eitaa logo
پاسخ‌یار | محمدرضا باقرزاده
827 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
163 فایل
🔍پاسخ‌یار | جایی برای گشودن گره‌های ذهنی⁉️ ❓همین حالا بپرسید👇 @Bagherzadeh_1 ✅ پاسخ‌های سریع و معتبر، در کانال دکتر محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل👇 🌐 https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ چرا کوروش، ذوالقرنین نیست؟! 1⃣ در قرآن، آیات 83-98 سوره کهف، خصوصیات و برخی ویژگیهای را بیان کرده. از جمله مهمترین این ویژگیها: و انصاف و مروت ذوالقرنین. ✔️ حال آنکه، هیچ کتاب و سند تاریخی، بر «» گواهی نمی دهد و برعکس کتیبه ها خصوصا کتیبه فتح بابل (بعنوان مهمترین سند تاریخی) نشان میدهد کوروش بوده و طبق گفته های خودش، بتهای مردوک و بعل و نبو را می پرستیده! 🙌 ✍http://yon.ir/UPhq همین یک مورد برای اثبات واهی بودن ادعای ذوالقرنین بودن کوروش، کفایت می کند.👍 ✔️ تمام اشارات قرآن از ذوالقرنین در هاله ای از ابهام قرار دارد و حتی مشخص نیست، که وقایع گفته شده درباره او زمینی است یا فرازمینی! ، چنانکه در آیات دیگری، سخن از بازگشت یاجوج و ماجوج در آستانه قیامت می شود. (همان اقوامی که ذوالقرنین راه آنها را سد کرده). بازگشتی که احتمال زیاد از زمین نیست. ✔️ قرآن برای ذوالقرنین اشاره به ندارد، بلکه همه جا از ضمیر برای او استفاده کرده است. ✔️ قرآن ذوالقرنین را منصف و بارحم معرفی می کند، حال آنکه منابع متعدد تاریخی از تجاوز و قتل عام های کوروش ⚔ علیه مردم سرزمین های مختلف، سخن گفته اند و ادعای رحم و مروت و دادگری کوروش، و گزافه ای بیشتر نیست. http://yon.ir/MIR9 2⃣ در مورد شخصیت ذوالقرنین و هویت آن، تاکنون احتمالات متعددی مطرح شده.👈 ولی هیچ یک از مفسران قرآن (غیرمعاصر)،👉 کوچکترین اشاره ای به تطابق کوروش و ذوالقرنین نکرده اند. ✔️ از بین مفسران معاصر، ابتدا احمد خان هندی (مفسر مادی گرا که از انگلیسیها، لقب گرفت) و سپس آزاد هندی، (وزیر فرهنگ هند و دارای رابطه نزدیک با انگلیسی ها) شباهت کوروش با ذوالقرنین را مطرح کردند. از بین مفسران، علامه تنها مطالب و استدلالات وی را ذیل آیه نقل کرده و نظری " و نه یقینی" در این خصوص داشته است. ایشان همچنین احتمال میدهد، ذوالقرنین شخصی از بین اعراب بوده. (المیزان، ج 13، ص 386) 🚫توجه کنید که این موضوع، پیش از اکتشافات باستانی بیان شده و بعدا با مخالفت و روشنگری متفکرانی چون "شهید " ابطال شده است. علامه مطهری کوروش را فاتحی می داند که با آزاد کردن بتخانه ها، مردم را در بیخبری نگاه داشته! (کتاب آینده انقلاب اسلامی) ✔️ سایر مفسران و مراجع معاصر از جمله آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله شاهرودی، آیت الله روحانی و.. نیز تطابق کوروش را ذوالقرنین را صراحتا رد کرده اند. http://yon.ir/T9wY 3⃣ ادعای ابوالکلام تناقضات عجیبی دارد. از جمله: ✔️از پایه های تئوری ابوالکلام، خواب های دانیال و اشعیا و.. درباره قوچ دوشاخ ! در کتب یهودی و مجسمه انسان بالدار دو شاخ در پاسارگاد است. حال آنکه، ✔️اولا خوابهای منسوب به دانیال نبی و اشعیا اغلب ساختگی و جعلهای یهود است. ✔️و ثانیا هیچگونه مجسمه ای از کوروش بر جای نمانده. تندیس انسان بالدار، تندیس یک بت است، بت ، و نه تندیس کوروش! (والتر هینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، ۱۳۹۲، ص۱۱۶) ✔️و ثالثا بالای سر این تندیس، نیست، است مصری، که بر دو مار پیچان استوار شده، و هیچگونه بستگی و رابطه ای با دو "شاخ قوچ " ندارد. که در بسیاری از مجسمه های فراعنه مصر و دیگر شاهان جهان دیده می شود. (زندگی و جهانداری کوروش، شاپور شهبازی، ص ۲۵۱ تا ۲۵۶) 👌همچنین برخی باستان شناسان معتقدند پاسارگاد نه بنایی قدیمی، که بنایی جدید الاحداث است! http://yon.ir/kqk5 ✔️ ابوالکلام حتی در معنی لغت ذی القرنین اشتباه کرده. او «» را «شاخ» معرفی کرده در حالیکه در هیچ جای قرآن، «قرن» یا «قرون» به شاخ معنی نشده بلکه «» و «» معنی می دهد. (راغب اصفهانی، مفردات الفاظ قرآن‏، 1374. ج 3 ص 175-176) ✔️ ضمنا برخلاف تصور برخی، در هیچ جای تورات، کورش با صفت خطاب نشده! و اصلاً چنین واژهای (با این شکل) در تورات وجود ندارد.👌http://yon.ir/UNJS 4⃣ طبق روایات، ذوالقرنین اصلا پادشاه نبوده! 👌حضرت علی(ع) صریحا بیان فرموده اند: ذوالقرنین نه پادشاه بوده و نه پیامبر! (فيض كاشاني، الاصفي،، ج2، ص726؛ بحراني، البرهان، 1416ق، ج3، ص659 ) و اینکه برخی در پیدا کردن شخصیت ذوالقرنین دنبال هستند، عجیب است! 5⃣ پردازی از کوروش، پدیده ای معاصر و حاصل کار اتاق فکرهای ، برای محو شخصیتهای است. کوروش نزد ایرانیان، نه تنها مقدس نبوده، بلکه سکوت اغلب منابع ایرانی در توصیف او، نشان می دهد ایرانیان او را شخصیتی ناچیز و معمولی می دانستند. همچون سایر شاهان ایران. http://yon.ir/iMFq 🔴 پروژه ذوالقرنین تراشی از کوروش، تنها یک پروژه برای تحمیق ترها بوده است. هشیار باشیم و به این اسطوره سازی دروغین یهودیان پایان دهیم.. https://chat.whatsapp.com/KZDv3lUAXpf2lE78WHfkTb
هدایت شده از آرشيو كانال قديم كانون تا 17 مهر 1402
D+K+99-1400.pdf
حجم: 703K
دفترچه راهنماي آزمون كارشناسي پيوسته (حضوري و غير حضوري) مؤسسه امام خميني(ره) ويژه طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور براي سال 1399
🎤بازی استعفای رئیس جمهور؛ طراحان و انگیزه ها حدود یکسال و نیم مانده به پایان دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، استعفای وی به موضوعی نسبتا" پردامنه در بین برخی نخبگان و سیاستمداران تبدیل شده است. استعفای آقای روحانی از سوی سه جریان با سه هدف متفاوت مورد توجه قرار گرفته است. نخستین جریان علاقمند به استعفای آقای روحانی، دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکاست. این جریان بدنبال بی ثبات کردن ایران یا حداقل بی ثبات نشان دادن آن است و استعفای رئیس جمهور یا هر چالش سطح بالا بین مجلس با دولت یا یک جریان سیاسی داخلی با دولت می تواند این خواسته را محقق کند. استعفای دولت ایران پس از استعفای دولت های لبنان و عراق، پازل آمریکا در منطقه را نیز تکمیل می کند. دومین جریان علاقمند به استعفای آقای روحانی، بخشی از جریان اصلاحات است. این جریان بیشتر با هدف رها کردن خودش از زیر بار مسئولیت ناشی از حمایت روحانی و همچنین تقویت گزاره "نمی گذارند" و نوعی "مظلوم نمایی " برای روحانی این خط را دنبال می کند. و سومین جریان هم بخشی از نیروهای انقلابی هستند که بدلیل ناکارآمدی مفرط دولت و با هدف نجات کشور از دست آن،این پیشنهاد را مطرح کرده و بدنبال استعفای روحانی است. صرف نظر از اینکه اساسا" آقای روحانی حاضر به استعفا می شود و یا اینکه ترجیح می دهد در قدرت بماند و ضمنا" آینده سیاسی خود را حتی المقدور صیانت نماید، عنایت به اهداف سه جریان فوق الذکر و غلبه خواست دشمن در این میان و تبعات ناشی از استعفای احتمالی رئیس جمهور کافی است تا به نامطلوب و خسارت بار بودن این گزینه واقف شویم. 💢 بهترین گزینه برای تامین منافع کشور باقی ماندن همین دولت است تا یا در زمان باقی مانده از سوی یک مجلس واقع بین و کارآمد و برخوردار از عقلانیت انقلابی بکارگرفته شود و از این حالت رخوت و کم تحرکی خارج شود و یا از طریق قانونی و بواسطه مجلسی که حاصل اراده ملت است پنبه این تفکر غیر انقلابی و دلبسته به غرب زده شود و شر آن را تا مدتی از سر انقلاب کم نماید. هرچند این تفکر چه در قدرت بماند و چه از قدرت خارج شود همچنان دست از دسیسه علیه استقلال این مملکت نخواهد کشید. 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 ✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل) https://eitaa.com/bagherzadeh
Artist1398-10-7-Tahlil-OstadBagherZade.mp3
زمان: حجم: 16.21M
محمدرضا باقرزاده: رابطه بلایای طبیعی با رفتار حکومت و مردم 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 ✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل) https://eitaa.com/bagherzadeh
Artist1398-9--Tahlil-OstadBagherZade.mp3
زمان: حجم: 17.13M
دکتر باقرزاده: راهبرد مخالفان اصلاح امور کشور در انتخابات پیش رو 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 ✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل) https://eitaa.com/bagherzadeh
مردم روباه صفتان را با حیله های جدید در دم انتخابات بشناسند.
سوء استفاده از بلایای طبیعی علیه نظام اسلامی فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هَذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَى وَمَنْ مَعَهُ أَلَا إِنَّمَا طَائِرُهُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ(اعراف، 131) پس هرگاه که نیکویی (و پیشامد خوشی) بدانها می‌رسید به شایستگی خود نسبت می‌دادند، و هرگاه بدی (و پیشامد ناگواری مانند قحط و سختی) بر آنها می‌آمد فال بد به موسی و همراهانش می‌زدند. آگاه باشند که فال بد آنها نزد خداست (یعنی رنج و سختی‌ها که بر آنان پیش آید کیفر از جانب خداست) لیکن اکثر آنها بر این آگاه نیستند. بنا بر این نسبت دادن خوبى‌ها به خود و بدى و بدبختى‌ها به انبيا و دين، صفت فرعونیان است. ريشه‌ى این امر هم جهل است. ذکر احادیث و روایاتی در مورد علل گسترش خشکسالی و نباریدن باران و ارتباط آن با رفتار گروه خاصی از جامعه از آن دست موضوعات حساسیت برانگیزی است که این روزها مورد علاقه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. سوال: با این گونه روایات چگونه برخورد کنیم: در یکی از احادیث مورد اشاره آمده است: امام رضا (ع) می فرمایند: هرگاه حاکمان دروغ بگویند باران نمی‌بارد.(میزان الحکمه جلد ۳ صفحه ۲۸۶) اول. باید دید شان نزول این گونه آیات و روایات چیست؟ علت شناسی یا کشف معلول؟ این ها برای این نیست که ما کشف کنیم چه کاری خوب است یا چه کسی خوب است و چه کسی یا چه کاری بد است. دوم. در فرهنگ اسلامی نعمت و بلا هیچکدام ملاک ارزیابی و ارزش گذاری نیست. خدای متعال این معیار را تخطئه می کند و می فرماید: فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿فجر ، ۱۵﴾ اما انسان هنگامى كه پروردگارش وى را مى ‏آزمايد و عزيزش مى دارد و نعمت فراوان به او مى‏ دهد مى‏ گويد پروردگارم مرا گرامى داشته است. وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ ﴿۱۶فجر ﴾و اما چون وى را مى ‏آزمايد و روزى‏ اش را بر او تنگ مى‏ گرداند مى‏ گويد پروردگارم مرا خوار كرده است. كَلَّا بَلْ لَا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ ﴿فجر ۱۷﴾ولى نه بلكه يتيم را نمى ‏نوازيد وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿فجر، ۱۸﴾و بر خوراك[دادن] بينوا همديگر را بر نمى‏ انگيزيد وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَمًّا ﴿فجر، ۱۹﴾و ميراث [ضعيفان] را چپاولگرانه مى ‏خوريد وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا ﴿فجر،۲۰﴾و مال را دوست داريد دوست داشتنى بسيار سوم. این احادیث تمام آنچه که باید گفته شود نیست و در مورد نیامدن باران و خشکسالی ۳ گروه روایات داریم: گروه اول عموم جامعه و مردم هستند گروه دوم حاکمان هستند و گروه سوم کارگزاران حکومت هستند. پس باید به چند نکته توجه کرد. حضرت رسول اکرم (ص) می فرماید: هرگاه کم فروشی شود، خداوند ایشان یعنی مردم را به خشکسالی و کمبود گرفتار می کند. رسول خدا (ص) در حدیث دیگری می فرماید: هميشه امتم در خوشى و خوبى باشند تا زمانى كه با هم دوستى كنند و بهم هديه دهند و امانت را بپردازند و از حرام دورى كنند و از مهمان پذيرائى كنند و نماز را برپا دارند و زكات را بدهند، چون‏ انجام ندهند گرفتار قحطى و خشكسالى شوند.(جلد شانزدهم بحار الانوار صفحه ۲۵۱) پيغمبر اكرم (ص)فرمود: مَا نَقَضَ قَوْمٌ عَهْدَهُمْ إِلاَّ سُلِّطَ عَلَيْهِمْ عَدُوُّهُمْ وَ مَا جَارَ قَوْمٌ إِلاَّ كَثُرَ اَلْقَتْلُ بَيْنَهُمْ وَ مَا مَنَعَ قَوْمٌ اَلزَّكَاةَ إِلاَّ حُبِسَ اَلْقَطْرُ عَنْهُمْ وَ لاَ ظَهَرَتْ فِيهِمُ اَلْفَاحِشَةُ إِلاَّ فَشَا فِيهِمُ اَلْمَوْتُ وَ مَا يُخْسِرُ قَوْمٌ اَلْمِكْيَالَ وَ اَلْمِيزَانَ إِلاَّ أُخِذُوا بِالسِّنِينَ. (إرشاد القلوب , جلد 1 , صفحه 71 الباب السابع عشر في عقاب الزناء و الربا) هيچ مردمى عهدشكن نشدند مگر اينكه دشمن آنها بر آنها مسلّط گرديد و هيچ قومى ظلم نكردند مگر اينكه كشتار در بين آنها زياد شد. و هيچ قومى از پرداخت زكات امتناع نكردند مگر اينكه از آمدن باران ممنوع شدند و در ما بين آنها عمل منافى عفّت و فحشاء ظاهر نشد مگر اينكه در ميان آنها مرگ مفاجات شيوع پيدا كرد. و هيچ قومى كم فروشى نكردند مگر اينكه به خشكسالى مبتلا شدند. چهارم. شاید خشکسالی و نیامدن باران و یا دیگر بلایات از یک نظر بلا باشد اما با نگاهی عمیق تر به بطن ماجرا، برای برخی نعمت باشد، برای برخی یک فرصت باشد، برای برخی امتحان باشد و برای برخی عاملی جهت افزایش ظرفیت ها باشد. مثل خشکسالی که در زمان حضرت یوسف به‌ وجود آمد. آن خشکسالی بلا نبود، برای بعضی ها نعمت بود و از یوسف برده شخصیتی بالادست ساخت.
گاهی مشکلات انسانها را متنبه می کند که رویه زندگی خود را بهتر مدیریت کنند خداوند وقتی خشکسالی می آورد باعث شود ما به دنبال پیدا کردن راهکارهایی باشیم که آب را در کشور صرفه جویی کنیم و بهتر از آن استفاده کنیم. پنجم. ممکن است در یک جامعه ای مردم خوب باشند، حاکمان خوب باشند، کارگزاران خوب باشند، ولی باران نبارد. چنانکه در زمان حاکمیت خود حضرت رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) هم خشکسالی بوجود آمد. این می تواند به دلیل حکمت الهی و ابتلای مردم باشد؛ یعنی خداوند برای ارتقا درجه یک جامعه و قومی خشکسالی را به وجود آورد تا آنها ظرفیت های وجودی خود را افزایش دهند. در روایتی است که : أنه صلى الله عليه وآله لما هاجر إلى المدينة أتاه أهلها في يوم جمعة فقالوا له: يا رسول الله صلى الله عليه وآله احتبس القطر، واصفر العود، وتهافت الورق، فرفع يده المباركة حتى رأي بياض إبطه، وما ترى في السماء سحابة، فما برح حتى سقاهم الله حتى أن الشاب المعجب بشبابه لهمته نفسه في الرجوع إلى منزله فما يقدر على ذلك من شدة السيل، فدام أسبوعا، فأتوه في الجمعة الثانية فقالوا: يا رسول الله تهدمت الجدر، واحتبس الركب والسفر، فضحك صلى الله عليه وآله وقال: هذه سرعة ملالة ابن آدم، ثم قال: اللهم حوالينا ولا علينا اللهم في أصول الشيح ومراتع البقع فرأي حوالي المدينة المطر يقطر قطرا، وما يقع بالمدينة قطرة(کتاب الاحتجاج ص 306) وقتى پيامبر اكرم (ص) به مدينه هجرت كردند، اهل مدينه روز جمعه ‏اى خدمت ایشان آمدند و از خشکسالی شکایت کردند كه درخت‏ها زرد شده و برگها مى‏ريزند. ایشان دست خويش را به دعا برداشتند با اينكه در آسمان لكه‏اى ابر ديده نمى‏شد به فاصله كمى باران باريدن گرفت به طورى كه جوانان زورمند و توانا نيز براى رفتن به خانه خويش در اين باران سخت به زحمت افتادند. بارش باران يك هفته طول كشيد. عرض كردند يا رسول الله! ديوارها خراب شد و مسافران از سفر باز ماندند. رسول خدا خنديدند و فرمودند: اين سرعت ملال فرزند آدم است، سپس عرض کردند: "اللهم حوالينا لا علينا اللهم في اصول الشيح و مراتع البقع‏" خدايا بر روى سر ما نبار باران را به اطراف ما ببار بر روى گياه بيابانها و چراگاههاى اطراف. باران در اطراف مدينه مى‏باريد ولى يك قطره در مدينه نمى‏باريد، به واسطه كرامت آن جناب در نزد خدا. هفتم. گاهى رفاه مادّى، نوعى قهر الهى است. چنانكه قرآن مى‌فرمايد: «فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْ‌ءٍ» (انعام، 44) چون تذكّرات الهى را فراموش كردند، درهاى همه چيز را به رويشان گشوديم تا سرمست شوند. در قرآن، دو نوع گشايش براى دو گروه مطرح است: یکی رفاه و گشايش براى خوبان كه همراه با بركات است، «لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ». دیگری رفاه و گشايش براى كفّار و نااهلان كه ديگر همراه با بركت نيست، «فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْ‌ءٍ»، زيرا چه بسا نعمت‌ها، ناپايدار و سبب غفلت و غرور و طغيان باشد. خداوند، اين رفاه و گشايش كفّار را وسيله‌ى مهلت و پرشدن پيمانه‌ى آنان قرار داده است. بنابراين به هر نعمت ظاهرى نبايد دل خوش كرد، زيرا اگر اين نعمت‌ها براى مؤمنان باشد، مايه‌ى بركت است و اگر براى كفّار باشد، ناپايدار و وسيله‌ى قهر الهى است. امام صادق عليه السلام فرمودند: گاهى بنده‌اى از خداوند حاجت و تقاضايى دارد و خداوند دعايش را مستجاب مى‌كند و مقرّر مى‌شود كه برآورده شود. امّا پس از آن، بنده گناهى را انجام مى‌دهد كه موجب برآورده نشدن حاجتش مى‌شود. (تفسير اثنى‌عشرى) هشتم. مطابق برخی روایات در آخر الزمان بلایای زیادی به مردم می رسد چنانکه در دوران ظهور حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه) بركات از آسمان و زمين سرازير مى‌شود. (تفسير نورالثقلين.جلد 3، صفحه 124) برای جلب برکات الهی و مواهب طبیعی چه کنیم؟ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ(اعراف ، 96) و چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر روی آنها می‌گشودیم و لیکن (چون آیات و پیغمبران ما را) تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رسانیدیم. تذکر این نکته لازم است که تقوای مناسب با این هدف تقوای دیگری است و ممکن است متناسب با رشد مواهب طبیعی از سنخ عمران و آباد سازی زمین و ترک اسراف و نابودسازی زمین باشد و صرف نماز خواندن و روزه گرفتن و دیگر عبادات مرسوم نیست. 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 ✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل) https://eitaa.com/bagherzadeh