eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
835 دنبال‌کننده
909 عکس
1هزار ویدیو
138 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇 کانال ما در تلگرام https://t.me/bagherzadehfirst کانال ما در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آیا تا وقتی نهادهای دیگر وظیفه خود در مورد حجاب را انجام ندهند اقدام نیروی انتظامی فایده ای دارد؟ 👈پاسخ اینست که وظیفه نهادهای دیگر درمان است و وظیفه نیروی انتظامی کنترل و پیشگیری از گسترش بیماری به بخش های سالم جامعه‌ مانند‌ اعمال محدودیت های کرونایی توسط پلیس حتی زمانی که واکسن کرونا تولید نشده باشد. هر چند دیگر نهادها باید به وظایفشان عمل کنند اما تا عمل به دیگر وظایف نشده کنترل و مهار موج بیماری واگیردار یک تکلیف عقلی و قانونی است. ✍ محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👏👏📣اقتدار ماموران فراجا در گشت حجاب در اوج ادب و احترام....
از فراجا در گشت حجاب انتظار داریم: ۱. اقتدار و اعتماد به نفس ۲. استمرار و خستگی ناپذیری ۳. فراگیری و اکتفا نکردن به گشت در خیابان ۴. ادب و احترام به خاطیان به امید برچیده شدن بساط کشف حجاب https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥«طرح نور» طرحیه که پلیس برای مقابله با پدیده‌ی شوم کشف داره انجام میده و الحمدلله بسیار هم موفق بوده این بسیار مهم است که ما مردم، حمایتمون رو از پلیس نشون بدیم و اونها رو دلگرم کنیم تا با قوت بتونن این طرح را استمرار ببخشند.
آیت الله مسعودی خمینی: برخوردها در موضوع حجاب اخلاقی باشد نه تازیانه ای / دولت باید با زبان «بفرما» با زنان صحبت کند - خبرآنلاین https://www.khabaronline.ir/news/1897570/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7 دو نکته در خصوص فرمایشات حضرت آیت الله مسعودی خمینی در فرمایشات حضرت آیت الله مسعودی خمینی دو نکته قابل عرض است: 👈👈۱. خلط مقام اعمال قانون با ارشاد جاهل فرموده اید گاهاً دولت به نوعی رفتار می‌کند که به نظر می‌رسد به جای جذب جوانان آنها را دفع می‌کنند و ...برای مثال به دختری گفته شود خدا شما را حفظ کند، لطف کنید و خانمی کنید مقداری موهای خود را بپوشانید، با این لفظ فکر نکنم مشکلی صورت بگیرد. در خصوص این فرمایش باید محضرتان عرض شود که: 👈اولا مخاطب این فرمایش شما بیشتر باید جمعی از روحانیون و معلمان و فعالان فرهنگی باشند که کارشان ارشاد جاهل است نه پلیس که کارش اعمال قانون است. اساسا این تصور که در مقام اعمال قانون طرف به دست و پای پلیس بیفتد و از او تشکر کند و بلکه در همان لحظه جذب شود یک‌تصور بسیار آرمانی است که در خواص هم دور از انتظار است چه رسد به عوام و توده مردم. 👈ثانیا واقعا این توقع که هر مجرم و متخلفی به محض ارشاد بگوید چشم, یک توقع واقع بینانه‌ای نیست و‌ گویا از پرخاشگری های این روزها و ماهها در برابر پلیس و مردم خبر ندارید. 👈ثالثا روش پلیس در طرح نور اول تذکر است و اعمال قانون پس از آن است که او پرخاشگری و نافرمانی می کند. 👈👈۲. غیر انسانی و غیر اخلاقی دانستن برخورد تازیانه ای فرموده اید برخوردها باید انسانی و اخلاقی باشد نه برخوردهای تازیانه‌ای و چوبی. در مجموع انسان باید با انسانیت شروع کند و اسلام هم انسانیت را می‌خواهد. 👈به نظر می رسد این دوگانه سازی برخورد تازیانه ای با برخورد انسانی نوعی تعریض به مجازات های اسلامی است هر چند شدید تر از مجازات های اسلامی در همه نظام های حقوقی دنیا وجود دارد و غیرانسانی تلقی نمی شوند. بالاخره پلیس باید متخلف را بازداشت و تحویل مقام‌قضایی دهد. مقام‌قضایی هم بسته به شرایط حقوقی مجازات هایی مقرر می کند و مناسب نیست این مواجهه‌ها را غیر انسانی بنامیم. ادام الله عزکم طلبه حوزه علمیه قم ✍محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
51.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مبنای مشروعیت عملیات وعده صادق از منظر حقوق‌بین الملل (قسمت اول) https://sepehrtv.ir/live/quran/recording/178414030 از زمان: 01.24.50 حجةالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده ‏https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادمان رفته حمایت رهبری از گشت ارشاد و پلیس را آن هم در اوج فتنه زن زندگی آزادی https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🔴 حسرت شهید مطهری از نبود گشت ارشاد و امر به معروف در جامعه «فرمود: «انَّ الْامْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ سَبیلُ الْانْبِیاءِ» همانا امر به معروف و نهی از منکر راه همه پیامبران است‏ «مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ، بِها تُقامُ الْفَرائِضُ وَ تَأمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظالِمُ وَ تُعْمَرُ الْارْضُ» [1] [شیوه همه صالحان است‏]، واجبات خدا به این وسیله بپا داشته می‌شود، راهها به این وسیله امن می‌گردد، کسب‌ها به این وسیله حلال و مظالم به این وسیله بازمی گردد، زمین به این وسیله آباد می‌شود. ♦️شما از اینجا بفهمید که حوزه امر به معروف و نهی از منکر تا کجاست؛ تا حدود آبادشدن زمین. خدا می‌داند آدم گاهی که یک چیزهایی را می‌بیند و در تاریخ اسلام مطالعه می‌کند، دود از کلّه‌اش بلند می‌شود که ما چه بودیم و چه شدیم! دلم می‌خواهد این کتاب الاحکام السُّلطانیه ماوردی را- که یکی از معتبرترین کتاب‌های اسلامی است و مخصوصاً اروپاییها و مستشرقین روی آن خیلی حساب می‌کنند- مطالعه کنید. این کتاب، نظامات اجتماعی اسلام را در حدود هزار سال پیش بیان کرده است. ببینید چه نظاماتی در دنیای اسلام بوده و اصلاً امر به معروف و نهی از منکر چه معنی‌ای داشته و چه می‌کرده است! از آن مهمتر کتابی است به نام «معالم القربة فی احکام الحِسبة» که خوشبختانه این کتاب را ظاهراً یک مستشرق فرنگی از یکی از کتابخانه‌های ترکیه‏ درآورده و چاپ کرده است‏. این کتاب در قرن نهم نوشته شده. «حِسبه» در آنجا یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر. اصطلاحی بوده که از قرن دوم هجری، امر به معروف و نهی از منکر را «حسبه» می‌گفته‌اند. «محتسِب» که شما می‌بینید در اشعار ما آمده است، یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر. آن تشکیلاتی که در کشورهای اسلامی به نام تشکیلات حسبه‏‌ای یا احتسابی بوده است، افرادش یعنی آمرین به معروف و ناهین از منکر را می‌گفتند «محتسب» که در اصطلاح شعرای ما زیاد آمده است. مولوی، حافظ و سعدی این لغت را استعمال کرده‌اند... وقتی انسان این کتاب را مطالعه می‌کند که اصلاً امر به معروف و نهی از منکر چه مفهومی داشته، می‌بیند سراسر زندگی را دربر می‌گیرد. ♦️تمام کارهایی که امروز شهرداری‌ها انجام می‌دهند، جزء امر به معروف و نهی از منکر بوده است. تمام کارهایی که شهربانی انجام می‌دهد نیز در حوزه احتساب بوده است. در همین کتاب آمده است که یکی از وظایف محتسب این است که وقتی دم دکان بقالی می‌رود و می‌بیند روی ظرفهای ماست باز است و مگس می‏‌نشیند، باید بقال را موظف کند که روی ظرف ماست خودش را بپوشاند؛ لباسهای آن بقال را نگاه کند که کثیف نباشد؛ آن پیشبندی که می‏‌بندد، چند روز یک بار یا هر روز عوض کند، بشوید؛ در حمامها چه بکنند؛ در مسجدها چه بکنند و... وقتی آدم اینها را می‌بیند، می‌گوید خدایا! این ما بودیم که چنین روزی داشتیم و این ما هستیم که به چنین روزی گرفتار هستیم؟! خدایا این ما هستیم که در روایات کافی ما و در تمام کتب فقهی ما می‌گوید امر به معروف آن چیزی است که زمین بدان آباد می‌شود (وَ تُعْمَرُ الْارْضُ)، «وَ ینْتَصَفُ مِنَ الْاعْداءِ» با امر به معروف و نهی از منکر می‌شود از دشمن انتقام گرفت؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر را زنده کن تا بتوانی در مقابل اسرائیل بایستی. اگر در مقابل اسرائیل ناتوانی، ریشه‌‏اش را از چند صد سال پیش پیدا کن که امر به معروف و نهی از منکر را از میان بردی، در نتیجه دشمن بر تو مسلط شد. «وَ یسْتَقیمُ الْامْرُ» بدین وسیله است که کارها همه بر روی اساس استواری قرار می‌گیرد.» 📚حماسه حسینی، ج۱، ص۲۹۰-۲۹۱. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh