eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
837 دنبال‌کننده
908 عکس
1هزار ویدیو
138 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇 کانال ما در تلگرام https://t.me/bagherzadehfirst کانال ما در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
💠معرفی برترین کانال های حوزوی💠 🌺کانالی در معارف امامت و ولایت ☘eitaa.com/joinchat/56033286Cbc449977e4 🌺فقاهت، تولید علوم اسلامی ☘eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed 🌺کانال دماء الطلاب ☘eitaa.com/joinchat/1435500563C6700227006 🌺آموزش فقه ☘eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2 🌺ألنکات ألادبیة و ٱلٱصولیه:فروق اللغویه،مبانی ادبیات سنتی ☘eitaa.com/joinchat/3968663552Cb248b0a556 🌺لینک گروه همسفرطلاب ومومنین ☘eitaa.com/joinchat/139460627C23f11af7d5 🌺برنامه های اندروید تبلیغی (فیش منبر های اندرویدی تلفن همراه) ☘eitaa.com/joinchat/4273078289C126ab35b12 🌺کلیپ های ناب تبلیغی از بزرگان و سخنرانان کشوری ☘eitaa.com/joinchat/1155989522C8ddd406c2c 🌺لینک کانال بازار روز طلاب ☘eitaa.com/joinchat/4249354254Cc48524996b 🌺بیان نکات علمی: لغت،صرف،نحو،تجوید،بلاغت،منطق،فقه،اصول... ☘eitaa.com/joinchat/518127617Cff17adb85b 🌺کلاسداری نوین کودکان ☘eitaa.com/joinchat/713555986Ccd1d204b87 🌺موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ☘eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac 🌺(تبیین) انجمن فارغ اتحصیلان مؤسسه امام خمینی (ره) ☘eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367 🌺تأمّلــے در تـاریــخ إســــلامـ ☘eitaa.com/joinchat/1923940364C76f26654cc 🌺مباحث: کانالی برای پاسخگویی به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز ☘eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 🌺صوت و جزوات تقریرات کتاب حلقات صدر از بهترین اساتید ☘eitaa.com/joinchat/2796486669Cb62d5fdc46 🌺کانال تخصصی نمونه سوالات دروس حوزوی ☘eitaa.com/joinchat/3208183824Cd5e9c9cfb7 🌺کانال جامع مربیان کودک و نوجوان (روش های جذاب سازی،مسابقات جدید، محتوای ناب) ☘eitaa.com/joinchat/967114763Cc81acaea4f 🌺مفتاح؛ کانالی برای بررسی تخصصی نظرات موافقان و مخالفان فقه نظام در حوزه ☘eitaa.com/joinchat/2820276226C05222c1576 🌺اصول فقه کاربردی به همراه جزوات کم یاب از تقریرات اساتید برتر ☘eitaa.com/joinchat/1746534414Ce8432ba570 🌺قطعات صوتی روضه های سخنرانان مشهور کشوری (روضه های جانسوز) ☘eitaa.com/joinchat/3137929230C4909808008 🌺بزرگترین بانک علمی حوزه (خواهران و برادران) ☘eitaa.com/joinchat/26869778Cc518cd8446 🌺کانال استاد هاشمی نژاد «پای منبر» ☘eitaa.com/joinchat/1107755021C6f97430499 🌺تدریس سخنرانی کوتاه محتوای نو مورد نیاز جذاب و علمی ☘eitaa.com/joinchat/1138622480Cf5fccc6f06 🌺علامه مصباح ☘eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d 🌺المرسلات ☘eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19 🌺تولید سخنرانی روشمند، زیر نظر اساتید حوزه و روش سخنرانی ☘eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa 🌺گروه بازارچه طلاب و مومنین ☘eitaa.com/joinchat/1792147467C53fc2d978e 🌺بانک جزوات، نمونه سوالات، کتب، شروح و نرم افزار های حوزوی ☘eitaa.com/joinchat/984612866C1a7cb0a9e9 🌺محلی برای پیدا کردن استاد و شاگرد خصوصی و هم بحث ☘eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815 🌺کانال بازارچه طلاب ومومنین ☘eitaa.com/joinchat/2498953217C6bf55696cf 🌺دانلود فیش منبر موضوعی (بررسی یک موضوع از زوایای مختلف) ☘eitaa.com/joinchat/3366256657C1fa7fec6ae 🌺صوت دروس حوزوی (از حوزه علمیه خواهران و برادران) ☘eitaa.com/joinchat/3941924875C99ec4f30fd 🌺مناهج «نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت» ☘eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7 🌺کانال جامع مبلغین (متن سخنرانی و درسنامه و پاورپوینت و ...) ☘eitaa.com/joinchat/2642477059C7af752f8f9 🌺بزرگترین کانال صوت علامه حسن زاده املی ☘eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5 🌺بانک جامع اطلاعیه های حوزوی ☘eitaa.com/joinchat/1305542656Cdf5de8740b 🌺کانال اختصاصی استاد صمدی آملی ☘eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0 🌺بزرگترین مجمعِ کتابخانه ای دیجیتالِ حوزویان ☘eitaa.com/joinchat/1348599825C6b29258854 🌺کانال تفسیر بزرگ المیزان علامه طباطبایی ره ☘eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
شرایط امروز کشور، شرایط جنگ احزاب است (مقام معظم رهبری. 95/04/12) 👈 جنگ احزاب آخرین تلاش مشرکان برای ایجاد یک جبهه قوی و همگانی بر ضد اسلام بود. 👈 این جنگ پس از دو جنگ بدر و احد اتفاق افتاد 👈 سه سال پس از این جنگ «فتح مکه» اتفاق افتاد. 👈 در این جنگ سه جبهه در مقابل مسلمین صف آرایی شد: 1⃣ تهدید و تهاجم نظامی 2⃣جنگ اقتصادی 3⃣فتنه منافقین @bagherzadeh
🗻کوهنوردی راهکاری برای تقویت عزم 🚩من هر وقت به کوه می‌آیم وقتی می‌بینم خلوت است ، تأسف می‌خورم که چرا جوان‌ها و حتی غیرجوان‌ها از این نعمت الهی و این فرصت کمیاب استفاده نمی‌کنند... ♠توصیه‌ی من این است که جوان‌ها به من نگاه کنند.😊 من وقتی به کوه می‌آیم و گاهی می‌بینم حتی از من مسن‌تر هم کسانی می‌آیند که با استحکام و استقرار جسمانی و قرص و محکم این راه را طی می‌کنند، واقعاً لذت می‌برم.» 🍃  ۱۳۷۵/۶/۲ @bagherzadeh
فیلم از طرف م. ر. ب.
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محکومیت قاطع اسرائیل در برابر وجدان بشری... @bagherzadeh
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت 🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگری، انتخاب رهبری که در آن مقطع فاقد این شرط بود چگونه صورت گرفت؟ 🌸پاسخ 1️⃣ اصل 109 قانون اساسی پیش از بازنگری، صلاحیت برای افتاء و مرجعیت را مطرح می کند و نه مرجعیت بالفعل را و این شرط برای هر فردی که به درجه اجتهاد نائل شده و لو مرجع بالفعل نباشد می تواند وجود داشته باشد. 2️⃣ در اصل 107 پیش از بازنگری از عبارت «هر گاه يك مرجع را...» احتمال مرجعیت بالفعل فهمیده می شود، اما این واژه باید با توجه به قبل آن تفسیر شود که باز هم «صلاحیت مرجعیت و رهبری» را مطرح کرده که اگر مقصود، مرجع بالفعل باشد، عبارت رهبری در جمله قبل هم باید بالفعل باشد، در حالی که فردی به رهبری انتخاب نشده که رهبری او بالفعل باشد، از این روی همانگونه که در بخش اول اصل، مقصود از مرجع، افراد واجد صلاحیت مرجعیت و رهبری و نه مرجع و رهبر بالفعل، مد نظر است، در ادامه اصل نیز خبرگان از میان کسانی که صلاحیت مرجعیت را دارند(و نه مراجع بالفعل) یک فرد را بر می گزینند. 3️⃣ حتی اگر مقصود از مرجع، در قانون پیش از بانگری، مرجع بالفعل بوده باشد، اگر امر دائر باشد بین مراجعی که هیچ کدام شرط «بينش سياسي و اجتماعي و شجاعت و مديريت كافي براي رهبري» را ندارند با فقیه غیر مرجعی که دارای این شرط می باشد، عقل حکم می کند که نفر دوم که مرجع نیست انتخاب شود و از قید مرجعیت چشم پوشی شود. 4️⃣ اعضای شورای بازنگری قانون اساسی هم به استناد نامه حضرت امام خمینی ره، شرط مرجعیت را برای رهبر، لازم ندانسته و در قانون اساسی جدید رسما آن را حذف کردند. ✅ نکته: آیت الله خامنه ای اگر چه بر اساس قانون اساسی سال 58 واجد شرایط رهبری بود، اما به منظور رفع شبهات، پس از بازنگری قانون اساسی، مجددا بر اساس قانون جدید از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. پاسخ تفصیلی در: @bagherzadeh
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت 🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگر
در اصل 107 پیش از بازنگری از عبارت «هر گاه يك مرجع را...» احتمال مرجعیت بالفعل فهمیده می شود، اما این واژه باید با توجه به قبل آن تفسیر شود که باز هم «صلاحیت مرجعیت و رهبری» را مطرح کرده که اگر مقصود، مرجع بالفعل باشد، عبارت رهبری در جمله قبل هم باید بالفعل باشد، در حالی که فردی به رهبری انتخاب نشده که رهبری او بالفعل باشد، از این روی همانگونه که در بخش اول اصل، مقصود از مرجع، افراد واجد صلاحیت مرجعیت و رهبری و نه مرجع و رهبر بالفعل، مد نظر است، در ادامه اصل نیز خبرگان از میان کسانی که صلاحیت مرجعیت را دارند(و نه مراجع بالفعل) یک فرد را بر می گزینند. با نگاهي اجمالي به قانون اساسي؛ در مي يابيم كه: اولاً: در اصل 109 قانون اساسي قبل از بازنگري، در بند 1 آمده است: «صلاحيت علمي و تقوايي لازم براي افتاء و مرجعيت، كه اين صفت و شرط به عنوان اولين و بارزترين شرط رهبري ذكر شده است. و چنان كه از محتواي اين بند از اصل 109 بر مي‌آيد، سخن از صلاحيت براي افتاء و مرجعيت است نه مرجعيت بالفعل و چنين شرطي می تواند در همه افرادي كه به درجه اجتهاد نائل شده‌اند وجود داشته باشد. پس در اصل مذكور (109) كه در صدد بيان شرايط و صفات رهبري بود هيچ گونه تصريحي در مرجع بالفعل بودن رهبري ندارد. حال اگر گفته شود در اصل 107 قبل از بازنگري بعد از آن كه يكي از راه‌هاي انتخاب رهبري كه همانا از طرف اكثريت قاطع مردم به مرجعيت و رهبري شناخته و پذيرفته شدن مي‌باشد. گفته شده: «در غير اين صورت خبرگان منتخب مردم دربارة همه كساني كه صلاحيت مرجعيت و رهبري دارند بررسي و مشورت مي‌كنند، هر گاه يك مرجع را داراي برجستگي خاص براي رهبري بيابند او را به عنوان رهبر مردم معرفي مي‌نمايند». و از عبارت فوق مرجعيت بالفعل استفاده مي‌شود نه صلاحيت بالفعل و مرجعيت شأني، در جواب مي‌گوييم جملات را منقطع از هم تفسير و يا اخذ و معنا نمي‌كنيم بلكه بايد به ما قبل اين جمله توجه كنيد كه مي‌گويد: «خبرگان مردم دربارة همه كساني كه صلاحيت مرجعيت و رهبري دارند و از اين صلاحيت نيز صلاحيت بالفعل و مرجعيت شأني استفاده مي‌شود به قرينه كلمه رهبري چون صلاحيت شامل هر دو است هم مرجعيت و هم رهبري و الا اگر صلاحيت استفاده نشود و رهبري بالفعل باشد، در اين صورت وجود رهبري مفروض گرفته شده است. پس چه كسي را بايد انتخاب كرد، چون تفسير جمله مذكور اين مي‌شود (اگر به معني مرجعيت و رهبري بالفعل گرفته شود) همه كساني كه مرجع و رهبراند، و اين تحصيل حاصل و لغو است. بنابراين در جمله بعدي كه گفته هر گاه يك مرجع را داراي برجستگي خاص براي رهبري بيابند او را به عنوان رهبر به مردم معرفي مي‌نمايند. ثانياً: در اصل 109 قانون اساسي قبل از بازنگري شرط دوم رهبري «بينش سياسي و اجتماعي و شجاعت و مديريت كافي براي رهبري» لحاظ شده است. حال اگر كسي استدلال‌ ما را كه در نكته اول گذشت قبول نكرد و مرجعيت فعلي را استنباط كرد. در جواب گفته مي‌شود بر فرض كه مرجعيت فعلي منظور باشد. حال در صورت تعدد مراجع، طبق اصل 107 خبرگان چند مرجع را يافتند، ولي هيچ كدام قدرت كافي يا مديريت كافي براي رهبري نداشتند، در واقع بين انتخاب مراجع تقليد فاقد قدرت مديريت يا فاقد بينش سياسي و انتخاب مجتهد مديرو مدبر و داراي بينش سياسي و اجتماعي تزاحم پيش بيايد، مجلس خبرگان از منظر عقلاني كدام يك از اين دو گزينه را بايد مقدم مي‌داشت؟ طبيعي است كه گزينه دوم، به جهت خطير بودن امر رهبري بر گزينه اول تقدم دارد. در اينجا براي توضيح بيشتر به توضيحات مرحوم آيت الله طاهري خرم آبادي از اعضاي کميسيون تحقيق مجلس خبرگان در اين خصوص اشاره مي کنيم. ايشان در اين باره چنين اظهار داشتند "در اصل يک صد و هشت قانون اساسي قبلي، صلاحيت علمي و تقوايي براي مرجعيت شرط بود نه اين که مرجع بالفعل باشد. در اصل پنجم تعبير مرجع نيامده، بلکه تعبير فقيه عادل آمده است. در اصل يکصد و نهم شرايط و صفات رهبر يا شوراي رهبري را ذکر مي کند که در آن هم تعبير "صلاحيت علمي براي مرجعيت" را دارد. تنها در اصل يکصد و هفتم لفظ مرجع آمده است. در زمان امام ما اين مطلب را در همان کميسيون يکصد و هفت ـ که خود من هم عضو آن بودم ـ به بحث و بررسي گذاشتيم (اين کميسيون يکي از وظايفش تفسير قانون اساسي در اين گونه موارد است) که آيا ميزان اصل پنج است که مسأله فقيه را مطرح کرده است و يا اصل يکصد و نه است که شرايط و صفات را ذکر مي کند يا اصل يکصد و هفت است که مرجعيت بالفعل ممکن است از آن استفاده گردد. در آن جا رأي اکثريت اين شد که معيار صلاحيت مرجعيت است نه مرجعيت بالفعل، البته بعضي هم مخالف بودند، بعد از ارتحال حضرت امام در جلسه عمومي خبرگان هم که بحث شد مصوبه کميسيون خوانده شد که لازم نيست رهبر، مرجع بالفعل باشد بلکه اگر صلاحيت اين کار را داشته باشد کافي است. مستند ديگر نامه اي بود که حضرت امام به مجلس بازنگري قانون اساسي
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت 🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگر
نوشته بودند و در آن جا تصريح کرده بودند که براي رهبري مرجعيت لازم نيست.1 پس مصوبه کميسيون، نامه حضرت امام و تأييد و عدم مخالفت اعضاي مجلس خبرگان، همگي مستند قوي و کافي براي آن انتخاب بود".[1] بنابراين انتخاب مقام معظم رهبري پس از ارتحال مرحوم امام و پيش از بازنگري قانون اساسي کاملا قانوني بوده و بر مبناي اصل يکصد و هشتم و اصل يکصد و نهم و تفسير کميسيون تحقيق مجلس خبرگان از اصل يکصد و هفتم مبني بر کفايت صلاحيت مرجعيت و عدم لزوم مرجعيت بالفعل و نامه مرحوم امام (ره) مي باشد و جاي هيچ گونه ابهام و ترديدي در اين زمينه وجود ندارد. علاوه بر اين که مجلس خبرگان پس از بازنگري قانون اساسي نيز براي بر طرف نمودن هر ابهامي دوباره در مورد ايشان رأي گيري نمود و ايشان با اتفاق آراء انتخاب شدند. در نتيجه، رهبر انقلاب هم واجد شرايط رهبري قبل از بازنگري قانون اساسي بوده‌اند و هم رهبري ايشان با حمايت اكثريت قاطع ملت همراه بوده است. [1] فصل نامه حکومت اسلامي، سال سوم، شماره دوم، تابستان 77، شماره 8، ص131 ـ 133.
فیلم از طرف م. ر. ب.
عنوان: کمک به فلسطینی های ناصبی 📝شبهه شماره 161 با وجود اینکه فلسطینی ها ناصبی و دشمن اهل بیت ع هستند، چرا ما باید به آنها کمک کنیم؟ 🌸پاسخ 1️⃣ مسأله ناصبی بودن فلسطینی‌ها شایعه‌ای بیش نیست که این شایعه قدمتی دیرینه دارد و به منظور دلسرد نمودن شیعیان به حمایت از مسأله قدس و مظلومان فلسطینی صورت می‌گیرد، به طوری که شهید مطهری نیز بیش از 50 سال قبل در کتاب حماسه حسینی به شایع بودن آن اشاره می‌کند. 2️⃣ناصبی کسی است که دشمنی با اهل بیت ع را واجب می‌شمارد، در حالی که غیر از اقلیتی که نزدیک به وهابی‌ها هستند و اخیرا به تکفیری ها پیوسته اند، اکثر مردم فلسطین، شافعی هستند، یعنی مذهبی که بیشترین قرابت را با شیعه و اهل بیت ع دارند، چنانکه اشعار امام شافعی در محبت اهل بیت ع، حاکی از این علاقمندی است، ضمن اینکه خود امام شافعی نیز متولد غزه فلسطین می‌باشد. 3️⃣ یکی از شواهد دروغ بودن ادعای ناصبی بودن فلسطینی ها، وجود ده‌ها مسجد و مکان مذهبی مزین به نام اهل‌بیت ع در این کشور می‌باشد که اخبار هدف قرار گرفتن برخی از آنها در جریان تهاجم اسرائیل، در رسانه ها منتشر شده است، همچنین در مواضع رهبران جهادی فلسطین، به ویژه شهید فتحی شقاقی بارها شاهد اظهار ارادت به اهل بیت ع بوده ایم. 4️⃣ بر فرض هم اگر فلسطینیان ناصبی باشند، باز هم کمک به آنها ایرادی ندارد، زیرا: 🔸 الف) از آنجایی که آنها انسان هایی هستند که مورد ستم واقع شده اند، انسانیّت حکم می کند تا از انسان مظلوم دفاع کنیم. 🔸ب) در چنین شرایطی جزء دسته ای قلمداد می شوند که اصطلاحا «مولفه قلوبهم» نامیده می شوند، یعنی دسته ای از غیر شیعیان که در صورت کمک به آنها، قلبشان به سمت حقیقت متمایل می شود، لذا کمک کردن از باب تالیف قلوب اشکالی ندارد. 5️⃣ بر اساس مبانی دینی، امت اسلامی جامعه واحدی محسوب می‌شود و مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند حقوق و تکالیف آنها را نسبت به یکدیگر ساقط نماید، تا جایی که طبق روایات کسی که به امور مسلمانان، بلکه انسان‌ها اهتمام نورزد و به درخواست کمکشان پاسخ ندهد، از جرگه مسلمانی خارج می‌شود، لذا کمک به مردم مظلوم فلسطین، کمک به بخشی از امت اسلامی محسوب می‌شود که شرعا جزء واجبات و از زمره اهتمام به امور مسلمانان می‌باشد. ✅ نتیجه: شایعه ناصبی بودن فلسطینی ها، دروغی بیش نیست که به منظور ایجاد تفرقه در جهان اسلام و دلسرد نمودن شیعیان از کمک به مظلومان فلسطین صورت می‌گیرد، در حالی که اکثر مردم فلسطین شافعی و محب اهل بیت ع هستند. پاسخ کامل: http://andisheqom.com/fa/telegram/View/951829/ 🆔 @spasokh