✅یک رئیس جمهور، یک سفر و این همه خطا
👈سفر رئیس جمهور به اجلاس سازمان ملل با خطاهای راهبردی مهمی روبرو بود که موجب نگرانی هر عاقل خیرخواهی است. برخی این اشتباهات ایشان هزینه های سنگینی برای کشور دارد که لازم است نزدیکان ایشان تذکرات لازم را به ایشان گوشزد کنند و نهادهای نظارتی آنها را در پرونده نظارتی ایشان درج کنند.
👈آقای دکتر پزشکیان در نیویورک گفت :
ما آماده ایم تمام سلاحهایمان را بگذاریم کنار به شرطی که اسرائیل هم کنار بگذاردو سازمان ملل بیاید تو منطقه امنیت را برقرار کند.
وی بارها رژیم اسرائیل را به عنوان کشور خطاب کرد.
👈آقای پزشکیان آمریکا را برادر خطاب کرد
او شاید از روی سهو اللسان گفت آمریکا ما را آدم حساب نمی کند.
👈درخواست احیای برجام بدون هیچ تضمینی و حل مسائل باقیمانده دیگر از اشتباهان اودر این سفر بود.
👈پزشکیان در فراز دیگری از اشتباهات خود گفت: حزب الله به تنهایی نمی تواند در مقابل اسرائیل بایستد.
👈وی در جای دیگری خروج از برجام را به شخص ترامپ نسبت داد و حساب دولت آمریکا را از ترامپجدا کرد.
👈آقای پزشکیان در یک اشتباه راهبردی دیگر زخمهای ناشی از تحریم ها در ایران را عمیق توصیف کرد
👈او در یک موضع منفعلانه و غرب پسندانه در مورد جنگ اوکراین ایران را در طرف اوکراین و مقابل روسیه قرار داد.
👈بازی در زمین گفتمان نظم منطقه ای جدید منطقه غرب اشتباه دیگر او بود و گفت منطقه باید فراگیر وبه سود همه همسایگان باشد و نظمی که منافع تک تک کشورهای همسایه را تامین نکند،نمی تواند پایدار باشد. اما نگفت هر گونه طرحی در شرق و جهان اسلام که مبتکر آن غرب باشد محکوم به نابودی است.
✳️پیامد این مقدار لغزش در گفتار ایشان این بود که 👇
👈اسرائیل رهبر حزب الله لبنان را ترور کرد و نام رسمی عملیات ترور سید حسن نصرالله را هم نظم جدید اعلام کرد!
👈رفتار های تحقیر آمیز برخی دولتهای غربی مثل فرانسه هم از عواقب دیگر این دیپلماسی ضعیف ایشان بود.
👈ایالات متحده هم اعلام کرد قصد ندارد به این زودی با دولت ایران گفتگو کند.
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
ما گدایان قم و شهر خراسان هستیم
عاشق و دربه در و بی سر و سامان هستیم
خاک زیر قدم ذریه ی زهراییم
نسل در نسل همه نایب سلمان هستیم
نوکر حلقه به گوشیم همه می دانند
خاکبوسان دَرِ بیت کریمان هستیم
سائل طایفه ی حضرت کاظم شده ایم
فاطمه کرده نظر، شیعه ایران هستیم
عاقبت، عاقبت ما بشود ختمِ به خیر
حاجیان حرم خواهر سلطان هستیم
کفتر مشهد و قم شد دل آواره ی ما
زینب ضامن آهوست همه کاره ی ما
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🔰
🎬پخش زنده ایتا
⭕️سازمان ملل متحد و حل بحران فلسطین
🎙حجت الاسلام دکتر باقرزاده
استاد حوزه و دانشگاه
⏰یکشنبه ۲۲ مهر | ساعت۲۰
🖇کانال دفتر ارتباطات فرهنگی
👇
❁✧═┅┄┄┄
🌐 @difqom
┄┄┄┅═✧❁
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده. روانشناسی رژیم صهیونی در قرآن. قم.مسجدسلمان.mp3
10.07M
🚩همزمان با شام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
✍روانشناسی جریان صهیونی در قرآن توسط حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدرضاباقرزاده
👈 ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ بعد از اقامه نماز عشا
بلواربسیج خیابان شهید نجف زاده مسجد حضرت سلمان فارسی
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
‼️🔰حزب الله آماری را پس از ۳۶۶ روز عملیات از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴ منتشر کرد:
کل عملیات: ۳۱۹۴
سلاح های مورد استفاده:
🔻۷۶۰ موشک هدایت شونده
🔻۱۸۴ سلاح مستقیم
🔻۵۹۸ سلاح توپخانه
🔻۱۳۰۵ موشک سطح به سطح
🔻۹۷ تفنگ تک تیرانداز و مسلسل
🔻۷۷ سامانه پدافند هوایی
🔻۲۲۱ سامانه نیروی دریایی
🔻۳۲ سیستم مهندسی
🔻۹۴ سلاح مناسب
🔻۳ موشک بالستیک
*اعداد به تعداد عملیات اشاره دارد نه تعداد پرتابه یا موشک.
