🗓 ۲۵ تیرماه، روز تأمین اجتماعی و بهزیستی نام گرفته است.
🔘 سازمان #بهزیستی برای کمک به قشرهای محروم و افرادی که به دلیل مشکلات جسمی یا روانی، دچار عدم تعادل شده اند، تأسیس شده است. بهزیستی و #تأمین_اجتماعی هر دو از #سنجههای نظام #سوسیالیستی غرب در راستای برابری و مساوات میان افراد یک جامعه تأسیس شده است.
#اقامه_قسط_از_راه_اصلاح_سنجه_هاست
✳️ برای جامعه اسلامی که در پی تحقق #عدل و #قسط در جامعه است، ورای از روشها و اقدامات درونی این دو سازمان، در وهلهی اول با این پرسش روبروست که آیا نظام تأمین اجتماعی در جای خود قرار گرفته؛ و اساساً جای این گزاره در نظام اسلامی کجاست و امنیتی که قرار است با نظام تأمین اجتماعی حاصل شود، چه نوع امنیتیست؛ تا آرامآرام بتواند از این مؤلفهی تمدنی غرب فاصله گرفته و به سمت تعریف مؤلفهها و موازین سازگار با فطرت انسان، حرکت نماید.
#سنجه_امنیت
✅ جامعه تراز، نظام اجتماعی را «پیکره و روح یک انسان کامل» میبیند. که صاحب کاملترین بینش به انسان را نیز، قرآن کریم میداند. قلب انسان در قرآن، همچون پیازی با چهار لایه است؛ که به نسبتِ عمیقتر شدن لایههای وجودی انسان، معنای #امنیت نیز ابعاد عمیقتری مییابد:
🔸لایهی #صدر: امنیت در مقابل خوف
🔸لایهی #شغاف: سکینت در مقابل حمیّت
🔸لایهی #قلب: ربط (محکم شدن بند دل) در مقابل رُعب و رَهب
🔸لایهی #فؤاد: ثبت در مقابل هَواء
🔶 «تأمین» از ریشه «امن» است که مقابل «خوف» قرار دارد. و تنها به لایه روئین پیاز وجود انسان، دلالت میکند. در حالی که دکترین امنیت در قرآن این مؤلفههای چهارگانهی بالا را دربرمیگیرد. آیا انسان تنها «صدر» است؟ که برای آن «تأمین اجتماعی» تعریف کردهایم؛ اما نهادهای اجتماعی برای سه جزء دیگر وجود انسان کجا هستند؟
✅ در تمدن نوین اسلامی علاوه بر «نهاد تأمین اجتماعی» نیاز به تعریف سه نهاد موازی دیگر داریم:
1⃣«تسکین اجتماعی»
2⃣«تربیط اجتماعی»
3⃣«ثبیت اجتماعی»
#سنجه_های_تمدن_سازی
#جامعه_هجری
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مجلس ورود کند...
♨️واقعاً باید تأسف خورد که برخی دستگاهها، بهجای همراهی و حمایت، خود را در مقابل دستگاه دیگر قرار میدهند. با مسائل فرهنگی، سیاسی برخورد میکنند که نباید این کار بشود. اگر قانون فصل الخطاب است که هست و خود آقایان دائم از قانون و قانونگذاری حرف میزنند، قانون وظیفه را برای صداوسیما مشخص کرده و فشار بر آن دستگاه، توسط دستگاه دیگر، غیرقانونی است. ریاست شورای نظارت بر صداوسیما جلوی کجی را بگیرند؛ و به نظر میرسد ورود مجلس در مسئله صداوسیما، در این فقره اخیر، لازم باشد. همه مجموعهها یاد بگیرند که دنبال حفظ منافع ملی و حاکمیت قانون باشند نه حفظ جریان سیاسی مطلوب خود.
🔹آیت الله حسینی همدانی
🔹خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🕯 قسط در سایه اصلاح نفس و بواطن انسان و توجه به خدا محقق میشود
🔹خصوصیت بعثت انبیاء حرکت عملی در جهت تحقق تعالیم الهی است. تعلیم، تزکیه و حرکت در راه #قسط و عدالت اجتماعی، ممشای نبی اکرم (ص) بود و با بعثت آن حضرت، علم کتاب و حکمت در وجود مقدس رسول گرامی اسلام در حد اعلاء وجود پیدا کرد و آن حضرت با نیروی عظیم تزکیه که وجود مطهرش را فراگرفته بود، توانست دنیای را به سمت تزکیه هدایت کند.
