هدایت شده از تفقه
📚 #دریافت_کتاب دروس فی علم الاصول ؛ تعلیق السید علی مطر دام عزه / ۲ مجلد
🌐 https://b2n.ir/Matarh
@tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 #دریافت_کتاب البیان المفید فی شرح الحلقة الثالثة من حلقات علم الاصول / ۴ مجلد
🖊 شیخ ایاد منصوری دام عزه
🌐 https://b2n.ir/Albayan
@tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 #دریافت_کتاب شرح الحلقة الثالثة / ۱۴ مجلد
🖊 تقریر دروس استاد سید کمال حیدری سدده الله / مقرر مطالب زیادی غیر از مطالب درس به کتاب افزوده که سبب زیاد شدن مجلدات شده است.
🌐 http://alhaydari.com/ar/category/ebooks/fundamentalism/
@tafaqqoh
📚 #دریافت_کتاب درس نامه اصول فقه / تقریرات فارسی دروس خارج اصول آیة الله سید محمود هاشمی شاهرودی رضوان الله تعالی علیه
0⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/33-Bahs%20Piramoon%20Osul%20Fiqh%20j1.pdf
1️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/30-Darsnameh%20Osul%20Fiqh%20j1.pdf
2️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/31-Darsnameh%20Osul%20Fiqh%20j2.pdf
3️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/32-Darsnameh%20Osul%20Fiqh%20j3.pdf
4️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/aosool4.pdf
5️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/aosool5.pdf
6️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/aosool61.pdf
7️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/aosool7.pdf
✔️ با توجه به این که درس مرحوم شاهرودی تقریباً با محوریت کتاب #بحوث و مبانی شهید صدر پیش میرفت، این تقریرات میتواند منبع خوبی برای مراجعه باشد؛ اگرچه فعلاً ناقص است و بخشی از علم اصول را در بر میگیرد.
@halqat
📚 #دریافت_کتاب مباحث الاصول / تقریر دروس خارج اصول شهید آیة الله سید محمدباقر صدر رضوان الله علیه به قلم آیة الله سید کاظم حائری عافاه الله / ۹ مجلد
🌐 https://alfeker.net/library.php?id=4757
✔️ مقرر بزرگوار در حواشی کتاب تعلیقاتِ توضیحی و نقدی قابل توجهی دارند.
@halqat
📚 #دریافت_کتاب بحوث فی علم الاصول / تقریر دوره دوم درس خارج اصول شهید آیة الله سید محمدباقر صدر رضوان الله علیه به قلم شیخ حسن عبدالساتر حفظه الله / ۱۳ مجلد
🌐 http://mktba.net/library.php?id=12707
✔️ به تعبیر برخی اساتید این کتاب بیشتر شبیه به متنِ پیاده شده درس است؛ به همین جهت روانتر بوده و برای طلابِ سطح و #حلقات_خوان که به دنبال مطالعهی تفصیلی نظریات شهید صدر هستند، مناسبتر است.
@halqat
📚 #دریافت_کتاب محاضرات فی علم اصول الفقه / تقریر دروس خارج اصول شهید سید محمدباقر صدر به قلم شهید سید محمد صدر اعلی الله مقامهما / تاکنون فقط مجلد اول این کتاب منتشر شده است.
🌐 http://www.m-almuntazar.com/main/shlib/BookFiles/pdf/osol01.pdf
@halqat
📚 #دریافت_کتاب جواهر الاصول ، مباحث القطع / تقریر دروس شهید سید محمدباقر صدر به قلم آیةالله محمدابراهیم انصاری رحمة الله علیهما
🌐 http://mktba.net/library.php?id=13485
🌐 https://www.ghbook.ir/?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=12018&Itemid=167&lang=fa
@halqat
📚 #دریافت_کتاب بحوث فی علم الاصول / تقریر دروس خارج اصول شهید آیة الله سید محمدباقر صدر به قلم مرحوم آیة الله سید محمود شاهرودی رضوان الله علیهما/ ۷ مجلد
🌐 https://alfeker.net/library.php?id=4934
📚 #دریافت_کتاب اضواء و آراء ، تعلیقات علی کتابنا بحوث فی علم الاصول / نقدها و نظریات مرحوم شاهرودی در حاشیه مطالب استاد شهید / ۳ مجلد
1️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/01-Azwa%20Va%20Ara%20j1.pdf
2️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/02-Azwa%20Va%20Ara%20j2.pdf
3️⃣ https://www.hashemishahroudi.org/upload_list/source/Library/pdf/03-Azwa%20Va%20Ara%20j3.pdf
🌐 https://alfeker.net/library.php?id=4935
@halqat
هدایت شده از عصرانه علمی
#اطلاعیه
🔻 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی
💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور زیدعزه
📚 عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور
📚 دارنده دکترای تفسیر با رویکرد تفسیر تنزیلی
📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی»
💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی زیدعزه
📚 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیة
📚 مدیر مرکز عین للدراسات و البحوث المعاصرة
📚 سردبیر سابق مجله فقه أهل البیت علیهم السلام
⏳ چهارشنبه 27 مهر، بعداز نماز ظهر و عصر (به روز برگزاری جلسه دقت شود!)
📍 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام
طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزییات گفتگو با ما در کانال عصرانه علمی همراه باشید.
📌 شما هم رسانه باشید؛ ما را به دوستانتان معرفی کنید.
@asranehelmi
@asranehelmi
@asranehelmi
هدایت شده از عصرانه علمی
رزومه استاد خالد غفوری الحسنی.pdf
495K
💠 جهت آشنایی تفصیلی با سوابق علمی استاد خالد غفوری الحسنی زید عزه، فایل زیر را مطالعه بفرمایید.
@asranehelmi
هدایت شده از عصرانه علمی
رزومه استاد بهجت پور.pdf
324.5K
💠 جهت آشنایی تفصیلی با سوابق علمی استاد بهجت پور زید عزه، فایل زیر را مطالعه بفرمایید.
@asranehelmi
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
جلسه اول حدیث خوانی. موسسه انوار طه.m4a
34.5M
#حدیث خوانی. موسسه انوار طاها
جلسه اول
https://eitaa.com/khaketeshneh
هدایت شده از مهـــاجر
دوستان اگر فرصت کردید حتی به صورت غیر متمرکز، این صوت رو گوش بدید.
یکی از اساتید فاضل قم هستن که از آیت الله طبسی هم اجازه نقل روایت دارند و سالهاست که در زمینه حدیث و مهدویت خصوصا مدعیان دروغین مهدویت کار میکنند و مناظره داشتند و همچنین عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استاد مرکز تخصصی مهدویت قم هم هستند.
این سلسله جلساتشون به تازگی در قم شروع شده.
در این بحث ابتدا به بیان چرایی و اهمیت کارکردن طلاب بر حدیث تاکید میکنند و پس از اون به بیان برخی اشتباهات و خطاها در این حوزه میپردازن.
از جمله؛
1. به عنوان مثال توی همین صوت روایات مشهوری رو رد میکنند. مثلا یکی این بود که مخالفین مراجع خصوصا نواخباریها نقل میکردند که روایت داریم حضرت حجت وقتی بیایند (یاتی بدین جدید) که اینجا ایشون میگن: مطلقا در کتب حدیثی چنین چیزی نداریم واین میراث بابیت و بهائیت است و از مشهورات غلطی است که در میان سخنرانها و ... بیان میشود.
2. یا روایاتی که میگویند حضرت حجت توسط زنی از بنی تمیم که ریش داره با سنگی از بالا به شهادت میرسه.
که ایشون میفرمایند اینا اصلا سندیت نداره و این گزارش جعل شیخیه است،
و ما هیچ گزارشی مطلقا از به شهادت رسیدن حضرت حجت نداریم.
هدایت شده از مهـــاجر
برخی از کتبشون هم در کانالشون به صورت پی دی اف هست.
https://eitaa.com/khaketeshneh
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
جلسه دوم حدیث خوانی. انوار طاها.m4a
51.31M
#حدیث خوانی . محمد شهبازیان
موسسه انوار طاها
جلسه دوم .
https://eitaa.com/khaketeshneh
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
📣 ساعات کلاس های عمومی حجت الاسلام محمد شهبازیان
🔹 کلاس حدیث خوانی
📚 فقه الحدیث مهدوی
🗓شنبه هر هفته
⏰زمان: بعد از نماز عصر ( به مدت یکساعت)
🕌مکان: قم. خیابان صفائیه ، انتهای کوچه آمار ، جنب ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، موسسه انوار طاها
🔷کلاس درس_گفتار_جامع_مهدوی (دوره مقدماتی)
🗓 سه شنبه هر هفته
⏰زمان: 14.30 الی 16
🕌 قم، خیابان شهیدان فاطمی، کوچه28، پلاک6؛ سالن شهید سلیمانی
@khaketeshneh
محمد شهبازیان
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
سیر مطالعاتی مختصر مهدویت -2 .pdf
387.7K
📚سیر مطالعاتی مختصر مهدویت برای علاقه مندان به مباحث مهدویت - دوره عمومی و متوسط در سه گام. https://eitaa.com/khaketeshneh کانال محمد شهبازیان
هدایت شده از مهـــاجر
🔴دنیا در حال پیشرفت است،
ما نشستهایم حاشیه ملاعبدالله میخوانیم!
اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجستهای که روحیّهی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در #جامعه تأثیر بگذارد، باید باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛ نگویید حالا #دنیا دارد براساس #پیشرفتهای_فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشستهایم داریم مثلاً فرض کنید #حاشیهی_ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را بهعنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید بهعنوان یک روحانی -که حالا عرض خواهم کرد روحانی یعنی چه- اثرگذار باشید. باید درس خواند. ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، #نصاب_لازم_را_نداشتند؛ اینها نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. #درس_بخوانید! این توصیهی اوّل من است؛ درس را جدّی بگیرید.
1396/06/06
بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه استان تهران
هدایت شده از دفتر مقام معظم رهبری در قم
✳️ درس اخلاق آیت الله فیاضی (دامت برکاته) در دفتر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) - قم ✳️
⏰ زمان: چهارشنبه ١۴٠١/۰۷/۲۷، بعد از نماز مغرب و عشا
📍 مکان: قم، خیابان شهدا (صفائيه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه)
کانال اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در قم
@KHAMENEI_QOM
هدایت شده از طلاب تمدن ساز
🔴فهم دقیق رسائل🔴
برای فهمیدن رسائل،دو دسته کتاب نیاز هست:
حواشی:
۱-حاشیه مرحوم آخوند
۲-حاشیه مرحوم آشتیانی
۳-حاشیه مرحوم حاج غلامرضا قمی
۴-حاشیه مرحوم رضا همدانی
۵-حاشیه اوصاف الوسائل میرزا موسی تبریزی
تقریرات:
۱-میرزای نائینی
۲-آقا ضیاء عراقی
۳-مصباح الاصول خویی
۴-سید المجدد شیرازی
💠استاد فسایی دام عزه💠
پ.ن:در سایت lib.eshia.ir بیشتر کتب یافت میشود.
✅کانال طلاب تمدن ساز
https://eitaa.com/joinchat/4214358052C79ae28ff6b
روش شناسی استنباط در درس های خارج فقه(خیلی مهم) .mp3
21.44M
👈روش شناسی فرایند اجتهاد در باب تعبّدیات و باب عقلائیات فقه(عبادات و معاملات)
👈آسیب شناسی روش ورود و خروج دروس خارج حوزه
👈سیر از کلیات به جزئیات و فروع فقهی و سیر از فروع به اصول و کلیات
🌹این صوت فوق العاده برای طلاب مهم است.👌👌
@osul_etebariat
هدایت شده از درسهای استاد احمد عابدی
ارزیابی تقریرات.mp3
8.21M
نحوه #تقریر نویسی برای دروس خارج در حوزه علمیه
🔹 بیانات استاد حجت الاسلام و المسلمین هادی عامری(از شاگردان استاد احمد عابدی) درباره نحوه نگارش تقریر درس خارج در حوزه های علمیه.
🆔 @ahmad_abedi2
هدایت شده از سطح 4 حوزه علمیه خراسان
💢💢زمانبندی دوره تقریرنویسی سال 1401 مشخص شد💢💢
🔰زمان دوره
✅كارگاه آشنايي با مكاتب فقهي و اصولي
💠استاد حجت الاسلام والمسلمين رباني بيرجندي
سه شنبه 3 آبان ساعت 14 تا 17
✅نشست علمی جايگاه شناسي دروس خارج
💠حجت الاسلام والمسلمين حسيني فقيه
چهارشنبه 4 آبان ساعت 14 تا 15:30
✅كارگاه اصول و فنون تقريرنويسي درس خارج
💠حجت الاسلام والمسلمين حق پناه
چهارشنبه4 آبان ساعت 15:45 تا 17
✅كارگاه روش حل مساله فقهي و اصولي
💠حجت الاسلام والمسلمين زماني فرد
پنج شنبه 5 آبان ساعت 9:30 تا 13:30
⬅️⬅️مکان برگزاری دوره متعاقبا اعلام خواهد شد
🔴طلاب مدارس علمیه مشهد باید بصورت حضوری در دوره شرکت نمایند
🔵طلاب مدارس شهرستان و مدرسه مجازی میتوانند بصورت آنلاین و مجازی در دوره شرکت نمایند
آزمون از محتوای دوره گرفته خواهد شد
🔶شرکت کنندگان علاوه بر شرکت در دوره و آزمون پایان دوره باید یک جلسه تقریر فقه و یک جلسه تقریر اصول درس خارج را بصورت دستی مکتوب و در زمان مقرر اعلام شده تحویل نمایند.