eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
751 دنبال‌کننده
879 عکس
940 ویدیو
128 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آقای وکیل مردم ایران! ادب مرد به ز دولت اوست! ✍محمدرضا باقرزاده در نامه مجتبی توانگر، نماینده مجلس، به آیت الله صدیقی، که‌مورد بهره برداری ‌گسترده‌ضد انقلاب قرار گرفت عبارات نادرست و ناشایستی بود که نمی توان از کنار آنها به سادگی گذشت. وی در این نامه با لحنی زشت و دون‌شأن یک نماینده آن هم در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی به هم افزایی نیروهای انقلاب نیاز دارد، خطاب به آیت الله صدیقی مینویسد: «شما و دوستانتان ...در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن را ملعبه قدرت‌طلبی کنند. تاریخ اسلام مشحون از مفتیانی است که دین به میل خود تفسیر کردند و صلح را به حاشیه رانند.» و تلویحا خود را از انقلابیون مسلمان و باورمندان! به مکتب خمینی و خامنه‌ای دانسته که ایستاده‌اند تا «زدودن همه مظاهر کفر، شرک و تحجر...» ! ضمن عذرخواهی از آوردن این تعابیر زشت و‌مشحون از اسائه ادب، چند نکته را خطاب به ایشان مطرح می کنم: جناب‌وکیل ملت ایران! ۱. شما مکرر می‌گویید در زمینه صیانت از حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نیست‌. اما نمی‌گویید که اگر برای اجرای حجاب و عفاف قانون های موجود کافی بود این وضعیت نابسامان فرهنگی را شاهد نبودیم. آقای نماینده! یا قانون شما کافی نیست یا ضمانت اجرای کافی ندارد که اینقدر راحت برای نهادهای مسئول که عمل نمی کنند بودش با نبودش کافی است پس از جلوی قانون گذار برو‌کنار بگذار کارش را بکند. ۲. می گویید: هرگونه اقدام به صورت بخشی، سبب بروز اشتباه و رفتارهای خارج از ضابطه و سوءاستفاده دشمن و بروز مسائل امنیتی و هزینه‌سازی برای کشور خواهد بود. لطفا‌ بفرمایید آن بخش که قانون او را مکلف کرده به قانون عمل بکند تا کی باید منتظر بخش های تعطیل بماند تا همراه شوند؟‌ وانگهی علت بروز مسائل امنیتی آن بود که امثال شما پشت نیروی عامل به قانون را خالی کردید و او را به جای حمایت، ناجوانمردانه تخطئه کردید. ۳. شما اظهارات اعتراضی آقای صدیقی به خودتان را «اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین الملل» دانسته اید. یعنی اگر کسی خواست طرح قانونی برای مقابله با هنجارشکنی بررسی و‌احیانا تصویب شود در باند صهیونیسم و ارتجاع بین الملل است؟! ۴. اتهام بعدی شما شائبه سیاسی و انتخاباتی داشتن‌این اظهارات است در حالی که همه می دانند که دم انتخابات رفتن به سمت گرایشات قشر خاکستری می تواند شائبه سیاسی و انتخاباتی داشته باشد‌و‌همه‌می‌دانند که برای رای جمع کردن عقل شیطانی حکم می کند که حرفهای عوام پسندانه گفته‌شود. ۵. در جایی از نامه، خودتان را تیم عقلای مجلس دانسته و هدف معترضان را‌ «تخریب عقلای مجلس یازدهم» معرفی می کنید‌. تکلیف این دو قطبی عاقل و غیر عاقل را حضرت امام قاطعانه مشخص کردند که لازم است بروید تاریخ انقلاب را مرور کنید‌تا روش‌بنی صدر و تیم‌عقلای قوم‌ آن زمان را تکرار نکنید. ۶. اعلام کرده اید که می خواهید جلوی سیاسی یا امنیتی شدن مقوله عفاف و حجاب را بگیرید. آیا می دانید حجاب زمانی امنیتی می شود که آتش بی حجابی که امروز توسط اقلیتی ناچیز شروع شده طوری فراگیر شود که با قانون هم نتوان آن را مهار کرد؟! ۷. از این که رهبری در پیام نوروزی اشاره به موضوع عفاف و حجاب نکرده‌اند استفاده می کنید که حجاب از نظر رهبری اولویت ندارد و این حاکی از بی خبری شما از قاموس مطالبات رهبری است. رهبری با چه‌زبانی اهمیت حجاب و‌عفاف را بگوید که شما بفهمید؟ ۵- و باز در جایگاه وکالت مردم ایران تصریح کرده‌اید که «حتما نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی برای این مسئله رفت» اما دریغ که یکبار بگویید راهکارهای نپوسیده شما چیست؟ البته شما برای این که نزدیک انتخابات است هر گز هیچ شیوه ای را روی‌میز نخواهید‌گذاشت! ۶- تاکید کرده اید که از نظر رهبری، اصلی‌ترین مقوله و مسئله کشور در شرایط کنونی، معیشت مردم و اقتصاد است و لذا شعار سال را «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند و امر به‌معروف و نهی از منکر هم باید اقتصادی و معیشتی باشد. آقای وکیل ملت ایران! تردیدی در اهمیت و اولویت معیشت و اقتصاد نیست و لکن شعار سال بودن معیشت و اقتصاد به معنای تعطیل فرهنگ و همه امور غیر معیشتی نیست و وکیلی که این‌بدیهیات را نداند وکیل واقعی مردم‌ ایران‌نیست. ۷. وی در پایان به عنوان احدی از آحاد مسلمین‌ ردای استادی اخلاق به تن کرده و مشفقانه، آیت الله صدیقی را به سبیل رحمت نبی خدا، اولیا، صلحا و ائمه هدی فرا خوانده و خواسته است که در بیان مواضع، خدا و مصلحت دین خدا را در نظر بگیرند! البته همه آحاد می توانند دیگران را دعوت به حق کنند به شرط آنکه ادب رابطه با عالم را زیر پا نگذارند خصوصا که ناصح‌ دولتمرد هم باشد، چرا که ادب مرد به ز دولت اوست. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
📣 بهترین عمل در شب قدر 🔸 رهبر معظم انقلاب: بهترین اعمال در شب قدر دعاست، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست.
✅ره توشه دولت تحول از شهادت مولا(ع) محمدرضا باقرزاده مهمترین ره توشه دولت صادق الوعد تحول گرای مردمی از این ماه رمضان و‌ روز ها و شبهای متعلق به شهید عدالت امیر مومنان علی علیه السلام می تواند عدالت گرایی بی ملاحظه دولت باشد. به گونه ای که هر اقدام دولت فارغ از هر ملاحظه و محافظه ای با پیوست عدالت همراه باشد و مردم بتوانند در هر اقدام و تصمیم دولت بی هیچ لکنت و تردید و تهدیدی عدالت را مطالبه کنند. 👤 رهبر انقلاب اسلامی: ☑️ ما باید امروز جامعه را جامعه عدالت بکنیم. در بنای جامعه، عدالت از همه چیز مهم‌تر است. ▫️ ۲۲ اسفند ۱۳۶۸ ☑️ عدالت و عدل، مهم‌ترین ارزش در جامعه است: «بالعدل قامت السّموات والارض»؛ آسمان و زمین به عدالت وابسته است؛ نظام اجتماعی هم به عدالت وابسته است. اگر عدالت نباشد، هیچ چیز در جامعه نیست. در یک جامعه آزاد - حتّی آزاد به همان سبک آمریکایی - اگر عدالت نباشد - که در آن‌جاها نیست و همان آزادی هم به نفع یک طبقه و علیه یک طبقه خواهد بود.. عدالت که نباشد، امنیت هم در خدمت طبقه مرفّه و برخوردار و سوءاستفاده‌چی است. اگر عدالت نباشد، همه خیرات به یک طرف می‌رود.. عدالت مقوله‌ای نیست که چیزی جای آن را بگیرد. ▫️ ۷ تیر ۱۳۷۷ ☑️ من معتقدم تلاش برای عدالت اجتماعی و پر كردن شكاف طبقاتی، بزرگترین مسئولیت ماست. ▫️ ۲۲ مهر ۱۳۸۲ ☑️ مهمترین وظیفه‌ى مسئولان کشور این است که در جامعه