🔷ایجاد تحرک درونی و روحی در انسان و متوجه کردن باطن آحاد بشر به خداوند متعال به عنوان اصلی ترین هدف بعثت نبی اکرم (ص) است، ذکر، تذکر و به خود آمدن انسان، اولین هدیهای است که خداوند متعال با بعثت انبیاء به انسانها میدهد و تا این مهم محقق نشود، هیچ یک از اهداف بعثتها و نبوتها تحقق نخواهد یافت. غفلت از معنویت، تمامی درهای صلاح و رستگاری را به روی انسان، بسته نگاه میدارد و کلید سعادت دنیای مادی امروز، آن است که انسانها به خود آیند و هدف خلقت را در ورای ظواهر مادی جستجو کنند، زیرا ریشه #فساد در عدم توجه به باطن حقیقی عالم وجود است.
🔹یک هدف عمده و اساسی بعثت پیامبر اسلام ایجاد محیط سالم و صحیحی برای معیشت و زندگی انسان، هدف روشن بعثت رسول اکرم (ص) بود. محیطی که در آن #ظلم و قانون جنگل، دریده شدن ضعیف به وسیله قوی و ناکامی مطلق برای ضعفا نباشد و بزرگترین آرزوی جامعه بشری یعنی استقرار #قسط و عدل، جامعه عمل بپوشد.
⚖ عدالت اجتماعی در سایه اصلاح نفس و بواطن انسان و توجه به خدا محقق میشود و بر همین اساس پیامبر عظیمالشأن اسلام توانستند جامعهای متذکر و آگاه و برخوردار از حد اعلای عدالت اجتماعی به وجود آورند.
🔸رهبر معظم انقلاب، دیدار کارگزاران نظام ۱۳۷۴/۰۹/۲۹
#قسط_انفسی
#خدا_مقسطین_را_دوست_دارد
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
💡پاسخ رهبر انقلاب به نامه جوانی که از فساد مسئولان گلایه کرده بود...
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🌀امام خامنهای: در #قیام_به_قسط باید مجموعه عظیمی از نسل انقلابی شکل بگیرد...
📲علی عسگری عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنهای در رشته توییتی نوشت:
💠 ۴۲نفر از اعضای گروه های جهادی در دیدار صمیمانه با رهبر انقلاب گزارش اقدامات خود در مناطق محروم را ارائه کردند.
🔹معظم له ضمن تقدیر از این جوانان مومن انقلابی فرمودند: هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید. هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل دربیاورید.
🔹رهبر انقلاب فرمودند: بگذارید ما مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشور شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و #قیام_به_قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن های معمولی بشر به آنجا نرسیده و باید از او الگو بگیرند.
🔹ایشان در ضرورت گفتمان سازی این گونه فعالیت ها فرمودند: گفتمان حرکت جهادی، شماها را به وجود آورده. ما بایستی کاری کنیم که این گفتمان به یک گفتمان عمومی تبدیل شود...عده ای هستند که محرومیت زندگی و جسمانی ندارند اما از خدمتگذاری[به محرومان]محرومند. به آنها هم خدمت کنید.
🌕جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
انجام دهنده ظلم و کمکدهنده ظلم و کسی که راضی به ظلم باشد، هر سه شریک خواهند بود.
🔳 امام جواد «ع»
▪️کشفالغمه، ج۲، صفحه ۳۴۸
شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد.
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
امام خمینی: این فسادهایی که ملاحظه می کنید از ناحیه این طبقه بالاست....
