ درجه سرلشکری شد، ولی کمتر از یکسال بعد در تیرماه ۱۳۳۷ در پی کشف طرح کودتا علیه رژیم پادشاهی دستگیر و پس از محاکمه و سه سال زندان از ارتش اخراج گردید. شهیدقرنی حدود دو دهه بعد در اوج انقلاب بار دیگر وارد کارزار شد و به اردوی امام خمینی پیوست و پس از انقلاب فرمانده ارتش شد ولی به سرعت جای خودش را به کسی دیگر داد. 💢 سپهبد شهید قرنی که بود و چگونه شهید شد؟ شهید قرنی شخصیتی بود که نه تنها در تثبیت موقعیت ارتش در نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشت بلکه با شهامت و ایستادگی در مقابل طرح‌هایی که در جهت فروپاشی ارتش مطرح می‌شد که در پشت این قضیه دست آمریکا بود به ارتش هویت داد و به همین خاطر خاری در چشم دشمنان شد و او را به شهادت رساندند. ▪️روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸، ساعت ۱۱ سرلشکر محمد ولی قرنی که در منزل شخصی‌اش (خیابان ولی‌عصر فعلی) به سر می‌برد، به هنگام مراجعه به حیاط منزل، از بیرون ساختمان (احتمالاً از ساختمان‌های روبه‌رو) مورد هدف قرار گرفت. صدای فریاد قرنی که می‌گفت «سوختم»، «سوختم» همسرش را که داخل ساختمان بود، به حیاط کشاند و وی با پیکر غرقه در خون قرنی که میان حیاط افتاده بود، روبه‌رو شد. ضارب شهید سرلشکر قرنی، یکی از اعضای گروهک محارب و منحرف فرقان به نام حمید نیکنام بود که دستگیر و اعدام شد. ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 💠 خاطره ای از امیر سپهبد شهيد سید محمدولی قرنی اولین رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (●ولادت: ۱۲۹۲، تهران ☆ ○شهادت: ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، تهران ☆ ■مزار: حرم مطهر حضرت فاطمه‌ى معصومه"سلام‌الله‌علیها") ✍️ ایشان به حضرت امام هم علاقه زیادی داشتند و هر وقت نام ایشان می‌آمد، از جا بلند می‌شدند و ادای احترام می‌کردند! 🌷 همیشه می‌گفتند: ✅《اگر امام جان‌ام را هم بخواهند، تقدیم خواهم کرد.》 ♦️ ایشان می‌گفتند: 🔆《گوش به فرمان امام باشید که حرف ایشان حجت است. حرف‌های ایشان خدایی است، و الا با هیچ استدلالی نمی‌شود پذیرفت که کسی با دست خالی در برابر یک رژیم تا بُن دندان مسلح بایستد و آن را ساقط کند. همه‌ی کشورهای منطقه از ارتش شاه می‌ترسیدند، ولی امام آن رژیم را به مدد الهی و با رهبری مردمی که به ایشان اعتقاد عمیق قلبی داشتند، از ریشه کندند.》 (راوی: محسن شجاعی، راننده و محافظ شهيد قرنی)
⭕️هنرآفرینی و پیشرفت جمهوری اسلامی در شرایط جنگ و محاصره 🔹مبادا اساتید و معلمینی که به وسیله معاشرت ها و مسافرت به جهان به اصطلاح متمدن، جوانان ما را که تازه از اسارت و استعمار رهیده‌اند، تحقیر و سرزنش نمایند و خدای ناکرده از پیشرفت و استعداد خارجی ها بت بتراشند و روحیه پیروی و تقلید و گدا صفتی را در ضمیر جوانان تزریق نمایند. به جای اینکه گفته شود که دیگران کجا رفتند و ما کجا هستیم، به هویت انسانی خود توجه کنند و روح توانایی و راه و رسم استقلال را زنده نگه دارند. ما در شرایط جنگ و محاصره توانسته‌ایم آن همه هنرآفرینی و اختراعات و پیشرفت ها داشته باشیم. ان شاء الله در شرایط بهتر زمینه کافی برای رشد استعداد و تحقیقات را در همه امور فراهم می‌سازیم. مبارزه علمی برای جوانان زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیت ها و حقیقت هاست. و اما مبارزه عملی آنان در بهترین صحنه‌ های زندگی و جهاد و شهادت شکل گرفته است. 📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۹۶ منبع: وبسایت روح الله (ره)
