🟢مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) برگزار مینماید:
🌐 نشست علمی هماندیشی: «بررسی حقوقی؛ محاربه»
🎙با حضور:
1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده
2️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا محمدی
🎙 دبیر علمی: جناب آقای دکتر حسین مختاری
⏰ زمان: پنجشنبه 24 آذر 1401 - ساعت 10 صبح
🏢مكان: قم، بلوار شهید کیوانفر، انتهای کوچه6، مدرسه علمیه جعفریه
🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ:
🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv
◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
@spasokh
کمیسیون مقام زن سازمان ملل (Commission on the Status of Women)، یک کمیسیون وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) و از بازیگران بین المللی در زمینه حقوق زنان است که از سال ۱۹۴۶ م. با هدف برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان تشکیل شد و هر ساله نشستی در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار میکند. اعضای این کمیسیون براساس پراکندگی جغرافیایی به مدت یک دوره چهار ساله انتخاب میشوند؛ این کمیسیون اگر چه از منظر حقوقی و سیاسی از نهادهای دارای اهمیت است؛ اما نقش تصمیم گیری یا ضمانت اجرایی ندارد.
از دیدگاه حقوقی کمیسیون مقام زنان سازمان ملل، از بازیگران سیاستگذار در زمینه حقوق زنان محسوب میشود که در طراحی و تصویب کنوانسیونهای مختلف جهانی و منطقهای و شکل گیری قواعد غیرالزام آور بین المللی و هنجارهای عرفی بین المللی نقش اثرگذاری ایفا کرده است.
از منظر سیاسی از آنجا که کشورهای غربی از سازمانها و نهادهای بین المللی به ویژه نهادهای حقوق بشری به عنوان ابزار سیاسی در جهت دست یافتن به اهداف خود سوءاستفاده میکنند؛ به نظر میرسد این کمیسیون نقش جدیتری را در این زمینه ایفا می کند به گونهای که در مقام عمل اقدامات سیاسی از فعالیتهای اصلی کمیسیون مذکور به شمار رفته و فرصت مناسبی برای پیگیری اغراض سیاسی کشورهایی که اهداف سیاسی را در این نهادها دنبال میکنند، ایجاد میشود.
@MohamadRezaBagherzadeh
✅«استاد فکر» و مصباح اندیشه(ره)
✍محمدرضا باقرزاده
- تفکر فصل ممیز انسان از حیوان است و انسانیت انسان مرهون اساتید فکر و معلمان اندیشیدن است که رسالتشان شکوفا سازی انسانیت انسان است.
- استاد فکر هم استاد فکر، به معنای «اندیشیدن» است و هم استاد فکر، به معنای «اندیشه».
- استاد فکر صرفا استاد القاء اندیشه نیست. اما در عین حال استاد اندیشه ناب هم هست.
- استاد فکر استاد ریل گذاری مسیر رسیدن به اندیشه صحیح است نه توضیح اندیشه صحیح و صرفا ارائه نتیجه صحیح
- استاد فکر استاد فراهم سازی فضای معنوی دستیابی به اندیشه صحیح اعم از فضای اخلاقی و طبعی و علمی و روانی و محیطی و ... است.
- استاد فکر معتقد به اختیار مبتنی بر تفکر و تفکر مبتنی بر اختیار است.
-استاد فکر خود را استاد ارشاد می داند نه مکلف به ایصال الی المطلوب که کار خداوندی است نه بشری.
- استاد فکر از آیات به آیت آفرین و مشار الیه آیت منتقل می شود. بر خلاف علوم انسانی غربی که انگشت اشاره را می بیند و تحلیل می کند نه صاحب انگشت را و نه مورد اشاره انگشت را.
استاد فکر یعنی استاد تفکر رسیدن و رساندن به نتیجه از طریق دلیل و برهان مداری؛ یعنی رسیدن به نتیجه مدلل و نه نتیجه معلل.
استاد فکر مرزهای اندیشه دینی و غیر دینی را به خوبی و با شفافیت برای مخاطب دینی خود به خوبی تبیین می کند.
استاد فکر گفتمان رقیب را خوب و حتی بهتر از خود رقیب می شناسد و مخاطب خود را از فضای گفتمانی که در آن گرفتار است با بهره گیری از همان گفتمان به بیرون هدایت می کند.
استاد فکر بیشتر روی روش ها تمرکز دارد و از روشها به نتایج می رسد ومی رساند. لذا روششناسی و تکیه بر اصالت روش مهمترین دغدغه استاد فکر است.
حرکت دادن قوا به فعلیت و شکوفا کردن استعدادهای بشری و فعال کردن گنجینه عقل در وجود انسان ها مهمترین رسالت مشترک نبی الهی و استاد فکر است.
استاد فکر؛ یعنی علامه مصباح؛ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
@MohamadRezaBagherzadeh
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار میکند
📋 دوشنبه 1401/9/28 ساعت 19
🗂 موضوع: رفراندم آری یا نه
💡 سخنران: حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
❓چرا هر وقت فتنه و آشوب در جامعه رخ میدهد برخی بحث رفراندوم را مطرح میکنند؟
❓آیا دیگر نظامهای سیاسی دنیا رفراندوم را اجازه میدهند؟
❓در نظام جمهوری اسلامی همهپرسی با چه شرایطی و چه زمانی امکام دارد؟
❓آیا رفراندوم برای نظام حاکمیتی باعث هرج و مرج و بیثباتی میشود؟
❓رأی مردم به جمهوری اسلامی، تا کی اعتبار دارد؟
❓چرا دشمنان جمهوری اسلامی، اینقدر بر رفراندوم تاکید دارند؟
📡 رسانه شوید
🔶 نشانی ورود به جلسه👇
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🆔 @difqom
1_1897766266.pdf
4.58M
✍ یک ون شبهه
#پیشنهاد_مطالعه
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
پاسخ اغتشاشات.pdf
2.3M
✍پاسخ به شبهات مربوط به اغتشاشات اخیر
#پیشنهاد_مطالعه
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
زن زندگی آزادی در اسلام؛ سخنرانی دکتر باقرزاده در حوزه علمیه امام خمینی رباط کریم.mp3
16.37M
#بشنوید
👤 سخنرانی تحلیلی حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم پیرامون اغتشاشات با شعار دروغین زن زندگی آزادی
💠 رزومه دکتر باقرزاده
🔷 کانال دکتر باقرزاده👇
🔰 @MohamadRezaBagherzadeh
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از کانال رسمی شبکه جهانی ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#كليپ_منتخب / چرا به جای اعدام از مجازات حبس ابد استفاده نمی شود؟
👌پاسخ بسیار دقیق و مستدل کارشناس برنامه در این خصوص // براستی چرا یک عده از خداوند خالق بشیریت هم خداتر می شوند؟!!! //.
✅ #امت_اسلام 🎙 #استاد_باقرزاده
📅 #تاریخ_پخش : 1401.9.28
⚠️ #توجه / سایر کلیپ های این برنامه را میتوانید در کانال آرشیو سروش و یا تلگرام با شناسه velayattv_archive ببینید .
🌐www.velayat.tv
📡@velayattv
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✅ مجازات محارب از منظر حقوق بشر
👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📡 شبکه جهانی ولایت
🗓 1401/9/28
🖥 جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
فاطمه (علیها السلام) راز ماندگاری امامت
https://buy-pub.miu.ac.ir/product/4261982
هدایت شده از ** مطالعات اسلامی زنان **
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
به زبان خودمونی و روان ....
🛑 ویژه کودک و نوجوان 🛑
❓چی شد که به خونه حضرت زهرا س حمله کردن؟
❓چرا حضرت فاطمه س دفاع کرد از امام علی ع ، چرا خود امام علی باهاشون حرف نزد؟
❓چرا حضرت زهرا س گفتن شبانه من را غسل و کفن و دفن کن و کسی را خبر نکن 😭❓
این کلیپ رو حتما حتما به کودک و نوجوان خودتون نشون بدین و تاریخ بدون تحریف رو به دست نسل بعدی مون برسونیم...
(البته جوانان هم خیلی از این کلیپ استقبال کردن)
کاظم روح بخش
امت اسلام | 1401.9.28 | استاد باقرزاده – شبکه جهانی ولایت(جلسه اول)
https://velayat.tv/video/%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-1401-9-28-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%82%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87/
در این برنامه استاد باقرزاده پیرامون موضوع محارب از منظر حقوق بشر سخن می گویند
امت اسلام | 1401.10.5 | استاد باقرزاده – شبکه جهانی ولایت (جلسه دوم)
https://velayat.tv/video/%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-1401-10-5-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%82%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87/
در این برنامه استاد باقرزاده به ادامه بحث پیرامون مجازات محارب از منظر حقوق بشر می پردازند
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️استاد فکر
✅دومین کنگره بینالمللی بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی ره
1️⃣ پنجشنبه 8 دیماه 1401 بعد از نماز مغرب و عشا/ حرم مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها
2️⃣ شنبه 10 دیماه 1401/ تهران، سالن اجلاس سران
3️⃣ و 4️⃣ یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دیماه 1401/ قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
💠سایت و کانال مجموعه آثار علامه مصباح ره
🌐http://mesbahyazdi.iki.ac.ir/
🌐@mesbahyazdi_ir
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✅ مجازات محارب از منظر حقوق بشر (جلسه دوم)
👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📡 شبکه جهانی ولایت
🗓 1401/10/5
🖥 جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
📚 #معرفی_کتاب | پاسخ این سوالات را در کتاب «رساترین دادخواهی و روشنگری» پیدا کنید:
🔸دیدگاه حضرت زهراسلاماللهعلیها در مورد مسائل اعتقادی مانند خداشناسی، نبوت و قرآنکریم چیست؟
🔹حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها خودشان را در خطبه فدکیه، چگونه معرفی میکنند؟
🔸از دیدگاه حضرت فاطمه سلاماللهعلیها مهمترین خدمات حضرت رسولاکرم و امیرالمومنین صلواتاللهعلیهما چیست؟
🔹تحلیل و آسیب شناسی حضرت زهراسلاماللهعلیها از انحرافات و اختلافاتِ جامعه اسلامی پس از رحلت حضرت رسولاکرم صلیاللهعلیهوآله چیست؟
🔸حضرت فاطمهکبری سلاماللهعلیها با چه استدلال و تبیینی از ولایت و امیرالمومنین علیهالسلام دفاع کردند؟
🛒 لینک خرید
📱 @mesbahyazdi_ir
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از کانال رسمی شبکه جهانی ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#کلیپ_منتخب / آیا اعلامیه جهانی حقوق بشر واقعا جهانی است؟
✅ #امت_اسلام🎙با کارشناسی #استاد_باقرزاده
📅 #تاریخ_پخش : 1401.10.05
✅ #به_اشتراک_بگذارید
☑️ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇
🔰 @velayattv
حتماعضوشوید👆
#شبکه_ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه) که ۵ دیماه ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری دومین همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی در تهران منتشر شد.
هدایت شده از کانال رسمی شبکه جهانی ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#ریلز /اعلامیه ی جهانی حقوق بشر چیست؟ آیا واقعا جهانی است؟ آیا حقیقتا دارای مفاهیم صحیحی است؟ و آیا درست اجرا میشود؟ اصلا کیا اعلامیه حقوق بشر رو نوشتند؟!
✅ #امت_اسلام🎙با کارشناسی #استاد_باقرزاده
📅 #تاریخ_پخش : 1401.10.05
✅ #به_اشتراک_بگذارید
☑️ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇
🔰 @velayattv
حتماعضوشوید👆
#شبکه_ولایت
✅فاصله ما با سند چشم انداز 1404
✍محمدرضا باقرزاده
مطابق سند چشمانداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی باید تصویریبه شکل زیر داشته باشد:
1. در بعد هویت
توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود، متکی بر اصول اخلاقی و ارزشهای اسلامی، ملی و انقلابی، با تأکید بر مردمسالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادیهای مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهرهمندی از امنیت اجتماعی و قضایی.
2. در بعد علم و تکنولوژی
برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایهی اجتماعی در تولید ملی.
3. در بعد دفاعی
امن، مستقل و مقتدر با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همهجانبه و پیوستگی مردم و حکومت.
4. در بعد اجتماعی
برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، تبعیض و بهرهمند از محیط زیست مطلوب.
5. در بعد فرهنگی
فعال، مسئولیتپذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیهی تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن.
6. در بعد اقتصادی
دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقهی آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) با تأکید بر جنبش نرمافزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل.
7. در جهان اسلام
الهامبخش، فعال و مؤثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردمسالاری دینی، توسعهی کارآمد، جامعهی اخلاقی، نواندیشی و پویایی فکری و اجتماعی، تأثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقهای بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشههای امام خمینی(ره).
8. در جامعه بین الملل
دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت.
✅جایگاه حقوقی سند:
در تهیه، تدوین و تصویب برنامههای توسعه و بودجههای سالیانه، این نکته مورد توجه قرار گیرد که شاخصهای کمی کلان آنها از قبیل نرخ سرمایهگذاری، درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی، نرخ اشتغال و تورم، کاهش فاصلهی درآمد میان دهکهای بالا و پایین جامعه، رشد فرهنگ و آموزش و پژوهش و تواناییهای دفاعی و امنیتی، باید متناسب با سیاستهای توسعه و اهداف و الزامات چشمانداز، تنظیم و تعیین گردد و این سیاستها و هدفها به صورت کامل مراعات شود.
✅فاصله ما با اهداف مندرج در این سند چقدر است؟
✅چقدر در اولویت های تقنینی و هنجارنگاری کشور این سند مورد توجه بوده است؟
✅در این فرصت باقی مانده چه باید کرد؟
✅مطابق سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری، اولویت های قانون گذاری کشور باید بر اساس اسناد بالادستی از جمله این سند تعیین گردد.
https://ble.ir/constitution
🟢 یک حسن و یک عیب ما ایرانیان
🔹 ما مردم ایران یک حسن داریم و یک عیب. حسن ما مردم این است که در مقابل حقیقت، تعصب کمی داریم و شاید میتوانیم بگوییم بیتعصب هستیم؛ یعنی اگر با حقایقی برخورد کنیم و آنها را درک کنیم، شاید از هر ملت دیگر زودتر تسلیم آن حقایق میشویم.
🔸 ولی یک عیب بزرگی در ما ملت ایران هست که به موازات اینکه در مقابل حقایق تسلیم میشویم، به حماسهها و ارکان شخصیت خودمان زیاد پایبند نیستیم و با یک حرف پوچ، زود آن را از دست میدهیم و رها میکنیم.
🔹 هیچ ملتی به اندازه ما نسبت به شعائر خودش بیاعتنا نیست. شما هندیها و ژاپنیها و اعراب را دیدهاید؛ آنها هم مثل ما مشرق زمینی هستند، لکن از این نظر مثل ما نیستند. به اندازهای که ما در مقابل لغات و عادات اجنبی تسلیم هستیم، هیچ ملتی تسلیم نیست.
🔸 به عکسهایی که در کتابهای تاریخ علوم هست نگاه کنید. میبینید دانشمندان درجه اول هند با همان عمامه و لباس خودشان هستند... میخواهد به همه مردم دنیا بگوید که من هندی هستم و باید هندی باقی بمانم و در مقابل علم و صنعت تعصب ندارم، که علم و صنعت مربوط به کشور خاصی نیست؛ در مقابل عقاید بزرگ فلسفی و دینی تعصب ندارم اما در مورد شعارهای ملی، هر کسی به شعارهای خودش پایبند است.
🔹 من چرا باید شعار یک ملت دیگر را بپذیرم؟ ولی ما، اگر فرنگی یک زُنّار ببندد، ما دو تا زنّار میبندیم، با اینکه او روی حساب شعار خودش این کار را میکند. در جامعه ما این حسابها نیست.
📗 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۴۴
@MohamadRezaBagherzadeh
هدایت شده از .
🔻مـرکز مـطالعات و پـاسـخگویی بـه شــبـــهات بـا همکاری مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران برگزار مینماید.
مدرسه زمستانی شبههپژوهی #زن_و_زندگی_فاطمی_سلام_الله_علیها
▪️به صورت حضوری و مجازی
▪️ 20 و 21 دی ماه 1401
▪️همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره
▪️ویژه طلاب سطح 2، 3 و 4، دانشجویان مقطع ارشد و دکتری
⭕️ با حضور اساتید:
▫️حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد رهنمایی
➖زن و فعالیت اجتماعی
▫️حجت الاسلام و المسلمین ناصر سقای بیریا
➖زن خودسازی و اخلاق فاطمی
▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا باقرزاده
➖زن و تبیین و روشنگری
▫️حجت الاسلام و المسلمین عباس پسندیده
➖زن؛ حیا و عفت فاطمی
▫️سرکار خانم زهرا فخر روحانی
➖زن؛ مادری فاطمی
▫️سرکار خانم ناهید طیبی
➖زن؛ همسری و رابطه با شوهر
➖مجری: جناب آقای علی اسماعیلی
🗓 زمان برگزاری: سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 دی ماه
📍مکان برگزاری: قم، بلوار امین، نبش کوچه 51، مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران
⏰ مهلت ثبت نام: 17 الی 20 دی ماه
⏰ ساعت برگزاری: 14 الی 17:30
ثبت نام از طریق ایتا:
🆔 @Madrese_Shobhepajohi
✅ غرب؛ مهد آزادی از انسانیت!
(به مناسبت توهین ضد انسانی نشریه شارلی ابدو)
✍ محمدرضا باقرزاده
وَ ما یَأْتیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُن؛ (حجر،۱۱؛ زخرف،۷)
اللَّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ یَمُدُّهُمْ فی طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُون؛ (بقره، ۱۵)
إِنَّا کَفَیْناکَ الْمُسْتَهْزِئین؛(حجر، ۹۵)
بار دیگر توهین نشریه شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و این بار با توهین به آزادمردی از تبار جانشینان پیامبران، پرده از چهره غیر انسانی آزادی غربی برداشت و نشان داد که آزادی در غرب در واقع آزادی از انسانیت و آزادی در حیوان زیستن است.
در تحلیل این پدیده زشت و ضد بشری به چند نکته باید توجه کرد:
۱. غرب باوران می گویند این طبع آزادی است که اعمال آن ممکن است برای کسانی خوش نیاید و باید به خاطر ارزش ذاتی آزادی این ناملایم را تحمل کرد اما سوال این است که اگر آزادی ذاتا مورد قبول غربی هاست چطور آزادی در بازخوانی هولوکاست جرم تلقی می شود؟
شرم آور است غربی هایی که در ایران سفارتخانه دارند و تحمل یک دیوارنویسی ساده بر روی دیوار سفارت علیه جنایت های خودشان را ندارند، چگونه به اسم آزادی بیان به میلیاردها انسان توهینروا میدارند!!
۲. ممکن است تصور شود سیاستمداران فرانسوی با اسلام و مسلمانان مشکل دارند که این توهین ها را هر چند وقت یکبار ساماندهی و حمایت می کنند در حالیکه سابقه این توهین ها به اسلام محدود نمی شود و آنان با اصل خدا و دین در تعارض و منازعه هستند و در همین نشریه شارلی ابدو عکس چهار کتاب آسمانی را روی چهار دستمال توالت بر روی جلد نشریه می آورند تا کل دین را به سخره بگیرند.
۳. پدیده توهین گرایی در مهد آزادی غربی گویای این است که آزادی در لیبرالیسم اسیر پارادوکس آزادی مذهب و آزادی توهین به مذهب و پارادوکس آزادی انسان و آزادی در خروج از انسانیت در کاربرد آزادی است.
۴. توهین فرانسوی های استعمارگر و اشغالگر ناشی از خشم آنها از استقلال خواهی ملت ها است که گاهی با قتل عام مردان و زنان و کودکان الجزایری در هشت می ۱۹۴۵ و گاهی با تلاش برای براندازی نظام های مستقل مردمی و حمیاست از آشوبگران داخلی و گاهی با فشار های حقوق بشری و از طریق نهادهای حقوقبشری علیه ملتی که پرچمدار فرهنگ انسان دوستی در جهان است و اکنون با توهین ضد انسانی علیه مقدسات خود را نشان می دهد.
۵. توهین های بی شرمانه نشریه شارلی ابدو:
- نقض «حقوق بشریت»؛
- توهین به مقدسات دینی ومذهبی؛
- مصداق جنایت فرهنگی علیه بشریت؛
- لطمه به میراث مشترک بشریت؛
- جنگ افروزی و اقدام علیه دوستی ملت هاست که در منشور سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده؛
- و نقض کرامت انسان ها و ملت هاست؛
۶. اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو علیه مقدسات اسلامی مصداق بارز تروریسم فرهنگی است که در سالهای اخیر با تروریسم داعشی علیه جهان اسلام هم قسم شده اند؛ یکی با بلدوزر و مواد منفجره آثار فرهنگی ملت ها را منهدم میکند و دیگری با نشریه و ابزار هنری ارزش های فرهنگی ملت ها را تخریب می کند.
۷. تنفر از اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو تنفر از هنر طنز نیست بلکه تنفر از هنر شیطانی است که در خدمت صهیونیسم و الحاد و شیطان پرستی قرار گرفته استو گرنه طنز در جامعه هنری کشورمان همواره محبوب ملت و در خدمت جبهه مستضعفان علیه مستکبران بوده و هست.
۸. اگر بخواهیم ریشه های کینه فرانسوی ها علیه ملت ایران را دریابیم باید به دفاع تمام قد ایران و رهبری معظم انقلاب از ملت مظلوم فلسطین و ملت مظلوم یمن و دفاع عزتمندانه رئیس جمهور محبوب کشورمان از حاج قاسم در صحن عمومی سازمان ملل متحد و همکاری ایران و روسیه در منطقه و خشم فرانسوی ها در جلوگیری ائتلاف منطقه ای از گسترش ناتو در شرق و شروع گام دوم انقلاب و پیروزی های بزرگ سیاسی و نظامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه اشاره کرد.
@MohamadRezaBagherzadeh