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
💠 آیا میدانید کارکرد دین و نتیجه دینداری چیست؟
💠 معنی دقیق مردمسالاری دینی چیست؟ تفاوت مردمسالاری دینی از دموکراسی چیست؟
💠 نقش و تکلیف آحاد مردم و خواص جامعه در تحقق قسط چگونه تعریف میشود؟
💠 تفاوت جامعه مقسطین با جوامع لیبرال، کمونیست و مارکسیست چیست؟
💠 اکنون که همهی مکاتب و ایدئولوژیهای غیر الهی و غیر توحیدی به بن بست رسیدهاند، چگونه کارکرد دین، بشریت را نجات خواهد داد؟
💠 معیارها و شاخصهای سنجش قسط در تمدن نوین اسلامی کدام است؟
💠 موانع تحقق قسط چه چیزهایی هستند و باید چه کرد؟
🖋مجموعه نشستهای مبانی نظری جنبش مقسطین
📷 yon.ir/ybCi0
🔸جلسه شانزدهم، خوانش جنبش مقسطین از جلسه ۱۲۰ کلبه کرامت، امنیت انتظامی
🔸چهارشنبه ۱۳۹۸٫۰۵٫۱۶ رأس ساعت ۱۶:۳۰
@Moghsetin_ir
⏳جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام
🔸در جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام شرايط و #سنجههای مقاطع و عصر های مختلف مطرح شده است، كه عبارتند از:
1️⃣⏳ #عصر_گرگ 🐺
عصر گرگ عصری است كه آحاد جامعه نه اهتمام و همتی دارند كه حقی را محقق كنند، و نه عمل می كنند. در دوره انبيا بسيار شاهد اين بوديم كه مردم نه اهتمام داشتند و نه عمل می كردند، لذا عذاب نازل می شد. در سوره والعصر دكترين خسران انسان ها آمده است.
«همانا همه انسان ها در خسران و زيان هستند، مگر كسانی كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند، و يكديگر را به #حق سفارش كرده و يكديگر را به شكيبايى و استقامت توصيه نموده اند!» اگر شرايط گرگ بود همه در خسران هستند، چرا كه نه ايمان و اهتمام و باور دارند و نه عمل می كنند.
2️⃣⏳ #عصر_قوچ 🐑
عصر قوچ عصری است كه مردم اهتمام دارند كه گزاره مثبتی را رقم بزنند اما عمل نمی كنند، مرددند، به مثابه كسی كه ايمان دارد اما عمل صالح انجام نمی دهد. در قرآن كريم ۶۵ بار تاكيد شده است، كه ايمان بياوريد و عمل صالح انجام دهيد. اگر شرايط قوچ باشد، افراد باور دارند، لكن ترديد وجود دارد و به تبعش عمل نمی كنند. قوه محرك و انبعاث به قدری در آن باور و اهتمام نيست، كه به عمل منجر شود.
3️⃣⌛️ #عصر_ميزان ⚖️
عصر ميزان عصری است كه مردم هم ايمان، اهتمام و باور دارند و هم عمل صالح وجود دارد. خسران و خسارت در اين مواقع در مسير انسان ها نيست.
🔸زمان تشكيل #حكومت_حق
زمان تشكيل حكومت حقه و عصر ظهور زمانی خواهد بود كه اين دو حالت در مردم به وجود آيد، كه هم باور و اهتمام داشته باشند و هم عمل كنند. دليل اين كه در زمان ائمه، تنها در دوره امام علی عليه السلام به مدت ۴ سال ساختار حكومت در منطقه محدودی رقم خورد، و چندين جنگ به ايشان تحميل شد و مظلومانه به شهادت رسيدند اين است كه آحاد مردم آن زمان در #دوره_گرگ بودند.
⌛️ #عصر_تحقق_قسط
🏴سالروز شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد.
🌕 جنبش مقسطين
@Moghsetin_ir
عصر_ترازو_استاد_حسن_عباسی_17_مهر (2).mp3
3.73M
⌛️حکومت حقهی الهی چه زمانی برپای میشود؟
🔸 امام باقر(ع) با شرح داستانی جالب، پاسخ میدهند.
عصر گرگ🐺، عصر قوچ🐏، عصر ترازو⚖️
#قسط
✨استاد حسن عباسی- مهر۹۶
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🍃عید قربان، عید #مقسطین است....
🕯 انبیاء آمدند تا مردم برای اقامه قسط قیام کنند و نهضت انبیاء مبتنی بر #قسط_انفسی از درون مردم می گذشت...