عدالت را معنا ببخشند تا مردم عدالت را احساس کنند. ▫️ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۴ ☑️ صلح یک ارزش مطلق نیست، یک ارزش نسبی است؛ یک جائی صلح خوب است، یک جائی صلح بد است، جنگ خوب است. اما عدالت این‌جور نیست؛ عدالت یک ارزش مطلق است؛ یعنی هیچ جا نداریم که عدالت بد باشد. خب، در جمهوری اسلامی این وضعیت وجود داشته، سرلوحه‌ی دغدغه‌های نظام از اول انقلاب بوده. در بخش اجرای عدالت، انصافاً کارهای زیادی هم انجام گرفته؛ لیکن راضی کننده نیست. آن چیزی که ما نیاز داریم، آن چیزی که ما دنبالش هستیم، عدالت حداکثری است؛ نه صرفاً در یک حد قابل قبول؛ نه، ما دنبال عدالت حداکثری هستیم؛ ما می‌خواهیم ظلم در جامعه نباشد. تا این مرحله خیلی فاصله داریم. ▫️ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ☑️ ما رونق اقتصادی کشور را بدون تأمین عدالت اجتماعی به‌هیچ‌وجه قبول نداریم و معتقد به آن نیستیم. ▫️ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ☑️ عدالت معنای وسیع و گستره‌ی بسیار زیادی دارد؛ هم در سطح داخل جامعه است، هم در سطح بین‌الملل است، هم در زمینه‌های اقتصادی است، هم در زمینه‌های سیاسی است؛ در همه‌ی زمینه‌ها عدالت یک مقوله‌ی بسیار مهمّی است. عدالت یک ارزش مطلق هم هست؛ یعنی ارزش‌های دیگر همه نسبی است به یک معنا، عدالت یک ارزش مطلق است. ▫️ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ☑️ اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی بر اقامه‌ی عدل است، کما اینکه اساس همه‌ی ادیان بر اقامه‌ی عدل است. خدای متعال می‌فرماید که ما پیغمبران را فرستادیم، کتاب‌های آسمانی را فرستادیم، لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛ اصلاً برای اینکه مردم قیام به قسط کنند و جامعه، جامعه‌ی عدالت‌آمیز باشد. خب ما در این زمینه‌ها عقبیم، خیلی باید کار کنیم، خیلی باید تلاش کنیم. ▫️ ۶ شهریور ۱۴۰۰
13900530_3364_64k.mp3
3.52M
جرم علی عدالت بود. علی در محراب عبادت کشته شد. و بعدها همه شهادت دادند که: «قتل فی محراب عبادته لشدّة عدله»؛ جرم امیرالمؤمنین، «عدالت» او بود و همین عدالت بود که او را به این مقام والا و به شهادت رساند. رهبر انقلاب ۱۳۸۵/۷/۲۱
«قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ» عدالتی كه قاتل علی شد آيا صرفاً اخلاقي بود نظير عدالت امام جماعت يا قاضی و شاهد طلاق يا بينه شرعی؟ اين جور عدالت‌ها كه باعث قتل كسی نمی‌شود بلكه بيشتر باعث شهرت و محبوبيت و احترام می‌گردد. پس آنچه باعث كشته شدن مولا شد، نوع تفكر مخصوصی بود كه در عدالت اجتماعی اسلامی داشت و خودش بر آن اصرار می‌ورزيد. او تنها عادل نبود، عدالت‌خواه بود. همان طور كه فرق است بين آزاد و آزادی‌خواه. يكي آزاد است يعني خودش شخصاً مرد آزادی است و يكی آزادی‌خواه است يعنی طرفدار آزادی اجتماع است و آزادی هدف و ايدۀ اجتماعی اوست. همين طور يكی عادل است يعنی شخصاً آدم عادلی است و يكی عدالت‌خواه است يعنی عدالت فكر اجتماعی اوست.» شهید مطهری، بيست گفتار، صفحه ۱۱
قرآن به جز از وصف علی آيه ندارد ايمان به جز از عشق علی پايه ندارد 🏴 شهادت امیر مؤمنان مولای متقیان امام شیعیان حضرت علی علیه السلام بر همه محبان و موالیان و شیعیان و پیروان آن حضرت تسلیت باد.
هدایت شده از دولت عدالت⚖️🇮🇷
مطالبه عدالت از کارگزاران نظام اسلامی در پایگاه «دولت عدالت» 👇👇👇 https://eitaa.com/dolate_edalat
دولت عدالت⚖️🇮🇷 مطالبه عدالت از کارگزاران نظام اسلامی در پایگاه «دولت عدالت» 👇👇👇 https://eitaa.com/dolate_edalat ارتباط با مدیر👇👇👇 @M_R_Bagherzadeh تاریخ تاسیس: ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۴ مقام معظم رهبری: در بنای جامعه، عدالت از همه چیز مهم‌تر است. https://eitaa.com/dolate_edalat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 اینجا اصفهان است و این جشن بزرگ روزه‌اولی‌هاست از ریزش ها می رنجیم و گله و ناله هم می کنیم اما رویش ها را فریاد نمی کنیم‌؛ چرا؟ چون هنوز برای خودمان جهاد تبیین را واجب نمی دانیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می خوام دلتون رو بسوزونم برای حضرت علی (ع)...💔😭 اگه تا این ساعت از ماه عزای علی برای مصیبت علی (ع) اشک نریختید بسم الله... التماس دعا
✅آیا منع خدمات اجتماعی برای متخلفان خلاف قانون اساسی است؟ ✍ محمدرضا باقرزاده 👈طراحان این ادعا به اصل نوزدهم و بیستم قانون اساسی تمسک کرده و می گویند منع خدمات اجتماعی خلاف قانون اساسی است. در بررسی این ادعا به اصول یاد شده توجه میکنیم. 👈اصل نوزدهم قانون اساسی می‌گوید: «مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند ، از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ ، نژاد ، زبان و مانند اینها ، سبب امتیاز نخواهد بود.» همانگونه که پیداست، این اصل در مقام نفی تبعیضات نژادی قومیتی و کلیه تبعیضات مبتنی بر تفاوت های تکوینی میان انسان ها مانند رنگ و زبان و قومیت و نژاد است. بنا بر این، اصل مذکور هیچ ارتباطی به محرومیت های متخلفان و مجرمان ندارد چون طبعاً هر مجرم و متخلفی از یک سری حقوق شهروندی محروم می شود که لازمه تفکیک ناپذیر مجازات و محرومیت می باشد. 👈اصل بیستم قانون اساسی هم مقرر می دارد که «همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.» این اصل از یک‌سو بر یکسانی و برابری افراد و شهروندان در برخورداری از حمایت های قانونی تاکید دارد و از سوی دیگر حقوق بشر و شهروندی را در چارچوب موازین اسلامی تعریف کرده و معتبر می داند. بر این اساس هر چند باید حتی برای مجرمان و متخلفان، حمایت هایی را که قانون پیش‌بینی کرده است به رسمیت شناخت، اما این امر غیر از اینست که با استناد به این اصل، شخص مجرم و متخلف را مانند شخص غیر مجرم و غیر متخلف مشمول بهره مندی از همه خدمات اجتماعی دانست. دلیل این امر این است که شخصی که مجرم یا متخلف است را قانون مشمول مجازات می داند و طبعا قانون های جزایی و انضباطی ملازم با محرومیت از حمایت هایی است که به شهروندان در حالت اولیه و طبیعی تعلق می گیرد وگرنه باید مدعی شد که همه مجازات ها و محرومیت هایی که مجرمان و متخلفان تحمل می کنند خلاف قانون اساسی است.‌ 👈اجرای قانون اساسی یعنی اینکه ضابط اجرای قانون، در هر کجا که متخلف و یا مجرم را یافت می تواند و باید اعمال قانون کرده و مانع از تردد و ادامه فعالیت شخص متخلف و یا مجرم گردد و چنین ممنوعیتی چون بر اساس قانون هست نمی تواند خلاف قانون اساسی باشد. در واقع نیروی ضابط می‌تواند شخص متخلف را بازداشت کند که در فرض ممنوعیت های اجتماعی به بازداشت سلبی اکتفا کرده است. 👈 از سوی دیگر، همکاری ادارات و مراکز خدمات شهری و کشوری با نهادهای انتظامی و‌قضایی در راستای اجرای قانون لازم بوده، کارمندان این نهادها حق تخلف از الزامات انتظامی‌ و‌ قضایی در راستای اجرای قانون‌را ندارند. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
جناب حقوق دان! علم حقوق سکته‌کرد از این افاضات پی‌در پی... 👈اتفاقا اگر‌توهین هم جلوه و جنبه عمومی‌پیدا کند قطعا آری؛ ضابط حق توقیف خودرو را دارد. 👈چنانکه‌ اگر کشف حجاب در خودرو‌ هم در حد خصوصی باقی بماند و در منظر و مرآی عموم نباشد باز جرم مشهود تلقی نخواهد شد و توقیف خودرو‌ منتفی است. 👈در ضمن برای یک حقوق دان نفهمیدن فرق میان ملک خصوصی و حوزه خصوصی بیشتر خنده دار است. ✍ محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh