#روضه_های_مصور | شب هشتم
این جوان، جزو زیباترین جوانان عالم بود؛ زیبا، رشید، شجاع. از پدر اجازه گرفت که برود بجنگد. حضرت بدون ملاحظه اذن داد و بنا کرد به اشک ریختن. بعد این جمله را فرمود که همه شنیدهاید: خدایا خودت گواه باش، جوانی به سمت اینها برای جنگ رفته است که «اشبه النّاس خُلقاً و خَلقاً و منطقاً برسولک». حضرت به میدان رفت و جنگ بسیار شجاعانهای کرد و عدّه زیادی از افراد دشمن را تارومار نمود؛ بعد برگشت و گفت تشنهام. دوباره به طرف میدان رفت. وقتی که اظهار عطش کرد، حضرت به او فرمودند: عزیزم! یک مقدار دیگر بجنگ؛ طولی نخواهد کشید که از دست جدّت پیامبر سیراب خواهی شد. وقتی امام حسین این جمله را به علیاکبر فرمود، علیاکبر در آن لحظه آخر، صدایش بلند شد و عرض کرد: «یا ابتا علیک السّلام»؛ پدرم! خداحافظ. «هذا جدّی رسولاللَّه یقرئک السّلام»؛ این جدم پیامبر است که به تو سلام میفرستد. «و یقول عجل القدوم علینا»؛ میگوید بیا به سمت ما. | رهبر معظم انقلاب اسلامی | نماز جمعه ۱۳۷۷/۰۲/۱۸
#ما_ملت_امام_حسینیم
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴جولان ویدیوهای تبلیغاتی گروههای تکفیری ایرانی در «آپارات»
♦️در روندی عجیب که به طور صریح خلاف اصول بدیهی امنیت ملی کشور است، پایگاه اشتراک ویدیو «آپارات» به جولانگاه ویدیوهای تبلیغاتی گروههای تکفیری ایرانی تبدیل شده است.
♦️در همین راستا، تولیدات موسسهای با نام کنایهآمیز «قادسیه» (اشاره به فتح ایران توسط اعراب مسلمان و لقب صدام حسین با عنوان «سردار قادسیه»)، بدون هیچ محدودیتی در این وبسایت قابل دسترسی و دیدن است.
♦️یک گروه تکفیری با نام «حرکت مهاجرین ایران» که اعضای آن در سوریه و بر علیه محور مقاومت در حال جنگ هستند، به راحتی ویدیوهای تبلیغاتی خود را در آپارات به اشتراک می گذارند. در یکی از این ویدیوها، تکتیراندازان گروه تکفیری «حرکت مهاجرین ایران» که در سوریه نیروهای سپاه قدس، حزبالله وارتش سوریه را شکار می کنند، به صورت قهرمان تصویر می شوند.
♦️همچنین از یکی از چهرههای کلیدی این جریان به نام «ماموستا عبدالرحمن فتاحی»، چندین ویدیوی تبلیغی در تبلیغ «جهاد در سرزمین گرامی شام» در آپارات موجود است.
♦️حتی یکی از سخنرانیهای او در زندان هم در این سایت قابل دسترسی است. جالب اینجاست که مجموعهای از ویدیوهای تبلیغاتی گروه تکفیری حرکت مهاجرین در شرق ادلب علیه نیروهای محور مقاومت، با بهترین کیفیت در سایت اشترام ویدیوی آپارات قابل دیدن است. حتی ویدوهایی از دیدار چهرههای محوری جریانهای تکفیری درگیر در محور سوریه با فرماندهان و مسوولان حرکت مهاجرین ایران را هم می توان مشاهده کرد.
♦️اگر صرفا این موراد محدود به یکی دو مورد بود، می شد این مساله را صرفا به نادیده ماندن این ویدیوها از چشم ناظران آپارات ربط داد، لیکن شمار این ویدیوها آنقدر زیاد است که نشان می دهد اصولا هیچ حساسیتی نسبت به تبلیغات جریان تکفیری در این وبسایت وجود ندارد.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴 #گزارش_گروسی| مدیرکل آژانس در بازگشت چه گفت؟‼️
◾️«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی پس از اتمام سفر به ایران در بدو ورود به وین:
🔹سفر من به تهران، مهم بود و با یک خروجی همراه بود که معتقدم از لحاظ عدم اشاعه، صلح و امنیت و همچنین کار آژانس در سطح جهانی، بسیار بسیار مهم بود. ما یک بیانیه مشترک در ۶ بند صادر کردیم که ارجاعاتی برای مسیر مطلوب همکاری و ادامه آن و ضرورت اعتماد وجود دارد.
🔹من با دو هدف به تهران رفتم: اول، به منظور ایجاد کانال مستقیم ارتباط و گفتگو با مقامات ایرانی و دوم، گرفتن دسترسی برای بازرسانمان.
🔹ما همچنین توافق کردیم که بازرسیهایی که ما میخواهیم آنجا داشته باشیم، در مورد مواد هستهای یا فعالیتهای احتمالی مرتبط هستهای باشد. در چارچوب کنونی هیچ مکان دیگری وجود ندارد که ما نیاز به دیدن آن داشته باشیم.
🔹تاریخ دقیق بازرسیها، چیزی است که ما معمولا علنی اعلام نمی کنیم، چرا که بخشی از اطلاعات پادمانی محرمانه است که ما داریم. ولی می توانم بگویم که بر سر تاریخها توافق شد و این تاریخها بسیار بسیار نزدیک هستند.
🔹کاملا معتقدم که موضوع بازرسیها در مسیر درست انجام خواهد شد. هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته در چارچوب رویههای پذیرفته شده. شما میدانید که ما دستورالعملهایی در این خصوص داریم تا محرمانگی اطلاعات و منافع دولت بازرسی شونده را تضمین کنیم. ما به طور آزاد به هر جا که میخواهیم نمیرویم. ما توافقنامه جامع پادمان، پروتکل الحاقی، موافقتنامه تاسیسات و... را داریم.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
⚫️ #با_کاروان| تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی #تحریف‼️
◾️ آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس!
🔹 اما آنی که میخواد در مکتبخانه ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟
🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند!
🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند.
🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛
🔻 سخن آخر؛
🔹 آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان!
🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..!
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
⛔️حقه جدید پامپئو برای پیشبرد مکانیسم ماشه
🔸وزیر خارجه آمریکا با تقطیع بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تفسیری مغلطهآمیز از شرایط لازم برای بازگشت تحریمها علیه ایران ارایه داد.
🔹او نوشته: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامهای را برای ادامه رفع تحریمها ارایه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد. چنانچه قطعنامهای ارایه نشود، تحریمها علیه ایران روز ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اینگونه عمل میکند.
🔸نکته اینجاست که آنچه پامپئو به آن اشاره کرده، پیششرطی دارد که او از آن چشمپوشی و تفسیر ناقص و دلخواه خود را ارایه کرده است. سخن پامپئو ناظر به یک بند است که ادامه بند قبلی خود است اما او بند قبلی را حذف کرده است.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
❁ اخلاص در عزاداری ❁
🔰 یکی از ارادتمندان مرحوم آیةالله علامه طباطبایی(ره) نقل میکند که: «در دهه آخر صفر خدمت ایشان رسیدم، وقتی درب خانه را زدم، پیرمردی آمد و گفت: آقا رفتهاند روضه؛ آدرس مجلس روضه را گرفتم، دیدم خانهای کوچک و قدیمی است. از درب کوچه وارد راهرو باریک که به طول حدود دو متر و نیم بود شدم. دست چپ انتهای راهرو اتاقی بود که از جمعیت پر بود. سخنران روی صندلی، مصائب روزهای آخر ماه صفر را میخواند. کفشهای جمعیت در راهرو بود. حقیر از درب کوچه وارد شدم دیدم که حضرت علامه طباطبایی(ره) روی زمین، کنار کفشها نشستهاند و عبای خود را به صورت گرفته و گریه میکردند.
من کنار دیوار ایستاده و در فکر بودم که اگر ایشان جلو درب اتاق رفته بودند، حاضران احترام میکردند، اما ایشان به خاطر احترام به مجلس، بدون آنکه جلب توجه صاحب خانه که در داخل اتاق، کنار درب نشسته بود بشود، کنار راهرو نشسته بودند».
📔«کیمیای وصل، ج٢، ص١١٠»
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی با موضوع پیامدهای امید و ناامیدی - سال ۱۳۹۵
🔅 مدت: ۲۹ دقیقه
🔺یکی از اهداف مهم انبیاء امید بخشی به جامعه است و بیان این مسئله که امید مولد و محرک جامعه است. در مقابل امید، یأس قرار دارد که این باعث شکست می شود. البته انسان نباید در مسئله امید به امید کاذب و اباحه گری برسد. امید کاذب، امیدی است که ما در مقابل آن هیچ عمل و تلاشی انجام ندهیم.
🔅به نقل از سخن امام محمد باقر (ع) امید بخش ترین آیه در قرآن آیه ای است که خداوند به پیغمبر فرمودند که ای پیغمبر آن اندازه در روز قیامت از امت تو شفاعت می کنم تا راضی شوی و رضایت شما جلب شود.
🔺در ادامه به علل یأس و ناامیدی در جامعه می پردازد که عبارتند از:
۱. یأس در اثر گناه
۲. یأس در اثر بیماری
۳. عدم اجابت دعا
🔺بعد به عناوین امید بخش در آیات و روایات اشاره می کند. اول به این نکته اشاره می کند که گناه انسان را یکی می نویسند آن هم بعد از چند ساعت اما ثواب عمل انسان را همان موقع ثبت می کنند. دوم اگر شما نیت گناه کنید، گناهی بر شما نوشته نخواهد شد اما با نیت عمل صالح، ثواب برای شما نوشته خواهد شد. سوم اینکه رحمت خدا حتمی اما عذاب خدا حتمی نیست.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴 #عبرت_های_عاشورا 🌱
♦️مسعودى ، مورخ بزرگ اهل سنت در کتاب «مروج الذهب» مينويسد، «كم كم بعد از كشتن حسين(علیه السلام)، حكومت بنی امیه به قدرى علنى فساد ميكرد و گناه به قدرى رائج شد كه حتى در مكه و مدينه ، شرابخوارى علنى شد و مجالس رقاصى و فحشا در مكه و مدينه علناً برگزار مي شد».
♦️مدينه، شهر پيغمبر(ص) طورى شد كه مجالس علنى مختلط از زن و مرد كه با هم ميرقصيدند و شراب ميخوردند، برگزار ميشد. «ابوالفرج اصفهانى» در «اغانى» نوشته است: «زن آوازه خوان رقاصى بود به نام جميله كه مشهور به فحشا هم بود. اين زن تصميم گرفت كه به سفر حج مشرف بشود!!... طورى شده بود كه وقتى اين خانم مدينه را به قصد حج ترك ميكرد، در مسير راه از مدينه تا مكه، چنان استقبالى از اين رقاصه فاحشه شد، كه از هيچ عالم و فقيهى چنين استقبالى نميشد و همراه اين خانم، كاروانى از خوانندگان مرد و زن راه افتاد و پنجاه خواننده و مطرب زن و مرد با جميله همراه شدند براى حج!! این كاروان كه نزديك مكه رسيد، اشراف و بزرگان مكه به استقبال اينها آمدند. بعد از عرفات هم كه به مكه برگشتند، شهر به حالت نيمه تعطيل درآمد و مردم در كوچه ها و پشت بامها به استقبال اين خواننده ها و رقاصه ها آمدند».
♦️اين وضعيت جامعه اسلامى است، بعد از كشته شدن حسين(ع)، عالم نمایان فاسدى هم بودند كه همه چيز را توجيه ميكردند... اين، مدينه النبى است كه نيم قرن بعد از پيغمبر(ص) به اين روز افتاد!...
👆امروز هم اگر خواص و مومنین نسبت به حاکم شدن مفاسد و ترویج بی بندوباری و موسیقی و فساد و الگو شدن برخی هنرپیشه ها و فوتبالیستها و سلبریتی ها و...در جامعه، حساسیت لازم را از خود نشان ندهند و بدون توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خود را ملزم به حضور در صحنه و روشنگری ندانند و علماء نیز سکوت کرده و برخی مسئولان نیز برای اهداف انتخاباتی و مقامات دنیوی خود، به جولان عناصر بی بند و بار و مطالبات آنان گردن نهند، خدای ناکرده وضعیت جامعه مشابه وضعیت مدینه النبی(ص) در دوران اموی خواهد شد.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بهترین الگوی یاری امام زمان سلام الله علیه...
#نماوا "وفاداترین"
#حضرت_عباس_علیه_السلام
» منتظران فرج، تا روز ظهور، درس وفاداری را در مکتب علمدار حسین علیهماالسلام مشق میکنند
#به_عشق_حسین و #به_نیت_فرج ✋
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
#حدیث
▪️امام حسین علیه السلام می فرماید
🔅«إِنّ اَعْفَى النّاسِ مَنْ عَفَا عَنْ قُدْرَةٍ».
🔳 «باگذشت ترين مردم كسى است كه با وجود قدرت، گذشت كند».
📚بحار الانوار، ج ۷۵ ص ۱۲۱ ح۴
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چگونه با عباس(ع) مناجات کنیم؟
#روضه
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
💠انقلاب اسلامی، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٨،صفحه ١٢
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴پاسخ به شبهه: چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل کماکان به سمت کوفه حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟
♦️پاسخ: از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود، حضرت ابتدا عمو زاده خود، مسلم بن عقيل را براي ارزيابي اوضاع کوفه و عراق به سمت ايشان فرستاد . حضرت مسلم هم بعد از ابلاغ پيام امام حسين ـ عليه السلام ـ به جمع آوري نيرو و سلاح پرداخت و طي نامه اي اوضاع کوفه را به امام حسين ـ عليه السلام ـ گزارش داد و نوشت که هيجده هزار نفر براي طرفداري از شما با من بيعت کرده اند. اين گزارش را 27 روز قبل از شهادتش نوشت.
♦️ به همين جهت بود که موقع شهادت به عمر بن سعد وصيت کرد که: چون من به حسين ـ عليه السلام ـ نامه نوشتم به کوفه بيايد ، شما کسي را بفرستيد که از اين سفر صرف نظر کند.پس حضرت مسلم وظیفه خود را بدرستی انجام داد.
♦️ولي اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و منکرات حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از منکر قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم.
♦️حضرت اين آيه را تلاوت مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند.
♦️امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني کشته شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست.
♦️از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير کوفه باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ عليه السلام ـ مي خواست ، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي کوفه به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد.
♦️حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من مخفي نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد.
♦️ شبيه همين جواب را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر مخفی گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت.
♦️لذا اگر امام از مسير کوفه هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه حکومت غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند.
♦️چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا انتقام خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست».
📚 منابع: قمي، شيخ عباس، نفس المهموم ص۱۱۳./محمدي اشتهاردي، محمد، سوگ نامه آل محمد (ص)، ص۱۷۹./ابن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب، ج۳، ص۲۴۱./احزاب / ۲۳./صافي گلپايگاني، لطف الله، ص34 ـ ۳۷./شيخ مفيد، الارشارد ج ۲، ص۷۶./هيثمي، نورالدين، مجمع الزوائد،ج۹، ص ۴۰۶.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴شبهات ماه محرم
▪️ آیا پوشیدن #لباس_سیاه در اسلام کراهت ندارد؟
پس چرا در ایام عزا عده ای تا پایان محرم و صفر سیاه میپوشند؟
✅پاسخ 👇👇👇
🔳استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهل بیت پیامبر (ص) ثواب نیز دارد.
♦️از فرزند امام سجاد(ع) نیز نقل شده است که وقتی #امام_حسین (ع) شهید شد زنان بنیهاشم در عزای آن حضرت لباس سیاه پوشیدند و این لباس را در گرما و سرما تغییر نمیدادند.
📚الحدائق الناظرة فی احکام العترة الطاهرة، ج 7، ص. 118
♦️علاوه بر این سیاه پوشی، خاصیت سازندۀ دیگری به نام احیای امر اهل بیت(ع) دارد که مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است که فرمودند: «رحم الله من احیا امرنا» یعنی کسی که امر ما را احیا کند، مشمول رحمت حق باد.
♦️از نظر تاریخی، چنانکه مورخین نوشته اند، بعد از واقعۀ جانسوز عاشورا، زنان خاندان پاک رسول الله(ص) اولین کسانی بودند که تا یک سال لباس سیاه به تن داشتند و چنان مشغول عزاداری بودند که امام سجاد(ع) برای آنها غذا فراهم می ساختند. در طول تاریخ نیز پوشیدن لباس سیاه در عزاداری اهل بیت(ع) به صورت یک سنت ارزشمندی در بین شیعیان و محبان رایج بوده است.
📚وسائل الشیعة، ج12 ، ص20
#ما_ملت_امام_حسینیم
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت تکاندهنده شهاب حسینی از امام حسین علیهالسلام
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 معجزهها و ناگفتههای کرامتهای حضرت ابوالفضل(ع) از زبان کلیددار پیر حرم قمربنیهاشم
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱۸ جنایتی که در روز عاشورا خلاف قواعد جنگ انجام شد.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🏴علامه امينى شب تاسوعا و عاشورا براى امام زمان (عج) صدقه کنار ميگذاشتند و ميگفتند :
امشب قلب حضرت در فشار است...
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
برگی از تاریخ اسلام
🔻زیبائی های فرهنگ عاشورا /ثبات قدم
🔸امام حسین علیه السلام دو سه بار در بين راه کاروان را غربال فرمود .
🔹روز اولى كه از مكه حركت مى كند , اعلام مى كند كه هر كس جانباز نيست نيايد . اما هنوز بعضى خيال مى كنند كه شايد امام می رود كوفه , خبرى می شود , بهتر است عقب نمانيم . عده اى از چادر نشینها در بين راه به کاروان امام می پیوندند .
🔸امام در بين راه سخنرانی می کند : ای مردم هر كس خيال مى كند ما به مقامى نائل مى شويم , به جايى مى رسيم , برگردد، جمعی بر مى گردند.
🔹 آخرين غربال را در شب عاشورا فرمود، ولى در شب عاشورا هيچكدام از اصحاب امام نرفتند و نشان دادند كه در ميانشان, نقطه ضعف دار وجود ندارد .
💥اگر در روز عاشورا يكى از اصحاب امام حسين(ع)، ضعف نشان مى داد و به لشكر دشمن كه نيرومندتر بود می رفت و به آنها پناهنده می شد، براى مكتب حسينى نقص بود .
🔸اگر امام قبلا آن غربالها را نكرده بود، يك وقت مى ديدى نيمى از جمعيت رفتند و بعد هم بر ضد امام تبليغ مى كردند . چون آن كسى كه مى رود , نمى گويد من ضعف ایمانی دارم و مى ترسم , بلكه توجيه مى كند و دروغ مى سازد . ولى چنين چيزى نشد و اين يكى از بزرگترين افتخارات مكتب حسينى است.