🕊زیارت نامہ شهــــــــــدا🕊 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ،اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم .♥️ 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 تویی که دار ی میخونی خودت را به مشکلات گره نزن به قدرت خدایت گره بزن. 💐🍃💐
🔹🌷🔹🌷🔹🌷🔹 🔺امام کاظم علیه‌السلام: 💡غیبت قائم یک آزمون الهی است که به وسیله آن بندگانش را می‌آزماید. 📕الغیبة شیخ‌طوسی ج۱_ص ۱۶۶ 🔹🌷🔹🌷🔹 🔶يكی از راههای نجات از گناه، گناهی که آدم به آن عادت کرده است، پناه بردن به عجل الله است. ايشان امام زنده ی زمانِ ما هستند امام حی ما هستند؛ آن بزگوار به انتظار نشسته اند تا كسی دستش را به سمتشان دراز كند تا ايشان او را هدايت كنند. امامت ایشان اینجاست که شما از ایشان بخواهی و ایشان از شما دستگیری نماید. بنده به آن بزرگوار پناه بردم، خیلی سریع نتیجه گرفتم. شماهم به ایشان پناه ببرید به زودی نتیجه می دهد ان شاء الله 🔸آیت الله جاودان 🔹🌷🔹🌷🔹🌷🔹
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ (الروم/٦٠) صبر کن که وعده خداوند حق است. سلام همراهان گرامی🌱 صبحتان دلپذیر🍃🌷🍃 ⏳امروز : دوشنبه ☀️ 4 اردیبهشت 1402 شمسی 🌙 3 شوال 1444 قمری 🌲 ۲۴ آوریل 2023 میلادی ذکر روز 🔔 ياقاضِی الحاجات ✍🏻قطب راوندی از حضرت علی روایت کرده است که حضرت رسول فرمود که هر صبح کند و چهار نعمت خدا رو یاد نکند می ترسم که نعمت خدا از او زایل گردد # اَلحَمدُ للهِ الَّذِی عَرَّفَنِی نَفسَهُ وَلَم یَترُکنِی عُمیانَ القَلب ستایش خدا را که خود را به من شناساند ومرا کوردل نگذاشت. # اَلحَمدُ للهِ الَّذِی جَعَلَنِی مِن أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلی اللهُ عَلَیهِ وَآلِه ستایش خدا را که مرا از امت حضرت محمّد صلی الله علیه و آله قرار داد. للهِ الُّذِی جَعَلَ رِزقِی فِی یَدَیهِ وَ لَم یَجعَل رِزقِی [وَ لَم یَجعَله] فِی أَیدِی النَّاس ستایش خدا را که روزیم را در دست خودش قرار داد و آن را در دست مردم ننهاد. # اَلحَمدُ للهِ الَّذِی سَتَرَ ذُنُوبِی وَ عُیُوبِی [سَتَر ذَنبی] وَ لَم یَفضَحنِی بَینَ الخَلائِق ستایش خدا را که گناهانم وعیوبم را پوشاند و مرا در میان مردم رسوا نکرد مفاتیح الجنان 🌤 اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج 🌤 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک» 🌤🌤 # با انتشار لینک مارا حمایت بفرمایید🌷 @majmaemahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
📖 مثل شهیدها زندگی کنید. ✍ این جمله خلاصه فرمایشات رهبر معظم انقلاب به فرزندان خویش بود. دالّ مرکزی سخنان رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان، زیست شهیدگونه است. در فرهنگ دینی و انقلابی ما شهید یک فرد فدا شده و تمام شده نیست. شهادت تنها نوعی از مرگ نیست؛ بلکه سبکی از زندگی و مانایی است. حیاتی که بن‌بست ندارد. زاینده و پاینده و بالنده است. تفاوت مبنایی زندگی دنیاطلبانه و زندگی شهادت‌طلبانه در نوع نگاه به نسبت ماده و معنی و نقش هر یک در رشد و پیشرفت انسان است. شهید آن کسی است که در مادیات متوقف نشده و با فرصت‌های روحانی و معنوی و آخرتی خویش نیز آشناست و به آن ایمان دارد. لذا مجموعه بیانات در این دیدار حول توصیف و تشریح این معنی صورت پذیرفت. با این مقدمه به مرور عناوین مورد تأکید رهبری در این دیدار صمیمی می‌پردازیم. «شرح حال شهدای عزیز را، بخصوص بعضی‌شان را که خیلی معنویّت دارند، بخوانید». ❇️اگر مبانی معرفتی یک جوان مستحکم باشد: ♦️دل او قرص میشود، ♦️گام او استوار میشود،‌ ♦️حرکت او استمرار پیدا میکند، ♦️دیگر خستگی وجود ندارد. ⁉️این مبانی معرفتی چه چیز‌هایی است؟ 1️⃣مسئله‌ی آزادی 📌مهم‌ترین بخش نظریّه‌ی آزادی در اسلام، آزادی از این چهارچوب مادّه است. 2️⃣مسئله‌ی عدالت 📌مبارزه‌ی با استکبار یکی از مهم‌ترین مصادیق عدالت بین‌المللی است. 3️⃣مسئله انتظار فرج 📌انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. 4️⃣مبنای توحید 📌توحید یعنی نفی حاکمیّت غیر خدا 🔎روی این مبانی کار کنید. روی یک نقطه‌ی محدود هم متمرکز نشوید؛ وسیع نگاه کنید. 🏷انتظارات از دانشجوی مطلوب و بلند همت و آینده‌نگر: ❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جامعه خود ❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جهان ↙️باید سعی کنید: ✔️منحرف نشوید ✔️در خطّ درست و صراط مستقیم الهی حرکت کنید ✅هر کس که در این کارها خودسازی بیشتری انجام بدهد، فردا امکان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. ♦️زیربنای فکری را باید محکم کنید: 📍با منابع دینی اُنس پیدا کنید، 📍با متفکّران عمیق و امین ارتباط برقرار کنید. 🔴شناخت راهبرد دشمن 🔄در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم. ❌راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم. 👈راه روشن انقلاب و اسلام و کشور و نظام را با جدّیّت دنبال بکنید؛ ♦️در راه انقلاب احتیاج دارید به: 📍آرمان‌خواهی که موتور پیشران حرکت است 📍امید که سوخت این موتور است 📍عقلانیّت هم فرمان این موتور است.
دعوای حجاب... مسئله پوشش به عنوان یک مسئله شاخص و نماینده موضوعات در هم‌ تنیده اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تاریخی و امنیتی و بهداشتی است. می‌توان از حجاب به عنوان یک مسئله، در عرصه‌های گوناگون سخن گفت و به تحلیل پرداخت. اما همین استعداد چند بعدی بودن مسئله لباس و بی‌لباسی پرداختن به آن در کف جامعه را دشوار می‌کند. هنجارها در طول زمان و در یک روند آرام شکل می‌گیرند. اما فرهنگ‌های متخاصم و مهاجم شروع به ساختارشکنی می‌کنند و جامعه را در مقام دفاع و انفعال قرار می‌دهند. زمان می‌برد تا جامعه از مرحله هماهنگی با یک هنجار به مرحله تبیین و توضیح آن برسد. در این مدت هر فرد اجتماع متناسب با سرمایه عقل و ادبی که دارد و علم و مهارت و تجربه‌ای که کسب کرده به روش خود به حل موقتی مسئله می‌پردازد. برخی دچار انفعال کامل می‌شوند و برخی مقاومت متعصبانه را در پیش می‌گیرند. برخی پاسخ‌های فعال‌تری به این قضیه دارند. یعنی گاهی با تبلیغ و تولید ادبیات و ارائه محتوی و به کارگیری ابزار رسانه هدف را دنبال می‌کنند و برخی رفتارهای سخت را برمی‌گزینند. خبر دعوا گرفتن بر سر پوشش چند وقتی هست که زیاد به گوش می‌رسد. البته دعوا گرفتن بر سر موضوعات مختلف و در مقیاس‌های متفاوت، حرف امروز و دیروز جامعه بشری نیست. وقتی بخشی از مردم از جانب امری احساس خطر می‌کنند و می‌بینند که دستگاه‌های مسئول به هر عنوان در مدیریت صحنه ناتوانند، خودمختارانه وارد عرصه می‌شوند. رفتارهای تند و خشن که غالبا حاصل انباشت بی‌پاسخی مسئولان از یک سو و ناتوانی افراد در حل منطقی و ساختارمند مشکلات از سوی دیگر است، با توسعه فرهنگ خودخواهی در جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد. یکی از آسیب‌های فرهنگ منحط غربی که پس از انقلاب تلاش شده بود، مهار شود، توسعه و تقویت خودخواهی‌ها و خرده استبدادهاست. ما این معضل را پیش از انقلاب در اثر رسوب نظام دیکتاتوری پهلوی در جامعه داشتیم. نظامی که روی رفتارهای جاهلی صحه می‌گذاشت تا مورد سؤال قرار نگیرد. پس از انقلاب روحیه محبت و برادری رشد چشمگیری داشت و باعث شد بخش بسیار زیادی از این گونه رفتارها از بین برود. هر چه پیش‌تر می‌رویم نفوذ فرهنگ جاهلی منحط غرب، تمایلات غریزی و خشونت‌های بی‌منطق را بیشتر و بیشتر توسعه می‌دهد. از سوی دیگر افراد جامعه وقتی با پدیده رفتارهای غریزی بدون منطق روبرو می‌شوند و حکومت را در مدیریت صحنه منفعل برآورد می‌کنند، نتیجه تولید رفتارهای خشونت‌آمیز در دو سوی ماجرا می‌شود. یک طرف به دنبال شکستن حریم عرف و شرع و قانون است و طرف دوم حق خود می‌دانند که در سایه قانون از امنیت کافی برخوردار باشند. غیبت حکومت یعنی خلأ قدرت و این خلأ نمی‌تواند رها شده باقی بماند. حتما نیروهای مخرب آن را جبران خواهد کرد. هر چند باعث تشدید بحران می‌گردد. انتظار می‌رود دعوا گرفتن بر سر حجاب و پوشش، تکثیر شود و حتی گاهی به حوادث تلخ منجر گردد. اگر جماعتی عادت به عبور بدون هزینه از حریم‌ها پیدا کنند و در مقابل خود نیروی مقتدر حکومت را مشاهده نکنند، به هسته‌های سخت و صلب اجتماعی برخورد خواهند نمود. برخوردهایی که زبان شکننده و غالبا فراقانونی دارد. از دلسوزان انتظار می‌رود تمام ظرفیت اجتماعی خود را برای بهبود وضع پایبندی به قانون به صحنه بیاورند.
عبادت من به عنوان ما... از جدی‌ترین دریافت‌های مؤمنانه از طرح الگوهای عبادت که در عناوین ده‌گانه بسته‌بندی و ارائه گردیده است، جامعیت نگاه و نگاه به جامعه است. توسعه و تقویت و رشد و تعمیق «من» و رسیدن به یک «خود جامع» و «خود اجتماعی» از اهداف اولویت‌دار نظام عبادی ماست. گویا در نظر خداوند بیش از آنکه بنده، «من» شناخته شود، «ما» معرفی می‌شود. ابتدا این بستر حضور فرد است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نسبتی که با آن بستر و محیط و شرایط پیرامونی برقرار کرده است. عبادات به هیچ وجه نسبت به آنچه در اطراف عابد می‌گذرد بی‌تفاوت نیستند. انگار شخص عبادت‌کننده دهان یک هیکل بزرگ و ابرانسان است. بخشی از بدن‌واره جامعه. یک سلول از یک «من» زنده بزرگ‌تر. زنده یعنی صاحب یک روح واحد و یک تعلق عمیق بنیادین بین اجزاء و کلّ. زنده یعنی دارای قدر و قیمت و تقدیر و قدرت واحد. زنده یعنی یک حرکت ناگزیر همراه و همگرا با پایانی مشترک. امکان رشد چه از جهت تکوینی و چه از جهت تشریعی در بستر درست فراهم‌تر است. نمی‌توان در ظرف ناپاک ناهموار قرار گرفت و متأثر نشد. مسیر حرکت مؤمن از جامعه به سوی انزوا نیست، بلکه از فردیت به سمت جامعه است. خداوند او را در جامعه می‌بیند. زیرا همه افراد بندگان خدا هستند و برای خداوند مهم است که ما دلسوزی خود را نسبت به بندگانش نشان دهیم و ثابت کنیم که برای حفظ آنها در راه حق و نجات آنها از موانع راه حداکثر تلاش را خواهیم کرد. ما در این صورت ثابت کرده‌ایم که به عنوان «بنده خدا» ایمان داریم و حاضریم آن را در عمل ثابت کنیم. نشان داده‌ایم که بیش و پیش از خودخواهی، خداخواهیم. جهان را از منظر تشخص الهی می‌بینیم تا از چشم یک فرد بریده از دیگران. خداوند علاقه خاصی به بنده‌ای که از آن میان خود را پررنگ می‌کند و دیگران را عقب می‌زند ندارد. خداوند سیر و سلوک و پیشرفت و رشدی را که در «من» بدمد و آن را دچار توهم بزرگی کند معتبر نمی‌شناسد. حتی عبادت‌های فردی ما نیز جنبه‌ای اجتماعی دارد. من باید نیت کنم به نمایندگی از جمع خانواده، جمع دوستان، جمع نزدیکان، جمع هموطنان، جمع هم‌کیشان، جمع انسان و جمع آفریدگان خدا عبادت می‌کنم قربة إلی الله. یک حرکت جمعی و لو کوچک و ناچیز به نظر برسد. در این صورت است که تو به عنوان یک مأموم هم افق و موازی با امامی حرکت عبادی کرده‌ای که مأمور است جهان را اصلاح کند. یک مؤمن باید شخصیت جهانی خویش را بشناسد و به آن وفادار باشد و در آن سطح شروع به حرکت عابدانه بنماید. عبادت بریده از جامعه، نوعی عبادت مرده و فاسدشونده است. عبادتی که به روح اعظم بندگی خدا تعلقی ندارد. خودخواه و خودبین است. متکبر و آرام آرام مستکبر است. تواضع تصنعی‌اش، فریب شیطانی قشری‌گری است. مؤمنی که نتوانسته خود را در بدنه تمدنی بیابد و از جریان جهانی بندگی خدا کنار افتاده، هیچ گاه درکی از امام خویش ندارد. او را نمی‌یابد. ارتباط برقرار نمی‌کند. در مسیر حرکت او قرار نمی‌گیرد. به کارش نمی‌آید. سلولی هم‌ژن از وجود او نمی‌شود. قسمتی از گل وجودی او نمی‌گردد. یک تافته جدابافته است. بنده نیست، شیعه نیست. یک فرد است که با نظامات عبادی در حال تعامل منفعت‌طلبانه است. عبادت‌های خودخواهانه. متناسب با حال و وضع این روزهای جهان. هماهنگ با فلسفه‌های زندگی غربی و شرقی الحادی و ضد خدا. لذا از سوی آنان تشویق و تبلیغ هم می‌شود. عبادت مؤمنانه، دعای با ضمیر مع الغیر است، نه ادعای متکلم وحدة. خداوند آدم‌های تک‌رو و تک‌پر و خودنما را نمی‌بیند. باید تمرین کنیم دهان جهان باشیم هنگام عبادت. ارابه جهان را به اندازه یک ذره حرکت دهیم. آنگاه دست یاری خدا را پشت این ارابه احساس خواهیم کرد. خواهیم دید که عبادت ما پذیرفته شد. خواهیم دید که بندگی ما فسیل نیست، زنده است. مؤمن منطق به تو چه و به من چه را نمی‌فهمد. این منطق منافقان است. منطق مستکبران. اهدنا الصراط المستقیم...
بسم الله الرحمن الرحیم مشت نمونه خروار یا همون «نمونه آماری» قربون قدرت خدا برم ، چه قشنگ جواب رفراندم طلبان را داد . درست زمانی که غوغای رفراندم راه انداخته بودند به عنایت الهی جوابی دندان شکن دریافت کردند.اگر تمام دشمنان نظام و ایران را بسیج کنند، عمراً اگه بتوانند یک صدم این جمعیت را صبح زود از خواب بیدارکنند و با کلی زحمت خودشون را به مصلی برسانند. تازه نصف مردم رفته بودند مسافرت ، بخشی هم بدلیل شرایط سنی و مشکلات تردد در مساجد نماز عید را خواندند. همه مساجد هم پر بود از مردم بی نظیر. خلاصه دیروز دو تا رفراندم برگزار شد : یکی جواب اونهایی بود که مردم را از دین گریزان معرفی می کردند و رفراندوم دوم هم وفاداری ملت به نظام انقلابی و آرمانهای شهیدانشان بود. فدایی دارید ای ملت شریف و بصیر
راستی این لایحه دولت برای مالیات گرفتن از خونه‌های سوداگری شده بسیار کار درستی هست و امیدوارم خیلی سریع توی مجلس تصویب بشه. حالا داستان چیه؟! 🔹اگر کسی ملکی رو بخره و زیر یک سال اون رو بفروشه و سودی بکنه، باید ۶۰ درصد اون سود رو مالیات بده. اگر سال دوم باشه، ۴۰ درصد، سال سوم ۲۰ درصد، سال چهارم ۱۰ درصد و سال پنجم ۵ درصد. اینجوری جلوی سوداگری در بازار مسکن گرفته میشه. 👈 البته دو طرح دیگه توی مجلس داریم که امیدواریم اون‌ها هم زودتر به نتیجه برسه. یکی طرح مالیات بر خانه‌های خالی و دیگری طرح مالیات بر عایدی سرمایه که غیر از مسکن خیلی موارد دیگه رو هم پوشش میده. فقط نکته اینه که نباید به بهانه رفع همه مشکلات و خلأهای طرح‌ها، اصل اون‌‌ها در مجلس معطل بمونند.