eitaa logo
پاسخ‌یار | محمدرضا باقرزاده
835 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
163 فایل
🔍پاسخ‌یار | جایی برای گشودن گره‌های ذهنی⁉️ ❓همین حالا بپرسید👇 @Bagherzadeh_1 ✅ پاسخ‌های سریع و معتبر، در کانال دکتر محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل👇 🌐 https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
38.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سخنان حجت الاسلام به مناسبت روز 🌐 معاونت فرهنگی و روابط عمومی مرکزبسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/8585328C9df04db308
AUD-20220624-WA0010.
زمان: حجم: 737.9K
شعری از ابن سینا در بیان فضائل مولا علی (عليه السلام) به گردون ابرش ازرحمت برآمد از دل دریا که دریا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دریا غبار از دشت پیدا شد چو ترکان بخارایی زتیر ترکشش خیزد سر خـار از بُن خـارا علیِّ عالیِ اعلا، ولیِ والی والا وصی سیدِ بطحا به حکمش جمله مـا فیها حدیثی خاطرم آمد که می‌فرمود پیغمبر به اصحابش شب معراج سرّ لیلة الاسرا بطاق آسمان چارمی دیدم من از رحمت هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی بهر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی بهر محراب صد منبر، به هر منبر علی پیدا چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر ندیدم غیر خود من هیچکس را نزد آن مولا بگوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب برون از خانه پا ننهاد از شب تا سحر اصلا که ناگه جبر ئیل از حق ندا آورد بر احمد که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی اگر چه بر همه با صورتی ظاهر شدم اما وصیت از همه بگذشت ، با ما بود در بالا جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم به هر عالم دو صد آدم به هر آدم دو صد حوا به حکمش صد هزاران کوه بر هر کوه صد دامن به هر دامن هزاران دشت بر هر دشت صد سینا به هر سینا هزاران طور بر هر طور صد موسی به هر موسی هزاران بیضه اندر بیضه صد عیسا نه وصفش این چنین باشد که می‌گویند در عالم زخندق جست و مرحب کشت اندر بیشه‌ی هیجا علی سریست در وحدت که باشد سِر بی همتا علی خلقی است در خلقت که باشد خلقتش یکتا @MohamadRezaBagherzadeh
📌مطالبه حق امنیت فرهنگی از نظام اسلامی ✍️ محمدرضا باقرزاده این روزها کم و بیش در محافل مومنان و متدینان بحث در خصوص فراگیر شدن بدحجابی و بی حجابی در جامعه در جریان است. یک عده می گویند نظام باید کاری کند و عده ای هم می گویند کار از کار گذشته و در این مقولات فرهنگی، اقدامات حکومتی و حاکمیتی پاسخگو نیست. حتی برخی حساسیت نسبت به این قضیه را حمله بر تندروی می کنند و معتقدند نظام باید دست از برخورد حقوقی و قانونی با این موضوع بر دارد و راه حل این مسأله، این راه ها نیست. برخی هم می‌گویند الان زمان مناسبی نیست چون مشکلات اقتصادی فراوان است و آستانه تحمل مردم بسیار پایین است. باید صبر کرد تا زمان مناسبش فرا برسد. در این میان توجه به چند نکته لازم و ضروری است. ۱. قطعا چنین است که راه حل انتظامی و حقوقی به تنهایی در این خصوص کافی نیست اما قطعاً تعطیلی این بخش، به جری تر شدن جریان استحاله فرهنگی خواهد انجامید. فراموش نکنیم که اقلیتی اندک دارند بی حجابی را به‌یک‌امر فراگیر تبدیل می‌کنند که ندیدن عقبه های برون‌مرزی آن ناشی از بی خبری یا خود را به خواب زدن است. اگر امروز علیه این اقلیت ناچیز قاطعیت به ندهیم فردا با موج عمومی‌بی حجابی چه‌خواهیم‌کرد؟ ۲. درست است که فشار اقتصادی عرصه را بر فرهنگ تنگ کرده لکن این را هم باید توجه کرد که دشمن جنگ اقتصادی را برای این شروع کرد که ما را وادار کند در جنگ فرهنگی عقب نشینی کنیم اگر امروز در عرصه دیپلماسی حاضر به عقب نشینی نیستیم به دلیل اهمیتی است که به فرهنگ سیاسی خود می‌دهیم‌‌و فرهنگ اجتماعی هم کم از فرهنگ سیاسی ما ندارد. ۳. حتی برای همراه‌کردن بخشهای فرهنگی و سیاسی و رسانه ای با بخش حقوقی نیز به تدابیر محکم الزام کننده حقوقی نیاز است که حاکمیت باید برای آن اقدام کند. ۴. دوستان بی تفاوت غافل اند که اگر حکومت اسلامی در مورد اجرای یک حکم شرعی سکولار بشود هیچ تضمینی وجود ندارد که در خصوص همه احکام شرعی دیگر هم سکولار نشود و تلاش دشمن برای کوتاه آمدن نظام اسلامی در قضیه حجاب دقیقاً برای تحقق همین منظور است. آنها به دنبال این هستند که از یک جا سکولاریزاسیون را شروع کنند. قضیه فقط حجاب نیست و حساسیت نیروهای انقلابی در مورد بی حجابی ها و بد حجابی ها به دلیل احساس خطر فروپاشی دومینویی بقیه سنگرهای انقلاب اسلامی است. ۵. ممکن است کسانی فکر کنند نهایتاً می شویم مثل لبنان که بی حجاب و با حجاب زندگی مسالمت آمیز دارند، در حالیکه اگر دشمن در این حرکت موفق شود ما لبنان نخواهیم شد و در آن زمان افراد چادری و خانواده های مومن باید منتظر هجوم رو به جلو لشکر مفسدان اخلاقی به خانواده‌های مومن و محجبه باشند چنانکه همین الان نشانه های از حملات فیزیکی و خشونت علیه برخی اقشار فرهنگی و اسلامی را شروع کرده اند. دشمن امید دارد تا با عقب نشینی نظام از اجرای موازین شرعی و‌اخلاقی در این مقوله، کارزاری را علیه همه ارزش های انقلابی و اسلامی صورت داده و به فروپاشی کل نظام دست یابد. در آن روز قطعاً پشیمانی نیروهای مومنی که امروز سهل انگاری کرده‌اند سودی نخواهد بخشید. پس باید همه باهم فکری کنیم برای اینکه این آتش را به بهترین و عقلانی ترین راه ممکن خاموش کنیم وگرنه شعله ور شدن این آتش به تر و خشک رحم نخواهد کرد. و در پایان قانون اساسی را مرور می کنیم که در اصل سوم می گوید، وظیفه دولت ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است. @MohamadRezaBagherzadeh
🌿 شبهای فساد ستیزان 🕋 کسی که در شبهای دهه اول ماه ذی الحجة؛ این نماز دو رکعتی را بخواند، *در ثواب حجّ حاجیان آن سال شریک خواهد شد.* 🔅*بین نماز مغرب و عشاء* دو رکعت نماز بگزارد و در هر رکعت بخواند: ▪️سوره «حمد» یک بار ▪️سوره «توحید» یک بار ▪️و یک بار این آیه شریفه:✨ وَ وٰاعَدْنٰا مُوسىٰ ثَلاٰثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْنٰاهٰا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقٰاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَ قٰالَ مُوسىٰ لِأَخِيهِ هٰارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لاٰ تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ ✨📜 سوره اعراف / آیه 142 ▫️با توجه به متن این آیه معلوم می شود که حقیقت امر فراتر از یک عمل عبادی صرف است. در این آیه شریف سخن از پایداری بر میراث نبوت در دوران غیبت پیامبر خدا است. خدایی که با بنی اسرائیل چنان عهدی بست و از تخلف آن هم نگذشت با هیچ امتی در این میثاق تعارف ندارد و جوهره انتظار حقیقی، مبارزه بی امان با فساد و جداکردن مسیر از جاده مفسدان است. @MohamadRezaBagherzadeh
✅غیرت + عفت=سلامت خانواده ✍ محمدرضا باقرزاده اول ذی الحجه سالروز پیوند غیرت علوی و عفت فاطمی است. کنار هم قرار گرفتن این دو برای ما الهام بخش و آموزنده است که در کار فرهنگی بر روی خانواده ها تک بعدی کار کردن نتیجه نمی دهد و همزمان با تاکید بر عفت زن از غیرت مرد نباید غافل شد. @MohamadRezaBagherzadeh
692.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥‏تشبیه رهبر معظم انقلاب از مذاکره سر موضوعات نظامی به پاسخ دو کلمه‌ای در خواستگاری «غلط می‌کنید » ❇️ کانال دکتر محمدرضا باقرزاده ✍ @MohamadRezaBagherzadeh
✅ راهبرد تحقق نظام حقوقی پیشینی و فعال در سند تحول دولت ✍ محمدرضا باقرزاده دولت سیزدهم در عرصه حقوقی به‌دنبال تحقق آرمانهایی به شرح زیر است : ۱. حاکمیت حداکثری قانون در کشور، ۲. تامین حقوق و آزادی‌های اساسی ملت ۳. رعایت اصول قانون‌گذاری و قانون‌نویسی از جمله عدالت‌محوری و جلب مشارکت حداکثری مردم و نهادهای قانونی مردمی، تخصصی و صنفی در فرایند قانون‌گذاری؛ ۴. پایش وضعیت اجرای قوانین و آثار قوانین و مقررات ۵. توسعه سازوکارهای حل‌وفصل اختلافات حقوقی دستگاه‌های اجرایی؛ ۶. افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت وزارت دادگستری برای ایفای نقش مطلوب و اثرگذار آن؛ ۷. توسعه همکاری‌های حقوقی منطقه ای با کشورهای منطقه‌ در راستای صلح و امنیت مطابق سند تحول ، دولت برای دستیابی به آرمان‌های فوق تحولات راهبردی زیر را در نظام حقوقی پیگیری می کند: ۱. تبدیل نظام حقوقی از وضعیت پسینی، اجرایی و انفعالی به ‌نظام حقوقی راهبردی و پیشینی؛ ۲. تبدیل نظام حقوقی از نظام منفعل و صرفه ملحق شونده به معاهدات حقوقی بین‌المللی، به نظامی فعال، معاهده ساز بر اساس مسائل حقوقی ملی و منطقه‌ای.(رک. سند تحول دولت) ✅شرح بر اساس این راهبردها، نظام حقوقی باید با عبور از تراز مصرف کنندگی‌به تراز تولیدگر محتوا ارتقا یابد. نخستین منبع این تولیدگری در نظام‌اسلامی، شریعت و‌ فقه است و در حالی که نگاه فعلی به نقش فقه در تولید محتوای حقوقی، نگاه حداقلی است که بر اساس اکتفا به «عدم مغایرت» قوانین با شرع شکل گرفته است اما از منظر سند تحول، این نگاه باید به «مطابقت» قوانین با فقه ارتقا یابد. بر این اساس فقه باید متناسب با نیازهای زمان ایده های اسلامی به دستگاه های تولید قانون ارائه کند و به دولت و‌مجلس در تهیه لایحه و‌طرح قانونی امدادرسانی کند. نظام‌اسلامی‌زمانی واقعا اسلامی‌است که از همه ظرفیت‌های اسلام در تولید قانون استفاده شود. در این صورت است که از نفوذ اندیشه های التقاطی در قانونگذاری پیشگیری حداکثری خواهد شد. از سوی دیگر واقعیتی‌که‌در سند هم بر آن تاکید شده این‌ است که نظام حقوقی ما در مسائلی نظیر مسائل امنیتی، زیست محیطی بین المللی مثل کویر زایی و مسأله مهم آب، کمترین بهره‌برداری را از ظرفیت های حقوقی سازمانهای بین المللی منطقه ای و جهانی دارد. این در حالی است که به عنوان مثال آمریکا در سالهای پس از انقلاب ضربه های سنگینی را با استفاده از مجاری حقوقی حتی از طریق شکایت در دادگاههای داخلی به کشور ما زده اند و با احکام قضایی داخلی اموال بسیاری را از ایران مصادره و‌تصرف کرده اند و دستگاه حقوقی ما صرفا نظاره گر بوده و در برخی موارد کمترین دفاعی هم ننموده و حتی از اهرم مقابله به مثل قضائی نیز استفاده نکرده است. عملکرد دستگاه حقوقی ما در برابر جنایات بزرگی همچون‌ ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی ، شلیک‌به هواپیمای مسافربری ما، همدستی در بمباران‌های شیمیایی ملت های منطقه و کشورمان، تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، ندادن حقابه های ایران در برخی کشورهای همسایه، ایجاد جنگهای خونین منطقه ای با تشکیل گروهکهایی همچون‌داعش، حمایت از تروریست‌هایی که دستشان به خون هفده هزار شهید ترور آغشته است و نظایر اینها، عملکرد قابل دفاعی نیست و رویکرد تحولی دولت در ساختار حقوقی دولت گامی‌در جهت ترمیم این وضعیت و تحول به سمت ارتقاء جایگاه حقوقی کشور از انفعال به سمت ابتکارات حقوقی است. ❇️ کانال دکتر محمدرضا باقرزاده ✍ @MohamadRezaBagherzadeh
✅ نظام یکپارچه حکمرانی حقوقی در سند تحول دولت ✍محمدرضا باقرزاده از منظر سند تحول دولت، علت عدم دستیابی به نظام یکپارچه‌ و منسجم نظام حقوقی، تمرکز خدمات حقوقی دولت بر زمان وقوع چالش‌های حقوقی است.‌ به عبارت ساده تر حقوق در این‌نظام، صرفا ترمیم گر و‌مقابله‌گر با چالش های حقوقی است و نقش درمانگر را ایفا می‌کند. در حالی که در حکمرانی یکپارچه علاوه بر نقش درمانگری، مقدم بر چالش ها حضور دارد. راهکارها: راهبرد سند تحول برای رفع این‌نقیصه آنست که همه‌ی واحد‌های حقوقی دولت ، نقش نظام‌ساز و فعال ایفا کنند به‌گونه‌ای که حضور حقوق در قبل از چالش های حقوقی جامعه احساس شود. مهمترین راهکار های سند تحول برای رفع این نقیصه اینست که: ۱. رویکرد دولت به‌سمت‌رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگرانه تحول یابد. ۲. سازکار نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه­ها بازطراحی و هوشمند سازی شود. ۳. توانمندسازی مدیران اجرایی با اختیارات و وظایف، ابزارها و اصول حقوقی تصمیم‌گیری در دستور کار دولت باشد. ۴. راهکارهای حقوقی برای حل مسائل اولویت‌دار ایران در منطقه و دنیا تدوین‌گردد. ✅شرح ایفای نقش پیشینی در مواجهه با جرایم و‌تقدم‌بخشیدن به پیشگیری نسبت به درمان از اصول مسلم حقوقی است که نیازی به توضیح ندارد. آسیبی که نظام‌حقوقی ما به آن مبتلا است این است که گاه نسبت به بسترهایی که جرایم را ساخته و پرداخته می‌کنند کمترین واکنشی ندارد. به عنوان مثال بی توجهی به قانونمند سازی فضای مجازی امروزه رسانه های مجازی را به بزرگترین تهدید فرهنگی تبدیل کرده و برای نظام و جامعه هزینه های هنگفت امنیتی و فرهنگی و اقتصادی می‌تراشد. آنچه در این میان کمرنگ است اقتدار حقوقی است که گاه در هوچیگری های رسانه ای عقب نشینی می‌کند. این در حالی است که قانون اساسی ایجاد فضای مساعد با رشد فضایل اخلاقی و‌مقابله با کلیه مظاهر فساد و تباهی را تکلیف دولت می داند. مقابله گریزی از ناهنجاری‌های اجتماعی همچون تجاهر به بی حجابی هم مثال دیگری بر شرح این ماجرا است. ❇️ کانال دکتر محمدرضا باقرزاده ✍ @MohamadRezaBagherzadeh
✅ نقش دولت سیزدهم در تحقق مرحله سوم انقلاب اسلامی؛ تشکیل دولت اسلامی ✍️ محمدرضا باقرزاده مقام معظم رهبری: «ما یک انقلاب اسلامی داشتیم، بعد نظام اسلامی تشکیل دادیم، مرحله‌ی بعد تشکیل دولت اسلامی است، مرحله‌ی بعد تشکیل کشور اسلامی است، مرحله‌ی بعد تشکیل تمدن بین‌الملل اسلامی است. ما امروز در مرحله‌ی دولت اسلامی و کشور اسلامی قرار داریم؛ باید دولت اسلامی را ایجاد کنیم.» (۱۳۸۳/۰۸/۰۶ ‌بیانات در دیدار کارگزاران نظام‌) دولتهایی که تا کنون روی کار آمده اند هر کدام به نامی شناخته شده اند، نامهایی همچون دولت سازندگی، دولت اصلاحات، دولت تدبیر و امید و ... که اکنون باید دید غلبه گفتمانی در دولت سیزدهم و دال مرکزی آن چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید به چند نکته توجه کرد: ۱. آقای رئیسی در دیپاچه سند تحول برهه کنونی از تاریخ را هنگامة‌ «تحول» و «خردورزی»، زمانة‌‌ حرکت و جهش برای «پیشرفت» و «عدالت»، و دورة «تصمیمات بزرگ و چرخش­های شجاعانه»، ایام «میدان‌داری مردم» و خیزش و حماسه‌آفرینی «جوانان» و روزگار «خدمت و جهاد» است. خارج از این متن نیز آقای رئیسی القابی از قبیل دولت صادق الوعد برای دولت به کار برده است. برخی هم همایش هایی در تجلیل این دولت با عنوان های «دولت عدالت و پیشرفت» و یا «عدالت و معنویت» بر گزار کرده اند. بر اساس واژگان کلیدی که در این دیباچه به چشم می خورد، این دولت، دولت تحول گرا، دولت عقلانیت، دولت پیشرفت، دولت عدالت، دولت اقدام، دولت مردمی، دولت جوانگرا، دولت خدمت، دولت جهادی معرفی می شود. از همه بیشتر اما، کلید واژه تحول و چرخش های تحول آفرین در سند تحول دولت به چشم می‌خورد. ۲. در این یک سالی که گذشت نیز، کم و بیش این واژگان در این دولت اثبات شده اند هر چند ابهاماتی در خصوص برخی از این گفتمان ها وجود دارد که اثبات آنها نیازمند زمان است. این گه گفتیم نیازمند زمان است ناظر به وضعیت بی اعتمادی است که برخی دولتها در گذشته برای مردم به ارث گذاشته اند. ۳. اما در کنار این نشانه های گفتمانی که برخی شکلی و برخی هم محتوایی است شاهدیم که دیباچه سند تحول دولت که به نام خود آقای رئیسی نگاشته شده با این دعای منتظران دولت کریمه مهدوی(عج) شروع شده است: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ» که الهام گر نگاه شخص ایشان به این دولت که در طلیعه قرن جدید آغاز می شود می باشد، یعنی دولت تمهید کننده ظهور و آن هم در سرزمینی که به تعبیر آقای رئیسی به عنوان «مُلک امام عالِم، علی بن موسی الرضا(علیه آلاف تحیه و الثناء)» شناخته می شود. ۴. از سوی دیگر این دولت اولین دولتی است که در برداشتن گام دوم انقلاب تشکیل شده و آقای رئیسی در دیپاچه سند تحول، این سند را سندی می داند که با آن می‌توان، «مسیر تحقق گام دوم انقلاب را آغاز و برای کشور و جوانان با ‌انگیزه و صاحب استعداد آن افق‌گشایی کرد. آقای رئیسی معتقد است که این سند، ضمن پاسداشت مجاهدتها، تجربه ها و دستاورد‌های دولتمردان گام اول انقلاب، کوشیده است تا در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام و انتظارات تحولی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب؛ کاستیها، ضعف‌ها و عبرتهای مسیر طی‌شده را در کنار فرصت‌ها و ظرفیت‌های پیش رو ملحوظ نموده و با ارائه راهبردهای تحولی برآمده از آن، دولت‌مردان را دست در دست مردم، مهیای تلاش و حرکتی پر‌شتاب و متعالی برای رسیدن به آرمان بزرگ تمدنی انقلاب اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا له­ الفداء) بگرداند.» ادامه دارد...
۵. در مجموع به نظر می رسد نام هایی که برای این دولت چه از سوی رئیس جمهور و چه از سوی دیگران به کار برده می شود همگی نام گذاری هایی است که بر بخشی از خصلت های این دولت تطبیق می کند و برای شناخت ماهیت این دولت بر اساس سند تحول و بر اساس دیدگاه های شخص رئیس جمهور که چه در سند و چه در سخنرانی ها ابراز کرده باید گفت این دولت آمده است تا پس از تحقق مرحله پیروزی انقلاب اسلامی، و مرحله تشکیل جمهوری اسلامی، مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی تشکیل دولت اسلامی که مقدمه تشکیل تمدن بین الملل اسلامی است را رقم بزند. بنا بر این بجا خواهد بود اگر نام این دولت را به نام دولت اسلامی بشناسیم که قرار آن باید بر این باشد که ایده های اسلامی را در کل دولت عملی سازد. عقب ماندگی های جمهوری اسلامی ایران از مولفه های شکل دهنده دولت اسلامی باید در این دولت جبران شود و انحرافات اصلاح شود که در سند تحول به چرخش های تحولی در همه بخشها، بخش های پیشران و فرابخش ها تعبیر شده است. ۶. دولت سیزدهم دولت اسلامی است که راهبرد اصلی آن تحقق همه ارزشهای اسلامی است که با تاکید آقای رئیسی دولتی است که «با تأکید بر «نظریه‌ نظام انقلابی» که مبتنی بر چهار رکن، عدالت‌محوری و فسادستیزی به‌مثابه‌ جوهره تحول و مسیر اصلی برای حرکت آینده؛ میدان داری مردم با پیشتازی جوانان برای اقامه قسط و عدل به‌مثابه‌ الگوی راهبری تحول؛ دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی به‌مثابه‌ پیشران تحول؛ خانواده‌مداری به‌مثابه‌ پیکره سلولی بنیادین تحول»(دیباچه سند تحول دولت) دست روی اولویت ها و فوریت های فعلی جامعه ایرانی گذاشته که ارکان محوری سیاست و مدیریت اسلامی به شمار می روند. اولویتهایی همچون: عدالت محوری و فساد ستیزی؛ میدان داری مردم و پیشتازی جوانان، دانش بنیانی و خانواده مداری که متاسفانه چون در دولتهای گذشته مورد غفلت واقع شده اند خسارتهای فراوان سیاسی و فرهنگی فراوانی متوجه کشور و نظام اسلامی شده است. ✅ ضرورت تحول در بهره مندی از ظرفیت نخبگانی اکنون باید در نوع ارتباط جامعه نخبگانی در حوزه و دانشگاه با دولت نیز تحول رخ دهد. اولا همه نخبگان دلسوز با ایده پردازی ملهم از اسلام ناب به کمک دولت بیایند و برای اجرای اسلام در این دولت اسلامی که خود را مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام و انتظارات تحولی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب می داند؛ و می کوشد تا چرخشی تحولی به سمت اسلامی سازی دولت را رقم بزند کمک کنند تا آرمان بزرگ تمدنی انقلاب اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا له­الفداء) به معنای کامل محقق گردد. ثانیا دولت از نخبگان انقلابی استقبال کرده شجاعت شنیدن و پردازش ایده های فضلای انقلابی حوزه و دانشگاهیان انقلابی و مومن را داشته باشد و زمینه ای را فراهم کند تا این ایده ها که بعضاً سالها روی آن کار کارشناسی شده به دیده احترام نگریسته شود و دلتمردان به جای دلسرد کردن نخبگان علمی که میراث دولت های گذشته است از گنجینه عظیم نخبگانی بیشترین استفاده را ببرند. ثالثا دولت محترم ضمن پرداختن به اولویت‌های فوری مثل اقتصاد و سیاست بین المللی، به اولویت همیشگی فرهنگ به عنوان رکن بنیادین نظریه دولت اسلامی توجه ویژه نماید تا جامعه اسلامی در کشاکش فشارهای اقتصادی و سیاسی از اخلاق و معنویت اسلامی دچار فروپاشی نگردد. ❇️ کانال دکتر محمدرضا باقرزاده ✍ @MohamadRezaBagherzadeh