اهداف:
🔻۵۷۰ شهرک
🔻۱۵۷۰ سایت مرزی
🔻۵۰۵ پادگان نظامی
🔻۲۷۹ امتیاز نظامی
🔻۱۷۷ پایگاه نظامی
🔻۶۸ پهپاد و هواپیما
🔻۲۲ دفاع دریایی
🔻۳ فرودگاه نظامی
🔻۱۰۴۰ هدف انفرادی
*اعداد به تعداد دفعات اصابت به هدف اشاره دارد.
تلفات دشمن:
🔻۱۴۱ خودروی نظامی
🔻۸۹۵ سنگر و استحکامات
🔻۲۵۰ مرکز فرماندهی
🔻۸۸ موقعیت توپخانه
🔻۱۱ کارخانه نظامی
🔻۱۴ سکوی گنبد آهنین
🔻۴۹۳ تجهیزات فنی
🔻۲ هواپیمای جاسوسی
🔻۱۱۵۳ آبادی
🔻۸ پهپاد
جبهه داخلی دشمن:
🔻بیش از ۳۰۰ هزار شهرک نشین آواره شده اند
🔻بیش از ۱۰۰ شهرک مختل شده
🔻۳۰ کیلومتر تخلیه منطقه ممنوعه
🔻۱۵۰ کیلومتر عمق اهداف
🔻بیش از ۲ هزار تلفات انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این جمله سید حسن نصرالله بسیار مهم و قابل تأمل است:
«حزب الله تجسم عینی تفکر سیاسی آیة الله مصباح در سطح منطقه است.»
🔰شاید یکی از علل آن پیام کم نظیر رهبری برای درگذشت آیة الله مصباح و همچنین آن همه تخریب ها علیه ایشان در طول انقلاب و حتی در همین انتخابات گذشته، به همین جمله مهمِ «سید مقاومت» باز می گرد.
#استاد_فکر
البته وقتی می گوییم حقوق بشر در اسلام مورد عنایت است، این به معنای نفی حقوق اسلامی نیست.ما دو بحث داریم: یکی حقوق بشر در اسلام و یکی حقوق انسانی و بشری اسلام. حقوق اسلام یک حقوق انسانی است، یعنی اگر کسی داخل اسلام شد و به این حقوق عمل کرد، کار غیر انسانی نکرده است.یعنی در هیچ جایی نمی توان ثابت کرد که این حق و قانون اسلامی، یک قانون غیر انسانی است؛ و مثلا آیه «ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب» برای این است که بیان کند اگر عقل داری قانون قصاص عقلانی و انسانی است. قرآن معتقد است که کشتن قاتل عادلانه است،چرا که قصاص، کشتن نیست،بلکه زنده کردن جامعه است.پس قانون اسلامی ،قانون انسانی است.هم چنین اسلام قانون بشر چه برای مسلمان و چه برای غیرمسلمان دارد.پس دو بحث جداگانه وجود دارد.این که در اسلام احکامی داریم که مخصوص جامعه اسلامی است، مثلا در جامعه اسلامی معتقدیم قاضی نباید غیرمسلمان باشد.بعضی ممکن است بگویند شما به انسان غیر مسلمان توهین کرده اید.در حالی که این رفتار غیر عادلانه در دنیا محسوب نمی شود.در دنیا حقوق تابعیتی وجود دارد.یعنی گفته شده مثلا هرکس امریکایی است چنین حقی را دارد،هرکس که امریکایی است حق اشتغال دارد و...امریکایی ها در تابعیت این بحث را می کنند و ما در اسلامیت .
این نقض حقوق بشر نیست،نقض حقوق بشر این است که آن حداقل حقوقی که برای بشر قائل هستیم برای او قائل نشویم .این که فکر کنیم اسلام حقوق سقف ندارد و هرچه هست حقوق بشر است، توهین به اسلام است.اسلام نسبت به غیر اتباع خود حقوق بشری دارد.نسبت به اتباع خودش، احکام انسانی و بشری دارد،نه حقوق بشری.حقوق بشری یعنی حقوق کف و بشری بودن حقوق اسلام یعنی انسانی بودن.
پس این دو بحث، جداگانه هستند و نباید با هم خلط شوند.ما می گوییم در نظام حقوقی اسلام حقوق کفی وجود دارد که آن حقوق کف شامل همه افراد می شود.اما حقوق سقفی هم در اسلام وجود دارد که آن حقوق سقف مربوط به جامعه اسلامی و اتباع اسلامی است.این اتباع اسلامی به دلیل تابعیت از اسلام از حقوق فراکف برخوردار می شوند.اگر اسلام معتقد می داشت که کسانی که مسلمان شده اند، از آن حقوق برخوردار شده و کسانی که مسلمان نیستند، نمی توانند،این حقوق غیر انسانی خواهد بود،اما اسلام معتقد است همه افراد می توانند از حقوق اسلام به شرط اسلام آوردن برخوردار شوند.اما در عین حال حقوق کفی وجود دارد که آن حقوق کف برای همه افراد است،چه مسلمان باشند و چه غیرمسلمان.
مصاحبه با دکتر محمدرضا باقرزاده
موضوع: حقوق بشر در اسلام
آیا حقوق بشر در اسلام مورد احترام است؟تاچه حد؟
✍️محمدرضا باقرزاده
حقوق بشر کف هنجارهای حقوقی در هر نظام حقوقی است. هر نظام حقوقی قبل از هرچیزی باید تکلیف خودش را با بشر مشخص کند.یعنی حقوق بشر، حقوق بین المللی و اولیه است. سوال اساسی که در برابر هرنظام حقوقی هست این است که قبل از این که بیان کند چه حقوقی را برای شهروندان خود رقم می زند، در محیط بین المللی نگاهش نسبت به انسان چیست. لذا اساسا نمی شود تصور کرد که اسلام یک نظام حقوقی دارد بدون اینکه نگاهی نسبت به انسان نداشته باشد.
اسلام به دلیل این که وظیفه خود را تامین سعادت بشر در همه مراحل زندگی او می داند،طبعا برنامه هایی که دارد، فراتر از برنامه هایی است که در حوزه داخلی برای جامعه خود رقم می زند. یعنی در واقع این که اسلام بگوید سعادت بشر را می خواهم تامین کنم با اینکه برای انسان های فراتر از نظام حقوقی خود هیچ برنامه ای نداشته باشد،قابل جمع نیست. اسلام که قرار است سعادت بشریت و بشر را در همه نقاط عالم و همه عرصه های وجود در طول تاریخ رقم بزند، نمی تواند نسبت به انسان فراتر از جغرافیا و نظام حقوقی خاص برنامه نداشته باشد.لذا اسلام عقلا اگر هدفش تامین سعادت بشر است، حتما باید برای بشر بماهو بشر، فارغ از مذهب ، تابعیت، جنسیت و... برنامه داشته باشد.بخشی از برنامه های اسلام، برنامه های بین المللی است که در خصوص بشر فارغ از این که مسلمان باشد یا نباشد وجود داردو اساسا اسلام نمی تواند درمورد انسان برنامه های تعالی بخش نداشته باشد و در این مورد تدبیری نیندیشیده باشد در حالی که اسلام برای حیوانات برنامه دارد.و نوع رفتار انسان با حیوانات را مشخص می کند، حتی برای نباتات و جمادات و محیط زیست حقوقی به عهده انسان گذاششته است .
به طور کلی جامعه وحکومت و نظام سیاسی و اقتصادی چاره ای ندارند جز این که اگر بخواهند به برنامه های اسلام عمل کنند، درمورد محیط زیست و حیوانات نیز به تکالیفشان عمل کنند. به همین خاطر اسلامی که در مورد محیط زیست و حیوانات،حقوق غیرقابل انکاری را دارد، نمی تواند نسبت به انسان بی تفاوت باشد، چون انسان در یک مرتبه وجود طبیعی که هم ردیف حیوانات است و در یک مرتبه ای که انسان هست اما مسلمان نیست و در یک مرتبه ای که انسان هست و ایمان هم دارد و مسلمان است قرار دارد.در این سه مرحله حیات طبیعی انسان،حیات روحانی انسان قبل از رسیدن به اسلام و حیات روحانی انسان بعد از رسیدن به اسلام وجود دارد.اسلام برای هر سه مرحله برنامه دارد و حتی در احترام به مشرک و رعایت اخلاق انسانی و رعایت حقوق اولیه بشری نسبت به او یک امر پذیرفته شده است.طبق قرآن اگر انسان مشرک در مورد اسلام می خواهد مطالعه کند،براساس اصول انسانی باید به او فرصت و امکانات داد تا در مورد اسلام مطالعه کند وبعد از مطالعه نباید او را تفتتیش عقیده کرد که آیا اسلام را پذیرفته یا خیر.بدون تفتیش عقاید باید او را اسکورت کرد که با امنیت به کشور خود بازگردد.انسان مشرکی که خدا را قبول ندارد، قبل از این که حقوق انسانی مسلمان ها شامل حال او شود، از حقوق اولیه ای برخوردار است. انسان از آن جهت که انسان است،دارای احترام است.حضرت علی (ع) می فرماید حکومت حق ندارد در برابر مردم فرصت انگارانه عمل کند و مردم را فرصت دیده و سعی کند از فرصت به دست آمده برای خود کسب منفعت کند.هم چنین حضرت در نهج البلاغه می فرماید: «اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق».انسان یا برادر دینی است که حقوق دینی دارد یا برادر انسانی و تکوینی است که حق طبیعی و انسانی دارد و یک انسان حق ندارد با انسان دیگر رفتار غیر انسانی داشته باشد.
این ها از اصول اولیه ای است که اسلام در برخورد با بشر، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، چه تابع اسلام و چه غیرتابع اسلام، چه تابع ملیت ایرانی و اسلامی و چه غیر آن به آن معتقد است.هم چنین طبق قانون اساسی وظیفه دولت اسلامی و مردم این است که نسبت به افراد غیرمسلمان برخورد انسانی داشته و به آن ها نیکی کرده و عدالت را درمورد آن ها رعایت کنند. لذا این یک برخورد حداقلی است که اسلام برای همه افراد انسانی در نظر گرفته است.
اعتقاد به اسلام و مسلمان شدن چه تاثیری در حقوق بشر اسلامی دارد؟
✍️محمدرضا باقرزاده
اعتقاد به اسلام و مسلمان شدن در حقوق بشر تاثیری ندارد.چون همه افراد از حقوق کفی برخوردارند.اما در برخورداری از حقوق اسلام تاثیر دارد.پک حقوق اسلامی شامل حال کسانی می شود که مسلمان باشند.افرادی که مسلمان نیستند، حق ندارند که توقع داشته باشند از حقوق اسلامی برخوردار شوند.مسلمان شدن مزایایی را می آورد .لذا هرکس به اسلام تن دهد از حقوق اسلامی برخوردار می شود.اما در حقوق بشر اگر انسان مسلمانی، غیر مسلمانی را به قتل برساند، نمی توانیم از آن رد شویم، بلکه باید فرد قاتل را مجازات کرد.البته این مجازات طبق قانون متبوع خود فرد می باشد.او نمی تواند بگوید چنان که یک کافر در برابر مسلمان قصاص می شود، چرا مسلمان در برابر کافر قصاص نمی شود.چون معتقدیم اگر کافر بخواهد از قانون قصاص برخوردار شود،باید مسلمان شود.
جهان شمولی حقوق بشر اسلامی چگونه تحلیل می شود؟
✍️محمدرضا باقرزاده
جهان شمولی حقوق بشر اسلامی دو معنا دارد:یکی این که بگوییم حقوقی را همه دنیا پذیرفته اند.اما معنای دیگر آن، حقوقی است که همه جهانیان را دربرمی گیرد.عده ای در اسلام ممکن است بگویند که حقوق بشر اسلامی جهان شمولی ندارد.یعنی همه دنیا آن را قبول ندارند و صرفا سازمان کنفرانس اسلامی آن را قبول کرده است.اگر این را بگویند،در پاسخ خواهیم گفت مگر اعلامیه حقوق جهانی بشر، جهان شمولی را دارد. ومگر همه کشورها آن را پذیرفته و به استلزامات آن پایبند هستند.
اعلامیه بماهو اعلامیه که یک اصول کلی حقوق بشری را اداره می کند از باب قضایای مهمله و فی الجمله مورد قبول ما هست. یعنی اگر بخواهیم بالجمله صحبت کنیم، باید سراغ اسلام برویم.اما اسلام به معنای دیگری جهان شمولی دارد و آن این است که حقوقی را برای همه آحاد بشر درهمه دنیا با هرتابعیت و مذهب و دین و ملیت وجنسیت و شغل و صنفی که باشند در نظر گرفته است و آن حقوق ،انسانی و عادلانه و براساس هم زیستی مسالمت آمیز و هم زیستی با جهان براساس اخذ به وجوه مشترک است.
طبق آیه :«یا اهل الکتاب تعالو الی کلمه سوا بیننا و بینکم».کلمه سوا یعنی اصول مشترک.هم زیستی براساس اصول مشترک از اصول مترقی اسلام و از پایه های حقوقی آن است.جهان شمولی بدین معنا در اسلام هست. اما جهان شمولی بدین معنا که کسی فکر کند اسلام جهان شمولی ندارد، چون همه قبول ندارند،درست است.چون نمی شود مکتبی را مثال زد که همه دنیا آن را قبول داشته باشند.جهان شمولی بدین معنا در دنیا اتفاق نمی افتد.در اسلام هم شاید اتفاق نیفتد، اما اسلام می توانداحکام صددرصدی داشته باشد.
ضمانت اجرای حقوق بشر در اسلام چیست؟
✍️محمدرضا باقرزاده
یک سری از ضمانت اجراها ،ضمانت اجراهای همه نظام های حقوقی است، یعنی همین را که می گوییم شما اصول مشترک را مبنای حقوق بشر قرار دهید، ضمانت اجرا محسوب می شود.یعنی کلامی که من از آن صحبت می کنم،شما هم معتقدی و به خاطر همین اعتقاد باید به آن پای بند بود.
اصل برادری،اصل هم زیستی مسالمت آمیز،اصل نفی آپارتاید،اصل نفی تبعیض نژادی ،اصل عدالت مواردی هستند که همه دنیا آن ها قبول دارند. لذا یکی از ضمانت اجراهای حقوق بشر اسلامی، اخذ به آن چیزهایی هست که عقل و همه عقلای عالم قبول دارند که از آن به اخذ به مسلمات خصم تعبیر می شود.یعنی کسی که طرف مقابل ما هست اذعان می کنیم که همان طور که به آن موضوع اعتقاد دارید، به همان نیز عمل کنید.مثلا چون به برابری معتقد است،خواهیم گفت برابری را رعایت کنید.نظام سلطه بابرابری سازگار نیست.حتی خودشان هم نظام سلطه را قبول ندارند.بنابراین اخذ مسلمات خصم به آن چیزهایی که خودشان آن را قبول دارند یک نکته است. نکته دیگر در ضمانت اجراها،ضمانت اجراهای کیفری در اسلام است. در درون جامعه اسلامی ضمانت اجراها و احکام کیفری داریم که ضمانت برای اجرای حقوق بشر در درون جامعه اسلامی می کند.مثل قانون قصاص،تعزیرات،حدود،مفسد فی الارض،قانون مبارزه با سرقت ،قانون مبازره با ضدامنیت و محارب.
این ها همه ضمانت اجراهای حقوق بشر تلقی می شوند.یعنی در واقع همه در راستای دفاع از انسانیت و انسان است که هدف خلقت،رشد و کمال انسان است.احکام اسلامی هم برای تضمین رشد انسان در جامعه است. عوامل مزاحم رشد انسان عبارتند از:ترور،خشونت، افساد، قتل، سرقت و...برای هرکدام از این ها احکام تضمینی وجود دارد.حریم خانواده یکی از اصول بنیادین حقوق بشر می باشد که حق تشکیل خانواده، حق برخورداری از زندگی سالم و...در حقوق بشر مطرح است.مثلا هرکس زنا کند، برای آن مجازات قائل شده است و این ضمانت اجرای حقوق بشر اسلامی محسوب می شود.لذا احکام جزایی و کیفری اسلام عموما در راستای دفاع از حقوق انسان ها و حقوق انسانی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥زیباترین تعریف درباره شهادت
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅راهبرد قرآنی مسلمانان در این روزهای جبهه مقاومت در آیات 45 و 46 سوره انفال:
👈يـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِذَا لَقِيتُمۡ فِئَةࣰ فَٱثۡبُتُواْ وَٱذۡكُرُواْ ٱللَّهَ كَثِيرࣰا لَّعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ 45 وَأَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَٰزَعُواْ فَتَفۡشَلُواْ وَتَذۡهَبَ رِيحُكُمۡۖ وَٱصۡبِرُوٓاْۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ 46
👈اى كسانى كه ايمان آورده ايد، هرگاه با گروهى از [سپاه دشمن] برخورد مىكنيد ،ثابت قدم باشيد و خدا را بسيار ياد كنيد، اميد است كه رستگار شويد. خدا و پيامبرش را پيروى كنيد و با هم نزاع نكنيد كه سست مىشويد وهيبت شما از بين مىرود، و شكيبايى كنيد؛ زيرا خدا با شكيبايان است
✅بر این اساس محورهای راهبردی عبارتند از:
👈1. مقاومت و پایداری
👈2. زیاد به یاد خدا و نصرت الهی بودن و توسل به پیشگاه خداوند و اهل بیت برای نصرت رزمندگان
👈3.انجام تکالیف الهی و اطاعت از فرامین خداوند
👈4. اطاعت از فرمانده و ولایت امر و ارجاع همگان به گوش به امر ولی بودن
👈5. اجتناب از تفرقه و ناهمصدایی های شیطانی در جبهه حق
👈6. اجتناب از شتابزدگی و بی حوصلگی در مورد نتایج و دستاوردهای مقاومت
✍️محمدرضا باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅اهمیت با نظم و برنامه كار كردن:
👈مرحوم سيّدمحمدكاظم يزدى مى نويسد:«تَوْزيعُ الْوَقْتِ تَوْسيعُهُ وَ تَشْتيتُ الْوَقْتِ تَفْويتُهُ»;(الكلمة الجامعة و الحكم النافعة، آخر عروة الوثقى، چاپ اول، كلمه ى 14 و 15) تقسيم اوقات به نسبت كارها موجب وسعت وقت و پراكندگى وقت موجب از دست دادن آن است.»
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🔴 در معتبرترین نقشهٔ ایران که انجمن جغرافیایی سلطنتی بریتانیا در سال ۱۸۹۲ در لندن منتشر کرده است، جزایر بوموسی، تنب بزرگ و کوچک به رنگ سرزمین ایران کشیده شده و جای فعلی #امارات، اسمش "ساحل دزدان دریایی" بوده...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرق ادراک عقلی و ایمان قلبی
49.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همایش #مکتب_نصرالله
(بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله)
💢 با حضور دانش آموختگان طرح ولایت سراسر کشور
🔸 سخنرانان:
آیت الله رجبی | آیت الله کعبی | حجتالاسلام سید هاشم الحیدری | حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح | حاج حسین شریعتمداری | حجت الاسلام دکتر مشکی باف
🔸همراه با میزگرد علمی و پاسخ به سوالات با حضور اساتید ارجمند:
حجج اسلام دکتر ابوطالبی | دکتر باقرزاده | دکتر راسخی
🔻مدیحه سرایی آقای شالبافان |
حضور شاعران آیینی اهل بیت آقایان عرفان پور و مودب | گروه همخوانی و آوایی نجم الثاقب و نوای ظهور
⏳زمان: ۳و ۴ آبان ماه.
مکان: قم موسسه بلوار جمهوز امام خمینی ره
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
📱@hamzevasl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ماجرای عشق روغن فروش ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژنرال وزلی کلارک:
"قرار بود بعد از ۱۱ سپتامبر ما ۷ کشور را در ۵ سال نابود کنیم. با عراق شروع میشد و بعد سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و درنهایت با ایران به اتمام میرسید!
⬆️ ویدیوی بالا اشاره به جزئی از برنامه رژیم صهیونیستی آمریکایی برای خاورمیانه جدید (از نیل تا فرات!) داره که البته به لطف الهی، درایت مقام معظم رهبری و مجاهدتهای محور مقاومت شکست خورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف با بانوی تبریزی که با اهدای سرویس طلای میلیاردی، حامی جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان شد
🍃 #صورت_برزخی_اشخاص
🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟
🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) :
بله.
🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است
◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است.
🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود :
بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است.
نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
غلط زیادی کرد آن بی وطنی که به پایتخت ایران تجاوز کرد،
اکنون حق قانونی و شرعی و عقلی ایران است که تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کند تا تجاوز به وطن برای بی ریشهها عادی نشود.
اگر اجرای این حق قانونی، آمادگی ملت را لازم دارد، ایرانی باغیرتی را نمی شناسیم که فدایی ایران اسلامی نباشد.
بسم الله
https://virasty.com/DrBagherzadeh/1730019827507969764
✅چرا نباید تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی بدون پاسخ بماند؟
👈1. حمله شبانه رژیم به سه استان مهم از جمله تهران، تعرض به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود که در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع ایران در برابر این تجاوز آشکار به رسمیت شناخته شده است.
👈2. غرب مستکبر و حامی صهیونیستها تلاش می کند اسرائیل را مدافع معرفی کند که با این حمله به تجاوز ایران پاسخ داده است. درحالی که ایران اسلامی تاکنون حمله ابتدایی به این رژیم کودک کش انجام نداده و هر اقدامی از ایران جنبه دفاعی داشته است. دست نگهداشتن ایران از اقدام تلافی جویانه دفاعی در واقع به معنای رسمیت بخشیدن به این ناحقیقت از سوی دولتمردان غربی و امریکایی است.
👈3. صرف نظر کردن یا تاخیر غیر ضروری از اعمال حق دفاع مشروع ایران، محاسبات غلط دشمن را تقویت می کند که ایران تحت تاثیر ترس از جبران اسرائیل حق دفاع خویش را اعمال نکرده و باعث جری شدن بیش از پیش این سگ هار در منطقه خواهد شد.
👈4. موفقیت سیستم دفاع موشکی ایران در انهدام و خنثی سازی حملات هواپیماهای این رژیم، تا حد زیادی از قبح و زشتی اقدام تجاوزکارانه این سگ هار به کشور ما کاسته و واقعیت حقوقی این تجاوز را تحت الشعاع قرار داده است. برای فهم واقعیت این تجاوز باید به این فرض توجه داشت که اگر همه شلیک های رژیم صهیونیستی به هدف های مورد نظرشان اصابت می کرد موضع ما چگونه بود و همان فرض باید مبنای تحلیل و اقدام ما قرار داشته باشد.
👈5. یکی از علت های تردید افکنی در ضرورت اقدام بازدارنده نظامی علیه رژیم، القاء عدم آمادگی ملی در پذیرش تبعات حمله به این سگ هار است. بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب ناظربه بازشناسی روحیه ملت ایران بود که این شبهه را برای مسئولان محترم نظام دفع می کند.
✍️محمدرضا باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh