eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
856 دنبال‌کننده
915 عکس
1.1هزار ویدیو
138 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇 کانال ما در تلگرام https://t.me/bagherzadehfirst کانال ما در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای آنانکه هنوز در کجروی آقای احمدی نژاد تردید دارند همین دیدگاه وی کافی است. @bagherzadeh
آقای حداد عادل! سخن گفتن شما از سوی شورای نگهبان تداعی کننده قیم مآبی بود که برخی از سالمندان اصولگرایان دارند. این حدیث امام صادق (علیه السلام) را به شما و خودم یادآوری می کنم که می فرماید:... فَرُبَّ مُتَكَلِّمٍ تَكَلَّمَ بِالْحَقِّ بِمَا يَعْنِيهِ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ فَتَعِبَ... چه بسا كه كسي سخن درست و مفيد را در جايي نامناسب بگويد و به رنج و زحمت افتد. @bagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای انسان! خودت را بشناس؛ تو برای شهوت های کوتاه دنیوی آفریده نشده ای؛ تو برای نعمتهایی افریده شده ای که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به فکر هیچ انسانی خصور نکرده.... ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
15.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، عصر امروز: اسلام ساخت سلاح هسته‌ای را ممنوع میداند و کشتار غیرنظامیان روش آمریکاست اگر لازم باشد برای مصارف غیرنظامی غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم می‌رسانیم
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کتاب صعود چهل ساله(دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف با استناد به منابع غربی) 🔸 ماجرای پر حاشیه کشف حجاب خانمی در مقابل طلبه‌ای جوان در هواپیما ! 📝 خاطره ای از (سید محمد حسین راجی) نویسنده کتاب صعود چهل ساله ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
🔻 معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای خبرگان رهبری با ایشان یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی را عملیاتی کردن مفاهیم دینی دانستند. 🔹عملیاتی شدن مفاهیم دینی به معنای عینیت دادن و نهادینه کردن ارزش های دینی در عملکرد افراد و صحنه های اجتماعی است. ثمره عملیاتی شدن مفاهیم دینی، پیروزی جوامع اسلامی و ملموس شدن ثمرات دین در زندگی فردی و اجتماعی است.
دوازده فضیلت کوتاه و گویا از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۱. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در هیچ جنگ و جهادی شرکت نکرد مگر این که پیروز برگشت. (۱) ۲. رسول خدا صلی الله علیه و آله می گفت: «عَلی اَشْجَعُ النّاسِ قَلْبا علی، شجاع ترین و قویدل ترینِ مردم است.» (۲) ۳ .حریف را فقط با یک بار زدن می کشت و در حدیث است که: «کانت ضرباته وترا ضربت شمشیر او همیشه تک ضرب بود.»(۳) ۴. پیامبر اسلام می گفت: «علی سیفُ اللّه عَلی اَعْدائِهِ / علی، شمشیر خدا است که بر روی دشمنان خدا کشیده می شود.»(۴) ۵. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بیشتر پیاده می جنگید و اگر هم سوار اسبی می شد، چندان برایش مهم نبود. به حضرتش گفته شد که چرا سوار اسب نمی شود؟ پاسخ داد: اسب یا برای تعقیب حریفی است که از میدان بگریزد و یا برای این است که کسی بخواهد خود بگریزد و من نه کسی هستم که پشت به دشمن کنم و بگریزم و نه کسی هستم که اگر کسی گریخت تعقیبش کنم. پس اسب را برای چه می خواهم؟(۵) ۶. حضرت زرهش تنها سینه اش را می پوشاند و هرگز پشت نداشت. از او پرسیدند که چرا زرهش پشت ندارد؛ آیا نمی ترسد که کسی از پشت به او ضربتی بزند؟ در پاسخ فرمود : من هرگز به دشمن پشت نمی کنم و از میدان نمی گریزم و خدا هرگز آن روز را نخواهد آورد.(۶) ۷. شجاعت و استواری حضرت علی علیه السلام در جنگ ها چنان بود که هرگاه مشرکان و کافران او را در جنگ می دیدند به همدیگر وصیت می کردند مثل این که مرگ را با چشم خود دیده باشند.(۷) ۸. هرگاه که دو صف برای جنگ مقابل هم صف می کشیدند، مردم به یکدیگر می گفتند:  ملک الموت در همان صفی باید باشد که علی با آن صف است و صف مقابل خواهی نخواهی باید خود را برای مرگ آماده کنند.(۸) ۹. روزی یکی از سرداران سپاهش به او گفت که اگر اسب ها آشفتند و ما از همدیگر دور شدیم، تو را کجا بیابیم؟ در پاسخ فرمود: در همان جایی که از من دور شده اید. حاکی از این که در همین جایی که هستم خواهم بود.(۹) ۱۰. وقتی که در جنگ جمل پرچم را به پسرش محمّد حنفیه داد، به او چنین فرمود: «کوه ها هم از هم بپاشند، تو از خود مپاش؛ دندان هایت را به هم بفشار؛ کاسه سرت را به خدا بسپار؛ پاهایت را چون میخ به زمین بکوب؛ به انتهای سپاهیان دشمن چشم بدوز؛ و از تنگ نظری و دون همّتی چشم بپوش؛ و بدان که پیروزی بی گمان پیش خداوندِ سبحان است.»(۱۰) ۱۱. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام از نان دنیا به نان جو بسنده کرده بود و از نان گندم نمی خورد تا آنجا که مردم از تعجّب می پرسیدند: پسر ابوطالب با این غذا و خوراک اندک چگونه در کشتن هم آوردان و پهلوانان ناتوان نمی شود؟! مولا علی علیه السلام در پاسخ فرمود: بدانید آن درختی را که در بیابان خشک می روید، شاخه اش سخت تر باشد. ولی سبزه ها و گیاهان خوش نما را پوست نازک تر باشد. آری خارها و بوته های صحرایی را آتشی افروخته تر باشد و خاموشی آنها دیرتر رخ دهد، ولی گیاهی که در ناز و نعمت روییده باشد، چون بیدی به هر بادی بلرزد(۱۱) ۱۲. از سخنان آن حضرت است که می فرمود : «وَ اللّه لَو تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلی قِتالی لَمّا وَلَّیتُ عَنها… / به خدا سوگند اگر همه عرب ها پشت به پشت هم دهند و به جنگ با من بشتابند، هرگز از آنان روی برنتابم و اگر فرصتی دست دهد، به پیکار همه بشتابم.»(۱۲) منابع 📚(۱) – طبرانی، معجم الاوسط ۳/۸۷ 📚(۲۱۷۶)؛ مسند احمد ۱/۱۹۹ (۱۷۲۰). 📚(۲) – ابن مغازلی، مناقب علی بن ابی طالب / ۱۴۳ (۱۸۸). 📚(۳) – ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه ۱ / ۲۰. 📚(۴) – شیخ صدوق، الامالی / ۶۱. 📚(۵) – ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب ۳ / ۲۹۸. 📚(۶) – ابن بکار، الاخبار الموفقیات / ۳۴۳ (۱۹۴)؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه ۲۰ / ۲۸۰. 📚(۷) – ابن مغازلی، مناقب علی بن ابی طالب / ۱۴۰ (۱۰۹)؛ زمخشری، ربیع الابرار ۳ / ۳۱۹. 📚(۸) – راغب اصفهانی، المحاضرات ۳ / ۱۳۸. 📚(۹) – ابشیهی، المستطرف ۱ / ۱۷۸ باب ۴۱. 📚(۱۰) – نهج البلاغه، خطبه ۱۱. 📚(۱۱) و (۱۲) – نهج البلاغه، نامه ۴۵. @bagherzadeh
زینب؛ عقیله بنی هاشم عقیل صفت مشبهه است و به معنای صاحب عقل و تدبیر است. اگر او عاقله نبود چگونه این همه حوادث را که بعد از جدش رسول الله(س) به او روی آورد، تحمل می نمود؟ او در بین زنان قریش و بنی هاشم به خاطر درایت و تدبیر و حلم و بردباریش ملقب به عاقله و عقیله و عقیلة النساء شده بود. مثلا ابن عباس وقتی می خواهد از حضرت زینب(س) چیزی نقل کند می گوید: «حَدَّثَتنی عَقیلتُنا زینبُ(س) بنتُ علی(ع)..»(معالی السبطین، ج۲،ص۱۰۹) در مجلس یزید آن مرد سرخ رنگ شامی وقتی به جناب سکینه(س) اشاره کرد و از یزید خواست که او را به وی ببخشد، فاطمه(س) می گوید: «ما به زینب(ع) پناه بردیم چرا که او بزرگتر و عاقلتر از ما بود.» خطبه ای غراء و آتشین که در کاخ یزید و عبیدالله و در بین مردم کوفه و شام ایراد کرد همه را به تعجب و تحسین و تأثر و حزن و پشیمانی از کارشان واداشت، در حالی که زنی بود مصیبت زده آن هم چه مصیبت های بزرگ. عقل و درایتی که زینب(س) داشت، حادثه کربلا را رهبری و از فرزندان امام چنان آبرومندانه سرپرستی نمود و جان امام زین العابدین(ع) را از مرگ حتمی نجات داد و کاخ یزید را به لرزه در آورد.و نهضت حسینی را تا به امروز زنده و پاینده نمود. (زینب(س) من المهد الی اللحد،ص۴۰) کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت(ع) در خطبه هایی که از آن حضرت روایت شده، خود قوی ترین دلیل بر کمال فصاحت و بلاغت آن بانوی بزرگوار می باشد. امام سجاد(ع) در حق ایشان فرمودند: «اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة»(بحار الأنوار،ج۴۵،ص۱۶۴) @bagherzadeh