▫️اسلام تنها مکتبی است که عامل تغییر را از تودهی مردم میداند. تاریخ ادیان ابراهیمی و خصوصاً اسلام عزیز ناظر به این روند است که نخست میباید تغییر انفسی در اقوام بوجود آید؛ مسئولین و خواص جامعه نیز به عنوان #قوام_به_قسط ، میبایست فرآیند تزکیه را در خود صورت داده باشند.
▫️بهترین سرمایه در جامعه مقسطین، #قلب_سلیم است، و همان بود که ابراهیم(ع) با آن به بارگاه پروردگارش شتافت و فرمان رسالت را دریافت کرد. کسی که دارای قلب سلیم است، از هر گونه شرک و شک و فساد خالی است.
▫️سنجش میزان تحقق #قسط در جامعه به این است که چه میزان از افراد جامعه حاضر به ذبیح اللهی هستند.
💚 #مقسطین در ذبیح اللهی باید به حضرت ابراهیم (ع) اقتدا کنند. سلام بر ابراهیم (ع) که صاحب قلب سلیم بود...
#قسط_انفسی
#تعمیر_قلب
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
✨خود را فدا کنید و #دین و #عدل را به پا دارید....
🍃عید بزرگ اسلامی قربان را به همه مسلمین تبریک عرض میکنم. عیدی که انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی میاندازد؛ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیا و اولیای خدا میدهد. این پدر توحید و بت شکن جهان، به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و #عدل_الهی را بر پا نمایید.
🔹امام خمینی، ۱۳۶۲٫۰۶٫۱۲
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡اندیشه حبس شدنی نیست....
🔸استراتژی علم بقاء حکومت هاست، کار زیر بنایی در استراتژی تعریف میدان است، و کار رو بنایی این که چطور جامعه را از وضع موجود به وضع مطلوب هدایت کرد.
🕯استاد حسن عباسی در طی ۱۳ سال بیش از ۱۰۰۰ جلسه کرسی نظریه پردازی با حضور هزاران اندیشهجو برگزار کردهاند و برای گفتمان سازی این علم هر روز در مساجد و دانشگاه ها و محافل گونان کشور حضور داشته اند.
🕯سال هاست که ایشان برای حفظ نظام اسلامی #قیام کرده اند.
🔸اگر چه امروز کلبه کرامت به معلمی استاد برگزار نشد، لکن با حبس استاد حسنعباسی نمیتوان مانع از نشر اندیشه ایشان شد، و این یک خیال باطل است.
#کلبه_کرامت مهم ترین مرجع علمی برای مجاهدان جهاد کبیر، در ساخت #تمدن_نوین_اسلامی است.
🍃وَالَّذِینَ جَاهَدُواْ فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ....
💡 kolbeh-keramat.ir
🌕 جنبش مقسطين
@Moghsetin_ir
👥یک قاب و دو سرنوشت متفاوت!
🔹رئیس سازمان خصوصی سازی هم بازداشت شد. میرعلی اشرف پوری حسینی، رییس مستعفی سازمان خصوصی سازی به دلیل اتهامات مالی دستگیر شد.
🔹عکسی از او در کنار شهید باکری مربوط به دفاع مقدس به یادگار مانده است.
🔹روزگاری با بسیجیها بحث میکردند که باید بگردند و از روی زمین فشنگهای سالم را پیدا کنند و برگردانند به بیت المال! حالا اما دکتر پوری حسینی، همان کسیست که متهم به دست درازی به میلیاردها تومان از همان بیتالمال است
🔹دنیا بالا و پایین زیاد داره! به خاطر همینه که میگن دعا کنید عاقبت به خیر باشید
📎 yon.ir/PIZyO
#عصر_گرگ
#عصر_قوچ
#عصر_میزان
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
🕯امام #میزان حق است.
⚖ یکی از سنجهها یا معیارهای اندازهگیری در قرآن کریم، #میزان است؛ میزان یکی از مؤلفههای رحمت خداوند است که #وضع میشود و عیار سنجش حق و باطل است؛ به این نحو که:
1⃣انسان مؤمن ابتدا باید تقوا بورزد.