▪️منبع: حماسه حسینی جلد 2(جلسه چهارم)/ بخشی از سخنرانی استاد شهید مطهری(با تلخیص)
تدوین : سید محمد حسین مرکبی
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴 #یاد_رجایی_بخیر | مگر ریاستجمهوری چی هست؟‼️
🔻 حضرت امام(ره) هنگام تنفیذ شهید #رجایی خطاب به آقای رجایی فرمودند؛ «دیروز نخستوزیر بودید و پریروز وزیر بودید و قبل از او معلم بودید و قبل از او هم یک شاگردی بودید و بعد از این هم معلوم نیست کی از اینجا بروید. ممکن است خدای نخواسته حالا که بیرون رفتید یا همین حالا یک بمبی باز اینجا منفجر بشود و فاتحه همه را بخوانند! (خنده حضار). وقتی مطلب این است، چرا باید انسان قبل از ریاستجمهوری و بعدش فرق بکند؟ مگر ریاستجمهوری چی هست؟».
🔹این ادبیات ناصحانه اثر کرد و امروز نام شهید رجایی با خدمتگزاری ، ساده زیستی، ولایتمداری و....گره خورده است. اما فرازی از توصیه پیرجماران که همین امروز هم برای همه مسئولان نظام میتواند یک #تلنگر باشد این است که واقعاً : « مگر ریاستجمهوری چی هست؟»
❇️ یاد و خاطره شهیدان #رجایی و #باهنر گرامیباد
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔴 راز خیانت و سکوت اتحادیه عرب
🔻 سکوت و اظهارات تحت فشار و پراکنده نهادهای رسمی عربی در خصوص #سازش امارات با صهیونیستها بیانگر عدم استقلال آنها و به معنای چراغ سبزی برای ادامه روند عادیسازی با اشغالگران است.
🔹 پس از امضای توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی که با موجی از محکومیتهای ملی به ویژه در منطقه عربی مواجه شد٬ شاهد سکوت همه سازمانها و نهادهای رسمی عربی در برابر این اقدام بودیم.
🔹 بعد از رونمایی رسمی از این توافق درحالی که انتظار میرفت سازمانهای مذکور اولین طرفهایی باشند که به آن واکنش نشان میدهند٬ اما آنها هم مانند سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ترجیح دادند مدتی سکوت کنند.
🔹 سازمان همکاری اسلامی٬ اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس از جمله نهادهای رسمی عربی هستند که موضع خاصی در قبال عادیسازی امارات با اشغالگران صهیونیست اتخاذ نکردند.
🔹 از میان نهادهای مذکور٬ شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) یعنی حدود ۴ روز بعد توافق ابوظبی با تلآویو بلاخره سکوت خود را شکست و روی همه اعراب را سفید کرد!
🔹 این شورا از زبان «نایف فلاح مبارک» دبیرکل آن خود را حامی امارات اعلام و از مواضع و حمایت جانبدارانه ایران در حمایت از آرمان ملت فلسطین بر آشفت و ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.
🖌 #سرخط:
🔳 البته توجه به این نکته ضروری است که مواضع شورای همکاری خلیج فارس شامل شش کشور عربستان، قطر، کویت، بحرین، امارات و عمان بیش از آنکه بازتاب مواضع این کشورها باشد منعکس کننده دیدگاه عربستان سعودی است.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
#روضه_های_مصور | شب نهم
🔴اندر احوال شهادت حضرت عباس ابن علی(ع)
▫️در آن لحظات آخر، آنقدر بر این کودکان و اهل حرم تشنگى فشار آورد که خود امام حسین و اباالفضل با هم به طلب آب رفتند. اباالفضل خودش را به لب آب مىرساند. او مشک آب را پر مىکند که براى خیمهها ببرد. در اینجا هر انسانى به خود حق مىدهد که یک مشت آب هم به لبهاى تشنهى خودش برساند؛ اما او در اینجا وفادارى خویش را نشان داد.
▫️اباالفضل العباس وقتى که آب را برداشت، تا چشمش به آب افتاد، «فذکر عطش الحسین»؛ به یاد لبهاى تشنهى امام حسین، شاید به یاد فریادهاى العطش دختران و کودکان، شاید به یاد گریهى عطشناک علىاصغر افتاد و دلش نیامد که آب را بنوشد. آب را روى آب ریخت و بیرون آمد. در این بیرون آمدن است که آن حوادث رخ مىدهد و امام حسین علیهالسلام ناگهان صداى برادر را مىشنود که از وسط لشکر فریاد زد: «یا اخا ادرک اخاک».
▫️عباس بن علی(ع) از شاخصترین و برجستهترین اصحاب امام حسین در روز عاشورا، پرچمدار لشگر امام حسین(ع) در واقعه کربلا بود. امام حسین(ع) در مورد حضرت عباس تعبیر «جانم به فدایت برادر» را به کار برده است.
▫️بر اساس روایتی امام سجاد(ع) وقتی عبیدالله فرزند عباس(ع) را دید، اشکهایش جاری شد و فرمود: خداوند عمویم عباس را رحمت کند که خود را فدای برادرش امام حسین(ع) کرد و در این راه دو دستش قطع شد که خداوند عوض دو دست قطع شده او دو بال در آخرت به او عطا خواهد کرد تا با آن دو بال پرواز کند. و فرمود عمویم عباس نزد خداوند منزلت و جایگاه بالایی دارد که همه شهدا در روز قیامت به او غبطه میخورند.
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
🔻 یادداشت اختصاصی
👤 محسن احمدی / کارشناس فرهنگی
⚫️ از فرهنگ غفلت کنیم، امامکُش هم میشویم!
🔻 شاید اگر کسی به ما بگوید روزی خودت به دست خودت امامت را خواهی کشت، لبخند تمسخرآمیزی به او بزنیم و بگوییم «قرصهایت را نشسته خوردهای؟!» اما واقعیت آن است عرصه فرهنگ، می تواند ما را به امام کشی هم وادارد!
🔻 عرصه فرهنگ، عرصه جنگ روایتهاست. عرصه کشاکش دیدگاه ها و تقابل نظرهاست. دیدگاه و سخنی که بیشتر پذیرفته شود، فرهنگ سازتر است.
🔻 مردم روزگار امام حسین (ع) حدود نیم قرن (از زمان رحلت حضرت رسول تا واقعه کربلا) زیر رگبار جنگ روایتها بودند و دیدگاه های نخبگان فرهنگی و مذهبی جامعه، جهت دهنده جامعه شده بود.
🔻 معاویه رسما و علناً به عوامل خود در سراسر جهان اسلام اعلام کرده بود که در تمام نمازهای جمعه و جماعت و در هر خطبه و منبر باید علی (ع) و اولاد او لعن و نفرین شوند و در عوض از فضایل دستگاه اموی سخن رانده شود.
🔻 این عملیات فرهنگی و نرم معاویه وقتی با جهالت، بیسوادی، ترسویی و طمعکاری جامعه مسلمانان همراه شد، کشتن امام حسین (ع) که هیچ، حتی پرپر کردن کودک 6 ماهه و اسارت بردن ناموس آل الله را هم توجیه کرد.
🔻 معاویه به پشتوانه ثروت هنگفت بیت المال، گروهی از صحابه منحرف شده و تابعین (مانند ابوهریره، عمرعاص و مغیره) را وادار کرد تا علیه امام علی (ع) و خاندان ایشان حدیث جعل کنند تا حضرت از چشم مردم بیفتد.
🔻 انبوه احادیث جعلی در مجالس مسلمانان زبان به زبان و منبر به منبر چرخید تا آنجا که کشتن اولاد علی (ع) نه عملی مستحب حتی بلکه واجبی دینی برای برخی فرض شده بود.
🔻 شاید 50 سال پیش از واقعه کربلا اگر به هر یک از سرداران سپاه یزید میگفتند روزی دستشان به خون عزیزترین مخلوق خدا آلوده خواهد شد، به هیچ وجه باور نمی کردند اما جنگ نرم فرهنگی خاندان اموی همه آنها را امام کُش کرد.
#عملیات_روانی
#محرم
#جنگ_نرم
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm