eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
771 دنبال‌کننده
888 عکس
995 ویدیو
132 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت وفات حضرتدعقیله بنیدهاشم علیها سلام الله راه افزایش عقل ۱- تفکر و تدبر خداوند در قرآن در آیات متعددی این حقیقت را یادآوری می کند؛ آنجا که می فرماید: «وهو الذی مد الأرض وجعل فیها رواسی وأنهاراً ومن کل الثمرات جعل فیها زوجین اثنین یغشی اللیل النهار إن فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون».(الرعد/۳) اهمیت تفکر از منظر امیرالمؤمنین علی(ع) تا اندازه ای است که به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: "لا عبادة کالتفکر فی صنع الله عزوجل" ـ یعنی هیچ عبادتی همانند تفکر و مطالعه در مصنوعات الهی نیست ـ زیرا تفکر و اندیشه، انسان را به حقیقت راهنمایی می کند و با آن است که انسان وجود خدا را در همه جا می بیند. امیرالمؤمنین(ع) در صفت مؤمن فرموده است: "المؤمن مغمور بفکرته" یعنی مؤمن فرورفته در تفکر است.("نهج البلاغه"، حکمت۳۳۳) گاهی تدبر و تفکر به یک معنا به کار می رود؛ چنانکه به نظر می رسد امام علی(ع) تدبر را در این کلام به همین معنا استعمال کرده است؛ آنجا که فهمیدن و رسیدن به لب دین و خرد دینی را ثمره تدبر می داند و می فرماید بدون آن، دینداری راه به جایی نمی برد: "الحمد لله الذی شرع الإسلام فسهل شرائعه لمن ورده ... فجعله أمنا لمن عقله وسلماً لمن دخله وبرهانا لمن تکلم به وشاهداً لمن خاصم عنه ونوراً لمن استضاء به وفهماً لمن عقل ولبا لمن تدبر" یعنی سپاس خدای راست که شرع اسلام را بنا نهاد، و قوانین آن را برای کسی که وارد آن شود، تسهیل نمود... اسلام را نوری برای کسی که طلب روشنایی از آن نمود، قرار داد و فهمی برای کسی که تعقل ورزید و مغزی برای آن کس که اندیشید.(همان، خطبه ۱۰۶) اما گاهی هم بین تدبر و تفکر فرق گذاشته شده است. "تدبر" در این معنا، نظر در عواقب امور و عاقبت اندیشی است.("مجمع البحرین"، ج۳، ص۲۸۹) در تربیت دینی، تدبر بدین معناست که انسان در ظواهر امور توقف نکند و در فرجام آن بیندیشد و پایان کار را بنگرد؛ زیرا یکی از راه هایی که می توان با آن نیروی عقل را تقویت کرد این است که انسان در مورد انجام هر کاری، اطراف و جوانب آن را خوب بررسی کرده و در آثار و نتایج خوب یا بد آن، اندیشه و تأمل کند؛ چرا که توقف در ظواهر و غفلت از عواقب و نیندیشیدن در فرجام کارها، انسان را از سیر به سوی کمال بازمی دارد. امیرالمؤمنین علی(ص) می فرماید: "تفکر قبل أن تعزم وشاور قبل أن تقدم وتدبر قبل أن تهجم» یعنی قبل از آن که عزم نمائی، اندیشه نما؛ و پیش از آن که اقدام کنی، مشورت کن؛ و پیش از آن که وارد شوی تدبر کن.("غرر الحکم و درر الکلم"، ج۱، ص۳۵۳) امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر به وی چنین می نویسد: "وتوخ منهم ... أبلغ فی عواقب الأمور" یعنی از میان مردم کسانی را برای کارگزاری انتخاب کن که ... دارای نظر رساتر در عواقب کارها باشند.("نهج البلاغه"، نامه۵۳) ۳- کنجکاوی و سوال امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: "إن هذا العلم علیه قفل ومفتاحه السؤال" یعنی بر علم قفلی نهاده شده و کلید آن سؤال کردن است.("بحار الانوار"، ج۱، ص۱۹۸) انسان هر چقدر عالم و عاقل باشد، باز هم از علوم و اطلاعات دیگران بی نیاز نیست و نباید به درجه و مرتبه ای از علم قانع باشد، بلکه همواره و همیشه در صدد تحصیل علم و دانش باشد. سیره امام علی(ع) نیز بر این بوده است که مردم را به سؤال کردن تشویق می کرده است. به عنوان مثال در یکی از سخنرانی های خود در مسجد کوفه خطاب به مردم می فرماید: "أیها الناس سلونی قبل أن تفقدونی ... قبل أن تشغر برجلها فتنة تطأ فی خطامها وتذهب بأحلام قومها" یعنی ای مردم از من بپرسید پیش از آن که مرا از دست بدهید... پیش از آن که فتنه ای مانند شتر بی صاحب پای خود را بلند نموده مهار خود را زیر پا بگذارد و عقول قوم خود را تباه سازد.("نهج البلاغه"، خطبه ۱۸۹) ۴- معاشرت و درک محضر علما و حکما و عقلا: توفیق درک محضر انسان های خردمند، موجب رشد خرد در آدمی می شود. آن چه از انسان عاقل سر می زند، برای بیننده قابل فهم و پذیرش است. به عبارت دیگر، رفتار عاقلانه افراد عاقل بر انسان معمولی اثر می گذارد، زیرا اولاً زمینه خردمندی در همه وجود دارد، و ثانیاً آدمی معمولاً از اسوه ها پیروی می کند. ۵- بهره گیری از تجربیات دیگران: یکی دیگر از موارد تقویت عقل که از کلام امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه به دست می آید، بهره گیری از تجربیات دیگران است که مربی در تربیت دینی می تواند شاگرد را به بهره گیری از تجربیات دیگران تشویق کند، چرا که استفاده از تجربه یکی از مقوّمات تعقل است؛ چنانکه امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: "العقل حفظ التجارب وخیر ما جربت ما وعظک" یعنی عقل حفظ تجربه هاست و بهترین تجربه ها چیزی است که به تو پند بدهد ـ ("نهج البلاغه"، نامه۳۱) @bagherzadeh
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت با تکرار تجدیدِ قرارداد با دشمن با وجودِ عهدشکنی‌های مکرّرِ او گفت: «به هر دلیلی به یک توافقی راضی شدیم و امضاء کردیم، پای آن ایستادیم. عین کار پیغمبر(ص). .... قرآن در همین آیات به پیغمبر اسلام می‌گوید: « الَّذِینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ »؛ تو با این کفار عهد و پیمان بستی، نه یکبار، نه دو بار، بلکه بارها. هر وقت هم پیمان بستی، تو پای پیمانت ایستادی، آنها آنرا شکانده‌اند: ینقضون فی کل مره؛ آنها بودند که این پیمان را شکاندند. حالا اگر بعضی از این انقلابی‌های دو آتشه افراطی، زمان پیغمبر بودند، به پیغمبر می‌گفتند تو دیروز رفتی با اینها عهد بستی و اینها عهد را شکاندند، دومرتبه عهد می‌بندی؟! بار سوم و چهارم عهد می‌بندی؟!»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). لازم است به ایشان حدیث رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم را یادآور شویم که فرمودند : لا يُلدَغُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَينِ ؛ مؤمن از يك سوراخ ، دوبار گزيده نمى شود . اما در خصوص آیه 55 و 56 سوره مبارکه انفال(إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ الَّذِينَ عَاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا يَتَّقُونَ ) که هر از گاهی مورد استناد آقای روحانی برای توجیه اصرارشان بر تکرار مذاکره با دشمن نقض کننده پیمانها قرار می گیرد چند نکته شایان ذکر است: این آیه در سوره انفال است که پس از غزوه بدر در رمضان سال دوم هجری نازل شد. تاریخ نزول این سوره و این آیه مهمترین دلیل بر ابطال استفاده ای است که جناب روحانی تلاش دارد از این آیه بنماید.  توضیح آن که، مفسران، این آیات را ناظر به پیمان رسول خدا ص با قبائل سه گانه یهود در مدینه می دانند؛ یعنی قبائل بنی قینقاع و بنی نضیر و بنی قریظه. و در هنگام نزول این آیات، هنوز نقض عهدی از جانب این سه قبیله صورت نگرفته بود؛ و اولین نقض عهد، توسط یهود بنی قینقاع و پس از غزوه بدر و نزول این آیات صورت گرفت که منجر به مجازات و اخراج آنان از مدینه شد و نه تجدید پیمان. با توضیحی که گذشت، روشن شد که مراد از جمله (ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ) آن است که شأن و دأب کفار، نقض عهد است؛ نه آن که آنها نقض عهد کرده اند و رسول خدا ص مجددا با آنان تجدید عهد کرده است. این معنا نه از آیه قابل استفاده است و نه از تفاسیر و نه از تاریخ. @bagherzadeh
recording-20210226-193439.mp3
13.74M
✍️به مناسبت رحلت حضرت زینب عقیله بنی هاشم👇 ✅عقل چیست و عاقل کیست؟ @bagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: « من توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه‌ی سجّادیّه را که در مفاتیح هم هست این دعا: یَا مَن‌ تُحَلُّ بِهِ‌ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوش‌مضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.» @bagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: « من توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه‌ی سجّادیّه را که در مفاتیح هم هست این دعا: یَا مَن‌ تُحَلُّ بِهِ‌ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوش‌مضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.» @bagherzadeh
1_870151483.pdf
430.7K
فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی از منظر امام خامنه ای @bagherzadeh
محمدرضا باقرزاده: پاسخ به فرازهایی از سخنان جدید رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت: [1]. آقای روحانی گفت، «اصل 113 رئیس جمهور کشور را مسوول اجرای قانون اساسی می‌داند؛ یعنی هر کجای قانون اساسی صدمه ببیند این رئیس جمهور است که ... باید از همه توان خود استفاده کند. .... مهمترین اصل قانون اساسی نسبت به قوای سه گانه، اصل 57  است که استقلال سه قوه را تصریح می‌کند. هیچ قوه‌ای حق ندارد در امر قوه دیگر مداخله کند. ... قوه مجریه استقلال دارد، هیچ قوه دیگر نمی‌تواند در کار قوه مجریه دخالت کند، اجرا با ما است. ... نباید این قانون اساسی را به تعطیلی بکشانیم، نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). در حالی که رئیس جمهور طبق تفسیر قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی در بخش قوه مجریه است و در بخش های دیگر باید اقدام مقتضی انجام دهد به گونه‌ای که دخالت در قوای دیگر قلمداد نشود. وانگهی آقای رئیس جمهور باید پاسخ دهد که در خصوص اجرای قانون اساسی در حوزه قوه مجریه چه کرده است که مردم احساس می کنند یک جنگ هشت ساله را از سر گذرانده اند؟  [2]. او گفت «می‌خواهیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند. ... مشارکت حداکثری داشته باشند، که چه کار کنند؟! که رئیس جمهور انتخاب کنند آن رئیس جمهور از فردای انتخاب، تابلو و سیبل همه تیرهای زهرآگین و فحاشی و تهمت بشود؟! برای چه مردم این کار را کنند؟! مگر بیکار هستند پای صندوق‌های رای بروند؟!»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). این در حالی است که طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور باید پاسخگو در برابر مردم و رهبری باشند و اگر به قول خود آقای رئیس جمهور وضعیت به گونه ای شده که انتقادات زیادی متوجه رئیس جمهور است و حتی گاهی به خاطر عصبانیت آنان روال اخلاقی هم ندارد باید از رئیس جمهور پرسید که مسئول این وضعیت کیست و چرا اعمال و بی عملی های رئیس جمهور این همه انتقاد را متوجه او کرده است؟  [3]. وی همچنین اظهار داشت «می‌ترسم یک دستی پشت پرده در کار باشد و بخواهند مردم را از انتخابات مایوس کنند؛ به مردم بگویند کجا می‌روید، می‌خواهید چه کار کنید، چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟! اراده دست ما است، نه دست شما! شما مردم کاره‌ای نیستید! نگذاریم چنین فکری پشت پرده، توسعه پیدا کند.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). باید به ایشان گفت  آقای رئیس جمهور دنبال دست دست پشت پرده نگردید آنچه که مردم را مایوس می‌کند عملکرد مسئولان همچون شماست نه إعمال قانون اساسی.  [4]. وی در ترجیح وحدتِ میانِ قوا بر اجرای قانون گفته:«امروز آن چیزی که به اعتقاد من از هر چیز مهم‌تر است وحدت و اتحاد و انسجام مخصوصا بین قوا است، ... نباید روبروی هم قرار بگیریم، .... نباید مچ‌گیری کنیم، .... آن چیزی که می‌تواند دشمن را شکست بدهد قانون نیست، وحدت و اتحاد و یکپارچگی است. مردم هستند که دشمنان را به شکست می کشانند. و الا نوشتن یک خط روی کاغذ کاری نمی‌تواند انجام دهد. اراده مردم را ضعیف نکنیم، نگذاریم مردم نسبت به آینده‌ای که باید خوش‌بین باشند، برای ماه‌های آینده، هفته‌ها و سال آینده، مأیوس باشند.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). این طبیعی است که دیکتاتورها همواره به دنبال تمامیت خواهی و وحدت همه حول خودشان هستند اما منطق اسلامی وحدت حول حق و عدالت است.  [5]. وی در مورد تداوم همکاری با آژانس  گفته است «می‌خواهیم صلح‌آمیز عمل کنیم چرا علامت غیرصلح‌آمیز به بدخواهان بدهیم؟! .... آژانس بین المللی اتمی برای این کار درست شده است که تایید کند فعالیت این کشور صلح‌آمیز است یا نیست. .... وقتی آن نهاد گفت که این کار صلح‌آمیز است، حربه از دست دشمن گرفته شده است یا کند شده است. .... برای اینکه از صندلی اتهامی که دشمن می‌خواهد، پایین بیاییم و روی صندلی مدعی بنشینیم راهش همکاری با آژانس است و راه دیگری ندارد. شما اگر رابطه با آژانس را تخریب کردی راهی باقی نمی‌ماند. ... از این طرف می‌خواهیم قانون اجرا کنیم و از طرفی یک قانونی است که اگر درست و حساب شده اجرا نشود، همه ساختمان را تخریب می‌کند. .... خیلی مراقبت می‌خواست که به قانون عمل کنیم، اما روابط‌مان را با آژانس حفظ کنیم .... قانون را اجرا کردیم ... به خوبی و با دقت، .... آرامش هم در دنیا برقرار شد. مگر می‌خواهیم دنیا را علیه خودمان بشورانیم؟!»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399). این در حالی است که اقدامات جمهوری اسلامی هیچگاه غیرقانونی نبوده و حتی گاهی به صورت داوطلبانه تن به پروتکل الحاقی داده ایم تا اعتماد آنها جلب شود که نتیجه طلبکار شدن آنان را در پی داشته است. @bagherzadeh
‏فیلم از طرف خاک پای رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحث علمی دکتر متقی با دکتر زیبا کلام در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران @bagherzadeh
ارائه دهنده:  حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده هیئت داوران:  حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدابراهیمی حسینی دبیر علمی:  حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم نعمتی موضوع خبر:  کرسی›ترویجی زمان:  دوشنبه, 11 اسفند, 1399 - 19:00 مکان:  موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره مباني حقوق بشر در اسلام از منظر آية الله مصباح یزدی حقوق بشر در اسلام، از ويژگي هايي در مباني و بنيان هاي معرفتي برخوردار است كه آن را از اعلاميه جهاني سازمان ملل متمايز مي كند. اين ويژگي ها از يك سو به جهان بينى و نگاه جهان شناختي اسلام و از سوي ديگر با ايدئولوژى، يعنى كل نظام ارزشى كه برخاسته از جهان بينى است و شامل نظام اخلاقى و نظام حقوقى مى شود مربوط است كه در این نامه به آنها پرداخته خواهد شد. مهمترين مباني و بنيان هايي كه در انديشه حقوقي آيةالله مصباح پيرامون مسئله حقوق بشر وجود دارد به شرح زير می باشد: 1- خدا محوري برهان اصل «خدا محوري» در حقوق آثار و نتائج اصل خدامحوري الف- حق الهي و كرامت انسان ب- حق الهي و تكليف انسان ج - حق الهي و حق حيات انسان د - حق الهي ومجازات مرتد ه- تاثير حق الهي در تبيين جهاد ابتدايي 2- اصل حكمت الهي و هدفمندي خلقت الف- اثبات حق استخدام طبيعت براي انسان ب- تقدم نيازهاي متعالي انسان بر ديگر نيازها 3- كمال محوري الف- تقدم كمال بيشتر و برتر ب-تلازم كمال با محدوديت آزادي ج-تقدم ارشاد و تشويق بر الزام و تهديد 4-اعتقاد به معاد و هدفمندي حيات 5- اصالت روح 6- اصل كرامت مشروط انساني 7- آزادي هدفمند 8- جنسيت و حقوق بشر 9- رابطه انسان و جامعها
ارائه دهنده:  حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده هیئت داوران:  حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدابراهیمی حسینی دبیر علمی:  حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم نعمتی موضوع خبر:  کرسی›ترویجی زمان:  دوشنبه, 11 اسفند, 1399 - 19:00 مکان:  موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره مباني حقوق بشر در اسلام از منظر آية الله مصباح یزدی حقوق بشر در اسلام، از ويژگي هايي در مباني و بنيان هاي معرفتي برخوردار است كه آن را از اعلاميه جهاني سازمان ملل متمايز مي كند. اين ويژگي ها از يك سو به جهان بينى و نگاه جهان شناختي اسلام و از سوي ديگر با ايدئولوژى، يعنى كل نظام ارزشى كه برخاسته از جهان بينى است و شامل نظام اخلاقى و نظام حقوقى مى شود مربوط است كه در این نامه به آنها پرداخته خواهد شد. مهمترين مباني و بنيان هايي كه در انديشه حقوقي آيةالله مصباح پيرامون مسئله حقوق بشر وجود دارد به شرح زير می باشد: 1- خدا محوري برهان اصل «خدا محوري» در حقوق آثار و نتائج اصل خدامحوري الف- حق الهي و كرامت انسان ب- حق الهي و تكليف انسان ج - حق الهي و حق حيات انسان د - حق الهي ومجازات مرتد ه- تاثير حق الهي در تبيين جهاد ابتدايي 2- اصل حكمت الهي و هدفمندي خلقت الف- اثبات حق استخدام طبيعت براي انسان ب- تقدم نيازهاي متعالي انسان بر ديگر نيازها 3- كمال محوري الف- تقدم كمال بيشتر و برتر ب-تلازم كمال با محدوديت آزادي ج-تقدم ارشاد و تشويق بر الزام و تهديد 4-اعتقاد به معاد و هدفمندي حيات 5- اصالت روح 6- اصل كرامت مشروط انساني 7- آزادي هدفمند 8- جنسيت و حقوق بشر 9- رابطه انسان و جامعها
📌رشته‌توئیت نویسنده کتاب‌ : 1⃣ رئیس جمهور با استناد به آیه ۵۶ سوره انفال و درحمایت از ایستادگی خود در برجام گفت: خدا به پیامبر گفت تو با این کفار بارها عهد و پیمان بستی و تو پای پیمان ایستادی از ایشان انتظار تسلط به کل قرآن نیست اما لااقل ۲ آیه بعد را می‌خواندید یا این مصداق "نومن ببعض و نکفر ببعض" نیست؟! 2⃣ آیه ۵۷ و ۵۸ سوره انفال که رئیس جمهور نخواند! پس اگر در میدان جنگ، بر آنان دست یافتی و کسانی را که دنبال آنانند تارومار کن تا متذکز [قدرت شما] شوند (۵۷) 3⃣ و اگر از خیانت و پیمان‌شکنی آنان بیم داری، پس به آنان خبر ده که [پیمان] به صورتی طرفینی گسسته است، زیرا خدا خائنان را دوست ندارد (۵۸) 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهکار آیت الله مصباح برای تخصصی شدن انتخابات مجلس @bagherzadeh
دکتر باقرزاده: نظریه پردازی و نقد آن باید منطبق بر«منطق» و «اخلاق» باشد/ برچسب‌زنی‌های مذموم باعث بیراهه رفتن گفت‌وگوها می‌شود/ باید از فضای آزاداندیشی در حوزه استقبال کنیم - شبکه اجتهاد http://ijtihadnet.ir/%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d9%86%d9%82%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%b7%d8%a8%d9%82-%d8%a8%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%b7/ @bagherzadeh
ولایت فقیه. جمعی از اساتید حوزه.mp3
36.21M
محمدرضا باقرزاده: محورهای چالشی و راهکارهای برون رفت در تدریس ولایت فقیه ۹۹/۱۲/۱۸ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل ۱ (۳).mp3
17.14M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه سوم؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل۱ (۱) محمدرضا باقرزاده.mp3
15.31M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه اول؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل ۱ (۶).mp3
16.13M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه ششم؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل ۱ (۴).mp3
14.32M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه چهارم؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل ۱ (۵).mp3
14.66M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه پنجم؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
حقوق بین الملل۱ (۲) محمدرضا باقرزاده.mp3
8.6M
درسگفتار حقوق بین الملل ۱ ؛ دکتر محمدرضا باقرزاده؛ جلسه دوم؛ ترم دوم ۱۳۹۹ ✍️ 🌹خوش آمدید🌹به پایگاه انتشار دیدگاههای علمی و سیاسی محمدرضا باقرزاده، دکترای علوم سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین الملل و عضو هیات علمی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره https://eitaa.com/bagherzadeh ارتباط با مدیر کانال @mrb1344
21.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود:‌ «خداوند رسولانش را برانگیخت و پیامبرانش را به دنبال هم به سوى آنان گسیل داشت تا: ۱. اداى عهد فطرت الهى را از مردم بخواهند؛ لِیَسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ ۲. و نعمت‌هاى فراموش شده او را به یادشان آورند؛ وَ یُذَکِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ ۳. و با ارائه دلایل بر آنان اتمام حجت کنند؛ وَ یَحْتَجُّوا عَلَیْهِمْ بِالتَّبْلِیغِ ۴. و نیروهاى پنهان عقول آنان را بر انگیزانند؛ وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ ۵. و نشانه‌هاى الهى را به آنان بنمایانند.... 🌹🌷 مبعث پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله بر جهان بشریت و هدایت یافتگان مکتب نورانی آن حضرت مبارک باد. 🌷🌺 محمدرضا باقرزاده @bagherzadeh