2⃣آنگاه قوه تشخیص و فرقگذاری بین حق و باطل در او جعل میشود که: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا»
3⃣ سپس معیار او برای اندازهگیری حق و باطل، میزان خواهد بود.
⚖ حفظ حدود الهی در بیرون است؛ حدود الهی حدهای بیرون را معلوم مینمایند درحالی که میزان، در درون انسان است. حدود و میزان جامعه باید معلوم باشند. علی(ع) در ادعیه و مناجات به عنوان #میزان_الاعمال معرفی شده است به این ترتیب مقولهی امامت و ولایت در اقسام چهارگانهی آن؛ ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت ائمه(ع) و ولایت فقیه، میزان است.
برای میزان در سورهی الرحمن، دو مؤلفه ذکر شده است:
🔸عدم طغیان در میزان
🔸عدم کاستن در میزان
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
36.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 امام #میزان حق است، انسانِ مؤمن، همهٔ زندگیاش را با خواستِ امامش میسنجد.
⚖در وجودِ مؤمن، ترازویی غیر از امامش نیست.
🔸 آیت الله میرباقری
🍀 عید غدیر، عید ولایت بر شما مبارک باد.
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🔸عدم #طغیان در #میزان
أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ، در میزان طغیان نکنید....
▫️سوره الرحمن، آیه ۸
🌊انسان با پیروی از هواهای نفسانی خود، دچار طغیان میشود. توجه به این نکته ضروریست که قید صریح آیه، عدم طغیان «در» میزان است و نه عدم طغیان «از» میزان.
🌊 آیت و نشانهی طغیان، رودخانه است. زمانی که آب جاری رودخانه از مسیل خود طغیان میکند، فاجعهی سیل رخ میدهد. کسی که با پیروی از اولیای طاغوت و یا پیروی از هواهای نفسانی، دچار طغیان بشود، طاغی شده و عاقبت بدی خواهد داشت؛ که: «...وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
🌋از آن جایی که آیت و نشانی ولایت، کوه آتشفشان است، فوران آتشفشان نیز نماد طغیان در میزان خواهد بود. مواد مذاب داخل کوه آتشفشان، با دیوارههای این کوه حصن شدهاند. تا زمانیکه داخل کوه هستند، گداخته و مشتعل هستند. اما زمانی که نتوانند خود را با این دیوارهها منطبق نمایند، از ولایت به بیرون طغیان میکنند؛ در این موقع، ابتدا داغ و گداخته هستند اما با سرازیر شدن بر دامنههای کوه، رفته رفته سرد شده و در جایی متوقف شده و خاموش میشوند.
🌋فوران آتشفشان، چیزی از کوه آتشفشان نمیکاهد بلکه حتی سرازیر شدن مواد گداخته به بیرون، دامنههای کوه را قطورتر میسازند. اما موادی که به بیرون تاختهاند، سرد شده و اثر خود را از دست میدهند.
📷 yon.ir/jTAhM
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🔸 عدم کاستن در #میزان
لَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ، در میزان کم و کاستی نکنید.
▫️سوره الرحمن، آیه ۹
🌊 اگر ظرفیت یک میزان، دریا است، آن را در اندازهی یک استخر فروکاست نکنیم. برای نمونه، سعهی وجودی فرد انفاق کننده، هفتصد برابر میشود. او خود متوجه گسترده شدن سعهی خود نمیشود و خود را محقر میبیند اما دیگران متوجه خواهند شد. عکس این مطلب نیز صادق است؛ یعنی نمیتوان آب یک دریا را درون یک استخر جا نمود؛ اگر سعهی وجودی نداشته و درخواستهای بزرگ داشته باشیم، این به طغیان ما منجر خواهد شد.
⚖ متدولوژی امروز به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ در تمدن اسلامی، ما متدولوژیست نبوده بلکه میزانگرا هستیم. میزانگرایی به این معنا است که نخست در معرفت از دروازهی تقوا عبور کرده و به فرقان برسیم آن گاه در اینجا معیار عمل ما و معیار سنجشِ حق، میزان باشد. میزان، همان وجه ارزشی در حکمت نظر و عمل است.
