eitaa logo
جنبش مقسطین
380 دنبال‌کننده
27 عکس
11 ویدیو
0 فایل
🔶شعار جنبش:«کارکرد دین قسط است.» 🔸ارتباط با جنبش @MOGHSETIN
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عدم در أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ، در میزان طغیان نکنید.... ▫️سوره الرحمن، آیه ۸ ⁦ 🌊انسان با پیروی از هواهای نفسانی خود، دچار طغیان می‌شود. توجه به این نکته ضروری‌ست که قید صریح آیه، عدم طغیان «در» میزان است و نه عدم طغیان «از» میزان. 🌊 آیت و نشانه‌ی طغیان، رودخانه است. زمانی که آب جاری رودخانه از مسیل خود طغیان می‌کند، فاجعه‌ی سیل رخ می‌دهد. کسی که با پیروی از اولیای طاغوت و یا پیروی از هواهای نفسانی، دچار طغیان بشود، طاغی شده و عاقبت بدی خواهد داشت؛ که: «...وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» 🌋از آن جایی که آیت و نشانی ولایت، کوه آتشفشان است، فوران آتشفشان نیز نماد طغیان در میزان خواهد بود. مواد مذاب داخل کوه آتشفشان، با دیواره‌های این کوه حصن شده‌اند. تا زمانی‌که داخل کوه هستند، گداخته و مشتعل هستند. اما زمانی که نتوانند خود را با این دیواره‌ها منطبق نمایند، از ولایت به بیرون طغیان می‌کنند؛ در این موقع، ابتدا داغ و گداخته هستند اما با سرازیر شدن بر دامنه‌های کوه، رفته‌ رفته سرد شده و در جایی متوقف شده و خاموش می‌شوند. 🌋فوران آتشفشان، چیزی از کوه آتشفشان نمی‌کاهد بلکه حتی سرازیر شدن مواد گداخته به بیرون، دامنه‌های کوه را قطورتر می‌سازند. اما موادی که به بیرون تاخته‌اند، سرد شده و اثر خود را از دست می‌دهند. 📷 yon.ir/jTAhM از راه اصلاح سنجه هاست.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🔸 عدم کاستن در لَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ، در میزان کم و کاستی نکنید. ▫️سوره الرحمن، آیه ۹ 🌊 اگر ظرفیت یک میزان، دریا است، آن را در اندازه‌ی یک استخر فروکاست نکنیم. برای نمونه، سعه‌ی وجودی فرد انفاق کننده، هفتصد برابر می‌شود. او خود متوجه گسترده شدن سعه‌ی خود نمی‌شود و خود را محقر می‌بیند اما دیگران متوجه خواهند شد. عکس این مطلب نیز صادق است؛ یعنی نمی‌توان آب یک دریا را درون یک استخر جا نمود؛ اگر سعه‌ی وجودی نداشته و درخواست‌های بزرگ داشته باشیم، این به طغیان ما منجر خواهد شد. ⚖ متدولوژی امروز به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ در تمدن اسلامی، ما متدولوژیست نبوده بلکه میزان‌گرا هستیم. میزان‌گرایی به این معنا است که نخست در معرفت از دروازه‌ی تقوا عبور کرده و به فرقان برسیم آن گاه در اینجا معیار عمل ما و معیار سنجشِ حق، میزان باشد. میزان، همان وجه ارزشی در حکمت نظر و عمل است. 📷 yon.ir/KeApp از راه اصلاح سنجه هاست.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
مرا غدیر نه برکه، که بیکران دریاست علی نه فاتح خیبر،که فاتح دلهاست مرا غدیر نه برکه، که خم جوشان است علی نه ساقی کوثر،که کوثر عظماست مرا غدیر بود پایگاه دانش و دین علی نه کاتب قرآن که آیت عظماست مرا غدیر نه یک واژه در دل تاریخ که جان پناه همه رهروان راه خداست اگر نه عالم و عادل مرا نمی شاید ستایمش که علی عالی و علی اعلاست بخوان ز سوره انعام علت درجات علی ز علم و عمل بر جهانیان مولاست مگو که مولد او کعبه شد که می گویم به هر مکان که علی هست کعبه خود آنجاست بخوان تو نامه مولا به مالک اشتر که طرز فکر علی از خطوط آن پیداست ببین که در دل آن رادمرد بی همتا به یاد و چه محشری بر پاست بکوش رنگ علی گیری و صفات علی هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست به سالروز امامت به جشن عید غدیر که اشک شوق به چشمان عاشقان پیداست گل (امید) به لب ها نشاندم و گفتم خوشا دلی که در آن مُهر مهر میر ولاست 🌱 الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً ◽️ روز جشن مسلمین عید‌ غدیر مبارک. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🏴حسینیه‌ها، عباسیه‌ها، ابا‌الفضلیه‌ها و هر مکانی که به نام مقدس و منزه اینها بنیانگذاری می شود؛ مسئولیت اساسی آن تبیین حق و آثار پر برکت عدل، تبیین باطل و آثار مشئوم ظلم است و کسانی که در عباسیه‌ها، ابا‌الفضلیه‌ها و حسینیه‌ها تلاش و کوشش می کنند باید نموداری از و نموداری از باشند. ◾️آیت الله جوادی آملی 🌕جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
هدایت شده از جدال احسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه استاد حسن عباسی 🔸مربوط به سخنرانی ۳۱ تیر۹۸ قزوین الوند مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) 📡 @jdale_ahsan صفحه دوم جدال احسن در اينستاگرام 👇 instagram.com/jdale_ahsan_۲
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | علوم اقتدارآفرین و علم مبارزه به اسلام با سخنرانی روشنگرانه استاد و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) جلسه ۳۷۵ | ۹۱/۰۶/۱۶ 📥 دریافت نسخه FULL HD: www.aparat.com/abbasi73 کاری از کانال @hasanabbasi_fans
💥 اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم. 💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهی‌ها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف می‌شود. 🔵 استاد میرباقری در گفت‌گو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۷/۷/۱۵: 🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را به‌درستی تبیین کرد و براساس مؤلفه‌هایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخص‌هایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که می‌توانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح می‌شود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم. 🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگ‌و‌بوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپ‌روی کرده و هجو جریان‌های عدالتخواه را پیگیری می‌کنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد. 🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ به‌خصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریه‌های اجتماعی اسلام بروند. 🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید هم‌افزایی [در جامعه اسلامی] را به‌همراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفته‌ایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم. 🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریه‌های اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف می‌شود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایت‌فقیه» باشد. 📷 yon.ir/sCvsY 🔸 اما اینکه برخی مطرح می‌کنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه هم‌افزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود. بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
💥 من «مصونیتِ آدم‌ها دربرابرِ شبهه‌ها و فتنه‌ها» را به «عمقِ امام‌شناسیِ آنها» می‌دانم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «افراد در مسیر حرکت خود، چگونه #مصون‌سازی می‌شوند تا در #شبهه‌ها و #فتنه‌ها، دچار آفت نشوند؟ تلقی حقیر این است که #امام‌شناسی و #امام‌محوری و توجه به امام - به‌عنوان بستر تحققِ توحید و محورِ اقامهٔ دین - مصونیت ایجاد می‌کند. من مصونیت آدم‌ها را به عمقِ امام‌شناسیِ آنها می‌دانم.» ۹۶/۸/۷ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 و عدالت اجتماعی بدون حرکت و قیام مردم امکان ندارد اتفاق بیافتد.... 🔹سردار محمد‌علی جعفری 🌕جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی اعمال انسان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. رفتارهایی كه برخاسته از است و رفتارهایی که بر پایه نگرش ناسالم و انجام می‌شود. يعنی مبتنی بر حق هر چيز را در جای خود و هر فرد را در جايگاه مناسب قرار دهيم. نقطه مقابل قسط ، است و اگر محقق نشود و سهم افراد به آنها پرداخت نشود، اتفاق می افتد. ♨️ نيز نوعی از است، در غصب حقی پايمال می شود. غصب منحصر به امور مادی نيست، اگر فردی در جايگاهی قرار گيرد كه شايستگی آن را ندارد، است. در فقه سخت گيري با غاصب از احكام و روايات بدست مي آيد و بر طبق قاعده فقهي «اَلغَاصِبُ یُؤخَذُ بِأشَقِّ الأحوَالِ»، با غاصب بايد با شديدترين و سخت ترين شيوه ها برخورد شود. 🏴 حضرت زهرا (س) در مقابل جايگاه خلافت و عظيمی كه صورت گرفت قيام كرد و همه هستی خود را در دفاع از فدا نمود. ✊️پيروی از حضرت فاطمه زهرا (س) در اين است كه در برابر ظالمان و غاصبان سكوت نكرده و برای برپايی حق تلاش كنيم. http://llink.ir/7dp1 🏴 @Moghsetin_ir
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی ♨️جايگاه خلافت امام علي عليه السلام شد، چرا كه مردم آن زمان اهل نبودند. 🔰فراز هايی از نامه ۶۲ نهج البلاغه امام در خلافت آنگاه كه پيامبر (ص) به سوى خدا رفت، مسلمانان پس از وى در كار حكومت با يكديگر درگير شدند. سوگند به خدا نه در فكرم مى گذشت، و نه در خاطرم مى آمد كه عرب خلافت را پس از رسول خدا (ص) از اهل بيت او بگرداند، يا مرا پس از وى از عهده دار شدن حكومت باز دارند، تنها چيزى كه نگرانم كرد شتافتن مردم به سوى فلان شخص بود كه با او بيعت كردند. من دست باز كشيدم، تا آنجا كه ديدم گروهى از اسلام باز گشته، مى خواهند دين محمّد (ص) را نابود سازند، پس ترسيدم كه اگر اسلام و طرفدارانش را يارى نكنم، رخنه اى در آن بينم يا شاهد نابودى آن باشم، كه مصيبت آن بر من سخت تر از رها كردن حكومت بر شماست، كه كالاى چند روزه دنياست و به زودى ايّام آن مى گذرد چنانكه سراب ناپديد شود، يا چونان پاره هاى ابر كه زود پراكنده مى گردد. پس در ميان آن آشوب و غوغا بپا خاستم تا آن كه از ميان رفت، و دين استقرار يافته، آرام شد. 🔳آيا نمى بينيد كه مرزهاى شما را تصرّف كردند و شهرها را گشودند و دستاوردهاى شما را غارت كردند و در ميان شهرهاى شما آتش جنگ را بر افروختند. براى جهاد با دشمنان كوچ كنيد، خدا شما را رحمت كند، در خانه هاى خود نمانيد، كه به ستم گرفتار، و به خوارى دچار خواهيد شد، و بهره زندگى شما از همه پست تر خواهد بود، و همانا برادر جنگ، بيدارى و هوشيارى است، هر آن كس كه به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابيد. 🏴 جنبش مقسطين @Moghsetin_
💢 سلسه مراتب غصب در حكومت دينی ❌ اشغال پست برای مسئولينی كه آرمانهای امام را قبول ندارند حرام شرعی است. يكی از توطئه های دشمن در چند سال اخير اين بوده است كه بتواند آدم های نامعتقد به آرمان های اسلامی را در صفوف مسئولان بالای كشور دهد ، برای اينكه انسجام مديران ارشد كشور به هم بخورد. اين خطر بزرگی است. البته مديران كشور هم مثل بقيه مردم در هر مسئله ای آراء و عقايدی دارند و عقايد آن ها برای خودشان محترم است؛ ولی اگر كسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئوليتی مشغول كار است، اما آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آن گونه كه امام بزرگوار ترسيم كرده است و در قانون اساسی تجسم پيدا كرده، در دلش قبول ندارد، آن پست برای او است .... اگر يك مسئول عقيده ای غير از اين دارد، می تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد- اما نمی تواند مسئول باشد، به خصوص در مسئوليت های بالا❗️ 🔰امام خامنه ای، ۱۳۸۰٫۰۸٫۰۸ 🔸 مسئولينی كه در دل اعتقادی به آرمان های و ندارند ، هستند و در جمهوری اسلامی جايگاهی ندارند. 🏴 جنبش مقسطين @Moghsetin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ؛ تشریح باشگاه تحریمی‌ها توسط منوچهر متکی عضو شورای سیاستگذاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو 🔻باشگاه تحریمی‌ها، اقدامی تهاجمی و فعال برای مقابله با حربه‌ی ظالمانه تحریم.... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
✳️ از هر حمایت می کنیم و بر هر می تازیم. 🔸ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسایل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ✊️ما خود چهارچوب جدیدی ساخته ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته ایم از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم حال شما اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. 🔹ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند نه بر پایه نفوذ سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند بلافاصله محکوم نمایند. 🍀امام خمينی 📚 صحیفه نور؛ جلد ۲۲ 👈 مصاحبه خبرنگار هفته نامه آمریکایی تایم 📆 تاریخ ۱۳۵۸٫۰۹٫۰۹ 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
❇️ «ابتکار باشگاه تحریم‌شدگان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا» بر روی وب‌سایت شورای راهبردی روابط خارجی بیت رهبری 🔸سایت شورای راهبردی آنلاین، در مقاله‌ای به تفصیل ضرورت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها را تشریح کرد. ▫️در این مقاله آمده است: ✍️ «در صورت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها می‌توان با به‌کارگیری روش‌هایی نظیر گسترش پیمان‌های پولی چندجانبه، ایجاد پیام‌رسان‌های مالی جایگزین برای سوئیفت و ایجاد بسترهای مالی جدید، میزان اثرگذاری ابزارهای تحریمی را کاهش داد و از طرف دیگر با هم‌افزایی میان اقتصادهای کشورهای تحریمی، این کشورها را در مقابل تحریم‌های تجاری آمریکا مصون کرد.» کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی ها در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو: 🔻هنر استراتژیک در طرح ریزی مقابل دشمن این است که شما بازی را به گونه ای ارائه دهید که دشمن در هر کنش و واکنش با باخت مواجه شود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
جنبش مقسطین
🎞علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگذاری باشگاه تحریمی ها در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو: 🔻هنر استراتژیک در
💡امام خامنه‌ای: امروز دنیا شاهد یک از سوی قدرت های غاصب جهانی است. 🔰اقامه قسط در مناسبات جهانی، درگيری با کل تمدن مادی و نظام سرمایه‌داری و با پرچمدارش آمريکا، و تلاش برای اسلامی است؛ باشگاه تحریمی‌ها گامی برای تحقق است. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
هدایت شده از جدال احسن
28.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠معیار مصلح بودن است نه فقیه و دانشمند بودن 📽دریافت کلیپ با کیفیت FULL HD از آپارات👈 m.aparat.com/v/F5Uol 🎤 سخنرانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت اندیشه‌ جو تهران - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ کانال رسمی استاد حسن عباسی 👈 📡 @Hasanabbasi_ir کانال جدال احسن 👈 📡 @jdale_ahsan __________________________
🍀 🍀 1️⃣بخش اول: يا ✨آيت الله جوادی آملی در جمع مسئولان دانشگاه پيام نور: پرداختن به ظواهر اسلام، نمادی از اسلامی شدن نيست. تمامی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه پيام نور بايد فكر كرده و به آن عمل كنند. حقيقتی به نام در جهان وجود دارد كه با حضورش از بين می‌رود🌑 و قرآن و كلام الهی به عنوان معرفی شده‌اند. 🌕برای آنكه فضای دانشگاهی داشته باشيم بايد به تدوين كتب درسی و محتوای دروس اسلامی توجه ويژه‌ای داشته باشيم. با برنامه ريزی دقيق و روشن می توان از علم مادی به علم معنوی دست يافت. آنچه مراجع و متدينين اصرار دارند، اسلامی شدن دانشگاه‌ها است و پرداختن به ظواهر اسلام، نمادی از اسلامی شدن نيست. علم طبيعی سكولار پرور است و اول و آخر ندارد و نبايد توقع داشت كه دانشجويان متدين شوند. برای اسلامی شدن بايد را در دانشگاه‌ها رواج دهيم. اساس علوم اسلامی به اين است كه اگر نداريم، با در جهت روحانی پروری گام برداريم. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🍀 🍀 2️⃣بخش دوم: 🍀 به تعبير آيت الله جوادی آملی در علم توحيدی می بايست به جای واژه از واژه استفاده شود تا رابطه خالق و مخلوق در آن ديده شود. اين مفاهيم مربوط به دو پاردايم و جهان بينی متفاوت است، كه يكی برخاسته از معرفت مادی و ديگری برخاسته از معرفت توحيدی است. گاهی بر مبنای معرفت مادی، روزی به نام نام گذاری می گردد، كه در آن محیط زیست، زندگی انسان و همه جانداران را گرامی می داریم. اما در قرآن كريم مفهوم وجود ندارد، بلكه از مفهوم ياد شده است. ، دارد. زمانيكه در اتمسفر این مفهوم زندگی کنیم، زندگی دینی خواهد شد. در اين حالت رعايت حقوق خداوند صورت می گيرد. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🍀 🍀 3️⃣ بخش سوم: ✨ از راه اصلاح هاست ✳️ مطابق با بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید، از این روز، بخش‌هایی از کره زمین که سراسر از آب بود، شروع به خشک شدن کرد تا کم کم به شکل یک چهارم خشکی‌های امروزی درآمد. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد، مکان کعبه شریف و بیت الله الحرام بود. منظور از گسترده شدن زمین است، از امیرالمومنین (ع) روایت شده است که فرمودند: «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود...» ✳️ روز را می توان به عنوان نماد روز تعریف کرد.در پارادایم جهان بینی مادی روز سیزدهم فروردین روز نام گذاری شده، که سنجه ای ایرانی است. ✳️در روز به جای صرف گرامیداشت و بهره بردن از آن که معمولا به آسیب رساندن به آن ختم می شود،با انجام اعمالی به شکرگذاری از خالق پرداخته شده و بيش از توجه به عالم به آن توجه می شود. 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
آقا عنایت سلبریتی نیست! 📺 عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش تهران است که در ماجرای انفجار کلینیک سینا در ابتدای تیر ماه امسال یازده زن و یک کودک را از میانه آتش نجات داد. کاری که قبلا در روستای هم‌جوار محل زندگی‌اش نیز انجام داده بود. او اکنون بعد از اقدام قهرمانانه‌اش کلی مشهور شده است. مجری از او می‌پرسد: «آیا خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟» آقا عنایت پاسخی می‌دهد که مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکث معناداری گفت «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد» ... ⏱ پیشنهاد می‌کنم این چند دقیقه را ببینید... https://www.aparat.com/v/GR8bu ❇️ سلبریتی از دیده شدن خوشحال می‌شود، اما یک قهرمان واقعی، نه. مجری با آب و تاب در دوازده دقیقه، جزییاتی از ماجرا را با سرعت از او می‌پرسد چون وقت دارد تمام می‌شود! اما ریتم صحبت آقا عنایت تند نیست؛ دهاتی است و لحن رسانه‌ای ندارد. مجری چند بار به کمک او می‌آید. چندین بار به او می‌گوید تو قهرمان هستی، قهرمان! اما آقا عنایت عرق کرده و با کف دست عرق‌های پیشانی‌اش را پاک می‌کند. او هنوز یاد نگرفته ژست قهرمان‌ها چیست! چند برنامه و مصاحبه دیگر لازم دارد تا یواش یواش یاد بگیرد او هم سلبریتی باشد. تا وقتی از او می‌پرسند: ❓هیچ وقت فکر می‌کردی این گونه رسانه‌ای شوی؟ ❓آیا الان خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟ و سریع پاسخ دهد: من عاشق مردمم هستم! 🤗 ❕البته او پاسخی متفاوت می‌دهد ... ✅ می‌گوید: «خوشحال هستم که آنها را نجات دادم، و ناراحت که چرا دیگران را نتوانستم.» مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکثی معنادار می‌گوید: «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد.» ✅ آقا عنایت در آن لحظه فقط به مسوولیتی که در قبال انسان‌های حادثه دیده داشته فکر می‌کرده نه چیز دیگر. هنوز هم البته همین حس مسوولیت را دارد و همان طور که در همین مصاحبه گفت، تا حالا به این فکر نکرده که الان رسانه‌ای شده و بیشتر دیده می‌شود. ذهن انسان رسانه‌ای شده ⁉️ اما چرا این دیده شدن برای خیلی‌ها مهم است؟ چون حکایت از ساختاری حاکم بر ناخودآگاه «انسان رسانه‌ای شده» می‌کند. ساختاری که به این ذهن رسانه‌ای شده، تحمیل می‌کند که باید از دیده شدن ‹خوشحال› شوی. ⚠️ چرا باید از بیشتر دیده شدن خوشحال شویم؟ چرا باید این سوال از آقا عنایت دستفروش پرسیده شود؟ چرا برای اهالی رسانه این گونه جا افتاده که از دیده شدن خوشحال باشند؟! ✓ مسوولیت‌پذیرترین افراد جامعه باید بیشتر دیده شوند و اهالی رسانه اینان باشند. امروزه مسوولیت‌پذیرترین افراد جامعه معمولا از رسانه فراری هستند. مدیر رسانه‌ای تراز جمهوری اسلامی کسی است که بیفتد دنبال مسوولیت‌پذیرترین آدم‌های جامعه و آنها را پشت تریبون رسانه‌اش بنشاند. شَرفُ المَکانِ بِالمَکیٖن؛ با این کار به رسانه‌اش آبرو می‌دهد. چون هر کاری نخواهد کرد برای دیده شدن. چنان انسانی، اصلا دنبال دیده شدن نیست؛ او فقط به دنبال هر چه بهتر انجام دادن مسوولیتش است. یکی از مولفه‌های رسانه دینی در نظر گرفتن همین مولفه ‹حس مسوولیت› در اهالی رسانه به جای ‹حس دیده شدن› است. اگر این انقلاب رسانه‌ای صورت گیرد، بساط سلبریتی‌بازی‌ها جمع می‌شود. 🖋✍مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده @h_haerizadeh،
✨خود را فدا کنید و و را به پا دارید.... 🍃عید بزرگ اسلامی قربان را به همه مسلمین تبریک عرض می‌کنم. عیدی که انسان‌های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‌اندازد؛ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیا و اولیای خدا می‌دهد. این پدر توحید و بت شکن جهان، به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و را بر پا نمایید. 🔹امام خمینی، ۱۳۶۲٫۰۶٫۱۲ 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
🕯 انبیاء آمدند تا مردم برای اقامه قسط قیام کنند و نهضت انبیاء مبتنی بر از درون مردم می گذشت... ▫️اسلام تنها مکتبی است که عامل تغییر را از توده‌ی مردم می‌داند. تاریخ ادیان ابراهیمی و خصوصاً اسلام عزیز ناظر به این روند است که نخست می‌باید تغییر انفسی در اقوام بوجود آید؛ مسئولین و خواص جامعه نیز به عنوان ، می‌بایست فرآیند تزکیه را در خود صورت داده باشند. ▫️بهترین سرمایه در جامعه مقسطین، است، و همان بود که ابراهیم(ع) با آن به بارگاه پروردگارش شتافت و فرمان رسالت را دریافت کرد. کسی که دارای قلب سلیم است، از هر گونه شرک و شک و فساد خالی است. ▫️سنجش میزان تحقق در جامعه به این است که چه میزان از افراد جامعه حاضر به ذبیح اللهی هستند. 💚 در ذبیح اللهی باید به حضرت ابراهیم (ع) اقتدا کنند. سلام بر ابراهیم (ع) که صاحب قلب سلیم بود... 🌕 جنبش مقسطین @Moghsetin_ir