📖 مثل شهیدها زندگی کنید.
✍ این جمله خلاصه فرمایشات رهبر معظم انقلاب به فرزندان خویش بود.
دالّ مرکزی سخنان رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان، زیست شهیدگونه است.
در فرهنگ دینی و انقلابی ما شهید یک فرد فدا شده و تمام شده نیست. شهادت تنها نوعی از مرگ نیست؛ بلکه سبکی از زندگی و مانایی است. حیاتی که بنبست ندارد. زاینده و پاینده و بالنده است.
تفاوت مبنایی زندگی دنیاطلبانه و زندگی شهادتطلبانه در نوع نگاه به نسبت ماده و معنی و نقش هر یک در رشد و پیشرفت انسان است.
شهید آن کسی است که در مادیات متوقف نشده و با فرصتهای روحانی و معنوی و آخرتی خویش نیز آشناست و به آن ایمان دارد.
لذا مجموعه بیانات در این دیدار حول توصیف و تشریح این معنی صورت پذیرفت. با این مقدمه به مرور عناوین مورد تأکید رهبری در این دیدار صمیمی میپردازیم.
«شرح حال شهدای عزیز را، بخصوص بعضیشان را که خیلی معنویّت دارند، بخوانید».
❇️اگر مبانی معرفتی یک جوان مستحکم باشد:
♦️دل او قرص میشود،
♦️گام او استوار میشود،
♦️حرکت او استمرار پیدا میکند،
♦️دیگر خستگی وجود ندارد.
⁉️این مبانی معرفتی چه چیزهایی است؟
1️⃣مسئلهی آزادی
📌مهمترین بخش نظریّهی آزادی در اسلام، آزادی از این چهارچوب مادّه است.
2️⃣مسئلهی عدالت
📌مبارزهی با استکبار یکی از مهمترین مصادیق عدالت بینالمللی است.
3️⃣مسئله انتظار فرج
📌انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است.
4️⃣مبنای توحید
📌توحید یعنی نفی حاکمیّت غیر خدا
🔎روی این مبانی کار کنید. روی یک نقطهی محدود هم متمرکز نشوید؛ وسیع نگاه کنید.
🏷انتظارات از دانشجوی مطلوب و بلند همت و آیندهنگر:
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جامعه خود
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جهان
↙️باید سعی کنید:
✔️منحرف نشوید
✔️در خطّ درست و صراط مستقیم الهی حرکت کنید
✅هر کس که در این کارها خودسازی بیشتری انجام بدهد، فردا امکان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
♦️زیربنای فکری را باید محکم کنید:
📍با منابع دینی اُنس پیدا کنید،
📍با متفکّران عمیق و امین ارتباط برقرار کنید.
🔴شناخت راهبرد دشمن
🔄در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم.
❌راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم.
👈راه روشن انقلاب و اسلام و کشور و نظام را با جدّیّت دنبال بکنید؛
♦️در راه انقلاب احتیاج دارید به:
📍آرمانخواهی که موتور پیشران حرکت است
📍امید که سوخت این موتور است
📍عقلانیّت هم فرمان این موتور است.
دعوای حجاب...
مسئله پوشش به عنوان یک مسئله شاخص و نماینده موضوعات در هم تنیده اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تاریخی و امنیتی و بهداشتی است.
میتوان از حجاب به عنوان یک مسئله، در عرصههای گوناگون سخن گفت و به تحلیل پرداخت. اما همین استعداد چند بعدی بودن مسئله لباس و بیلباسی پرداختن به آن در کف جامعه را دشوار میکند.
هنجارها در طول زمان و در یک روند آرام شکل میگیرند. اما فرهنگهای متخاصم و مهاجم شروع به ساختارشکنی میکنند و جامعه را در مقام دفاع و انفعال قرار میدهند.
زمان میبرد تا جامعه از مرحله هماهنگی با یک هنجار به مرحله تبیین و توضیح آن برسد. در این مدت هر فرد اجتماع متناسب با سرمایه عقل و ادبی که دارد و علم و مهارت و تجربهای که کسب کرده به روش خود به حل موقتی مسئله میپردازد.
برخی دچار انفعال کامل میشوند و برخی مقاومت متعصبانه را در پیش میگیرند. برخی پاسخهای فعالتری به این قضیه دارند. یعنی گاهی با تبلیغ و تولید ادبیات و ارائه محتوی و به کارگیری ابزار رسانه هدف را دنبال میکنند و برخی رفتارهای سخت را برمیگزینند.
خبر دعوا گرفتن بر سر پوشش چند وقتی هست که زیاد به گوش میرسد.
البته دعوا گرفتن بر سر موضوعات مختلف و در مقیاسهای متفاوت، حرف امروز و دیروز جامعه بشری نیست.
وقتی بخشی از مردم از جانب امری احساس خطر میکنند و میبینند که دستگاههای مسئول به هر عنوان در مدیریت صحنه ناتوانند، خودمختارانه وارد عرصه میشوند.
رفتارهای تند و خشن که غالبا حاصل انباشت بیپاسخی مسئولان از یک سو و ناتوانی افراد در حل منطقی و ساختارمند مشکلات از سوی دیگر است، با توسعه فرهنگ خودخواهی در جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد.
یکی از آسیبهای فرهنگ منحط غربی که پس از انقلاب تلاش شده بود، مهار شود، توسعه و تقویت خودخواهیها و خرده استبدادهاست.
ما این معضل را پیش از انقلاب در اثر رسوب نظام دیکتاتوری پهلوی در جامعه داشتیم. نظامی که روی رفتارهای جاهلی صحه میگذاشت تا مورد سؤال قرار نگیرد.
پس از انقلاب روحیه محبت و برادری رشد چشمگیری داشت و باعث شد بخش بسیار زیادی از این گونه رفتارها از بین برود.
هر چه پیشتر میرویم نفوذ فرهنگ جاهلی منحط غرب، تمایلات غریزی و خشونتهای بیمنطق را بیشتر و بیشتر توسعه میدهد.
از سوی دیگر افراد جامعه وقتی با پدیده رفتارهای غریزی بدون منطق روبرو میشوند و حکومت را در مدیریت صحنه منفعل برآورد میکنند، نتیجه تولید رفتارهای خشونتآمیز در دو سوی ماجرا میشود.
یک طرف به دنبال شکستن حریم عرف و شرع و قانون است و طرف دوم حق خود میدانند که در سایه قانون از امنیت کافی برخوردار باشند.
غیبت حکومت یعنی خلأ قدرت و این خلأ نمیتواند رها شده باقی بماند. حتما نیروهای مخرب آن را جبران خواهد کرد. هر چند باعث تشدید بحران میگردد.
انتظار میرود دعوا گرفتن بر سر حجاب و پوشش، تکثیر شود و حتی گاهی به حوادث تلخ منجر گردد.
اگر جماعتی عادت به عبور بدون هزینه از حریمها پیدا کنند و در مقابل خود نیروی مقتدر حکومت را مشاهده نکنند، به هستههای سخت و صلب اجتماعی برخورد خواهند نمود. برخوردهایی که زبان شکننده و غالبا فراقانونی دارد.
از دلسوزان انتظار میرود تمام ظرفیت اجتماعی خود را برای بهبود وضع پایبندی به قانون به صحنه بیاورند.
عبادت من به عنوان ما...
از جدیترین دریافتهای مؤمنانه از طرح الگوهای عبادت که در عناوین دهگانه بستهبندی و ارائه گردیده است، جامعیت نگاه و نگاه به جامعه است.
توسعه و تقویت و رشد و تعمیق «من» و رسیدن به یک «خود جامع» و «خود اجتماعی» از اهداف اولویتدار نظام عبادی ماست.
گویا در نظر خداوند بیش از آنکه بنده، «من» شناخته شود، «ما» معرفی میشود. ابتدا این بستر حضور فرد است که مورد ارزیابی قرار میگیرد و نسبتی که با آن بستر و محیط و شرایط پیرامونی برقرار کرده است.
عبادات به هیچ وجه نسبت به آنچه در اطراف عابد میگذرد بیتفاوت نیستند. انگار شخص عبادتکننده دهان یک هیکل بزرگ و ابرانسان است. بخشی از بدنواره جامعه. یک سلول از یک «من» زنده بزرگتر. زنده یعنی صاحب یک روح واحد و یک تعلق عمیق بنیادین بین اجزاء و کلّ. زنده یعنی دارای قدر و قیمت و تقدیر و قدرت واحد. زنده یعنی یک حرکت ناگزیر همراه و همگرا با پایانی مشترک.
امکان رشد چه از جهت تکوینی و چه از جهت تشریعی در بستر درست فراهمتر است. نمیتوان در ظرف ناپاک ناهموار قرار گرفت و متأثر نشد.
مسیر حرکت مؤمن از جامعه به سوی انزوا نیست، بلکه از فردیت به سمت جامعه است. خداوند او را در جامعه میبیند. زیرا همه افراد بندگان خدا هستند و برای خداوند مهم است که ما دلسوزی خود را نسبت به بندگانش نشان دهیم و ثابت کنیم که برای حفظ آنها در راه حق و نجات آنها از موانع راه حداکثر تلاش را خواهیم کرد. ما در این صورت ثابت کردهایم که به عنوان «بنده خدا» ایمان داریم و حاضریم آن را در عمل ثابت کنیم. نشان دادهایم که بیش و پیش از خودخواهی، خداخواهیم. جهان را از منظر تشخص الهی میبینیم تا از چشم یک فرد بریده از دیگران.
خداوند علاقه خاصی به بندهای که از آن میان خود را پررنگ میکند و دیگران را عقب میزند ندارد. خداوند سیر و سلوک و پیشرفت و رشدی را که در «من» بدمد و آن را دچار توهم بزرگی کند معتبر نمیشناسد.
حتی عبادتهای فردی ما نیز جنبهای اجتماعی دارد. من باید نیت کنم به نمایندگی از جمع خانواده، جمع دوستان، جمع نزدیکان، جمع هموطنان، جمع همکیشان، جمع انسان و جمع آفریدگان خدا عبادت میکنم قربة إلی الله.
یک حرکت جمعی و لو کوچک و ناچیز به نظر برسد.
در این صورت است که تو به عنوان یک مأموم هم افق و موازی با امامی حرکت عبادی کردهای که مأمور است جهان را اصلاح کند.
یک مؤمن باید شخصیت جهانی خویش را بشناسد و به آن وفادار باشد و در آن سطح شروع به حرکت عابدانه بنماید.
عبادت بریده از جامعه، نوعی عبادت مرده و فاسدشونده است. عبادتی که به روح اعظم بندگی خدا تعلقی ندارد. خودخواه و خودبین است. متکبر و آرام آرام مستکبر است. تواضع تصنعیاش، فریب شیطانی قشریگری است.
مؤمنی که نتوانسته خود را در بدنه تمدنی بیابد و از جریان جهانی بندگی خدا کنار افتاده، هیچ گاه درکی از امام خویش ندارد. او را نمییابد. ارتباط برقرار نمیکند. در مسیر حرکت او قرار نمیگیرد. به کارش نمیآید. سلولی همژن از وجود او نمیشود. قسمتی از گل وجودی او نمیگردد.
یک تافته جدابافته است. بنده نیست، شیعه نیست. یک فرد است که با نظامات عبادی در حال تعامل منفعتطلبانه است. عبادتهای خودخواهانه. متناسب با حال و وضع این روزهای جهان. هماهنگ با فلسفههای زندگی غربی و شرقی الحادی و ضد خدا. لذا از سوی آنان تشویق و تبلیغ هم میشود.
عبادت مؤمنانه، دعای با ضمیر مع الغیر است، نه ادعای متکلم وحدة.
خداوند آدمهای تکرو و تکپر و خودنما را نمیبیند.
باید تمرین کنیم دهان جهان باشیم هنگام عبادت. ارابه جهان را به اندازه یک ذره حرکت دهیم. آنگاه دست یاری خدا را پشت این ارابه احساس خواهیم کرد.
خواهیم دید که عبادت ما پذیرفته شد. خواهیم دید که بندگی ما فسیل نیست، زنده است.
مؤمن منطق به تو چه و به من چه را نمیفهمد. این منطق منافقان است. منطق مستکبران.
اهدنا الصراط المستقیم...
بسم الله الرحمن الرحیم
مشت نمونه خروار یا همون «نمونه آماری»
قربون قدرت خدا برم ، چه قشنگ جواب رفراندم طلبان را داد . درست زمانی که غوغای رفراندم راه انداخته بودند به عنایت الهی جوابی دندان شکن دریافت کردند.اگر تمام دشمنان نظام و ایران را بسیج کنند، عمراً اگه بتوانند یک صدم این جمعیت را صبح زود از خواب بیدارکنند و با کلی زحمت خودشون را به مصلی برسانند. تازه نصف مردم رفته بودند مسافرت ، بخشی هم بدلیل شرایط سنی و مشکلات تردد در مساجد نماز عید را خواندند. همه مساجد هم پر بود از مردم بی نظیر.
خلاصه دیروز دو تا رفراندم برگزار شد : یکی جواب اونهایی بود که مردم را از دین گریزان معرفی می کردند و رفراندوم دوم هم وفاداری ملت به نظام انقلابی و آرمانهای شهیدانشان بود.
فدایی دارید ای ملت شریف و بصیر
راستی این لایحه دولت برای مالیات گرفتن از خونههای سوداگری شده بسیار کار درستی هست و امیدوارم خیلی سریع توی مجلس تصویب بشه. حالا داستان چیه؟!
🔹اگر کسی ملکی رو بخره و زیر یک سال اون رو بفروشه و سودی بکنه، باید ۶۰ درصد اون سود رو مالیات بده. اگر سال دوم باشه، ۴۰ درصد، سال سوم ۲۰ درصد، سال چهارم ۱۰ درصد و سال پنجم ۵ درصد. اینجوری جلوی سوداگری در بازار مسکن گرفته میشه.
👈 البته دو طرح دیگه توی مجلس داریم که امیدواریم اونها هم زودتر به نتیجه برسه. یکی طرح مالیات بر خانههای خالی و دیگری طرح مالیات بر عایدی سرمایه که غیر از مسکن خیلی موارد دیگه رو هم پوشش میده. فقط نکته اینه که نباید به بهانه رفع همه مشکلات و خلأهای طرحها، اصل اونها در مجلس معطل بمونند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعا خدا فراموش نمیکند...
قلبی را که به وقت سختی به او پناه برد...💗 دلت روبه خدابسپار
https://eitaa.com/joinchat/273940644Cfda224e8eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کوتاه ولی مستند، عالی، مختصر، مفید و منطقی ...
👈 برای آنان که دنبال حقیقتند ...
👈 برای وجدانهای بیدار ...
👈 برای آریایی واقعی ...
👈 برای نیفتادن در دام دشمنان کشور ...
#اصلاحات_ساختاری
#جها_تبیین
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_خامنه_ای
#حاج_قاسم #ابومهدی_المهندس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴طلبهای با مخاطبین خاص در مالزی!
🔻هیچوقت از هدایت این چنین افرادی، ناامید نباشید. خدا هرکه را بخواهد هدایت میکند.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دم خروس و نفاق علیزاده زد بیرون...
✍بارها تاکید کردم که علیزاده یک منافق و شاهمهرهی نفوذی در #جنگ_شناختی است که فعلا با تحلیلهای ناب و بهظاهر حق، در حال جلب اعتماد بدنهی حزباللهی است تا بتواند در یک بزنگاه اصلی، زهر #اختلال_محاسباتی را در ذهن مخاطبانش فرو کند!
✍بفرمائید تحویل بگیرید ذات اصلی علیزاده را که چگونه در اثنای مناظره با زیباکلام و کوبیدن هاشمی، از کوره در میرود و خوانخواهی منافقین اعدامی سال۶۷ را میکند که از نظر او تعدادشان ۴هزار نفر بوده است...
خطاب به تحلیلگران و ادمینهای انقلابی که با مصاحبه یا انتشار مطالب علیزاده، به او اعتبار بخشی میکنید، بترسید از خدا و آن روزی که این منافق با سردادن شعارهای حقی، اهداف باطلی محقق کند؛ چنانچه امیرالمومنین در هنگام سردادن شعار و خواندن آیه "لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّه؛ هیچ حکمی جز حکم خداوند نیست" خوارج و منافقین را اینگونه رسوا نمودند: "كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ؛ گفتار حقّى است كه به آن باطلى اراده شده"
🖌محمد جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی
@Cwarfare
این کانال هم یکی از کانالهای عالی و کاربردی جهت ارتقا سطح سواد عزیزان در موضوع #جنگ_شناختیه.
محمدجوانی یکی از رویشهای با افتخار انقلاب محسوب میشه و تحلیلهای خیلی خوبی در مورد بحرانها و فتنه ها ارائه میکنند.
این هم از مصادیق #نشر_معروف بود که عرض شد.
آتشی در سینهات از داغ کوثر داشتی
استخوانی در گلو مانند حیدر داشتی
از ولادت تا شهادت کربلایی زیستی
در مصاف تیغها و نیزهها سر داشتی
هیبت نام بلندت پشت دشمن را شکست
اقتدا کردی به عباس و علم برداشتی
مثل قاسم از عسل گفتی زمان رفتنت
وقت برگشتن تنی مانند اکبر داشتی
مثل توفان رجزهایت میان معرکه
نطقهای آتشینی پشت سنگر داشتی
راه آزادی قدس از کربلا خواهد گذشت
رهبرت فرمود این را و تو باور داشتی
جزشهادت سهمت ازاین سفرهی رنگین نبود
عاقبت جمعه ای سهم خویش را برداشتی
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ
ماملت امام حسینیم 🚩
🔺کریمی قدوسی، نماینده مجلس: کشف حجاب با هدایت بهائیان است
➖جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
➖تبیین، تحلیل و تفسیر رهبر انقلاب اسلامی از موضوع حجاب و عفاف مد نظر ما است در این پدیده یک تعداد محدودی هستند که به سرویسهای اطلاعاتی دشمن وصل هستند که عمدتا در حوزه فرقه بهاییت متمرکزند.
➖اینها برای موضوع کشف حجاب طراحی و برنامه ریزی میکردند، اما وزارت اطلاعات شناساییشان کرد و چند ماه قبل اینها را زیر ضربه برد و الان هم ما تاکید داریم این هستهها باید ضربه بخورند. از اینها که عبور میکنیم سیاست باید سیاست فرهنگی باشد./ باشگاه خبرنگاران
🔅 #پندانه
✍ بدان که سفرت در این دنیا کوتاه است
🔹شخص جوانی در اتوبوس نشسته بود.
🔸در ایستگاه بعدی شخصی مسن با ترشرویی و سروصدا وارد اتوبوس شد و کنار او نشست و خود را بههمراه کیفهایش با فشار و زور بر روی صندلی نشاند.
🔹کسی که در طرف دیگر آن جوان نشسته بود، از او پرسید که چرا چیزی نمیگوید.
🔸جوان با لبخندی پاسخ داد:
سفر ما با یکدیگر بسیار کوتاه است، من ایستگاه بعدی پیاده میشوم.
🔹اگر تکتک ما این موضوع را درک میکردیم که وقت ما بسیار کم است، آنوقت متوجه میشدیم که پرخاشگری، بحث و جدلهای بینتیجه، نبخشیدن دیگران، ناراضیبودن و عیبجوییکردن، تلفکردن وقت و انرژی است.
✾📚@MesbaholHuda 📚✾
خودسازی(طمع)
امام باقر(ع):
بدترین انسان آن بنده اى است که طمعى داشته باشد که آن طمع بر گردنش بپیچد.کافى/ج2/ص320
در روایت دیگری رسول خدا(ص) طمع را تشبیه به فقری کرده که همواره همراه انسان است. چون آدم طمع کار مثل گدایی است که دنبال طلب مال است و هیچ وقت سیر نمی شود.
مرکز فرهنگی هاتف
#احادیث_روزانه
خودسازی(فرمانروا)
امام علی(ع):
اگر مى خواهى نظیر کسى باشى از او بى نیاز باش و اگر مى خواهى اسیر کسى باشى از او تقاضا کن و اگر مى خواهى امیر و فرمانرواى کسى باشى به او نیکى کن. خصال/ص430
تا می توانید از دیگران تقاضا نکنید. درخواست از دیگران خصوصا در امور مالی موجب خرد شدن شخصیت انسان می شود.
#احادیث_روزانه
خودسازی(وسواس)
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
هر گاه بنده ای بگوید اَعوذُ بِاللهِ السّمیعِ العلیمِ من الشّیطانِ الرجیمِ و اعوذُ بِاِلله اَن یَحضُرونِ اِنّ اللهَ هو السّمیعُ العَلیم، وسواس شیطان از او برطرف می شود. کنز العمال/خبر1266
#احادیث_روزانه
خودسازی(نیرنگ)
پیامبر بزرگوار اسلام صلى الله علیه و آله:
کسى که به مسلمانى خدعه بزند از ما نیست. کافى/ج2/ص337
رسول خدا(ص):اگر این چنین نبود که مکر و خدعه (جایگاهش) در آتش است هر آینه من مکارترین مردم بودم.
#احادیث_روزانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دواے تموم دردا ظھور توست...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همخوانی قرآنی داوران برنامه محفل در برنامه زنده تلویزیونی
❌متن سخنان آیت الله علم الهدی،
تقدیم به آنهایی که بدون اطلاع از سخنان کامل ایشان، تحلیل و موضع گیری کرده اند!
▪️آیتاللهعلمالهدی: بی حجاب با عمل ضدقانونی، حق اجتماعی خود را سلب می کند/ هیچکدام از احکام فردی دین، برخورد قهری ندارد
🔻 آیتالله سید احمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز عید سعید فطر که با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به فراز دیگری از مناجات نماز عید در قنوت اظهار کرد: ما در نماز امروز از خدا خواستیم که این روز را برای نبی مکرم اسلام(ص) و مسلمانان، مایه ذخیره، شرافت و کرامت قرار دهد و گفتیم «اللهم اِنّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذَا الْیَوْمِ اَلَّذی جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیداً وَ لِمُحَمَّدٍ صلّیاللهعلیهوآله ذُخراً وَ شَرَفاً وَ کَرامَتاً وَ مَزیداً» تا هر اجتماع و گردهمایی ما حتی در عصر آخرالزمان، زمینهساز ازدیاد کرامت و شرافت نبوی باشد.
🔻ایشان افزود: با این حال، امروزه در مسئله حجاب شاهد هستیم که برخی هنجارشکنیها در راستای خدشه به شرف رسول گرامی اسلام(ص) و کیان جامعه اسلامی صورت میگیرد. برادران و خواهران، مردم عزیز، در مسئله حجاب، یک موضوع بهعنوان واجب شرعی مطرح است تا همه زنان مسلمان براساس آن محجبه باشند. در این میان، حالا ممکن است یک نفر گناهکار باشد و در برابر قوم و خویش نامحرم خود کشف حجاب کند که این فعل حرام، محدود به حریم شخصی اوست و البته که در درگاه الهی هم مواخذه خواهد شد اما اگر همین مسئله بیحجابی بهعنوان تجاهر به فسق در جامعه ظاهر شد، این کشف حجاب بهمنزله برخورد با شرف پیامبر(ص) است و زن و دختری که کشف حجاب میکند و فکر میکند شجاعت به خرج داده، در حقیقت با شرف پیامبر(ص) دشمنی کرده است.
🔻نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هیچکدام از احکام دین، برخورد قهری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر در ماه مبارک رمضان شما روزه بگیرید، مأجور هستید و اگر بدون عذر شرعی روزه را شکستید، معصیت کردهاید. تا اینجا هیچ برخورد قهری وجود ندارد اما اگر شما در ملأعام اقدام به روزهخواری کردید، از این جهت که حرمت جامعه روزهدار را شکستید و تکلیف الهی را آشکارا زیر پا گذاشتید، حرام شرعی و خلاف قانون عمل کردهاید. بر همین منوال، بیحجابی در جامعه نیز مصداق کامل ناهنجاری اجتماعی و عمل ضدقانون است تا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بتوانیم آن را حرام دینی و سیاسی بدانیم.
🔻ایشان ادامه داد: بدیهی است که در برابر هر اقدام ضدقانونی، حاکمیت مکلف است تا با قدرت برخورد کند. به همین دلیل هم بود که مسئولان فرهنگی قرارگاه حجاب تشکیل دادند و براساس مصوبه آن، جریمه افراد بیحجاب را تصویب کردند تا در آن برخورد میان حافظ قانون با فرد بیحجاب به حداقل ممکن برسد. در این شرایط، عده ای با استناد به اصول 19 و 20 قانون اساسی، همه شهروندان را در استفاده از حقوق اجتماعی مساوی میدانند و تأکید دارند که به نام دین، مذهب و سلیقه نباید افراد را از خدمات مختلف محروم کرد. بله این درست است اما در همه جرایم و تخلفهای قانونی چنین مسئلهای صادق است و کسی که ضدقانون عمل کند، حق اجتماعی خود را از دست میدهد.
🔻عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنهایی که به این مصوبه اعتراض دارند، برخلاف ادعایشان نه حقوقدان بلکه حقوقخوان هستند و به حقیقت این علم پی نبردهاند زیرا در حقوق اجتماعی از همه حقوق بالاتر، حق حیات است و بر همین اساس است که فردی اگر قتل نفس انجام دهد، او را مجازات میکنند زیرا حق اجتماعی خود را با تخلف از قانون از بین برده است.
🔻ایشان با بیان اینکه همه افراد جامعه میتوانند از حقوق اجتماعی بهرهمند باشند؛ مشروط بر اینکه حرمت اجتماع را از بین نبرند و خلاف قانون عمل نکنند، گفت: بیحجاب به خاطر یک تصمیم سلیقهای از خدمات اجتماعی محروم نمیشود بلکه به دلیل تخطی خود از قانون است که جریمه خواهد شد. از این جهت، این مصوبه هرگز مغایر با قانون اساسی نیست و آنچه مصوبشده، باید اجرا شود.
✍️گفتنی است برخی خواص دوباره بدونه اطلاع از متن کامل سخنان آیت الله علم الهدی اقدام به تحلیل ناصحیح نسبت به این مواضع کرده اند.
🔴این چراغ دستی را بر عکس گرفته اید!
🔰برخی افراد در راهپیمایی ها، نماز عید، انتخابات، شبهای قدر و ... گویی با #چراغ_دستی دنبال #زنان و دختران بدحجاب و هنجارشکن می گردند تا به آنها افتخار کنند! پناه بر خدا ❗️
👈 اگر همین چراغ دستی را در مورد مقابله با #هنجارشکنان داشتیم و نسبت به آن حساس بودیم، قطعاً دچار وضعیت اسفناک فعلی نمی شدیم.
⚠️چراغ دستی هایمان را بر عکس گرفتیم و عکس جواب داد❗️