📷 yon.ir/KeApp
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
مرا غدیر نه برکه، که بیکران دریاست
علی نه فاتح خیبر،که فاتح دلهاست
مرا غدیر نه برکه، که خم جوشان است
علی نه ساقی کوثر،که کوثر عظماست
مرا غدیر بود پایگاه دانش و دین
علی نه کاتب قرآن که آیت عظماست
مرا غدیر نه یک واژه در دل تاریخ
که جان پناه همه رهروان راه خداست
اگر نه عالم و عادل مرا نمی شاید
ستایمش که علی عالی و علی اعلاست
بخوان ز سوره انعام علت درجات
علی ز علم و عمل بر جهانیان مولاست
مگو که مولد او کعبه شد که می گویم
به هر مکان که علی هست کعبه خود آنجاست
بخوان تو نامه مولا به مالک اشتر
که طرز فکر علی از خطوط آن پیداست
ببین که در دل آن رادمرد بی همتا
به یاد #قسط و #عدالت چه محشری بر پاست
بکوش رنگ علی گیری و صفات علی
هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست
به سالروز امامت به جشن عید غدیر
که اشک شوق به چشمان عاشقان پیداست
گل (امید) به لب ها نشاندم و گفتم
خوشا دلی که در آن مُهر مهر میر ولاست
🌱 الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً
◽️ روز جشن مسلمین عید غدیر مبارک.
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
🏴حسینیهها، عباسیهها، اباالفضلیهها و هر مکانی که به نام مقدس و منزه اینها بنیانگذاری می شود؛ مسئولیت اساسی آن تبیین حق و آثار پر برکت عدل، تبیین باطل و آثار مشئوم ظلم است و کسانی که در عباسیهها، اباالفضلیهها و حسینیهها تلاش و کوشش می کنند باید نموداری از #حق و نموداری از #عدل باشند.
◾️آیت الله جوادی آملی
🌕جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
هدایت شده از جدال احسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اراده_حکومت_اقامه_قسط_است
🔰 کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه استاد حسن عباسی
🔸مربوط به سخنرانی ۳۱ تیر۹۸
قزوین الوند مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع)
📡 @jdale_ahsan
صفحه دوم جدال احسن در اينستاگرام 👇
instagram.com/jdale_ahsan_۲
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #آبادی_دل
علوم اقتدارآفرین و علم مبارزه به اسلام
با سخنرانی روشنگرانه استاد #حسن_عباسی و امام خامنهای(مدظله العالی)
جلسه ۳۷۵ #کلبه_کرامت | ۹۱/۰۶/۱۶
📥 دریافت نسخه FULL HD:
www.aparat.com/abbasi73
کاری از کانال #معلم_انقلابی
✅ @hasanabbasi_fans
💥 اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم.
💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهیها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف میشود.
🔵 استاد میرباقری در گفتگو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۷/۷/۱۵:
🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را بهدرستی تبیین کرد و براساس مؤلفههایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخصهایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که میتوانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح میشود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم.
🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگوبوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپروی کرده و هجو جریانهای عدالتخواه را پیگیری میکنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد.
🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ بهخصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریههای اجتماعی اسلام بروند.
🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید همافزایی [در جامعه اسلامی] را بههمراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفتهایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم.
🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریههای اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف میشود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایتفقیه» باشد.
📷 yon.ir/sCvsY
🔸 اما اینکه برخی مطرح میکنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه همافزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود.
بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئلهای ایجاد نمیکند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود.
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 من «مصونیتِ آدمها دربرابرِ شبههها و فتنهها» را به «عمقِ امامشناسیِ آنها» میدانم.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«افراد در مسیر حرکت خود، چگونه #مصونسازی میشوند تا در #شبههها و #فتنهها، دچار آفت نشوند؟
تلقی حقیر این است که #امامشناسی و #اماممحوری و توجه به امام - بهعنوان بستر تحققِ توحید و محورِ اقامهٔ دین - مصونیت ایجاد میکند.
من مصونیت آدمها را به عمقِ امامشناسیِ آنها میدانم.» ۹۶/۸/۷
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 #قسط و عدالت اجتماعی بدون حرکت و قیام مردم امکان ندارد اتفاق بیافتد....
🔹سردار محمدعلی جعفری
🌕جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir